Het gaat mij niet over smaak en welke serie men wel of niet kijkt en wel of niet leuk vindt. Uiteraard is dat subjectief en persoonlijk. Ik gun iedereen waar die van kan genieten en oordeel daar geheel niet over.mowa schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:05:
[...]
Zo zie je maar weer dat over smaak niet valt te twisten en dat elke mening die we hebben subjectief is.
Soms zijn er overlappingen waarbij we allemaal om een andere reden dezelfde serie kijken.
Er zijn series waarvan ik het verhaal en acteerprestaties verfoei maar waarvan anderen juist zeer genieten en vice versa. Soms zie je aan sommige reacties (waarvan ik er ook wel 's 1 kan geven) dat we het volstrekt onbegrijpelijk vinden dan iemand een bepaalde serie goed of slecht kan vinden en vice versa. Dat is toch helemaal fantastisch?
Echter over acteerprestaties is in het algemeen redelijk objectief te oordelen, daar zijn gewoon (vuist)regels voor. Ik krijg de indruk dat men geregeld hier (discussies over series) en in de film-discussies niet zo goed de kwaliteit van het acteren sec kan onderscheiden van of men de personages in het verhaal en/of de kop, stem, priveleven e.d. van de acteurs wel aanstaat. Niet dat dit een doodzonde is, maar ik vind dat wel jammer - ik vind persoonlijk dat onderscheid essentieel.