Blokkeren berichten van users d.m.v. een blacklist

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titan_Fox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
Hoi,

ik zou graag een optie zien waarmee ik de reacties van bepaalde users kan blokkeren. Er zijn bepaalde individuen die geregeld domme reacties op mijn posts plaatsen. Die zou ik graag willen filteren om de ergernis weg te nemen.

Dit zou dan via een "blacklist" kunnen gaan.

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Helaas, dat heb ik ook al eens gevraagd.... gaan ze helaas niet fixen :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:27

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Hee ik heb net op een berichtje gereageerd van jou. ik zou het jammer vinden als je mij bedoeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Fox
garriej schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:13:
Hee ik heb net op een berichtje gereageerd van jou. ik zou het jammer vinden als je mij bedoeld :(
Geen zorgen, ik vind het gezellig met je :)
Ik zal andere users ook altijd attenderen dat ze bij mij op een ignore lijst zouden komen te staan. Dit om misverstanden te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Stukje ironie.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Fox
Blijkbaar is er toch vraag naar. Misschien toch een idee om daar eens over na te gaan denken. Er zijn bepaalde users die me het bloed onder de nagels vandaan halen. Ik vind het dan soms moeilijk om daar niet op te reageren, met alle gevolgen van dien. Het zijn ook altijd dezelfde personen.

Van de andere kant hoor ik van sommigen ook wel eens dat ze mijn reacties moe zijn. Ik ben op dat gebied ook niet roomser dan de paus. Door de mogelijkheid te bieden om andere users te blokkeren kan een hoop leed voorkomen worden. In mijn optiek wegen de kosten zeker op tegen de baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Fox
Zoals ik al zei; ik ben niet roomser dan de paus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Titan_Fox schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:16:
[...]

Geen zorgen, ik vind het gezellig met je :)
Ik zal andere users ook altijd attenderen dat ze bij mij op een ignore lijst zouden komen te staan. Dit om misverstanden te voorkomen.
Nou dat vind ik dan wel weer mooi om te horen! Ik kan me voorstellen dat het lastig is om het gewoon te negeren, maar dat is toch echt het beste om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een ignorefunctie is best wel ingrijpende functionaliteit waar een brede behoefte voor moet bestaan om het te willen bouwen. Persoonlijk vind ik het ook functionaliteit die in principe niet wenselijk is. Als het zo de spuigaten uitloopt met ongewenste reacties dat mensen massaal een ignorefunctie wensen is er een ander probleem dan het ontbreken van die functie (namelijk een verziekte sfeer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Titan_Fox schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:18:
[...]

...Er zijn bepaalde users die me het bloed onder de nagels vandaan halen. Ik vind het dan soms moeilijk om daar niet op te reageren, met alle gevolgen van dien. Het zijn ook altijd dezelfde personen.

Van de andere kant hoor ik van sommigen ook wel eens dat ze mijn reacties moe zijn. Ik ben op dat gebied ook niet roomser dan de paus...
Je zal vast wel mij in gedachte hebben als een van die bepaalde personen. Ik doe al heel erg lang mijn uiterste best niet in te gaan op jouw (in mijn ogen) standaard anti-Microsoft bash op bijna elk Microsoft nieuwsbericht en als het me dan toch niet lukt je te negeren dan op de meest acceptabele manier mogelijk te reageren. Bij deze opnieuw mijn excuses aan alle users voor de keren dat ik daar niet in ben geslaagd. Ik zou je graag ter overweging willen geven eens niet op elk bericht over Microsoft te reageren met over het algemeen directe en soms verhulde anti-Microsoft bashes, wellicht dat je dan ook minder reacties krijgt waar jij je vervolgens weer aan stoort. Ik denk dat dat de sfeer in het algemeen zeker geen kwaad zou doen.

Verder nog; Ik zie dat je inmiddels met bijna 10.000 reacties op de 18de plaats staat van alle Tweakers.net gebruikers, en dat in net 5 jaar sinds dat je je registreerde. Daarmee wek je een beetje de indruk dat je wel heel erg je best ergens voor aan het doen bent... Als je er niet zo goed tegen kan als mensen het niet met je eens zijn, misschien moet je dan eens een andere hobby gaan bedenken dan extreem veel "provocatieve" berichten op een forum posten?

[ Voor 42% gewijzigd door Yalden op 11-11-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Fox
Hoi,

om eerlijk te zijn was jouw nickname niet bij mij opgekomen als 'potentiële kandidaat' voor de blacklist. Ik vind gewoon dat ik op ieder bericht mag reageren indien ik daar zin in zou hebben. Nu moet ik wel zeggen dat ik de laatste tijd sowieso al wat minder reageer omdat ik daar minder tijd voor heb. Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die daar rouwig om zijn ;)

Er zijn ook een aantal mede-tweakers die juist het tegenovergestelde doen en iedere post van Microsoft aangrijpen om het bedrijf (in mijn beleving) op te hemelen en alle kritiek te bagatelliseren. Wat ik tracht te doen is het handhaven van de status quo; het in balans houden van de discussie over het betreffende onderwerp. Het levert mij hier en daar een -1 op, maar daar lig ik verder niet wakker van. Er zijn genoeg mensen die juist mijn -1 reacties lezen omdat zij weten dat ik uiterst kritisch en niet op mijn mondje gevallen ben. Daar heb ik al meerdere keren positieve reacties over gekregen.

Om je even uit je illusie te halen; ik had geen enkel idee dat ik op de 18e plaats van het een of ander stond. Het is dus zeker niet zo dat ik simpelweg reageer om maar te reageren. Zover ik weet koop ik niks van die 'status', dus daar moeite voor doen vind ik onzin. Het is simpelweg een van de vele statistieken die Tweakers.net bijhoudt, maar zover ik weet heeft dat geen enkele gevolgen. Je kunt wel wat met je karmapunten doen, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten wat.

In het verleden heb ik Microsoft ook wel een aantal complimentjes gegeven. Toegegeven, vaak was het niet, maar het was niet enkel en alleen negatieve kritiek. Zij moeten, in mijn optiek, veel harder hun best doen om complimenten te verdienen. Het is het grootste softwarebedrijf ter wereld. Die macht wordt toch met enige regelmaat misbruikt. Het is niet voor niets dat ze al meerdere miljoenenboetes hebben gekregen omdat ze zich niet aan de regels hielden. Nu zijn die boetes natuurlijk een lachertje voor een bedrijf waar miljarden in omgaan, dus veel zullen ze er niet van leren. Het is simpelweg een ingecalculeerde kostenpost zodra ze weer een product of service aan gaan bieden.

Zolang er mensen zijn die Microsoft aanbidden zal ik op z'n tijd een kritische toon laten horen. En ja, ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die mijn reacties willen blokkeren en dat vind ik ook helemaal prima. Ik ben al lang blij dat jij het mentale vermogen hebt om mijn reacties omtrent Microsoft meestal te laten voor wat ze zijn. Daar kan de grootste Microsoft-aanbidder (ik ga geen namen noemen, maar mogelijk ken je hem wel) nog wat van leren.

Nogmaals, ik heb helemaal niks tegen jou. Sterker nog; ik heb extra mijn computer aangezet (normaal surf ik altijd met mijn tablet) om jou een fatsoenlijke en beleefde reactie terug te schrijven :P
Yalden schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:32:
[...]

Je zal vast wel mij in gedachte hebben als een van die bepaalde personen. Ik doe al heel erg lang mijn uiterste best niet in te gaan op jouw (in mijn ogen) standaard anti-Microsoft bash op bijna elk Microsoft nieuwsbericht en als het me dan toch niet lukt je te negeren dan op de meest acceptabele manier mogelijk te reageren. Bij deze opnieuw mijn excuses aan alle users voor de keren dat ik daar niet in ben geslaagd. Ik zou je graag ter overweging willen geven eens niet op elk bericht over Microsoft te reageren met over het algemeen directe en soms verhulde anti-Microsoft bashes, wellicht dat je dan ook minder reacties krijgt waar jij je vervolgens weer aan stoort. Ik denk dat dat de sfeer in het algemeen zeker geen kwaad zou doen.

Verder nog; Ik zie dat je inmiddels met bijna 10.000 reacties op de 18de plaats staat van alle Tweakers.net gebruikers, en dat in net 5 jaar sinds dat je je registreerde. Daarmee wek je een beetje de indruk dat je wel heel erg je best ergens voor aan het doen bent... Als je er niet zo goed tegen kan als mensen het niet met je eens zijn, misschien moet je dan eens een andere hobby gaan bedenken dan extreem veel "provocatieve" berichten op een forum posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Hallo!
... Ik vind gewoon dat ik op ieder bericht mag reageren indien ik daar zin in zou hebben....
Dat betwist ik ook niet. Maar als je dan gemiddeld meer dan 5 keer per dag op een nieuwsbericht reageert, wat je volgens de statistieken doet, op de manier waarop je dat doet, hoe kan je dan in deze thread vragen om een ignore-knop om een aantal andere users met precies dezelfde rechten als jij effectief de mond te snoeren en dus daarmee discussie te ontlopen? If you can't stand the heat, get out of the kitchen, toch?
... Wat ik tracht te doen is het handhaven van de status quo; het in balans houden van de discussie over het betreffende onderwerp.
1. Is dat niet meer een taak voor de moderators? en 2. Serieus? Je wil de discussie in balans houden door mensen die het niet met je eens zijn te negeren? Wat is dan jouw definitie van discussie?

[ Voor 8% gewijzigd door Yalden op 11-11-2015 20:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 19:48
Ik ben ook voor. Voor een groot deel voor de fp overigens. Ik zie vaak dezelfde users posten om het posten. Herkauwen wat er in het item staat met een open deur opmerking er bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

418O2 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:47:
Ik ben ook voor. Voor een groot deel voor de fp overigens. Ik zie vaak dezelfde users posten om het posten. Herkauwen wat er in het item staat met een open deur opmerking er bij...
Ik kan me op een bepaalde manier heel goed vinden in je punt, maar met alle respect geloof ik dat je niet helemaal goed hebt begrepen waar deze specifieke thread over gaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Met een blacklist bedoel je iets dat als je een blacklist persoon op je gereageerd heeft, het groene belletje niet meer gaat en in dat topic de reactie standaard wordt ingeklapt als ware deze -1?
Natuurlijk raak je over bepaalde thema's altijd met dezelfden in discussie. En natuurlijk verloopt de discussie als je allemaal koppig bent ook vaak hetzelfde. Natuurlijk wordt er nog wel eens op mening en niet op bijdrage gemodereerd. En natuurlijk krijg je als je een iets afwijkende of minder populaire mening hebt vaak reacties. Maar helpt zo'n blacklist je nou echt? Als je voor je mening staat wil je gewoon de discussie (telkens opnieuw) aangaan en sta je open voor argumenten van anderen, ook al zijn ze uitgekauwd of soms gewoon onjuist. Het beste dat je kan overkomen is dat je bijleert en je mening besluit bij te stellen, daar groei je zelf van.
Er wordt hier gevraagd om een technische oplossing voor iets wat eigenlijk geen technisch probleem is. Ergernis is een menselijke emotie. Die gek genoeg alleen aanwezig is bij degene die het ondervind, degene die het veroorzaakt zou hebben merkt er niets van. Het is dus een redelijk zinloze emotie. Daarom mijn advies: neem gewoon het besluit om je niet meer te ergeren (dat kan echt) daar wordt je leven in brede zin, ook buiten tweakers.net, een stuk prettiger van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Yalden schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:28:
[...]

Ik kan me op een bepaalde manier heel goed vinden in je punt, maar met alle respect geloof ik dat je niet helemaal goed hebt begrepen waar deze specifieke thread over gaat...
Je probeert een persoonlijke vete uit te vechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

418O2 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:39:
[...]

Je probeert een persoonlijke vete uit te vechten?
Nee, ik ken de persoon achter de Titan_Fox nick niet persoonlijk, ik ken alleen de nick Titan_Fox als Tweakers-user. Om dat het blijkbaar niet duidelijk genoeg was hierboven zal ik dan het beestje maar even bij zijn naam noemen; Voor mij is de nick Titan_Fox de enige troll op tweakers wat het niet moelijk maakt meteen de grootste troll op Tweakers te zijn, maar zelfs als het er een heleboel waren zou hij waarschijnlijk voor mij nog steeds koning-troll zijn. Ik heb het sterke vermoeden dat ik niet de enige ben met die mening.

Zoals iemand anders hierboven al aangaf zou je het ironisch kunnen noemen dat juist deze nick om een blacklist/ignore-functie vraagt. Ik heb mijn best gedaan daar zo beleefd mogelijk mijn reactie op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zit al een tijdje op Tweakers en lees 90% van de berichten op de fp en de reacties er bij, maar hij is me nog nooit opgevallen.

(Beetje Tweaker klust een JS script met greasemonkey ofzo ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Fox
Hoi,

je begrijpt mij verkeerd. Ik wil discussies in balans houden door ook negatieve kritiek te leveren in topics die in mijn optiek veel te positief zijn terwijl ze dat (wederom - in mijn beleving) niet verdienen. Als je naar het betreffende Microsoft-topic kijkt zie je dat er van mij een -1 reactie tussen zat die voor een hele discussie zorgt. Er zijn nogal wat reacties op gekomen en mede-tweakers gebruiken dat om over en weer hun mening te geven. Er zijn zowel voor- als tegenstanders. Dat is nou net wat ik wil bereiken.
Yalden schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:37:
[...]

Hallo!

[...]

Dat betwist ik ook niet. Maar als je dan gemiddeld meer dan 5 keer per dag op een nieuwsbericht reageert, wat je volgens de statistieken doet, op de manier waarop je dat doet, hoe kan je dan in deze thread vragen om een ignore-knop om een aantal andere users met precies dezelfde rechten als jij effectief de mond te snoeren en dus daarmee discussie te ontlopen? If you can't stand the heat, get out of the kitchen, toch?

[...]

1. Is dat niet meer een taak voor de moderators? en 2. Serieus? Je wil de discussie in balans houden door mensen die het niet met je eens zijn te negeren? Wat is dan jouw definitie van discussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

418O2 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:53:
Ik zit al een tijdje op Tweakers en lees 90% van de berichten op de fp en de reacties er bij, maar hij is me nog nooit opgevallen.

(Beetje Tweaker klust een JS script met greasemonkey ofzo ;) )
Ik heb me minder dan twee weken na jou geregistreerd ;) Als je 90% van de berichten op de FrontPage + reacties leest vind ik het knap dat iemand die zich binnen vijf jaar de top 20 van aantal reacties binnen heeft gewerkt nooit is opgevallen, zeker niet een user die op zijn minst gezegd nogal controversiële posts plaatst, iets dat hij hierboven zelf toegeeft met opzet te doen "om de balans te bewaren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Fox
Niet alleen om de balans te bewaren, maar natuurlijk voornamelijk om mijn eigen mening uit te dragen. Er zijn nu eenmaal veel technologische ontwikkelingen waar ik mijn vraagtekens bij zet. Afgezien daarvan ben ik erg sceptisch (en soms zelfs cynisch) aangelegd en geloof megacorporaties al lang niet meer op hun blauwe ogen. Het enige waar ze interesse in hebben is winst maken. Dat is natuurlijk prima (zo gaat dat binnen het kapitalisme), maar dan moeten ze niet de indruk willen wekken dat ze het het beste met de consument en haar privacy voorhebben.

Zeker op het gebied van privacy zouden consumenten (en veel mede-tweakers) wat minder naïef mogen worden.
Yalden schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:58:
[...]

Ik heb me minder dan twee weken na jou geregistreerd ;) Als je 90% van de berichten op de FrontPage + reacties leest vind ik het knap dat iemand die zich binnen vijf jaar de top 20 van aantal reacties binnen heeft gewerkt nooit is opgevallen, zeker niet een user die op zijn minst gezegd nogal controversiële posts plaatst, iets dat hij hierboven zelf toegeeft met opzet te doen "om de balans te bewaren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Titan_Fox schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:57:
Hoi,

je begrijpt mij verkeerd. Ik wil discussies in balans houden door ook negatieve kritiek te leveren in topics die in mijn optiek veel te positief zijn terwijl ze dat (wederom - in mijn beleving) niet verdienen. Als je naar het betreffende Microsoft-topic kijkt zie je dat er van mij een -1 reactie tussen zat die voor een hele discussie zorgt. Er zijn nogal wat reacties op gekomen en mede-tweakers gebruiken dat om over en weer hun mening te geven. Er zijn zowel voor- als tegenstanders. Dat is nou net wat ik wil bereiken.

[...]
Je zegt nu opnieuw dat je "negatieve kritiek" levert niet zozeer omdat die feitelijk terecht zou zijn maar puur om daarmee reacties uit te lokken... Kan je me uitleggen wat dan het verschil met trollen precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Fox
Laat maar, je snapt niet wat ik wil zeggen. Ik houd het er maar bij voor vanavond, anders kom ik nergens meer aan toe.
Yalden schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:05:
[...]

Je zegt nu opnieuw dat je "negatieve kritiek" levert niet zozeer omdat die feitelijk terecht zou zijn maar puur om daarmee reacties uit te lokken... Kan je me uitleggen wat dan het verschil met trollen precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Titan_Fox schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:07:
Laat maar, je snapt niet wat ik wil zeggen. Ik houd het er maar bij voor vanavond, anders kom ik nergens meer aan toe.

[...]
I rest my case...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:22
Malden, hou eens op met zuigen man. Los van alle andere topics (die ik niet volg), degene die hier in dit topic te lang door gaat op een post ben jij. Als je Titan_fox discussie over een blacklist hier niet aan staat surf je toch lekker verder? Vijf keer terug komen met posts over trollen/poststatistieken en rest-my-case-opmerkingen voegen lekker wat toe aan een discussie..

Het gaat hier over een blacklist optie, en over ergernis bij gebruikers. Blijkbaar is dat laatste er genoeg..
Maar een blacklist lijkt mij ook wat ingrijpend en ik sluit me dan ook aan bij Femme.
Femme schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:20:
Een ignorefunctie is best wel ingrijpende functionaliteit waar een brede behoefte voor moet bestaan om het te willen bouwen. Persoonlijk vind ik het ook functionaliteit die in principe niet wenselijk is. Als het zo de spuigaten uitloopt met ongewenste reacties dat mensen massaal een ignorefunctie wensen is er een ander probleem dan het ontbreken van die functie (namelijk een verziekte sfeer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

WWAS schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:25:
[...]

...
Het gaat hier over ergernis bij gebruikers. ...

[...]
Ik ben een gebruiker, ik erger me ergens aan, dus dan ben ik on-topic...
Als je Titan_fox discussie over een blacklist hier niet aan staat surf je toch lekker verder? Vijf keer terug komen met posts over trollen/poststatistieken en rest-my-case-opmerkingen voegen lekker wat toe aan een discussie..
Als jij niet had gereageerd was ik al wat anders aan het doen geweest. Als deze discussie jou niet aanstaat, waarom surf je dan zelf niet verder? Wat voeg jij nu toe?

• born4trance
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 21:02
[random quote]
Slaap lekker heren! ;-)
[/random quote]

.

Verwijderd

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen.
– Voltaire

Ben het overigens toch wel een beetje eens met Titan_Fox. Standaard overal en altijd microsoft bashen hoeft nu ook weer niet. Maar veel tweakers lijken soms wel wat naïef en oostindisch blind voor de manier waarop zo'n gigantisch commercieel moloch te werk gaat, en de mate waarin ze in het geniep je privacy verkrachten. Een kritisch tegengeluid is ook wel gezond (en soms gewoon waar). Ik vind het wel flauw om iemand dan te -1 stemmen of weg te zetten als troll, gewoon omdat hij dezelfde mening vaker verkondigt (mits in contexten waar het wel ontopic is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me wel in het idee van een blacklist vinden. Je ziet bij de diverse topics steeds dezelfde tweakers reageren met dezelfde strekking in hun posts. Dat verschilt van het maken van (sluik)reclame tot bashen, ik noem verder geen namen want dat is hier irrelevant.

Het zou mooi zijn wanneer je reacties kunt lezen zonder steeds dezelfde personen en meningen tegen te komen. Voorkomt een deja vu gevoel...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:27

crisp

Devver

Pixelated

In de echte wereld is het negeren van mensen iets anders dan die mensen compleet onzichtbaar maken. Een forum hoort een sociaal medium te zijn, en je dient dus sociaal met elkaar om te gaan. Het staat je daarbij vrij om andere mensen te negeren, maar wij hoeven naar mijn mening geen faciliteiten aan te bieden waarmee je de input van andere mensen compleet onzichtbaar voor jezelf kan maken. Eerlijk gezegd vind ik het zelfs een beetje kinderachtig als je dat nodig denkt te hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 12-11-2015 13:38 ]

Intentionally left blank

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:01:
Ben het overigens toch wel een beetje eens met Titan_Fox. Standaard overal en altijd microsoft bashen hoeft nu ook weer niet. Maar veel tweakers lijken soms wel wat naïef en oostindisch blind voor de manier waarop zo'n gigantisch commercieel moloch te werk gaat, en de mate waarin ze in het geniep je privacy verkrachten. Een kritisch tegengeluid is ook wel gezond (en soms gewoon waar). Ik vind het wel flauw om iemand dan te -1 stemmen of weg te zetten als troll, gewoon omdat hij dezelfde mening vaker verkondigt (mits in contexten waar het wel ontopic is).
Ik ben het zo nu en dan ook wel eens met Titan_Fox eens, af en toe zegt hij best wel iets zinnigs. Ik vind het ook helemaal niet erg als hij of wie dan ook relevante kritiek ergens op heeft, het gaat mij om het bashen, flamebaiten, trollen... Het soort gedrag dat je verwacht op een site als nu.nl waar heel toevallig ook iemand de nick Titan_Fox gebruikt die daar heel toevallig een aardige verzameling "reactie verwijderd door de redactie" trofeeën heeft binnen gehaald... Of neem het voorbeeld van zijn twee reacties op het nieuws bericht gisteren, Microsoft wil Europeanen tegen meerprijs opslag in Duitse datacentra bieden, die voor mij de aanleiding waren in deze thread te reageren;
Microsoft wil dus munt slaan uit het hele privacy debacle dat momenteel gaande is. In mijn ogen zijn ze daarmee geen haar beter dan de NSA. Je privacy zou altijd gewaarborgd moeten zijn, ook als je gegevens niet binnen Europa opslaat.

Daarbij is Microsoft een Amerikaans bedrijf en valt hierdoor onder 'The Patriot Act', waardoor ze wettelijk verplicht zijn om je gegevens aan de Amerikaanse overheid door te spelen. Zover ik weet maakt het niet uit waar die gegevens zijn opgeslagen. Ook staan er in Duitsland een (of meerdere) NSA stations, dus zou ik die belofte op betere privacy met een korreltje zout nemen.

Naar mijn gevoel laat Microsoft je betalen voor schijnveiligheid. Het beste is om een eigen cloud op te zetten of elders je services in te kopen.
Dat heeft er ook mee te maken dat de belastingdruk in veel landen (waaronder Nederland) crimineel hoog is. Logisch dat men dit op een gegeven moment wil ontduiken. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat onze overheid zoveel van ons belastinggeld geld verspild aan kansloze projecten (Fyra, JSF, ontwikkelingshulp, naheffingen aan Brussel, het koningshuis, Griekenland, IT projecten bij de overheid, enz.) dat je er simpel van wordt. Dit, terwijl onze eigen ouderen dagenlang onverschoond in hun luier liggen te marineren.

We worden kapot belast / geheft / ge-accijnst. Ik bedoel; BTW over je energiebelasting ? Belasting over belasting ? Kom op, zeg ... Dat maakt het wel aantrekkelijk om je geld ergens weg te moffelen op een buitenlandse bankrekening zodat vadertje Staat er niet bij kan.
Met heel veel moeite zou je hier misschien een zin of twee uit kunnen halen die je als relevante kritiek zou kunnen omschrijven, de rest is op zijn minst zwaar off-topic, flamebait of getroll... Ja, het zou beter zijn dat dan gewoon te negeren en er niet op in te gaan, maar met iemand die zo extreem veel post als hij met zo'n hoog off-topic flamebait, getroll gehalte als hij is dat op zijn minst niet makkelijk, vooral omdat er door een heleboel mensen serieus op in wordt gegaan waardoor een groot gedeelte van de discussie verziekt wordt, en zoals hij hierboven zelf toegeeft is dat precies waar het hem om te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

En ja, ik wind me hier over op... Ik wind me hier teveel over op maar ik kan daar helaas niets aan doen, ook al doe ik daar wel degelijk mijn best voor. Tweakers staat al 14 jaar bovenaan mijn lijst met meest bezochte sites, maar ik kom hier niet om in de reacties op een bericht over Microsoft het complete PVV partij-programma tegen te komen. Het enige dat nog mist is iets over de islam en vluchtelingen. Dat is de tweede post. De eerste post lijkt op het eerste gezicht enigszins on-topic maar als je goed kijkt slaat het allemaal feitelijk nergens op en is het, zoals meestal, niets anders dan een Microsoft bash. Ik ben in het verleden wel eens de discussie aangegaan, althans, dat heb ik geprobeerd, maar dat is zo goed als onmogelijk, zoals bijvoorbeeld gisteravond of bijvoorbeeld deze thread. TS wil niet in discussie, hij wil alleen de discussie naar zijn hand zetten en zijn eigen mening ventileren en kritiek op zijn uitlatingen wil hij negeren. Dit verziekt in ieder geval voor mij de sfeer en ik hoop dat hier nou eindelijk eens inhoudelijk naar gekeken wordt door de mensen die hier over gaan.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik moet zeggen dat ik soms met hetzelfde worstel en ook graag zo'n feature zou willen hebben.

Echter, als ik lees
Dit verziekt in ieder geval voor mij de sfeer en ik hoop dat hier nou eindelijk eens inhoudelijk naar gekeken wordt door de mensen die hier over gaan.
dan denk ik: daar is nou een TR voor uitgevonden. En als er maar vaak genoeg een TR binnen komt over een specifiek persoon, dan wordt dat vanzelf opgepakt.

Ik ken "jullie" geval absollut niet, maar ik weet dat in mijn geval de user enkel echt behoorlijk irritant is. Maar geen regels overtreedt. Dus leg ik het probleem bij mijzelf neer: ik irriteer me, dus ik moet leren daar mee om te gaan.

Al zou een "negeer-knop" het zoveel gemakkelijker maken, al was het maar om iemands reacties tijdelijk te kunnen uitschakelen, zodat je weer even kunt relativeren. Het argument van "in de echte wereld" gaat m.i. niet op, zeker niet voor de meer sociale delen van het forum (bijv. de HK). In de echte wereld ga je bij een ander groepje staan om te ouwehoeren, dat kan hier niet. Je kan niet zomaar even zeggen "ach, dan ga ik wel niet meer naar de HK omdat die ene gast waar ik me zo vreselijk aan erger daar komt". Kan wel, maar dan gooi je het kind met het badwater weg.

offtopic:
Overigens vraag ik me af wat je een 2,5 maanden out topic heeft doen opzoeken en kicken... Op mij komt het nogal over als persoonlijke vete...

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjay_seal
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-11-2023
Jammer dat ze dit niet gaan inbouwen... ik had vandaag 12 domme reacties van dezelfde persoon (volgens mij van een bedrijf wat in een goed blaadje wil komen en daarom telkens positief antwoord op iets wat helemaal niet positief is)

Zo kan dan niet direct zien of er wel iets interessants tussen zit van andere mensen....... een blacklist had wel een uitkomst geweest...

De persoon in kwestie heeft inmiddels een negatief karma van -4.106...

[ Voor 8% gewijzigd door jayjay_seal op 22-06-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:09

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Als je last hebt van een andere gebruiker, maak dan gerust een topic in Schop een Modje. Als het liever compleet uit het algemene zicht doet, mag je ook een van de PowerMods of mij rechtstreeks een bericht sturen.

In dat geval loop je alleen het risico dat er traag wordt gereageerd, want wij zijn ook wel eens een paar dagen offline. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Dirk op 22-06-2016 12:48 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Ik schop deze eens omhoog omdat dit dus mogelijk is met sommige ad blockers. Zelf gebruik ik de combinatie van Firefox en uBlock Origin, en de volgende regel:

code:
1
gathering.tweakers.net##.message:-abp-has(.user:-abp-contains(username))

Om die regel toe te voegen:
- surf je naar Gathering
- klik je op het uBlock Origin menu op het pipet-icoon
- en klik je ergens op de pagina (maakt niet uit waar)
- rechtsonder in het uBlock Origin invoerveld paste je die bovenstaande regel in, en vervangt username door bijvoorbeeld "TucanoItaly" (zonder quotes) en klikt op Preview. Dan zie je het resultaat. Indien in orde, klik "create".

Als je het blocken niet wilt beperken tot de berichten van een user, maar ALLE berichten waarin die username genoemt wordt:

code:
1
gathering.tweakers.net##.message:-abp-contains(username)

Let op: er wordt nu niet werkelijk op username geselecteerd, maar op trefwoord. Dus als de gebruikersnaam een normaal en veelgebruikt woord is, dan gaat het niet werken natuurlijk.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Titan_Fox
Thanks, TucanoItaly !!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Even voor de duidelijkheid: als crew zijn we van mening dat het ongewenst is om posts van gebruikers compleet te verbergen. Het komt eigenlijk nergens de discussie ten goede en zeker als je het op deze manier via een adblocker doet (die je als goede gebruiker natuurlijk sowieso uit hebt staan op Tweakers ;) ) is de kans op false positives al snel erg groot, waardoor je misschien delen van de site gaat blokkeren die je wel wil zien. Daar kunnen we verder natuurlijk geen support op geven.

Met een paar regeltjes custom CSS kun je overigens hetzelfde bereiken en daarbij bijvoorbeeld de balk waarin de gebruikersnaam staat laten staan zodat je wel kan zien dát je een bericht mist. Zo'n optie zou wat mij persoonlijk betreft de voorkeur hebben over zo'n rigoureuze block via je adblocker.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

NMe schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:31:
Met een paar regeltjes custom CSS kun je overigens hetzelfde bereiken en daarbij bijvoorbeeld de balk waarin de gebruikersnaam staat laten staan zodat je wel kan zien dát je een bericht mist.
Zo'n oplossing zou zeker ook mijn voorkeur hebben. Dus ik zou zeggen, geef dan die paar regeltjes CSS.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

.

[ Voor 99% gewijzigd door naitsoezn op 15-02-2018 18:29 . Reden: Pffsjt :P alleen daar :P ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Prutser. :+

Ik kan het nog steeds niet aanraden, maar als je echt mensen wil verbergen zou ik het zo doen:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
div.message {
    opacity: 1;
    transition: opacity 500ms ease;
}
div.message[data-owner-id="user_id_van_gebruiker_1"]:not(:hover),
div.message[data-owner-id="user_id_van_gebruiker_2"]:not(:hover)
{
    max-height: 20px;
    opacity: 0.4;
    overflow: hidden;
}

Dan zie je nog steeds de balk waarin de username staat en als je daar overheen hovert kun je alsnog de post lezen.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Oeh, die oplossing is wel mooi. Wat je in praktische zin moet doen, is het volgende.

- Eerst de user ID opzoeken. Dat doe je door een post op te zoeken van de user, op z'n username klikken en dan het laatste stukje van de URL pakken. Voor mijzelf is dit dus 991435

- Als je Firefox gebruikt, custom CSS file aanmaken als volgt:
https://superuser.com/que...efox-with-usercontent-css

- Dan in die file de CSS prakken die NMe hierboven post. Voor de volledigheid:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
@-moz-document domain(gathering.tweakers.net)
{
  div.message
  {
    opacity: 1;
    transition: opacity 500ms ease;
  }
  div.message[data-owner-id="991435"]:not(:hover)
  {
    max-height: 20px;
    opacity: 0.4;
    overflow: hidden;
  }
}

Nadelen:
* Wat dit dus niet doet, is alle gequote berichten van die user blocken.
* Het is in ieder geval onder Firefox meer werk dan gewoon met uBlock Origin.

Het grote voordeel is weer, dat je gewoon kunt hoveren over een geblockt bericht. Fancy schmancy!

[ Voor 17% gewijzigd door TucanoItaly op 15-02-2018 20:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Of gewoon onze eigen custom CSS gebruiken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

NMe schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 21:45:
[...]

Of gewoon onze eigen custom CSS gebruiken. :P
O_o

Wow... Vette feature. Meteen gekauft natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-05 18:13
jammer, zou dat ook fijn vinden. Van die mensen die denken dat hun ongevraagde mening interessant is op een inhoudelijke vraag.
Pagina: 1