Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTTA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:20
Edmin schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:32:
[...]

Blijkt dat ik die upgrades al wel had gevonden, maar nog niet gemaakt. Ik was ook even abuis, want je maakt ze niet in de Moonpool of de upgrade station, maar in de Cyclops zelf. Bummer.

Die base had ik toch gemaakt. En hij is nutteloos. Ben in één keer doorgestoten naar de diepste laag en...
spoiler:
teruggewarped naar mountain island. Nu op zoek naar die ingredienten, wat ik een logisch, maar vervelender onderdeel vind.
spoiler:
Het vinden van die ingredienten is een stuk makkelijker dan je denkt als je een beetje goed nadenkt en door de laatste facility wandelt. succes ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 17:51

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Edmin schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:32:
[...]

Blijkt dat ik die upgrades al wel had gevonden, maar nog niet gemaakt. Ik was ook even abuis, want je maakt ze niet in de Moonpool of de upgrade station, maar in de Cyclops zelf. Bummer.

Die base had ik toch gemaakt. En hij is nutteloos. Ben in één keer doorgestoten naar de diepste laag en...
spoiler:
teruggewarped naar mountain island. Nu op zoek naar die ingredienten, wat ik een logisch, maar vervelender onderdeel vind.
Succes daarmee,
spoiler:
volgens mij zijn er van 1 van die ingediedienten slechts 15 stuks in het hele spel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zo, klaar :)
spoiler:
De ingredienten waren uiteindelijk redelijk te doen. De eyestalk herkende ik uit grotten, maar is toch lastig te vinden. De crown was te vinden in het grote aquarium. Eén van die planten vind je veel in de lost river. Eentje had ik geheel toevallig in een locker zitten omdat ik die per ongeluk had geharvest :D

Wel jammer dat ik de cyclops in de active lava zone had geparkeerd. De shield module heb je nodig voor de cockpit, dus uiteindelijk heb ik maar een tweede cyclops gebouwd om via de upgrade console de shield module te bouwen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTTA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:20
Edmin schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:05:
Zo, klaar :)
spoiler:
De ingredienten waren uiteindelijk redelijk te doen. De eyestalk herkende ik uit grotten, maar is toch lastig te vinden. De crown was te vinden in het grote aquarium. Eén van die planten vind je veel in de lost river. Eentje had ik geheel toevallig in een locker zitten omdat ik die per ongeluk had geharvest :D

Wel jammer dat ik de cyclops in de active lava zone had geparkeerd. De shield module heb je nodig voor de cockpit, dus uiteindelijk heb ik maar een tweede cyclops gebouwd om via de upgrade console de shield module te bouwen :')
spoiler:
In de laatste alien facility zijn 4 portals, elke portal gaat naar een area waar je een van de ingrediënten kan vinden. de laatste van de 5 ingrediënten kun je inderdaad in het aquarium vinden. En betreft de cyclops ik had precies hetzelfde. Ik had namelijk de mijne bij de cove tree geparkeerd. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

D3LTTA schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:30:
[...]

spoiler:
In de laatste alien facility zijn 4 portals, elke portal gaat naar een area waar je een van de ingrediënten kan vinden. de laatste van de 5 ingrediënten kun je inderdaad in het aquarium vinden. En betreft de cyclops ik had precies hetzelfde. Ik had namelijk de mijne bij de cove tree geparkeerd. :F
Die portals hadden natuurlijk een nut... daar had ik niet aan gedacht.

Maar als ik de cyclops bij de cove tree had geparkeerd was ik hem gaan halen. Daar had ik zelf ook nog een base. De inactive lava zone vond ik echter zo ongelooflijk desoriënterend... Dat had ik trouwens met wel meer delen van de map. Het was vaak zo ongelooflijk donker dat het echt moeilijk was te navigeren. Ik begrijp dat het onderdeel van de game is, maar wellicht dat het soms wat te ver doorschoot.

edit:
patch!
http://store.steampowered...ments/2363699913370628558
Main menu button texts update correctly when switching languages
In-game menu button text colors fixed
F8 panel fully translated
Cyclops flooding leak indicators now clearly outside of the hull
Controller navigation and selection boxes fixed
Builder menu usable with swapped mouse buttons
Lifepod fabricator lighting fixed
Cyclops hatch door collider fixed
Disallow poster placement where wall lockers are disallowed
Non-localized text removed from color customization terminal
Physics bugs with ion cubes and precursor keys fixed
End-game achievements now trigger
Lost river creatures now immune to brine
Player mask now correctly lit
Can not despawn Aurora by building a base next to it anymore
Seamoth hatch animation fixed
Changing quality settings in game reminds player to restart the game
Time capsule UI simplyfied
Pathfinder tool recipe adjusted
Entering exosuit while sprinting fixed

[ Voor 35% gewijzigd door Edmin op 09-03-2018 12:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 10:04

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Uitgespeeld. Tsjonge, wat een gaaf spel. Zelden zoveel lol gehad met een spel dat ik tot voor kort eigenlijk helemaal niet kende.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

SnoeiKoei schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 23:49:
Uitgespeeld. Tsjonge, wat een gaaf spel. Zelden zoveel lol gehad met een spel dat ik tot voor kort eigenlijk helemaal niet kende.
Lekker hoor. Heb hem even laten liggen, maar ga m wel weer oppakken binnenkort. Hoe lang heb je erover gedaan ongeveer?

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

8GUS schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:57:
[...]

Lekker hoor. Heb hem even laten liggen, maar ga m wel weer oppakken binnenkort. Hoe lang heb je erover gedaan ongeveer?
Ik heb er in totaal iets van 36 uur in zitten geloof ik. Veel tijd genomen om rustig een basis op te bouwen die je eigenlijk niet echt nodig hebt. Het kan beduidend sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

SnoeiKoei schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:57:
[...]

Ik heb er in totaal iets van 36 uur in zitten geloof ik. Veel tijd genomen om rustig een basis op te bouwen die je eigenlijk niet echt nodig hebt. Het kan beduidend sneller.
Ok mooi. Heb mn seamoth(tot 900m) en cyclops al gebouwd. Hoop zelf een beetje meer vooruitgang te gaan boeken. Het bouwen is wel leuk, maar wil nu weer meer het verhaal in.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Vorige week begonnen met spelen. Eerst in VR (gekocht in oculus store), maar uiteindelijk overgegaan op gewoon scherm met KB+Muis. Waarom? Omdat het zo goed is dat ik 4 uur onafgebroken aan het spelen was, en 4 uur met zo'n bril op is best vermoeiend B) . Wel een enorm claustrofobische ervaring om in VR je weg te verliezen in een grot terwijl je zuurstof opgeraakt.

Het begin was veel geknoei met inventarisruimte, maar ondertussen heb ik een mooi grote basis met aparte lockers voor ieder materiaaltype. Worstelen met water en eten is ook voorbij nu ik voor het eerst vasteland heb gezien en daarvan aardappelen en meloenen heb meegebracht om in mijn eigen basis te planten. Meteen ook een bioreactor ernaast om de overschot om te zetten in stroom. Geeft toch allemaal -enorm- veel voldoening wanneer je ernaar kijkt :)

Vrij snel ook wat mods geinstalleerd. Met name de crafting mod die het materiaal automagisch uit je lockers haalt is een must imo, samen met de mod die een map toevoegt op je pda.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:56
Als aquafoob ga ik Subnautica echt never nooit niet in VR spelen, dank u de koekoek :z

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 22:17
Deze game al een paar jaar geleden gekocht in Early Access maar de recente updates klinken goed!

Toevallig nu mijn PADI Instructeur brevet aan het halen dus deze game ga ik zeker weer eens checken want van de onderwater wereld krijg ik niet genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoleum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-05 21:39
Heb dit spel ook sinds een paar weken, en ben er sindsdien elke dag uren zoet mee.

Ik heb alleen het probleem dat het spel na een bepaalde speeltijd in een save (10 uur ongeveer) last krijgt van crashes, en meestal is het dat dan mijn hele computer bevriest. Als voorlopige workaround verwijder ik om de zoveel tijd de CellsCache folder in mijn savegame, waardoor het weer een tijd goed werkt. Nadeel hiervan is dat alle loot gereset wordt, waardoor het een beetje als een cheat aanvoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

Geckoo

Good news, everyone!

Is het mogelijk om een key te verkopen? als je hem hebt uitgespeeld?
Edmin schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:54:
@Ircghost Ik heb idd ook een Steam controller. Nog niet aan gedacht dat ik die anders kan configureren. Als je jouw profiel zou kunnen uploaden: graag! :)

Ben deze game op het spoor gekomen door het YouTube kanaal van The Mighty Jingles, die ik volg vanwege World of Tanks. De halve GoT clan is door hem aangestoken :D
men pants :)

[ Voor 76% gewijzigd door Geckoo op 28-03-2018 14:29 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:41

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
Een kleine update. Ik heb een tijd lang geen Subnautica gespeeld omdat mijn huis volledig Linux is geworden en ik mijn Windows doos ook heb omgezet. Echter is Subnautica nu voor 99 tot 100% speelbaar onder Linux. De methode is zoals standaard is -> Installeer de Steam voor Windows versie via Wine en installeer dan Subnautica. Ik heb momenteel alleen in het fabricate menu nog glitchy icoontjes maar deze hinderen niet het functioneren. Prestaties zijn hetzelfde als onder Windows.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik denk dat we uit dit topic wel mogen concluderen dat het een fantastische game is, maar dat de replay waarde (ondanks de sandbox mode) erg laag is. Wachten op de DLC kan nog wel even duren, want die lijkt gepland voor begin 2019. http://subnautica.wikia.com/wiki/Expansion_Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:32

mvds

Totally awesome!

Edmin schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:40:
Ik denk dat we uit dit topic wel mogen concluderen dat het een fantastische game is, maar dat de replay waarde (ondanks de sandbox mode) erg laag is. Wachten op de DLC kan nog wel even duren, want die lijkt gepland voor begin 2019. http://subnautica.wikia.com/wiki/Expansion_Pack
Het idee is inderdaad erg goed, weinig dingen gezien die zo vervelend waren dat ze het plezier in de weg stonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
Edmin schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:40:
Ik vind Subnautica nog steeds best leuk echter..het grootste probleem van sandbox spellen (bijna allemaal, ook bijvoorbeeld Minecraft en No Man's Sky) is dat je op een gegeven moment 'klaar' bent en als er een activiteit is die je verder kan doorvoeren het vaak een grindfest wordt. Wat sandbox echt als revolutie nodig heeft is iets wat de sandbox progressief maakt zonder dat het een grindfest wordt.

Als je kijkt naar Factorio dan zie je dat ze een semi-oplossing hebben door je de eerdere grindfesten te laten automatiseren zodat je latere tier tech kunt bouwen zonder zelf eindeloos te moeten grinden. Dit is slechts een halve oplossing echter.
Wat ik denk dat leuk zou zijn voor sandbox is als je meerdere unieke locaties moet ontwikkelen en de logistiek tussen beide in order moet brengen en houden. Zo zou het bij Subnautica leuk zijn als je een basis in locatie X en Y hebt enkel voor bepaalde resources en deze naar locatie Z worden gebracht voor hogere tier onderzoek en productie te bewerkstelligen. Vervolgens kun moet je die locaties uitbreiden naarmate je hogere en grotere tier research en productie wilt uitvoeren. (Met dan misschien weer andere mijn locaties).

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 21:49

Martinspire

Awesomeness

Auredium schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:23:
[...]

Ik vind Subnautica nog steeds best leuk echter..het grootste probleem van sandbox spellen (bijna allemaal, ook bijvoorbeeld Minecraft en No Man's Sky) is dat je op een gegeven moment 'klaar' bent en als er een activiteit is die je verder kan doorvoeren het vaak een grindfest wordt. Wat sandbox echt als revolutie nodig heeft is iets wat de sandbox progressief maakt zonder dat het een grindfest wordt.

Als je kijkt naar Factorio dan zie je dat ze een semi-oplossing hebben door je de eerdere grindfesten te laten automatiseren zodat je latere tier tech kunt bouwen zonder zelf eindeloos te moeten grinden. Dit is slechts een halve oplossing echter.
Wat ik denk dat leuk zou zijn voor sandbox is als je meerdere unieke locaties moet ontwikkelen en de logistiek tussen beide in order moet brengen en houden. Zo zou het bij Subnautica leuk zijn als je een basis in locatie X en Y hebt enkel voor bepaalde resources en deze naar locatie Z worden gebracht voor hogere tier onderzoek en productie te bewerkstelligen. Vervolgens kun moet je die locaties uitbreiden naarmate je hogere en grotere tier research en productie wilt uitvoeren. (Met dan misschien weer andere mijn locaties).
Sandbox games zijn leuk zolang er content is om naartoe te werken. Die raket is bv 1 van de zaken. Wat jij voorstelt is ook prima, maar wederom iets wat een doel moet hebben. Bv bepaalde materialen maken of voertuigen e.d.

Ik vind het nog altijd raar dat ze je zo eenzaam laten blijven. Waarom mag ik niet wat mensen redden en die in mijn basis zetten? Dat ze dan wat verzoeken hebben zoals voedsel, werk en vrije tijd is me allemaal prima. Ook doe je weinig met het schip wat neergestort is. Waarom mag ik daar uiteindelijk niet gewoon een basis van maken/gebruiken? Sowieso is ie heel groot maar kun je uiteindelijk maar weinig plekken echt binnen. En coop was nog steeds leuk geweest. Maar goed, dat kost allemaal tijd om te ontwikkelen. Misschien dat nieuwe gebieden om heen te gaan, toch wat interessanter zouden zijn geweest. En dan bij voorkeur niet iets wat vol zit met agressieve fauna.

Al met al heb ik me toch prima vermaakt al met de game. ik ga echter pas verder zodra de game echt uit is voor Xbox, want ik wil onderhand wel wat achievements verdienen.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:22
Subnautica is dit weekend in de aanbieding op steam ( -20% )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik zit nog steeds te wachten dat ie een keer uit de early access gaat op Xbox. Duurt wel lang zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Error418
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik speel subnautica in vr (htc vive), maar daar is duidelijk weinig tijd in gestoken. Er zijn een aantal kleine dingen, die eenvoudig zijn op te lossen, die spelen moeilijk maken.ZO is er de PDA, waar je inventory inzit en allerlei tekst, die zo dicht bij je gezicht zit dat je er niet op kan scherp steleln, en dus amper kan lezen. Ook zijn je health bar en dergelijke eigenlijk net te ver in de hoek van je gezichtsveld. Ook vind ik de controllers niet bepaald intuitief (ik gebruik een xbox controller, zodat ik kan staan). Ze hebben wel iets verbeterd, ik had het spel een paar maanden terug en toen zat ik na 10 minuten groen op de bank van de motion sickness.

Voor de rest voegt VR wel heel veel toe, de beleving is fantastisch mooi (met af en toe een hartverzakking). Het is dus jammer dat ze die laatste dingen niet gefixt hebben.

Verder heeft mijn gtx1080 er wel moeite mee, wat je bijvoorbeeld merkt doordat rendering van objecten virj last minute gebeurt. Hierdoor heb ik af en toe het idee dat ik items mis (ik zie bijvoorbeeld alleen visjes die echt heel dichtbij zwemmen).

Ik speel in beta btw, ik had gehoopt dat daar meer fixes in zouden zitten, dat valt dus tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretraket
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-04 21:06
Ik blijf toch multiplayer wel een beetje missen. Het samen bouwen van een basis vind ik veel leuker omdat het dan voor mij wat "levendiger" voelt ( misschien leg ik dat raar uit)

Verder met plezier uitgespeeld en nooit spijt gehad van het kopen van subnautica. Maar ik blijf het toch wel jammer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Error418 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:07:

Verder heeft mijn gtx1080 er wel moeite mee, wat je bijvoorbeeld merkt doordat rendering van objecten virj last minute gebeurt. Hierdoor heb ik af en toe het idee dat ik items mis (ik zie bijvoorbeeld alleen visjes die echt heel dichtbij zwemmen).

Ik speel in beta btw, ik had gehoopt dat daar meer fixes in zouden zitten, dat valt dus tegen.
Pop-in jeb je ook op niet-VR met de betere gpu's. Eén van de grootste technische missers wmb en mogelijk de schuld van Unity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06-2023
Ik zit een beetje vast... of misschien druk ik me beter uit als ik zeg dat ik niet meer weet wat ik moet doen. Ik ben best ver in het spel volgens mij, heb een prawn en duikboot gebouwd, heb het eiland verkend, ben in de aurora geweest... heb aardig wat life pods gevonden en het enige dat ik nu nog op de radio krijg is wat rare ruis. ik kan het launch platform bouwen, misschien gaat het verhaal weer verder als ik dat gedaan heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Je beantwoord je eigen vraag al ;). Zonder te spoilen, kijk maar eens wat er gebeurt / nodig is om dat ding te bouwen.

En, volg de hints / verhaal in je PDA. Kleine spoiler hieronder over het verhaal om je op gang te helpen, moet je zelf maar kijken tot waar je wilt klikken.

spoiler:
Je komt op een planeet omdat het schip neerstort. je ontdekt al vrij snel dat er een bacterie is die het leven beïnvloed

spoiler:
Op één van de eilanden vind je een gigantische toren.

spoiler:
Er komt een reddingsschip, en..

spoiler:
Die wordt uit de lucht geschoten, omdat..

spoiler:
Het eiland beschermt wordt, omdat

spoiler:
De bacterie de planeet nooit mag verlaten. Zoals je ontdekt als je je hand steekt in de computer inde grote toren. Oftewel ...

spoiler:
Je moet een oplossing vinden voor dat probleem, dus ...

spoiler:
Als je de PDA leest, zie je dat er wordt verwezen naar een research facility etc diep in de oceaan

spoiler:
Hoe dieper je gaat, hoe meer je ontdekt om het probleem op te lossen.

Als je meer wilt, laat maar horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
Ik heb gisteren nog een keer Subnautica opgestart onder Wine bij Linux en kan melden dat ook de laatste cosmetische bug in het menu weg is. Ik ben gisteren dan ook opnieuw begonnen. Ik heb snel het materiaal verzameld voor de scanner, de builder, het mes en de seaglide. Daarna heb ik de plannen voor de kamers en de tuinen verzameld. (ik zeg met opzet niet waar voor nieuwe spelers :P )

Ik denk dat Subnautica zich prima doet verlenen voor DLC's en expension packs. Alhoewel ik geen moeite ermee heb om permanent in het tropische ondiepe te bevinden en mijn basis uit te breiden. :P

Subnautica krijgt overigens volgen jaar een expension: Artic!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Auredium op 23-07-2018 08:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nieuws over het vervolg van Subnautica, nu officieel Subnautica Below Zero genaamd.

https://unknownworlds.com/subnautica/subnautica-below-zero/
Unknown Worlds is building a stand-alone expansion to Subnautica, called Subnautica Below Zero. Set in an ice-bound region of planet 4546B, after the events of the original game, Below Zero will offer a new chapter in the Subnautica universe. We would like to show you some of Below Zero's concepts, and share our plans for release.
Er komt weer een nieuwe early access periode en het spel wordt ontwikkeld op basis van feedback van spelers.

Gaat nog wel even duren dus maar: hyped :D

Onderaan de website (link hierboven) staat een link naar een Trello board met een boel concept art en je kunt daar de werkzaamheden een beetje volgen.

Edit: lol, 5 minuten later heeft Tweakers er een frontpage bericht over:
nieuws: Subnautica krijgt losstaande uitbreiding Below Zero
Tip hadden ze niet van mij iig.

[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 31-08-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 12:27
Game opgepakt om gezellig samen met mijn zoon te spelen. Idee is farmen als hij er niet is en om storyline te spelen als hij er wel is. Het is me beetje onduidelijk hoe de storyline vervolgt. In het begin had ik het idee dat de events automatisch gebeurde, maar nu zit ik uren in mijn onderzeebootje rond te varen zonder een idee te hebben wat ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:01

KipCurreh

Nightcrawler

grote_oever schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:53:
Game opgepakt om gezellig samen met mijn zoon te spelen. Idee is farmen als hij er niet is en om storyline te spelen als hij er wel is. Het is me beetje onduidelijk hoe de storyline vervolgt. In het begin had ik het idee dat de events automatisch gebeurde, maar nu zit ik uren in mijn onderzeebootje rond te varen zonder een idee te hebben wat ik moet doen.
Ik weet natuurlijk niet hoever je al zit in het verhaal, maar op sommige momenten moet je idd zelf exploren en enkele plekken vinden om wat progressie te boeken.. Zeker net na de ontploffing van de core van de Aurora moet je wel weten waar naartoe te gaan, anders kan het best lang gaan duren

Heb wel het gevoel dat het hierna wel terug ietsje makkelijker wordt om te volgen

Als je pointers wil, wil ik altijd men best doen om je de weg te wijzen zonder al te veel te spoilen ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
KipCurreh schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:38:
[...]

Ik weet natuurlijk niet hoever je al zit in het verhaal, maar op sommige momenten moet je idd zelf exploren en enkele plekken vinden om wat progressie te boeken.. Zeker net na de ontploffing van de core van de Aurora moet je wel weten waar naartoe te gaan, anders kan het best lang gaan duren

Heb wel het gevoel dat het hierna wel terug ietsje makkelijker wordt om te volgen

Als je pointers wil, wil ik altijd men best doen om je de weg te wijzen zonder al te veel te spoilen ;)
Er zijn een aantal dingen wat ik niet precies weet wat ik ermee moet doen. Even voor zekerheid onder spoiler, maar volgens mij is het niet echte en spoiler:

spoiler:
- Na de core ontploffing heb ik wat gedaan op de Aurora, maar het is me nog onduidelijk of ik alles gedaan heb daar. Met name omdat mijn HUD aangaf dat ik soms een snijbrander nodig heb. Deze heb ik niet hoeven te gebruiken, maar zie zo geen deur wat ik door moet branden.
- Het is me soms ook onduidelijk waar ik moet zijn in de game. Het laatste wat ik vermoedelijk aan de questline heb gedaan is naar de 500meter onder de zee basis gezwommen. Soms zit ik noord/ zuid of west van mijn lifepod te varen. het is me beetje onduidelijk of er "zones" in de game zitten of dat het gewoon één grote sandbox is.
- Ik krijg het idee dat de radio wel wat doet met de questline, maar op dit moment is het met name lifepods zoeken. Dit doe ik dan ook gewoon.
- Het scannen van objecten is nu mijn main prioriteit. Alhoewel ik de diepere gedeeltes best nog wel lastig scannen vind. Met name omdat mijn duikboot 200 meter diep kan en ik gevoelsmatig al dieper zit. Het erna toe zwemmen is best lastig met alles at rond zwemt.

Ik heb nog wel plezier in de game en focus me nu voornamelijk op het bouwen van mijn basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

grote_oever schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:40:
[...]

Ik heb nog wel plezier in de game en focus me nu voornamelijk op het bouwen van mijn basis.
Om even te reageren op je bericht in spoilers, ik ga je gewoon een beetje op weg helpen..
De map is daadwerkelijk ingedeeld in zones, of verschillende biomes.. Je kan van in het begin bijna overal naartoe, alleen ga je voor het verhaal dieper en dieper moeten gaan.. Daarbij komen de subs + uitbreidingen dan wel zeker van pas

spoiler:
- In de Aurora heb je verschillende kamers waar je vanalles kan scannen..
'These include the Administration Office, Cargo Bay 3, Seamoth Bay, the Locker Room, the PRAWN Suit Bay, the Laboratory, Living Quarters, and the Drive Room.'
Vooral belangrijk voor de PRAWN suit blueprints.. In de drive room kan je de reactors (4) fixed, waardoor de straling verdwijnt na 3 ingame dagen

- Lifepods zoeken is idd het begin, maar daar eindigt het snel imo.. Er zijn verschillende grote wrecks te vinden ook, waar veel meer interessante blueprints te rapen vallen.. Die ga je wel zo moeten tegenkomen, ik denk niet dat er iets in de game zit die wijst naar de wrecks..
Als het echt niet lukt, kan je de locaties altijd op internet opzoeken.. Er zijn heel goeie maps beschikbaar voor deze game, die de biomes, wrecks en raw materials per biome etc bevat..

Je zit volgens mij momenteel op het moeilijkste moment van de game, omdat het allemaal niet echt duidelijk is waar je heen moet.. Maar even doorbijten en dan begint het wel te rollen.. Naar wat ik zo zie, heb je misschien een 10% van de game gezien ;)

Als laatste tip,
spoiler:
Vaar gewoon eens lekker door naar ;
Noorden van je lifepod
Zuidwest van je lifepod
Je hoeft niet te diep te gaan

Verder wens ik je nog veel plezier, want het is echt een fantastische game _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Trouwens, voor de geïnteresseerden onder ons,

de roadmap voor Subnautica: Below zero kan je hier vinden
Release wordt hier op eind oktober 2019 gezet, early access al begin volgend jaar 8)

[ Voor 17% gewijzigd door KipCurreh op 04-12-2018 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 23:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Mail dat het nu uit de Preview is voor XBO:
Subnautica is now available on Xbox One. Grab it now on physical disk or via digital download!

For those in Europe, physical disk sales will begin on the 7th of December. As Subnautica rolls out worldwide, it might take a few hours to show up in digital download storefronts, or for the launch update to arrive.

Get Subnautica
Those who have played in Xbox Game Preview, you will get a big launch update today, and your copy will transition into the full release version. You have endured awful bugs, painful frame rates, and a long, long wait. We are forever grateful for your patience. Your feedback has been invaluable.

This is our first console release, and it has been a big challenge. We are very excited, and very nervous. We hope that you enjoy Subnautica, no matter which platform you are playing on. We are thrilled to have you diving with us.
Update is 6.8 Gb

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Notna schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:02:
Mail dat het nu uit de Preview is voor XBO:

[...]

Update is 6.8 Gb
Nice.

En zijn achievements ook nog met terugwerkende kracht te verdienen of is het maar beter om opnieuw te starten? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Martinspire schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:35:
[...]
Nice.

En zijn achievements ook nog met terugwerkende kracht te verdienen of is het maar beter om opnieuw te starten? -O-
Geen flauw idee; kan uberhaubt mijn savegame niet laden omdat de Cloud sunchronisatie issues had :?

Ze hebben de dev console overigens uitgezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rman
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-06 08:46
Nog niet voor ps4. Zou fijn zijn als je die kosteloos of met korting zou kunnen binnen halen als je al de pc versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Rman schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:09:
Nog niet voor ps4. Zou fijn zijn als je die kosteloos of met korting zou kunnen binnen halen als je al de pc versie hebt.
https://store.playstation...13529_00-2222444466669999

Of bedoel je dat de update er voor de PS 4 nog niet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

[...]
Nice.

Het is niet meteen hetzelfde, maar in steam werkte de laatste achievement ook niet als je hem haalde (nl het uitspelen van de game)

Is inmiddels wel al gefixt, maar werkte dus niet met terugwerkende kracht..
Ach ja als ik er nog eens aan toekom speel ik hem nog wel eens volledig dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

[...]
Nice.

Voor de goede orde; ik kon eindelijk de game laden nadat ik mijn XBO in DMZ had gezet zodat de cloud save gedownload kon worden (serieus, wtf. Enige game die hier moeite mee heeft ondanks dat alle poorten open staan) rn er vlogen iets van 5 achievements mij om de oren gedurende het laden.

Lijkt er dus op dat ze met terugwerkende kracht unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Notna schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:53:
[...]

Voor de goede orde; ik kon eindelijk de game laden nadat ik mijn XBO in DMZ had gezet zodat de cloud save gedownload kon worden (serieus, wtf. Enige game die hier moeite mee heeft ondanks dat alle poorten open staan) rn er vlogen iets van 5 achievements mij om de oren gedurende het laden.

Lijkt er dus op dat ze met terugwerkende kracht unlocken.
Mja ik heb er gister ook 7 unlocked. Wel vaag dat alle achievements als secret zijn aangemerkt, maar het werkt idd wel. Al weet ik nog niet of ik alles heb wat zou moeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Vanaf 14 december gratis:

https://www.epicgames.com...S/product/subnautica/home

[ Voor 43% gewijzigd door grote_oever op 07-12-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Laatst online: 23:18

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klik eens op bovenstaande link en dan linksboven op "Epic Games"? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Samenvatting van de reeds bestaande ingame beelden van Subnautica: Below Zero (IGP)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Subnautica: Below Zero - SEA TRUCK GAMEPLAY FOOTAGE! + Base Overhaul - Subnautica Below Zero Updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Waarom zou dat gratis zijn? Ik denk eerder dat ze hem nu via Epic gaan verkopen voor een kleinere afdracht (gezien het nieuws van laatst dat Valve nog op 25/30% bleef en Epic straks op 15 of 20 oid gaat zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:08:
[...]

Waarom zou dat gratis zijn? Ik denk eerder dat ze hem nu via Epic gaan verkopen voor een kleinere afdracht (gezien het nieuws van laatst dat Valve nog op 25/30% bleef en Epic straks op 15 of 20 oid gaat zitten.
14-27 december is subnautica gratis, 28 december-10 januari is super meat boy gratis.
Zie: https://www.epicgames.com/store/en-US/

En waarom? Om de Epic Store te promoten, vermoed ik ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Laatst online: 23:18
anandus schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:29:
[...]

Klik eens op bovenstaande link en dan linksboven op "Epic Games"? :)
Cool!

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-04 18:28
Ik dacht de game dit weekend op de PS4 te gaan spelen maar dat gaat voorlopig niet gebeuren als ik hem digitaal aan wil schaffen, zie link hieronder

https://unknownworlds.com...issing-playstation-store/

Ik moet zeggen dat ik dit nog nooit eerder gezien heb, Sony die een game release blokkeert omdat de game niet gelokaliseerd is? Bizar.....

Eens kijken of ik hem online niet gewoon op disc kan bestellen ergens.

P.s.
PC is geen optie dat trekt mijn oud beestje niet :X

[ Voor 6% gewijzigd door Tinus_Budel op 07-12-2018 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:10
Ik was even niet op de hoogte dat Subnautica gereleased was voor PS4 totdat ik vandaag een exemplaar tegen kwam bij de "vraag en aanbod".

Wat ik mij afvraag. Als je een fysieke schijf hebt, werkt die wel gewoon?

Verder, enorm jammer dat de digitale release geblokkeerd word in oa Nederland.
Ik heb zoveel zin in deze game!

• Tinus_Budel
Stef120 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:58:
Ik was even niet op de hoogte dat Subnautica gereleased was voor PS4 totdat ik vandaag een exemplaar tegen kwam bij de "vraag en aanbod".

Wat ik mij afvraag. Als je een fysieke schijf hebt, werkt die wel gewoon?

Verder, enorm jammer dat de digitale release geblokkeerd word in oa Nederland.
Ik heb zoveel zin in deze game!
Naar mijn weten is de PS4 niet region locked, dus dat moet gewoon werken ja!

• Stef120
Tinus_Budel schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:31:
[...]

Naar mijn weten is de PS4 niet region locked, dus dat moet gewoon werken ja!
Gekocht van een mede Tweaker oOo , van het weekend m'n duikpak dan maar aantrekken.
Ben heel erg benieuwd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:34
https://www.epicgames.com...S/product/subnautica/home

Nu gratis te claimen! Pak hem nu het kan! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:57

NoTimeRemains

I know

mocht je de epic games launcher niet willen, dan kan je naar je Subnautica subdir gaan een nieuwe shortcut maken van de game, de oude weggooien en de launcher deinstalleren...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:20
Dit is echt verslavend spel. Wou het al bijna kopen en heb hem nu ook gratis :D.
Heeft iemand al een keer multiplayer gespeld met de mod Nitrox?
https://www.nexusmods.com/subnautica/mods/159

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanhubers
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-04-2020
Is dat even jammer heb hem ooit gekocht als pre launch versie..

Discord voor Gamers http://discord.gg/sacT78F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:02
Doet explorer (dus geen honger en dorst) erg afbraak aan de game?
Vind eten en drinken zoeken vrij tedious, skip survival spellen ook meestal.

De exploration is echter wel gaaf, hoewel ik tikkeltje stuurloos ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Jelloz schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:10:
Doet explorer (dus geen honger en dorst) erg afbraak aan de game?
Vind eten en drinken zoeken vrij tedious, skip survival spellen ook meestal.

De exploration is echter wel gaaf, hoewel ik tikkeltje stuurloos ben.
Zo heb ik de game ook gespeeld en ik vond het al lastig zat eigenlijk. Eten en drinken lijkt me ook weinig aan en je hebt het al druk zat met andere dingen. Bovendien kun je dan nog eens wat dingen proberen zonder meteen dood te gaan omdat je niet naar een bepaald tellertje zat te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik vond het in leven blijven dmv voedsel weldegelijk wat toevoegen aan de game. Explorer mode voelde toch als cheaten... :)

Voor degenen die de ontwikkelingen van de DLC / Expansie / sequel Below Zero willen volgen, het Favro bord (projectmanagementbord zoals je dat kent van Jira of Trello) is toegankelijk:
https://favro.com/organiz.../0d9378db42299691bb14c708. Daar staan een aantal Early access data op te lezen en ook de datum van de 1.0 release: 31 oktober

[ Voor 11% gewijzigd door Edmin op 04-01-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Edmin schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:42:
Ik vond het in leven blijven dmv voedsel weldegelijk wat toevoegen aan de game. Explorer mode voelde toch als cheaten... :)

Voor degenen die de ontwikkelingen van de DLC / Expansie / sequel Below Zero willen volgen, het Favro bord (projectmanagementbord zoals je dat kent van Jira of Trello) is toegankelijk:
https://favro.com/organiz.../0d9378db42299691bb14c708. Daar staan een aantal Early access data op te lezen en ook de datum van de 1.0 release: 31 oktober
Uiteindelijk denk ik dat het wel, zoals je zegt, een toegevoegde waarde heeft. Geeft je toch, als je diep onder water wil, een extra herinnering dat je eten en drinken moet meenemen. Ik heb alleen wel vaak gevloekt toen ik eindelijk verder kon, maar terug moest omdat ik dorst had of honger had. Die gloeiende mes is dan wel handig, maar ja... dan met je maar veilig kunnen gaan zwemmen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stef120
De tandjes wat is deze game gaaf zeg!

Nu dik 20 uur in de game zitten en met de end game bezig.
Helaas ook op de PS4 veel lag en clipping.

Desondanks speelt ie erg lekker.
Honger en dorst vind ik persoonlijk niet zo'n probleem. Als je dieper gaat zorg je gewoon dat je een basis op een strategisch punt bouwt met een water infiltratie systeem en planten in potten, kan je altijd even aanvullen en verder gaan.

Tevens kan je ook je loot even droppen tussendoor.

Ik moet echt zeggen dat ik verbaasd ben over de diepgang kwa verhaal en gameplay. Ik weet niet wat de PS4 versie gaat kosten maar ik betaalde er 25 euro voor. Zelfs gratis voor de pc (epic)
Je moet er uiteraard van houden maar als je erin zit en meer en meer ontrafeld van het verhaal en wat er daadwerkelijk gebeurd is..man wat gaaf!!

Triple A status wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 14:39

Dhrax

Prog Lord

strider1007 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:29:

Ik ben er een uit de JAWS generatie. Met andere woorden ik ben bang voor alles wat er onzichtbaar onder mij in het water kan rondzwemmen. En dan vooral wat er honger heeft..

Oftewel ik ben bang voor de donkere stukken waar je alleen enge geluiden hoort.. Zeker na het zien van wat reakties-op-enge-momenten op youtube..

Man, het moment dat je voor het eerst in de verte een schimmige Leviathan ziet zwemmen...
Heel herkenbaar haha. Ik had nog weinig over de game gelezen en voor de grap maar eens een eindje van mijn pod weg gezwommen. Grotendeels aan de oppervlakte, uiteindelijk na een paar minuten maar eens onder water gaan kijken ... ik zat spreekwoordelijk zowat tegen het plafond!

Vooral de ambiance, het onvoorziene en de geluiden maken deze game behoorlijk scary op bepaalde momenten :F

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 13:57
M'n eerste kennismaking met een Ghost Leviathian zal ik niet snel vergeten, op de e.e.o. manier kon ik m'n kleine Seamoth zwaar beschadigd over de klif heen krijgen en heb ik met gierende hartkleppen deze aan de oppervlakte gerepareerd, in een streep naar m'n basis gevaren en heb daar minstens 15 minuten stil in een hoekje gezeten om bij te komen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Looney11 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:30:
M'n eerste kennismaking met een Ghost Leviathian zal ik niet snel vergeten, op de e.e.o. manier kon ik m'n kleine Seamoth zwaar beschadigd over de klif heen krijgen en heb ik met gierende hartkleppen deze aan de oppervlakte gerepareerd, in een streep naar m'n basis gevaren en heb daar minstens 15 minuten stil in een hoekje gezeten om bij te komen.....
Ik vond de Reaper Leviathan anders ook wel pittig. En destructief voor mn Seamoth ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Stef120 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:00:

Honger en dorst vind ik persoonlijk niet zo'n probleem. Als je dieper gaat zorg je gewoon dat je een basis op een strategisch punt bouwt met een water infiltratie systeem en planten in potten, kan je altijd even aanvullen en verder gaan.

Tevens kan je ook je loot even droppen tussendoor.
Je kan ook een interior growbed (of 2) in je cyclops bouwen en zo die lantern fruit of wat dan ook groeien onderweg ..
En heel die gang in de buik van de cyclops volhangen met lockers 8)

Het is wel echt een topgame.. Al een tijdje sinds ik hem uit heb, ga hem nog maar eens doen binnenkort denk ik.. Die Below Zero schaf ik mij gelijk weer aan van zodra die available komt op steam _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
KipCurreh schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:12:
[...]

Je kan ook een interior growbed (of 2) in je cyclops bouwen en zo die lantern fruit of wat dan ook groeien onderweg ..
En heel die gang in de buik van de cyclops volhangen met lockers 8)

Het is wel echt een topgame.. Al een tijdje sinds ik hem uit heb, ga hem nog maar eens doen binnenkort denk ik.. Die Below Zero schaf ik mij gelijk weer aan van zodra die available komt op steam _/-\o_
Sinds gister de Cyclops gebouwd.
Wat een ding zeg!!! _/-\o_
Eindeloze mogelijkheden aan boord.
Het gewoon een mobiele basis inderdaad.

Ik volg de ontwikkelingen omtrent Below Zero.
Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 11:36
Looney11 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:30:
Haha. Ik maakte gisteren een test rondje in m'n Cyclops. Op den duur zat ik in the Void met m'n motoren/lampen uit. Zag op de radar eerst 1 geel puntje, kort erna 2 em vervolgens 3. 3 Ghost Leviathans rond mijn Cyclops. Ze bleven maar rond mij zwemmen.

Op den duur de motoren toch maar ingeschakeld om te proberen weg te komen zonder gespot te worden. Dat lukte, voor ongeveer 2 meter. Binnen no time lag mijn Cyclops op de bodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Had je wel silent running aanstaan? Kan maar kort natuurlijk, anders vliegt je boot in de fik (ook leuk om eens mee te maken overigens), maar daar kom je er wel mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
Mijn eerste playthrough maakte ik een base bij de grote boom met eieren. Ideaal, je kan er met een Cyclopsen Seamoth komen, geen vijanden, een korte trip in de prawn levert je kyanite op voor upgrades en uiteindelijk kun je met de cyclops naar de laatste spel-elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Looney11 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 22:34:
Mijn eerste playthrough maakte ik een base bij de grote boom met eieren. Ideaal, je kan er met een Cyclopsen Seamoth komen, geen vijanden, een korte trip in de prawn levert je kyanite op voor upgrades en uiteindelijk kun je met de cyclops naar de laatste spel-elementen.
Ik zat er net een kamer voor, met die geisers voor de broodnodige energie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
Ja, ik denk dat ik dezelfde positie gebruikt heb, alleen kon ik het niet beter beschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik wil voor een vriend de PS4 versie kopen voor z'n verjaardag, maar dat valt nog niet mee. Lijkt overal uitverkocht. Iemand nog tips, of moet 'ie van de PS online store komen ofzo? (geen verstand van)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 14:39

Dhrax

Prog Lord

EvaluationCopy schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:56:
Ik wil voor een vriend de PS4 versie kopen voor z'n verjaardag, maar dat valt nog niet mee. Lijkt overal uitverkocht. Iemand nog tips, of moet 'ie van de PS online store komen ofzo? (geen verstand van)
Marktplaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ook niks, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Laatst online: 08-05 09:18
Ik zou hem gewoon een PSN bon geven en dan kan hij hem downloaden
Link : https://store.playstation...-Buy%20Download%3Anull%3A

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Aha, ik dacht hier te hebben gelezen dat 'ie in NL niet te downloaden is in de store. Zeker weten dat dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Laatst online: 08-05 09:18
EvaluationCopy schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:34:
Aha, ik dacht hier te hebben gelezen dat 'ie in NL niet te downloaden is in de store. Zeker weten dat dit werkt?
Ik zit op mijn werk dus ik kan het niet testen, plus ik heb hem al :)

De link is van de NL PSN store dus als hij daar staat kan je hem gewoon kopen lijkt me ?

Anders : https://www.gamesupplier....edium=CPC&utm_campaign=BG
PS, geen idee of deze winkel ok is.

[ Voor 16% gewijzigd door Iusedto op 15-01-2019 14:01 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
Ik heb een fysieke versie thuis liggen en vandaag uitgespeeld, ik wilde hem bij de "vraag en aanbod" toevoegen maar je mag me ook een DM sturen hoor als je interesse hebt.

[ Voor 80% gewijzigd door Stef120 op 15-01-2019 18:46 . Reden: Quote toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinus_Budel
Hij is inderdaad in NL ook in de PS store verkrijgbaar sinds 10-01-2019 :

https://unknownworlds.com...ilable-in-more-countries/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
Werd echt tijd, wat een ellende met de release.
Om over de aanwezige bugs nog maar te zwijgen.

Ben heel erg benieuwd naar de expansion.
Stand alone en de core gameplay word behouden.

Kom maar door met "Below Zero"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Stef120 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:25:
Werd echt tijd, wat een ellende met de release.
Om over de aanwezige bugs nog maar te zwijgen.

Ben heel erg benieuwd naar de expansion.
Stand alone en de core gameplay word behouden.

Kom maar door met "Below Zero"!
Mja de steam en epic store early access introductie stonden gepland voor 11 Januari, maar tot op heden blijft het windstil..
Maar even geduld uitoefenen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 11:36
Ircghost schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:32:
Had je wel silent running aanstaan? Kan maar kort natuurlijk, anders vliegt je boot in de fik (ook leuk om eens mee te maken overigens), maar daar kom je er wel mee weg.
Late reactie, maar bedoel je niet "Flank"? Hoogste snelheid met inderdaad kans op brand. Maar "Silent Running" had ik inderdaad aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Nieuwe update voor de XBO uit:
A new Subnautica update is available on Xbox One. 1.0.0.31 is more stable, runs faster, and contains less bugs. The Seamoth docks more reliably with the Moonpool, the world streams in faster, you won’t fall through the world as often, and more. Here’s a full changelog:

-Improved world streaming performance
-Fixed a crash that occurred during gameplay
-Fixed an issue with Seamoth not being able to dock in the Moonpool
-Fixed an issue where several plants and coral would spawn on top of each other at water surface
-Fixed an issue with objects falling through the ground
-Fixed an issues with missing geometry in alien bases
-Changed actions to occur on button press, rather than on button release
-Improved accuracy for propulsion cannon physics
-Optimized power system for vehicles and player bases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
agoNITE schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:06:
[...]

Late reactie, maar bedoel je niet "Flank"? Hoogste snelheid met inderdaad kans op brand. Maar "Silent Running" had ik inderdaad aan staan.
Ik heb het idee dat “Silent running” belachelijk veel batterijen verslindt. Weet ook niet echt wanneer ik het zou moeten gebruiken.

High speed zorgt inderdaad voor brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeeJeee
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-06 08:29
grote_oever schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:00:

Ik heb het idee dat “Silent running” belachelijk veel batterijen verslindt. Weet ook niet echt wanneer ik het zou moeten gebruiken.

High speed zorgt inderdaad voor brand.
Langzaam varen met silent running zorgt ervoor dat je vrijwel onopgemerkt langs de grootste monsters kunt varen

Rampage 4 extreme, i7-4960X, RTX2070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

DeeeJeee schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:31:
[...]

Langzaam varen met silent running zorgt ervoor dat je vrijwel onopgemerkt langs de grootste monsters kunt varen
Dat is inderdaad wat ik bedoel. Heeft mij eigenlijk uit alle situaties kunnen redden, nog nooit een gezonken sub gehad. Zelfs niet rondom de 'descent' met een minder vriendelijk beestje in de buurt ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Subnautica: Below Zero steam page is up ! Early Access unlocked 30th of january

https://store.steampowere...50/Subnautica_Below_Zero/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:04
Over 2,5 uur is het zo ver :)

(Countdown naar) live stream: https://unknownworlds.com.../below-zero-early-access/
Youtube link: YouTube: Subnautica Below Zero Early Access

[ Voor 31% gewijzigd door Tommiiee op 30-01-2019 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Below zero is nu te spelen.

Let op als je nu aan het hypen bent, want tis nog echt EA. Zitten nog veel bugs in en zelfs sommige dingen zijn nog niet geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Trailer

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Subnautica: Below Zero Early Access Trailer

Naar mijn mening iets teveel monsters. Vond het leukste gedeelte van de game daar waar je lekker rustig je ding kon doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

heb het maar gekocht :D
aangezien ik de eerste gratis heb gekregen via Epic Games.
ben benieuwd, eerste keer early access voor mij ook, zal wel merken hoe het gaat :)

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Loopt nog niet heel soepel maar heb het eerste uurtje Below Zero er al weer op zitten.
Ik vond de warme onderwater wereld fantastisch dus heb niet hele hoge verwachtingen van een ijs wereld,maar tot nu toe erg vermakelijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Fantasma7988 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:07:
Loopt nog niet heel soepel maar heb het eerste uurtje Below Zero er al weer op zitten.
Ik vond de warme onderwater wereld fantastisch dus heb niet hele hoge verwachtingen van een ijs wereld,maar tot nu toe erg vermakelijk .
spoiler:
kon jij al een sample omhoog sturen? als ik daar ben is er geen transport middel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 21:40
Epic heeft deze ook gratis weggeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Dragunov schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:09:
Epic heeft deze ook gratis weggeven
nope, gewoon netjes gekocht voor € 16,95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 14:42
Geckoo schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:09:
[...]

spoiler:
kon jij al een sample omhoog sturen? als ik daar ben is er geen transport middel..
spoiler:
Het signaal laat je de plek zien waar je een eiland op kan lopen. Op dat eiland, de bergen in; moet je ook een stukje door de grotten, maar op het eiland is een kleine basis en daar vlakbij is de raket.

[ Voor 10% gewijzigd door Marcade op 31-01-2019 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ja was eerst boven en natuurlijk opzoek naar mijn habitat bouwer .
spoiler: title
op het eiland waar base staat houd je rechts aan omhoog en daar is een raket . Die
Moet je eerst repareren dan kan je de sample op sturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
Ik wil eventueel wel de informatie vanavond updaten (als ik tijd heb) in de topicstart. Ik ga wss Berlow Zero ook gewoon vanaaf proberen te kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:46
Helemaal vergeten gisteren maar net maar direct gekocht. Heerlijk vermaakt met het basisspel en hoop dat deze even goed wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Gisteren ook zonder twijfelen aangekocht (16,79 op Steam), vanavond er maar eens induiken ;)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste