De meeste gebruikers kiezen voor Express settings, dus met de default privacy settings. Dus best representatief wat hij daar heeft gevonden.GerardVanAfoort schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:12:
[...]
Even correct: "He upgraded a personal computer to the new operating system, elected to use the system's default or "express" privacy settings, and accessed the Internet using the company's new browser, known as Edge."
Maar goed, ik ben wel ff genezen van nieuwe Microsoft producten. (yep, alles. twijfelde over een Surface 4, jammer MS die komt de komende 5 jaar zeker niet). Als ik een nieuwe laptop zou aanschaffen richt ik er zo Windows 7 Pro op in!
Ze worden te hongerig en hopelijk trekken ze het zich op tijd aan. Mensen die het vertrouwen verloren hebben keren MS zo de rug toe. En dat is niet makkelijk weer terug. Uit het oog, uit het 'hart'!
Wat echt schokkend is om te lezen: When he accessed an educational website his child uses regularly for school, Porterfield found that his child's username and password were included in the information being sent to Microsoft servers.
Dus niet alleen alle websites die je bezoekt worden doorgesluisd en opgeslagen. Microsoft bouwt zo enorme profielen van je op met alles wat je doet, met wie, waar en wanneer. Waarom? Big data, big $$$.
Ik ben mij ondertussen nu aan het oriënteren naar Linux en Unix / OS X. Want voor je online veiligheid moet je blijkbaar niet meer bij Microsoft zijn. Want Windows 7 en 8.1 zijn inmiddels met de laatste updates ook besmet en niet meer te vertrouwen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2015 19:06 ]