C'est arrivé près de chez vous:
Feiten
In de Thalys van Amsterdam naar Parijs is een gewapend man overmeesterd. Er zijn twee gewonden, waarvan één met snijwonden en één met een schotwond. Hij werd afgevoerd in het station van Arras in Frankrijk. Daarnaast nog een zeer licht gewonde Franse acteur die zijn hand sneed wanneer hij het kastje van de noodrem brak.
Onbevestigd
Het zou gaan om een 26 jarige Marokkaanse man die bekend staat bij de Franse geheime dienst. Hij zou terroristische motieven hebben. Hij zou opgestapt zijn in Brussel en de poging tot aanslag was op Blgisch grondgebied.

Dat zijn veel kogels om, bijvoorbeeld, gewoon zelfmoord te plegen of zo.
Nieuwsbronnen van noord naar zuid
NRC: Aanslag in Thalys die op weg was van Amsterdam naar Parijs - twee gewonden
De Standaard: Militairen overmeesteren schutter op Thalystrein
Le Soir: Fusillade dans un Thalys: l’attaque a eu lieu en territoire belge
Le Monde: Un homme ouvre le feu dans un Thalys, deux blessés
Zoals in mijn eerste zin duidelijk gemaakt: meestal gebeuren deze zaken ver van huis. Hoe voelen jullie zich er bij wanneer het zo dicht in de buurt is?
Alu-hoedje
Voor één keer ben ik de samenzweringsaanhanger. Het verwondert mij dat ik het nog nergens las, maar kom nou:
Enfin, als het verhaal klopt zoals het nu geschreven wordt.
Feiten
In de Thalys van Amsterdam naar Parijs is een gewapend man overmeesterd. Er zijn twee gewonden, waarvan één met snijwonden en één met een schotwond. Hij werd afgevoerd in het station van Arras in Frankrijk. Daarnaast nog een zeer licht gewonde Franse acteur die zijn hand sneed wanneer hij het kastje van de noodrem brak.
Onbevestigd
Het zou gaan om een 26 jarige Marokkaanse man die bekend staat bij de Franse geheime dienst. Hij zou terroristische motieven hebben. Hij zou opgestapt zijn in Brussel en de poging tot aanslag was op Blgisch grondgebied.

Dat zijn veel kogels om, bijvoorbeeld, gewoon zelfmoord te plegen of zo.
Nieuwsbronnen van noord naar zuid
NRC: Aanslag in Thalys die op weg was van Amsterdam naar Parijs - twee gewonden
De Standaard: Militairen overmeesteren schutter op Thalystrein
Le Soir: Fusillade dans un Thalys: l’attaque a eu lieu en territoire belge
Le Monde: Un homme ouvre le feu dans un Thalys, deux blessés
Zoals in mijn eerste zin duidelijk gemaakt: meestal gebeuren deze zaken ver van huis. Hoe voelen jullie zich er bij wanneer het zo dicht in de buurt is?
Alu-hoedje
Voor één keer ben ik de samenzweringsaanhanger. Het verwondert mij dat ik het nog nergens las, maar kom nou:
Dat is zelfs niet geloofwaardig in een Hollywoodfilm. Ik geloof er weinig van dat die militairen daar toevallig waren.'Twee militairen hoorden hoe iemand een wapen aan het laden was in de toiletten. Ze zijn naar de deur gelopen en hebben ingegrepen voor de man het wapen kon gebruiken in de coupé'
[ Voor 15% gewijzigd door YellowOnline op 21-08-2015 23:37 ]