Hulp bij modden Arctic Z3 Pro monitorsteun

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:36
Hallo medetweakers,

Een tijdje geleden heb ik de bovenstaande monitorsteun gekocht. Meer informatie over de steun vind je hier. In principe ben ik erg tevreden over het uiterlijk van de steun. In plaats van drie poten heb je er één en daar is ook nog een USB 3.0 hub in verwerkt.
Toen ik de steun installeerde merkte ik meteen op dat bij een setup van twee 27 inch schermen (het derde scherm volgt tzt), het scherm aan de zijkant een stuk lager hing dan die in het midden. Dit wordt veroorzaakt door speling in de arm. Ik heb toen contact gezocht met de support van Arctic. Zij reageerden erg goed en hebben me uiteindelijk kosteloos een extra bracket opgestuurd voor het middelste scherm, waardoor ik daarvan de hoogte in kon stellen. Door het middelste scherm hiermee te verlagen, kreeg ik alle schermen op dezelfde hoogte.
Echter, door de hoogte aan te passen komen de schermen wel te laag te hangen om voor mij comfortabel mee te werken. Dus weer in de pen met Arctic. De monitorsteun bestaat in principe uit drie delen. De voet die aan het bureau wordt bevestigd, een buis die je daarin schroeft en de arm die je aan de buis bevestigd. Hier is een link naar een foto van de buis Link. Ik heb gevraagd of zij mij een langere buis konden leveren, zodat ik de monitoren hoger kon hangen. Dit was niet mogelijk. Wel hebben zij een extensie set, waarmee je nog een scherm boven de bestaande schermen kunt hangen: de Z+ Pro. Daar wordt een buis mee geleverd die je via een verbinding aan de buis van de Z3 + Pro kunt bevestigen. Echter, de monitorarm moet dan boven die verbinding komen en daarmee komen de monitoren weer veel te hoog te hangen.
Een heel verhaal, maar mijn vraag is nu of de modders hier een plek weten waar ik een custom buis kan bestellen met dezelfde diameter en hetzelfde schroefdraad als de buis van Arctic, zodat ik deze kan gebruiken om de schermen hoger te hangen. Ik heb inmiddels in Amsterdam wel een zaak gevonden die de buis door kan zagen en er dan een stuk tussen kan lassen, maar dit lijkt me niet de mooiste oplossing (en misschien ook niet stevig genoeg). Alvast bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 2% gewijzigd door AgeOfPanic op 22-08-2015 10:53 . Reden: Plaatje werkend gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FemkeToele
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-04-2024

FemkeToele

madebyfat.com

Hoeveel hoger wil je de schermen hebben?
Als het niet al te veel is kun je iets onder de zwarte voet leggen wat het geheel verhoogd.

wel slordig dat er zoveel speling op zit trouwens, valt daar niet wat aan te doen?

[ Voor 24% gewijzigd door FemkeToele op 22-08-2015 12:08 ]

facebook.com/FATcasemodding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ik denk een cm of 5 tot 10. Die voet moet je aan het bureau vast klemmen. Misschien wel een goed idee om daar iets tussen te klemmen, alleen zit dat dan wel altijd in het zicht.
Ik weet niet of die speling te verhelpen is. De arm is geschikt voor monitoren tot 27 inch, dus het zou moeten werken. Toen ik contact met de helpdesk zocht reageerden ze niet echt verbaasd. Ze hebben nu dus ook dat bracket om de hoogte van het middelste scherm te veranderen.

Ik heb ook wel getwijfeld of ik de arm terug zou sturen, maar ik vind het dus wel fijn werken. Het is alleen wel veel gedoe zo.

[ Voor 12% gewijzigd door AgeOfPanic op 22-08-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 00:52
Als het goed gelast wordt dan is de lasnaad steviger dan het staal waar het van gemaakt is, ik zou er gewoon een stuk tussen laten zetten en hem dan zelf een keer zwart spuiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Misschien is dat dan wel het beste. Hoe dik wordt zo'n naad ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 09:51
AgeOfPanic schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:12:
Misschien is dat dan wel het beste. Hoe dik wordt zo'n naad ongeveer?
Zo'n lasnaad kunnen ze vrijwel glad maken en dus niet opvallend zodra de buis in kleur gespoten is.
Je kan ook aangeven bij het bedrijf dat dit doet dat ze een extra versteviging in de buis moeten aanbrengen.
(een buisje dat strak in de buis past en dan vastlassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:53
Ik heb op school een metaal frees, kan maandag eventueel vragen als het kan, dan wordt het alleen de materiaal kosten + verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Jammer dat ik geen tijd heb en dat je ver weg woont anders was dit met een middag klaar.

Ten eerste, lassen: een goeie las is minstens zo sterk als die buis en er komt ja geen gewicht aan te hangen. Je kan deze dik laten lassen en dan ze de las weg laten slijpen/schuren. Blijft niks van te zien.

Punt is jouw buis last voor geen meter want zal dunwandig zijn en er zit een wat lijkt een soort coating op. Wanneer je dit last zal het niet mooi vloeien en is het 1 gebeun met elkaar. Dus dan slijp je hem bij de zaag schoon maar dan heb je weer dikte verschil en met verf enzo.. Niet mooi, ik zou voor optie 2 gaan.

Wat je misschien net zo goed kan doen is een stuk buis kopen en daar zelf schroefdraad met een snijmoer op laten snijden.

Stukje buis kost 10 euro, snijden en man uren totaal 30 dus je bent voor minder dan 50 klaar.

Laat dit door een kennis bij een metaal bedrijf doen (elk metaal bedrijf heeft bijna wel een kast vol met tappen en moeren) en materiaal zal waarschijnlijk zelfs gratis zijn.

Die buis laat je bij het zelfde bedrijf ff stralen (ik zou niet over het draad stralen want het is fijn draad)
dan trek je thuis busje zwarte verf erover en ziet er mega strak uit.

Heb je toevallig specificaties welk draad erop zit? Kan misschien zelfs je een buis wel via de post versturen.

[ Voor 13% gewijzigd door dudee op 22-08-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Bedankt voor alle antwoorden! Ik was even de deur uit, vandaar de late reactie. Ik heb tot nu toe in Amsterdam alleen www.metaalwinkel.nl gevonden en zij gaven dus aan alleen een stuk er tussen te kunnen lassen. Het is inderdaad een holle buis met een vrij glanzende afwerking, dus ik weet niet hoe geschikt dit materiaal voor lassen is. Weet iemand nog andere metaalbedrijven in de buurt van Amsterdam?
Voor arjan445 en dudee: bedankt voor jullie aanbod. Ik heb alleen niet echt goed gereedschap om bijvoorbeeld de schroefdraad op te meten en op de site van Arctic zelf kan ik niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FemkeToele
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-04-2024

FemkeToele

madebyfat.com

het lijkt mij nog het makkelijkst om een massieve staf (hout of kunststof) op maat te draaien zodat deze in de buis valt. veel oppervlak om te lijmen dus dat zit wel stevig.

lassen etc is mooi maar veel werk. laten doen is vaak erg duur vanwege het afwerken. Tenzij je handig bent of iemand kent die er de tijd in wilt steken.

Als je met een schuifmaat de binnen en buitenmaat van de buis kunt opmeten zou ik een verlengstuk kunnen draaien voor je.

facebook.com/FATcasemodding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ben onder de indruk van iedereens aanbod. Ik heb nu de vraag uitstaan bij een andere winkel in de buurt. Ga even kijken of dat lukt. Denk dat de maten erg nauw steken, want je moet een soort ring om de buis plaatsen die de arm op de juiste hoogte houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

De beste optie is om gewoon een nieuwe buis kopen en daar een stuk draad op laten draaien. Metaalwinkel kan dat wss ook wel voor je doen.

De optie die Femke geeft is wellicht de beste budgetoplossing. Een massieve houten staf in de bestaande buis schuiven, zodat ie aan de bovenkant uitsteekt en daar een 2e stuk buis op doen om het geheel te verhogen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ben bij metaalwinkel geweest. Zij hadden eerder aangegeven dat ze niet een volledig nieuwe buis konden fabriceren. Omdat de buis vernikkeld is, maar verder wel volledig van RVS lijkt te zijn gemaakt, kunnen zij technisch gezien er wel een stuk tussen lassen. Dit zou echter wel een euro of 65 kosten. Dit gaat me wat te ver. De andere winkel heeft nooit gereageerd.
Ik ben daarom bezig gegaan met een eerdere tip van Femke. Ik heb tussen het bureau en de voet een stuk hout geklemd. Link. Nu is de hoogte perfect. Dit is een tijdelijke oplossing. Nu moet ik het natuurlijk nog afwerken. Ga proberen uit een balk hout de vorm van de voet uit te zagen en dan af te werken. Het is niet perfect, maar het werkt wel. Bedankt Femke voor de tip! Had er zelf nooit aan gedacht.
Pagina: 1