Toon posts:

[Keynote] 'Hey Siri, Give Us a Hint' 9 september 2015 19:00

Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Introductie

27 augustus 2015 kwam de officiële aankondiging voor de volgende Apple Keynote. De september keynote is uitgegroeid tot misschien wel de belangrijkste keynote van het jaar met de introductie van de nieuwe iPhone en iPad modellen en op software gebied de start van iOS9 en OSX 10.11 (Welke mogelijk iets later volgt)

Dit is het topic om het daar alvast over te hebben.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Gereserveerd.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:28

Hoedje

Moderator Apple Talk
Op verzoek de titel aangepast naar 2015 :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:12

Quakie

quakelen

Ik ben benieuwd of er een verrassing is...

En hopelijk is alles erna gelijk te downloaden ipv week of weken later..

Ik teken nergens meer voor

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-05 19:56
Werd er ook geen nieuwe Apple TV verwacht? :) Of zou dat verbonden worden aan de introductie van de nieuwe iPads een paar maanden later...

MacBook Pro 13' Early '15 128/8gb |  iPad 2018 |  iPhone 7 | Watch S3

461943

Ik vraag me af wat ze gaan doen met de iPhone. Behalve een snellere CPU, wat meer opslag, hogere resolutie scherm, meer RAM enzovoorts, wat kunnen ze eigenlijk nog doen? Qua design zou het mooi zijn als ze het ding wat dikker maken en er een grotere batterij in stoppen, maar Apple kennende doen ze dat niet.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:56

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

461943 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:39:
Ik vraag me af wat ze gaan doen met de iPhone. Behalve een snellere CPU, wat meer opslag, hogere resolutie scherm, meer RAM enzovoorts, wat kunnen ze eigenlijk nog doen? Qua design zou het mooi zijn als ze het ding wat dikker maken en er een grotere batterij in stoppen, maar Apple kennende doen ze dat niet.
Er is maar 1 keer een product dikker/zwaarder geworden en dat was de iPad 3.

461943

sebastius schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:40:
[...]

Daarom zeg ik het ook dat ze het waarschijnlijk niet gaan doen. Alhoewel de geruchten zijn dat de 6s 0,2mm dikker gaat zijn dan de 6, maar dat is verwaarloosbaar.

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-05 09:19
Mijn voorspellingen:
- iPhone 6s / 6splus, geen iPhone 6c.
- iOS 9 + bewegende achtergronden speciaal voor de 6s.
- WatchOS2 en wellicht wat kleine onverwachte dingen voor de Apple Watch (nieuwe bandjes e.d.)
- Forcetouch voor iOS met bepaalde functionaliteit zoals alleen Apple dat kan verzinnen

Bewegende achtergronden zijn interessant. Ive heeft tijdens een interview gezegd dat de illusie van bijvoorbeeld jellyfish op de Apple Watch enkel werkt op OLED schermen, omdat zwart daar ook echt zwart is en je zodoende dus een zwevend effect krijgt. Hij meldde specifiek dat het scherm van de iPhone 6 niet geschikt is voor zo'n illusie. Als deze achtergronden nu opeens naar de iPhone 6s komen, vraag ik me af of er dus ook geen OLED in de 6S wordt gebruikt? Ik weet dat dit tegen alle geruchten ingaat, maar toch is dit een kleine opening.

[Voor 6% gewijzigd door Dannydekr op 28-08-2015 16:51]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 16:28
Lothiriel schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:33:
Werd er ook geen nieuwe Apple TV verwacht? :) Of zou dat verbonden worden aan de introductie van de nieuwe iPads een paar maanden later...
Geruchten zijn er wel. En ik kijk hier persoonlijk ook het meeste naar uit. In ieder geval dat derden apps kunnen uitbrengen voor de atv. En als het een beetje kan ook voor de atv3.

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:09
Dat ene plaatje lijkt mij geen officiële.
Is precies hetzelfde als de reclamefoto van de 6 en 6+, maar dan met een S bij de namen.

Jochemd13 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:43:
Is precies hetzelfde als de reclamefoto van de 6 en 6+, maar dan met een S bij de namen.

[afbeelding]
Het zou zomaar eens kunnen zijn dat ik dat met 2 minuten Photoshop er even opgeplakt heb :+

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Jochemd13 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:43:

[afbeelding]
No shit sherlock! jeetje wat een ontdekking..

39

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:09
Ja hé :9

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:28

Hoedje

Moderator Apple Talk
Dannydekr schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:45:
Bewegende achtergronden zijn interessant. Ive heeft tijdens een interview gezegd dat de illusie van bijvoorbeeld jellyfish op de Apple Watch enkel werkt op OLED schermen, omdat zwart daar ook echt zwart is en je zodoende dus een zwevend effect krijgt. Hij meldde specifiek dat het scherm van de iPhone 6 niet geschikt is voor zo'n illusie. Als deze achtergronden nu opeens naar de iPhone 6s komen, vraag ik me af of er dus ook geen OLED in de 6S wordt gebruikt? Ik weet dat dit tegen alle geruchten ingaat, maar toch is dit een kleine opening.
Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat er ook voor OLED was gekozen bij de Apple Watch vanwege force touch. Dus wie weet ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

461943

Op zich zou het wel mooi zijn als ze AMOLED-schermen kregen, dat vind ik er vaak toch veel mooier uitzien. Plus dat het over het algemeen zuiniger is en dat de kinderziektes er ondertussen uit zijn. Volgens mij kan het ook nog dunner zijn dan een traditionele LCD.

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-06 23:18
461943 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:53:
Op zich zou het wel mooi zijn als ze AMOLED-schermen kregen, dat vind ik er vaak toch veel mooier uitzien. Plus dat het over het algemeen zuiniger is en dat de kinderziektes er ondertussen uit zijn. Volgens mij kan het ook nog dunner zijn dan een traditionele LCD.
Het inbranden van oled schermen is nog steeds een issue van die schermen. Het lijkt verdomde veel op inbranden wat je bij de early plasma tv's zag...
Dus nee, liever geen oled ;)

• koendel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:19
sebastius schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:40:
[...]

De iPad mini ook overigens. Die is na de eerste versie dikker geworden

• ismilyfox
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-06 18:54
Mijn voorspelling:

iPhone 6/s word iets dikker voor een betere grip
Apple Tv krijgt Appstore. remote krijgt multi touch

[Voor 13% gewijzigd door ismilyfox op 29-08-2015 00:33]

Blizzard: Smilyfox#21203

• Dannydekr
Ik heb er nog eens over nagedacht en me wat verder ingelezen, maar de kans dat de iPhone 6s een soort AMOLED scherm krijgt is eigenlijk best groot. Voor force touch is een flexibeler materiaal eigenlijk een vereiste. AMOLED is flexibel, LCD is dat niet. Verder vallen de nieuwe donkere wallpapers in iOS9 beta 5 ook een beetje op. Heel erg anders dan hetgeen we gewend zijn. Als de schermen niet veranderen, dan is het best onlogisch om hoog-contrast-wallpapers uit te geven welke met een AMOLED scherm pas echt tot hun recht komen.

Force touch, de wallpapers, Ive's interview, de geruchten m.b.t geanimeerde Apple Watch achtige wallpapers en de nieuwe doos; wat mij betreft allemaal indicatoren waardoor AMOLED (of iets soortgelijks) bijna een zekerheid lijkt.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik gok eigenlijk verbeteringen onder de moterkap en meer aandacht voor Siri icm met Apple Music.

Verder tijd voor een nieuwe iPad en Apple TV :-). Maar we laten ons verassen.

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik gok:
- een S achter het cijfertje :+
- een iets snellere CPU
- een hogere resolutie scherm
- 100 euro duurder dan de normale 6(+) :+

Ik hoop: dat hij in ieder geval wat dikker wordt zodat er een betere batterij in past, dat zou pas echt handig zijn. 200 Mhz extra ga je echt niet meer merken, batterij wel.

Wat sowieso weer massaal gaat gebeuren is dat de opeens ouderwetse iPhone's 5S en 6(+) worden ingewisseld voor een 6S(+) zoals iedere nieuwe iPhone. Gelukkig is het mijn geld niet...
Dannydekr schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:45:
Mijn voorspellingen:
- iPhone 6s / 6splus, geen iPhone 6c.
- iOS 9 + bewegende achtergronden speciaal voor de 6s.
- WatchOS2 en wellicht wat kleine onverwachte dingen voor de Apple Watch (nieuwe bandjes e.d.)
- Forcetouch voor iOS met bepaalde functionaliteit zoals alleen Apple dat kan verzinnen

iOS 9, ok, het zal hooguit weer een paar oudere apparaten (*kuch* mijn iPad 4 en iPad mini 1 *kuch*) onbruikbaar maken maar verder heb ik geen moeite met nieuwe software. Wel moet je me eens uitleggen wat er zo speciaal is aan die achtergronden, is dat een soort 3D effect of hoe moet ik dat zien?

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-06 19:41
kuusj98 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 01:49:
- 100 euro duurder dan de normale 6(+) :+
Bedoel je dat de prijzen van de 5S, 6 en 6+ zakken en de 6S/6S+ deze prijzen gaan overnemen. Of dat ze er nog eens 100 gaan bij doen? Dat laatste zou mij wel te veel van het goede zijn, zeker nu ook Samsung die strategie niet meer toepast door verlaging van de prijs van de gewone S6.

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Dannydekr schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 01:20:
Ik heb er nog eens over nagedacht en me wat verder ingelezen, maar de kans dat de iPhone 6s een soort AMOLED scherm krijgt is eigenlijk best groot. Voor force touch is een flexibeler materiaal eigenlijk een vereiste. AMOLED is flexibel, LCD is dat niet. Verder vallen de nieuwe donkere wallpapers in iOS9 beta 5 ook een beetje op. Heel erg anders dan hetgeen we gewend zijn. Als de schermen niet veranderen, dan is het best onlogisch om hoog-contrast-wallpapers uit te geven welke met een AMOLED scherm pas echt tot hun recht komen.

Force touch, de wallpapers, Ive's interview, de geruchten m.b.t geanimeerde Apple Watch achtige wallpapers en de nieuwe doos; wat mij betreft allemaal indicatoren waardoor AMOLED (of iets soortgelijks) bijna een zekerheid lijkt.
Voor Force-Touch heb je absoluut geen flexibel scherm nodig. Gewoon druksensoren achter het scherm plaatsen. Zo werkt het ook op de MacBooks.
Het klinkt allemaal heel leuk zoals alles bij elkaar geraapt wordt dat OLED eindelijk gaat gebeuren, maar geloof mij, op z'n vroegst bij de iPhone 7. Al hoop ik stiekem ook wel... :P

• gjg78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-03-2019
Als het OLED zou worden, is dit dan niet te zien aan de gelekte componenten?

Zoals deze hier
http://9to5mac.com/2015/0...etter-camera-force-touch/

Alhoewel het display niet aan te zetten is, zou je deze misschien wel onder de microscoop kunnen bekijken.

• Dannydekr
gjg78 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:00:
Als het OLED zou worden, is dit dan niet te zien aan de gelekte componenten?

Zoals deze hier
http://9to5mac.com/2015/0...etter-camera-force-touch/

Alhoewel het display niet aan te zetten is, zou je deze misschien wel onder de microscoop kunnen bekijken.
Ja daar dacht ik ook al aan. Geen idee waarom dat nog niet gedaan is. De Apple Watch is volgens Apple zijn beste scherm tot nu toe. On the record hebben ze gezegd dat de iPhone altijd 'het beste scherm' krijgt dat ze kunnen verwezenlijken. Weer een extra suggestie dus dat de iPhone 6s een (AM)OLED scherm wordt.

Maar zou de overstap naar (am)oled niet wat te groot zijn voor een S update?

Ik moedig het verder wel aan trouwens. De eerdere (am)oled schermen vond ik nooit heel fraai maar bv Samsung heeft met de S6 toch wel laten zien hoe goed het kan zijn.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik hoop toch echt dat de nieuwe iPhone 2GB aan ram of zelfs 3GB krijgt.

• gjg78
Donstil schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:59:

Ik moedig het verder wel aan trouwens. De eerdere (am)oled schermen vond ik nooit heel fraai maar bv Samsung heeft met de S6 toch wel laten zien hoe goed het kan zijn.
Ik heb ook mijn twijfels. Meestal is Apple zuinig met de upgrades voor de volgende iPhone. Het is net genoeg om velen weer lekker te maken om het nieuwe model te kopen. Dat weten ze ook weer heel smaakvol te vertellen tijdens de keynote ;)

(Look at this gorgeous display, look how beautiful it is, it's amazing :P )
GioStyle schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:04:
Ik hoop toch echt dat de nieuwe iPhone 2GB aan ram of zelfs 3GB krijgt.
Het gerucht is 2 GB, daar zou ik dan vanuit gaan. Apple is zuinig met upgrades, meer geheugen verbruikt ook meer batterij. Er is zelfs een gerucht dat de nieuwe batterij kleiner zou zijn. Wellicht komt dit door de verkleining van de onderdelen waardoor deze zuiniger worden. (16 of 14 nm)

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Stiekem hoop ik op waterdichte iPhones :D

• Dannydekr
Kecin schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:14:
Stiekem hoop ik op waterdichte iPhones :D
Zelfs de Apple Watch is officieel niet waterdicht, althans; niet waterdicht genoeg om er mee te badderen/zwemmen (hoewel dat in de praktijk wel kan). Lijkt me heel sterk als ze de iPhone dus wel waterdicht maken tot dit niveau. Hooguit waterresistent, maar met het huidige design van de iPhone 6 is ook dat nagenoeg onmogelijk denk ik.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Dannydekr schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:57:
[...]

Zelfs de Apple Watch is officieel niet waterdicht, althans; niet waterdicht genoeg om er mee te badderen/zwemmen (hoewel dat in de praktijk wel kan). Lijkt me heel sterk als ze de iPhone dus wel waterdicht maken tot dit niveau. Hooguit waterresistent, maar met het huidige design van de iPhone 6 is ook dat nagenoeg onmogelijk denk ik.
/eens.
Het ligt ook niet in mijn lijn der verwachting, maar het zou een welkome feature zijn :-)

• gjg78
Het valt me op dat er zover ik weet geen gelekte Apple TV onderdelen zijn. De Apple TV is minder populair dan de iPhone, maar een onderdeel van de nieuwe afstandsbediening of de internals van de Apple TV zelf heb ik nog niet gezien.

Minder interesse? Beter afgeschermd tegen lekken? Of er komt geen nieuwe Apple TV?

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 16:36

ronaldm3

Apple Watch :)

gjg78 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:09:
Het valt me op dat er zover ik weet geen gelekte Apple TV onderdelen zijn. De Apple TV is minder populair dan de iPhone, maar een onderdeel van de nieuwe afstandsbediening of de internals van de Apple TV zelf heb ik nog niet gezien.

Minder interesse? Beter afgeschermd tegen lekken? Of er komt geen nieuwe Apple TV?
Tsja,

Waarom lekte er alleen maar een afbeelding van een schema van een Apple Watch voor dat deze werd aangekondigd. Goed intern houden en vooral niet meer naar buiten gaan zegmaar.

Ik heb overigens nog geen volledige iPhone 6S in het wild gezien.

Power to the beat.

• Shuttle007
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-04 19:02
Ik hoop zelf heel erg op een nieuwe  tv. Nieuwe functies als een app store zou zeker welkom zijn. Misschien ook ondersteuning voor 4k, maar denk het zelf niet, aangezien Apple ook erg laat was met full hd. Verder hoop ik op oled schermen in de iphones. En natuurlijk de one more thing.... De  televisie, met 4k hdr oled scherm ;)

[Voor 0% gewijzigd door Shuttle007 op 30-08-2015 16:03. Reden: spelfout]

• gjg78
9to5mac heeft inmiddels weer wat nieuwe informatie over de nieuwe Apple TV.

website:
http://9to5mac.com/2015/08/30/apple-tv-4-200-october/

Meer informatie volgt nog komende week. Spannend! ;)
De "nieuwe" Apple tv komt volgend geruchten bijna elke Keynote wel.
Ik zie daar de meerwaarde niet zo van eigenlijk.

Apps op de TV lijkt mij erg omslachtig en iets waarvan ik mij niet kan voorstellen dat Apple dit echt voor ogen heeft. Apps waarvan ze zelf willen dat ze op de AppleTV komen zijn er al of worden gepushed, zoals bv HBOGo, ShowTime, diverse sport dingen enz. Een Echte App Store voegt hier alleen maar dingen aan toe die ze naar mijn inziens niet willen, zoals bv Plex en Kodi.

De enige reden waarom een nieuwe Apple TV wenselijk zou zijn is als de iPhone 4K video krijgt en dit ook naar de TV moet komen.

• gjg78
En wat denk je van games direct op de Apple TV?

Heb wel eens een spelletje met Airplay geprobeerd maar dat liep toch niet zo soepel. Denk dat een game direct op de Apple TV met een A8/A9 en 64 GB storage veel soepeler zal lopen.

Om nou m'n bluetooth keyboard te verbinden, en Pages op te starten zie ik ook niet zo snel zitten ;)

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-06 20:15
Als hij in oktober moet uitkomen is het niet heel gek dat er weinig uitgelekt is over de Apple TV. Misschien word hij wel net als de Mac Pro volledig in Amerika in elkaar gezet. Pure speculatie dit van mij kant, maar dat hij gaat komen is nu wel zeker.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

Donstil schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:40:
De "nieuwe" Apple tv komt volgend geruchten bijna elke Keynote wel.
Ik zie daar de meerwaarde niet zo van eigenlijk.

Apps op de TV lijkt mij erg omslachtig en iets waarvan ik mij niet kan voorstellen dat Apple dit echt voor ogen heeft. Apps waarvan ze zelf willen dat ze op de AppleTV komen zijn er al of worden gepushed, zoals bv HBOGo, ShowTime, diverse sport dingen enz. Een Echte App Store voegt hier alleen maar dingen aan toe die ze naar mijn inziens niet willen, zoals bv Plex en Kodi.

De enige reden waarom een nieuwe Apple TV wenselijk zou zijn is als de iPhone 4K video krijgt en dit ook naar de TV moet komen.
Waarom zou apple dat niet voor ogen hebben. Een ipad of iphone kan het ook.

Ik heb nu een gehackte apple tv 2 met XBMC er op. Dan heb je in combinatie met een NAS opeens een belachelijk compacte en zuinige (en stabiele) mediaspeler.
Nadeel is het hack gedoe en het feit dat je niet hoger kan dan 720p.
Een app store zou, als apple het toestaat, de optie geven om mediaplayer apps te draaien.

[Voor 3% gewijzigd door YellowCube op 31-08-2015 07:58]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-02 21:28
Dannydekr schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:57:
[...]

Wat me wel opviel... de iPhone 4(S) had een vochtindicator bij de 30-pin connector, vanaf mijn iPhone 5 zit er alleen nog maar een indicator bij het SIM-slot. Heb de onderkant van m'n iPhone 5 ook wel eens in een bord met Brinta laten vallen, en daar was ook niets mee aan de hand nadat ik de pap uit de Lightningconnector, 3,5mm jack en luidsprekergaatjes had gehaald.
Volgens mij beginnen ze de telefoons wel steeds meer waterdicht te maken, maar claimen ze niet dat het ding waterdicht is zodat ze niet bergen met iPhones terugkrijgen die toch waterschade hebben.

Verder vind ik de wallappers in iOS 9 Public beta ook opvallend zwart, met name de kleurenbommetjes. Maar ik twijfel eigenlijk of er wel echt OLED in de nieuwe telefoon komt. De hele verdere interface van de telefoon is wit (instellingen, standaard Apple apps), wat ik niet echt een logische keuze zou vinden, zeker niet om stroom te besparen met zo'n scherm.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
iPhone 6S/6S Plus, Force Touch, iOS 9, OS X 10.11 El Capitan en watchOS2 komen natuurlijk aan bod.

Hopelijk komt er een waardige opvolger van de Apple TV mét meer storage (voor foto's), apps en een remote met gewoon knoppen + Touch ID voor Apple ID specifieke zaken. En natuurlijk nog gewoon een netwerk aansluiting.
YellowCube schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 07:57:
Ik heb nu een gehackte apple tv 2 met XBMC er op. Dan heb je in combinatie met een NAS opeens een belachelijk compacte en zuinige (en stabiele) mediaspeler.
Nadeel is het hack gedoe en het feit dat je niet hoger kan dan 720p.
Een app store zou, als apple het toestaat, de optie geven om mediaplayer apps te draaien.
Ik kan hier enkel van dromen... en dan kan Apple met recht zeggen: smart TV reinvented.

Er zullen vast nieuwe iPads (Air en Mini) komen, niets bijzonders.

• gjg78
Als de geruchten waar Mark Gurman het over heeft uitkomen, dan wordt de nieuwe Apple TV naast de bekende mediaspeler/streamer een gaming console. Met nieuwe controller over bluetooth, sneller WIFI en bediening met Siri.

Website 9to5mac:
http://9to5mac.com/2015/0...ng-siri-bluetooth-remote/
gjg78 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:54:
Als de geruchten waar Mark Gurman het over heeft uitkomen, dan wordt de nieuwe Apple TV naast de bekende mediaspeler/streamer een gaming console. Met nieuwe controller over bluetooth, sneller WIFI en bediening met Siri.

Website 9to5mac:
http://9to5mac.com/2015/0...ng-siri-bluetooth-remote/
Die AppleTV als Gaming console geruchten gaan al zolang. Dat moet ik allemaal nog maar zien hoor. Ik ben benieuwd of de doelgroep van de Apple TV wel zit te wachten op "AngryBirds TV" en "CandyCrush for Television"

Edit: Artikel praat over "Serious gamers" maar daarna ook over een prijspunt van $149,-/$199,-

Ik zie Apple met hun A9 chip gewoon geen "Serious gaming" console uitbrengen en al helemaal niet voor $199,-

Ik zie GTA VI gewoon niet uitkomen op de Xbox One, Ps4 en AppleTV4 op een of andere manier.
YellowCube schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 07:57:
[...]

Waarom zou apple dat niet voor ogen hebben. Een ipad of iphone kan het ook.
Maar de iPhone en iPad zijn compleet andere devices. Op de Apple Tv heeft het huren/kopen van Films en het streamen van HBOGO en Showtime een veel belangrijkere rol. Het is veel centraler aanwezig.

Apple kondigd niet voor niets de samenwerking met HBO en Showtime groots aan.

Dat komt allemaal een beetje te vervallen als illegaal gedownload materiaal kijken een stuk makkelijker wordt.

[Voor 11% gewijzigd door Donstil op 31-08-2015 20:33]

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:27
Ik vind de geruchten over de Apple TV dit jaar anders veel serieuzer, direct maar ook voor de hand liggend overkomen. Er moet wel iets 'groots' gaan gebeuren. Ask Siri ;) HBO was een voorzetje. Kan niet anders.

• PBP
Neem de geruchten over de ATV ook vaak met een korreltje zout. Maar aangezien dit van Mark Gurman komt , is hij juist wel serieus te nemen. Apple gaat niet kunnen opboksen tegen Microsoft en Sony. Maar de ATV uitbreiden met games en apps ligt natuurlijk voor de hand. Ik denk dat Apple ook heus wel inziet dat ze de hardcore gamers niet voor zich gaan winnen.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:55

Fiber

Beaches are for storming.

Macs en MacBooks (Pro) met Skylake en ddr4 etc...?

Of vinden ze dat geen nieuws en doen ze zo'n upgrade een keer stilzwijgend komende maanden...?

[Voor 49% gewijzigd door Fiber op 02-09-2015 09:37]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06 18:41
Zojuist gelezen op nu Apple TV 4 krijgt naar alle waarschijnlijkheid een A8-processor, een zwarte afstandsbediening, 8 en 16 GB opslag en geen ondersteuning voor 4K.
Prijs 149,- of 199,-
Als dit klopt dan is men gek om het apparaat aan te schaffen als er echt niets meer er op zit...krijg niet eens hd audio uit mijn mac mini 2012. Conclusie: apple loopt tegenwoordig btje achter op hun 5k imac na

• PBP
9to5Mac (Mark Gurman) heeft inmiddels het hele event al even beschreven.

- iPad Pro (november) en iPad mini 4 (geen Air 3)
- Nieuwe Watch bands
- iPhone 6S/6S+ (16gb instapmodel, 7000 aluminium, Force Touch-based displays for shortcutting popular iOS features, 12 megapixel rear cameras that can record 4K video, upgraded front cameras, faster A9 processors, 2GB of RAM, animated wallpapers, new Rose Gold color option
- Apple TV 4 hardware: A8 chip, black remote, 8/16GB storage, same ports, no 4K

• swv
Misschien bedoelt Siri die iPad Pro wel als something big ;) Dat zou dan wel betekenen dat er weinig reden is om een iPad event te houden in oktober. Kunnen ze wel over zoveel producten praten in die 2-2,5 uur? Doorgaans zijn ze best langdradig van stof als het over een nieuw product gaat.

Gezien Intel skylake nog even op zich laat wachten valt er weinig over Macs te melden en zou iPhone en iPad wel samen kunnen natuurlijk.

[Voor 18% gewijzigd door swv op 02-09-2015 21:07]

• CH033
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

CH033

altijd watt

sww89 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:05:
Gezien Intel skylake nog even op zich laat wachten valt er weinig over Macs te melden en zou iPhone en iPad wel samen kunnen natuurlijk.
? nieuws: Intel brengt 48 Skylake-processors voor laptops en desktops uit

music is my frame and words paint the picture

• swv
Ik heb mij er nog niet in verdiept, maar in dit uitgebreide artikel op MacRumors gaan ze daar verder op in. De voor de Mac interessante processors worden begin 2016 verwacht volgens Intel http://www.macrumors.com/...ylake-notebooks-desktops/

• swv
Naast nieuwe sportbandjes ook een goedkopere gouden Watch?
http://www.iculture.nl/ge...-apple-watch-aankondigen/

Het wordt wat mij betreft wel ongeloofwaardig want het lijstje met nieuwe producten wordt zo wel erg lang :/
sww89 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:00:
Naast nieuwe sportbandjes ook een goedkopere gouden Watch?
http://www.iculture.nl/ge...-apple-watch-aankondigen/

Het wordt wat mij betreft wel ongeloofwaardig want het lijstje met nieuwe producten wordt zo wel erg lang :/
Haha precies. Dit wordt voor zoveel mensen een enorme tegenvallen.

2 iphone modellen, drie verschillende iPads, een nieuwe Apple Tv die alles kan wat gebruikers maar dromen, nieuwe iMacs met een 4k scherm, Macbooks met nieuwe cpu's, nieuwe bandjes, nieuw goud, nou ik geloof er allemaal niet zoveel van.

De iPhones zijn wel zeker maar de rest moet ik nog maar zien hoor.

Is wel vaker natuurlijk dat de geruchten molen nog een extra slinger krijgt zo een paar dagen voor de Keynote.

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-06 15:10
Aankleding van het gebouw voor de keynote is al begonnen.. Aardig vroeg als je het mij vraagt :).

http://www.iculture.nl/ap...bill-graham-civic-center/

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
OLED, wie is de fabrikant van dit paneel?

i7 13700KF / NZXT N5 Z690 / RTX 3070 Ti

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:21
Donstil schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 00:16:
[...]

Haha precies. Dit wordt voor zoveel mensen een enorme tegenvallen.

2 iphone modellen, drie verschillende iPads, een nieuwe Apple Tv die alles kan wat gebruikers maar dromen, nieuwe iMacs met een 4k scherm, Macbooks met nieuwe cpu's, nieuwe bandjes, nieuw goud, nou ik geloof er allemaal niet zoveel van.

De iPhones zijn wel zeker maar de rest moet ik nog maar zien hoor.

Is wel vaker natuurlijk dat de geruchten molen nog een extra slinger krijgt zo een paar dagen voor de Keynote.
Klopt, maar wij zitten dan ook alle geruchten te hoarden. :P Dan kom je al snel aan al die producten.

Wat is in jouw ogen trouwens de 3e iPad? Ik heb alleen gelezen over een iPad mini 4 en een iPad Pro, maar juist geen iPad air 3 of hoe die ook zou gaan heten. Of wordt dat her en der nog wel genoemd?

Wat ik in een ander topic al aangaf: het lijkt mij niet ondenkbaar dat ze iPhone+iPad hetzelfde event geven, gezien de dalende iPad verkopen. Op die manier krijgen ze (iPad's) misschien weer een boost.
Het is was stil rond de "iPad Air 3" maar daar heb ik toch ook al wel geruchten over gezien kan ik mij herinneren.

Dus iPad Mini 4 - iPad Air 3 - iPad "pro".

Vooral de Mini is aan een upgrade toe. Die is afgelopen jaar natuurlijk niet vernieuwd op de vinger sensor na.

• MooDyBLueS
Donstil schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:53:
Het is was stil rond de "iPad Air 3" maar daar heb ik toch ook al wel geruchten over gezien kan ik mij herinneren.

Dus iPad Mini 4 - iPad Air 3 - iPad "pro".

Vooral de Mini is aan een upgrade toe. Die is afgelopen jaar natuurlijk niet vernieuwd op de vinger sensor na.
Ah, ok. Die geruchten zijn langs mij heen gegaan. Ja, de iPad mini 3 was een trieste upgrade. € 100 meer vragen voor Touch ID en evt. de gouden optie.

Maar we zagen met de iPad mini 2 en iPad air, dat de verkopen van de iPad air daarmee gekannibaliseerd werden. Ondanks het kleinere scherm, kozen toch veel mensen voor de mini 2 omdat die nu eenmaal net zo goed was op letterlijk alle punten, maar wel € 100 goedkoper.

Ik denk dat het wel goed is als Apple de mini reeks ofwel een half jaar na de 10" iPad's upgrade, ofwel net iets minder krachtig maakt. Dat als je het beste van het beste wilt, je toch de iPad air reeks moet nemen.
dat zou een vervelende strategie zijn. Ik koop de mini puur en alleen vanwegen het formaat dus wil wel graag dezelfde hardware.

Ik gebruik mijn iPad mini ook in het Dashboard van mijn auto dus een grotere is geen optie.

• MooDyBLueS
In het dashboard van je auto? Wow... daar zou ik weleens een foto van willen zien.

Snap trouwens wat je bedoelt hoor, eigenlijk ligt dat ook in lijn met een 6 en 6 Plus en straks 6s en 6s Plus, gelijke hardware, maar andere formaten. Ik dacht ook meer in Apple strategie dan wat ik zelf zou willen zien, want tuurlijk ben ik het met je eens dat gelijke specs het beste is. Maar misschien is dan het € 100 prijsverschil te groot? Oftewel: dan moeten ze de iPad air 2 € 449 maken en de iPad mini 4 € 399.
MooDyBLueS schreef op zondag 06 september 2015 @ 12:28:
In het dashboard van je auto? Wow... daar zou ik weleens een foto van willen zien.

Snap trouwens wat je bedoelt hoor, eigenlijk ligt dat ook in lijn met een 6 en 6 Plus en straks 6s en 6s Plus, gelijke hardware, maar andere formaten. Ik dacht ook meer in Apple strategie dan wat ik zelf zou willen zien, want tuurlijk ben ik het met je eens dat gelijke specs het beste is. Maar misschien is dan het € 100 prijsverschil te groot? Oftewel: dan moeten ze de iPad air 2 € 449 maken en de iPad mini 4 € 399.
Om het even kort uit te leggen.
Ik heb een radio met 7" touchscreen in mijn auto. Ik kwam er bij toeval eens achter dat de afstand bovenkant van mijn radio > dashboard. Precies gelijk bleek aan een iPad Mini.

Ik heb toen een Smart cover gekocht. De "flap" op maat geknipt. De radio verwijderd, flap erop en de radio met smartcover flap en al weer terug geschoven (ging met wat moeite). Nu heb ik dus boven mijn radio in het naadje "radio, dashboard" het uiteinde van een Smartcover.

Oftewel als ik ik de auto stap klik ik mijn iPad mini hieraan en hangt hij precies voor de radio langs in mijn dashboard.

Ik zal morgen wat foto's maken.

• gjg78
MooDyBLueS schreef op zondag 06 september 2015 @ 12:28:

Hmm, ik heb nog even gekeken hoever het technisch mogelijk had kunnen zijn.

De A8 is 20nm t.o.v. van de A7 die 28nm is. Dus wellicht was de A8 toch zuiniger. Als ze voor de A8 gingen, was dat goed te verkopen t.o.v. de A8X in de iPad air 2. Die kan net in de iPad air 2 want de accuduur van 10 uur WIFI internet werd maar net gehaald, soms ook niet, en de A8X is behoorlijk overkill voor de meeste apps. Splitscreen hadden ze toch nog niet in de planning.

Dan had Apple nog de optie om in de iPad mini 2 GB geheugen te zetten. Nadeel is dat dit ten koste gaat van de accuduur.

Waar ze dan ook nog mee kunnen spelen is de processor niet op volle snelheid te laten lopen. Geeft ook weer wat meer accuduur.

Al met al genoeg opties om toch wat meer eruit te halen dan de huidige iPad mini 3. De echte redenen komen we toch niet snel achter.

Ben benieuwd wat ze dit jaar met de iPad mini 4 doen. Al zou het mij niet verbazen dat er niet de krachtigste SoC in komt te zetten. Alles vanwege die accuduur van 10 uur WIFI internet.

• Risath
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Weet iemand hoe ik de livestream op mijn windows bakkie kan volgen?

• Fiber

Fiber

Edge browser aanzwengelen en naar Apple.com surfen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• pposthoorn
  • Laatst online: 07-06 17:22

pposthoorn

Constructeur

Moet je windows bakkie wel op Windows 10 draaien.

• Dannydekr
Risath schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:52:
Weet iemand hoe ik de livestream op mijn windows bakkie kan volgen?
Stream-links zijn doorgaans overal te vinden. Deze plak je dan gewoon in VLC, of via Chrome.
Dit jaar zal de stream echter werken op (volgens mij) alle Windows apparaten.

• Sinalar
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-10-2022
Donstil schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:59:

En laat ze dan voor die (am)OLED schermen een saphire 'scherm' steken. Misschien zijn de problemen nu al gefixed en kunnen ze massaproductie aan. :)

Nog 2 dagen wachten!

• Dannydekr
Sinalar schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:14:
[...]

En laat ze dan voor die (am)OLED schermen een saphire 'scherm' steken. Misschien zijn de problemen nu al gefixed en kunnen ze massaproductie aan. :)

Nog 2 dagen wachten!
Saphire hoeft van mij niet per se. De lichtreflectie is toch wel erg hoog en buiten zal dit de zichtbaarheid niet ten goede komen. OLED zie ik echter wel gebeuren en voor deze S-update is het juist een hele goede uniqueselling-point. De iPhone 6 voelt immers nog heel modern en snel aan, en met iOS9 heb je eigenlijk alle voordelen. Apple verwacht dat de S6 fenomenaal zal verkopen dus er moet toch 'iets' zijn waardoor ze dit durven te voorspellen. OLED zal inderdaad een hele goede USP zijn :o

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 16:36

ronaldm3

Apple Watch :)

Dannydekr schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:03:
[...]

Saphire hoeft van mij niet per se. De lichtreflectie is toch wel erg hoog en buiten zal dit de zichtbaarheid niet ten goede komen. OLED zie ik echter wel gebeuren en voor deze S-update is het juist een hele goede uniqueselling-point. De iPhone 6 voelt immers nog heel modern en snel aan, en met iOS9 heb je eigenlijk alle voordelen. Apple verwacht dat de S6 fenomenaal zal verkopen dus er moet toch 'iets' zijn waardoor ze dit durven te voorspellen. OLED zal inderdaad een hele goede USP zijn :o
Apple zal de S6 never nooit gaan verkopen!

Denk eerder aan de 6S!!! :) ;)

Power to the beat.

• MooDyBLueS
Dannydekr schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:03:
[...]

Even in de zeik modus: in het Nederlands hebben we het gewoon over saffier en als je het op z'n Engels schrijft, dan is het sapphire (dubbel p). Daarnaast zal je de iPhone 6s bedoelen. :9

OLED kan je echter 100% zeker vergeten voor de s-update. Als je de trend had gevolgd, dan zie je de 3GS hetzelfde 480x320 scherm had als de 3G, de 4S hetzelfde retinascherm als de 4 en de 5s hetzelfde 4-inch retinascherm als de 5. De 4 kreeg dus wel een scherm upgrade (retina) en de 5 een upgrade in de vorm van een iets groter scherm en in-cell touch techniek. En de 6 weten we allemaal nog.

Je hebt het over een USP, maar die zijn er genoeg straks:
- 2 GB RAM
- 3D Force Touch
- 7000-series aluminium
- 12 MP camera
- 4K video
- snellere en zuinigere A9 SoC
- snellere en zuinigere LTE

Daarnaast verwacht Apple altijd dat hun toestellen fenomenaal zullen verkopen en dat is natuurlijk vanuit Apple marketingpraat, maar het is tevens de waarheid. Ook al komt er een erg kleine update (4S/5s), de toestellen verkopen zichzelf wel, ook al vind jij het niks.

Maar over het saffier ben ik het verder met je eens. Dat is nog niet ver genoeg ontwikkeld om op grote schaal op grotere schermen toegepast te worden. Daarnaast is saffier weliswaar enorm krasbestendig, maar is het nog veel meer dan Gorilla Glass gevoelig voor kracht op de hoeken/zijkanten. Als je je telefoon laat vallen, zal een saffieren scherm/toplaag dus vele malen sneller barsten dan nu al het geval is. En laat dat nu juist de reden zijn dat mensen denken dat ze saffier willen i.p.v. Gorilla Glass. Geloof me... dat wil je in de huidige staat echt niet. En het wordt behoorlijk duur om te vervangen.

• gjg78
En de USP waar de meesten op zitten te wachten: rosé gouden kleuroptie :p
Ik schrap oled ook wel als optie maar toch zou een scherm upgrade er wel in kunnen zitten, op specificaties dan. De 5s heeft ook niet hetzelfde scherm als de 5 namelijk.

Ik zit al een tijdje te wachten op een surface pro 3 met OSX, de iPad pro lijkt dit helaas toch niet te worden. Eerder een iPad met een groter scherm.

http://9to5mac.com/2015/09/07/ipad-pro-specs/

Jammer.

• MooDyBLueS
Donstil schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:02:
Ik schrap oled ook wel als optie maar toch zou een scherm upgrade er wel in kunnen zitten, op specificaties dan. De 5s heeft ook niet hetzelfde scherm als de 5 namelijk.
Nope. De iPhone 5s heeft een identiek scherm als de iPhone 5. Zie ook hier.
Donstil schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 00:09:
Ik zit al een tijdje te wachten op een surface pro 3 met OSX, de iPad pro lijkt dit helaas toch niet te worden. Eerder een iPad met een groter scherm.

http://9to5mac.com/2015/09/07/ipad-pro-specs/

Jammer.
Dat gaat niet snel gebeuren en ik hoop zelf eigenlijk dat het nooit gaat gebeuren. Apple maakt het heel duidelijk dat OS X voorlopig geen Touch krijgt, net zoals het geen Blu-ray heeft gekregen. Voor Touch kom je bij iOS uit en dus de iPad 'Pro'.

Het dichtstbijzijnd wat je op OS X vlak gaat komen is de MacBook 2015.

Overigens heb ik een Lenovo Yoga 3 Pro voor mijn werk, een 13" touchscreen laptop (vrijwel gelijke specs als de MacBook 2015 verder), met Windows 10, maar ik vind het maar niks. Het enige waarvoor ik touch daarop handig vind is het scrollen door websites en pdf'jes, meer niet. En ik heb het echt geprobeerd, ook de tablet mode, maar het werkt echt bij lange na niet zo fijn als op een smartphone of tablet (ongeacht of we het over Android of iOS hebben). Daarnaast merk je op zo'n groot scherm echt heel erg snel de vingerafdrukken en -vegen. Dat merk ik op mijn iPad al vrij snel, maar eigenlijk geldt: hoe groter het scherm, hoe meer het opvalt.

Ik hoop ook dat ze het gescheiden kunnen houden, want kijk wat een gigantische meuk Windows 8 en 8.1 waren. Windows 10 is als desktop OS eindelijk weer volwassen, in de basis terug naar 7, maar wel met goede toevoegingen. Maar daarom hoop ik dat Apple niet dezelfde fout begaat. De reden dat ik nog steeds privé bij Mac zweer is primair toch gewoon het OS en de integratie met de hardware. Tuurlijk, het iOS-achtige Launchpas is waardeloos, maar dat zit er bovenop, zonder verder iets te forceren. Je gebruikt het gewoon niet en het zit nooit in de weg, in tegenstelling tot de met name in Windows 8 geforceerde Metro-interface.
MooDyBLueS schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 00:23:
[...]

Nope. De iPhone 5s heeft een identiek scherm als de iPhone 5. Zie ook hier.

[...]

Dat gaat niet snel gebeuren en ik hoop zelf eigenlijk dat het nooit gaat gebeuren. Apple maakt het heel duidelijk dat OS X voorlopig geen Touch krijgt, net zoals het geen Blu-ray heeft gekregen. Voor Touch kom je bij iOS uit en dus de iPad 'Pro'.

Het dichtstbijzijnd wat je op OS X vlak gaat komen is de MacBook 2015.

Overigens heb ik een Lenovo Yoga 3 Pro voor mijn werk, een 13" touchscreen laptop (vrijwel gelijke specs als de MacBook 2015 verder), met Windows 10, maar ik vind het maar niks. Het enige waarvoor ik touch daarop handig vind is het scrollen door websites en pdf'jes, meer niet. En ik heb het echt geprobeerd, ook de tablet mode, maar het werkt echt bij lange na niet zo fijn als op een smartphone of tablet (ongeacht of we het over Android of iOS hebben). Daarnaast merk je op zo'n groot scherm echt heel erg snel de vingerafdrukken en -vegen. Dat merk ik op mijn iPad al vrij snel, maar eigenlijk geldt: hoe groter het scherm, hoe meer het opvalt.

Ik hoop ook dat ze het gescheiden kunnen houden, want kijk wat een gigantische meuk Windows 8 en 8.1 waren. Windows 10 is als desktop OS eindelijk weer volwassen, in de basis terug naar 7, maar wel met goede toevoegingen. Maar daarom hoop ik dat Apple niet dezelfde fout begaat. De reden dat ik nog steeds privé bij Mac zweer is primair toch gewoon het OS en de integratie met de hardware. Tuurlijk, het iOS-achtige Launchpas is waardeloos, maar dat zit er bovenop, zonder verder iets te forceren. Je gebruikt het gewoon niet en het zit nooit in de weg, in tegenstelling tot de met name in Windows 8 geforceerde Metro-interface.
Op de zaak veel gewerkt met de Surface Pro 1 en 3 samen met een of andere Yoga Tab (Weet ff niet meer welke, dacht type 2, met een 4k scherm erin).

Ik ben een Apple man dus kan slecht overweg met dat Windows Platform maar zie er wel potentie in. Vooral de Surface Pro 3.

Apple is wel een bedrijf wat een goeie integratie zou kunnen verwezenlijken maar goed dat doen ze dus niet. Misschien komt er nog een killer feature hoor maar een grotere iPad die precies het zelfde doet maar dan groter voelt niet echt "Pro" naar mijn mening. Meer "Max" of "plus".

Nog twee dagen :) .

• MooDyBLueS
Donstil schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 00:32:
[...]

Op de zaak veel gewerkt met de Surface Pro 1 en 3 samen met een of andere Yoga Tab (Weet ff niet meer welke, dacht type 2, met een 4k scherm erin).

Ik ben een Apple man dus kan slecht overweg met dat Windows Platform maar zie er wel potentie in. Vooral de Surface Pro 3.

Apple is wel een bedrijf wat een goeie integratie zou kunnen verwezenlijken maar goed dat doen ze dus niet. Misschien komt er nog een killer feature hoor maar een grotere iPad die precies het zelfde doet maar dan groter voelt niet echt "Pro" naar mijn mening. Meer "Max" of "plus".

Nog twee dagen :) .
Ja, ik ben het wel met je eens dat Apple juist hét bedrijf is die kan laten zien dat je wel een goede touch interface kan combineren met 'de desktop'. Realistisch gezien verwacht ik dat echter niet op korte termijn. Want OS X is daar zeker niet geschikt voor nu.

Wat ik eigenlijk verwacht, is dat de iPad mini qua features en iOS blijft zoals het nu is, de iPad air zoals al aangekondigd multi-tasking/multi-window krijgt en de iPad Pro daarin nóg verder zal gaan, met pen-support voor de creatievelingen onder ons. Zo krijg je bij elk apparaat ook andere functionaliteit, net zoals de iPhone en iPhone Plus, waarbij laatstgenoemde met name landscape modus kent op dit moment, wat ongetwijfeld uitgebreid gaat worden.

• swv
Er komen weinig speculaties voorbij over Siri vanwege de uitnodiging. Dat kan natuurlijk een publiciteitsstunt zijn om Siri meer onder de aandacht te brengen. Maar kunnen er nog meer Siri functies of talen worden verwacht? Ik zou zo snel niet weten wat, behalve dan voor de Apple TV. Met iOS 9 wordt Siri wéér wat slimmer natuurlijk.

Ze zullen natuurlijk tijdens de Keynote weer even rustig gaan herhalen wat de nieuwe functies in iOS 9 en El Capitan zijn alvorens gaat komen waar iedereen voor komt :z

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De molen draait wel weer op volle toeren! Eigen om moe van te worden. De keynote kan dan alleen maar tegenvallen omdat toch de helft niet waar bleek te zijn. Steve Jobs hield me nog wel even offguard met z'n reality destortion maar die Cook is zo'n zeurende kerel... :D
Overigens ben ik wel heel benieuwd. Heb toch (onbewust) hoge hoop voor de Apple TV en een nieuwe iPad mini... 'cause I want them! :)

Wat er voor Siri nieuw is dat is dan wel onduidelijk. Implementatie voor OS X zal het niet zijn (gezien de beta's).

[Voor 12% gewijzigd door iAR op 08-09-2015 13:19]

• MooDyBLueS
sww89 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:25:
Er komen weinig speculaties voorbij over Siri vanwege de uitnodiging. Dat kan natuurlijk een publiciteitsstunt zijn om Siri meer onder de aandacht te brengen. Maar kunnen er nog meer Siri functies of talen worden verwacht? Ik zou zo snel niet weten wat, behalve dan voor de Apple TV. Met iOS 9 wordt Siri wéér wat slimmer natuurlijk.

Ze zullen natuurlijk tijdens de Keynote weer even rustig gaan herhalen wat de nieuwe functies in iOS 9 en El Capitan zijn alvorens gaat komen waar iedereen voor komt :z
Mwoah, vrij simpel. Wat is Apple's primaire keynote platform? De Apple TV. Welk apparaat krijgt volgens de geruchten de grootste upgrade en daarmee ook Siri ondersteuning? De Apple TV. Jij doet het af als een klein iets, maar het is in feite een veel grotere upgrade dan de iPhone's. Alleen zit 90% op de iPhone's te wachten. :P

• swv
MooDyBLueS schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:45:
[...]

Mwoah, vrij simpel. Wat is Apple's primaire keynote platform? De Apple TV. Welk apparaat krijgt volgens de geruchten de grootste upgrade en daarmee ook Siri ondersteuning? De Apple TV. Jij doet het af als een klein iets, maar het is in feite een veel grotere upgrade dan de iPhone's. Alleen zit 90% op de iPhone's te wachten. :P
Nou klein.. ik vraag mijzelf toch hardop af wat ze zouden kunnen doen. Ik lees er weinig over terwijl het zo nadrukkelijk in de uitnodiging staat.

Siri i.c.m. de nieuwe Apple TV is inderdaad een groot iets als je daarmee in een klap jouw tv en huis een stuk smarter maakt. Siri kan altijd met je meeluisteren op zoek naar (HomeKit) commando's. Net als de iPhone of iPad aan de lader. Ik zie zeker potentie. Job's en Cook hebben laten doorschemeren dat de televisie een hele interessante markt is waar nog veel in gedaan kan worden. Dat ding staat daar maar een beetje te stoffen 90% van z'n tijd. Ik denk ook dat daar best een kern van waarheid zat in die Apple televisie geruchten, maar dat dit voorlopig tot uiting komt in de nieuwe Apple TV.

Het mooiste zou zijn als je in je ochtendjas beneden komt om een kopje koffie te zetten en ondertussen aan de Apple TV vraagt of er nog mailtjes zijn, wat het weerbericht wordt, de RSS feed van Tweakers doorbladeren etc. En dat natuurlijk op 55" in sync met jouw Mac, iPad, iPhone, iPod en Watch. "Oh en doe de verwarming maar een graadje hoger."

Of dat morgen al zover is?

Edit: Dan moet je niet op verjaardagen een gesprek beginnen over jouw nieuwe Apple TV en wat ie allemaal kan, of kids hebben die die trucjes ook kennen, of een tv reclame die begint met "hey Siri" :+

[Voor 8% gewijzigd door swv op 08-09-2015 14:15]

sww89 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:02:
Siri kan altijd met je meeluisteren op zoek naar (HomeKit) commando's.
Ooh gadver dat klinkt niet goed, laten we hopen dat "altijd luisteren" uit zou kunnen dan.
Ik wordt niet graag afgeluisterd in welke vorm dan ook.

• Fiber

Fiber

[...]

Het mooiste zou zijn als je in je ochtendjas beneden komt om een kopje koffie te zetten en ondertussen aan de Apple TV vraagt of er nog mailtjes zijn, wat het weerbericht wordt, de RSS feed van Tweakers doorbladeren etc. En dat natuurlijk op 55" in sync met jouw Mac, iPad, iPhone, iPod en Watch. "Oh en doe de verwarming maar een graadje hoger."...
In feite dus alles wat je nu op je mobiel doet...

(Wellicht met uitzondering van je verwarming.)

• swv
Donstil schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:18:
[...]

Ooh gadver dat klinkt niet goed, laten we hopen dat "altijd luisteren" uit zou kunnen dan.
Hier kan je softwarematig best een onderscheid in maken en Apple kennende is dat allemaal veilig, namelijk het verschil tussen meeluisteren en afluisteren en dat is vast uit te zetten. Meeluisteren is wat mij betreft dat je onschuldig meeluistert omdat je nou eenmaal op dat moment op die plek bent. Afluisteren is wat mij betreft dat je bewust informatie probeert te ontfutselen. Zolang de Apple TV (en je iPad of iPhone) alleen meeluistert en reageert op "hey Siri", dan vind ik het best. Gaat alles wat je zegt en doet in de kamer waar jouw Apple TV staat rechtstreeks naar Cupertino, ja dan zou ik dat ook niet zo fijn vinden :P

Kijk als ik over straat loop dan hoor ik allemaal geroezemoes om mij heen, en dat gaat bij mij het ene oor in en het andere oor weer uit. Ik luister dan soort van mee maar geen idee waar het echt over gaat. Zodra iemand mijn naam roept, dus zoiets als "sww89!!" :Y , dan kijk ik pas op en luister ik wat diegene te zeggen heeft.
Fiber schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:31:
[...]

In feite dus alles wat je nu op je mobiel doet...

(Wellicht met uitzondering van je verwarming.)
Ja en mijn iPad 4G doet wat mijn iPhone doet en mijn MacBook doet weer wat mijn iPhone en iPad ook doen middels Continuity. Afijn, het is allemaal een beetje dubbelop maar toch heeft elk apparaat een andere taak in een specifieke situatie. En bij meerdere gebruikers in een huishouden kan een centraal device juist uitkomst bieden ;) Of je dat waard vind is aan jezelf.

[Voor 19% gewijzigd door swv op 08-09-2015 14:41]

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:56

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ze hebben trouwens de 'hints' aangepast. Als je Siri nu vraagt krijg je nieuwe antwoorden.

http://www.xbmcfreak.nl/

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Victoria Concordia Crescit

Ik heb wel zin in morgen. Ben absoluut in de markt voor een iPad (hopelijk nu ook in de kleur goud), dus hoop dat de Mini flink verbeterd is t.o.v. zijn voorganger.

Battlenet: Gold#21419

Las Vegas schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:50:
Ik heb wel zin in morgen. Ben absoluut in de markt voor een iPad (hopelijk nu ook in de kleur goud), dus hoop dat de Mini flink verbeterd is t.o.v. zijn voorganger.
Pssst de iPad is al in het goud beschikbaar ;)

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Victoria Concordia Crescit

Donstil schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:55:
[...]

Yup. Alleen vind ik het dat niet waard t.o.v. de Mini 2. Alleen TouchID wat je extra krijgt dan :P

Battlenet: Gold#21419

Het mooiste zou zijn als je in je ochtendjas beneden komt om een kopje koffie te zetten en ondertussen aan de Apple TV vraagt of er nog mailtjes zijn, wat het weerbericht wordt, de RSS feed van Tweakers doorbladeren etc. En dat natuurlijk op 55" in sync met jouw Mac, iPad, iPhone, iPod en Watch. "Oh en doe de verwarming maar een graadje hoger."
Offtopic verder maar ik haat dat samenwerken van al de Apple apparaten echt met een passie. Althans ik vind Bladwijzers/email/contacten/notificaties enz wel handig maar de rest mag verdwijnen naar mijn mening.

Ik heb een MacMini als MediaCenter onder mijn tv. Als ik nu tijdens een film gebeld wordt gaan er dus iets van 5 apparaten over waaronder mijn Mac Mini inclusief ringtone over 7 speakers op standje luchtalarm (want: film lekker hard). Zo hinderlijk.

Ik zou de nieuwe Apple TV dus lekker laten staan als hij zich zou gaan bemoeien met alles. RSS feeds, verwarming verhogen enz doe ik dan wel via de iPad of iPhone.

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:01:
[...]

Offtopic verder maar ik haat dat samenwerken van al de Apple apparaten echt met een passie. Althans ik vind Bladwijzers/email/contacten/notificaties enz wel handig maar de rest mag verdwijnen naar mijn mening.

Ik heb een MacMini als MediaCenter onder mijn tv. Als ik nu tijdens een film gebeld wordt gaan er dus iets van 5 apparaten over waaronder mijn Mac Mini inclusief ringtone over 7 speakers op standje luchtalarm (want: film lekker hard). Zo hinderlijk.

Ik zou de nieuwe Apple TV dus lekker laten staan als hij zich zou gaan bemoeien met alles. RSS feeds, verwarming verhogen enz doe ik dan wel via de iPad of iPhone.
Moet je handoff gewoon uitschakelen bij je systeeminstellingen?

• Fiber

Fiber

Donstil schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:55:
[...]

Rose goud nog niet geloof ik... :z

blubbers schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:06:
[...]

Moet je handoff gewoon uitschakelen bij je systeeminstellingen?
Ooh echt kan dat?
Heb wel zitten zoeken bij iCloud settings maar niet gevonden.

Weet je toevallig waar het precies zit?
Fiber schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:06:
[...]

Rose goud nog niet geloof ik... :z
Rosé gold is erg populair onder de tweakers begreep ik al in het andere topic :)

[Voor 28% gewijzigd door Donstil op 08-09-2015 16:08]

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:07:
[...]

Ooh echt kan dat?

[...]

Rosé gold is erg populair onder de tweakers begreep ik al in het andere topic :)
Ja hoor,

Systeeminstellingen -> Algemeen -> onderaan iets van handoff toestaan. Je kan ook bluetooth uitschakelen dan werkt handoff zowiezo niet.
blubbers schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:09:
[...]

Ja hoor,

Systeeminstellingen -> Algemeen -> onderaan iets van handoff toestaan. Je kan ook bluetooth uitschakelen dan werkt handoff zowiezo niet.
Ooh daar heb ik niet gekeken.
Ga ik vanavond gelijk doen, thnx!

(met Bluetooth uit werkt mijn Keyboard niet dus dat bleek geen optie)

• swv
Donstil schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:07:
[...]
Ooh echt kan dat?

Dat alle apparaten afgaan als je wordt gebeld is inderdaad irritant wanneer je al een Apple Watch hebt nietwaar ;) Dit kun je uitschakelen in FaceTime. Dus op je Mac naar Facetime > Voorkeuren > Bellen vanaf iPhone uitvinken en op iPad naar Instellingen > FaceTime > Bellen via iPhone. Handoff heeft meer te maken met dat je op het ene apparaat een mailtje tikt of een safari tablat open hebt, je op de ander verder kunt gaan. Dat lijkt mij niet zo een vervelende optie toch?

Wat betreft de Apple TV en samenwerking met andere devices vind ik in bepaalde mate wel handig, mocht dit allemaal zo uitkomen zoals ik heb beschreven. Als je dat in bepaalde mate in kunt stellen in hoeverre je daarmee wilt gaan (of dus helemaal niet) is er toch geen probleem? Wat ik beschrijf met de Apple TV doen de iPhone en iPad immers toch ook al tot op zekere hoogte? Aan jouw reactie te zien zijn het dan vooral de instellingen die zonder te vragen of in gauwigheid zijn aangezet bij een update en dat je er niet van op de hoogte bent, wat jou tegenstaat aan die samenwerking.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik vind het juist ideaal dat alle apparaten netjes samenwerken en gekoppeld zijn. Het enige wat ik irritant vind zijn notificaties. Die werken per device. Als ik een LinkedIn-uitnodig krijg en die op m'n iPhone wegklik, dan mag die ook op m'n andere devices verdwijnen. Hopelijk komt daar nog een sync voor.
sww89 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:48:
Aan jouw reactie te zien zijn het dan vooral de instellingen die zonder te vragen of in gauwigheid zijn aangezet bij een update en dat je er niet van op de hoogte bent, wat jou tegenstaat aan die samenwerking.
Ooh daar zou het absoluut in kunnen zitten ja :)

Ik ga het vanavond nog eens even doorspitten met de door jullie gegeven tips.

• MooDyBLueS
Donstil schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:18:
[...]

Valt wel mee hoor. Zowel bij Google als bij Apple moet je eerst een "start nu met luisteren" commando geven, namelijk "Hey Siri" of "Ok Google". Pas vanaf dat moment wordt je afgeluisterd.

En als je opgelet hebt, doet Apple zoveel mogelijk lokaal op het apparaat i.t.t. Google. Dus ja, de microfoon staat 24/7 aan, maar dat betekent niet dat hij 24/7 het omgevingsgeluid van je telefoon aan het uploaden is naar de Apple servers.
Donstil schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:01:
[...]

Je weet hopelijk toch wel dat je dit soort dingen allemaal gewoon op elk apparaat naar keuze kan uitschakelen? Ik sta eigenlijk een beetje verbaasd dat iemand als jij dit nog niet opgezocht heeft. :P
Tom schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:00:
Ik vind het juist ideaal dat alle apparaten netjes samenwerken en gekoppeld zijn. Het enige wat ik irritant vind zijn notificaties. Die werken per device. Als ik een LinkedIn-uitnodig krijg en die op m'n iPhone wegklik, dan mag die ook op m'n andere devices verdwijnen. Hopelijk komt daar nog een sync voor.
Niet per definitie. De codebase is er voor sinds iOS 7, alleen vrijwel geen enkele developer neemt de moeite om dit te implementeren. Overigens werkt dit alleen met cloud pushed notifications, niet met lokale notifications. Maar Telegram doet het in mijn geval wel netjes tussen iPad en iPhone. Op het moment dat ik op mijn iPhone een ongelezen bericht open, verdwijnen al die notifications gelijk op de iPad.

[Voor 59% gewijzigd door MooDyBLueS op 08-09-2015 17:33]

MooDyBLueS schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:27:
Je weet hopelijk toch wel dat je dit soort dingen allemaal gewoon op elk apparaat naar keuze kan uitschakelen? Ik sta eigenlijk een beetje verbaasd dat iemand als jij dit nog niet opgezocht heeft. :P
Haha ja dat is waar. Komt een beetje onnozel over.
Maar ik werk heel de dag in die wereld, als ik dan thuis ben wil ik gewoon op de bank ploffen en kijken.

Dan irriteer ik mij dus wel aan die dingen maar neem ik niet de tijd om het echt uit te zoeken.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:19

Rivanov

Apple freak

Laat de nieuwe Apple TV maar komen. Bestel 'm direct.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste

Let op:
In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.

Hou het gezellig, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee