Tijd voor een Mechanica en constructie forum?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Beste,

Er worden door Tweakers steeds meer gewerkt aan CNC freesmachines en ander soort spul. Praten over oa. draai- en freesbanken met al hun tooling als ook de nodige andere gereedschappen en de te bewerken materialen lijkt mij nog geen vaste verzamelplek op dit forum te hebben.

Idee om dit een vaste plek te bieden?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1
Lijkt me een goed idee. Het is dan wel de vraag hoe dat opgezet moet gaan worden. Mechanica is zo verschrikkelijk breed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Misschien dat ik al die topics mis, maar waar staan ze nu?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik zou ze zoeken in Tweaking, maar daar zie ik ze in ieder geval niet zo snel tussen de actieve topics staan...

Verder is dit een algemene vraag die door de adjes beantwoord moet worden, en niet door de devvers, dus ik geef het topic even een schop.

Mooie Features => Lieve Adjes

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Inderdaad een breed begrip. , in het elektronica deel is al vaak gepraat over CNC frezen en ik denk in de casmod dat daar ook de nodige vragen over welke tools en materialen voorbij komen. Ook heb ik al eens vragen gezien over welke lijmen wat ook prima in een dergelijk forum zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Kun je dan eens een lijst van tenminste 10 topics over deze onderwerpen geven die in de afgelopen week actief waren? Zonder dat is een nieuw forum namelijk nauwelijks levensvatbaar. We hebben het wel eens geprobeerd, maar een nieuw forum trekt nauwelijks gebruikers als er niet al uitgebreid over het onderwerp gesproken werd.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt toch een verzameltopic openen? Een nieuw forum moet je wel heel wat meer voor hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Op div plekken in de elektronica kroeg:

Joep in "De EL-kroeg - Deel 4" (de laatste)

3D printen met een robotarm

Hulp bij modden Arctic Z3 Pro monitorsteun

Wat ouder:
Frees dienst (mag dit wel ?)

Mooie gaten maken in Plexi

Even wat voorbeelden snel opgezocht.
Met name in de electronica kroeg is regelmatig over een CNC frees gepraat.

De opkomst van betaalbare CNC (en ook non-CNC) machines als ook 3D printers door hobby's zoals drones lijkt het mij gewoon een idee om het op dit forum een appart hoekje te geven waar mensen hun creaties kunnen tonen en vragen kunnen stellen over gereedschappen, lijmen en al het andere wat met eigenbouw te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Een (sub)forum heeft wel een hoop meer nodig om levensvatbaar te zijn. In geval van fora is het niet "build it and they will come". Het moet er eerst zijn en dan vanwege drukte een eigen plek krijgen om andere fora te ontlasten. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Mee eens, was ook alleen een voorstel al denk ik dat als je het bouwt ze wel gaan komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Helaas, dat hebben we dus in het verleden geprobeerd en is toen mislukt. Ik zie weinig reden waarom dit nu wel zal lukken.

Pagina: 1