Waarom dan niet gewoon WAN en LAN middels VLAN over dezelfde NIC? Alleen als je Gigabit hebt moet je een tweede NIC hebben, maar dan zou ik wel een Intel NIC kopen...Tylen schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:23:
Ik ben eruit wat ik ga doen met mijn thuis newerk. Ik ga een extra (Mini PCIe) NIC in mijn Intel NUC zetten zodat ik twee netwerk aansluitingen heb. Daarop ga ik pfsense zetten. Switching laat ik doen door de Cisco Catalyst 2960G. Totale investering. 20 euro voor het netwerk kaartjeDe rest had ik al
Dus ik ga niet wachten op nieuwe versies van Mikrotik Routerboard.
[ Voor 8% gewijzigd door Tom Paris op 23-09-2015 23:01 ]
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Dat is waarschijnlijkt de UPnP service die zichzelf adverteert. Als je wat doorspeurt kun je de service descriptions vinden.ViezeVis schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:48:
Het valt me sinds kort op dat de KPN iTV kastjes inmiddels zichtbaar zijn in het netwerk via Windows? De nieuwe firmware bevat de functie om de iTV een naam te geven. Ik kan het volgende lezen:
- Serienummer
- MAC-adres
- Uniek ID (uuid:inHome-<macadres>)
- IP adres
Zou dit in de toekomst mogelijkheden gaan bieden?
Is inmiddels al wat langer zo, gaat ook via de eb zelf. Is opzich wel leuk, maar als je de ontvanger een naam geeft dan onthoud hij deze niet. In ieder geval 3 weken geleden niet. Elke herstart is deze weer weg.ViezeVis schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:48:
Het valt me sinds kort op dat de KPN iTV kastjes inmiddels zichtbaar zijn in het netwerk via Windows? De nieuwe firmware bevat de functie om de iTV een naam te geven. Ik kan het volgende lezen:
- Serienummer
- MAC-adres
- Uniek ID (uuid:inHome-<macadres>)
- IP adres
Zou dit in de toekomst mogelijkheden gaan bieden?
Of je er wat aan hebt, tsja idk. Misschien wel. Maar dan kan ik zo niet bedenken wat.
Een intel NIC kon ik helaas niet vinden. En ik heb daar ook over na zitten denken maar dat werd mij onnodig te complex. Maar ik heb 500/500 en als ik beneden en boven tv kijk kan ik theoretisch 526Mbps gebruiken. En dat gaat nietTom Paris schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:00:
[...]
Waarom dan niet gewoon WAN en LAN middels VLAN over dezelfde NIC? Alleen als je Gigabit hebt moet je een tweede NIC hebben, maar dan zou ik wel een Intel NIC kopen...
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb met de v9 inderdaad last van een nat loopback als ik mijn eigen router in de DMZ hang icm met mijn NAS. Wifi via 2.4 is ook drama vanwege de vele andere 2.4 netwerken hierzo. De DMZ opstelling heb ik weer afgebroken.
Op 1 dingetje na werkt alles prima: als ik in Firefox een download start via een willekeurige website, hangt Firefox voor ong. 30 seconden

NT --> EB --> SG3210 ---> PC.
De SG3210 is nog niets aan geconfigureerd op het veranderen van het IP adres na. Ik ben gisteravond eigenlijk vergeten te testen of ik het probleem ook heb zonder de SG3210. Het was al laat...

Ik had een ronde telefoonkabel besteld met RJ11 stekkers (ook voor ronde kabel), blijken de draden van de telefoonkabel niet te passen in de RJ11 stekkers: te dik

Volgens mij heb ik echt de verkeerde RJ11 stekkers gekregen...
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Zorg dat de kabeltjes plat liggen en dus ook de buitenmantel plat. Dan past het altijd.
Firefox heeft icm bepaalde virusscanners soms dit probleem geloof ik.BigEagle schreef op donderdag 24 september 2015 @ 07:15:
Op 1 dingetje na werkt alles prima: als ik in Firefox een download start via een willekeurige website, hangt Firefox voor ong. 30 seconden. Alle andere applicaties werken, maar Firefox geeft een zandloper. Dit heb ik bij alle downloads op verschillende sites. Dit heb ik op mijn vaste PC welke bedraad is aangesloten als volgt:
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
In mijn nieuwbouw woning niet, ik weet niet hoe dronken degene was die de buizen gelegd heeft maar er zitten flink wat scherpe hoeken in. Naar zolder is het zelfs zo erg dat er maar net (bruut geweld) een cat5e door kon, bij de rest lukt een enkele coax of cat6 met licht geweld.
[ Voor 7% gewijzigd door |sWORDs| op 24-09-2015 09:46 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Dat had ik ook al gedaan, maar helaas. De draden zijn echt te dik voor in de RJ11. De ommanteling van de aders is te dik. Ik heb volgens mij stekker kregen voor een platte telefoonkabel, daarvan zijn de aders dunner.Tylen schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:47:
Wat ik altijd doe met ronde kabels in platte RJ stekkers.
Zorg dat de kabeltjes plat liggen en dus ook de buitenmantel plat. Dan past het altijd.
Ik had er geen last van met Ziggo. Mijn virusscanner (ESET) gebruik ik al jaren.Raven schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:58:
[...]
Firefox heeft icm bepaalde virusscanners soms dit probleem geloof ik.
Ik heb zelf een Cat5e kabel gebruikt met een (oude) rj11 stekker die eigenlijk voor platte kabels gemaakt is. Werkt goed!BigEagle schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:54:
[...]
Dat had ik ook al gedaan, maar helaas. De draden zijn echt te dik voor in de RJ11. De ommanteling van de aders is te dik. Ik heb volgens mij stekker kregen voor een platte telefoonkabel, daarvan zijn de aders dunner.
Straks gaat toch alles weer op de schop als de nieuwe router (Ubiquiti EdgeRouter Lite) binnen is.
Overigens: er is een switch geplaatst na de glasvezel modem. Hierop is dus met VLAN het internet gesplitst van TV/Tel. Dat werkt allemaal uitstekend. Het probleem is dus dat op de een of andere manier, de DHCP servers van de routers door elkaar worden gehaald, dit terwijl ze niet met elkaar in direct contact staan, enkel een switch ervoor, maar dat zou het problem niet mogen geven.
Nu is mij dus dit opgevallen: Ik gebruik al een tijdje een homeplug (zo'n internet over stroom adapter). Ik een kabel van mijn eigen router naar zo'n adapter en dan nog zo'n adapter in in de meter kast gezet, daar heb ik een IP cam gezet die geen wifi ondersteunt. Op deze manier krijgt die IP cam dus een verbinding via de homeplugs met mijn eigen router. Alles gaat gewoon goed.
Nu dus het volgende: ik heb nóg zo'n homeplug set op de Experiabox aangesloten. Een lan kabel gaat van de EB naar boven en daar gaat hij in de stopcontact en in een ander slaapkamer zit er weer een homeplug. Zo kan de TV ontvanger dus in verbinding staan met de Experiabox. Dit ging een tijdje gewoon goed. Opeens kreeg ik dus last dat de DHCP servers in de war gingen.
Ik heb dus dit getest: mijn laptop aan de homplugs gehangen die op de Experiabox waren aangesloten, en verrek ik krijg een ip adres van mijn eigen router toegewezen. Sterker nog, ik kan gewoon internetten. Dit terwijl de homeplug is aangesloten op de Experiabox. Vervolgens heb ik mijn laptop op de lan kabel zelf aangesloten die naar boven gaat (dus de Homeplugs eruit gehaald), en ik krijg het IP adres van de Experiabox toegewezen.
Nu is mijn vermoeden dus, dat de homeplugs dit juist veroorzaken. Omdat ik dus een set op mijn eigen router heb aangesloten en een ander set via de Experiabox, denk ik dus dat dít ervoor zorgt dat de DHCP servers in de war raken en dus verkeerde ip adressen worden uitgegeven.
Iemand ervaring hiermee en kan bevestigen dat dit het inderdaad veroorzaakt? Ik kan het helaas niet goed testen nu. Wanneer ik apparaten toevoeg krijgen ze soms alsnog het ip adres van mn eigen router (dat gaat dan opeens dus goed), maar soms ook opeens weer niet. Kan dus niet compleet uitsluiten of dat de oplossing is.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Gooi je die homeplug is uit je netwerk, zo ff checkenASNNetworks schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:27:
Ik heb dus een tijdje last dat 2 DHCP ip ranges door elkaar lopen. Die van mijn eigen router (10.0.1.X) en die van de EB (192.168.2.X). Mijn 2e TV ontvanger krijgt dus het ip adres van mijn router terwijl die verbonden is met de EB. Als ik apparaten aanmeldt op mijn eigen router krijgen die weer het ip adres van de EB. Resultaat: apparaten die met mijn router worden verbonden krijgen het ip adres van de EB en apparaten die via de EB wordt verbonden, krijgen het ip adres van mijn router. Uiteindelijk krijgt geen enkel apparaat dus toegang tot internet (eigen router) of tv diensten (EB).
Overigens: er is een switch geplaatst na de glasvezel mode. Hierop is dus met VLAN het internet gesplitst van TV/Tel. Dat werkt allemaal uitstekend. Het probleem is dus dat op de een of andere manier, de DHCP servers van de routers door elkaar worden gehaald, dit terwijl ze niet met elkaar in direct contact staan, enkel een switch ervoor, maar dat zou het problem niet mogen geven.
Nu is mij dus dit opgevallen: Ik gebruik al een tijdje een homeplug (zo'n internet over stroom adapter). Ik een kabel van mijn eigen router naar zo'n adapter en dan nog zo'n adapter in in de meter kast gezet, daar heb ik een IP cam gezet die geen wifi ondersteunt. Op deze manier krijgt die IP cam dus een verbinding via de homeplugs met mijn eigen router. Alles gaat gewoon goed.
Nu dus het volgende: ik heb nóg zo'n homeplug set op de Experiabox aangesloten. Een lan kabel gaat van de EB naar boven en daar gaat hij in de stopcontact en in een ander slaapkamer zit er weer een homeplug. Zo kan de TV ontvanger dus in verbinding staan met de Experiabox. Dit ging een tijdje gewoon goed. Opeens kreeg ik dus last dat de DHCP servers in de war gingen.
Ik heb dus dit getest: mijn laptop aan de homplugs gehangen die op de Experiabox waren aangesloten, en verrek ik krijg een ip adres van mijn eigen router toegewezen. Sterker nog, ik kan gewoon internetten. Dit terwijl de homeplug is aangesloten op de Experiabox. Vervolgens heb ik mijn laptop op de lan kabel zelf aangesloten die naar boven gaat (dus de Homeplugs eruit gehaald), en ik krijg het IP adres van de Experiabox toegewezen.
Nu is mijn vermoeden dus, dat de homeplugs dit juist veroorzaken. Omdat ik dus een set op mijn eigen router heb aangesloten en een ander set via de Experiabox, denk ik dus dat dít ervoor zorgt dat de DHCP servers in de war raken en dus verkeerde ip adressen worden uitgegeven.
Iemand ervaring hiermee en kan bevestigen dat dit het inderdaad veroorzaakt? Ik kan het helaas niet goed testen nu. Wanneer ik apparaten toevoeg krijgen ze soms alsnog het ip adres van mn eigen router (dat gaat dan opeens dus goed), maar soms ook opeens weer niet. Kan dus niet compleet uitsluiten of dat de oplossing is.
Heb dat gedaan zoals ik aangaf, alleen kan ik niet 100% bevestigen of het daarmee werkt. Niet alle apparaten kregen namelijk een verkeerd ip adres. Dus kan zijn dat ze nu toevallig de juiste krijgen. Maar ik heb het eruit gegooid en kijk het zo een aantal dagen aan. Ik dénk dat dit het probleem is, dat 2 homeplug sets via verschillende routers in verbinding kunnen komen lijkt me nog best aannemelijk.JlJL schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:05:
[...]
Gooi je die homeplug is uit je netwerk, zo ff checken
Ik heb inmiddels twee MoCA adapters besteld, denk dat het daarmee probleemloos gaat werken. (Heb al coax liggen dus)
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
http://www.google.nl/sear...e&imgrc=xDQJXSuKqrFNUM%3A
Is er nog iets wat ik nodig heb voordat kpn glasvezel kan aansluiten?
Ik heb wat gegoogled, maar verder dan dat hilversum het heeft en dat voor ipv6 alleen een v9 modem werkt kom ik nog niet. Ik wil er nu eigenlijk ook wel een keer mee aan de hobby
Stopcontact voor het modem en het NT kastje heb je nog nodig.schumi1986 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:39:
Ben van plan om glasvezel via kpn te nemen , nu heb ik eens naar mijn glasvezelaansluiting in de meterkast gekeken en dat ziet er zo uit
http://www.google.nl/sear...e&imgrc=xDQJXSuKqrFNUM%3A
Is er nog iets wat ik nodig heb voordat kpn glasvezel kan aansluiten?
Bedankt voor je reactie, hoe kom ik aan het NT kastje? Moet dit vanuit de glasvezel leverancier komen? En zijn hier nog kosten aan verbonden?BigEagle schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:50:
[...]
Stopcontact voor het modem en het NT kastje heb je nog nodig.
In je KPN pakket zit een NT, een Experiabox, 1 of meerdere TV decoders (afhankelijk van je bestelling) en alle kabels die je nodig hebt. Je hebt dus enkel 2 stopcontacten nodig nabij de aansluiting van Reggefiber.schumi1986 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:59:
[...]
Bedankt voor je reactie, hoe kom ik aan het NT kastje? Moet dit vanuit de glasvezel leverancier komen? En zijn hier nog kosten aan verbonden?
Als ik die Google-link volg die je plaatste dan zie je bij een paar andere foto's jouw kastje maar dan met een donkergroene module op de linkerkant (en een oranje of witte rechts). Die donkergroene is de KPN NT, alhoewel ze tegenwoordig voornamelijk in wit geleverd worden geloof ik
NT wordt normaliter geplaatst door de monteur maar kan je zelf ook. Als je tzt nog een keer hier vraagt krijg je zo hulp daarmee.
Niet flauw bedoeld maar dit soort info staat ook gewoon op de KPN site hoor.
[ Voor 16% gewijzigd door Barre73 op 24-09-2015 21:15 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Heb na veel speuren op de kpn site idd iets gevonden over het NT kastje, maar echt heel erg duidelijk was het voor mij nietBarre73 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:12:
[...]
In je KPN pakket zit een NT, een Experiabox, 1 of meerdere TV decoders (afhankelijk van je bestelling) en alle kabels die je nodig hebt. Je hebt dus enkel 2 stopcontacten nodig nabij de aansluiting van Reggefiber.
Als ik die Google-link volg die je plaatste dan zie je bij een paar andere foto's jouw kastje maar dan met een donkergroene module op de linkerkant (en een oranje of witte rechts). Die donkergroene is de KPN NT, alhoewel ze tegenwoordig voornamelijk in wit geleverd worden geloof ik
NT wordt normaliter geplaatst door de monteur maar kan je zelf ook. Als je tzt nog een keer hier vraagt krijg je zo hulp daarmee.
Niet flauw bedoeld maar dit soort info staat ook gewoon op de KPN site hoor.
Iig bedankt voor de uitleg, heb kpn glasvezel 60mb besteld met 2 tv ontvangers
Kan ik eindelijk mijn tele2 20mb lijntje uitzwaaien.
Ik heb 2 gescheiden netwerken, een voor internet (eigen router) en een ander voor tv/telefonie (experiabox). ls ik de dhcp server uitzet van mn eigen router, dan krijgen mijn apparaten toch niet een correct ip adres?Tylen schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:36:
Gewoon die tweede dhcp server uitzetten.
Hier nog een heuse videohandleiding. Welke er overigens vanuit gaat dat je al een NTU hebt.schumi1986 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:28:
Heb na veel speuren op de kpn site idd iets gevonden over het NT kastje, maar echt heel erg duidelijk was het voor mij niet
Kun je niet beter een apart topic beginnen (of beter: een mod vragen je posts even af te splitsen), lijkt weinig met KPN van doen zo, maar misschien zie ik dat verkeerd.ASNNetworks schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 00:08:
[...]
Ik heb 2 gescheiden netwerken, een voor internet (eigen router) en een ander voor tv/telefonie (experiabox). ls ik de dhcp server uitzet van mn eigen router, dan krijgen mijn apparaten toch niet een correct ip adres?
Volgens mij is je opstelling niet zo 'gescheiden' als je denkt. Geef dan meteen even aan wat je nu precies wilt bereiken met die aparte ranges en hoe je eigen router aan die Experiabox hangt.
Ik heb KPN Glasvezel en heb door middel van een VLAN switch mijn eigen router in gebruik voor internet en de Experiabox voor TV/Tel. Lijkt me prima te passen in de thread toch?Thralas schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 00:30:
[...]
Hier nog een heuse videohandleiding. Welke er overigens vanuit gaat dat je al een NTU hebt.
[...]
Kun je niet beter een apart topic beginnen (of beter: een mod vragen je posts even af te splitsen), lijkt weinig met KPN van doen zo, maar misschien zie ik dat verkeerd.
Volgens mij is je opstelling niet zo 'gescheiden' als je denkt. Geef dan meteen even aan wat je nu precies wilt bereiken met die aparte ranges en hoe je eigen router aan die Experiabox hangt.
En ik heb volgens mij best specifiek aangegeven wat het probleem nou is, wat mijn opstelling is en waarom mijn routers gescheiden zijn? (mijn router én de experiabox geven de verkeerde ip ranges aan de apparaten, waardoor TV kijken niet werkt en internet apparaten handmatig steeds een ip adres moeten worden toegewezen).
Het probleem wat ik dus beschrijf, past naar mijn mening prima binnen deze thread gezien ik veel posts zie voorbij komen over VLAN switch, eigen router gebruiken etc. Maargoed, zoals ik hiervoor al heb aangegeven, ben ik er denk ik uit wat het probleem veroorzaakt. Wat ik wilde bereiken: of meer mensen dit probleem hebben gehad en/of kunnen bevestigen dat de homeplug dit inderdaad kan veroorzaken. Kan het namelijk niet voor 100% uitsluiten met testen, vandaar dat ik het hier vraag of er mensen zijn die het wel hebben meegemaakt (of meer thuis zijn in homeplugs met verschillende routers).
Ik vond het namelijk raar dat mijn router en de EB niet met elkaar verbonden zijn, maar de apparaten die met de een verbinden (experiabox), een ip adres krijgen van de ander (eigen router). Aangezien hier wel meer mensen een eigen router hebben (dmv een VLAN switch) vroeg ik mij dus af of ze dit ook hebben meegemaakt en hoe ze hiermee zijn omgegaan....
Op het moment dat je last krijgt van DHCP-servers die elkaar bijten kan het niet anders dat je zelf een fout maakt, en dat heeft dan weinig met je provider te maken
Alas, ik hap wel. Al lees ik hier liever werkelijke ervaringen met KPN & KPN-specifieke configuratiedetails.
Doordat je problemen ontstaan wanneer je twee setjes powerline adapters hebt ingeplugd kan het niet anders dan dat alle 4 de powerline adapters één netwerk vormen en zodoende de Experiabox aan je eigen router bridgen, met de issues die je beschrijft tot gevolg.
Nu hebben die dingen als het goed is (de mogelijkheid tot) versleuteling (om bv. te voorkomen dat hetzelfde euvel optreedt als je buren ook zo'n setje hebben). Je moet er dus voor zorgen dat de twee sets afzonderlijke links vormen.
Huiswerk: pak de handleiding erbij en zoek uit hoe je die dingen aan elkaar paired / een verse key instelt per paar. Dan zou het elkaar niet meer moeten bijten.
Bedankt voor je reactieThralas schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 00:55:
Ik heb je verhaal nog eens gelezen, nu snap ik 'm.
Op het moment dat je last krijgt van DHCP-servers die elkaar bijten kan het niet anders dat je zelf een fout maakt, en dat heeft dan weinig met je provider te maken
Alas, ik hap wel. Al lees ik hier liever werkelijke ervaringen met KPN & KPN-specifieke configuratiedetails.
Doordat je problemen ontstaan wanneer je twee setjes powerline adapters hebt ingeplugd kan het niet anders dan dat alle 4 de powerline adapters één netwerk vormen en zodoende de Experiabox aan je eigen router bridgen, met de issues die je beschrijft tot gevolg.
Nu hebben die dingen als het goed is (de mogelijkheid tot) versleuteling (om bv. te voorkomen dat hetzelfde euvel optreedt als je buren ook zo'n setje hebben). Je moet er dus voor zorgen dat de twee sets afzonderlijke links vormen.
Huiswerk: pak de handleiding erbij en zoek uit hoe je die dingen aan elkaar paired / een verse key instelt per paar. Dan zou het elkaar niet meer moeten bijten.
Even aankomende week apparaten loskoppelen en toevoegen steeds om te kijken hoe het verloopt, ik gok dat het probleem dan wel opgelost moet zijn.
Dus ben ik gisteravond naar de KPN XL geweest (in Leiden, mooie winkel!) en kon 'm daar zonder problemen omruilen. v10 aangesloten en alles werkt weer. De interface van de v10 is stukken beter dan die van de v9 en je kunt zelf wat meer instellen (wifi aan/uit, DHCP range aanpassen, enz)

En hier de handleiding voor het zelf plaatsen van de NT:Thralas schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 00:30:
[...]
Hier nog een heuse videohandleiding. Welke er overigens vanuit gaat dat je al een NT hebt.
[...]
Schuif de linker oranje of witte kap naar boven (bovenop het lipje indrukken) en neem deze eraf. Verwijder een eventuele stofdop van de blauwe connector die je ziet zitten.
Pak de KPN NT, haal daar ook het beschermdopje van de connector eraf (aan de achterzijde, binnenin) en druk de NT er net zo op als je die kap er af heb gehaald. Let daarbij even op de onderzijde die een randje heeft. Dat randje valt keurig in de uitsparing op de grondplaat van Reggefiber.
Schuif de NT beheerst naar beneden tot je een klik hoort.Niet te zacht schuiven maar ook niet te hard.
Dan aansluiten op stroom met de meegeleverde adapter en wachten tot het lampje "glas" ook gaat branden.
Gaat het lampje "glas"niet branden, dan is je aansluiting nog niet in de wijkcentrale gepatcht. Je kunt het geheel gewoon zo laten zitten op stroom en als de patch is uitgevoerd gaat het lampje alsnog branden.
Jullie ook last van de KPN Glasvezel storing?
http://nos.nl/artikel/205...kpn-glasvezelnetwerk.html
Robin
Updates wel op Telegraaf en NOS maar niet bij Tweakers?RobinF schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:12:
Hoi,
Jullie ook last van de KPN Glasvezel storing?
http://nos.nl/artikel/205...kpn-glasvezelnetwerk.html
Robin
http://cspreporter.nl/#4991
lijkt een probleem te spelen tussen KPN en resellers?
mijn laatste foto's op flickr
Was een "hoofdleiding" (transmissie verbinding) stuk. Het signaal is nu omgelegd via een andere routeexpression schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:23:
[...]
Updates wel op Telegraaf en NOS maar niet bij Tweakers?
http://cspreporter.nl/#4991
lijkt een probleem te spelen tussen KPN en resellers?
Lijkt er op dat alleen zakelijke klanten getroffen zijn
[ Voor 10% gewijzigd door RobinF op 25-09-2015 14:13 ]
Zullen ze bij ons op de zaak blij zijn dat ik laatst een glasvezel verbinding heb aan laten leggen en we geen KPN meer hebben. Geen slecht woord over KPN, nog steeds top club om mee samen te werken.RobinF schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:24:
[...]
Was een "hoofdleiding" (transmissie verbinding) stuk. Het signaal is nu omgelegd via een andere route
Lijkt er op dat alleen zakelijke klanten getroffen zijn
Heb er thuis inderdaad niks van gemerkt!
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Maar dit geld alleen voor KPN Zakelijk Glas, of bedoel je dat?chickpoint schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:07:
[...]
Zullen ze bij ons op de zaak blij zijn dat ik laatst een glasvezel verbinding heb aan laten leggen en we geen KPN meer hebben. Geen slecht woord over KPN, nog steeds top club om mee samen te werken.
Heb er thuis inderdaad niks van gemerkt!
Je eigen email servers of die van KPN of een ander bedrijf?pekanoot schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:41:
Denk dat het niet alleen zakelijk was, had ook last dat ik 2 email servers niet kon bereiken.
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
chickpoint schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 19:16:
[...]
Je eigen email servers of die van KPN of een ander bedrijf?
Er zit een UTCRCEmulation in, ik denk dat je daar IR Remote Control codes mee kan sturen.Thralas schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:11:
[...]
Dat is waarschijnlijkt de UPnP service die zichzelf adverteert. Als je wat doorspeurt kun je de service descriptions vinden.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <action> <name>SendKeyEvent</name> <argumentList> <argument> <name>Timestamp</name> <relatedStateVariable>A_ARG_TYPE_Timestamp</relatedStateVariable> <direction>in</direction> </argument> <argument> <name>Token</name> <relatedStateVariable>A_ARG_TYPE_Token</relatedStateVariable> <direction>in</direction> </argument> <argument> <name>KeyCode</name> <relatedStateVariable>A_ARG_TYPE_KeyCode</relatedStateVariable> <direction>in</direction> </argument> </argumentList> </action> |
Maar zonder client om te sniffen krijg ik m niet aan de praat, wat ik wel gevonden heb:
https://raw.githubusercon.../services/util/Const.java
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| public static final int NAV_RIGHT = 16777236; public static final int NAV_LEFT = 16777234; public static final int NAV_UP = 16777235; public static final int NAV_DOWN = 16777237; public static final int KEYPAD_0 = 48; public static final int KEYPAD_1 = 49; public static final int KEYPAD_2 = 50; public static final int KEYPAD_3 = 51; public static final int KEYPAD_4 = 52; public static final int KEYPAD_5 = 53; public static final int KEYPAD_6 = 54; public static final int KEYPAD_7 = 55; public static final int KEYPAD_8 = 56; public static final int KEYPAD_9 = 57; public static final int OK = 16777220; public static final int RED = 16777272; public static final int GREEN = 16777273; public static final int YELLOW = 16777274; public static final int BLUE = 16777275; public static final int CHANNEL_UP = 16777238; public static final int CHANNEL_DOWN = 16777239; public static final int TV_GUIDE_EPG = 16777264; public static final int MENU = 16777265; public static final int HOME_TV = 16777232; public static final int BACK = 16777219; public static final int HELP = 16777304; public static final int RADIO = 16777222; public static final int TP_STOP = 16777267; public static final int TP_REW = 16777270; public static final int TP_PLAY = 16777266; public static final int TP_FWD = 16777269; public static final int TP_REC = 16777271; public static final int LIST = 16777223; public static final int POWER = 16777399; |
Geen idee of die keycodes gelijk zijn bij KPN. En soms moet je eerst op een andere dienst een handshake doen voor UPNP commando's accepteert, dit was in elk geval zo bij Samsung en UPC.
[ Voor 65% gewijzigd door |sWORDs| op 28-09-2015 16:54 ]
Deze aanbieding had ik niet verwacht, het lijkt wel haast weggeven om maar een zo groot mogelijk marktaandeel te vergaren. Maar goed, ik vind het wel prima. Alleen even kijken wat ik na een jaar ga doen. Ik ben ook wel benieuwd hoe écht breedband internet gaat bevallen. Mijn huidige ADSL haalt max 8/1 Mbit. Niet meer iets van deze tijd.
Voor KPN 100/100 zou ik ongeveer het zelfde kwijt zijn. Maar ik lees hier simpele dingen als HD zenders niet op 1 etc. Is dit nog steeds het geval?
Daar vergis je je flink in man...ik vind 8mbit echt niet langzaam.
Ja...even 50GB gamebestanden binnen halen doe je drie dagen over maar voor casual internet is 8mbit echt genoeg.
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
8mbit is niet meer van deze tijdWaterlelie schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:59:
[...]
Daar vergis je je flink in man...ik vind 8mbit echt niet langzaam.
Ja...even 50GB gamebestanden binnen halen doe je drie dagen over maar voor casual internet is 8mbit echt genoeg.
Een pagina als nos.nl laad vrijwel net zo snel als op glas.jimmy87 schreef op maandag 28 september 2015 @ 23:53:
[...]
8mbit is niet meer van deze tijdMaar dat is mijn persoonlijke mening
Ligt eraan wat je wilt.....voor een tweaker zal adsl gauw als oubollig overkomen idd
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Ja. Dat is nog steeds het geval maar inmiddels is bevestigd dat het komend jaar gaat veranderen naar de best mogelijke zender op de goede plek, afhankelijk van of je glas of DSL hebt. Dus zoals het hoort zal ik maar zeggen.Tito129 schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:21:
Wegens verhuizing heb ik vanaf november de keus tussen KPN glas en ziggo. Ik heb nu ziggo met 120/20. Opzich ben ik heel tevreden.
Voor KPN 100/100 zou ik ongeveer het zelfde kwijt zijn. Maar ik lees hier simpele dingen als HD zenders niet op 1 etc. Is dit nog steeds het geval?
Haha, voor je gevoel ja. Maar zolang je geen (grote) films/games/programma's download/streamt is het niet nodig. Echter de doorsnee Tweaker doet dat wel. Mijn moeder daarentegen zou meer dan genoeg hebben aan 8Mbit. Want vergis je niet, dat is toch 1MB/s. Youtube 1080 HD heeft zo'n 4/5Mbit nodig. Spotify zo'n 1-2Mbit.jimmy87 schreef op maandag 28 september 2015 @ 23:53:
[...]
Ben ik het helemaal mee eens. Maar de upload vind ik misschien nog wel belangrijker.jimmy87 schreef op maandag 28 september 2015 @ 23:53:
[...]
[bitneukmodes]Trouwens 8mbit is wel heel traag
te laten zetten. Ik snap er echt niets van want het heeft altijd gewerkt. Ondertussen wel de TPlink gereset maar dat maakt ook niets uit. Als username gebruik ik wanmac@internet
password: kpn
Hebben jullie nog tips of aanwijzingen?
Op dat laatste doelde ik met niet meer van deze tijd. En als ik dan zie dat 4G en soms zelfs 3G verbindingen sneller zijn als mijn ADSL verbinding dan vind ik dat helemaal niet meer van deze tijd als vaste verbinding. Aan de andere kant kan ik mij nog al te goed de 56k tijd herinneren. Bij het openen van een willekeurige website kon je gaan duimendraaien. Dat heb je tegenwoordig met ADSL verbindingen niet meer maar je merkt dat heel veel diensten tegenwoordig gewoon op snellere verbindingen zijn gericht.
Aangezien het al 1 oktober is en ik niks vernomen heb van Reggefiber gok ook niet dat FTU opeens vervangen gaat worden. Heeft iemand enig idee wat voor stroomadapter er precies nodig is voor de ZTE ZXHN F3100? Dan kan ik 13 oktober zelf de boel aansluiten.
Ik heb ook al contact opgenomen met KPN maar die hebben het over een monteur, ik heb geen KPN monteur aangevraagd want ik kan het zelf verder wel aansluiten. En van Reggefiber verwacht ik geen monteur want er is al een FTU.
Maar wees gerust: de KPN monteur heeft de NTU die je wel nodig hebt gewoon in zijn auto mee.
Overigens zou die monteur verplicht moeten zijn want je zou nog steeds niet zelf de NT mogen plaatsen als het goed is.
Maar dan zal je wel KPN moeten bellen om die monteur. Niet voor je huisinstallatie maar voor die NT plaatsing.
[ Voor 26% gewijzigd door Barre73 op 01-10-2015 21:22 ]
Even opgezocht hoe de Reggefiber UFTU er uitziet. Dat is inderdaad mijn aansluiting. Links zit dus als een NTU van ZTE maar daar mis ik de stroomadapter van. Is geen dummy. Rechts is een witte dummy.Barre73 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:19:
Je hebt een andere NTU nodig. Als ik jouw verhaal hoor heb je een Reggefiber UFTU. Die met 2 oranje of witte kappen naast elkaar. Dan had je inderdaad die ZTE of een soortgelijke moeten krijgen. Dus een logistieke fout van KPN.
Maar wees gerust: de KPN monteur heeft de NTU die je wel nodig hebt gewoon in zijn auto mee.
Overigens zou die monteur verplicht moeten zijn want je zou nog steeds niet zelf de NT mogen plaatsen als het goed is.
Maar dan zal je wel KPN moeten bellen om die monteur. Niet voor je huisinstallatie maar voor die NT plaatsing.
Ik ga denk ik gewoon een universele adapter bestellen. Net de adapter van de experiabox op de NTU geprobeerd en dit werkt gewoon.
Dan hoeft er ook geen monteur te komen. Bedankt iig!
PS: De plug op experia box is volgens mij 5.0 x 2.1 mm maar ik heb geen hele precies liniaal. Weet iemand de afmetingen toevallig?
Maar waarom moeilijk doen ? Vraag gewoon om een basis installatie bij KPN ? Komt de monteur alleen de ntu en modem plaatsen kun je daarna zelf verder
Daar doen ze niet aan voor zover ik weet, hebben geen losse EB stekkers liggen. KPN ook niet, alleen van bepaalde types waar bekend is waar vaker problemen mee zijn. Maar bij lang niet alle eb's is dit het geval. Vaak vervangen ze gewoon de hele eb.Barre73 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:39:
Kan je dan niet langs een KPN winkel om een adapter voor de EB te halen? Dan ben je ook klaar.
Ik ga na mijn werk is even langs de KPN winkel, had sowieso een V9 gekregen en wil toch wel graag een V10. Hopelijk krijg ik dan ook een 2e adapter mee, ga het gewoon proberen. Thanks in iedergeval!Barre73 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:39:
Kan je dan niet langs een KPN winkel om een adapter voor de EB te halen? Dan ben je ook klaar.
Ik heb op het moment weinig tijd om vrij te nemen om op een monteur te zitten wachten. En het enige wat ik mis is een stroomadapter, dus als ik dat makkelijk kan regelen ga ik geen monteur afspraak inplannen. Bedankt voor de adapter info!Jan-man schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:47:
12v 500ma is die adapter.
Maar waarom moeilijk doen ? Vraag gewoon om een basis installatie bij KPN ? Komt de monteur alleen de ntu en modem plaatsen kun je daarna zelf verder
Verwijderd
Sinds enige tijd heb ik opeens dat ik niet meer van PLEX (www.plex.tv) gebruik kan maken. Ik heb zelf een server staan met hier en daar wat films en alle thuis video's, in een datacenter met 2x 1GB glasvezel (van ziggo, dit is van het hosting bedrijf). Verder prima server die bijna alles aan kan, als ik een 3D film kijk dan staat de server in totaal nog net niet de 4% aan te te tikken, zowel als CPU kracht als bandbrete.
Dit heeft ook altijd prima gewerkt en buiten mijn eigen huis werkt dit ook nog prima, echter binnenshuis (met KPN glasvezel, 100mb up en down) werkt het niet meer goed. Op een of andere manier opend de film met een download van rond de 90mbps en zakt binnen een paar seconden naar de 4-6 mbps en blijft daar haken. Doe ik een speedtest terwijl plex bufferd dan is die gewoon 100/100 dus de verbinding is prima. Ping naar de server levert een gemiddelde op van 10-15 wat ook prima is (had verwacht dat dit veel lager zou zijn maar vooruit).
Wat heb ik hier thuis meegetest?
een V9 met daar achter een 20 tal aparaten. Bijna allemaal verbonden met CAT6 kabels die helemaal opnieuw zijn getrokken met het aanleg van glasvezel bij ons.
1 windows 10 pc
1 macbook pro 2015
1 ipad
1 chromecast
Wat heb ik getest?
Alle apparaten van het internet gooien, wifi uit en rechtstrees op de V9 hangen, probleem blijft.
Alleen de macbook via wifi (heb geen adapter helaas voor kabel) en ook problemen.
iPad idemodito
Alle andere ook
Op windows 10 machine heeft hij het altijd 100% goed gedaan zonder gezeur het is pas sinds een paar weken dat ik het opmerk (weinig tijd voor series/films). Plex heeft het altijd prima gedaan maar toch alles verwijderd en opnieuw begonnen, zelfde probleem.
ipv6 uitgezet op alle apparaten en het modem.
de pc waar ik de film op start in een DMZ gezet.
firewall uit op windows pc
Ping naar server (rond de 10ms)
Niks heeft geholpen en mijn diagnostiek houd inmiddels een beetje op. Ik heb de helpdesk gebeld en deze konden 0 problemen uitlezen en ook niets vinden wat zou kunnen lijken op enige blokade van KPN hun kant. Het hosting bedrijf is het ook niet (anders zouden ze geen klanten kunnen bedienen!). De heer van de helpdesk zei dat het met een v10 wellicht beter moet gaan en deze is onderwerp (met hoop van zegen dat dit het gaat verhelpen). echter dacht ik waarom geen topic aanmaken aangezien dit altijd van die leuke uitdagingen zijn, waar zit het probleem
Hier een duidelijk voorbeeld:
Terwijl op dat zelfde moment deze test heb uitgevoerd:
setup van machine:
Operating System: Windows 10 Pro 64-bit (10.0, Build 10240) (10240.th1.150916-2039)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: MSI
System Model: MS-7885
BIOS: 1.80
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-5820K CPU @ 3.30GHz (12 CPUs), ~4.0GHz
Memory: 32768MB RAM DDR4 @ 2.4GHZ
GPU: NVIDIA GeForce GTX 970
3 SSD's. dus dat is het probleem ook niet
Uiteraard loopt er ook een topic op het plex forum (http://forums.plex.tv/dis...eed-capped-at-6mbps?new=1 ) en wellicht dat het toch aan plex ligt. Ook op het KPN forum is een topic: http://forum.kpn.com/t5/I...EX-gethrotteld/m-p/362720
En wellicht eens bij een vriend of kennis proberen die geen KPN heeft of je daar hetzelfde probleem hebt?
[ Voor 27% gewijzigd door kgb545 op 02-10-2015 09:45 ]
Verwijderd
Thanks voor de tips, helaas werkt het bij andere wel prima vanaf de zelfde server. Een andere poort is geprobeerd helaas mag dat ook niet baten.kgb545 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:43:
Heb je ook al eens geprobeerd de port mapping in Plex aan te passen? Dus de standaard poort van Plex te wijzigen in een willekeurig andere poort? Als KPN al throttelt, lijkt het me port-based. Zou kunnen helpen.
En wellicht eens bij een vriend of kennis proberen die geen KPN heeft of je daar hetzelfde probleem hebt?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2015 10:37 ]

Mijn managed switch is een Cisco SG300-10 en mijn router is een Asus RT-AC66U. Even ter verduidelijking. Internet werkt gewoon goed, IPTV met uitzending gemist werkt, maar nu ervaar ik bij het doen van een speedtest op of mijn router of op mijn rasperry pi dat hij zeer traag is en zelfs af en toe de connectie kwijt lijkt te zijn. Zijn er hier die een oplossing hebben?
EDIT:
Fixed, mijn switch heeft "Energy Efficient Ethernet" en dit snapt de NTU niet. Dus de poort waar de NTU op aangesloten zit, moet dit uitgeschakeld hebben. Ik had op de switch behoorlijk veel rx errors. Nu alles perfect en IPTV en volle bak downloaden is geen probleem.
[ Voor 21% gewijzigd door adjego op 02-10-2015 19:40 ]
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Naar de KPN winkel geweest. V9 geruild voor V10, was geen probleem. NTU konden ze in de winkel niks aan doen. Gelukkig ben ik vergeten de adapter van de V9 in te leveren, dus die sluit ik lekker op de NTU aan ;-)GrandDestroyer schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:15:
[...]
Ik ga na mijn werk is even langs de KPN winkel, had sowieso een V9 gekregen en wil toch wel graag een V10. Hopelijk krijg ik dan ook een 2e adapter mee, ga het gewoon proberen. Thanks in iedergeval!
[...]
Ik heb op het moment weinig tijd om vrij te nemen om op een monteur te zitten wachten. En het enige wat ik mis is een stroomadapter, dus als ik dat makkelijk kan regelen ga ik geen monteur afspraak inplannen. Bedankt voor de adapter info!
Dit is standaard.ljt schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:25:
Zit eraan te denken om ook over te stappen naar KPN glasvezel. Heb topic al doorgelezen maar wat ik me afvroeg -> krijgen nieuwe klanten standaard routed tv? Of is dat afhankelijk van je woonplaats oid?
Ik heb nu namelijk NTU > managed tp-link switch > Asus ac-68u > managed tp-link switch(VLAN 1)
NTU > managed tp-link switch > VLAN 4(MAC Vlan)
NTU > managed tp-link switch > VLAN 7 (telefonie)
Ik vind het zonde om die goed werkende asus te moeten vervangen voor iets anders zoals een egderouter lite.
Iemand die toevallig al wat verder is met een dergelijke setup?
[ Voor 5% gewijzigd door Venxir op 03-10-2015 11:04 ]
If it aint broke, fix it till it is!
AC68u (PPPoE, VLAN's 4t,6t,7t trunked naar poort 0 (NTU), VLAN 4t en 7t trunked naar poort 4 (Experia), LAN untagged naar poort 3 en 4 met tagged VLAN 4 in een trunk. Dan een managed switch voor elke iptv box die 4 untagged op een poort voor de IPTV box zet. IPTV werkt dan ook vanaf de Experiabox.
Dat zou inderdaad ook gewoon met routed moeten kunnen, aangezien de Asus een IGMP proxy heeft en je de opties in DNSMASQ moet kunnen zetten.
Ook dubbel NAT met een V10 zou moeten kunnen, eventueel met een dubbele IGMP proxy of gewoon vanaf de Asus wijzen naar de proxy van de Experiabox.
Edit, volgens mij heb ik 'm, mijn post was op smallnetbuilder en niet hier:
Dit zou je kunnen aanpassen, en IPTV alleen naar poort 0 en 5 laten gaan, maar dan moet je dus wel een extra lease vragen en de IGMP proxy/DNSMASQ juist zien te krijgen.Before doing anything connect a hub or managed switch (mirroring the NTU port) between the modem and NTU and use Wireshark, you'll see the VLAN's with Priorities and PPPoE (if used) settings of the modem. Or google to see if anyone else has figured it out already for your ISP.
In my case I spotted that it uses a trunk with:
Internet VLAN6 with a priority 1 with PPPoE using username@internet as username and ppp as password
VoIP VLAN7 with priority 5 with unknown SIP settings (meaning I still need to use the providers device for SIP)
IPTV VLAN4 with priority 4
So what I did is connect the WAN of the Asus to the NTU and configured PPPoE, and created trunks (VLAN1 = LAN):
WAN to NTU with VLAN 4 (tagged), 6 (tagged), 7 (tagged)
Port 4 to ISP device with VLAN 4 (tagged) and 7 (tagged)
Port 1, 2, 3 going to the managed switches of the floors with VLAN 1 (default untagged) and 4 (tagged)
All managed switches (Currently one SRW2016, two SLM2008's and a DGS-1210-28) and the Asus have IGMP snooping enabled.
/jffs/scripts/wan-start:
#!/bin/sh
/usr/sbin/robocfg switch disable
#vlan 4 = IPTV
/usr/sbin/robocfg vlan 4 ports "0t 1t 2t 3t 4t"
#vlan 6 = INTERNET
/usr/sbin/robocfg vlan 6 ports "0t 5t"
#vlan 7 = VoIP
/usr/sbin/robocfg vlan 7 ports "0t 4t"
/usr/sbin/robocfg switch enable
Now I can use IPTV on the ports of the ISP device or assign any port on any of the managed switches as VLAN4, while still having normal LAN on all other ports.
[ Voor 133% gewijzigd door |sWORDs| op 03-10-2015 12:13 ]
Zover was ik ook ja|sWORDs| schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:35:
Ik heb op de ac68u wel de oude setup aan de praat gekregen. Dus jouw voorbeeld, maar dan zonder managed tp-link (de interne managed switch gebruiken). Ik heb dat scriptje en de config in een topic staan, maar ik kan het zo snel niet vinden.
AC68u (PPPoE, VLAN's 4t,6t,7t trunked naar poort 0 (NTU), VLAN 4t en 7t trunked naar poort 4 (Experia), LAN untagged naar poort 3 en 4 met tagged VLAN 4 in een trunk. Dan een managed switch voor elke iptv box die 4 untagged op een poort voor de IPTV box zet. IPTV werkt dan ook vanaf de Experiabox.
Dat zou inderdaad ook gewoon met routed moeten kunnen, aangezien de Asus een IGMP proxy heeft en je de opties in DNSMASQ moet kunnen zetten.
Ook dubbel NAT met een V10 zou moeten kunnen, eventueel met een dubbele IGMP proxy of gewoon vanaf de Asus wijzen naar de proxy van de Experiabox.
[...]
Dit zou je kunnen aanpassen, en IPTV alleen naar poort 0 en 5 laten gaan, maar dan moet je dus wel een extra lease vragen en de IGMP proxy/DNSMASQ juist zien te krijgen.
Zou geweldig zijn als er ook een Asus config op het forum komt die routed werkt! Hij is er al voor de Ubiquiti, Mikrotik en Openwrt. Dus wellicht zijn dat goede voorbeelden!|sWORDs| schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:35:
Ik heb op de ac68u wel de oude setup aan de praat gekregen. Dus jouw voorbeeld, maar dan zonder managed tp-link (de interne managed switch gebruiken). Ik heb dat scriptje en de config in een topic staan, maar ik kan het zo snel niet vinden.
[...]
Dit zou je kunnen aanpassen, en IPTV alleen naar poort 0 en 5 laten gaan, maar dan moet je dus wel een extra lease vragen en de IGMP proxy/DNSMASQ juist zien te krijgen.
Idd, ik probeer van alles maar heb gewoon niet genoeg kennis nog om dit klusje te klarenJlJL schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:01:
[...]
Zou geweldig zijn als er ook een Asus config op het forum komt die routed werkt! Hij is er al voor de Ubiquiti, Mikrotik en Openwrt. Dus wellicht zijn dat goede voorbeelden!

Waar loop je vast?Venxir schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:12:
[...]
Idd, ik probeer van alles maar heb gewoon niet genoeg kennis nog om dit klusje te klaren
De start staat hiero http://mycyberuniverse.co...ter-via-command-line.htmlVenxir schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:58:
Dat AsusWrt(-Merlin) geen config files gebruikt zoals ik bij openWRT en Ubiqiuity zie. alleen lijkt via nvram commands te gaan. Heb eerlijk gezegd nog niet de tijd kunnen vinden om te zien hoe dat in mekaar steekt.
Thanks die ziet er hulpvol uit jaJlJL schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:36:
[...]
De start staat hiero http://mycyberuniverse.co...ter-via-command-line.html
Ben nog in onderhandeling of ik mijn v9 in mag ruilen voor een v10 omdat ik via mijn mobiel alleen met de app DNSET kan internetten, anders werkt maar de helft van de apps. ( mobiel bankieren, whatsapp media downloaden etc )
[ Voor 30% gewijzigd door NeoMe op 07-10-2015 22:36 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Je hebt een M8 zeker? Helaas mar KPN WebCare die Experiaboxen niet omruilen omdat er een "oplossing is" voor het M8-probleem.NeoMe schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:32:
Vandaag mijn abbo verlengd, gaf aan dat ik vorig jaar de actie had met 6 maanden voor de helft. Dus kreeg dat nu weer opnieuw, telefonisch besproken. Dus mocht je binnenkort willen verlengen, kun je snel bijna twee honderd euro verdienen met vijf minuten bellen.
Ben nog in onderhandeling of ik mijn v9 in mag ruilen voor een v10 omdat ik via mijn mobiel alleen met de app DNSET kan internetten, anders werkt maar de helft van de apps. ( mobiel bankieren, whatsapp media downloaden etc )
Je kan wel een nieuwe krijgen als je een NAT Loopback probleem hebt: http://forum.kpn.com/t5/I...502/highlight/true/page/9
Of een Push-berichten-probleem: http://forum.kpn.com/t5/I...d-p/352861/highlight/true
Daar hoef je toch niet over te onderhandelen? Een bezoekje aan een KPN-winkel en je kunt je V9 zo omruilen voor een V10. Eventueel van te voren even bellen of ze ze hebben liggen.NeoMe schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:32:
Even langs de KPN winkel en je hebt daar zo een nieuwe V10 mee. Tenzij het druk is, dan moet je wachten. Of je belt even naar 0800 0404, geeft aan dat je geen enkele lampjes meer op eb hebt, en daarom een nieuwe nodig bentRobinF schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 07:17:
[...]
Je hebt een M8 zeker? Helaas mar KPN WebCare die Experiaboxen niet omruilen omdat er een "oplossing is" voor het M8-probleem.
Je kan wel een nieuwe krijgen als je een NAT Loopback probleem hebt: http://forum.kpn.com/t5/I...502/highlight/true/page/9
Of een Push-berichten-probleem: http://forum.kpn.com/t5/I...d-p/352861/highlight/true
Ja M8. Maar ga hem inderdaad omruilen, heb de klantenservice al gesproken.RobinF schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 07:17:
[...]
Je hebt een M8 zeker? Helaas mar KPN WebCare die Experiaboxen niet omruilen omdat er een "oplossing is" voor het M8-probleem.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Je kan tot die tijd ook je DNS zelf instellen bij WiFi instellingen en dan heb je die DNSset App niet nodig.NeoMe schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:15:
[...]
Ja M8. Maar ga hem inderdaad omruilen, heb de klantenservice al gesproken.
Draai nu die instellingen en de app, dan werkt het tenminste. Weet niet of het zonder app ook kan, vind de app niet erg om te draaien maar wil gewoon dat het allemaal werkt zonder toepassingen. Mijn vriendin heeft een S5 en heeft hetzelfde probleem.RobinF schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:22:
[...]
Je kan tot die tijd ook je DNS zelf instellen bij WiFi instellingen en dan heb je die DNSset App niet nodig.
Weet je dat zeker? Want het probleem qua DNS is tot nu toe alleen bekend op een M8.NeoMe schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:34:
[...]
Draai nu die instellingen en de app, dan werkt het tenminste. Weet niet of het zonder app ook kan, vind de app niet erg om te draaien maar wil gewoon dat het allemaal werkt zonder toepassingen. Mijn vriendin heeft een S5 en heeft hetzelfde probleem.
Of heeft zij dat haar pushberichten niet binnenkomen?
Ja ze heeft last met internetbankieren, whatsapp dat de media niet download en dat berichten vertraagd ( half uur ofzo ) later. Meestal pas als ze weer op de mobiel kijkt.RobinF schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:53:
[...]
Weet je dat zeker? Want het probleem qua DNS is tot nu toe alleen bekend op een M8.
Of heeft zij dat haar pushberichten niet binnenkomen?
[ Voor 5% gewijzigd door NeoMe op 08-10-2015 11:07 ]
Tevens heb ik ook het sterke vermoeden dat KPN aan throtteling doet. Ik ben absoluut geen expert op het gebied van netwerken e.d. maar ik merk het volgende op:
Ik heb een alles-in-1 premium abonnement met 100/10 verhoging over DSL.
Downloads van Steam/Origin/Uplay trekt ie met minimaal 10 megabyte per seconde binnen met een pieksnelheid rond de 12. Nieuwsgroepen en torrents waarvan ik weet dat deze de volle downloadsnelheid moeten kunnen benutten komen niet boven de 7 megabyte per seconde uit. Tevens merk ik dat er nog downloadruimte is bij nieuwsgroepen en torrents omdat bij het starten van de iplayer van KPN (tv kijken in de webbrowser) de kwaliteit nog maximaal is, terwijl de kwaliteit tijdens een Steam/Origin/Uplay download dermate slecht is dat de ondertiteling nauwelijks leesbaar is. (geen wetenschappelijke test ik weet het, maar het geeft wel het e.e.a. aan.)
Uiteraard zit ik op een bekabeld netwerk en zit alleen de V10 van KPN er tussen, dus geen switches e.d.
Heb hierover ook met KPN gebeld maar throtteling werd ontkend en ik moest maar eens kijken naar de instellingen van mijn router. (vanalles gedaan, maar nul effect).
Ben over het algemeen zeer te spreken over KPN, maar dit blijf ik altijd net een beetje jammer vinden.
Ik denk dat hun TV-kijk-app een hogere prioriteit heeft? Of dat alle media diensten een hogere prioriteit hebben. Overigens is dit een glasvezel topic, maar omdat je DSL hebt kan het ook zijn dat je download iets lager is dan wat je abonnement is.kubuksa schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:29:
Kreeg een aantal weken geleden een brief thuis dat mijn V9 werd omgeruild voor de V10 zonder hier zelf naar te moeten vragen. Ik kan me ook niet indenken dat ze er bij andere huishoudens moeilijk over doen om hem in te ruilen.
Tevens heb ik ook het sterke vermoeden dat KPN aan throtteling doet. Ik ben absoluut geen expert op het gebied van netwerken e.d. maar ik merk het volgende op:
Ik heb een alles-in-1 premium abonnement met 100/10 verhoging over DSL.
Downloads van Steam/Origin/Uplay trekt ie met minimaal 10 megabyte per seconde binnen met een pieksnelheid rond de 12. Nieuwsgroepen en torrents waarvan ik weet dat deze de volle downloadsnelheid moeten kunnen benutten komen niet boven de 7 megabyte per seconde uit. Tevens merk ik dat er nog downloadruimte is bij nieuwsgroepen en torrents omdat bij het starten van de iplayer van KPN (tv kijken in de webbrowser) de kwaliteit nog maximaal is, terwijl de kwaliteit tijdens een Steam/Origin/Uplay download dermate slecht is dat de ondertiteling nauwelijks leesbaar is. (geen wetenschappelijke test ik weet het, maar het geeft wel het e.e.a. aan.)
Uiteraard zit ik op een bekabeld netwerk en zit alleen de V10 van KPN er tussen, dus geen switches e.d.
Heb hierover ook met KPN gebeld maar throtteling werd ontkend en ik moest maar eens kijken naar de instellingen van mijn router. (vanalles gedaan, maar nul effect).
Ben over het algemeen zeer te spreken over KPN, maar dit blijf ik altijd net een beetje jammer vinden.
M.b.t. de prioriteit voor mediadiensten klinkt logisch, maar wanneer ik met Steam/Origin/Uplay download word de kwaliteit van de mediadiensten ingeperkt. Voor deze gevallen is download dus belangrijker dan mediadiensten en het lijkt me sterk dat dit verandert bij downloads middels nieuwsgroepen of torrents. Tevens neemt de downloadsnelheid niet toe bij nieuwsgroepen/torrents wanneer ik de mediadiensten uitschakel. Het gebruik van de itvplayer was enkel bedoeld om te kijken of er nog vrije bandbreedte was bij het downloaden van een (langzame) torrent/nieuwsgroep.
Mijn download is inderdaad iets trager dan de 100 mbit waar ik voor betaal bij KPN, maar het blijft frappant dat ik bij Steam/Origin/Uplay downloads niet onder de 10 mbyte p/s uitkom en piek rond de 12mbyte terwijl ik bij torrents/nieuwsgroepen in mijn handen mag klappen als ik tussen de 6 en 7 mbyte p/s zit.
Bericht was puur bedoeld om noving te vertellen dat hij niet alleen is met zijn vermoedens. Verder zal ik dit topic niet vervuilen met mijn antieke DSL perikelen. Kan iig niet wachten tot er ook glasvezel bij mij in de wijk komt.
Thx voor de input!
Lijkt ook nog eens sneller te werken en zag dat er 5Ghz op zat
Weet iemand van jullie misschien meer waarom dit nog niet door heel Nederland is uitgerold blijkbaar?
Hoi,Rhodez schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:35:
Sinds vandaag ben ik over van Vodafone naar KPN Glasvezel. Ik moet toch even kwijt dat ik negatief verrast ben dat de HD Glas-zender hier nog niet werkzaam zijn. De klantenservice gaf aan dat de HD Glas-zenders een pilot zijn die nog niet voor alle glasvezelklanten beschikbaar zijn. Dit staat echter niet op de website van KPN vermeld. Daar is vermeld dat enkel de oude decoders nog niet over de HD glaszenders zouden beschikken...
Weet iemand van jullie misschien meer waarom dit nog niet door heel Nederland is uitgerold blijkbaar?
Iedereen (alle "glas" klanten) hebben HD Glas zenders. Je hebt alleen een HMB2260 of een specifieke Arris ontvanger nodig
Kijk even of in je menu HD aanstaat en/of dat er geen verborgen zenders staan ingesteld en zeer veel voorkomend probleem.Rhodez schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:35:
Sinds vandaag ben ik over van Vodafone naar KPN Glasvezel. Ik moet toch even kwijt dat ik negatief verrast ben dat de HD Glas-zender hier nog niet werkzaam zijn. De klantenservice gaf aan dat de HD Glas-zenders een pilot zijn die nog niet voor alle glasvezelklanten beschikbaar zijn. Dit staat echter niet op de website van KPN vermeld. Daar is vermeld dat enkel de oude decoders nog niet over de HD glaszenders zouden beschikken...
Ik kan niet zeggen dat ze mij throttelen onder wat ze adverteren. Ik zie van usenet 548 mbps bij een 500/500 verbinding. Aangezien het een gigabit verbinding fysiek is, shapen ze wel, maar dat lijkt dus bijna 10% meer te zijn. Dat is dan 68 MByte/sec.kubuksa schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:29:
Nieuwsgroepen en torrents waarvan ik weet dat deze de volle downloadsnelheid moeten kunnen benutten komen niet boven de 7 megabyte per seconde uit. Tevens merk ik dat er nog downloadruimte is bij nieuwsgroepen en torrents omdat bij het starten van de iplayer van KPN (tv kijken in de webbrowser) de kwaliteit nog maximaal is, terwijl de kwaliteit tijdens een Steam/Origin/Uplay download dermate slecht is dat de ondertiteling nauwelijks leesbaar is. (geen wetenschappelijke test ik weet het, maar het geeft wel het e.e.a. aan.)
Allemaal via een v10 box, maar bij de v8 die ik hiervoor had was het ook zo.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
704 toch?Tylen schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:56:
Je weet dat je in de 660 kanalen moet zijn heDus RTL4 glas hd is 664.
Als het goed is wel ja: http://forum.kpn.com/t5/I...vezel-klanten/td-p/298659Rhodez schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 07:17:
De HD zenders staan aan en er zijn (helaas) geen zenders verborgen. Zou HD Glas toch voor alle glasvezelklanten met een recente stb beschikbaar moeten zijn?
704 is "gewoon" HD en en bij 660 zitten de HD-"Glas" kanalen dacht ik
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie