Hoi,
om eerlijk te zijn was jouw nickname niet bij mij opgekomen als 'potentiële kandidaat' voor de blacklist. Ik vind gewoon dat ik op ieder bericht mag reageren indien ik daar zin in zou hebben. Nu moet ik wel zeggen dat ik de laatste tijd sowieso al wat minder reageer omdat ik daar minder tijd voor heb. Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die daar rouwig om zijn
Er zijn ook een aantal mede-tweakers die juist het tegenovergestelde doen en iedere post van Microsoft aangrijpen om het bedrijf (in mijn beleving) op te hemelen en alle kritiek te bagatelliseren. Wat ik tracht te doen is het handhaven van de status quo; het in balans houden van de discussie over het betreffende onderwerp. Het levert mij hier en daar een -1 op, maar daar lig ik verder niet wakker van. Er zijn genoeg mensen die juist mijn -1 reacties lezen omdat zij weten dat ik uiterst kritisch en niet op mijn mondje gevallen ben. Daar heb ik al meerdere keren positieve reacties over gekregen.
Om je even uit je illusie te halen; ik had geen enkel idee dat ik op de 18e plaats van het een of ander stond. Het is dus zeker niet zo dat ik simpelweg reageer om maar te reageren. Zover ik weet koop ik niks van die 'status', dus daar moeite voor doen vind ik onzin. Het is simpelweg een van de vele statistieken die Tweakers.net bijhoudt, maar zover ik weet heeft dat geen enkele gevolgen. Je kunt wel wat met je karmapunten doen, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten wat.
In het verleden heb ik Microsoft ook wel een aantal complimentjes gegeven. Toegegeven, vaak was het niet, maar het was niet enkel en alleen negatieve kritiek. Zij moeten, in mijn optiek, veel harder hun best doen om complimenten te verdienen. Het is het grootste softwarebedrijf ter wereld. Die macht wordt toch met enige regelmaat misbruikt. Het is niet voor niets dat ze al meerdere miljoenenboetes hebben gekregen omdat ze zich niet aan de regels hielden. Nu zijn die boetes natuurlijk een lachertje voor een bedrijf waar miljarden in omgaan, dus veel zullen ze er niet van leren. Het is simpelweg een ingecalculeerde kostenpost zodra ze weer een product of service aan gaan bieden.
Zolang er mensen zijn die Microsoft aanbidden zal ik op z'n tijd een kritische toon laten horen. En ja, ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die mijn reacties willen blokkeren en dat vind ik ook helemaal prima. Ik ben al lang blij dat jij het mentale vermogen hebt om mijn reacties omtrent Microsoft meestal te laten voor wat ze zijn. Daar kan de grootste Microsoft-aanbidder (ik ga geen namen noemen, maar mogelijk ken je hem wel) nog wat van leren.
Nogmaals, ik heb helemaal niks tegen jou. Sterker nog; ik heb extra mijn computer aangezet (normaal surf ik altijd met mijn tablet) om jou een fatsoenlijke en beleefde reactie terug te schrijven

Yalden schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:32:
[...]
Je zal vast wel mij in gedachte hebben als een van die bepaalde personen. Ik doe al heel erg lang mijn uiterste best niet in te gaan op jouw (in mijn ogen)
standaard anti-Microsoft bash op bijna elk Microsoft nieuwsbericht en als het me dan toch niet lukt je te negeren dan op de meest acceptabele manier mogelijk te reageren. Bij deze opnieuw mijn excuses aan alle users voor de keren dat ik daar niet in ben geslaagd. Ik zou je graag ter overweging willen geven eens niet op elk bericht over Microsoft te reageren met over het algemeen directe en soms verhulde anti-Microsoft bashes, wellicht dat je dan ook minder reacties krijgt waar jij je vervolgens weer aan stoort. Ik denk dat dat de sfeer in het algemeen zeker geen kwaad zou doen.
Verder nog; Ik zie dat je inmiddels met bijna 10.000 reacties op de 18de plaats staat van alle Tweakers.net gebruikers, en dat in net 5 jaar sinds dat je je registreerde. Daarmee wek je een beetje de indruk dat je wel heel erg je best ergens voor aan het doen bent... Als je er niet zo goed tegen kan als mensen het niet met je eens zijn, misschien moet je dan eens een andere hobby gaan bedenken dan extreem veel "provocatieve" berichten op een forum posten?