De BBE bestaat al in Nederland.
Maargoed, zulke teams zijn volgens mij niet zo snel ter plaatse als de patrouillerende politieauto.
Het zit hem in Nederland veel meer in het bureaucratische en het wel of niet "mogen handelen" van de politie.
De politie mag niets, de criminelen weten dat en daardoor is het hier een paradijs voor ze.
Een ander voorbeeld waarbij zwaardere eenheden zijn ingezet is de treinkaping door Molukkers.
Zelfs daarover zijn er pas nog hele discussies geweest.
Ik snap dat niet zo, die Molukkers namen een risico door de de trein te gaan kapen.
Dat ze vervolgens uitgeschakeld worden door Mariniers, dat hadden ze toch van te voren kunnen bedenken?
Neem het risico dan niet en blijft lekker thuis.
Hetzelfde voor overvallers van een juwelier.
Ga een vak leren waarbij je niet zoveel risico loopt.
Alle nabestaanden van die terroristen/overvallers van juweliers die vervolgens gaan lawsuiten, daar heb ik helemaal een hekel aan.
In Amerika mag de politie veel meer geweld gebruiken (Shoot first, ask questions later) en dat wekt afschrikkend.
Niet dat de politie in Amerika er altijd goed mee omgaat, als we de recente media berichten mogen geloven.
Elke keer als er een crimineel in Nederland geliquideerd wordt dan lig ik daar niet wakker van.
Het scheelt ons weer belastingcentjes.
De politie mag van mij ook wel vaker schieten op criminelen.
Als er dan maar niet vaker onschuldige slachtoffers zijn.
Een inbreker/overvaller die op heterdaad betrapt wordt is wat mij betreft schuldig.
Als hij dan niet wil blijven staan na een waarschuwing, gewoon schieten.
Als hij zonder geweld aangehouden kan worden, mooi zo, dan is iedereen blij.
Krijgt hij een kogel in zijn been, helaas pindakaas, risico van het vak.
Dan kijkt hij volgende keer wel uit en andere inbrekers/overvallers weten wat ze te wachten kan staan.
Hoe dan ook werkt het demotiverend.
[
Voor 28% gewijzigd door
HugoBoss1985 op 23-08-2015 09:40
]