Ja ik bedoelde Dexter's Labratory, niet de seriemoordenaar Dexter.Paulus07 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:54:
[...]
behalve dat laatste seizoen. Die was een partij slecht
Wat ik opvallend vind aan deze serie, is dat ik aan verschillende personages die ik aanvankelijk wel mocht, nu een hekel begin te krijgen en omgekeerd sympathie begin te ontwikkelen voor mensen die ik niet mocht.Paulus07 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:55:
[...]
Klopt maar de afleveringen zijn volgens mij een uur per stuk. en zit nu nog steeds ergens halverwege seizoen 1
Kan zo gauw geen andere serie bedenken waar ik dat zo sterk heb ...
Poulske schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:21:
[...]
Ja ik bedoelde Dexter's Labratory, niet de seriemoordenaar Dexter.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
HEAR HEARPoulske schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:15:
Dat ze Dexter's Laboratory maar terug laten komen.
Begin nu aan Daredevil seizoen twee! Heb er zin in. Benieuwd naar The Punisher en Elektra. Ik ga een schema van 3 eps per keer aanhouden. Ik merk dat ik een serie dan beter verteer. Vooral bij de Netflix series die altijd in het middenstuk een beetje lijken in te kakken. Ze hebben het model nog niet geperfectioneerd. Zowel bij Daredevil als (en vooral!) bij Jessica Jones was minder dan 13 afleveringen wellicht beter geweest. Dus ben benieuwd hoe dit seizoen uitpakt.
Of Kings and Prophets (ABC) is na 2 afleveringen gecancelled.
Was ook heel slecht. Bij een bijbelverhaal verwacht je ook geen slowmotions om het vechten gaver te laten lijken en inzoomen op het bloed en zo om het gruwelijker te maken. Ga gewoon een verhaal neerzetten. Zelf na 2 minuten al stopgezet.
Sowieso er recent een paar snel afgekeurd.
Ook Damien kon me niet echt pakken. Weinig origineel verhaal met demonen en niet erg sterk acteerwerk. En Slasher heeft vooral een moeilijk kijkende griet, maar verder vond ik het niets.
Een toppertje, eigenlijk van vorig jaar maar liep er regulier op Fox toevallig tegenaan, vind ik wel de Noorse miniserie The Heavy Water War (Kampen om tungtvannet). Zit sowieso weer in een Scandinavische modus met pas 1864 (Deens) en nu ook het Deense Bedrag (Follow the Money).
Was ook heel slecht. Bij een bijbelverhaal verwacht je ook geen slowmotions om het vechten gaver te laten lijken en inzoomen op het bloed en zo om het gruwelijker te maken. Ga gewoon een verhaal neerzetten. Zelf na 2 minuten al stopgezet.
Sowieso er recent een paar snel afgekeurd.
Ook Damien kon me niet echt pakken. Weinig origineel verhaal met demonen en niet erg sterk acteerwerk. En Slasher heeft vooral een moeilijk kijkende griet, maar verder vond ik het niets.
Een toppertje, eigenlijk van vorig jaar maar liep er regulier op Fox toevallig tegenaan, vind ik wel de Noorse miniserie The Heavy Water War (Kampen om tungtvannet). Zit sowieso weer in een Scandinavische modus met pas 1864 (Deens) en nu ook het Deense Bedrag (Follow the Money).
Verwijderd
Die scandinavische vallen hier ook goed, ik ken ze niet die je noemt, dank voor het delen, apart dat fox dat uitzend. Dat kanaal heb ik nog nooit gezien (kijk alleen via de mediaspeler of fox eredivisie)
Hoe is follow the money? Is die ook leuk? Ik teijfel wat omdat ik nog zoveel moet zien. Waar kan je het mee vergelijken?
Hoe is follow the money? Is die ook leuk? Ik teijfel wat omdat ik nog zoveel moet zien. Waar kan je het mee vergelijken?
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2016 22:37 ]
De laatste tijd werd Supernatural hier vaak genoemd. Ik heb er nog nooit wat van gezien. Is het qua verhaal/stijl te vergelijken met Buffy the Vampire Slayer, of is het meer horror? Ik zit niet perse op een echt enge serie te wachten. Heb mijn dosis met TWD en The Strain voldoende binnen.
Your Friendly Neighborhood Moderator
De serie zit behoorlijk in de buurt van Buffy in veel opzichten, maar is een stuk minder cheesy en heeft natuurlijk een modernere look. Door de betere effecten is het misschien iets grimmiger dan Buffy, maar de serie is zeker niet alleen maar horror. Net als Buffy combineert de serie dat met drama, actie en humor. Als dit soort series je liggen, dan kan ik Supernatural prima aanraden; zeker de eerste 5 seizoenen zitten vol met leuke karakters, coole monster-of-the-week-verhalen en een prima overstijgend hoofdplot. Na seizoen 5 wordt het alsnog niet slecht, maar raakte de serie voor mij z'n kracht een beetje kwijt en viel het iets in herhaling. Ik ben afgehaakt na seizoen 6 of 7, en de serie valt voor mij niet bij de beste series ooit, maar ik heb me er erg goed mee vermaakt zo lang het duurde.Jorgen schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 00:15:
De laatste tijd werd Supernatural hier vaak genoemd. Ik heb er nog nooit wat van gezien. Is het qua verhaal/stijl te vergelijken met Buffy the Vampire Slayer, of is het meer horror? Ik zit niet perse op een echt enge serie te wachten. Heb mijn dosis met TWD en The Strain voldoende binnen.
Als je nou "het opsporen en zoeken van monsters" zoekt in een nieuwe serie dan is Grimm misschien wel leuk voor je.Jorgen schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 00:15:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Grimm is erg leuk inderdaad, vind ik leuker dan supernatural zelf. Episodes zitten altijd mooi in elkaar.
Zal ze allebei eens proberen dan. Buffy en Angel vond ik erg leuk, maar ben eigenlijk niet van de horror (m.u.v. The Strain en TWD). Om die reden heb ik Constantine en From Dusk till Dawn ook laten vallen. Vond ik al na een minuut of 10 niet mijn ding. Supernatural klonk leuk, maar moet wel meer richting Buffy zijn, dan richting FDTD. We zullen zien.
Smaak is natuurlijk persoonlijk, ook wat mensen "interessant" vinden. In The Wire gebeurt inderdaad niet zo veel als het je om actie gaat. De spanning komt niet uit achtervolgingen en knokpartijen maar uit de sociale situaties en de achtergrond van de hoofdpersonen. Een flink deel van de waarde zit ook in de spiegelfunctie van de media. Via series als The Wire kijkt de maatschappij kritisch naar de eigen waarden, normen en problemen in de samenleving. Zo'n spiegel kan grote invloed hebben op hoe de samenleving tegen bepaalde problemen aan kijkt.jos707 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:13:
Zelfde verhaal hier over The Wire. Als je op de ratings moet afgaan moet dit een serie zijn die op hetzelfde niveau staat als BB; heb mede hierdoor het S01 helemaal uitgekeken ondanks er nooit geen bal gebeurde, misschien afgezien van 2-3 afleveringen. Begrijp dus ook niet vanwaar die hoge cijfers vandaan komen. Dit gezegd zijnde is The Wire ook niet bepaald een slechte serie, er zit zeker wel een verhaal in dat een bepaalde booschap wil brengen. Alleen denk ik dat de makers teveel gefocust hebben op deze 'boodschap' en te weinig hebben nagedacht over hoe het ook interessant te maken.
The Wire heeft een grote impact gehad door een genuanceerd beeld te geven van de moeilijke situatie in de achterwijken terwijl de wereld in die tijd (kort na 9/11) juist sterk polariseerde. Voor veel Amerikanen was het de eerste keer dat ze de drugsproblematiek zagen als een symptoom van maatschappelijke problemen in plaats van als de oorzaak. In plaats van een simplistisch beeld van "de goeden" tegen "de slechten" liet The Wire een wereld vol grijstinten zien. In The Wire is niemand puur goed of puur slecht. De meesten zit gevangen in hun leven en proberen er het beste van te maken, het maakt maar weinig uit of ze bij de politie zitten of bij een bende.
Als moderne Nederlanders hebben we wel het nadeel dat het niet onze samenleving is. Wij kunnen ons wellicht moeilijker inleven in de Amerikaanse ghetto's van 15 jaar geleden. Daarnaast zijn de ideeen die The Wire presenteert al langer bekend in Nederland, ons drugsbeleid (zoals "gedogen" en "methadon") is er gedeeltelijk op gebaseerd.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Topreactie wat mij betreft. Door de punten die jij aankaart wordt deze serie gezien als een van de beste allertijden. Door de impact die de serie had, de problematiek die het besprak en de wereld die het liet zien. Wat dat betreft gebeurt er dus voortdurend wat en is de serie constant in beweging.CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:18:
[...]
Smaak is natuurlijk persoonlijk, ook wat mensen "interessant" vinden. In The Wire gebeurt inderdaad niet zo veel als het je om actie gaat. De spanning komt niet uit achtervolgingen en knokpartijen maar uit de sociale situaties en de achtergrond van de hoofdpersonen. Een flink deel van de waarde zit ook in de spiegelfunctie van de media. Via series als The Wire kijkt de maatschappij kritisch naar de eigen waarden, normen en problemen in de samenleving. Zo'n spiegel kan grote invloed hebben op hoe de samenleving tegen bepaalde problemen aan kijkt.
The Wire heeft een grote impact gehad door een genuanceerd beeld te geven van de moeilijke situatie in de achterwijken terwijl de wereld in die tijd (kort na 9/11) juist sterk polariseerde. Voor veel Amerikanen was het de eerste keer dat ze de drugsproblematiek zagen als een symptoom van maatschappelijke problemen in plaats van als de oorzaak. In plaats van een simplistisch beeld van "de goeden" tegen "de slechten" liet The Wire een wereld vol grijstinten zien. In The Wire is niemand puur goed of puur slecht. De meesten zit gevangen in hun leven en proberen er het beste van te maken, het maakt maar weinig uit of ze bij de politie zitten of bij een bende.
Als moderne Nederlanders hebben we wel het nadeel dat het niet onze samenleving is. Wij kunnen ons wellicht moeilijker inleven in de Amerikaanse ghetto's van 15 jaar geleden. Daarnaast zijn de ideeen die The Wire presenteert al langer bekend in Nederland, ons drugsbeleid (zoals "gedogen" en "methadon") is er gedeeltelijk op gebaseerd.
Supernatural is meer horrorig ja, maar niet bijzonder eng ofzo.Jorgen schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 00:15:
Wat je moet weten is dat Supernatural meer een monster-of-the-week serie is waarin meestal 1 rode draad erin verwerkt zit.
Gelukkig kun je de boel allemaal achter elkaar kijken, dan is het niet zo erg om 3 afleveringen niks te zien over de rode draad.
Wat Supernatural wel goed doet, is de muziekkeuze door de afleveringen heen, en de volstrekt achterlijke humorafleveringen zoals musicals e.d. Hi-la-risch!
Grimm was leuk tot en met seizoen 3. Daarna stevig bergafwaarts en véél te langzaam.
Mijn advies: kijk Supernatural tot en met seizoen 5 en dan zul je het echt een coole serie vinden vermoed ik. Dáár en nergens anders had het moeten stoppen
[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 19-03-2016 19:11 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Thanks. Ik ga het proberen!
Niet doen, complete bagger.Paulus07 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:14:
Iemand al begonnen aan "billions"? heb hem nog steeds liggen maar wacht nog op NL subs
Nou die mening deel ik niet. Juist in seizoen 4 en nu in 5 zijn ze goed bezig met de rode draad.Deathchant schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:09:
Grimm was leuk tot en met seizoen 3. Daarna stevig bergafwaarts en véél te langzaam.
Er zitten nog wel COTW afleveringen bij (deze week bv) maar ze gaan ook goed verder met het verhaal.
- Seizoen 2: nick raakt vergiftigd door de crocher martel. Hij wordt zo nu en dan grijs van kleur met een lage hartslag en lijkt dan in een soort van blackout te geraken: nooit meer iets mee gedaan.Donstil schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:18:
[...]
Nou die mening deel ik niet. Juist in seizoen 4 en nu in 5 zijn ze goed bezig met de rode draad.
Er zitten nog wel COTW afleveringen bij (deze week bv) maar ze gaan ook goed verder met het verhaal.
- Schrijvers blijven gewoon doorgaan met ontkennen dat Adalind Hank en Nick zonder toestemming (Hank met vergiftigde koekjes, en Nick met een Juliette-imitatie) in bed heeft gelokt. En dat is gewoon verkrachting.
- De keys...sorry, maar too little too late. Hebben ze echt te lang mee gewacht.
- Juliette die in de laatste 10 afleveringen van seizoen ineens een 180 graden persoonlijkheidsommezwaai krijgt....totaal ongeloofwaardig ook hoe Nick en Monrosalee haar zo enorm snel aan de kant wuifden
- Adalind die nu Juliette vervangen heeft: Nick is met haar en beschermt haar en Rosalee noemt Adalind nu haar beste vriendin....pfffff
- het hele Royals concept....ik kijk het overigens niet meer, maar eind seizoen 4 is er nog steeds geen duidelijk wat zij nou allemaal doen en hoe ze verweven zijn met alles
- captain Renard....daar is ook echt niks meer mee aan te vangen...Hebben ze bij Arrow gezien dat Oliver voor mayor gaat, gaat Renard het nu ook...
Ik ben blij voor je dat je vindt dat ze nu in seizoen 5 meer vaart maken, maar voor mij is het te laat.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ja goed voor jou. Lekker mee stoppen dus.
Inmiddels zijn ze verder met het verhaal, de sleutels enz
Inmiddels zijn ze verder met het verhaal, de sleutels enz
And now for something completely different ...
Net eerste aflevering gekeken van "Cooked" (Netflix), een serie over eten, het bereiden ervan en de invloed op ons leven (en geschiedenis). Dus geen gladde kookshow, maar de basics van "cooking". Heel interessant.
Episodes zijn getiteld Fire, Water, Air en Earth.
Net eerste aflevering gekeken van "Cooked" (Netflix), een serie over eten, het bereiden ervan en de invloed op ons leven (en geschiedenis). Dus geen gladde kookshow, maar de basics van "cooking". Heel interessant.
Ik kijk de serie zelf niet. Maar, wat ik hier lees wijst wel op een puinhoop van een serie. Als series dit soort problematische aspecten hebben, dan is het voor mij al snel einde oefening.Deathchant schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:48:
[...]
- Seizoen 2: nick raakt vergiftigd door de crocher martel. Hij wordt zo nu en dan grijs van kleur met een lage hartslag en lijkt dan in een soort van blackout te geraken: nooit meer iets mee gedaan.
- Schrijvers blijven gewoon doorgaan met ontkennen dat Adalind Hank en Nick zonder toestemming (Hank met vergiftigde koekjes, en Nick met een Juliette-imitatie) in bed heeft gelokt. En dat is gewoon verkrachting.
- De keys...sorry, maar too little too late. Hebben ze echt te lang mee gewacht.
- Juliette die in de laatste 10 afleveringen van seizoen ineens een 180 graden persoonlijkheidsommezwaai krijgt....totaal ongeloofwaardig ook hoe Nick en Monrosalee haar zo enorm snel aan de kant wuifden
- Adalind die nu Juliette vervangen heeft: Nick is met haar en beschermt haar en Rosalee noemt Adalind nu haar beste vriendin....pfffff
- het hele Royals concept....ik kijk het overigens niet meer, maar eind seizoen 4 is er nog steeds geen duidelijk wat zij nou allemaal doen en hoe ze verweven zijn met alles
- captain Renard....daar is ook echt niks meer mee aan te vangen...Hebben ze bij Arrow gezien dat Oliver voor mayor gaat, gaat Renard het nu ook...
Ik ben blij voor je dat je vindt dat ze nu in seizoen 5 meer vaart maken, maar voor mij is het te laat.
Ik kijk de serie ook niet ... maar ik zou nooit een oordeel vellen over een serie alleen op grond van zo'n onsamenhangend verhaal.Veefje schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:14:
[...]
Ik kijk de serie zelf niet. Maar, wat ik hier lees wijst wel op een puinhoop van een serie.
Heb destijds wel flink gedeelte van seizoen 1 gekeken (zal nooit meer naar Sweet Dreams kunnen luisteren zonder aan 1e episode te denken), maar was gewoon niet mijn genre, verder zeker niet slecht.
[ Voor 24% gewijzigd door Goner op 20-03-2016 01:07 ]
Ik snap je. Het is ook niet zozeer een oordeel, hoor. Zoals gezegd, ik kijk zelf niet. Mijn oordeel is dus uitsluitend gericht op de punten die genoemd werden in het eerdere bericht. Ik herken dat soort verhaaltechnische 'fouten', 'onlogische' dingen en 'rare' ondoordachte wendingen uit andere series. Dat is meer de puinhoop waar ik op doel. Zelf heb ik geen interesse in Supernatural en ben ook niet van plan om de serie ooit op te pakken.Goner schreef op zondag 20 maart 2016 @ 01:01:
[...]
Ik kijk de serie ook niet ... maar ik zou nooit een oordeel vellen over een serie alleen op grond van zo'n onsamenhangend verhaal.
Heb destijds wel flink gedeelte van seizoen 1 gekeken (zal nooit meer naar Sweet Dreams kunnen luisteren zonder aan 1e episode te denken), maar was gewoon niet mijn genre, verder zeker niet slecht.
Eh, hadden we het over Supernatural ? Ik dacht Grimm ...
Verwijderd
Gelijk gezien, aanrader. Leukste vond ik aflevering 2, ik had de dag ervoor een cursus over gluten gevolgd, dus dat was echt een goede aanvulling. Must see voor iedereen die met eten bezig is of graag kookt. Zoals die nestle die india verovert terwijl ze nu zo gezond leven... Je schrikt ervan.Goner schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:14:
And now for something completely different ...
Ooh, haha. Ik dacht dat de punten die aangedragen werden waren voor Supernatural, maar gaat idd over Grimm. Die serie ken ik wel, maar kijk ik zelf ook niet, trouwensGoner schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:29:
[...]
Eh, hadden we het over Supernatural ? Ik dacht Grimm ...![]()
Is wel geschreven door iemand die het toch al niet meer kijkt, allemaal behoorlijk aangedikt ook.Veefje schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:14:
[...]
Ik kijk de serie zelf niet. Maar, wat ik hier lees wijst wel op een puinhoop van een serie. Als series dit soort problematische aspecten hebben, dan is het voor mij al snel einde oefening.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 20-03-2016 12:44 ]
There are no secrets, only information you do not yet have
Idd, ik volg hem ook, en tot nog toe vind ik hem ook wel vermakelijkzeroday schreef op maandag 21 maart 2016 @ 07:38:
[...]
Over Billions ..
wah?
ik vind um vermakelijk
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Als je niet wilt/kunt wachten :
The Night Manager’s final episode has been leaked online – and fans don’t know what to do
The Night Manager season finale 'disaster' for the BBC after episode five most explosive yet
The Night Manager’s final episode has been leaked online – and fans don’t know what to do
The Night Manager season finale 'disaster' for the BBC after episode five most explosive yet
[ Voor 28% gewijzigd door Goner op 21-03-2016 12:12 ]
Ik vond ep 5 een verzameling scenes uit andere films bij elkaar gesprokkeld. De wapendemonstratie uit Iron Man, de eind speech uit Lord of War en de scenes met de verwisselde wapens en de loyale hulper die als de verrader wordt neergezet die ik ook eerder heb gezien. Het is allemaal prachtig gefilmd en geacteerd maar het plot kan zich niet meten met het talent van de cast.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ik ook, vind het een prima serie om te kijken en tot op heden wel een redelijk sterk verhaal.Woy schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:21:
[...]
Idd, ik volg hem ook, en tot nog toe vind ik hem ook wel vermakelijk
Wil toch even inhaken op de discussie rondom Grimm mede omdat ik zelf nog steeds wekelijks uitkijk naar de nieuwste aflevering.
Seizoen 1 vond ik vergelijkbaar met andere series die opstarten, denk aan een Smallville waarbij iedere aflevering een ander tegenstander/monster is en de rode draad nog maar flinterdun door het verhaal heengaat. Vanaf seizoen 2 zag ik daar de omslag in en inmiddels zijn we dusdanig in het verhaal wat in het begin gestart is (de sleutels die samen een verborgen kaart maken) en alles wat daarbij komt kijken. Black Claw blijkt duidelijk al dieper verweven te zitten dan gedacht wat het naar mijn inzien tot een goed verhaal maakt, zeker omdat zaken uit eerdere seizoenen nu duidelijk worden.
Mijn vriendin had veel moeite met seizoen 1 vanwege het iedere aflevering een andere tegenstander/monster idee zonder echte samenhang maar is inmiddels ook een vaste kijker (tegenwoordig kijken we dan ook samen vanwege de spoilers
)
Afsluitend zeg ikoordeel over een serie als je hem zelf bekeken hebt en niet op wat een ander vind
Seizoen 1 vond ik vergelijkbaar met andere series die opstarten, denk aan een Smallville waarbij iedere aflevering een ander tegenstander/monster is en de rode draad nog maar flinterdun door het verhaal heengaat. Vanaf seizoen 2 zag ik daar de omslag in en inmiddels zijn we dusdanig in het verhaal wat in het begin gestart is (de sleutels die samen een verborgen kaart maken) en alles wat daarbij komt kijken. Black Claw blijkt duidelijk al dieper verweven te zitten dan gedacht wat het naar mijn inzien tot een goed verhaal maakt, zeker omdat zaken uit eerdere seizoenen nu duidelijk worden.
Mijn vriendin had veel moeite met seizoen 1 vanwege het iedere aflevering een andere tegenstander/monster idee zonder echte samenhang maar is inmiddels ook een vaste kijker (tegenwoordig kijken we dan ook samen vanwege de spoilers
Afsluitend zeg ikoordeel over een serie als je hem zelf bekeken hebt en niet op wat een ander vind
Weet niet hoe precies ze het boek uit 1993 (!) volgen, het is in ieder geval overgezet naar de huidige omstandigheden, maar kan me niet voorstellen dat ze een hele episode "verzinnen" ...IJzerlijm schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:28:
[...]
Ik vond ep 5 een verzameling scenes uit andere films bij elkaar gesprokkeld.
by the way :
Alert viewers may spot a familiar face in the background of one scene, in a restaurant: John le Carré himself makes a cameo, as he did in the films of A Most Wanted Man and Tinker, Tailor, Soldier, Spy. But he is on screen only for an instant: blink and you'll miss him.
Grimm en Supernatural lijken inderdaad wel een beetje op elkaar. Het gaat om dezelfde onderwerpen en het volgt dezelfde stijl. Monsters bestaan maar je kan ze prima bestrijden. Beide series nemen zichzelf niet al te serieus. Grimm is eigenlijk best wel slecht, ik kijk het vooral als achtergrondmateriaal als ik eigenlijk iets anders doe.
Supernatural is heel wisselend in kwaliteit en stijl. Het eerste seizoen was puur COTW en daarin niet erg goed. Langzaam komt de grote verhaallijn op gang en tegen seizoen vijf is de kwaliteit van die serie enorm, alles klopt. Het genre moet je nog steeds liggen maar daarbinnen is het een topper. Na seizoen vijf hadden ze misschien moeten stoppen. Het lukt ze nooit meer om de eerdere seizoenen te overtreffen op verhaal.
Wat de serie voor mij heeft gered is dat ze zichzelf voorbij zijn gegaan en regelmatig experimentele of juist grappige afleveringen maken die ware pareltjes zijn. Ze spelen met de vierde muur, de cliche's van het genre, de stokpaardjes van de serie en de verwachtingen van de fans. Het is wel heel erg "voor de echte fans", ik denk dat er niet veel aan is als je de rest van de serie niet hebt gezien.
Supernatural is heel wisselend in kwaliteit en stijl. Het eerste seizoen was puur COTW en daarin niet erg goed. Langzaam komt de grote verhaallijn op gang en tegen seizoen vijf is de kwaliteit van die serie enorm, alles klopt. Het genre moet je nog steeds liggen maar daarbinnen is het een topper. Na seizoen vijf hadden ze misschien moeten stoppen. Het lukt ze nooit meer om de eerdere seizoenen te overtreffen op verhaal.
Wat de serie voor mij heeft gered is dat ze zichzelf voorbij zijn gegaan en regelmatig experimentele of juist grappige afleveringen maken die ware pareltjes zijn. Ze spelen met de vierde muur, de cliche's van het genre, de stokpaardjes van de serie en de verwachtingen van de fans. Het is wel heel erg "voor de echte fans", ik denk dat er niet veel aan is als je de rest van de serie niet hebt gezien.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Heston is weer op de buis 
Hestons Dinner In Space
Hestons Dinner In Space
Heston Blumenthal creates dishes for British astronaut Tim Peake to take with him to space
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik kijk nog steeds erg graag naar Limitless. Hangt gewoon een leuk sfeertje met dat breken van de 4th wall de hele tijd. Ze nemen zichzelf niet zo serieus en dat maakt het eigenlijk een verademing. Soms wel heel absurd hier en daar, maar dat stoort me niet.
Dit dus.
Ik ben dol op kookprogramma's maar dat soort koken trekt me niet ... zo'n laboratorium.
Het is een andere manier van koken ja, maar dit keer gebruikte hij zijn talenten om het astronautenvoer wat luxer proberen te maken
Oscar Wilde
Dat sloeg dus op mijn post. Niemand hoeft het met me eens te zijn, en wellicht staat t niet helemaal chronologisch, maar t is wel zo gegaan.Goner schreef op zondag 20 maart 2016 @ 01:01:
[...]
Imaar ik zou nooit een oordeel vellen over een serie alleen op grond van zo'n onsamenhangend verhaal.
Tis 2016, het wordt tijd dat men ook in hollywood eens stil moet blijven staan met problematische elementen in een film/serie (zoals die verkrachting van Nick, het feit dat meestal de zwarte man van een gezelschap evil is of dood gaat, dat soort dingen)
Ben het met je eens. Daarom zei ik als reactie op je bericht dat 'series die dit soort dingen bevatten wijzen op een puinhoop'. Sommige dingen die series doen zijn gewoon erg problematisch en daar mogen series ook afgerekend op worden.Deathchant schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:48:
[...]
Dat sloeg dus op mijn post. Niemand hoeft het met me eens te zijn, en wellicht staat t niet helemaal chronologisch, maar t is wel zo gegaan.
Tis 2016, het wordt tijd dat men ook in hollywood eens stil moet blijven staan met problematische elementen in een film/serie (zoals die verkrachting van Nick, het feit dat meestal de zwarte man van een gezelschap evil is of dood gaat, dat soort dingen)
Helemaal mee eens, het is een serie die veel belooft maar het niet waarmaakt, typisch een John Le Carré verhaal in die zin. Het is allemaal net wat te herkenbaar en voorspelbaar. De karakters hinten alleen maar op wat er met een wat gedurfder script mogelijk was geweest, want het acteerwerk is er wel.IJzerlijm schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:28:
[...]
Ik vond ep 5 een verzameling scenes uit andere films bij elkaar gesprokkeld. De wapendemonstratie uit Iron Man, de eind speech uit Lord of War en de scenes met de verwisselde wapens en de loyale hulper die als de verrader wordt neergezet die ik ook eerder heb gezien. Het is allemaal prachtig gefilmd en geacteerd maar het plot kan zich niet meten met het talent van de cast.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Eens. Het achterliggende verhaal heeft nu ook wat meer tijd gekregen om zich te ontpoppen. En ik moet zeggen dat er toch aardig wat moeite in elke serie gaat zitten. Of het nou de handenarbeit is van als Finch weer wat presenteert of hoe hij sommige dingen meemaakt, je ziet dat er werk in zit. En inderdaad die 4th wall wordt leuk doorbroken. Ook de discussies met zichzelf zijn steeds leuker geworden.FunkyTrip schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:24:
Ik kijk nog steeds erg graag naar Limitless. Hangt gewoon een leuk sfeertje met dat breken van de 4th wall de hele tijd. Ze nemen zichzelf niet zo serieus en dat maakt het eigenlijk een verademing. Soms wel heel absurd hier en daar, maar dat stoort me niet.
Momenteel vind ik de Headquarters aflevering nog het leukst dat ze die top 10 gaan pakken. Brilantje aflevering.
Voor de Belgen (en andere nationaliteiten?) onder ons, misschien handig om niet de NCIS LA van afgelopen nacht te gaan kijken, gevoelig onderwerp

Oscar Wilde
Of GothamRaven schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:05:
Voor de Belgen (en andere nationaliteiten?) onder ons, misschien handig om niet de NCIS LA van afgelopen nacht te gaan kijken, gevoelig onderwerp

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Die ook inderdaad, al is NCIS LA toch wel even wat heftiger, vooral vanwege de dragers...
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 22-03-2016 16:10 ]
Oscar Wilde
Verwijderd
Ik zag het net, fijne timing van mijRaven schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:10:
Die ook inderdaad, al is NCIS LA toch wel even wat heftiger, vooral vanwege de dragers...

(ik lees nooit de episodeomschrijvingen)
En daarom is Daredevil de moeite waard 
Stairwell fight scene season 2...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Q0CvkiPS5Ks]
Stairwell fight scene season 2...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Q0CvkiPS5Ks]
Dit dus.
Ik dacht al, die 2 ken ik ergens van. De een was meteen duidelijk (WH13) de ander duurde iets langer voor ik 'm kon plaatsenVerwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:43:
Dean Cain!!!!!!! Eddie McClintock! bij Supergirl
Oscar Wilde
Link?Raven schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:05:
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:43:
Dean Cain!!!!!!! Eddie McClintock! bij Supergirl

Ook een fijne ontwikkeling dat ze Supes eindelijk gewoon Clark noemen en niet constant "my/your cousin"
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ik vind 't 2e seizoen van Daredevil vooralsnog wat tegen vallen. Al ben ik nu over de helft en begint 't wel wat interessanter te worden.
Die Foggy heeft een grotere rol ook en die vind ik echt mega irritant :-)
Link van wat? We mogen hier geen torrent-linkjes plaatsen
Oscar Wilde
Welke aflevering het was. Ik volg de serie niet maar was benieuwd naar deze episode.Raven schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:38:
[...]
Link van wat? We mogen hier geen torrent-linkjes plaatsen
ik zie ik zie wat jij niet ziet
icecreamfarmer schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:50:
[...]
Welke aflevering het was. Ik volg de serie niet maar was benieuwd naar deze episode.
Raven schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:05:
...
IMDB: "NCIS: Los Angeles" The Seventh Child (TV Episode 2016)
Oscar Wilde
Ik heb 'm in twee avondjes er doorheen gejaagdxs4me schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:13:
Ik vind 't 2e seizoen van Daredevil vooralsnog wat tegen vallen. Al ben ik nu over de helft en begint 't wel wat interessanter te worden.
Heb me er zeker wel mee vermaakt, al zag ik het einde al mijlenver aankomen.
Ja, ik vermaak me ook nog wel. Maar S1 was toch wat duisterder en spannender. Ik wordt in S2 niet echt getriggerd met een plot wending of iets onverwachts. Het kabbelt een beetje door. Je zit voor de helft naar die Foggy te kijken en de vechtscenes zijn ook niet echt functioneel meer. Je ziet gewoon richting 't einde van de afl. van ow ja, nu gaan ze zo nog even knokken. Het is allemaal zo voorspelbaar. En juist de opbouw en 't meer mysterieuze maakte S1 zo sterk voor mij. Vervalt nu toch naar een doorsnee serie op deze manier.sig69 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:56:
[...]
Ik heb 'm in twee avondjes er doorheen gejaagd.
Heb me er zeker wel mee vermaakt, al zag ik het einde al mijlenver aankomen.
Ik heb hem er ook doorheen gejaagd in een paar avonden, en ben nu toch wel heel nieuwsgierig naar seizoen 3. Ok, het was geen onvoorspelbaar verhaal, maar daarvoor kijk ik geen Marvel films/series hoorxs4me schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:00:
[...]
Ja, ik vermaak me ook nog wel. Maar S1 was toch wat duisterder en spannender. Ik wordt in S2 niet echt getriggerd met een plot wending of iets onverwachts. Het kabbelt een beetje door. Je zit voor de helft naar die Foggy te kijken en de vechtscenes zijn ook niet echt functioneel meer. Je ziet gewoon richting 't einde van de afl. van ow ja, nu gaan ze zo nog even knokken. Het is allemaal zo voorspelbaar. En juist de opbouw en 't meer mysterieuze maakte S1 zo sterk voor mij. Vervalt nu toch naar een doorsnee serie op deze manier.
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Om die reden ben ik best wel klaar met alles wat van Marvel uitkomt inmiddels, maar ik vond S1 Daredevil dus een aangename verassing.DFKT schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:10:
[...]
maar daarvoor kijk ik geen Marvel films/series hoor
S2 is 't net als al die andere meuk. Voorspelbaar en saai. Jammer.
Verwijderd
edit: ik verplaats mijn vraag even naar het zomertopic.
Laat ik dan wat relevants van deze post maken: lucifer episode 9 beviel me erg goed, muziek, verhaallijn, alles goed en kloppend. Mooie wending aan het het verhaal. Wel een beetje en veel good aflevering, maar lucifer met de priester op de piano is echt een meesterlijke scene.
Laat ik dan wat relevants van deze post maken: lucifer episode 9 beviel me erg goed, muziek, verhaallijn, alles goed en kloppend. Mooie wending aan het het verhaal. Wel een beetje en veel good aflevering, maar lucifer met de priester op de piano is echt een meesterlijke scene.
[ Voor 169% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2016 22:19 ]
Teaser voor de Supergirl/Flash crossover:
Kara's "YEEEEESSS!" bij het zien van dat ijsje is geweldig
Kara's "YEEEEESSS!" bij het zien van dat ijsje is geweldig

Humankind… be both.
Verwijderd
WheheheSpike_wolf schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:29:
[video]
Kara's "YEEEEESSS!" bij het zien van dat ijsje is geweldig![]()
Kan niet wachten op de ep
Ik kijk er al tijden naar uit, maar krijg er na de foto's en beelden van de afgelopen dagen steeds meer zin in
Humankind… be both.
Het eigen topic ligt een beetje stil, dus maar even hier in dit topic: nondeknetter, wat was de laatste aflevering van Vinyl briljant.
En dan heb ik het vooral over het plot en het einde (dat je op zich wel een beetje ziet aankomen, maar toch behoorlijk raak is) en natuurlijk helemaal niet over een naakte Olivia Wilde.
En dan heb ik het vooral over het plot en het einde (dat je op zich wel een beetje ziet aankomen, maar toch behoorlijk raak is) en natuurlijk helemaal niet over een naakte Olivia Wilde.
Punctuality is the politeness of kings
Verwijderd
Ik was op zoek naar een liedje uit een aflevering van Lucifer en in mijn zoektocht kwam ik een geweldige site tegen waarbij je van echt veel tv series de liedjes kan vinden:
http://www.tunefind.com/browse/tv
Handig om te bookmarken
Het liedje wat ik zocht is wel lastig, via die site hier gekomen YouTube: Lucifer - Do Your Thing Girl (Looped) en daar lees ik in de comments dat het een mix is van een nummer dat ik niet kan vinden me spotify. Maar leuke site, kan ik ook even muziek uit banshee toevoegen aan spotify, dat vind ik ook altijd goede nummers.
Handig om te bookmarken
Het liedje wat ik zocht is wel lastig, via die site hier gekomen YouTube: Lucifer - Do Your Thing Girl (Looped) en daar lees ik in de comments dat het een mix is van een nummer dat ik niet kan vinden me spotify. Maar leuke site, kan ik ook even muziek uit banshee toevoegen aan spotify, dat vind ik ook altijd goede nummers.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2016 11:07 ]
Bij series waarvan ik weet dat er goeie muziek inzit leg ik mijn telefoon altijd op de tafel met Shazam Auto aan. Na de afleveringen zijn dan alle nummers herkend.Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:00:
Ik was op zoek naar een liedje uit een aflevering van Lucifer en in mijn zoektocht kwam ik een geweldige site tegen waarbij je van echt veel tv series de liedjes kan vinden:
Handig om te bookmarken
Dit is echter ook wel een leuke tip. Thnx
Verwijderd
Shazam is ook een goede tip!
Ik zoek nog steeds (net als de rest van het internet kennelijk als ik comments op o.a. youtube lees) naar dit nummer / mix: YouTube: Lucifer - Do Your Thing Girl (Looped)
In iedergeval de moeite waard voor elke man om even te bekijken ;-)
Die Tom Ellis heeft toch een droombaan om in die serie te mogen spelen.
Ik zoek nog steeds (net als de rest van het internet kennelijk als ik comments op o.a. youtube lees) naar dit nummer / mix: YouTube: Lucifer - Do Your Thing Girl (Looped)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2016 11:13 ]
available exclusively on iOS devicesDonstil schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:06:
Shazam Auto
Oscar Wilde
Echt? Ooh dat is zonde.
Laatst de tip nog gegeven aan iemand met een samsung, die komt ook van een koude kermis thuis dus
Oscar Wilde
Verwijderd
hoop dat het wel werkt op een ipad, maar zal toch wel? Straks maar even proberen.
Cool tooltje. Ik kan het dan denk ik ook in de auto gebruiken met een 4G verbinding? Kan ik housemixen draaien op de autoradio en heb ik gelijk een playlist als ik thuiskom
Cool tooltje. Ik kan het dan denk ik ook in de auto gebruiken met een 4G verbinding? Kan ik housemixen draaien op de autoradio en heb ik gelijk een playlist als ik thuiskom
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2016 14:13 ]
Dit heb ik nog niet voorbij zien komen:
Ben er zelf erg blij mee‘Hawaii Five-0,’ ‘Madam Secretary’ and 9 more CBS veterans renewed; no word on first-year shows
CBS has picked up 11 more series for 2016-17, all of them veterans.
The renewals are: “2 Broke Girls,” “The Amazing Race,” “Blue Bloods,” “Elementary,” “Hawaii Five-0,” “Madam Secretary,” “Mom,” “NCIS: Los Angeles,” “NCIS: New Orleans,” “Scorpion” and “Survivor.” They join the previously renewed “Big Bang Theory” and “NCIS” in the network’s lineup for next season.
The big renewal does not include any of the network’s first-year series, long-time staple “Criminal Minds” or “CSI: Cyber.”
Most notable among the missing freshman shows is “Life in Pieces,” which has been the top-rated new comedy of 2015-16. It averages a 2.0 same-day rating in adults 18-49.
“Criminal Minds” may come down to a money discussion between CBS and ABC Studios, which co-produces the series and owns its international rights. Still, it seems likely to return with a just-launched spinoff having put up decent numbers in its first two weeks.
The 11 CBS pickups join these shows that have been renewed for 2016-17 and beyond.
nu is het natuurlijk de vraag, moet ik SuperGirl weer gaan kijken. Ik vond het na aflevering 3 saai worden ..Spike_wolf schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:29:
[video]
Arrow en de Flash kijk ik daarentegen wel ..
Grimm . Geweldig intro S1E01, daarna heeft het me nooit meer kunnen bekoren helaasVeefje schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:40:
[...]
Ooh, haha. Ik dacht dat de punten die aangedragen werden waren voor Supernatural, maar gaat idd over Grimm. Die serie ken ik wel, maar kijk ik zelf ook niet, trouwens
Sinds de introductie van de Martian Manhunter vind ik het wel geinigzeroday schreef op maandag 28 maart 2016 @ 09:49:
[...]
nu is het natuurlijk de vraag, moet ik SuperGirl weer gaan kijken. Ik vond het na aflevering 3 saai worden ..
Arrow en de Flash kijk ik daarentegen wel ..

Dat zit wel Schnorr.
schijnt (en net even gecontroleerd) dat hetzelfde nummer in Power S02E07 op een smeuig NSFW scene zit op 43 minuten.Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:11:
Shazam is ook een goede tip!
http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=198975
Do Ya Thing – Leo Soul
[ Voor 6% gewijzigd door zeroday op 28-03-2016 10:46 ]
Ben die ep nu aan het kijkenSpike_wolf schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:29:
[video]

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 29-03-2016 10:17 ]
Oscar Wilde
Dat was een best vermakelijke Supergirl aflevering

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Hij was geweldig 
De chemie tussen Barry en Kara was geweldig om te zien. En zo veel humor, en het kwam eigenlijk nergens geforceerd over. Erg netjes in elkaar gezet
De chemie tussen Barry en Kara was geweldig om te zien. En zo veel humor, en het kwam eigenlijk nergens geforceerd over. Erg netjes in elkaar gezet
Humankind… be both.
Verwijderd
Met al die zon heb ik nu ook wel zin in een ijsjeRaven schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:14:
[...]
Ben die ep nu aan het kijken
[afbeelding]Heb nog nooit iemand zo happy gezien na het krijgen van een ijsje
Straks de ep maar eens kijken

Is die een beetje als losse aflevering te kijken?
Had Supergirl destijds in de pilot al afgeschoten maar volg wel The Flash.
Gek ook alles zit op The CW maar deze op CBS (deels eigenaar van, maar toch),
Had Supergirl destijds in de pilot al afgeschoten maar volg wel The Flash.
Jawel. Alleen sommige dingen uit de Supergirl universum zul je gemist hebben.sambalbaj schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:50:
Is die een beetje als losse aflevering te kijken?
Dat het niet dezelfde zender is ook te merken. De afleveringen van Flash zijn ergens een week achter komen lopen dus de reden hoe Barry in de Supergirl wereld komt komt pas deze week op tv bij The Flash.Had Supergirl destijds in de pilot al afgeschoten maar volg wel The Flash.
Nou nou gemist. Laten we het op "niet gezien" houdenwontcachme schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:55:
Jawel. Alleen sommige dingen uit de Supergirl universum zul je gemist hebben.
Ok, mooi. En dan wacht ik wel een weekje.wontcachme schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:55:
[...]
Jawel. Alleen sommige dingen uit de Supergirl universum zul je gemist hebben.
[...]
Dat het niet dezelfde zender is ook te merken. De afleveringen van Flash zijn ergens een week achter komen lopen dus de reden hoe Barry in de Supergirl wereld komt komt pas deze week op tv bij The Flash.
Sowieso was het tussen Flash en Arrow ook al lastig om steeds de juiste volgorde bij te houden en dat was 1 zender.
Verwijderd
Die opmerking van Cat over The CWSpike_wolf schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:38:
Hij was geweldig

Briljant inderdaad
Dat ze zelf naar "The Blur" neigde als naam voor Barry was ook wel een leuke knipoog naar Smallville
[ Voor 22% gewijzigd door Spike_wolf op 29-03-2016 21:06 ]
Humankind… be both.
Verwijderd
/me was like NO! Dat is Superman!Spike_wolf schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:05:
[...]
Briljant inderdaad
Dat ze zelf naar "The Blur" neigde als naam voor Barry was ook wel een leuke knipoog naar Smallville
Up next Green Arrow die zijn opwachting doet?
Alleen als Felicity meekomt 
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=spzNH-dcVHE]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=spzNH-dcVHE]

[ Voor 51% gewijzigd door Raven op 29-03-2016 21:25 ]
Oscar Wilde
Kara die naar Star City komt zou wel leuk zijn, Ollie zou zich gruwelijk aan haar ergeren terwijl Felicity, Laurel en Kara uren lang met elkaar kunnen ouwehoeren over hoe stom dudes wel niet zijn
Humankind… be both.
Verwijderd
Te zien op TLC?Spike_wolf schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:26:
Kara die naar Star City komt zou wel leuk zijn, Ollie zou zich gruwelijk aan haar ergeren terwijl Felicity, Laurel en Kara uren lang met elkaar kunnen ouwehoeren over hoe stom dudes wel niet zijn

Oscar Wilde
Humankind… be both.
oh damn dan moet ik de hele serie zien om Flash te zien .. want de aflevering van The Flash was dus niet de crossover met Superwoman maan net andersom ;-)Raven schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:14:
[...]
Ben die ep nu aan het kijken
[afbeelding]Heb nog nooit iemand zo happy gezien na het krijgen van een ijsje
Ze hadden voor die Flash dude best wel wat een stoerdere kerel mogen casten als superhero, lijkt nu wel een puberende 17-jarige bonestaak met een oversized leren pakje aan

Dit topic is gesloten.