Dat is niet "begrijpen" maar projecteren. Om het te begrijpen moet je eerst bekend zijn met het wereldje waarin deze lui vertoeven. Anders zit je je eigen wereldbeeld op ze te projecteren.aardebewoner schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:53:
[...]
Wat ik ermee bedoelde is dat eenieder alleen maar aan symptoombestrijding lijkt te willen doen maar de wortel-oorzaak steeds intact laat blijven.
Er is een bepaalde voedingsbodem voor terrorisme aanwezig, en iedere keer die ik racistische of hatende opmerkingen tegenkom verbaast het me eigenlijk niet dat er zo nu en dan en extreme daad gebeurt. Ik krijg dan onwillekeurig, dus tegen mij eigen wil in, medelijden met de dader en begin ik hem als een slachtoofer te zien van een maatschappij die hem buitensluit.
Ik praat terrorisme niet goed, maar ik kan talloze gevallen van geweld simpelweg begrijpen. Als ik kijk naar bijvoorbeeld de brandstichtingen van de azc's in Duitsland, praat ik het niet goed, maar ik kan begrijpen waarom het volk woedend is. Er wordt tegen hun wensen in een vuil politiek spelletje gespeeld, om asielzoekers te importeren en te bekostigen. Die oorzaak moet je weghalen dus. Voor de rest was het een beetje ongelukkig geformuleerd, maar lang niet de enige tekst in dit topic van dien aard.
In de jaren 40 had je ook talloze zeer gewelddadige aanslagen gepleegd door Joden en als ik daarop terugkijk zie ik een deel daarvan als gerechtvaardigd. Omdat Joden minder als stront werden behandeld. Kun je dan in alle eerlijkheid beweren dat het louter kwaadaardige aanslagen waren, of juist verzetsacties?
In een oorlog tegen twee strijdende partijen, kun je heus niet een van de partijen uitkiezen en zeggen dat al het geweld oke is, maar van de andere partij niet. Zo werkt dat niet.
Ik vind dat wij als westerlingen gewoon veel te veel haat op onszelf afroepen, door landen in nog meer onstabiliteit te storten, zoals wij verschillende 'verzetsstrijders' tegen Assad gingen bewapen, wat later terreurgroepen blijken te zijn. En wat vind je trouwens van de drone=aanvallen van de VS op onschuldige burgers in Afghanistan? Is dat geen terreurdaad volgens jou? Daar hoor ik je niet over, terwijl je je daarover ook moet opwinden.
Wanneer je het als random terroristen ziet, ga je inderdaad allerlei dingen op ze projecteren. Maar dat is net zo bizar als stellen dat een Amerikaanse marinier in Irak zijn wapen afvuurt omdat hij gediscrimineerd word. Er zit een gedachtegoed achter, er zit beleid achter.
Bekijk eens een ISIS propaganda filmpje en probeer daarna nog eens te stellen dat het om racisme draait.
Deze lui zijn zelf grote racisten, zijn tegen godsdienstvrijheid, voor slavernij en geloven heilig in apartheid. Helaas kan ik het filmpje nu zo snel even niet vinden, denk dat hij overal verwijderd is.