Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
C'est arrivé près de chez vous:

Feiten
In de Thalys van Amsterdam naar Parijs is een gewapend man overmeesterd. Er zijn twee gewonden, waarvan één met snijwonden en één met een schotwond. Hij werd afgevoerd in het station van Arras in Frankrijk. Daarnaast nog een zeer licht gewonde Franse acteur die zijn hand sneed wanneer hij het kastje van de noodrem brak.

Onbevestigd
Het zou gaan om een 26 jarige Marokkaanse man die bekend staat bij de Franse geheime dienst. Hij zou terroristische motieven hebben. Hij zou opgestapt zijn in Brussel en de poging tot aanslag was op Blgisch grondgebied.

Afbeeldingslocatie: http://www.nrc.nl/wp-content/uploads/2015/08/2015-08-21T195029Z_2029634381_GF10000178869_RTRMADP_3_FRANCE-TRAIN-SHOTS-568x379.jpg
Dat zijn veel kogels om, bijvoorbeeld, gewoon zelfmoord te plegen of zo.

Nieuwsbronnen van noord naar zuid
NRC: Aanslag in Thalys die op weg was van Amsterdam naar Parijs - twee gewonden
De Standaard: Militairen overmeesteren schutter op Thalystrein
Le Soir: Fusillade dans un Thalys: l’attaque a eu lieu en territoire belge
Le Monde: Un homme ouvre le feu dans un Thalys, deux blessés

Zoals in mijn eerste zin duidelijk gemaakt: meestal gebeuren deze zaken ver van huis. Hoe voelen jullie zich er bij wanneer het zo dicht in de buurt is?

Alu-hoedje
Voor één keer ben ik de samenzweringsaanhanger. Het verwondert mij dat ik het nog nergens las, maar kom nou:
'Twee militairen hoorden hoe iemand een wapen aan het laden was in de toiletten. Ze zijn naar de deur gelopen en hebben ingegrepen voor de man het wapen kon gebruiken in de coupé'
Dat is zelfs niet geloofwaardig in een Hollywoodfilm. Ik geloof er weinig van dat die militairen daar toevallig waren. :7 Enfin, als het verhaal klopt zoals het nu geschreven wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door YellowOnline op 21-08-2015 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-05 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Niet geloofwaardig nee, wel mogelijk.
Heeft Belgie (en Frankrijk) niet een hogere staat van paraatheid of heb ik dat verkeerd gelezen? Het kan toch goed zijn dat er met iedere trein een paar beveiligers meegaan?

Ik snap trouwens niet hoe men dat wapen op de trein krijgt, toen ik met de Eurostar naar Engeland reed moest ik door de douane, paspoortcontrole, spullen ge-Xray'd en alle "wapens" moesten acterblijven. Wel leuk om te weten dat meerdere mensen zakmessen bij zich hadden (welke dus afaik onder messen vallen, maar niet voor dat doel, meer voor schaar, pincet en die dingen. Rustig maar...) en dat iedereen er zonder problemen doorheen kwam. Lijkt me wel moeilijk om een groot wapen daar doorheen te sluizen, maar dat laat ik aan de echte Alu-hoeden over...

Aan de foto te zien zijn het AK magazijnen, alhoewel het nu ook weer niet echt duidelijk te zien is. Het is echter wel zo dat zo'n idioot volk met AK's of varianten rondlopen omdat die nu eenmaal makkelijk te verkrijgen zijn.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik reis geregeld met de Thalys op dat traject. Vorige week nog kwam ik terug uit Parijs. Als je op het toilet zit is dat flink geïsoleerd vanaf de rijtuigen, de coupé. Als passagier hoor ik niks van wat men op de wc aan het doen is. Wel heb je in de tussenstukjes, de overlopen klapstoelen en af en toe een bankje. Daar kunnen mensen zitten, de Amerikanen dus ook. Maar het komt mij ook wel heel toevallig over dat ze op dat moment precies op het juiste moment er stonden. Kan dus niet anders dan dat ze ingelicht waren door veiligheidsdiensten. En dat zij de dader dus al schaduwen. Als je de verdachte dan met tas en al naar de wc ziet gaan, dan moet je wel ingrijpen.

Want met tas en al naar de wc in een Thalys is verdacht. Die ruimtes zijn zo smal dat je nauwelijks je kont kan leren. Laat staan met een tas over je schouder of rugtas. Ik laat mijn handbagage zelf altijd achter bij mijn zitplek.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren qua maatregelen. Poortjes ala Schiphol bij de Thalys perron? Fouilleren als je instapt? Want je kan alles meenemen aan boord, je wordt nauwelijks gecontroleerd. Ja alleen tussen Nederland en Antwerpen (soms zie ik ook de KMAR met een mobiele controle voor illegale verstekelingen aan boord die Nederland in willen per Thalys vanuit Parijs of Brussel) Als je in Parijs in de metro al Police national ziet, dan zie ik wel permanent dit gebeuren bij de Thalys en TGV treinen. Geen air marshall maar train marshall zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Het zou gaan om een 26 jarige Marokkaanse man die bekend staat bij de Franse geheime dienst.
In Nederland hebben we er ook zo'n lading rondlopen die "bekend zijn" maar verder gewoon hun gang mogen gaan... Bij een groot deel van de aanslagen zijn het ondertussen "bekenden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:12
Tsja, 'Allah works in mysterious ways' zullen we maar zeggen, met een extra bedankje voor de aanwezige Marines.

Geenstijl heeft er ook een artikel over met wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
kuusj98 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:39:
[...]
Ik snap trouwens niet hoe men dat wapen op de trein krijgt, toen ik met de Eurostar naar Engeland reed moest ik door de douane, paspoortcontrole, spullen ge-Xray'd en alle "wapens" moesten acterblijven.[...]
Eurostar ja, omdat de Britten nogal moeilijke mensen zijn. De Thalys is een gewone Europese trein zonder veel gedoe. Hopelijk blijft dat zo.
Joosie200 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:40:
[...]Maar het komt mij ook wel heel toevallig over dat ze op dat moment precies op het juiste moment er stonden. Kan dus niet anders dan dat ze ingelicht waren door veiligheidsdiensten. En dat zij de dader dus al schaduwen. Als je de verdachte dan met tas en al naar de wc ziet gaan, dan moet je wel ingrijpen.
[...]
Dat is inderdaad waar ik op doel met mijn eigen "samenzweringstheorie".
RemcoDelft schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:43:
[...]

In Nederland hebben we er ook zo'n lading rondlopen die "bekend zijn" maar verder gewoon hun gang mogen gaan... Bij een groot deel van de aanslagen zijn het ondertussen "bekenden".
Ik denk dat intussen zo ongeveer alle moslims op de lijst van "bekenden" staan. Je kan moeilijk elke moslim beginnen "preventief" te arresteren. Tenzij je De Winter, Wilders, Le Pen of Farage heet, natuurlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door YellowOnline op 21-08-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Tja, zo geloven sommige mensen ook dat de FBI regelmatig false-flag aanslagen uitvoert, en er is redelijk overtuigend bewijs te vinden. Dat zou dit kunnen zijn- of niet. We zullen er niet snel achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
YellowOnline schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:47:
[...]

Eurostar ja, omdat de Britten nogal moeilijke mensen zijn. De Thalys is een gewone Europese trein zonder veel gedoe. Hopelijk blijft dat zo.

[...]
Dat is inderdaad waar ik op doel met mijn eigen "samenzweringstheorie".
Mag hopen dat het zo blijft, maar het zal vast veranderen. En tja aluhoedje of niet.. je zult het nooit zeker weten. Toeval bestaat niet, dus er moet een logische verklaring voor te vinden zijn. En ik las her en der op Franse sites dat de dader iig een bekende is. Welnu dan is 1+1 in mijn hoofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Joosie200 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:51:
[...]

Mag hopen dat het zo blijft, maar het zal vast veranderen. En tja aluhoedje of niet.. je zult het nooit zeker weten. Toeval bestaat niet, dus er moet een logische verklaring voor te vinden zijn. En ik las her en der op Franse sites dat de dader iig een bekende is. Welnu dan is 1+1 in mijn hoofd ;)
Maar dan vind ik het dan weer raar dat er Amerikanen in het spel zijn. De Fransen doppen hun boontjes normaal gezien zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:42
YellowOnline schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:47:
Ik denk dat intussen zo ongeveer alle moslims op de lijst van "bekenden" staan. Je kan moeilijk elke moslim beginnen "preventief" te arresteren. Tenzij je De Winter, Wilders, Le Pen of Farage heet, natuurlijk.
Je suggereert even in 1 adem dat alle moslims terroristen zijn en 4 politici vuile fascisten zijn.

Gelukkig is de echte wereld wat minder zwart-wit. Tenzij je opa Le Pen bedoelt :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
YellowOnline schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:55:
[...]

Maar dan vind ik het dan weer raar dat er Amerikanen in het spel zijn. De Fransen doppen hun boontjes normaal gezien zelf.
Ach, Amerikanen kunnen op vakantie zijn. Of gestationeerd in Parijs en doen een weekendje Amsterdam of andersom. Maar ja, de Fransen willen graag hun eigen boontjes doppen. Police nationale bij de highlights in Parijs, openlijk zwaar bewapend patrouillerend bij de metro gebouwen en in de metro's zelf. Maar zoals ik al zei, kan best dat ik ze de volgende keer in de Thalys en in de TGV aantref. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 17:27
Het is inderdaad redelijk gezichtsverlies voor de Fransen dat er 2 Amerikanen moeten ingrijpen. Dat spreekt niet voor de complot-theorieën. En blijkbaar waren die ongewapend. Als de Fransen een vermoeden hadden gehad, dan hadden ze zonder veel argwaan op te wekken 2 gewapende "douane-ambtenaren" deze terrorist kunnen laten doorzeven.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
RocketKoen schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:00:
[...]

Je suggereert even in 1 adem dat alle moslims terroristen zijn en 4 politici vuile fascisten zijn.

Gelukkig is de echte wereld wat minder zwart-wit. Tenzij je opa Le Pen bedoelt :P
Dat eerste niet - dat is hoe de inlichtingendiensten er zo ongeveer mee omgaan. Dat tweede eigenlijk ook niet: het zijn racisten, maar daarom geen fascisten. Terzijde: Martine Le Pen moet niet onder doen voor Jean-Marie Le Pen. Alleen de stijl is veranderd omdat iets meer naar het centrum bewegen electoraal interessanter is. Soit, dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
YellowOnline schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:29:
Alu-hoedje
Voor één keer ben ik de samenzweringsaanhanger. Het verwondert mij dat ik het nog nergens las, maar kom nou:
[...]
Dat is zelfs niet geloofwaardig in een Hollywoodfilm. Ik geloof er weinig van dat die militairen daar toevallig waren. :7 Enfin, als het verhaal klopt zoals het nu geschreven wordt.
Ik vind het nog wel meevallen eigenlijk. Wellicht heeft die vent zich vreemd/verdacht gedragen en hebben de mariniers hem in de gaten gehouden maar wordt dat niet vermeld. Verder denk ik dat wij het doorladen van een AK inderdaad never nooit zullen herkennen of kunnen plaatsen en klinkt dus al snel als bijzonder ongeloofwaardig. Dat neemt niet weg dat een marinier die jarenlang training heeft gehad in wapens zo'n geluid uit duizenden zal kunnen herkennen. :|

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 08:49

Dennahz

Life feels like hell should.

RemcoDelft schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:43:
[...]

Misschien moeten we dan maar eens beginnen met zulke mensen gewoon vast te zetten...

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:26

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik las dit bericht vandaag,schrok me rot aangezien ik over twee weken met die trein reis :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
.SnifraM schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:05:
[...]

Ik vind het nog wel meevallen eigenlijk. Wellicht heeft die vent zich vreemd/verdacht gedragen en hebben de mariniers hem in de gaten gehouden maar wordt dat niet vermeld. Verder denk ik dat wij het doorladen van een AK inderdaad never nooit zullen herkennen of kunnen plaatsen en klinkt dus al snel als bijzonder ongeloofwaardig. Dat neemt niet weg dat een marinier die jarenlang training heeft gehad in wapens zo'n geluid uit duizenden zal kunnen herkennen. :|
Dat is een behoorlijk geluidsdempende plek. Met "herladen" wordt volgens mij bedoeld dat een magazijn in een het geweer geladen wordt. Zo luid is dat nu ook niet. Laat staan lang genoeg om verdacht te klinken (en 1 geweer is 1 magazijn). Kogels in het magazijn stoppen is al evenmin een luide bedoening, indien dat bedoeld wordt.

Ik ben geen wapenexpert, dus ik kan mij vergissen. Met Thalystoiletervaring hoop ik dat wat te compenseren :')

Maar zoals in mijn TS gezet: het kan zijn dat het huidige verhaal nog rammelt gewoon omdat er maar beperkt gecommuniceerd is. Het kan veel plausibeler worden met nieuwe gegevens.

[ Voor 8% gewijzigd door YellowOnline op 22-08-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Langzaam maar zeker, worden dit soort 'incidenten' dat keer op keer onder het vloerkleed, tapijt of laminaat geschoven worden meer en meer de realiteit, dat europa onder vuur ligt. Met een AK en daarmee een bloedbad in een trein aanrichten is terrorisme en die mensen op die trein mogen die militairen dankbaar zijn voor het aqedaar oplossen van de situatie.

Ik hoop van harte dat politiek die elke keer wegkijkt, de ogen eens opendoet en daadwerkelijk durft te zeggen waar het om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:14:

Ik hoop van harte dat politiek die elke keer wegkijkt, de ogen eens opendoet en daadwerkelijk durft te zeggen waar het om gaat.
Nou begin er eens mee. Ja er zijn een aantal radicale moslims maar wat wil je er tegen doen? Preventief opsluiten zoals al eerder geopperd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:33

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Er is een grote aantrekkingskracht slag voorkomen en mensen gaan weer zeiken over dat het misschien een "samenzwering" is, of dat het nooit toeval kan zijn... Zucht...

Als die Amerikanen daar waren om te beveiligen, hadden ze wel meer gehad dan blote handen.
Feit is gewoon dat deze 2 grote helden een zeer grote aanslag hebben voorkomen. Moet er niet aan denken wat de gevolgen zijn geweest als ze er niet waren.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

emnich schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:17:
[...]

Nou begin er eens mee. Ja er zijn een aantal radicale moslims maar wat wil je er tegen doen? Preventief opsluiten zoals al eerder geopperd?
Ja maar pas op hoor, dat is wel discriminatie! :7
Klinkt raar, is wel de waarheid.

Als het aan mij lag was ieder "verdacht" persoon op dit gebied direct onder vergrootglas gezet en enige wapenvergunning of wat dan ook ingetrokken. Worden er bij je huiszoeking wapens gevonden? Hoppa, naar de rechter jij uitleggen en dan minimaal 5 jaar nadenken of je nog wel de Islamitische (of ander volk wat met extremisme te maken heeft) held wilt uithangen (waarbij aangegeven moet worden dat ik weinig tegen deze mensen an-sich heb, maar des te meer tegen het volk wat denkt in de naam van Allah alles te moeten vernietigen).

Nu is het gelukkig relatief goed afgelopen, hoe deze militairen in de trein zaten en bij deze meneer terecht kwamen boeit me niet eens zo veel, dat er potentieel tientallen mensen het leven is gespaard vind ik veel belangrijker.

En inderdaad: word het niet eindelijk eens tijd dat we als Europa op gaan treden tegen deze terroristen? Ik vrees dat als we het te lang laten duren dat we steeds meer van deze ongein gaan zien, net zoals er niet veel gebeurt tegen die mensen die menen het zo slecht te hebben in hun ach zo penibele situatie bij o.a. Calais. Ondertussen wel goede kleren aan, en boos zijn als er maar 1 douche per 10 mensen is of als de gratis Wifi traag is. Gewoon terugvoeren naar land van herkomst en klaar. Hetzelfde met deze terroristen of extreem Islamieten, wil jij oorlogje spelen? Ga dat maar lekker in de achtertuin van pappie en mammie doen. Leuke is wel dat je er niet meer vanaf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:24
Dennahz schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:08:
[...]

Misschien moeten we dan maar eens beginnen met zulke mensen gewoon vast te zetten...
En op basis van welke gronden wil je dat doen? Juridisch onhoudbaar om zo'n waanzinnig idee voor te stellen. Guantánamo Bay all over again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

YellowOnline schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:12:
Dat is een behoorlijk geluidsdempende plek. Met "herladen" wordt volgens mij bedoeld dat een magazijn in een het geweer geladen wordt. Zo luid is dat nu ook niet. Laat staan lang genoeg om verdacht te klinken (en 1 geweer is 1 magazijn). Kogels in het magazijn stoppen is al evenmin een luide bedoening, indien dat bedoeld wordt.
Een AK-47 is niet echt geraffineerd. Het is een ruw systeem waarmee je laaD waar metaal op metaal ketst. Dat hoor je wel als je er langsloopt, zeker als je als militair het geluid kent valt dat op.

Dit is gewoon ongelooflijk veel geluk behalve voor die militair die nu met levensgevaar in het ziekenhuis ligt. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die dingen maken zeker een flinke herrie, in een Deens museum eens gespeeld met een ietwat-onklaar gemaakte RPK, de lange broer van de AK, en het magazijn er zachtjes in douwen lukt nog wel als je geduldig bent, maar dan moet je nog de eerste kogel kameren, en dat maakt een takkeherrie, puur omdat je best wat kracht moet zetten.

Menig gamer zal het geluid al prima herkennen, maar hoe goed je het door de deur van een trein hoort, geen flauw idee, ik ga het maar niet uitproberen.

Iig zeker geluk hebben, een AK legen op een volle trein zal heel wat doden opleveren, al zegt de inner-aluhped in mij dat het wel heel toevallig was dat ze hem hoorde, tenzij die Amerikanen hem al volgden, wat min of meer uiteraard gewoon kan.
kuusj98 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:30:
[...]

Als het aan mij lag was ieder "verdacht" persoon op dit gebied direct onder vergrootglas gezet en enige wapenvergunning of wat dan ook ingetrokken. Worden er bij je huiszoeking wapens gevonden? Hoppa, naar de rechter jij uitleggen en dan minimaal 5 jaar nadenken of je nog wel de Islamitische (of ander volk wat met extremisme te maken heeft) held wilt uithangen (waarbij aangegeven moet worden dat ik weinig tegen deze mensen an-sich heb, maar des te meer tegen het volk wat denkt in de naam van Allah alles te moeten vernietigen).
Iets zegt mij dat dit persoon zijn AK niet op zijn wapenverlof, als hij die al had, had staan.... En wapens? Een extremist is al behoorlijk gevaarlijk met een aardappelschilmesje, al zullen die mensen al echt wel in de gaten worden gehouden, landen zijn niet volkomen achterlijk.
Nu is het gelukkig relatief goed afgelopen, hoe deze militairen in de trein zaten en bij deze meneer terecht kwamen boeit me niet eens zo veel, dat er potentieel tientallen mensen het leven is gespaard vind ik veel belangrijker.

En inderdaad: word het niet eindelijk eens tijd dat we als Europa op gaan treden tegen deze terroristen? Ik vrees dat als we het te lang laten duren dat we steeds meer van deze ongein gaan zien, net zoals er niet veel gebeurt tegen die mensen die menen het zo slecht te hebben in hun ach zo penibele situatie bij o.a. Calais. Ondertussen wel goede kleren aan, en boos zijn als er maar 1 douche per 10 mensen is of als de gratis Wifi traag is. Gewoon terugvoeren naar land van herkomst en klaar. Hetzelfde met deze terroristen of extreem Islamieten, wil jij oorlogje spelen? Ga dat maar lekker in de achtertuin van pappie en mammie doen. Leuke is wel dat je er niet meer vanaf komt.
Prachtige oplossingen, beetje lullig dat het vooral normale vluchtelingen zijn, maar ach, het zijn maar vluchtelingen. Hun land van herkomst is ook maar een puinhoop waar menigeen zijn leven niet zeker is. Veel plezier met mensen terugsturen naar het land van herkomst, welke vaak niet bekend is, of als het wel bekend is: veel plezier met ze terugbrengen naar landen als Libië en Syrië.

We hebben nu volgens mij 2 aanslagen en 1 gijzeling uit de islamitische hoek gehad dit jaar. Hoeveel AZC's hebben pogingen tot brandstichting gehad in Duitsland?

Terrorisme is erg, eng en moet bestreden worden, maar denken dat alleen maar Moslims aanslagen plegen in Europa, is nogal vreemd.

[ Voor 64% gewijzigd door RobinHood op 22-08-2015 01:35 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

461943 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:51:
Tja, zo geloven sommige mensen ook dat de FBI regelmatig false-flag aanslagen uitvoert, en er is redelijk overtuigend bewijs te vinden. Dat zou dit kunnen zijn- of niet. We zullen er niet snel achter komen.
Nee daar hebben we gelekte documenten voor en klokkenluiders en talloze voorbeelden in geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:32
Tot nu toe is alleen van de gewonde die buiten levensgevaar is, door het Pentagon bevestigd dat het om een Amerikaanse militair gaat.
De Washington Post meldt overigens dat de verwondingen van de Amerikanen met respectievelijk een handvuurwapen en een steekwapen zijn toegebracht. Dat verklaart ook de verschillende magazijnen op de foto's.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geef me eens 1 voorbeeld van een miljoenen-loterijwinnaar die 1 minuut daarvoor een fatsoenlijke kans maakt op het terugwinnen van de inzet?

^^ Kansberekening FTW. Ook de goeden winnen af en toe \o/ (En meestal niet, kleine kans...).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-05 23:44
Even Serieus mede tweakers.

Of zijn we van nature zeer naief, of spelen we teveel wargames?

Het doorladen van een AK74 of dat van een FAL klinkt zelfs voor beroepsmillitairen die daar les in geven niet anders!

En, ja ja, iederen heeft bij de Commandos gezeten en weet het beter.

Maar dit was echt een op het nippertje door de verschillende inlichtingendiensten.

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:02
Helden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-01-2018
Je kan zeggen wat je wilt, en ik ben van nature niet zo van de complottheorieën, maar er zijn in dit verhaal teveel onduidelijkheden/toevalligheden. Het komt daardoor verzonnen/sterk overl, en gebaseerd op het leugenachtig verleden van de overheid, ten einde privacy-beperkende maatregelen door te drukken en de eigen macht te vergroten, krijg ik wel mijn twijfels bij.

Ik zal individueel punten proberen uit te lichten:

- Drie Amerikaanse mariniers die toevallig aan boord van een passagierstrein waren? Hoe vaak komt zoiets voor eigenlijk? Hadden ze hun dienstwapens ook bij zich? Deze laatste vraag is eveneens van belang voor mijn volgende punt:

- Een kerel die al is begonnen te schieten gaan ze ook nog overmeesteren? Hoe doe je zoiets? Moet je Rambo zijn of juist James Bond? Of Chuck Norris misschien? Het komt namelijk alleen in de films voor. Eerst dacht ik, dat ze hem hadden overmeesterd net toen hij uit de wc kwam en zijn wapen nog niet in de aanslag had gelegd, maar daar blijkt geen sprake van te zijn. Als ik verhaal moet geloven, was het schieten al begonnen, er is zelfs iemand verwond door kogels. Is de dader een zulke grote prutser? Als het een terrorist was, had hij zich vast op voorbereid en als hij deel was een groepering alvast training gekregen. Daar strookt gepruts niet mee.

-Toevallig weer iemand van islamatische/noord-afrikaanse afkomst. Welk land willen ze als volgende plat bombarderen dan wel binnenvallen?

Voor mij zijn er op dit moment dus teveel vraagtekens om het verhaal zonder meer te kunnen geloven.

[ Voor 8% gewijzigd door aardebewoner op 22-08-2015 05:28 ]

De enige oplossing voor alle problemen is niet naar één oplossing te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:03
''Drie Amerikaanse militairen van de NAVO die toevallig op de trein zaten, konden de dader overmeesteren en kregen daarbij de steun van enkele andere passagiers.''

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2419845

Maakt het toch al wat logischer dat er net amerikaanse militairen op deze trein zaten. Er is ook nergens vermeld dat deze militairen gewapend waren.. Ik geloof zelf ook niet bepaald in toeval, maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is.

Voor de mensen die denken dat het in scene gezet is, stel ik me toch wel de vraag waarom je je even je in nek laat schieten.

Hier trouwens een behoorlijk goed voorbeeld van het geluid van een ak 47. Wij hadden er zelf 1 thuis (onklaar gemaakt), en het geluid is iets ruwer bij deze van ons maar dat is omdat de internals nooit zijn opgevolgd qua onderhoud.

YouTube: AK47 Tactical Reload Drills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:00
Het incident is nog geen 24 uur oud, er zijn amper details, geen enkel onderzoek. Maar omdat er 3 Amerikaanse militairen in burger bij betrokken waren, zal de CIA er wel achter zitten.

Allemachtig, ik heb nog nooit zoveel kortzichtigheid zo snel bij elkaar zien posten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:38

dr.lowtune

Deugt niet

- Drie Amerikaanse mariniers die toevallig aan boord van een passagierstrein waren? Hoe vaak komt zoiets voor eigenlijk? Hadden ze hun dienstwapens ook bij zich? Deze laatste vraag is eveneens van belang voor mijn volgende punt:
Het feit dat er Amerikanen op die trein zaten is niet zo bijzonder, ik heb anderhalf jaar lang 2x per week in die trein gezeten, genoeg Amerikanen en andere nationaliteiten aan boord (deze trein stopt ook op Schiphol namelijk, wat het best een handige manier maakt om vanuit het vliegtuig naar hartje Parijs te reizen). Dat het militairen waren, tja, Amerika heeft er nou eenmaal heel veel. Zo bijzonder is het allemaal niet.
- Een kerel die al is begonnen te schieten gaan ze ook nog overmeesteren? Hoe doe je zoiets? Moet je Rambo zijn of juist James Bond? Of Chuck Norris misschien? Het komt namelijk alleen in de films voor. Eerst dacht ik, dat ze hem hadden overmeesterd net toen hij uit de wc kwam en zijn wapen nog niet in de aanslag had gelegd, maar daar blijkt geen sprake van te zijn. Als ik verhaal moet geloven, was het schieten al begonnen, er is zelfs iemand verwond door kogels. Is de dader een zulke grote prutser? Als het een terrorist was, had hij zich vast op voorbereid en als hij deel was een groepering alvast training gekregen. Daar strookt gepruts niet mee.
Als je zorgt dat je naast de monding van dat wapen staat kan je al niet meer geraakt worden :) Het is ook een vrij lang apparaat. Overmeesteren van iemand met een AK lijkt me makkelijker dan het overmeesteren van iemand met een pistool in een kleine ruimte (die trein is best smal namelijk). Of en op welk moment ze dat wapen hebben kunnen horen weet ik niet.
-Toevallig weer iemand van islamatische/noord-afrikaanse afkomst. Welk land willen ze als volgende plat bombarderen dan wel binnenvallen?
Tja, wellicht zorgen mensen met zo'n afkomst gewoon voor meer problemen dan gemiddeld de laatste tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Je zou denken dat 'ze' (die achter alle false flags zitten) juist een enorm bloedbad zouden willen. Dan kunnen ze afluisteringswetten/TPP/invasies/wapenhandel (onderstreep de gewenste theorie) erdoor drukken.

Als er 50 doden waren gevallen en het was gebleken dat er Amerikaanse mariniers onder de doden dan wel de overlevenden waren zaten we hier precies deze duscissie te houden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

aardebewoner schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 05:21:
Je kan zeggen wat je wilt, en ik ben van nature niet zo van de complottheorieën, maar er zijn in dit verhaal teveel onduidelijkheden/toevalligheden. Het komt daardoor verzonnen/sterk overl, en gebaseerd op het leugenachtig verleden van de overheid, ten einde privacy-beperkende maatregelen door te drukken en de eigen macht te vergroten, krijg ik wel mijn twijfels bij.

Ik zal individueel punten proberen uit te lichten:

Geen 3, maar twee. En ze waren in burger. Dus niet aanwezig in hun hoedanogheid van militair, maar gewoon een prive-trip aan het maken.
Tja, soms denk je niet na, maar die je gewoon. Heeft niks met Rambo of Chuck te maken.
Ik heb nog nergens gehoord dat er interesse zou zijn om Marokko binnen te vallen. Heb ik wat gemist? :?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:56

vhal

ಠ_ಠ

Kaap schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 06:18:
Het incident is nog geen 24 uur oud, er zijn amper details, geen enkel onderzoek. Maar omdat er 3 Amerikaanse militairen in burger bij betrokken waren, zal de CIA er wel achter zitten.

Allemachtig, ik heb nog nooit zoveel kortzichtigheid zo snel bij elkaar zien posten :F
Ik weet niet wat ik erger vind, deze aanslag of alle tweaker internet "experts" die met "verklaringen" en "complottheorieën" komen dat het oa in scene is gezet... :/

Denk even normaal zou ik tegen deze personen willen zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 22-08-2015 08:18 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:30
NOS Nieuws: 'Helden' uit Thalys spreken: 'opgelucht en trots'
Ik denk niet dat een willekeurige terrorist training heeft gehad in een trein. Het beeld van de goed getrainde terrorist schijnt sowieso niet te kloppen:
They blow each other up by mistake. They bungle even simple schemes. They get intimate with cows and donkeys. Our terrorist enemies trade on the perception that they’re well trained and religiously devout, but in fact, many are fools and perverts who are far less organized and sophisticated than we imagine.
Bron: The case for calling them nitwits

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

kuusj98 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:30:
[...]

Goed idee. Laten we beginnen met alle autochtone Nederlanders maar eens onder de loep leggen.Volkert, Tristan, Karst anyone?

Het klinkt leuk dat soort voorstellen maar je moet je serieus afvragen of het middel niet veel erger is dan de kwaal. Je kan als overheid ontzettend moeilijk strijden tegen dit soort terroristen zonder onze verworven vrijheden te schenden.

Daarbij zal je waarschijnlijk alleen nog meer extremisten kweken als je voor zo'n beleid gaat.

Er zijn geen makkelijke oplossingen voor dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Rev-anche schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 03:21:
Het doorladen van een AK74 of dat van een FAL klinkt zelfs voor beroepsmillitairen die daar les in geven niet anders!
Heb toevallig beide naast elkaar gehad, klonk weldegelijk anders. AK's zijn voornamelijk gestanst staal, een FAL is wat... netter(?) in elkaar gezet, het verschil is zo duidelijk als het dichtgooien van de deur van een Audi of sjonnie's Fiat panda met dichtgeplakt raam.

Het geluid van een vuurwapen dat doorgeladen word is overigens echt super herkenbaar, zeker als je je er wekelijks mee bezig houdt. Het gevoel van herkenning ("Dat klinkt als een wapen...") en het feit dat je op een plek bent waar je dit normaalgesproken niet hoort ("...maar ik sta niet op de schietbaan!") moet al een naar gevoel geven, helemaal als het iemand betreft die zich verdacht voordoet. Ik denk dan ook dat ze de man voor de zekerheid zijn gevolgd toen deze met z'n baggage het toilet bezocht en daar ingrepen toen deze gewaarwording viel.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
MSalters schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:01:
Het is inderdaad redelijk gezichtsverlies voor de Fransen dat er 2 Amerikanen moeten ingrijpen. Dat spreekt niet voor de complot-theorieën. En blijkbaar waren die ongewapend. Als de Fransen een vermoeden hadden gehad, dan hadden ze zonder veel argwaan op te wekken 2 gewapende "douane-ambtenaren" deze terrorist kunnen laten doorzeven.
Waarom de Fransen? De trein vertrok in Amsterdam en dat met toeval een stel goed getrainde touristen uit de USA, onbewapend, een heldendaad doen is mazzel hebben!

Je kan hier ook weinig aan doen, anders dan gewapende mensen van 1 of ander veiligheidsorgaan mee laten reizen, of schiphol achtige controles bij het instappen. Boven alles is de dader niet eens in Frankrijk ingestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
De discussie over het wel of niet hoorbaar zijn van het doorladen van een wapen lijkt me niet echt relevant.
De mannen zaten in een eersteklasrijtuig van de Thalys, toen ze plotseling een conducteur zagen rennen. "Dat was na het eerste schot", zegt de Brit Chris Norman. "Ik zag toen een man met een kalasjnikov en dook naar beneden, in mijn stoel."

De militairen Alek Skarlatos en Spencer Stone kwamen volgens Norman en een andere getuige direct in actie. "Spencer rende meer dan tien meter om bij de schutter te komen", zegt Skarlatos. "Als iemand daar was doodgeschoten, was het zeker Spencer geweest."

Skarlatos en Stone gingen allebei op de schutter zitten, om hem in bedwang te houden. Ook de student Anthony Sadler deed dat. Hij is bevriend met de militairen. Als laatste kwam Norman erbij. "We bonden de schutter vast, maar toen pakte hij ineens een mesje en begon hij te steken", zegt Norman. Daarbij raakte Stone gewond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ok, de helden hebben gesproken. Ze hoorden dus geen geluiden uit de wc, maar rende gewoon direct op de dader af toen hij aan het schieten was.
Kunnen alle alu hoedjes nu afgezet worden? En wat respect tonen naar deze helden?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Het hoe en wat over precieze feiten zal altijd een beetje mwow mwow zijn, en of ze nu wel of niet al die jongen aan het schaduwen waren of niet. Gelukkig is er een hoop erger voorkomen.

Maar ik mis geloof ik ook iets, nergens in de bijbel, koran of wat dan ook staat er ook maar iets in dat je elkaar mag lopen uitmoorden... :/

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Joopieboy schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 08:50:

Maar ik mis geloof ik ook iets, nergens in de bijbel, koran of wat dan ook staat er ook maar iets in dat je elkaar mag lopen uitmoorden... :/
Beter lezen ;) Die teksten staan er toch zeker in mbt ongelovigen, overspeligen, etc

Edit : overzicht http://www.thereligionofpeace.com/quran/023-violence.htm

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 22-08-2015 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja dan heb je het stuk van interpretatie en hoe het uitgelegd wordt, maar in de basis komt dat niet voor. Hoewel het stukje ongelovig ook weer vrij uit te leggen is, maar in feite komt het allemaal op hetzelfde neer.

Maar goed, helaas hebben we er nu ook al in onze achtertuin last van, ben benieuwd binnen nu en zeg 10 jaar...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
http://nos.nl/artikel/205...n-opgelucht-en-trots.html

Dus wat ik begrijp is dat hele "horen doorladen van een AK" verhaal onzin; aantal toeristen ziet conducteur rennen en hoort schot, en komt dan in actie. Allemaal best geloof waardig imho. Blij dat die gasten er waren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
maratropa schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:00:
http://nos.nl/artikel/205...n-opgelucht-en-trots.html

Dus wat ik begrijp is dat hele "horen doorladen van een AK" verhaal onzin; aantal toeristen ziet conducteur rennen en hoort schot, en komt dan in actie. Allemaal best geloof waardig imho. Blij dat die gasten er waren.
Goeiemorgen. Inderdaad, ik las het ook net. Het huidige verhaal is natuurlijk wel geloofwaardig. Die mannen hebben een bloedbad vermeden.

(Korte reactie want ik vertrek op reis... niet met de Thalys ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Voor mij zijn er op dit moment dus teveel vraagtekens om het verhaal zonder meer te kunnen geloven.
Ik vraag mij echt af wat er in jouw hoofd rond speelt.
Wat valt er niet te geloven? Jij zou het wel pas geloofd hebben als 100 mensen om waren gekomen? Als de dader niet was gepakt?

In de wereld gebeuren er nou soms hele mooie wonderen.
De kans dat je door bliksem 2x wordt geraakt en daarna een jackpot van een loterij wint, is ook zeer klein. Maar toch is dat ook gebeurd.

[ Voor 19% gewijzigd door DNA_Saint op 22-08-2015 09:25 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het ironische is dat de Thalys naar Parijs een van de meest waarschijnlijke plaatsen in Europa is om Amerikanen tegen te komen die met hun 'Europa in een week' tocht bezig zijn. De daders van de Charlie Hebdo aanval hadden hun Kalashnikovs in Belgie gekocht, deze gast denk ik ook en hij wou meteen maximaal scoren met een high profile doel als de Thalys.

Hij had ook een stoptrein ergens in Belgie of Frankrijk kunnen aanvallen maar dat heeft niet de impact van het aanvallen van een symbool als de Thalys.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257719

Hij kan de AK in onderdelen in zijn rugzak mee naar binnen hebben genomen en hem op het toilet weer in elkaar hebben gezet. Kwestie van minuten voor een geoefend persoon.

Tof dat ze een bloedbad hebben voorkomen, goed dat die rat nog ondervraagd kan worden. Daarna op een afgedankt booreiland dumpen.
kuusj98 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:39:
Lijkt me wel moeilijk om een groot wapen daar doorheen te sluizen, maar dat laat ik aan de echte Alu-hoeden over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

[b]
Alu-hoedje
[...]
Ik ben eens met de Thalys gereisd, en daar kwamen gewoon militaire politie (dikke guns) met honden door alle coupes, hoofdzakelijk voor drugs volgens mij...

Als iemand zich dan vreemd gedraagt, dan zal hij wel in de gaten worden gehouden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
PWM schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 08:55:
Beter lezen ;) Die teksten staan er toch zeker in mbt ongelovigen, overspeligen, etc

Edit : overzicht http://www.thereligionofpeace.com/quran/023-violence.htm
Ik vind het onbegrijpelijk dat dit legaal verspreid mag worden in Nederland/Europa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
RemcoDelft schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:12:
[...]

Ik vind het onbegrijpelijk dat dit legaal verspreid mag worden in Nederland/Europa...
Vrijheid van godsdienst, onze eigen democratische en nobele waarden die ons nu stapje voor stapje gaan bedreigen :)

Het wrange is dat er onder de christen nagenoeg geen idioten rond lopen die hun bijbel letterlijk nemen en daar naar gaan handelen. Wellicht wat verzet tegen koopzondagen, homo huwelijk, etc. maar de lokale AH wordt niet opgeblazen.
Des te meer het me bevreemd dat er een trend gaande is waar een substantiële aantal moslims met geweld hun zin door drijven. Dit gebeurd niet alleen hier in West Europa, ook in overige werelddelen is het raak. Thailand, Indonesië, Afrika, het begint met dank aan de media heel erg op te vallen.

[ Voor 44% gewijzigd door Miki op 22-08-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Miki schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:07:
Vrijheid van godsdienst, onze eigen democratische en nobele waarden die ons nu stapje voor stapje gaan bedreigen :)
Onze nobele waarden passen niet bij een Middeleeuws geloof... Wij kunnen onszelf nog zo ethisch superieur vinden, dat geldt niet voor heel veel andere mensen op aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
RemcoDelft schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:10:
[...]

Onze nobele waarden passen niet bij een Middeleeuws geloof... Wij kunnen onszelf nog zo ethisch superieur vinden, dat geldt niet voor heel veel andere mensen op aarde.
Dat zou betekenen dat we afscheid moeten nemen van onze "nobele" waarden en deze specifieke religie moeten gaan verbieden. Ik vraag me af of wij hier in het Westen ooit die stap durven te nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:12

Player1S

Probably out in the dark

Kaap schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 06:18:

Je weet toch dat Amerikaanse militairen nooit verlof hebben en dat Amerikanen nooit door Europa trekken als ze vakantie hebben.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Miki schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:07:
[...]
Het wrange is dat er onder de christen nagenoeg geen idioten rond lopen die hun bijbel letterlijk nemen en daar naar gaan handelen. Wellicht wat verzet tegen koopzondagen, homo huwelijk, etc. maar de lokale AH wordt niet opgeblazen.
Ligt meer in het feit dat de christenen hun fair share aan geweld in naam van het geloof al achter de rug hebben. Denk aan de kruistochten, Spaanse inquisitie, Hugenoten die Frankrijk uitvluchten toen actief alles wat niet- Katholiek was uitgeroeid moest worden. Punt is dat je in die periodes verrekte weinig wist wat er elders zo al gebeurdde, dat is tegenwoordig wel anders. De Islam zit nu in dezelfde fase, waarbij allerhande lui uit naam van de Islam dingen doen. Is tegenwoordig gemakkelijker en iedereen over de hele wereld weet er meteen vanaf.

Dat naast de ontkerkeling in Nederland en elders zodat de SGP niet verder komt dan hooguit 2-3 zetels. Zo is er wel politiek verzet tegen koopzondagen, abortus en het homohuwelijk maar niet meer actief verzet. Die tijd hebben we hier inmiddels wel gehad, die fase is het christendom al doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Joosie200 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:21:
[...]

Ligt meer in het feit dat de christenen hun fair share aan geweld in naam van het geloof al achter de rug hebben. Denk aan de kruistochten, Spaanse inquisitie, Hugenoten die Frankrijk uitvluchten toen actief alles wat niet- Khatoliek was uitgeroeid moest worden. Punt is dat je in die periodes verrekte weinig wist wat er elders zo al gebeurdde, dat is tegenwoordig wel anders. De Islam zit nu in dezelfde fase, waarbij allerhande lui uit naam van de Islam dingen doen. Is tegenwoordig gemakkelijker en iedereen over de hele wereld weet er meteen vanaf.

Dat naast de ontkerkeling in Nederland en elders zodat de SGP niet verder komt dan hooguit 2-3 zetels. Zo is er wel politiek verzet tegen koopzondagen, abortus en het homohuwelijk maar niet meer actief verzet. Die tijd hebben we hier inmiddels wel gehad, die fase is het christendom al doorheen.
Geheel mee eens maar wat nu? Laten we de komende jaren de moslims uitrazen en elkaar en ons afmaken? Of moeten we toch ons zelf gaan beschermen en een deel van onze "vrijheden" opgeven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Bazen, wanneer is de huldiging in Nederland? Europese overheden hebben weer eens flink gefaald. We mogen van geluk spreken dat er een paar potige Amerikanen onze huid weer hebben gered.
Als die treinreizigers voor hun veiligheid afhankelijk waren geweest van de NL/BE/FR veiligheidsdiensten hadden we nu mogelijk 6*30=180 dodelijke slachtoffers. Waarvan veel Nederlanders

Het Amerikaanse gezegde begint ook hier steeds meer te gelden:
'When every seconds counts, the police are minutes away.

Vraag me ook het volgende af: Stel deze terrrorist begon in bijv breda om zich heen te knallen, zou de Nederlandse politie dan wachten op een team van de luchtmobiel en daardoor de hele trein laten uitmoorden of zouden onze lullige straatagentjes met alleen maar 9mm pew-pew's ingrijpen?

Anno 2015 zou elke politiewagen toch wel op zijn minst mogen zijn uitgerust met een P90 of HK416 met uitgebreide munitie. (gezien terrorisme dreiging en zware criminaliteit waar de politie nu gewoon letterlijk de achtervolging stopt omdat ze bang zijn). Ik ben geen voorstander van gemilitairseerde politie zoals in de USA, maar een geactualiseerde geweldsinstructie en adequate uitrusting zijn toch wel een vereiste.(zoals schieten om te doden bij onaanvaardbare risico's voor burgers of staatsveiligheid)

Ik begin langzaam aan toch wel voorstander te worden van concealed carry voor burgers in Europa (strenge selectiecritieria, of bijv elke soldaat, agent, boa en reservist 24/7 verplichte carry). Als dit zo doorgaat ga ik zelf ook creatieve oplossingen zoeken voor mijn eigen veiligheid en die van mijn naasten.
Zoiets als deze, https://www.xp-airguns.com/photo-gallery.html, of deze http://www.mrhollowpoint.com/ 100% legaal in Nederland, 100% dodelijk (en niet effectief voor terroristische aanslagen).

[ Voor 28% gewijzigd door eL_Jay op 22-08-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:13
eL_Jay schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:35:
Bazen, wanneer is de huldiging in Nederland? Europese overheden hebben weer eens flink gefaald. We mogen van geluk spreken dat er een paar potige Amerikanen onze huid weer hebben gered.
Als die treinreizigers voor hun veiligheid afhankelijk waren geweest van de NL/BE/FR veiligheidsdiensten hadden we nu mogelijk 6*30=180 dodelijke slachtoffers. Waarvan veel Nederlanders

Ik begin langzaam aan toch wel voorstander te worden van concealed carry voor burgers in Europa (strenge selectiecritieria, of bijv elke soldaat, agent, boa en reservist 24/7 verplichte carry). Als dit zo doorgaat ga ik zelf ook creatieve oplossingen zoeken voor mijn eigen veiligheid en die van mijn naasten.
Zoiets als deze, https://www.xp-airguns.com/photo-gallery.html, of deze http://www.mrhollowpoint.com/ 100% legaal in Nederland, 100% dodelijk (en niet effectief voor terroristische aanslagen).
Algehele bewapening van je totale bevolking zal inderdaad vast een hoop slachtoffers schelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

eL_Jay schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:35:

Vraag me ook het volgende af: Stel deze terrrorist begon in bijv breda om zich heen te knallen, zou de Nederlandse politie dan wachten op een team van de luchtmobiel en daardoor de hele trein laten uitmoorden of zouden onze lullige straatagentjes met alleen maar 9mm pew-pew's ingrijpen?

Anno 2015 zou elke politiewagen toch wel op zijn minst mogen zijn uitgerust met een P90 of HK416 met uitgebreide munitie. (gezien terrorisme dreiging en zware criminaliteit waar de politie nu gewoon letterlijk de achtervolging stopt omdat ze bang zijn). Ik ben geen voorstander van gemilitairseerde politie zoals in de USA, maar een geactualiseerde geweldsinstructie en adequate uitrusting zijn toch wel een vereiste.(zoals schieten om te doden bij onaanvaardbare risico's voor burgers of staatsveiligheid)

Laat je niet zo meesleuren met allerlei paniekerige berichten over terroristen. Daarnaast, ooit daadwerkelijk met een PCP in je handen gestaan? Voordat jij dat ding klaar hebt om te schieten heeft degene die je wat aan wil doen je al lang te pakken. Een buks voor zelfbescherming is compleet nutteloos. Dan kan je beter een mes halen.

Dat ik vind dat het wapenbeleid in NL minder streng moet is weer een heel ander verhaal, maar wat jij voorstelt met luchtbuksen is complete onzin. Overigens is men op het moment bezig met nieuwe regels voor luchtbuksen, dus reken maar dat je de buksen die je aanhaalt binnenkort op een licentie moet hebben of dat je ze helemaal niet meer mag kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
migchiell schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:43:
[...]

Algehele bewapening van je totale bevolking zal inderdaad vast een hoop slachtoffers schelen 8)7
Begrijpend lezen is blijkbaar moeilijk, je zult wel een zware nacht hebben gehad ;) (ik noem nergens algeheel en totaal).
Vraag me af wat je er van had gevonden als je familie in die trein had gezeten en de Amerikanen er niet waren geweest. Dan had ik toch liever 2 burgers, agenten of militairen die in hun vrije tijd hun dienstwapen (of concealed carry) bij zich droegen en in ieder geval een algehele uitmoording van die trein hadden kunnen voorkomen.
Zonder die Amerikanen was dit waarschijnlijk een groter trauma geweest dan MH17

offtopic:
M.b.t. pcp, je kan ze geladen aan de fles leggen, hoef je alleen ventiel van de duikfles open te draaien of gewoon altijd met een volle tank naar bed, niet goed voor de duurzaamheid, wel altijd paraat. Overigens heb ik voor personal defense thuis momenteel een koevoet, axe en honkbalknuppel, toch heb ik liever een glock of shotgun op het nachtkastje

[ Voor 18% gewijzigd door eL_Jay op 22-08-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
461943 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:48:
Dat ik vind dat het wapenbeleid in NL minder streng moet
Vertel dat maar aan die verpleegster die pas werd doodgeschoten... Of aan die mensen in Alphen een paar jaar geleden! Allemaal vermoord door mensen die legaal een wapen bezitten "omdat ze dat leuk vinden".

[ Voor 0% gewijzigd door RemcoDelft op 22-08-2015 12:01 . Reden: Edit: het bericht waar ik aan dacht lijkt niet waar te zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
RemcoDelft schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:56:
[...]

Vertel dat maar aan die verpleegster die pas werd doodgeschoten... Of aan die mensen in Alphen een paar jaar geleden! Allemaal vermoord door mensen die legaal een wapen bezitten "omdat ze dat leuk vinden".
Is zij met een legaal wapen neergeschoten? Volgens mij niet, wanneer dit een illegaal wapen betreft bevestigd dit alleen maar dat de wapenwet moet worden aangepast. (net als alcohol en drugsbeleid)

[ Voor 3% gewijzigd door eL_Jay op 22-08-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

eL_Jay schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:50:
[...]
Vraag me af wat je er van had gevonden als je familie in die trein had gezeten en de Amerikanen er niet waren geweest. Dan had ik toch liever 2 burgers, agenten of militairen die in hun vrije tijd hun dienstwapen (of concealed carry) bij zich droegen en in ieder geval een algehele uitmoording van die trein hadden kunnen voorkomen.
Vraag me af wat je er van zou vinden als vervolgens een malloot met een legaal wapen jouw familie vermoord?

Natuurlijk was het in deze specifieke situatie leuk geweest als er heel veel goed getrainde en bewapende mensen aan boord waren. Het gaat er om dat als je alles afweegt dat er inde VS veel meer mensen omkomen door vuurwapen geweld dan in Europa. En dat ondanks de moslim getinte aanslagen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

RemcoDelft schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:56:
[...]

En dat had met een keukenmes niet gekund, wat je op elke straathoek kan kopen? Dat had met een auto niet gekund, simpelweg door iemand plat te rijden? De energie uit een fiks vuurwapen gaat over de 3000 joule heen, de energie van een auto die met 30KM/H tegen je aan rijdt is meer dan 6000 joule.

Het wapenbeleid in NL is belachelijk streng. Minimaal 14 keer per jaar op de schietclub aanwezig moeten zijn, verplicht lidmaatschap van de KNSA, twee aparte kluizen die aan de muur vast moeten zitten ( een voor munitie en een voor je wapen,) onaangekondigde controles door de politie ( waarbij het niet ongewoon is om met zwaailichten en al aan te komen en je buren te vragen waar je bent) en dan wanneer ze je wapen controleren dat ding ook nog rondzwaaien alsof het speelgoed is 8)7

Ondertussen komen er scheepsladingen illegale AK-47's het land binnen waar justitie geen enkele controle over heeft, maar het opleggen van nog meer regels aan de mensen die toevallig een simpel .22'je hebben liggen ( dat noemde je vroeger een proppenschieter) vind jij een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:42
eL_Jay schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:57:
[...]

Is zij met een legaal wapen neergeschoten? Volgens mij niet, wanneer dit een illegaal wapen betreft bevestigd dit alleen maar dat de wapenwet moet worden aangepast. (net als alcohol en drugsbeleid)
Het wapen was legaal gekocht. Maar hij had zijn lidmaatschap van de schietvereniging opgezegd.
Daarop had hij zijn wapenvergunning en pistool moeten inleveren. Dat heeft hij niet gedaan.
En de politie vond het niet interessant genoeg om er wat aan te doen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:14:
[...] de realiteit, dat europa onder vuur ligt.
De realiteit is dat de kans om te sterven door een blikseminslag driemaal zo groot is als door een terroristische aanval.
"Europa onder vuur" is nogal een overdreven.
461943 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:02:
[...]

En dat had met een keukenmes niet gekund, wat je op elke straathoek kan kopen?
[...]

En dat had met een keukenmes niet gekund, wat je op elke straathoek kan kopen?
Je kan zelfs met een deegroller iemand doodmaken, het verschil is dat je met een vuurwapen véél makkelijker slachtoffers kan maken en veel ook. Ikzelf vind het bizar dat er überhaupt schietverenigingen zijn en burgers vuurwapens mogen afvuren, wat mij betreft worden ze allemaal opgedoekt.
Ondertussen komen er scheepsladingen illegale AK-47's het land binnen waar justitie geen enkele controle over heeft, maar het opleggen van nog meer regels aan de mensen die toevallig een simpel .22'je hebben liggen ( dat noemde je vroeger een proppenschieter) vind jij een goed idee?
Volgens mij worden er meer burgerslachtoffers (dus niet criminele afrekeningen) gemaakt met legale wapens dan met geimporteerde illegale wapens.

[ Voor 63% gewijzigd door anandus op 22-08-2015 12:18 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

anandus schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:12:
[...]
De realiteit is dat de kans om te sterven door een blikseminslag driemaal zo groot is als door een terroristische aanval.
Met de aanslagen in Londen, Madrid, en Parijs, moeten er wel verdomd veel mensen dood gaan door bliksem in Europa.

Edit : 700 doden door bliksem in Europa de afgelopen 10 jaar zou dat moeten zijn volgens die bewering. Ik ken de cijfers niet, lijkt me veel.

En dan rekenen we kleine aanslagen zoals dit jaar Lyon, Kopenhagen en Brussel waarbij slechts 1 of enkele doden vielen niet meer.

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 22-08-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:35

HugoBoss1985

Xenotech

Goed dat die twee Amerikaanse ingegrepen hebben en mooi om te zien dat die malloot levend overmeesterd is.
Gezien het aantal volle patroonhouders op de foto's had het heel anders kunnen aflopen.
Ik ben benieuwd waar die terrorist zijn boodschappen gedaan heeft.
Zoveel patroonhouders heb je niet voor zelfverdediging.
De politie in België moet eens beter haar best doen.
Ik heb ooit eens gehoord dat ze in sommige delen van Brussel niet eens durven te komen.

Wanneer je de wapenwet gaat "aanpassen" tref je daar alleen maar de legale wapenbezitter mee.
De crimineel met een illegaal wapen lacht zich een bonk.
Het kost zoveel tijd en inspanning om de legale wapenbezitter te controleren.
Die tijd kan de politie beter steken in het opsporen van illegale wapens.
De legale wapenbezitters die op mensen gaan schieten sporen zowieso niet, daar is iedereen het over eens.
In de in dit topic gevallen waren het ook "bekenden van de politie" met een aanwezig risico.
Als er dan vervolgens niets mee gedaan wordt door de politie dan ligt de schuld ook daar.
Zonde van de tijd van de politie en van de mensenlevens.
Heel zuur voor de nabestaanden want het had verkomen kunnen worden.
De legale wapenbezitter wordt gecontroleerd, maar in het geval van van der Vlis ging het mis.
Die gast die zijn ex doodschoot had ook geen wapenvergunning meer (als ik de media mag geloven.) en toch kon dat gebeuren.
Bij wie ligt de fout dan?
Hij spoorde niet, dat is een ding.
De politie had zijn wapens al in moeten nemen op het moment dat hij geen vergunning meer had, dat is een ander ding.

W.b.t. de geweldsinstructies van de politie hier vind ik het ook maar vreemd in Nederland.
Sinds enige tijd mag de politieagent zijn/haar vuistvuurwapen mee naar huis nemen.
Als ze er vervolgens iets mee doen kunnen ze in grote problemen komen.
Zoals pas die agent die meneer inbreker neerschoot een schadeclaim aan zijn broek kreeg.
"Blijf staan of ik schiet" Jaja, denkt meneer de inbreker "Jij mag toch niet zomaar schieten, ik ren gewoon weg"
Ik vind het jammer dat de politie in Nederland geen crimineel in een haar op zijn linker kleine teen kan schieten, zonder daarmee zelf in de problemen te komen.
We zijn hier veel te makkelijk voor zulk soort gasten.

[ Voor 72% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-08-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:16:
[...]

Met de aanslagen in Londen, Madrid, en Parijs, moeten er wel verdomd veel mensen dood gaan door bliksem in Europa.
Volgens Wikipedia zijn het er wereldwijd tussen de 6k en 24k, cijfers over Europa kan ik niet 1-2-3 vinden.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zijn er wat minder, maar goed. Die doden vallen voornamelijk door slechte voorbereiding of onachtzaamheid. Terrorisme doden vallen door in de verkeerde trein te stappen of naar de verkeerde partij bijeenkomst op een eiland te gaan. Daar zit natuurlijk wel een verschil.

Terrorisme slachtoffer worden, heb je niet in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

PWM schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:29:
Zijn er wat minder, maar goed. Die doden vallen voornamelijk door slechte voorbereiding of onachtzaamheid. Terrorisme doden vallen door in de verkeerde trein te stappen of naar de verkeerde partij bijeenkomst op een eiland te gaan. Daar zit natuurlijk wel een verschil.

Terrorisme slachtoffer worden, heb je niet in de hand.
Je kan het wel in de hand hebben, maar we zijn afhankelijk van de politie daarin.
Of in dit geval, van twee Amerikaanse militairen.
We mogen onszelf niet verdedigen en de politie is altijd te laat in zo'n geval.

Iedereen bewapenen (Concealed carry) heeft zijn voor- en nadelen.
Had een burger in Alphen een wapen gehad, dan was het misschien niet zo uit de hand gelopen.
Hezelfde als op het eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand die een blikseminslag (natuurlijk verschijnsel dat 44 maal per seconde optreedt) vergelijkt met een mens met een denkvermogen die moedwillig onschuldige mensen doodt....Asjeblieft zeg, je maakt hopelijk een grapje (tang vs varken).

Zolang de meerderheid in Europa zo denkt en niet inziet welke kant het opgaat en door blijft bagatelliseren kan de politiek er weinig aan doen, want dan worden ze niet meer gekozen.

Tegen mensen die het als grootste goed zien zich in naam van wat dan ook op te offeren en daarbij zoveel mogelijk niet betrokken anderen mee te nemen helpt maar één ding:

KEIHARD aanpakken. Als daarbij ook een paar verkeerden gepakt worden omdat ze twijfel over zichzelf hebben afgeroepen, jammer dan. Beter vijftien onschuldige maar verdachte 'terroristen' die in de bak / een kamp / op een booreiland zitten dan vijftien onschuldige treinreizigers met een kogel in hun hoofd.

[quote]anandus schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:12:
[...]

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

[...]

En dat had met een keukenmes niet gekund, wat je op elke straathoek kan kopen? Dat had met een auto niet gekund, simpelweg door iemand plat te rijden? De energie uit een fiks vuurwapen gaat over de 3000 joule heen, de energie van een auto die met 30KM/H tegen je aan rijdt is meer dan 6000 joule.

Het wapenbeleid in NL is belachelijk streng. Minimaal 14 keer per jaar op de schietclub aanwezig moeten zijn, verplicht lidmaatschap van de KNSA, twee aparte kluizen die aan de muur vast moeten zitten ( een voor munitie en een voor je wapen,) onaangekondigde controles door de politie ( waarbij het niet ongewoon is om met zwaailichten en al aan te komen en je buren te vragen waar je bent) en dan wanneer ze je wapen controleren dat ding ook nog rondzwaaien alsof het speelgoed is 8)7

Ik ben vóór wapen dragen voor politiemensen en andere eenheden als het leger, maar niet legalisering van wapens of versoepeling van regels. Dat regels volgens jou te streng zijn kan ik me indenken, maar mensen die van plan zijn minder leuke dingen te doen willen toch geen wapen met serial en geregistreerde gegevens, laten we eerlijk zijn, je kunt te makkelijk wapens krijgen als je het zou willen.

Daarnaast is een proppenschieter met .22 patroontjes ook wel een luchtbuks en die is op vertoning van ID + 18 jaar of ouder legaal te krijgen in Nederland, dat is ten minste hoe ik het laatst heb gelezen.

Ik weet niet of jij dat was, maar een HK416 is een beetje erg groot om mee rond te zeulen, dat ding zit on-par met bijv. AK-107 of de M16a2. Lijkt me stug dat jij met 5 tot 10 kilo aan ijzer aan je nek wilt lopen, ga dan voor een compact wapen als de Glock 17 of 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
PWM schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:16:

Edit : 700 doden door bliksem in Europa de afgelopen 10 jaar zou dat moeten zijn volgens die bewering. Ik ken de cijfers niet, lijkt me veel.
Het is ook een zinloze vergelijking, in de categorie: "Ik rook want je kan ook door een bus worden doodgereden"... 't Is niet alsof terroristen zorgen voor minder bliksemdoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

[...]
Onder welke steen lig jij .....

Wikipedia: Lijst van terroristische aanslagen

Komop. Met een doorgeladen kalashnikov een trein in stappen om daar onschuldige mensen van het leven te beroven. En dan zeg jij dat het probleem nogal overrated is.

De oplossing is... en heeft ook bewezen effect te hebben, in het verleden en landen die dat nu ook hanteren > grenscontroles, en een three strike out systeem. Je filtert hiermee de ongewenste 'gasten' eruit en stelt ook een grens met mensen die herhaaldelijk in de fout gaan.

Open grenzen zoals dat nu in europa wagenweid het geval is werkt averechts en zal hoe dan ook zorgen voor meer en meer problematiek.

Ik krijg langzaam maar zeker dat chaos hetgeen wat bovengestelde willen. En het liefst zoveel mogelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 22-08-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Anoniem: 257719 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:34:

KEIHARD aanpakken. Als daarbij ook een paar verkeerden gepakt worden omdat ze twijfel over zichzelf hebben afgeroepen, jammer dan. Beter vijftien onschuldige maar verdachte 'terroristen' die in de bak / een kamp / op een booreiland zitten dan vijftien onschuldige treinreizigers met een kogel in hun hoofd.

[quote]anandus schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:12:
[...]

[...]
Hier hebben we al een naam voor, mensen op die manier aanpakken.

Staatsterrorisme.

De dag dat het okay wordt om onschuldigen in de bak te gooien, is de dag dat IS, de Taliban, Al Quida en iedere andere terrorist die ooit geleeft heeft, gewonnen heeft.

Eigenlijk, ze hebben voor een deel al gewonnen, er lopen zat mensen met dat soort ideeen rond in het westen, Hitler en Stalin balen ervan dat ze nu niet leven, nu dat de bevolking het gewoon steunt dat onschuldigen in de bak komen omdat ze misschien wel terroristen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

RobinHood schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:41:
[...]

Staatsterrorisme.

De dag dat het okay wordt om onschuldigen in de bak te gooien, is de dag dat IS, de Taliban, Al Quida en iedere andere terrorist die ooit geleeft heeft, gewonnen heeft.

Eigenlijk, ze hebben voor een deel al gewonnen, er lopen zat mensen met dat soort ideeen rond in het westen, Hitler en Stalin balen ervan dat ze nu niet leven, nu dat de bevolking het gewoon steunt dat onschuldigen in de bak komen omdat ze misschien wel terroristen zijn.
En de bekende terroristen lopen ook nog gewoon vrij rond en worden "goed in de gaten gehouden"...

Zulke gasten moet je gewoon wegsturen i.p.v. er tijd en belastingcenten aan te besteden.
En zeker als je het dan vervolgens toch niet zo in de gaten had als dat achteraf wordt aangegeven.
Je hoort steeds vaker "dat het bekenden waren en dat ze in de gaten gehouden werden."

[ Voor 15% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-08-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

kuusj98 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:35:
[...]

Ik ben vóór wapen dragen voor politiemensen en andere eenheden als het leger, maar niet legalisering van wapens of versoepeling van regels. Dat regels volgens jou te streng zijn kan ik me indenken, maar mensen die van plan zijn minder leuke dingen te doen willen toch geen wapen met serial en geregistreerde gegevens, laten we eerlijk zijn, je kunt te makkelijk wapens krijgen als je het zou willen.
Dat is toch exact de reden dat de strenge regels voor legale wapens geen hout snijden? De echt gevaarlijke mensen krijg je er niet mee. De echt gevaarlijke mensen maken wat napalm ( piepschuim in benzine,) maken een molotovcocktail, rijden iemand plat, of halen een illegaal wapen.
Daarnaast is een proppenschieter met .22 patroontjes ook wel een luchtbuks en die is op vertoning van ID + 18 jaar of ouder legaal te krijgen in Nederland, dat is ten minste hoe ik het laatst heb gelezen.
Ik had het over een randvuurwapen, maar wat buksen betreft heb je inderdaad gelijk. Alleen als ze te veel op een bestaand model vuurwapen lijken mogen buksen niet verkocht worden, verder is er alleen een restrictie qua leeftijd. Niet qua kracht. Wat overigens niet betekent dat een luchtbuks vergeleken kan worden met een vuurwapen; zelfs de meest extreme buksen komen met pakweg 100 joule nog niet in de buurt van de meest lichte vuurwapens (22's, 150 joule) en qua gebruiksgemak al helemaal niet.
Ik weet niet of jij dat was, maar een HK416 is een beetje erg groot om mee rond te zeulen, dat ding zit on-par met bijv. AK-107 of de M16a2. Lijkt me stug dat jij met 5 tot 10 kilo aan ijzer aan je nek wilt lopen, ga dan voor een compact wapen als de Glock 17 of 18.
Volgens mij was ik dat niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

HugoBoss1985 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:42:
[...]

En de bekende terroristen lopen ook nog gewoon vrij rond en worden "goed in de gaten gehouden"...
En dat heb ik duizendmaal liever dan leven in een politiestaat, waarbij jij en ik in de bak kunnen komen omdat we het niet helemaal eens zijn met de politiek, en dus misschien wel een terrorist zijn/worden.

Als mensen in een politiestaat willen wonen, vrij van terrorisme, emigreer lekker naar Wit-Rusland ofzo, maar blijf met je poten van mijn land met mijn rechtstaat af.

Onschuldige slachtoffers maken, weet je wie dat ook doen? Terroristen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

RobinHood schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:45:
[...]

En dat heb ik duizendmaal liever dan leven in een politiestaat, waarbij jij en ik in de bak kunnen komen omdat we het niet helemaal eens zijn met de politiek, en dus misschien wel een terrorist zijn/worden.

Als mensen in een politiestaat willen wonen, vrij van terrorisme, emigreer lekker naar Wit-Rusland ofzo, maar blijf met je poten van mijn land met mijn rechtstaat af.

Ik ben het helemaal met je eens.

Maar een denkbeeld hebben vind ik nog iets anders dan een "bekende" terrorist te zijn.
Een voorbeeld: een figuur dat naar Syrië gaat en hier vervolgens terug komt.
In dat geval sta je volgens mij direct op een terroristenlijst en ben je dus geen onschuldig slachtoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

RobinHood schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:45:
[...]

Exact. Liever wat meer risico dan nog meer schending van mijn privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals steeds vaker gebruikelijk hier op Tweakers wordt er gereageerd zonder eerst goed te lezen / te registreren. Nergens wil / wens ik dat onschuldigen opgepakt worden. Nergens heb ik het over beperking van vrijheid van meningsuiting. Waarom haal je dat er bij? Wat ik wel zeg: iemand die zichzelf in de kijker zet v.w.b. terrorisme verspeelt alle rechten, tot het tegendeel bewezen is. Daar heb je wel kundige mensen voor nodig bij Politie en AIVD.

Dit figuur stond al in de kijkers, maar ze konden / wilden (nog) niets tegen hem ondernemen. Waarom zou ik niet weten, en ik wil er niet over speculeren. Het doet er zelfs niet toe in deze discussie.

Hij stond in de kijkers om een reden. Dan zeg ik, in het licht van wat er de afgelopen jaren in toenemende mate gebeurt: oppakken, vastzetten, en uitzoeken hoe het zit.

Als hij dan gewoon een ornitholoog blijkt te zijn die Syrische mussen wilde bestuderen komt dat wel naar boven.

Ik wil dat deze shit ver blijft van mijn geliefde West-Europa en de samenleving waar ik, mijn ouders, en de meeste mensen met ons aan bijgedragen hebben, en koesteren. Ik ben best bereid daar wat voor op te offeren. Ik heb geen angst. Ik wil het hier gewoon niet hebben.

Het is gewoon mijn mening, en ik begrijp dat anderen anders denken. Geen probleem.

En om deze discussie interessant te houden: wat stel jij voor?
RobinHood schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:41:
[...]

Staatsterrorisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:21

StM

Ik hoop dan maar voor je dat je nooit TOR hebt gebruikt: http://www.nu.nl/tech/381...assaal-als-extremist.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Extremist of Terrorist.

http://www.encyclo.nl/begrip/EXTREMIST

http://www.encyclo.nl/begrip/terrorist

Als iemand TOR gebruikt dan is het een extremist. (Volgens de NSA dan.)
Als iemand zoveel mogelijk mensen in een trein dood wil schieten dan is het een terrorist, die waarschijnlijk óók extremistische denkbeelden heeft.

[ Voor 36% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-08-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 21:33

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Alhoewel sites beweren dat liveleak videos verwijderd zijn etc is dat natuurlijk niet zo en op LL is te zien dat die kerel een Khalil ("Leeuwtje"= mini AK als het war, herkenbaar aan de korte tip aan de loop) in z'n rugzak had en dat, ondanks de 1e gehaaste "verslagen", de lui niet de man hoorden doorladen op de WC maar het doorhadden zodra hij eruit kwam. Deze kerels zijn absoluut helden en voor de complotdenkers: er reden nog meer Thalys treinen die dag, ervoor en erna. Toeval? You cant explain that.

en nee meer wapens voor burgers is geen oplossing, in tegendeel. Ondanks de idiote fantasieën van gespannen 20-ers die alleen het leven doorkomen door dingen te weten over wapens gaat het niks helpen en maakt het alleen maar meer nodeloze slachtoffers. Syrie, de hel die daar draait en talloze slachtoffers maakt is iets waar we wat aan moeten doen en niet hier in huis van alles veranderen. Daar waar IS om zich heen maait daar moet wat gebeuren want dit is onderhand een wereldoorlog. De vluchtelingen tsunami, die echt niet alleen maar vluchtelingen zijn, Libie, Irak, Koerden etc etc. Het is allemaal aan het verteren onder dit carcinoom van Islam.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Maar je wordt opgeslagen in een database en bent dan bekend bij de inlichtingendiensten....

Je bent dan ook de eerste bij wie ze rechtmatig even huiszoekingen komen doen. Misschien bij gebrek aan bewijs ook alvast preventief gevangen nemen. Je weet immers maar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Anoniem: 257719 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:59:
Wat ik wel zeg: iemand die zichzelf in de kijker zet v.w.b. terrorisme verspeelt alle rechten, tot het tegendeel bewezen is. Daar heb je wel kundige mensen voor nodig bij Politie en AIVD.
Discussie hierover, prima. Mensen ondervragen die in Syrië zijn geweest? Misschien. Maar wat je hier zegt, het verspelen van alle rechten, weet je wel wat dat betekent? Geen advocaat meer, onbeperkt in het gevang op slechts een vermoeden, geen phone call meer, geen mensenrechten meer, wil je echt dat we in NL zo'n "bananenrepubliek" worden?

IEDEREEN, ook de grootste massamoordenaar, verdient een eerlijk proces.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 22-08-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Ramon schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:16:
[...]

Discussie hierover, prima. Mensen ondervragen die in Syrië zijn geweest? Misschien. Maar wat je hier zegt, het verspelen van alle rechten, weet je wel wat dat betekent? Geen advocaat meer, onbeperkt in het gevang op slechts een vermoeden, geen phone call meer, geen mensenrechten meer, wil je echt dat we in NL zo'n "bananenrepubliek" worden?

Ik zou het gewoon niet zo ver laten komen en die lui de toegang tot het land ontzeggen.
Ze kunnen dan altijd zelf de keus maken om naar Syrië te gaan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Anoniem: 257719 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:59:
Zoals steeds vaker gebruikelijk hier op Tweakers wordt er gereageerd zonder eerst goed te lezen / te registreren. Nergens wil / wens ik dat onschuldigen opgepakt worden. Nergens heb ik het over beperking van vrijheid van meningsuiting. Waarom haal je dat er bij? Wat ik wel zeg: iemand die zichzelf in de kijker zet v.w.b. terrorisme verspeelt alle rechten, tot het tegendeel bewezen is. Daar heb je wel kundige mensen voor nodig bij Politie en AIVD.

Dit figuur stond al in de kijkers, maar ze konden / wilden (nog) niets tegen hem ondernemen. Waarom zou ik niet weten, en ik wil er niet over speculeren. Het doet er zelfs niet toe in deze discussie.

Hij stond in de kijkers om een reden. Dan zeg ik, in het licht van wat er de afgelopen jaren in toenemende mate gebeurt: oppakken, vastzetten, en uitzoeken hoe het zit.

Als hij dan gewoon een ornitholoog blijkt te zijn die Syrische mussen wilde bestuderen komt dat wel naar boven.

Ik wil dat deze shit ver blijft van mijn geliefde West-Europa en de samenleving waar ik, mijn ouders, en de meeste mensen met ons aan bijgedragen hebben, en koesteren. Ik ben best bereid daar wat voor op te offeren. Ik heb geen angst. Ik wil het hier gewoon niet hebben.

Het is gewoon mijn mening, en ik begrijp dat anderen anders denken. Geen probleem.

En om deze discussie interessant te houden: wat stel jij voor?

[...]
Je spreekt jezelf simpelweg tegen:

" Nergens wil / wens ik dat onschuldigen opgepakt worden. Nergens heb ik het over beperking van vrijheid van meningsuiting."

Dat is heel goed, denk dat niemand mij wilt.

En in precies dezelfde alinea, eigenlijk direct nadat je zegt dat je niet wilt dat onschuldigen opgepakt worden, zeg je dit:

"iemand die zichzelf in de kijker zet v.w.b. terrorisme verspeelt alle rechten, tot het tegendeel bewezen is"

Die twee dingen kunnen simpelweg niet allebei waar zijn. Zeker als in je vorige post staat "Beter vijftien onschuldige maar verdachte 'terroristen' die in de bak / een kamp / op een booreiland zitten dan vijftien onschuldige treinreizigers met een kogel in hun hoofd"

Je bent verdachte, per definitie in onze fijne rechtstaat onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Waarom moeten dan vrijheden afgenomen worden? Je bent immers onschuldig, totdat het tegendeel bewezen is. Jij stelt, heel simpel gezegd, onschuldigen moeten gestraft worden, want dat is beter dan ook maar 1 iemand per ongeluk op vrije voeten zetten. Dat is de rechtstaat zoals wij die kennen op zijn kop.

"Stond in de kijkers om een reden". Dat zou een prachtig argument zijn, ware het niet dat er ook binnen de Nederlandse politie dingen als discriminatie, racisme en profiling bestaan. En ja, misschien pakken ze dan ook maar iemand op, puur om maar iemand opgepakt te hebben. Dat ie later onschuldig blijkt, ach, boeiend.

Sowieso, wanneer sta je nou echt in de kijkers? Ik zoek de meest gekke dingen op, Wikipedia: Recipes for Disaster staat in mijn boekenkast, net als het Rode Boekje, ik ontvang de nieuwsbrief van de Internationale Socialisten en bekritiseer meer dan genoeg dingen van de overheid. Klinkt allemaal erg links activistisch, en die plegen ook wel eens aanslagen. Oh oh -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ramon, sorry maar je bazelt. Geen rechten? Geen advocaat? Waar precies zie je dat staan dan?

En nee, de grootse massamoordenaar mogen ze van mij door de gehaktmolen draaien en varkensvoer van maken so to speak, Het laat me koud (en ik ben iemand met heel veel compassie en empathie).
Ramon schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:16:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roben Hood, je mag mijn woorden interpreteren en verdraaien zoals je belieft. Ik denk dat ik heel duidelijk omschrijf dat ik persoonlijk vindt dat als je terrorisme verdachte bent je eerst opgesloten moet worden, en daarna gaan we uitzoeken of het terecht is.

Ik heb het niet over inbrekers of verkrachters, of mensen die zonder vergunning vissen. Ik heb het ook niet over mensen die een burka dragen of moslim zijn. Terrorisme verdachten. Daar heb ik het over. Ze hebben daarna gewoon het recht dat uitgezocht wordt of ze terecht verdacht zijn.
RobinHood schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:23:
[...]

Je spreekt jezelf simpelweg tegen:

" Nergens wil / wens ik dat onschuldigen opgepakt worden. Nergens heb ik het over beperking van vrijheid van meningsuiting."

Dat is heel goed, denk dat niemand mij wilt.

En in precies dezelfde alinea, eigenlijk direct nadat je zegt dat je niet wilt dat onschuldigen opgepakt worden, zeg je dit:

"iemand die zichzelf in de kijker zet v.w.b. terrorisme verspeelt alle rechten, tot het tegendeel bewezen is"

Die twee dingen kunnen simpelweg niet allebei waar zijn. Zeker als in je vorige post staat "Beter vijftien onschuldige maar verdachte 'terroristen' die in de bak / een kamp / op een booreiland zitten dan vijftien onschuldige treinreizigers met een kogel in hun hoofd"

Je bent verdachte, per definitie in onze fijne rechtstaat onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Waarom moeten dan vrijheden afgenomen worden? Je bent immers onschuldig, totdat het tegendeel bewezen is. Jij stelt, heel simpel gezegd, onschuldigen moeten gestraft worden, want dat is beter dan ook maar 1 iemand per ongeluk op vrije voeten zetten. Dat is de rechtstaat zoals wij die kennen op zijn kop.

"Stond in de kijkers om een reden". Dat zou een prachtig argument zijn, ware het niet dat er ook binnen de Nederlandse politie dingen als discriminatie, racisme en profiling bestaan. En ja, misschien pakken ze dan ook maar iemand op, puur om maar iemand opgepakt te hebben. Dat ie later onschuldig blijkt, ach, boeiend.

Sowieso, wanneer sta je nou echt in de kijkers? Ik zoek de meest gekke dingen op, Wikipedia: Recipes for Disaster staat in mijn boekenkast, net als het Rode Boekje, ik ontvang de nieuwsbrief van de Internationale Socialisten en bekritiseer meer dan genoeg dingen van de overheid. Klinkt allemaal erg links activistisch, en die plegen ook wel eens aanslagen. Oh oh -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Anoniem: 257719 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:27:
Ramon, sorry maar je bazelt. Geen rechten? Geen advocaat? Waar precies zie je dat staan dan?

En nee, de grootse massamoordenaar mogen ze van mij door de gehaktmolen draaien en varkensvoer van maken so to speak, Het laat me koud (en ik ben iemand met heel veel compassie en empathie).

[...]
Varkensvoer maken van alle terroristische Moslim extremisten, de ultieme straf _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
RocketKoen schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:05:
[...]

Het wapen was legaal gekocht. Maar hij had zijn lidmaatschap van de schietvereniging opgezegd.
Daarop had hij zijn wapenvergunning en pistool moeten inleveren. Dat heeft hij niet gedaan.
En de politie vond het niet interessant genoeg om er wat aan te doen.
Oftewel huidige wapenwetgeving en handhaving zijn inadequaat
emnich schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:02:
[...]

Vraag me af wat je er van zou vinden als vervolgens een malloot met een legaal wapen jouw familie vermoord?

Natuurlijk was het in deze specifieke situatie leuk geweest als er heel veel goed getrainde en bewapende mensen aan boord waren. Het gaat er om dat als je alles afweegt dat er inde VS veel meer mensen omkomen door vuurwapen geweld dan in Europa. En dat ondanks de moslim getinte aanslagen hier.
Niet heel anders dan met een illegaal wapen waarschijnlijk. Vuurwapen bezit in Zwitserland is volgens mij nog hoger dan in Amerika, toch zie je daar geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

eL_Jay schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:32:
[...]

Oftewel huidige wapenwetgeving en handhaving zijn inadequaat
[...]

Niet heel anders dan met een illegaal wapen waarschijnlijk. Vuurwapen bezit in Zwitserland is volgens mij nog hoger dan in Amerika, toch zie je daar geen problemen.
Ik vind dat je niet kan stellen dat beide niet adequaat zijn en volgens mij was het in dit geval de handhaving die niet correct was.
Voor de duidelijkheid: ik was er niet bij, ik ken niemand die er mee te maken had en alle info heb ik uit de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
eL_Jay schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:50:

Vraag me af wat je er van had gevonden als je familie in die trein had gezeten en de Amerikanen er niet waren geweest.
emnich schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:02:
[...]

Niet relevant, emotie moet je niet in het verhaal meetrekken. Dat maakt het enkel tig keer lastiger. Alles in de publieke ruimte heeft enig risico. Een trein kan ontsporen, een vliegtuig kan neerstorten tec.

tough luck maar voor bepaalde vrijheden wil ik niet sommige zaken opgeven.

edit:
Anoniem: 257719 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:31:
Ik denk dat ik heel duidelijk omschrijf dat ik persoonlijk vindt dat als je terrorisme verdachte bent je eerst opgesloten moet worden, en daarna gaan we uitzoeken of het terecht is.
[...]
Schuldig voor je onschuldig bent bevonden. Ik pas, en ik hoop een meerderheid van de samenleving

[ Voor 22% gewijzigd door Napo op 22-08-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Volgens mij worden er meer burgerslachtoffers (dus niet criminele afrekeningen) gemaakt met legale wapens dan met geimporteerde illegale wapens.
Criminelen zijn ook burgers en ik vermoed dat er veel meer liquidaties afrekening en moorden gepleegd worden met illegale dan legale wapens (omdat die er maar weinig voorhanden zijn). 99,9% van de doden door een automatisch wapen zijn met een illegaal wapen vermoord want afaik zijn automatische vuurwapens in NL per definitie illegaal
kuusj98 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:35:
[...]
Dat was ik en ik ben nog steeds van mening dat een HK416/C8 (met 3 magazijnen FMJ,HP en AP elk) tot de standaarduitrusting van een politieauto moeten behoren. Hoeven ze voortaan zware criminelen en terroristen niet meer te laten gaan uit angst en gebrek aan adequate equipment (Brinks overval?).

Edit ik zie liever dat wild om zich heen schietende zware criminelen en terroristen worden uitgeschakeld dan bewust te laten lopen.

[ Voor 5% gewijzigd door eL_Jay op 22-08-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
eL_Jay schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:39:
Dat was ik en ik ben nog steeds van mening dat een HK416 (met 3 magazijnen FMJ,HP en AP elk) tot de standaarduitrusting van een politieauto moeten behoren. Hoeven ze voortaan zware criminelen en terroristen niet meer te laten gaan uit angst en gebrek aan adequate equipment (Brinks overval?).
Wapens geven lost de angst niet op. En ja, een "normale" agent mag naar mijn menig best angstig in een situatie met vuurwapens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Napo schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:37:
[...]

[...]

Niet relevant, emotie moet je niet in het verhaal meetrekken. Dat maakt het enkel tig keer lastiger. Alles in de publieke ruimte heeft enig risico. Een trein kan ontsporen, een vliegtuig kan neerstorten tec.

tough luck maar voor bepaalde vrijheden wil ik niet sommige zaken opgeven.

edit:

[...]

Schuldig voor je onschuldig bent bevonden. Ik pas, en ik hoop een meerderheid van de samenleving
Ik vind dat je de verschillende gebeurtenissen wel mag indelen.
Een terroristische daad kan vaak voorkomen worden (het was "een bekende van justitie") en een ongeval tot op zekere hoogte vaak niet.

Wanneer is een Syriëganger, die daar terroristische daden heeft verricht dan schuldig of onschuldig volgens jouw maatstaven?
Pagina: 1 2 3 Laatste