[feat] ignore functie

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:50
Op een ander forum wat ik regelmatig bezoek bestaat de mogelijkheid om iemand te "negeren".
Wanneer je een post van die persoon in een topic hebt, krijg je dan alleen "***you are ignoring this user***" te zien. Op dat forum wordt in de off-topic sectie nogal eens fel politiek van leer getrokken. Ik kom daar alleen voor de lol. Dus mensen die daar alleen over politiek posten negeer ik. Heeft meteen als voordeel dat topics die door die mensen zijn geopend ook niet in de topiclist worden getoond.

Op GoT lopen ook een aantal mensen rond die de topics die ik volg nogal verzieken. Het zou mooi zijn als ik hun posts niet meer te zien krijg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is eigenlijk een usenet-gewoonte, maar hier hebben we prima modjes dus het zou niet nodig moeten zijn.

het vervelende van het ignoren op usenet is dat je ziet dat in 1 draadje sommige dingen wel 10x gevraagd worden omdat iedereen de helft van alle messages niet leest. erg verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Sja, als je dan in een discussie bent en veel mensen blokkeren elkaars posts, dan zul je zien dat er veel door elkaar heen geblaat wordt, met veel identieke reacties die 100x geplaatst worden ed, lijkt me niet handig. Maar misschien zie ik het niet goed.

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 12-03-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:32

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik begrijp niet echt wat je bedoelt. Het technische verhaal wel, maar op welke manier verzieken sommige personen het voor jou? Werkt een topic report niet?

Verder denk ik dat dit niet echt een gewenste feature is, omdat het gewoon niet handig is in een discussie. Het werkt bijvoorbeeld het "Spuit 11-effect" in de hand: niemand leest elkaars posts, en roept maar direct wat er in hem op komt.

Ik denk dat zometeen de opmerking nog volgt: bevalt het je niet, dan lees je het niet. Klinkt cru, ik weet het, maar er zit een kern van waarheid in. Je hoeft het niet te lezen, en je hoeft ook niet te posten! (Dat laatste even ter aanvulling voor sommigen die een dwangmatige neiging hebben om te posten, ook al hebben ze niets te melden)s

edit:
Over een spuit 11 gesproken

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-03-2006 18:04 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:47

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik vraag me af of dat ten goede komt van de leesbaarheid als er ineens posts wegvallen. Misschien geeft de "vervelende user" wel het verlossende antwoord in het topic? Misschien wel _jouw_ topic?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zie om dezelfde redenen die hierboven aangehaald worden persoonlijk niet echt brood in een "ignore user"-functie. Wat me wel een fijne optie lijkt, is het negeren van topics van users (in de topiclisting, niet in de search). Op die manier kunnen mensen helpdesk-users negeren, waardoor deze mensen geen reacties meer krijgen en vanzelf gaan meeposten danwel een ander forum zoeken om daaroverheen te komen.

Ik kan overigens die functie als moderator voor mezelf moeilijk aan gaan zetten, dus wat dat betreft heb ik er sowieso niet veel aan. :+

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 12-03-2006 18:13 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Ik denk eerlijkgezegd dat als een ignore functie niet echt iets is om het verzieken van een discussie op te lossen, naast de eerdergenoemde nadelen. Als de discussie verziekt wordt lijkt me dat een nadelig effect voor (bijna) iedereen, en is moderator ingrijpen / sturing gewenst :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een ignore functie is imho alleen handig als de forum crew de boel niet in de hand kan houden. Hier op GoT zou zo'n functie een ramp zijn imho. Een ignore functie moet je op een serieus forum niet willlen vind ik. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik denk ook niet dat een ignore functie de oplossing voor dit soort dingen is. De mods doen het op dit moment heel goed (snelle slotjes, en mails worden ook goed verzonden!) dus zoiets is op dit moment zeker niet nodig.

Daarnaast denk ik net als de heren boven mij dat het eigenlijk averechts werkt, door dat discussies onlogischer beginnen te lopen, en dingen nóg vaker herhaald worden.

Ik zag net nog een "snelle mail" van BalusC en toen dacht ik nog: "goh de mods zitten er weer bovenop _/-\o_ "! Dus laat het maar mooi zo, want de laatste tijd vind ik het forum toppie :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
hmm, 't is me duidelijk dat niemand die hier gepost heeft, ervaring heeft met een ignore functie :)

Dat discussies onlogisch worden is pertinent onjuist. Je gaat een persoon in het algemeen "blocken" omdat hij dingen post die je niet wilt lezen. Dus er worden dingen gefilterd waar je anders toch niks mee zou doen en anderen ook niet.

Een mod inlichten over die persoon heeft ook geen zin, omdat jij een probleem hebt met een bepaalde persoon en zijn posts. De mod kan daar weinig aan doen. Topic sluiten of die posts verwijderen heeft dan geen zin of is geen optie.

Deze functie verbeterd het forum en de sfeer. Je krijgt de posts van een persoon die je niet kan velen gewoon niet te zien. Dus kan je je er ook niet druk om maken en ga je ook geen reacties plaatsen die alleen maar meer problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Nu online

SmartDoDo

Woeptiedoe

Raymond schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:24:
hmm, 't is me duidelijk dat niemand die hier gepost heeft, ervaring heeft met een ignore functie :)
Wellicht verduidelijkt een screenshot het een en ander? :)

Ik kan me je punt wel voorstellen maar denk dat het enkel opgaat bij die paar users die toch al binnen vrij korte tijd op GoT zouden worden verwijderd. Jij bedoelt echt users die in ieder draadje waar ze posten 0,0 nuttigs toevoegen begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Een mod inlichten over die persoon heeft ook geen zin, omdat jij een probleem hebt met een bepaalde persoon en zijn posts. De mod kan daar weinig aan doen. Topic sluiten of die posts verwijderen heeft dan geen zin of is geen optie.
Dan vraag ik me eigenlijk af wat voor problemen met iemand jij bedoelt :) Als iemand hier constant onzinnige dingen zou posten, of altijd offtopic zou gaan, kun je er op rekenen dat na verloop van tijd een mod deze persoon op t matje roept. En als het niet erg genoeg is om het ingrijpen van een mod nodig te hebben, is het vaak ook makkelijk te negeren vind ik :)

Wat dodo hierboven mij zegt dus:
SmartDoDo schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:28:
Ik kan me je punt wel voorstellen maar denk dat het enkel opgaat bij die paar users die toch al binnen vrij korte tijd op GoT zouden worden verwijderd. Jij bedoelt echt users die in ieder draadje waar ze posten 0,0 nuttigs toevoegen begrijp ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Cloud op 12-03-2006 20:30 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik denk dat Raymond niet doelt op users die onzin posten, immers die worden snel genoeg aangepakt door een moderator, maar meer op users die consequent dingen posten waar je je totaal niet in kan vinden maar waarop reageren toch geen zin heeft omdat je toch niet dichter bij elkaar komt.

Bijvoorbeeld een forum als NSTM kan ik me wel voorstellen dat dit voorkomt. Er zijn daar mensen die in bijna in elk topic wat maar enigzins raakpunten heeft met hun ideologie/standpunt/whatever hun mening moeten posten.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Dus er worden dingen gefilterd waar je anders toch niks mee zou doen en anderen ook niet.
Versus
Een mod inlichten over die persoon heeft ook geen zin, omdat jij een probleem hebt met een bepaalde persoon en zijn posts.
:? .
Topic sluiten of die posts verwijderen heeft dan geen zin of is geen optie.
Waarom niet, ze voegen toch niets toe, volgens je eerste bewering :? . Anders zou het het lezen van de discussie verstoren...

edit:
Dus kan je je er ook niet druk om maken en ga je ook geen reacties plaatsen die alleen maar meer problemen geven.
En
P_de_B schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:31:
users die consequent dingen posten waar je je totaal niet in kan vinden maar waarop reageren toch geen zin heeft omdat je toch niet dichter bij elkaar komt.
Zijn we niet volwassen genoeg om dat dan gewoon te negeren :? . Daarnaast: ik kan me amper voorstellen dat een persoon in letterlijk élk topic waar hij reageert precies dezelfde mening ventileert. Dan zou zo'n persoon alleen maar in topics van één onderwerp reageren?

[ Voor 38% gewijzigd door JHS op 12-03-2006 20:35 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

-NMe- schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:12:
Ik zie om dezelfde redenen die hierboven aangehaald worden persoonlijk niet echt brood in een "ignore user"-functie. Wat me wel een fijne optie lijkt, is het negeren van topics van users (in de topiclisting, niet in de search). Op die manier kunnen mensen helpdesk-users negeren, waardoor deze mensen geen reacties meer krijgen en vanzelf gaan meeposten danwel een ander forum zoeken om daaroverheen te komen.

Ik kan overigens die functie als moderator voor mezelf moeilijk aan gaan zetten, dus wat dat betreft heb ik er sowieso niet veel aan. :+
Ook dat vind ik persoonlijk geen goed plan. Een user die regelmatig helpdesk topics plaatst kan ook groeien. Daarnaast kan het voorkomen dat een user die regelmatig voor jou oninteressante topics plaatst nu wel eens komt met een nuttig topic of dat er in zijn topic erg interessante replies worden gepost. In hoeverre is bv de startposter voor een discussietopic echt interessant of een post over nieuws?

Ik ken de ignore functie van een forum waar ik eerder wel eens kwam en ik moet zeggen dat ik er geen enkel positief effect van heb gezien. Je mist door een ignore functie regelmatig posts waar door anderen op gereageerd word (en snapt de reacties daardoor ook vaak niet). Herhalen van eerder gemaakte opmerkingen (die jij niet kon lezen), meer ergenis etc is het gevolg. Bovendien neem ik aan dat iedereen zelf ook in staat is posts van users die hem of haar irriteert niet te lezen.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 12-03-2006 20:36 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
JHS schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:32:
Zijn we niet volwassen genoeg om dat dan gewoon te negeren :? . Daarnaast: ik kan me amper voorstellen dat een persoon in letterlijk élk topic waar hij reageert precies dezelfde mening ventileert. Dan zou zo'n persoon alleen maar in topics van één onderwerp reageren?
't is idd meer wat P_de_B zegt: D'r zijn users die op zich "goede" users zijn (als in: Ik kan een mod geen reden geven om die persoon van het forum te knikkeren), maar waar ik me gewoon aan stoor.
Het forum zou een betere plek worden als de posts van die personen automatisch voor mij onzichtbaar gemaakt worden.
Dat ik dan ook de posts waar ik me niet aan zou storen niet kan lezen, neem ik graag op de koop toe. Er zijn tig duizend users op GoT, als ik er een paar uitfilter, blijven er nog genoeg over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
JHS schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:32:

Natuurlijk wel, net zoals zovele feature requests is dit ook niet iets wat noodzakelijk is voor het gebruik van GoT, maar toen ik de TS las dacht ik wel bij mezelf dat ik het ook wel handig zou vinden.

Om een voorbeeld te noemen, in NSTM gaat 1 op de 3 *) topics binnen de kortste keren over hoe slecht Bush wel niet is. Of het een topic is over de oorlog in Irak, de situatie in Iran, Rusland, kernenergie, milieuvervuiling, ,9/11, christenen, onderwijs, de dollar, economie etc. Er zijn mensen die elke situatie aangrijpen om hun ongenoegen over (de regering) Bush te uiten. De posts zijn niet eens zozeer super slecht, of vreselijk off topic maar op een gegeven moment heb ik wel zoiets "daar heb je hem weer".

*) schatting, niet gebaseerd op enig statistisch onderzoek

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
screenie:
(die chairman kaga is dus zo'n irritante dude die 80% van de tijd loopt te zeuren)

Afbeeldingslocatie: http://raymond.area61server.nl/got/ignore.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En in welke zin heeft zo'n feature dan nut als je alsnog zijn posts leest als iemand hem quote, en als je de discussie niet kan volgen wanneer iemand zonder quote op hem gaat reageren? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Heel veel zin. Ik heb express hiervan een screenie gemaakt, zodat je alsnog zijn reactie kan lezen. Het gebeurd namelijk niet zo heel vaak dat iemand wordt gequote. En reacties op een genegeerde post kunnen je dan ook niet echt boeien.
De discussie zelf kan je nog prima volgen, d'r is dan alleen één subthread die je niet volgt, maar daar is dan ook een goeie reden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik zelf ben, na het gebruik van een ignore feature, zelf nooit overtuigd van de voordelen. De nadelen zijn daarintegen wel overduidelijk: je mist posts en snapt hierdoor regelmatig reacties niet. Wannee veel gebruikers het ignore systeem gebruiken in een thread blijft er niets van de thread over. Bij quotes verliest het ignore systeem daarbij ook al zijn kracht. De voordelen die een ignore functie kunnen bieden kun je ook behalen door gewoon selectief te lezen.

En hoe selectief zou je moeten kunnen ignoren? Lijkt me dat je nooit modjes etc zou mogen ignoren (iets wat op het forum waar ik ervaring mee heb wel gewoon mogelijk was).

Wat betreft de frequentie van het quoten: ga hier maar eens willekeurig wat posts na, ik merk dat een erg groot deel toch een quote bevat. Vroeg of laat zul je de bereffende onderdrukte post toch lezen is mijn ervaring.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 12-03-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Raymond schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:08:
De discussie zelf kan je nog prima volgen, d'r is dan alleen één subthread die je niet volgt, maar daar is dan ook een goeie reden voor.
De reden is dat jij iemand wilt negeren? Sorry hoor, maar als je moeite met iemand hebt dan kun je of de redelijkheid vinden om het uit te vechten of het is jouw probleem. Ik zie niet in waarom forum software een feature zou moeten hebben om persoonlijke geschillen uit de wereld te helpen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 22:18

chem

Reist de wereld rond

Raymond schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:46:
screenie:
(die chairman kaga is dus zo'n irritante dude die 80% van de tijd loopt te zeuren)

[afbeelding]
wel fraai dat je screenshot precies illustreert wat ik wilde zeggen; quotes etc. van die user kom je nog steeds tegen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
AlainS schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:41:
De reden is dat jij iemand wilt negeren? Sorry hoor, maar als je moeite met iemand hebt dan kun je of de redelijkheid vinden om het uit te vechten of het is jouw probleem. Ik zie niet in waarom forum software een feature zou moeten hebben om persoonlijke geschillen uit de wereld te helpen ...
Omdat het uitpraten meer moeite vergt dan dat het waard is. Ik wil gewoon af en toe een beetje rondhangen op een forum en een paar discussies/topics volgen. Als er dan iemand steeds loopt te zeuren in zo''n topic, dan wil ik hem gewoon uit kunnen schakelen. Daar wordt mijn forumervaring een heel stuk beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
chem schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:44:
[...]

wel fraai dat je screenshot precies illustreert wat ik wilde zeggen; quotes etc. van die user kom je nog steeds tegen.
Hierboven heb ik al aangegeven waarom ik dit zo heb uitgekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Bor de Wollef schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:14:
En hoe selectief zou je moeten kunnen ignoren? Lijkt me dat je nooit modjes etc zou mogen ignoren (iets wat op het forum waar ik ervaring mee heb wel gewoon mogelijk was).
Dat lijkt me idd wel slim :) (op het forum waar ik de screenie van heb geplaatst, kan je idd ook geen modjes ignoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Raymond schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:51:
Omdat het uitpraten meer moeite vergt dan dat het waard is.
Is het jouw probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
So? Waarom zou software daar niet bij kunnen helpen?
D'r zijn ook spoilertags. Moeten we die er maar weer uitslopen, omdat die mensen er ook maar overheen moeten lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat is nou precies de toegevoegde waarde van de ignore functie boven het selectief lezen (posts die je niet wilt lezen lees je gewoon niet)? Ik zie het niet namelijk. Indien je er niet overheen kunt lezen is er of blijkbaar toch iets wat interessant is of ben je zelf niet "sterk" genoeg om over de post heen te stappen en je er niet aan te irriteren.

Een ignore functie zit dan imho ook in elke forum user ingebouwd vanaf de geboorte. Een mens is prima in staat selectief met informatie om te gaan. Waarom lukt je dat op een forum niet?

De vergelijking met een spoilertag vind ik onjuist. Een spoilertag is er omdat je anders toch onbedoelt informatie uit de post mee krijgt die een ervaring met betrekking tot film / video / game etc kan verpesten. Ik vind dit zelf totaal niet hetzelfde als een deel van een, in jouw ogen, onzin- of irritante post lezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 12-03-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Raymond schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:03:
[...]

So? Waarom zou software daar niet bij kunnen helpen?
D'r zijn ook spoilertags. Moeten we die er maar weer uitslopen, omdat die mensen er ook maar overheen moeten lezen?
Spoiler tags zijn er niet om persoonlijke ruzies uit te vechten. Moeten alle tweakers nu performance inleveren omdat jij ruzie hebt met iemand?

Waar doel je nu eigenlijk op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
AlainS schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:16:
Spoiler tags zijn er niet om persoonlijke ruzies uit te vechten. Moeten alle tweakers nu performance inleveren omdat jij ruzie hebt met iemand?

Waar doel je nu eigenlijk op?
eeehm, waar doel jij nu eigenlijk op? :P

Ik heb het helemaal niet over het uitvechten van ruzies. Ik wil alleen graag van een aantal mensen gewoon niet lezen wat zij te zeggen hebben.

Performance inleveren, waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Raymond schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:21:
Performance inleveren, waarom?
Tja dit is volgens mij niet te implementeren zonder inderdaad performance in te leveren hoor. Die ignores op user basis moeten érgens opgeslagen worden. Of dat nou in een aparte tabel komt, of per user opgeslagen word (in de preferences), het moet wel geparsed worden. In het laatste geval zal het misschien niet heel veel uitmaken, maar altijd wel iets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Bor de Wollef schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:07:
Een ignore functie zit dan imho ook in elke forum user ingebouwd vanaf de geboorte. Een mens is prima in staat selectief met informatie om te gaan. Waarom lukt je dat op een forum niet?
Het kan wel lukken, maar het is makkelijker als het voor je gedaan wordt.

Algemeen (niet alleen voor B de W)
Ik snap trouwens de antipathie tegen deze functie niet zo? Als iemand graag alles wil lezen, dan gebruikt die persoon de functie toch gewoon niet?
natuurlijk kan ik ook zonder die functie prima het forum volgen. Maar een dergelijke functionaliteit bied wel degelijk meerwaarde voor mij. Ik bezoek een aantal forums en overal zitten wel users die me niet goed liggen. Het is gewoon makkelijk als je kan instellen dat je de posts van die mensen niet te zien hoeft te krijgen. Dat maakt het forum er een stuk aangenamer op.

De vergelijking met de spoilertag gaat zeker wel op: da's ook gewoon een stuk functionaliteit die voor een kleine groep een betere forumbeleving mogelijk maakt. En dat terwijl die functie niet noodzakelijk is voor het functioneren van een forum. Zelfde geldt voor de ignore functie: Het maakt het forumleven voor een aantal bezoekers aangenamer, zonder dat het noodzakelijk is voor het functioneren van het forum. (sterker nog: Mensen die het niet gebruiken, hebben er ook geen last van. Dus het is nog onzichtbaar ook voor de mensen die er geen behoefte aan hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
wolkje schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:26:
Tja dit is volgens mij niet te implementeren zonder inderdaad performance in te leveren hoor. Die ignores op user basis moeten érgens opgeslagen worden. Of dat nou in een aparte tabel komt, of per user opgeslagen word (in de preferences), het moet wel geparsed worden. In het laatste geval zal het misschien niet heel veel uitmaken, maar altijd wel iets. :)
Ik heb geen kaas gegeten van fora, maar het lijkt me niet veel meer "energie" te kosten dan het laten zien van een gewoon bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Persoonlijk heb ik geen anipathie direct tegen de ignore functie; ik zie alleen zelf de toegevoegde waarde er totaal niet van in voor een forum als GoT. Mede daarom vind ik het geen goed idee een ignore functie aan te gaan bieden.

Bovendien kan een ignore functie het werk van mods en doktersteam ook moeilijker maken. Je kunt namelijk niet makkelijk nagaan (zonder een log bij te gaan houden van wanneer welke users op ignore stonden voor iemand) op een bepaalde post is gelezen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Bor de Wollef schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:11:
Bovendien kan een ignore functie het werk van mods en doktersteam ook moeilijker maken. Je kunt namelijk niet makkelijk nagaan (zonder een log bij te gaan houden van wanneer welke users op ignore stonden voor iemand) op een bepaalde post is gelezen of niet.
Dat moet je me nog even uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Raymond schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:18:
Dat moet je me nog even uitleggen?
Ik denk dat Bor de Wolluf erop doelt dat hij verwacht dat postings van mods (of exmods in hun functie op het moment dat je het leest in oude threads) ook gehide kunnen worden, waardoor je dus dingen kan krijgen als 'ja, maar dat heb -ik- niet gelezen'.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Raymond schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:28:De vergelijking met de spoilertag gaat zeker wel op: da's ook gewoon een stuk functionaliteit die voor een kleine groep een betere forumbeleving mogelijk maakt. En dat terwijl die functie niet noodzakelijk is voor het functioneren van een forum.
De spoilertag wordt door de poster zelf gebruikt en heeft nog een soort semantische waarde: 'let op hier komt een geheimpje'. De functie die jij voorstelt, staat los van 1 bepaalde post en is op basis van een groot vooroordeel / generalisatie over iemands postgedrag.
'De spoilertag is er toch ook gekomen, dus waarom dit niet' vind ik overigens een redelijk zwak hellend vlak argument. :>

Ik snap niet dat je uberhaupt jezelf op een forum kan redden zonder af en toe wat selectief te lezen. Snel lezen / koppen snellen is iets dat software niet automagisch naar ieders eigen wensen kan doen. Wat je zelf wel snel kan doen is iemands nickname of icon herkennen, de 1e regel lezen en indien je dan het vaste blaatverhaal voelt aankomen de rest van de post skippen.

Ik snap het voordeel dat zo'n functie af en toe zou bieden wel, maar ik geloof gewoon niet dat het optimaal kan werken en ik vind het voordeel zeker niet opwegen tegen de nadelen. Soms wil je wel die ene belangrijke post van X lezen en soms zegt de anders altijd geniale persoon Y iets stoms, so be it. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Waar gaat dit topic eigenlijk over?

voor de duidelijkheid, bij alle posts van de user Raymond staat hier dat die user genegeerd is door mij, maar opzich denk ik niet dat ik daardoor het topic niet begrijp, zonder die posts moet het toch ook eenvoudig te volgen zijn

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
voordeel zeker niet opwegen tegen de nadelen

Welke nadelen? Dat ik het risico loop om een post te negeren die ik mischien niet vervelend zou vinden? Dat is geen nadeel, maar gewoon een consequentie van een beslissing: Je bent iemand gaan negeren omdat een groot aantal posts van die persoon je storen. Dat ze niet allemaal even storend zijn, doet er niet echt toe.

Wat je zelf wel snel kan doen is iemands nickname of icon herkennen, de 1e regel lezen en indien je dan het vaste blaatverhaal voelt aankomen de rest van de post skippen.
Dat doe je dan nog steeds. Maar juist van die users waarvan je is opgevallen dat die een erg ongunstige signal-to-noise ratio hebben, stel je dan de software in dat je die nooit hoeft te lezen. Biedt naar mijn mening alleen maar pluspunten. Die personen kunnen straffeloos doorposten en jij hoeft de posts dan niet te zien. Iedereen happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Erkens schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:42:
Waar gaat dit topic eigenlijk over?

voor de duidelijkheid, bij alle posts van de user Raymond staat hier dat die user genegeerd is door mij, maar opzich denk ik niet dat ik daardoor het topic niet begrijp, zonder die posts moet het toch ook eenvoudig te volgen zijn

;)
Je had dit topic dan niet eens gezien, omdat het niet tevoorschijn zou komen in de topiclist, aangezien het door mij is geopend :P
Bovendien had je het dan ook niet proberen te begrijpen, want je negeert me niet voor niets :+

[ Voor 9% gewijzigd door Raymond op 12-03-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Had ik al gezegd dat ik hier totaal niets in zie? :P ;)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 12-03-2006 23:52 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Raymond schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:42:
voordeel zeker niet opwegen tegen de nadelen

Welke nadelen? Dat ik het risico loop om een post te negeren die ik mischien niet vervelend zou vinden?
Er zijn al meer nadelen genoemd. Of een bepaalde user (bijv. jij) een post wel of niet leest boeit mij echt niet. Nadelens als het hebben van een extra administratie, meerdere representaties van 1 thread, de regeltjes mbt het negeren van crew of posts gemaakt door ex-crew in de tijd dat ze nog crew waren, meer 'spuit elf'-reacties, meer verwarring en een minder goede 'flow' van topics wegen bij mij dus zwaarder dan het al dan niet lezen door 1 user. De hele community mag zich ergeren aan een 'spuit elf'-post van jou puur omdat jij 1 user wou negeren. Ironisch genoeg zou dat de beste manier zijn waarop je je bij mij kan kwalificeren voor een dergeljk ignore (die ik niet zou instellen, want hoe weet ik nou dat je nooit met nieuwe inzichten komt?).
Dat is geen nadeel, maar gewoon een consequentie van een beslissing: Je bent iemand gaan negeren omdat een groot aantal posts van die persoon je storen. Dat ze niet allemaal even storend zijn, doet er niet echt toe.
Doet er wel toe, als er maar genoeg posts niet storend zijn, cq. als er maar weinig users zijn die continu blaten heeft zo'n functie minder nut en is het de moeite niet waard. Users die echt alleen maar blaten merken dat wel. Wat je nu voorstelt is slechts een lapmiddel in plaats van een medicijn.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Raymond schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:43:
[...]

Je had dit topic dan niet eens gezien, omdat het niet tevoorschijn zou komen in de topiclist, aangezien het door mij is geopend :P
Bovendien had je het dan ook niet proberen te begrijpen, want je negeert me niet voor niets :+
Wat nu als het topic door iemand anders is geopend, het onderwerp spreekt mij erg aan. Echter jij bent iemand die ik ignore en tevens ook iemand die veel reageert in dat topic omdat jij er blijkbaar ook van alles over dat onderwerp weet.
Ik zit vrolijk mee te posten maar krijg steeds te horen dat ik eens de draad moet lezen want wat ik post was al reeds gedaan... Vervolgens word ik door iedereen op ignore gezet :o

Leuk, straks kan iedereen alleen nog zijn eigen posts lezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Voutloos schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:57:
Doet er wel toe, als er maar genoeg posts niet storend zijn, cq. als er maar weinig users zijn die continu blaten heeft zo'n functie minder nut en is het de moeite niet waard. Users die echt alleen maar blaten merken dat wel. Wat je nu voorstelt is slechts een lapmiddel in plaats van een medicijn.
De flow van topics is alleen veranderd voor die mensen die daadwerkelijk iemand negeren. Da's een keuze die je maakt.

Je redeneert nu vanuit de positie van iemand die GoT heel intensief volgt.
Op dit moment volg ik maar een paar draadjes en bezoek GoT mischien een kwartiertje per dag (okee, vandaag ff iets meer :P ). In die draadjes die ik volg zijn steeds dezelfde personen aan het zeuren.

't is verre van een lapmiddel. Het is een prima manier om mijn bezoekjes aan GoT aangenamer te maken.

want hoe weet ik nou dat je nooit met nieuwe inzichten komt?
Van iemand die ik aan het negeren ben, zou me dat dus niet interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Erkens schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:02:
Ik zit vrolijk mee te posten maar krijg steeds te horen dat ik eens de draad moet lezen want wat ik post was al reeds gedaan... Vervolgens word ik door iedereen op ignore gezet :o

Leuk, straks kan iedereen alleen nog zijn eigen posts lezen 8)7
Da's wel erg sterk :) Dat heb ik iig nog niet meegemaakt op de fora waar deze functie wel aanwezig is. Zelfs nog niet iets wat er in de buurt komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Volgens mij sta ik op ignore, niemand reageert op me ;(

/point proven

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Raymond schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:05:
mensen veranderen ;)
als je altijd je kop in het zand houdt zie je dat niet nee :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
crisp schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:07:
Volgens mij sta ik op ignore, niemand reageert op me ;(

/point proven
Wat moet ik dan zeggen op een opmerking als "Had ik al gezegd dat ik hier totaal niets in zie? " >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Raymond schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:09:
[...]

Wat moet ik dan zeggen op een opmerking als "Had ik al gezegd dat ik hier totaal niets in zie? " >:)
Die opmerking wist je blijkbaar prima te negeren zonder de functionaliteit die je hier voorstelt :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Erkens schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:07:
mensen veranderen ;)
als je altijd je kop in het zand houdt zie je dat niet nee :o
Nope, dan zie je dat niet. En dan vind je het ook geen probleem, gewoon omdat ze het in het verleden zo hebben verprutst.

Op het andere forum ben ik btw wel gestopt met het negeren van 1 persoon, omdat die idd erg was bijgedraaid. Toen ik hem op ignore had gezet, was dat heel terecht. En toen ik op 1 januari 2006 (goed voornemen :P ) hem uit de bozo-bin heb gehaald was dat ook wel verdiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
crisp schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:10:
[...]

Die opmerking wist je blijkbaar prima te negeren zonder de functionaliteit die je hier voorstelt :P
Nee hoor, ik heb hem wel degelijk moeten lezen voordat ik erachter kwam dat ik er niks mee kon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Raymond schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:12:
Nope, dan zie je dat niet. En dan vind je het ook geen probleem, gewoon omdat ze het in het verleden zo hebben verprutst.
goh, en jij denkt serieus dat als iemand 1x een misser maakt dat die dat altijd doet?
je vergeet namelijk dat jij niet de enige bent die ooit gebruikt zal maken van een dergelijke feature ;)
mensen negeren om wat ze ooit in het verleden hebben gedaan is nooit goed, je kan ze beter confronteren met hun gedrag hetzij via een TR/SM of als het een persoonlijke issue is via een mailtje ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Erkens schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:17:
[...]

goh, en jij denkt serieus dat als iemand 1x een misser maakt dat die dat altijd doet?
Heb ik nergens gezegd.
je vergeet namelijk dat jij niet de enige bent die ooit gebruikt zal maken van een dergelijke feature ;)
Je bedoelt dat mensen mij ook kunnen negeren? Daar heb ik absoluut geen problemen mee. Ik zou zo al 3 mensen weten van wie ik graag zou zien dat ze dat instellen :P (het zou helemaal cool zijn als ik kon instellen dat zij mijn posts niet mogen zien :P )
mensen negeren om wat ze ooit in het verleden hebben gedaan is nooit goed, je kan ze beter confronteren met hun gedrag hetzij via een TR/SM of als het een persoonlijke issue is via een mailtje ofzo ;)
Daar heb ik toch helemaal geen behoefte aan/zin an, kerel :D :>
Waarom al die energie besteden aan een stel users op een forum? Gewoon instellen dat je ze niet meer hoeft te zien en hey presto: Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Raymond schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:05:
[...]
De flow van topics is alleen veranderd voor die mensen die daadwerkelijk iemand negeren. Da's een keuze die je maakt.
Op het moment dat jij reageert op iets terwijl de discussie al een andere kant op ging heeft jouw negeren wel invloed op het topic.

Je kent het wel, een gezellig feestje, een leuk gesprek. X loopt weg om een drankje te halen. Als X terugkomt gaat het gesprek om iets anders, of lacht iedereen om de zojuist gemaakte grap (oid). X vraagt nu of je het wil herhalen. Goed, je vat het gesprek samen, X blij. Vijf minuten later loopt hij weer weg en daarna wil hij weer tekst en uitleg. Vervolgens zeg je 'laat maar' tegen hem en denk je bij jezelf "wat een irritante gesprekspartner".
Jij bent in dit geval X, en jij loopt zonder dat je weet wat gezegt gaat worden bepaalde delen van het gesprek mis.
Bah, iemand die jij niet interessant vind, mag vooral niet de goede oplossing geven, een interessante mening, een nieuwe visie, een goede tip, etc etc?
Als je alleen waarde hecht aan de post van 'een goedgekeurd iemand' moet je maar je eigen forum oprichten.
Raymond schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:21:
Waarom al die energie besteden aan een stel users op een forum? Gewoon instellen dat je ze niet meer hoeft te zien en hey presto: Opgelost.
1000 man stelt een filter in, waar een paar mensen een TR hadden kunnen maken. Wat een geweldige oplossing. Als iedereen elkaar nou een beetje op een aardige manier bijstuurt, hoeft er gewoon niemand pertinent genegeerd te worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Voutloos op 13-03-2006 00:25 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Persoonlijk vind ik het niet wenselijk om als community dergelijke vormen van censuur aan te moedigen, ook al is het een vorm van censuur waar een gebruiker bewust voor kiest. In feite verlies je een objectieve kijk door het bewust verbergen van mogelijk relevante informatie zonder dat je zelf nog de afweging hebt kunnen maken.
Uiteraard doe je dat in het dagelijks leven ook wel door de keuzes die je maakt - bijvoorbeeld welke krant je leest (of beter: welke je niet leest), welke websites je bezoekt (of beter: welke je niet bezoekt), maar binnen een community vind ik het geen plaats hebben juist omwille van de community zelf...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

nee, maar blijkbaar doe je dat wel? maar daarnaast kunnen andere dat wel doen met een dergelijke feature.
Je bedoelt dat mensen mij ook kunnen negeren? Daar heb ik absoluut geen problemen mee. Ik zou zo al 3 mensen weten van wie ik graag zou zien dat ze dat instellen :P (het zou helemaal cool zijn als ik kon instellen dat zij mijn posts niet mogen zien :P )
nee dat bedoel ik helemaal niet, blijkbaar negeer je een deel van mijn post :o
ik bedoel dus dat jij niet de enige bent die zo'n feature gebruikt om andere te negeren, als iedereen steeds maar mensen gaan negeren ipv de problemen op te lossen hou je uiteindelijk een saai en dood forum over waar iedereen selectief leest...
Waarom kom je dan uberhaupt op GoT?

nee, het lijkt me niet dat zoiets het community gevoel er in houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Voutloos schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:23:
Bah, iemand die jij niet interessant vind, mag vooral niet de goede oplossing geven, een interessante mening, een nieuwe visie, een goede tip, etc etc?
Tuurlijk wel. Alleen lees ik hem niet.
GoT is ontzettend groot. Je kan gewoon niet iedereen even aardig vinden en het is onbegonnen werk om iedereen maar bij te sturen. Als je van iemand weet dat je je stoort aan zijn/haar posts dan is het gewoon een goede oplossing als je zijn/haar posts niet meer geserveerd krijgt. Dan kom je ook niet in de verleiding om er weer op te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Erkens schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:27:
Waarom kom je dan uberhaupt op GoT?
Omdat er 10duizenden nerds rondlopen met wie ik het wel kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
crisp schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:25:
Persoonlijk vind ik het niet wenselijk om als community dergelijke vormen van censuur aan te moedigen, ook al is het een vorm van censuur waar een gebruiker bewust voor kiest. In feite verlies je een objectieve kijk door het bewust verbergen van mogelijk relevante informatie zonder dat je zelf nog de afweging hebt kunnen maken.
Uiteraard doe je dat in het dagelijks leven ook wel door de keuzes die je maakt - bijvoorbeeld welke krant je leest (of beter: welke je niet leest), welke websites je bezoekt (of beter: welke je niet bezoekt), maar binnen een community vind ik het geen plaats hebben juist omwille van de community zelf...
Ik heb hier juist een tegenovergestelde mening over: Het forum, de sfeer en de user wordt er juist beter van. Je kan ervoor kiezen om een voor jou storende factor uit te schakelen. Daardoor kan je je beter richten op de andere posts en discussie.
Ik krijg het idee dat mensen verwachten dat ik zoveel users ga negeren dat ik driekwart van de discussie niet meer mee ga krijgen :+ Het gaat om een klein aantal users ( op het andere forum iets van 3-5, de trolls met een handjevol posts niet meegerekend (er worden wat minder actief trolls van het forum geschop dan hier)). Daarvan raak je in de discussies heus de draad niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het gaat ook niet om de implicaties voor jou maar om de theoretische implicaties van een dergelijke feature...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Eerlijk gezegd heb ik nog geen enkele overtuigende reden gelezen om een ignore functie te introduceren die niet op een andere manier (gewoon zelf selectief lezen en je niet ergeren aan de posts van anderen) kunt oplossen. Je bent ook nooit verplicht op een post van iemand te reageren. Het aantal nadelen dat is gepost groeit en groeit maar ik krijg het idee (en dat is mijn oprechte mening, geen flame) dat je die niet in wilt zien.

Waarom zou je uberhaubt een zeer beperkt aantal users op ignore willen zetten terwijl je zelf ook gewoon selectief kunt lezen en niet hoeft te reageren op posts die je niet interessant vind of die je irriteren. Ik vind persoonlijk dat user A niet in staat moet zijn user B gedeeltelijk het zwijgen op te leggen, ook al is dit effectief maar zo gezien uit user A.

Zoals ik al eerder aangaf heb ik kort ervaring met een ignore functie. De statement dat de kwaliteit op het forum omhoog zou gaan wil ik met kracht weerleggen. Dit omdat mijn ervaring totaal anders is. Meer en meer users zullen de ignore functie gaan gebruiken wanneer deze er wat langer is. Het resultaat is al vaak aangegeven: mensen posten langs elkaar heen, posten hetzelfde als andere users die op ignore staan al hebben gepost, de kans op het heen en weer slingeren van de richting van de discussie, onduidelijkheid met betrekking tot modposts (bv bij posts van ex-mods die op het moment van posten nog in functie waren) e.a. Ik heb al deze resultaten in de praktijk meegemaakt in verschillende mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De Cheatah content filter...

De discussie is al 5 jaar oud en ging toen extreem fel over Cheatah, ruim voordat hij crew werd.....

* Delerium denkt dat 'ie trouwens aardig weggefilterd gaat worden.
Altijd mooi als mensen in hun eigen denkbeeldenwereldje blijven leven. :)

[ Voor 64% gewijzigd door Delerium op 14-03-2006 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ecteinascidin schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:33:
De Cheatah content filter...

De discussie is al 5 jaar oud en ging toen extreem fel over Cheatah, ruim voordat hij crew werd.....

* Cloud denkt dat 'ie trouwens aardig weggefilterd gaat worden.
Altijd mooi als mensen in hun eigen denkbeeldenwereldje blijven leven. :)
Interessant topicje over Cheatah, dat was nog nét voordat ik hier kwam :)

Maar waarom zou jij weggefilterd worden? ;)
Okay je hebt vaak wel een uitgesproken mening, maar das juist interessant. Net als YC eigenlijk, ookal zijn zijn meningen meer op humor gebaseerd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

wolkje schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:08:
Okay je hebt vaak wel een uitgesproken mening, maar das juist interessant. Net als YC eigenlijk, ookal zijn zijn meningen meer op humor gebaseerd. :D
Mijn idee. Ik denk dan zelf ook een beetje aan een bepaalde user waarvan ik echt vind dat z'n mening en houding en inhoud enz absoluut tenenkrommend zijn.... die user lees ik dus stiekum het liefste, omdat ik daar het meeste van leer :) (mits het geen herhaling van zetten is)

[ Voor 4% gewijzigd door Delerium op 14-03-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ecteinascidin schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:13:
Mijn idee. Ik denk dan zelf ook een beetje aan een bepaalde user waarvan ik echt vind dat z'n mening en houding en inhoud enz absoluut tenenkrommend zijn.... die user lees ik dus stiekum het liefste, omdat ik daar het meeste van leer :) (mits het geen herhaling van zetten is)
offtopic:
Dat ken ik ja ;) Ik probeer van sommige users ook te leren, qua humor en gevatheid (is dat een woord?) enzo ;)

Overigens denk ik dat áls we een ignore functie zouden hebben, inderdaad personen met zo'n uitgesproken mening genegeerd zullen worden. Dat lijkt me eigenlijk niet de bedoeling, want ookal is zo'n mening misschien wat hard, vaak zit er wel degelijk een punt in. Misschien komt dat wel niet overeen met je eigen mening, maar als je die user dan negeert verknoei je eigenlijk ook je eigen mogelijkheden tot fatsoenlijk discussiëren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

/ongewenst

Intentionally left blank

Pagina: 1