Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:17
Jelv schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:48:
@XWB Dat past wat meer in de lijn met AoE2DE naam die ook in Steam staat al: https://store.steampowere...es_II_Definitive_Edition/
Er staat zelfs dat de Definitive Edition deze herfst uitkomt. Ik hoop dat ie voor oktober uitkomt want dan kan ik hem spelen in de avond op mijn hotelkamer in mijn vakantie! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:13
Over een uur gaat er een speciale Gamescom stream online met een belangrijke Age of Empires aankondiging. Wellicht kondigt men een release date aan voor AoE2:DE of misschien toont men beelden van Age of Empires 4? Ben benieuwd!

https://mixer.com/xbox om 17:00 Nederlandse tijd.

Edit: AoE2:DE release date is 14 november

[ Voor 7% gewijzigd door Xyrr op 19-08-2019 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 16:22
14 november, vanaf nu te preorderen op steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Ik vind het jammer dat er nog geen beelden zijn van AOE 4! We zijn ondertussen al 2 jaar verder maar behalve een trailer is er nog niks gedeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
You don't get the $5 discount if you straight up purchase AoE2 DE. You need to buy the 2013+DE bundle and, assuming you already own 2013 (HD) then you technically only buy DE extra and there it's 25% off

Oftewel de korting gaat via deze bundel: https://store.steampowere...__Age_of_Empires_II_2013/

Dit is een goed overzicht van alle nieuwe functies in Defintive Edition tov HD Edition:

[ Voor 22% gewijzigd door Jelv op 20-08-2019 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
En AoE: DE is sinds gisteren beschikbaar op Steam: https://store.steampowere...pires_Definitive_Edition/ :*)

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

De reviews daarentegen zijn niet al te best... ik vond zelf de HD remake ook al erg weinig toevoegen. Twijfel nu dus erg of ik de aoe2 de moet gaan halen, eerst maar eens de reviews/aanbiedingen afwachten...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
DeNachtwacht schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:45:
De reviews daarentegen zijn niet al te best... ik vond zelf de HD remake ook al erg weinig toevoegen. Twijfel nu dus erg of ik de aoe2 de moet gaan halen, eerst maar eens de reviews/aanbiedingen afwachten...
Die reviews van Steam beschouw ik niet echt als betrouwbaar, het spel wordt pas in november gereleased. Dus of ze reviewen de verkeerde versie of ze hebben de beta gespeeld, maar fouten uit de beta kunnen nog wel opgelost worden voor november (is te hopen in ieder geval).

EDIT: never mind, je had het over AoE DE, niet AoE 2 DE 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door PSV-EHV op 20-08-2019 16:51 ]

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Heb zojuist AOE II HD ook weer eens aangeslingerd voor de grap en hoewel het best aardig is in de single player, blijft het online allemaal toch erg ouderwets aanvoelen. Ik hoop dan ook dat ze de bij de Definitive Edition de gameplay toch echt even goed bekijken want het bestuurt allemaal net niet lekker.

AOE II-HD was Grappig om weer even op te starten voor een middagje maar daarna nooit meer aangeraakt. Hoop niet dat de Definitive Edition hetzelfde lot ondergaat...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
DeNachtwacht schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:13:
Heb zojuist AOE II HD ook weer eens aangeslingerd voor de grap en hoewel het best aardig is in de single player, blijft het online allemaal toch erg ouderwets aanvoelen. Ik hoop dan ook dat ze de bij de Definitive Edition de gameplay toch echt even goed bekijken want het bestuurt allemaal net niet lekker.

AOE II-HD was Grappig om weer even op te starten voor een middagje maar daarna nooit meer aangeraakt. Hoop niet dat de Definitive Edition hetzelfde lot ondergaat...
En dan te bedenken dat dit spel echt nog super veel gespeeld wordt, met name online en er een steeds groter wordende competitive scene is. Morgen de finale van de mono-cup en over anderhalve week de Escape AOE Champions league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:31
Ik twijfel ook of ik hem moet kopen...hedft iemand anders hem al?
En hoe vind je hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Aggressor schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:41:
[...]

En hoe vind je hem?
Dit is dus niet AoE II he, dit is een remake van de eerste AoE. De DE versie van AoE II komt pas in November. Reviews van de AoE DE versie zijn online wel te vinden want dat spel is al een tijdje uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 12:28

xleeuwx

developer Tweakers Elect
[...]

En hoe vind je hem?
Ik heb beta access en tot nu ziet het er wel echt super uit, helaas mag je geen content / streams delen.

Aanmelden voor de beta kan volgens mij nog steeds.
https://www.ageofempires.com/insiders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
xleeuwx schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:08:
[...]

Ik heb beta access en tot nu ziet het er wel echt super uit, helaas mag je geen content / streams delen.

Heb ik gedaan, ik moet alleen mijn steam account koppelen en een dx file uploaden, maar dat kan nu niet want zit op mijn werk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het topic is gerenoveerd en van naam veranderd. Met het oog op de Definitive Edition gaat het niet meer alleen over Age of Empires II HD maar over heel Age of Empires II. Hier is wat informatie over toegevoegd en de indeling op aangepast. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden en laat het vooral horen als je nog iets mist.

[ Voor 10% gewijzigd door Jelv op 21-08-2019 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

xleeuwx schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:08:
[...]

Hmm alles netjes gedaan maar hoe ontvang ik nu een invite voor de DE?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afwachten. Ik heb me gelijk aangemeld maar heb nog geen uitnodiging gehad. Ze hebben geen hele grote beta lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
DeNachtwacht schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:45:
[...]

En hoe vind je hem?
Ik heb AoE DE (de eerste Age of Empires remake dus) gisteren op Steam gekocht (samen met de pre-order voor AoE 2 DE). De bundle was € 30, oftewel € 15 per game.

En ik ben bekend met de reviews. De voornaamste argumenten die aangedragen worden zijn de gameplay en (ondermaatse) AI die ongewijzigd gebleven zijn. Microsoft heeft de focus voornamelijk op de graphics gelegd. Ik verwacht dat dit voor AoE 2 DE niet anders zal zijn.

Op zich snap ik wel dat Microsoft de gameplay niet heeft willen aanpassen. Als je teveel van de formule zou afwijken zou de game niet meer aanvoelen als Age of Empires. Verder gebruikt de game nog steeds de originele engine, en die heeft nu eenmaal zijn beperkingen.

Ik heb inmiddels twee potjes AoE DE achter de rug en heb mij in elk geval prima vermaakt :)

March of the Eagles

@XWB de AI is in aoe2de wel aangepast. Zie de uitleg van Bert hier: YouTube: Age of Empires II: Definitive Edition - E3 2019 Mixer Interview

Ze begonnen de presentatie met de opmerking dat de fans de gameplay niet veranderd wilde. Dus dat hebben ze zo gehouden. Wel zijn er wat verbeteringen zodat het micro beheren wat makkelijker wordt.

Voor aoe1de is er trouwens een eigen topic van @Xyrr [PC] Age of Empires Definitive Edition

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De topic start is bijgewerkt, dit is zover ik het heb kunnen vinden alle informatie. Als ik wat mis hoor ik het graag!

Age of Empires II: Definitive Edition
Op 14 november 2019 komt Age of Empires II: Definitive Edition uit. In de Definitive Edition is de gameplay het enigste wat hetzelfde is gebleven met het originele spel. Alle audio is opnieuw opgenomen en grafisch heeft alles een nieuwe jasje gekregen. Hiernaast is ook een nieuwe uitbreiding (The Last Khans), een nieuwe multiplayer via dedicated servers van Xbox Live en tal van nieuwe functionaliteiten die het spel haar laatste grote update moet geven. Er komen geen (cache) nieuwe beschavingen meer na de lancering van de Definitive Edition, maar wel nieuwe campagnes en verbeteringen. Helaas vervalt met de Definitive Edtion wel de Nederlandse vertaling en stopt de ondersteuning (cache) voor de HD Edition.
  • Nieuwe beschavingen:
    • Bulgaren
    • Koemanen
    • Litouwers
    • Tataren
  • Drie nieuwe campagnes
  • Uitgebreide tutorials voor nieuwe spelers met zwijnenlokken en andere spelmechanismen
  • Inclusief alle eerdere uitbreidingen
  • Nieuwe AI die getraind is op bestaande tactieken
  • Nieuwe graphics (o.a. eenheden draaien nu met 32 hoeken ipv originele 8 hoeken)
  • Nieuwe muziek en gesproken audio
  • 4K ondersteuning
  • In- en uitzoomen
  • Multiplayer via dedicated servers van Xbox Live, gebaseerd op de multiplayer van Age of Empires IV gemaakt door Relic
  • Multiplayer heeft weer LAN-optie net als in 1999
  • Nieuwe toeschouwer modus en toernooi functies: spelers kunnen meerdere multiplayer spelen bekijken en rechtstreeks wisselen tussen spelerweergave met een aangepaste weergave voor informatie van de verschillende spelers
  • Nieuwe balans aanpassingen
  • Samenspel in multiplayer tussen Steam en Microsoft Store-versies
  • Mods via ageofempires.com zodat ze beschikbaar zijn op Steam en Microsoft Store-versies
  • Mixer streamingdienst integratie
  • Nieuwe kleine moderniserings verbeteringen:
    • Knop voor automatische akker en visval herzaaiing
    • Dorpelingen commando wachtrij geven
    • Rechtermuisklik scrollen
    • Selecteert alleen leger wanneer je grote selectie maakt van dieren, dorpelingen en leger
    • Zichtbaar hoeveel dorpelingen er voor elke grondstof werken
    • Zichtbaar hoeveel inactieve dorpelingen er zijn
    • Onderzoeken toevoegen aan wachtrij van gebouwen
    • Globale wachtrij voor alle eenheden die er gemaakt worden
    • Wachtrij indicatie per gebouw
    • Populaire mods zoals kleine bomen en grid zijn nu ingebouwd en selecteerbaar.
    • Drie snelkoppelingen verkeursinstellingen: grid gebaseerd, de HD snelkoppelingen en de AoC snelkoppelingen
Video: Age of Empires II: Definitive Edition - E3 Gameplay Trailer

[ Voor 3% gewijzigd door Jelv op 28-08-2019 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Microsoft heeft duidelijk meer werk gemaakt van AoE 2 DE dan AoE 1 DE.
Jelv schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:19:
Helaas vervalt met de Definitive Edtion wel de Nederlandse vertaling en stopt de ondersteuning (cache) voor de HD Edition.
De HD versie blijft gelukkig wel op Steam beschikbaar.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
De DE doet het ook nog niet onder Steam Proton (en AOE1DE evenmin), dus we zien over een jaartje wel weer ...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brent schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:39:
De DE doet het ook nog niet onder Steam Proton (en AOE1DE evenmin), dus we zien over een jaartje wel weer ...
Age of Empires I Definitive Edition werkt inderdaad niet dus ik verwacht ook niet dat Age of Empires II Definitive Edition gaat werken. Maar Age of Empire II (2013), de oude HD edition, werkt wel super op Wine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
HD draai ik idd met volle tevredenheid via Proton.

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:23

marapuru

db.

Ik heb al even kort gezocht, maar nog niet kunnen vinden. Kan de HD edition ook online gespeeld worden met mensen die de Definitive edition hebben? Ik kan me voorstellen dat dit niet werkt, aangezien de Definitive edition was extra game-overlay tweaks heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
marapuru schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:20:
Ik heb al even kort gezocht, maar nog niet kunnen vinden. Kan de HD edition ook online gespeeld worden met mensen die de Definitive edition hebben? Ik kan me voorstellen dat dit niet werkt, aangezien de Definitive edition was extra game-overlay tweaks heeft.
Dat kan inderdaad niet.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3 nieuwe videos:
  • Showmatch Age of Empires II Definitive Edition tussen expert spelers
  • Showmatch Age of Empires II Definitive Edition twee
  • Gladiator explainer

Er komt een nieuwe Escape AoE toernooi: Gladiator. Elke vrijdag een BO9 met twee spelers en de winnaar gaat door volgende week. Als je vier keer wint kwalificeer je voor finale. De finale is een LAN tussen de vier spelers in de Escape AoE Studio in Manchester.

[ Voor 41% gewijzigd door Jelv op 02-09-2019 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb AoE 2 DE beta nu twee uur gespeeld en hij is werkelijk fantastisch. AoE II HD voelt in één klap verouderd aan :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techninja
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-07 16:36
Dit is misschien een vreemde vraag maar om alle dlc en game onderdelen te hebben moet je dan HD DE en alle DLC apart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
techninja schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:51:
Dit is misschien een vreemde vraag maar om alle dlc en game onderdelen te hebben moet je dan HD DE en alle DLC apart kopen?
In deze bundel zit alle HD content (HD game + HD dlc).

En dit is DE. Hierin is alle content van HD verwerkt, maar het heeft geen classic mode waarmee je de oude versie kan spelen. Je bent dus verplicht met de nieuwe graphics te spelen bijvoorbeeld.

Het zijn dus twee losse spellen om te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techninja
Jelv schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:17:
[...]

In deze bundel zit alle HD content (HD game + HD dlc).

En dit is DE. Hierin is alle content van HD verwerkt, maar het heeft geen classic mode waarmee je de oude versie kan spelen. Je bent dus verplicht met de nieuwe graphics te spelen bijvoorbeeld.

Het zijn dus twee losse spellen om te kopen.
bedankt voor het antwoord maar ik zag op steam dat je ook HD (2013) met DE kon kopen wat is daar dan het voordeel van? of heeft dat met die €5 korting te maken? Sorry vind de info op steam niet erg verhelderend. Aangezien een gamepass niet meer alle content hoeft te betekenen vraag ik mij af of dat voor definitive wel nog geldt.

[ Voor 9% gewijzigd door techninja op 16-10-2019 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
techninja schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:27:
[...]
bedankt voor het antwoord maar ik zag op steam dat je ook HD (2013) met DE kon kopen wat is daar dan het voordeel van? of heeft dat met die €5 korting te maken?
De bundel geeft wat korting voor als je HD al hebt. Dan is DE €5 goedkoper.

Als je kan wachten zou ik DE kopen over maandje.

Op het originele HD spel is regelmatig ~80% korting. Dat is ook wel fijn om op te wachten. Op SteamDB zie je mooi wanneer dat vaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techninja
Jelv schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:33:
[...]

De bundel geeft wat korting voor als je HD al hebt. Dan is DE €5 goedkoper.

Als je kan wachten zou ik DE kopen over maandje.

Op het originele HD spel is regelmatig ~80% korting. Dat is ook wel fijn om op te wachten. Op SteamDB zie je mooi wanneer dat vaak is.
Bedankt voor je antwoord en tijd. Ik zal er even nog wat beter na kijken. Maar €20 voor alle dlc klink niet verkeerd aangezien alles in de aanbieding zo'n €10 lijkt te kosten. Dan lijkt €20 met de nieuwe uitbreiding vergelijkbaar in prijs als ik het niet verkeerd heb begrepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat volgende week AoE2 DE uitkomt is er dit weekend de beta open om te streamen. Als je wilt zien hoe de performance nu is kan je bij oa https://mixer.com/TheViper even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb inmiddels al 20 uur in de closed beta zitten. Mijn ervaring is dat de performance niet al te best is, en ook in het closed beta forum wordt dit aangekaart. Helaas is de engine niet geschikt voor multi threaded workloads, waardoor de game maar 1 CPU core gebruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door XWB op 09-11-2019 15:37 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@XWB ja dat heb ik ook, ik hoop dat het door mijn 1440p scherm komt. Heb jij dat ook toevallig?

Wel is de nda vervallen en zijn er een aantal video online gekomen zoals:

En als er iets nieuws komt gaat er ook wat weg:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Morgen vanaf 17 uur :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oJHjMd8udMt4h945BAfvySpx/full.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

nog paar uurtjes :)

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y0Icju7GRFSQd5mI2pvRlq74/full.png

Erg benieuwd of het beetje goed verkocht gaat worden. Stats zie je straks hier: https://steamdb.info/app/813780/graphs/ Ter vergelijking hier de 2013 versie: https://steamdb.info/app/221380/graphs/

[ Voor 68% gewijzigd door Jelv op 14-11-2019 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De pre-load optie is inmiddels ook online.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Holy moly 13 gigabyte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En uitgepakt bijna 50 GB.

March of the Eagles

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:30
Wanneer is het speelbaar ?

Ik heb alles gedownload en het is de 14de dus waarom kan ik nog niet opstarten ?

MuziekLiefhebbert

• Dennis
  • Nu online
oldsmelly schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:43:
Wanneer is het speelbaar ?

Ik heb alles gedownload en het is de 14de dus waarom kan ik nog niet opstarten ?
Zie hierboven. 17:00 uur.

• oldsmelly
@Dennis Sry had ik moeten zien... tnx voor de reactie

MuziekLiefhebbert

• Brent
Voor mensen die niet van filmpjes houden: wat betekent goodbye HD edition? Geen feature updates meer gok ik, maar overige updates wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

waar kan je enhanced graphic DLC halen ? krijg medling dat die niet heb maar kan hem niet vinden war ik hem moet downloaden

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Motaro schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:20:
waar kan je enhanced graphic DLC halen ? krijg medling dat die niet heb maar kan hem niet vinden war ik hem moet downloaden
Staat bij mij onder DLC:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fdu0b1B6Waax2UzdORmpsqa2/full.png

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
Nou die compu tegenstander is echt slecht ... zelfs op de moeilijkste stand (AI op zijn hoogst dus) doet tie echt helemaal niks dan alleen maar beetje bouwen etc

Ik zie die DLC ook nergens

[ Voor 8% gewijzigd door oldsmelly op 14-11-2019 18:29 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

oldsmelly schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:27:
Nou die compu tegenstander is echt slecht ... zelfs op de moeilijkste stand (AI op zijn hoogst dus) doet tie echt helemaal niks dan alleen maar beetje bouwen etc

heb nu gevonden. als je bij zoek in winkel enhanced graphic pack in type dan kan je hem vinden

16gb groot :)

[ Voor 3% gewijzigd door Motaro op 14-11-2019 18:50 ]

Brent schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:51:
Voor mensen die niet van filmpjes houden: wat betekent goodbye HD edition? Geen feature updates meer gok ik, maar overige updates wel?
Dat filmpje is herinneringen aan HD door mensen uit de community. Microsoft wel volledig met ondersteuning van HD nu DE uit is gekomen. Dat is echt klaar.
Jelv schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:25:
[Afbeelding]

Erg benieuwd of het beetje goed verkocht gaat worden. Stats zie je straks hier: https://steamdb.info/app/813780/graphs/ Ter vergelijking hier de 2013 versie: https://steamdb.info/app/221380/graphs/
Al bijna over all time high peak van HD heen 👍

• oldsmelly
Gevonden maar zat blijkbaar al in mijn bibliotheek zei die :-)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Opvallend. Ik heb net een potje 3 vs 3 gespeeld met AI op moderate, en werd continu aangevallen. Je had toevallig niet de originele AI geselecteerd? :p

March of the Eagles

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:47
Net even snel geinstalleerd en een potje gedaan maar kan niet voorstellen dat dit de graphics zijn zoals ze horen. Heb wel die dlc pack en alles op ultra maar alles ziet er niet echt scherp uit ofzo en heel vaal.
Morgen maar eens kijken nog. :? Zie niet wat ik verkeerd doe.

Overigens scrolled het niet bepaald vloeiend zeg. Ze mogen wel nog wat aan de performance doen. Neem toch aan dat een 3900X met een 2080ti het vloeiend moet kunnen.

[ Voor 23% gewijzigd door Arjant2 op 14-11-2019 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjant2 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:35:
Net even snel geinstalleerd en een potje gedaan maar kan niet voorstellen dat dit de graphics zijn zoals ze horen. Heb wel die dlc pack en alles op ultra maar alles ziet er niet echt scherp uit ofzo en heel vaal.
Morgen maar eens kijken nog. :? Zie niet wat ik verkeerd doe.

Overigens scrolled het niet bepaald vloeiend zeg. Ze mogen wel nog wat aan de performance doen. Neem toch aan dat een 3900X met een 2080ti het vloeiend moet kunnen.
Het is een 2D spel. Je gebruikt maar een cpu core voor de game berekeningen. Dat is vaak de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Jelv dan nog zou het scrollen van het scherm toch vloeiend moeten kunnen?
T is niet dat een enkele core van een 3900X nu zo enorm traag is. Als die dat al niet aan kan dan 99% het niet soepel spelen.

[ Voor 45% gewijzigd door Arjant2 op 15-11-2019 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Arjant2 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:29:
@Jelv dan nog zou het scrollen van het scherm toch vloeiend moeten kunnen?
T is niet dat een enkele core van een 3900X nu zo enorm traag is. Als die dat al niet aan kan dan 99% het niet soepel spelen.
heb je toevallig AA niet aan staan ? heb hier 3440x1440 + DLC en alles max en draait super 90fps+ zelfs in test doet hij goed maar als ik AA aan zet dan drop fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Motaro schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:17:
[...]

heb je toevallig AA niet aan staan ? heb hier 3440x1440 + DLC en alles max en draait super 90fps+ zelfs in test doet hij goed maar als ik AA aan zet dan drop fps
Zal het thuis eens bekijken vanavond, heb alles gewoon standaard laten staan (op ultra) op een 2560x1440 scherm. Is er een manier om makkelijk fps te zien in game? Of fraps oid nodig?
Bewegingen van de units zijn gewoon vloeiend maar scrollen op de map is drama.

Ik neem trouwens aan dat als je die DLC met enhanced textures hebt gedownload dat hij die ook automatisch gebruikt toch?

Zit nu even op werk te kijken, heb ik de grapics pack niet geinstalleerd, zelfde resolutie en op medium (want geen dedicated kaart, alleen een i7 9700) en eigenlijk ziet het er bijna hetzelfde uit hehe. Dus iets klopt er niet thuis.

[ Voor 30% gewijzigd door Arjant2 op 15-11-2019 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

Ik deed gisteren even een opwarm potje op nieuwe AI, Hard. AI had géén leger. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:13
Arjant2 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:21:
[...]Is er een manier om makkelijk fps te zien in game? Of fraps oid nodig?
Bewegingen van de units zijn gewoon vloeiend maar scrollen op de map is drama.
Als je een paar keer op F11 drukt, dan wordt je FPS bovenaan het scherm weergegeven.

Overigens heb ik hetzelfde probleem met scrollen. Aan de FPS ligt het niet, want aan het begin van een 1v1 game haal ik 130+ FPS, maar het haperende scrollen is meteen al aanwezig. Dit is overigens op een i5 2500k, weliswaar overgeclockt tot 4.2GHz, en een GTX770, dus om speelbare FPS te heb halen heb je allerminst de meest recente hardware nodig. Maar goed, blijkbaar betekent een oké framerate in dit spel niet per se een goede speelervaring.

Ook erg vreemd is de VSync functie. Normaliter reduceert VSync je FPS tot de verversingssnelheid van je monitor (in mijn geval 60Hz), maar in AoE2DE begint mijn framerate te fluctueren tussen 30 en 45. Zodra ik VSync uit zet, schiet de FPS weer omhoog naar ~130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
@Arjant2 Je kan Steam de fps laten weergeven:

Afbeeldingslocatie: https://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2017/02/fps_1-650x459.png

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 15-11-2019 12:50 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Ik vind nog geen keys available via tweakers, hoe lang duurt zoiets meestal? Als het nog week ofzo duurt dan koop ik hem wel via microsoft store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

als ik map maak in map editor en ik set bij player en AI pop limt op 500 en ik start map dan geeft hij bij saven laden of save dat pop limt maar 75 hoe verander ik dit ? in game merk je ook dat hij op 75 zit
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J0fy6BHV/2019-11-15-1.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/05Mf9Tdj/2019-11-15-3.png
Arjant2 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:21:
[...]

Ik neem trouwens aan dat als je die DLC met enhanced textures hebt gedownload dat hij die ook automatisch gebruikt toch?
heb DLC aan staan maar je moet zelf aan of uit zetten

[ Voor 14% gewijzigd door Motaro op 15-11-2019 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
@Motaro oke even heel stom hoor maar je moet het zelf aanzetten? Hoe doe ik dat? Heb hem geinstalleerd de dlc maar waar zet je het 'aan'? Of bedoel je installeren daarmee?

[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 15-11-2019 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Arjant2 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:14:
@Motaro oke even heel stom hoor maar je moet het zelf aanzetten? Hoe doe ik dat? Heb hem geinstalleerd de dlc maar waar zet je het 'aan'? Of bedoel je installeren daarmee?
moet DLC eerst in steam aan vinken en game bij option in spel zelf ook nog aan vinken

hoop dit help :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Gisteren een potje gespeeld, maar de Nomad map is compleet anders geworden. Weet niet of ik het zo nog leuk vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Hij klapt er telkens uit na 5 minuten ofzo op Surface Book 2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 21:40
Graviton12 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:24:
Ik vind nog geen keys available via tweakers, hoe lang duurt zoiets meestal? Als het nog week ofzo duurt dan koop ik hem wel via microsoft store.
via xbox game pass voor pc ( 1 euro per maand in de eerste maanden) kan je hem al spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:00
Gisteren en eergisteren weer meerdere uren zitten spelen, heerlijk!

Wel een beetje een aparte AI idd, mijn tegenstanders hadden allemaal zo rond de 16 kastelen. Verder weinig bebouwing.

Vraagje: weet iemand hoe je je player name kunt wijzigen? Bij mij heeft ie hem overgenomen van mijn Xbox account (direct via de MS Store aangeschaft).

Ook viel me op dat ie vastloopt bij het laden van voorgaande games. :? --> Update dag later; blijkt geen vastloper te zijn. Moet gewoon wat meer geduld hebben. :P Het laadscherm freezed tijdens het laden dus ik dacht dat er een vastloper was.

[ Voor 26% gewijzigd door Malfoi op 18-11-2019 10:52 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag een update geinstalleerd en mijn 1440p problemen zijn over. Spel loopt eindelijk soepel en heb 3 potjes gewonnen dus ik ben tevreden haha

Zijn nog wel wat vervelend bugs in hoe sommige units spelen en eignelijk alles is net een beetje anders dus moet nog wel erg wennen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48

D4NG3R

kiwi

:)

Indien mensen trouwens moeite hebben met het zien van Onager schoten, ik heb een kleine mod gemaakt welke de stenen vervangt door Trebuchet stenen.

https://www.ageofempires.com/mods/details/1173/

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/o46xdfgxihz31.png

* D4NG3R was constant troepen aan het verliezen omdat hij de schoten wel hoorde maar niet zag. :')

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 18:01
Oh had net je post gezien op de ao2 reddit. Bedankt voor de mod! Ga hem zeker meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Odysseus87 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:23:
Oh had net je post gezien op de ao2 reddit. Bedankt voor de mod! Ga hem zeker meenemen.
Gezien de respons daar ben ik ook lang niet de enige met dit probleem, visibility is verassend slecht in sommige gevallen. :')

Ben nog even aan het rondkijken wat handige replacements zijn voor pijlen, aangezien daar ook veel vraag naar lijkt te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 19-11-2019 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In de laatste Tweakers podcast hebben ze het gehad over Age of Empires. Wat ik niet wist is dat de Nederlandse tekst van de Berserk door Paul van Tweakers is ingesproken. Terugluisteren kan hier: https://overcast.fm/+S7sKUEXp0/1:19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:16:
Indien mensen trouwens moeite hebben met het zien van Onager schoten, ik heb een kleine mod gemaakt welke de stenen vervangt door Trebuchet stenen.

https://www.ageofempires.com/mods/details/1173/

[Afbeelding]

* D4NG3R was constant troepen aan het verliezen omdat hij de schoten wel hoorde maar niet zag. :')
Netjes gedaan! Dat is inderdaad stuk beter zichtbaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De updates blijven maar komen. Er zijn al 3 patches geweest en het spel is elke keer sneller en stabieler geworden. Ik ben niet zo'n fan van het matchmaking stuk voor ranked spelen. Je moet verplicht een aantal maps uit de pool random spelen. De civ van je tegenstanders zijn hidden dus die zie je pas als je gaat spelen. Je kan niet met vrienden ranked spelen want het is op ranking random. Hopelijk gaan ze dat nog aanpassen want nu wil je veel liever casual spelen op je favorieten map maar daar is geen ranking dus kan het niveau verschil enorm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Jelv schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 08:11:
De updates blijven maar komen. Er zijn al 3 patches geweest en het spel is elke keer sneller en stabieler geworden. Ik ben niet zo'n fan van het matchmaking stuk voor ranked spelen. Je moet verplicht een aantal maps uit de pool random spelen. De civ van je tegenstanders zijn hidden dus die zie je pas als je gaat spelen. Je kan niet met vrienden ranked spelen want het is op ranking random. Hopelijk gaan ze dat nog aanpassen want nu wil je veel liever casual spelen op je favorieten map maar daar is geen ranking dus kan het niveau verschil enorm zijn.
Waar ik op hoop in matchmaking bij 2vs2/3vs3 en 4vs4 is dat men een tijdban krijgt als ze early leaven.
heb nu al 6 van de 9 games gehad dat iemand bij mijn team of de tegenstander de game uitging rond feudal age zonder aangevallen te zijn of bij de 1ste aanval.

best vervelend.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je moet verplicht een aantal maps uit de pool random spelen. De civ van je tegenstanders zijn hidden dus die zie je pas als je gaat spelen.
Dat is juist het hele doel van competitive ranked? Je speelt op een scorebord met ELO's - iedereen moet dus in dezelfde map pool terecht komen om het eerlijk te maken. Het feit dat je niet weet waar je tegen speelt gaat 2 kanten op, beide spelers kunnen zien welke map het word en zich daar op aanpassen, maar niet op welke vijand het word.
Je kan niet met vrienden ranked spelen want het is op ranking random. Hopelijk gaan ze dat nog aanpassen want nu wil je veel liever casual spelen op je favorieten map maar daar is geen ranking dus kan het niveau verschil enorm zijn.
Je kan met vrienden samen queuen, als je gewoon casual met of tegen vrienden wil spelen kan je altijd nog je eigen lobby aanmaken. :)
ikbengoofy schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:14:
[...]

Waar ik op hoop in matchmaking bij 2vs2/3vs3 en 4vs4 is dat men een tijdban krijgt als ze early leaven.
heb nu al 6 van de 9 games gehad dat iemand bij mijn team of de tegenstander de game uitging rond feudal age zonder aangevallen te zijn of bij de 1ste aanval.

best vervelend.
Servers zijn nog niet stabiel genoeg om individuele spelers te punishen. (Het is immers onmogelijk om te garanderen of een speler gecrashed of van de server af geknikkerd is, of zelf vertrokken is)

Ik hoop dat MS dat wel een beetje vlot op orde krijgt, als ze het nu niet doen dan is iedereen over een paar weken weer vetrokken naar Voobly/HD.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 25-11-2019 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 11:40
Wordt toch even loco hier. AoE gekocht via de Microsoft Store. Kan ik hem vervolgens niet downloaden omdat er geen apparaat aan mijn account gekoppeld zou zijn. Wel tig keer gecheckt, opnieuw gekoppeld, account naar lokaal gezet en weer naar Microsoft, etc. Niks werkt. Hij wil simpelweg niet installeren en meldt ergens dat het apparaat niet geschikt is. Zit op een HP gaming laptop van een maand oud waar de nieuwste games op draaien. Iemand een oplossing?

Een refund lukt niet want is digitale download.. leuke avond zo, 20 euro en kan niks installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ai dat klinkt niet zo lekker @MWSAH. Ik heb hem zelf via steam gekocht dus ken het probleem niet. Via de officiële discord en het forum kan je wellicht wat meer informatie over jou specifieke probleem vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De review van DE van gamekings is uit. Boris is een fanatieke aoe2(hd) speler: https://www.gamekings.tv/...open-budgetbak-of-slopen/

En de aoe2de soundtrack staat ook op Spotify:
https://open.spotify.com/...si=QMdd_lR2T0qvnXnsymKF1A
https://open.spotify.com/...si=X0jpVFbySOO5MCTqTG8Z8w

[ Voor 36% gewijzigd door Jelv op 26-11-2019 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afgelopen 2 jaar was er Escape AoE. Een professionele organisatie die een streaming studio voor Age of Empires had in Manchester. De oprichter, ZeroEmpires, heeft 13 september de stekker eruit getrokken en heeft nu het verhaal hier achter vertelt: https://www.twitlonger.com/show/n_1sr2sqh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Toppah
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:36
MWSAH schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:38:
Wordt toch even loco hier. AoE gekocht via de Microsoft Store. Kan ik hem vervolgens niet downloaden omdat er geen apparaat aan mijn account gekoppeld zou zijn. Wel tig keer gecheckt, opnieuw gekoppeld, account naar lokaal gezet en weer naar Microsoft, etc. Niks werkt. Hij wil simpelweg niet installeren en meldt ergens dat het apparaat niet geschikt is. Zit op een HP gaming laptop van een maand oud waar de nieuwste games op draaien. Iemand een oplossing?

Een refund lukt niet want is digitale download.. leuke avond zo, 20 euro en kan niks installeren.
Ik had hetzelfde probleem. Is bij mij verholpen door mijn Windows te updaten naar de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
K-Toppah schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:25:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Is bij mij verholpen door mijn Windows te updaten naar de laatste versie.
Hier ook, inmiddels. Na 2 uur van alles proberen en fora doorzocht te hebben deze oplossing gevonden, waarbij iemand van Microsoft een reeks van 10 mogelijke oplossingen afvuurt zonder deze te noemen. Iemand die erop reageerde kwam ermee. Soms.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MWSAH schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:58:
[...]

Hier ook, inmiddels. Na 2 uur van alles proberen en fora doorzocht te hebben deze oplossing gevonden, waarbij iemand van Microsoft een reeks van 10 mogelijke oplossingen afvuurt zonder deze te noemen. Iemand die erop reageerde kwam ermee. Soms.. 8)7
Zat je op een update van voor mei? Want dat is inderdaad de minimale eis: "Minimum OS required: Windows 10 May 2019 Update." volgens de Microsoft Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
Jelv schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:42:
[...]

Zat je op een update van voor mei? Want dat is inderdaad de minimale eis: "Minimum OS required: Windows 10 May 2019 Update." volgens de Microsoft Store.
Laptop gekocht in september, dus lijkt me dat daar de toen meest recente versie op draaide (van ná mei). Anyway, de November Update is erdoor en gisteren al met de Kelten de Franken verslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En op moment van schrijven rolt er weer een patch binnen :p

March of the Eagles

MWSAH schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:50:
[...]

Laptop gekocht in september, dus lijkt me dat daar de toen meest recente versie op draaide (van ná mei). Anyway, de November Update is erdoor en gisteren al met de Kelten de Franken verslagen.
Je kan bij updates zien wanneer hij geïnstalleerd is. Ben wel benieuwd welke versie je had voor de update.

@XWB: Inderdaad gaat hard! Al vier updates deze maand :)

https://steamcommunity.co...etail/1696098257057572826 27 nov Update 33315
https://steamcommunity.co...etail/1615032915335280936 22 nov Update 33164
https://steamcommunity.co...etail/1615032915327682396 20 nov Update 33059
https://steamcommunity.co...etail/2877166267032055088 15 nov Update 32911

• MWSAH
Update doorgevoerd en mijn saved game is met de noorderzon vertrokken en het starten van een nieuwe game loopt vast. Tot zover de spelvreugde.

• MWSAH
Wat zijn hier de ervaringen met de moeilijkheidsniveau's? Bieden Hardest en Extreme wat uitdaging? Heb nu vier games op Hard gespeeld maar mij staat vanuit vroeger niet bij dat dit zo gemakkelijk ging. De laatste partij sloeg alles, met een vierkamp tussen Turken, Berbers, Perzen en Saracenen (mijzelf). Het typische beeld bij de nieuwe AI op Hard:

- Fracties bouwen 10+ kastelen
- Fracties leggen veel focus op vergaren van grondstoffen
> In de laatste partij speelde ik in de woestijn waar bomen schaars zijn. Villagers van twee vijandige fracties werkten door elkaar in hetzelfde stukje bos. Ik miste alleen nog wat blauwhelmen.
- Fracties speuren voor die grondstoffen de hele map af
- Fracties bouwen vrijwel geen leger op

En dat laatste irriteert mij. Ik ben van het type dat zijn centrum afschermd met een muur en voor een goede troepenaanwezigheid in elke windrichting. Maar nog nooit heeft er een vijand op mijn muren gebeukt of een aanval gewaagd. In de statistieken heb ik altijd het grootste leger met een gigantisch verschil. In de laatste partij sloot ik vriendschap met de Turken en vroeg ze een vijand aan te vallen. Met maar liefst één siege ram en twee monikken trok hij ten strijde tegen 5 kastelen van de Berbers.

Toen ik eenmaal zelf ten strijde trok waren ze alle drie in een half uur tijd verslagen. Pas als ze aangevallen worden leggen ze wat focus op militaire productie, maar altijd te laat.

Hoe ervaren jullie dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 12:28

xleeuwx

developer Tweakers Elect
MWSAH schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:09:
Wat zijn hier de ervaringen met de moeilijkheidsniveau's? Bieden Hardest en Extreme wat uitdaging? Heb nu vier games op Hard gespeeld maar mij staat vanuit vroeger niet bij dat dit zo gemakkelijk ging. De laatste partij sloeg alles, met een vierkamp tussen Turken, Berbers, Perzen en Saracenen (mijzelf). Het typische beeld bij de nieuwe AI op Hard:

- Fracties bouwen 10+ kastelen
- Fracties leggen veel focus op vergaren van grondstoffen
> In de laatste partij speelde ik in de woestijn waar bomen schaars zijn. Villagers van twee vijandige fracties werkten door elkaar in hetzelfde stukje bos. Ik miste alleen nog wat blauwhelmen.
- Fracties speuren voor die grondstoffen de hele map af
- Fracties bouwen vrijwel geen leger op

En dat laatste irriteert mij. Ik ben van het type dat zijn centrum afschermd met een muur en voor een goede troepenaanwezigheid in elke windrichting. Maar nog nooit heeft er een vijand op mijn muren gebeukt of een aanval gewaagd. In de statistieken heb ik altijd het grootste leger met een gigantisch verschil. In de laatste partij sloot ik vriendschap met de Turken en vroeg ze een vijand aan te vallen. Met maar liefst één siege ram en twee monikken trok hij ten strijde tegen 5 kastelen van de Berbers.

Toen ik eenmaal zelf ten strijde trok waren ze alle drie in een half uur tijd verslagen. Pas als ze aangevallen worden leggen ze wat focus op militaire productie, maar altijd te laat.

Hoe ervaren jullie dit?
Klinkt alsof je tegen een"AI" hebt gespeeld en niet tegen en een "AI (HD version)", ik herken inderdaad het verschil.

Hieronder kan je goed zien wat het verschil is tussen deze twee:
YouTube: 1 New AI vs 7 Old AIs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

AI is juist de nieuwe, AI HD is van de HD versie, AI CD is van de originele CD versie.

Speel je toevallig free for all met meerdere AI?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clemensmaxt
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-05 15:59
Goed nieuws - er komt een grote update aan volgende week:
next week we will be releasing one of the largest updates Age of Empires 2 has ever seen. The team has put together a holiday package with over a hundred bug fixes, gameplay improvements, and even some brand-new features to improve your experience.

Here’s a small snippet of some of the big highlights:

- Game Stability Improvements & Crash Fixes
- Civilization and Unit Balance Changes
- Balance Changes for the Cumans and Steppe Lancer
- NEW! Map Ban System for Ranked Matchmaking!
- Updated Map Pool for Ranked Matchmaking
- Lobbies & Matchmaking Improvements
- Campaign Balance and Achievement Fixes
- NEW! Campaign Completion Medals!
- AI & Pathfinding Improvements
- Art of War Challenge Missions now have Localized Voice-Overs
More: https://www.ageofempires.com/news/age2-december-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cumans fix zou wel fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
D4NG3R schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:55:
AI is juist de nieuwe, AI HD is van de HD versie, AI CD is van de originele CD versie.

Speel je toevallig free for all met meerdere AI?
Precies, AI is nieuwe AI etc. Heb meerdere partijen gespeeld, veelal regicide of death match en louter singleplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

MWSAH schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:08:
[...]

Precies, AI is nieuwe AI etc. Heb meerdere partijen gespeeld, veelal regicide of death match en louter singleplayer.
Maar zoals ik al vroeg, Free For All of 1v1 / 2v2 etc?

Ik speel zelf veel tegen AI's met vrienden (omdat lang niet iedereen op het zelfde niveau zit en PvP daardoor gewoon niet leuk is). De AI speelt op land maps @ hardest ongeveer als iemand met een ELO van 1200 en op extreme 1300.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Update van 587mb gisteren uitgekomen voor DE met aanpassingen op alle vlakken van het spel:
Update 17 dec - 34055 https://steamcommunity.co...etail/3996313225043504239

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Opvallend, mijn patch was slechts 250 MB :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhizorBE
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-08 21:27
Iemand die mij kan vertellen of de Ai deze keer echt uitdagend is ? Hoor wat verschillende meningen er over

Zou dit spel vooral tegen de computer spelen, maar mocht het te simpel zijn dan is er ook niks aan.

En is het spel nu ook massa stabieler dan op release ? Vorige keer dat 'k op twitch keek, had er iemand constant crashes en freezes op een pc van 5000 euro's. Was wel toen het spel pas uit was, maar dan nog 8)7

Zelf ben 'k in het bezit van 16 giga 3200 mhz ram
i5 6600 k
gtx 1070 msi armor oc

Ben echt een grote fan van age of empires, en zou dit wel een kans willen geven ;)
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste