Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:23
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Tjah, als ze denken dat ik op zulke mails nog tijd in steek? Daar is nu eens 0.0 moeite in gestoken, maar als je er uiteindelijk op ingaat en ze plaatsen je, dan vangen ze vlot 30% van je elke maand. Gemakkelijk geld verdienen denk ik dan
625164 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 07:16:
[...]

Ik zit in een ander vakgebied, maar volg de arbeidsmarkt wel op de meeste vlakken. Tevens ben ik nogal een geek en JAVA programmeren heb ik ook ooit eens als cursus gedaan. Ik krijg regelmatig dit soort mailtjes. Ook met de stelling "je vergoeding is hoger dan je huidige salaris en je krijgt een auto".

Ik heb een paar maand terug eens een recruiter die mij al tenminste 5 keer had lastig had gevallen voor een gesprek.

Toen ik na een gesprek met hem, en direct ook de opdrachtgever, een loonbod kreeg, en ik pareerde met een loonwens die 2x hoger was dan hun bod en er bij vertelde dat hun bod van een Seat Leon toch niet helemaal te vergelijken was met mijn stekker V60 was het redelijk "stiiiiil aan de overkant". De werkgever vroeg waarom ik toch had gereageerd, heb ik hem het berichtje laten zien van de recruiter.

Lang verhaal kort:

Geen last meer van die man. Recruiters zijn schaamteloos tegenwoordig, er zullen wel vette premies zitten op het plaatsen van mensen.
Heb ik ook eens voorgehad. De recruitster had eerst veel lovende woorden. En ervaring is allemaal niet belangrijk, motivatie is belangrijker blablabla. Tot het aan het loon kwam. Toen ik vriendelijk vertelde dat ik minstens zoveel wou vangen werd ze heel boos. Ik zou dat never nooit niet krijgen op mijn leeftijd en ervaringsniveau. Heb er haar toen fijntjes bijverteld dat ik het (toen) al verdiende enkel minus de auto. Toen werd ze ook heel stil.

2 jaar later had ik het bedrijf terug aan de telefoon want ik had ineens meer marktwaarde aangezien m'n ervaring gestegen was. Ik herkende ze niet en vroeg vriendelijk vanwaar ze mijn gegevens haalden. Na 5 minuten hadden ze het eindelijk gezegd (daarvoor wilden ze nog niet eens de naam van hun bedrijfje zeggen). Toen heb ik maar vriendelijk gezegd dat ik niet geinteresseerd was in hun praktijken en dat ze mijn gegevens mochten wissen. Weer dat mens aan de andere kant boos, want ze had wel tijd erin gestoken om me "op te volgen" :')

Nu stuur ik m'n consultancy firma gewoon in CC. Als ze een interessante opportuniteit hebben, dat ze het dan maar met m'n baas bespreken. Ben heel content bij m'n huidig bedrijf maar een project sla je niet snel af. Al is het maar voor een van de collegae mss.

[ Voor 64% gewijzigd door Tarkin op 02-12-2015 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

625164

Tarkin schreef op woensdag 02 december 2015 @ 07:17:

Heb ik ook eens voorgehad. De recruitster had eerst veel lovende woorden. En ervaring is allemaal niet belangrijk, motivatie is belangrijker blablabla. Tot het aan het loon kwam. Toen ik vriendelijk vertelde dat ik minstens zoveel wou vangen werd ze heel boos. Ik zou dat never nooit niet krijgen op mijn leeftijd en ervaringsniveau. Heb er haar toen fijntjes bijverteld dat ik het (toen) al verdiende enkel minus de auto. Toen werd ze ook heel stil.
Welcome to my world. Ik zit gelukkig in de luxe positie waar ik stiekem nog nooit heb hoeven solliciteren, al mijn banen tot nu toe voor gevraagd, al dan niet via een recruiter. Op LinkedIn heb je eigenlijk 3 soorten recruiters.

Op basis van ca. 1 bericht per dag:
  1. De recruiters die het niet zo goed snappen. Uitnodiging tot connectie, dan een wazig berichtje. Deze groep krijg geen repliek als het berichtje ruk is.
  2. De "eenpitters". "Voornaam Achternaam Consultancy BV". Uitnodiging tot connectie, persoonlijk berichtje. Standaard antwoord is "Graag functieprofiel plus primaire arbeidsvoorwaarden, bij een te laag bod krijgen ze meteen de boodschap dat ik niet bereid ben tot gesprekken over functies onder "Huidig salaris + 20%". Als het echt een slecht berichtje is heb ik een standaard antwoord klaar dat ik pas zaken doe vanaf 150K per jaar.
  3. InMails. Die kosten knaken, dus neem ik altijd wel even 10 minuten om te praten. Mijn vorige, en de baan daarvoor, op deze manier verkregen. Echter willen ze nog wel eens schrikken van het bedrag vanaf waar ik begin met onderhandelen.
De tip voor recruiters: Stuur een InMail, geen uitnodiging tot connectie. Maak het persoonlijk, en je krijg 9/10 keer een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
625164 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 07:31:
[...]

Welcome to my world. Ik zit gelukkig in de luxe positie waar ik stiekem nog nooit heb hoeven solliciteren, al mijn banen tot nu toe voor gevraagd, al dan niet via een recruiter. Op LinkedIn heb je eigenlijk 3 soorten recruiters.
De mop was dat zij echt geinteresseerd waren in mij, en dat ik zeker eens met hen moest gaan praten. Worden ze boos als je hun minieme bod niet serieus neemt (was echt 50% onder mijn toenmalige verloning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

625164

Tarkin schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:03:
[...]

De mop was dat zij echt geinteresseerd waren in mij, en dat ik zeker eens met hen moest gaan praten. Worden ze boos als je hun minieme bod niet serieus neemt (was echt 50% onder mijn toenmalige verloning).
Veel recruiters, maar ook bedrijven in mijn vakgebied (automotive) snappen gewoon niet wat goede mensen kosten. In mijn vorige baan was ik per jaar bij zeker 75 leveranciers over de vloer, vooral leveranciers met problemen. Als je ze dan confronteert dat de root cause van hun problemen regelmatig incompetente mensen zijn op belangrijke posities die veelte licht zijn voor de functie snappen ze dat niet. Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld de functie van Quality Engineer. Een goede medior Quality Engineer heb je niet onder de 4K/maand, voor een goede Senior dien je zeker 5K+ uit te trekken. Als je daar iemand neerzet die genoegen neemt met 3K ga je problemen krijgen.

Recruiters zitten er hetzelfde in, voor een dubbeltje op de eerste plank, want problemen laten betalen we uit een ander potje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:51

Haan

dotnetter

Vorige week het dieptepunt:
Hoi Marcel,
<mooi verhaal over persoonlijke aandacht voor jou>
Echter.. ik heet helemaal geen Marcel :X

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 13:19

Redcoil

Polyinterpretabel

Haan schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:42:
Vorige week het dieptepunt:

[...]

Echter.. ik heet helemaal geen Marcel :X
Haha, die heb ik pas ook gehad. :F

Wilde nog reageren met het bericht dat ze met een goede aanhef wellicht nog kans hadden gehad, maar heb na 5 woorden tikken toch het bericht maar weggeklikt... Het afmaken ervan vond ik teveel moeite voor iemand die zelfs mijn naam niet goed in z'n bericht verwerkt...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:12
Tarkin schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:03:
[...]

Net zoals dat er mensen zijn wiens baan het is bij Chineze fabrieken rond te shoppen voor de goedkoopste printplaten, zo zijn er mensen die betaald worden om op LinkedIn de beste deal te vinden voor een nieuwe vacature.

Raar maar waar. Ik begrijp het wel, maar wordt toch altijd een beetje communist als ik besef dat van het oogpunt van veel recruiters de arbeidsmarkt inderdaad een markt is waar je rustig mag, nee zelfs moet, afdingen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Brent schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:37:
[...]

Net zoals dat er mensen zijn wiens baan het is bij Chineze fabrieken rond te shoppen voor de goedkoopste printplaten, zo zijn er mensen die betaald worden om op LinkedIn de beste deal te vinden voor een nieuwe vacature.

Raar maar waar. Ik begrijp het wel, maar wordt toch altijd een beetje communist als ik besef dat van het oogpunt van veel recruiters de arbeidsmarkt inderdaad een markt is waar je rustig mag, nee zelfs moet, afdingen.
pay peanuts get monkeys...

Zelfs in IT lopen de bedragen niet zoveel uiteen voor junior-medior. Als ze dan proberen vlotjes 1000€ onder je huidige loon te zitten dan is dat een beetje raar. Als ze daarnaast nog verontwaardigd durven zijn omdat je op z'n minst je huidige prijs vraagt dan is het helemaal van de pot gerukt.

Ik had vooraf al aangegeven dat ik content was waar ik zat, maar zij hadden toch een heel goede opportuniteit dat goed betaalde enzo. Als ik wil overstappen waar ik content ben, dan moet het een heel goed project zijn en minstens 50% erbij, anders verdoe je mijn tijd en ik die van hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Iemand een loon aanbieden wat zwaar onder zijn huidige loon zit... ik vraag me af hoe je dat zou kunnen plaatsen.

Het zou natuurlijk kunnen dat de kandidaat een stapje terug wil doen. Minder uren, minder stress, minder verantwoordelijkheden ofzo. Net kinderen gekregen, of wat ouder aan het worden, ik kan het me wel voorstellen. Maar dat zullen uitzonderingen zijn, waar het verlangen naar een stapje terug al van meet af aan is besproken tussen kandidaat en recruiter.

Is dat niet het geval, dan kan het eigenlijk maar een ding betekenen: de recruiter en hiting manager vertrouwen niet dat je de waarheid hebt gesproken over je huidige loon, of ze denken dat je tegen ontslag of werkloosheid aankijkt.
Wat me meteen vreemd overkomt. Als je iemand niet vertrouwt, moet je hem gewoon niet aannemen.

Als je de kandidaat wél vertrouwt, dan weet je dat je aanbod kansloos is en hou je ook beter de eer aan jezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:05
Dit is waarschijnlijk niet de eerste keer dat je benadert wordt, maar toch ben ik even benieuwd…
Je hoeft al zo weinig te kunnen als recruiter en dan weet je blijkbaar nog steeds niet wat een voltooid deelwoord is. :z

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
t_captain schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:45:
Iemand een loon aanbieden wat zwaar onder zijn huidige loon zit... ik vraag me af hoe je dat zou kunnen plaatsen.

Het zou natuurlijk kunnen dat de kandidaat een stapje terug wil doen. Minder uren, minder stress, minder verantwoordelijkheden ofzo. Net kinderen gekregen, of wat ouder aan het worden, ik kan het me wel voorstellen. Maar dat zullen uitzonderingen zijn, waar het verlangen naar een stapje terug al van meet af aan is besproken tussen kandidaat en recruiter.

Is dat niet het geval, dan kan het eigenlijk maar een ding betekenen: de recruiter en hiting manager vertrouwen niet dat je de waarheid hebt gesproken over je huidige loon, of ze denken dat je tegen ontslag of werkloosheid aankijkt.
Wat me meteen vreemd overkomt. Als je iemand niet vertrouwt, moet je hem gewoon niet aannemen.

Als je de kandidaat wél vertrouwt, dan weet je dat je aanbod kansloos is en hou je ook beter de eer aan jezelf.
Het zal die recruitment firma's worst wezen of ze je vertrouwen of niet. Het belangrijkste is dat ze iemand kunnen plaatsen, daar pakken ze de poen mee. Het maffe is ook dat als ze jou een hoger loon kunnen onderhandelen, dat zij dan (over het algemeen) een hogere fee krijgen. Dus waarom ze dan extreem laag gaan zitten weet ik ook niet. Of het bedrijf dat hun opdracht heeft gegeven moet gezegd hebben "haal een senior en betaal hem minder als een junior en dan mag je leveren aan ons", kan ook natuurlijk.

Pas op, je hebt goede recruitment bedrijven, maar ze zijn dun gezaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het aanbod tot indiensttreding komt van de klant, het recruitment agency is daarin slechts adviserend. Als een klant je niet vertrouwt, doen ze beter geen aanbod dan een laag aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

Linkedin heeft gelukkig veel tijd gestoken in het inzichtelijk maken van de lokatie waar je woont. Het zou leuk zijn als daar naar gekeken wordt.
En dat ik bijvoorbeeld als Zeeuw dus geen mails krijg over klussen in Amsterdam of nog noordelijker.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Waar je woont is niet per se waar je werk zoekt.

LinkedIn heeft daarin goede slagen gemaakt. Ik ben hier als zelfstandige actief en niet in de markt voor een baan. Dat heeft het systeem opgepikt, want ik zie eigenlijk alleen maar banen in mooie buitenlandse bestemmingen (iets met zoekgeschiedenis ;) -- uitgezonderd de gesponsorde berichten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:12
avotar schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:43:
En dat ik bijvoorbeeld als Zeeuw dus geen mails krijg over klussen in Amsterdam of nog noordelijker.
Dat is juist sympathiek, ze proberen je te redden uit je gehucht!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
avotar schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:43:
Linkedin heeft gelukkig veel tijd gestoken in het inzichtelijk maken van de lokatie waar je woont. Het zou leuk zijn als daar naar gekeken wordt.
Zelfs Facebook zegt soms dat er mensen die dag bij mij in de buurt zijn. Wat blijkt: Vrienden gaan naar een feestje in Enschede. Ik woon en ben in Amsterdam. Volgens Amerikaanse begrippen natuurlijk helemaal "in de buurt", niet bepaald volgens Nederlandse begrippen.

Op LinkedIn zie ik ook vacatures langs komen vanuit het oosten van het land. De salarissen liggen daar veel lager dan hier in de Randstad. En verhuizen heb ik geen zin in, laat staan dagelijks ver reizen.

Daar kunnen ze volgens mij nog veel efficiënter in worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 11:56
StephanVierkant schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:33:
Topic is al even in slaap gevallen :O, maar dit leek me wel een goed topic voor mijn berichtje.

Ik ben PHP-programmeur (met name Symfony en klein beetje WordPress). Ik heb buiten mijn studie om 0,0 ervaring met Java. Vandaag deze mail gehad van een recruiter:

[...]
(links door mij toegevoegd)

Is het nou echt zo moeilijk om Java-programmeurs te vinden dat ze zelfs mij (niet-Java'er) benaderen, of schieten ze gewoon met hagel in de hoop toch iemand te vinden? Of hebben ze andere kwaliteiten bij mij gespot waardoor ze het de moeite waard vinden me 'om te scholen' naar Java?

* StephanVierkant voelt zich gevleid als dat laatste het geval is, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.
Zeer herkenbaar. De meeste recruiters denken ook gelijk dat als je in de ict zit qua opleiding of werk, dat je dan ook wil programmeren. Toen ik vroeg waarom ze een niet-programmeur benaderen voor zo'n functie was het antwoord vaak dat daar het meeste vraag en aanbod in was (kan het overigens wel, maar wil gewoonweg het niet omdat het mij frustreert). Dus hebben recruiters daar de meeste kans om geld te verdienen. Bij mij is het akelig stil, maar bij mijn vriendin staat de telefoon roodgloeiend. En haar mailbox staat vol spam. Tja een vrouw die JAVA-programmeur is...
Blue-eagle schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:22:
[...]

Zelfs Facebook zegt soms dat er mensen die dag bij mij in de buurt zijn. Wat blijkt: Vrienden gaan naar een feestje in Enschede. Ik woon en ben in Amsterdam. Volgens Amerikaanse begrippen natuurlijk helemaal "in de buurt", niet bepaald volgens Nederlandse begrippen.

Op LinkedIn zie ik ook vacatures langs komen vanuit het oosten van het land. De salarissen liggen daar veel lager dan hier in de Randstad. En verhuizen heb ik geen zin in, laat staan dagelijks ver reizen.

Daar kunnen ze volgens mij nog veel efficiënter in worden :)
Dat kunnen ze zeker. Ik erger mij daar ook aan. Liggen de salarissen echt zoveel lager in het oosten? Ik zit zelf in het midden en ik had dat niet opgepikt. Wat ik wel merk is dat in de randstad veel meer werk zit.

[ Voor 24% gewijzigd door Saybia op 03-12-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

Brent schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:19:
[...]

Dat is juist sympathiek, ze proberen je te redden uit je gehucht!
Ik lach niet vaak hardop.... maar :D

ik ben juist naar Zeeland ge-emigreerd. Ontwikkelingshulp en zo, je weet :X

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Saybia schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:34:

[...]

Dat kunnen ze zeker. Ik erger mij daar ook aan. Liggen de salarissen echt zoveel lager in het oosten? Ik zit zelf in het midden en ik had dat niet opgepikt. Wat ik wel merk is dat in de randstad veel meer werk zit.
Toen ik in het oosten woonde en werkte was het maximaal haalbare salaris iets van 3000 tot 3200 bruto. In de randstad is dat grofweg verdubbeld, en dat was 3 jaar geleden. Ik denk dat ik momenteel nog wel hoger kan uitkomen qua salaris :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:46
Edit: Beetje off-topic.

[ Voor 120% gewijzigd door Spacejockey op 03-12-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 03-06 14:21
Saybia schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:34:
Zeer herkenbaar. De meeste recruiters denken ook gelijk dat als je in de ict zit qua opleiding of werk, dat je dan ook wil programmeren. Toen ik vroeg waarom ze een niet-programmeur benaderen voor zo'n functie was het antwoord vaak dat daar het meeste vraag en aanbod in was (kan het overigens wel, maar wil gewoonweg het niet omdat het mij frustreert). Dus hebben recruiters daar de meeste kans om geld te verdienen. Bij mij is het akelig stil, maar bij mijn vriendin staat de telefoon roodgloeiend. En haar mailbox staat vol spam. Tja een vrouw die JAVA-programmeur is...
Is je vriendin die chick met dat korte rokje o.a. op JFall? ;)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 11:56
Hydra schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:42:
[...]

Is je vriendin die chick met dat korte rokje o.a. op JFall? ;)
Nee, ze is daar niet geweest. Er zijn blijkbaar toch nog meer vrouwelijke java programmeurs. It's a miracle :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Hydra schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:16:
[...]

Dan is er gewoon iets mis want er is een enorme vraag. Heck, het is bizar druk de laatste tijd. Krijg op sommige dagen meerdere LinkedIn berichtjes in 1 dag. Lijkt wel alsof de budgetten voor volgend jaar bekend zijn.
Hey ik weet de details niet, alleen dat hij Java kan programmeren, cursus in heeft gedaan en dat graag wil doen. Misschien dat recruiters hem niet kunnen vinden, in dat geval moet hij maar eens hier posten hoe hij dat geflikt heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 03-06 14:21
Saybia schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:13:
Nee, ze is daar niet geweest. Er zijn blijkbaar toch nog meer vrouwelijke java programmeurs. It's a miracle :+
Ik ken er wel een paar hoor. Het is alleen een nogal opvallend type. Komt op alle Java conferenties, blond, beetje oostblok en een te kort rokje. Hoe grappig zou 't zijn als dat je vriendin was :D

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Oeh, de budgetten van volgend jaar zijn goedgekeurd. Het wordt weer een paar maandjes vol met linkedin spam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valmont
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09-2022
verwijder

[ Voor 98% gewijzigd door Valmont op 02-01-2017 19:32 . Reden: delete ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valmont
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09-2022
crzyhiphopazn schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:07:

@Rikoos.
Zij benaderen jou omdat je Java skills hebt ook al is dat basic -> het is een ingang voor hun om je misschien om te scholen tot volwaardige Java developer d.m.v. opleidingen.
Heh, dat heb ik in 15 jaar nog nooit meegemaakt. Van C++ to C#, SQL en nog wat. Altijd standaardvragen. Bonque, Vissers en van Baars, RAET, iSense IT Staffing, noem ze maar op. Ik heb er zo'n twintig over de vloer gehad en het zijn allemaal klonen van elkaar. Zoals een collega mij ooit waarschuwde: het zijn cowboys. Het blijkt waar te zijn.

Daarnaast, om een kans te maken moet je de oren van je kop liegen tegenwoordig naar recruiters toe. Zoals een recruiter ooit tegen mij zei, "je bent te eerlijk". Goed bedoeld natuurlijk maar recruiters en detacheerders voeden deze bodem net zo hard.

Daarnaast, als je één keer bent afgewezen dan hoor je van die recruiter maandenlang, tot een jaar niks meer. Bijvoorbeeld laatst was ik door drie rondes heen maar de opdrachtgever had - uiteindelijk - liever een hoogopgeleide dan een autodidact. Nou, dat was het dan. Het detacheringsbureau ben je dan ook vaak kwijt.

De vraag van recruiters wat ze moeten doen om de "goeden" te vinden is de verkeerde vraag. Om te beginnen hebben de "goeden" helemaal geen recruiter nodig. Bijzondere situaties daargelaten. Het gaat erom dat recruiters moeten stoppen met de vul-de-kaartenbak-methode. De meeste ontwikkelaars zijn bulkgoed - en zo word je behandeld. Wat mij betreft mogen recruiters en detacheerders hun complete houding veranderen alvorens ze mij trachten te benaderen. Een topic op Tweakers "hoe kan ik goede devs vinden" levert niet de magische formule op.

[ Voor 49% gewijzigd door Valmont op 02-01-2017 19:35 . Reden: Kleine correcties en aanvullingen ]

Pagina: 1 2 3 Laatste