Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Tjah, als ze denken dat ik op zulke mails nog tijd in steek? Daar is nu eens 0.0 moeite in gestoken, maar als je er uiteindelijk op ingaat en ze plaatsen je, dan vangen ze vlot 30% van je elke maand. Gemakkelijk geld verdienen denk ik dan
Heb ik ook eens voorgehad. De recruitster had eerst veel lovende woorden. En ervaring is allemaal niet belangrijk, motivatie is belangrijker blablabla. Tot het aan het loon kwam. Toen ik vriendelijk vertelde dat ik minstens zoveel wou vangen werd ze heel boos. Ik zou dat never nooit niet krijgen op mijn leeftijd en ervaringsniveau. Heb er haar toen fijntjes bijverteld dat ik het (toen) al verdiende enkel minus de auto. Toen werd ze ook heel stil.625164 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 07:16:
[...]
Ik zit in een ander vakgebied, maar volg de arbeidsmarkt wel op de meeste vlakken. Tevens ben ik nogal een geek en JAVA programmeren heb ik ook ooit eens als cursus gedaan. Ik krijg regelmatig dit soort mailtjes. Ook met de stelling "je vergoeding is hoger dan je huidige salaris en je krijgt een auto".
Ik heb een paar maand terug eens een recruiter die mij al tenminste 5 keer had lastig had gevallen voor een gesprek.
Toen ik na een gesprek met hem, en direct ook de opdrachtgever, een loonbod kreeg, en ik pareerde met een loonwens die 2x hoger was dan hun bod en er bij vertelde dat hun bod van een Seat Leon toch niet helemaal te vergelijken was met mijn stekker V60 was het redelijk "stiiiiil aan de overkant". De werkgever vroeg waarom ik toch had gereageerd, heb ik hem het berichtje laten zien van de recruiter.
Lang verhaal kort:
Geen last meer van die man. Recruiters zijn schaamteloos tegenwoordig, er zullen wel vette premies zitten op het plaatsen van mensen.
2 jaar later had ik het bedrijf terug aan de telefoon want ik had ineens meer marktwaarde aangezien m'n ervaring gestegen was. Ik herkende ze niet en vroeg vriendelijk vanwaar ze mijn gegevens haalden. Na 5 minuten hadden ze het eindelijk gezegd (daarvoor wilden ze nog niet eens de naam van hun bedrijfje zeggen). Toen heb ik maar vriendelijk gezegd dat ik niet geinteresseerd was in hun praktijken en dat ze mijn gegevens mochten wissen. Weer dat mens aan de andere kant boos, want ze had wel tijd erin gestoken om me "op te volgen"
Nu stuur ik m'n consultancy firma gewoon in CC. Als ze een interessante opportuniteit hebben, dat ze het dan maar met m'n baas bespreken. Ben heel content bij m'n huidig bedrijf maar een project sla je niet snel af. Al is het maar voor een van de collegae mss.
[ Voor 64% gewijzigd door Tarkin op 02-12-2015 07:23 ]