Dannydekr schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:03:
[...]
Saphire hoeft van mij niet per se. De lichtreflectie is toch wel erg hoog en buiten zal dit de zichtbaarheid niet ten goede komen. OLED zie ik echter wel gebeuren en voor deze S-update is het juist een hele goede uniqueselling-point. De iPhone 6 voelt immers nog heel modern en snel aan, en met iOS9 heb je eigenlijk alle voordelen. Apple verwacht dat de S6 fenomenaal zal verkopen dus er moet toch 'iets' zijn waardoor ze dit durven te voorspellen. OLED zal inderdaad een hele goede USP zijn

Even in de zeik modus: in het Nederlands hebben we het gewoon over
saffier en als je het op z'n Engels schrijft, dan is het
sapphire (dubbel p). Daarnaast zal je de iPhone 6s bedoelen.
OLED kan je echter 100% zeker vergeten voor de s-update. Als je de trend had gevolgd, dan zie je de 3GS hetzelfde 480x320 scherm had als de 3G, de 4S hetzelfde retinascherm als de 4 en de 5s hetzelfde 4-inch retinascherm als de 5. De 4 kreeg dus wel een scherm upgrade (retina) en de 5 een upgrade in de vorm van een iets groter scherm en in-cell touch techniek. En de 6 weten we allemaal nog.
Je hebt het over een USP, maar die zijn er genoeg straks:
- 2 GB RAM
- 3D Force Touch
- 7000-series aluminium
- 12 MP camera
- 4K video
- snellere en zuinigere A9 SoC
- snellere en zuinigere LTE
Daarnaast verwacht Apple altijd dat hun toestellen fenomenaal zullen verkopen en dat is natuurlijk vanuit Apple marketingpraat, maar het is tevens de waarheid. Ook al komt er een erg kleine update (4S/5s), de toestellen verkopen zichzelf wel, ook al vind jij het niks.
Maar over het saffier ben ik het verder met je eens. Dat is nog niet ver genoeg ontwikkeld om op grote schaal op grotere schermen toegepast te worden. Daarnaast is saffier weliswaar enorm krasbestendig, maar is het nog veel meer dan Gorilla Glass gevoelig voor kracht op de hoeken/zijkanten. Als je je telefoon laat vallen, zal een saffieren scherm/toplaag dus vele malen sneller barsten dan nu al het geval is. En laat dat nu juist de reden zijn dat mensen denken dat ze saffier willen i.p.v. Gorilla Glass. Geloof me... dat wil je in de huidige staat echt niet. En het wordt behoorlijk duur om te vervangen.