Inderdaad. Dit sluit ook aan bij wat ik zei over een sellers market: je moet een ervaren Java dev weten te overtuigen dat dit echt een goeie carrièrestap is. Dus zowel in uitdaging als in loon. Niemand gaat weg voor hetzelfde werk tegen hetzelfde loon; waarom zou 'ie? Als je me niet ruim meer kan bieden dan m'n huidige werkgever me nu betaalt heeft het geen enkel zin verder te praten. En helaas wil een groot deel van de bedrijven voor een dubbeltje op de eerste rang zitten dus "een marktconform salaris" betekent gewoon dat ik er op achteruit zou gaan. No thanks.sorted.bits schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:19:
Wat mij vooral ook opvalt bij de standaard recruitermailtjes: Dit ga je allemaal doen en dit moet je allemaal weten.
Maar er wordt met geen woord gerept over wat ze voor mij gaan doen. Salaris, voorwaarden, etc.
Ik heb nog even in m'n LinkedIn inbox zitten kijken naar wat typische reacties:
Ik sta op LinkedIn as senior Java dev. Ik heb "ook kennis van Java" ja. En het is "interessant" nadat je "interesse gewekt is". Euh, cut the bullcrap.Mijn interesse werd gewekt door jouw CV op Linkedin. Interessant moet ik zeggen! Ik zie dat je ook kennis hebt van Java etc.
Acquisitie dus. Opzouten.As you are Software Architect you might be the one that is looking for software developers and as we provide locally based Dutch speakers it might be of your interest.
Hoe kan ik weten of ik interesse heb zonder dat je me ook maar iets vertelt over de functie?I've had a role come in this morning which matches your profile perfectly.
Could you just tell me whether you're open or closed to opportunities so I can make a note?
En zo gaat 't maar door...
[ Voor 34% gewijzigd door Hydra op 14-08-2015 12:20 ]
https://niels.nu