Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 16:55
Auredium schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:38:
Ik wil eventueel wel de informatie vanavond updaten (als ik tijd heb) in de topicstart. Ik ga wss Berlow Zero ook gewoon vanaaf proberen te kopen. :P
Kleine waarschuwing/reminder voor iedereen; dit spel is early access. Je kan eigenlijk alleen een klein stuk van het verhaal spelen. Zodra dat klaar is, laat het spel je dat ook weten. Ik was al door het vehaal gedeelte in een kleine twee uur.

Denk dus niet dat je het hele verhaal door kan; dat valt nu nog vies tegen; dan kan je beter wachten!

Ook de gebieden zijn bij lange na nog niet af en je zal veel placeholders te zien krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Marcade op 31-01-2019 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Goede tip @Marcade alleen ik help graag met feedback geven en het proces doorlopen van een early Access naar final vind ik een ervaring an sich.
Helemaal met een game zoals deze.

Plus ik kan me nu goed bevoorraden voor de updates 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 16:45
Ik de originele gratis gekregen via de give away van Epic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:02
Gisteren begonnen met Below Zero en het verhaal is leuk, maar had meer verwacht.
Stiekem hoopte ik dat de raket waar jij in zat bij end-game Subnautica door events in de ruimte uit koers wordt gebracht en jij helaas weer crashed op een nieuwe planeet.
Zal niet veel verklappen van dit nieuwe verhaal, maar vind de rol van Alterra Corp en de interactie daarmee erg matig. Hopelijk wordt dit verbeterd.
Als je al honderden uren heb gespendeerd in Subnautica is het natuurlijk een walk in the park om door de verhaal lijn en de huidige tech tree te wandelen.
Erg positief kan ik zijn over de nieuwe voertuigen, leef omgeving uitbreidingen en het onderwater leven.
Zal het spel de komende tijd niet verder aanraken, daar ik me dan vol in het complete avontuur kan storten als het klaar is.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:44

Geckoo

Good news, everyone!

Ik heb ook wat bug reports mogen invullen.

spoiler:
ik heb al een hele conversatie met iemand in een Prawnsuit kunnen lezen.geen audio en beeld (zat op 400M onder water... in het niks) was wel weird.

eerste youtube filmpjes ook al gekeken en nu al gezien dat ik 2 pda's heb gemist in de beginbasis.

oh en voor de mensen die heel lang op zoek zijn naar een Ribbon Plant, kijk eens onder je neus ;)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

sorry voor de dubbel post maar ik heb mijn below zero gekocht via Epic, maar deze is nog niet geupdate naar de FEB variant.
meer mensen dat probleem? en is steam wel al op de FEB variant?
Poll: Waar heb jij je versie gekocht
Steam
Epic
anders (kan dat?)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=401523&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 53% gewijzigd door Geckoo op 03-02-2019 01:06 ]

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48

Martinspire

Awesomeness

Anders: Microsoft Store (Xbox) ;)

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:29

KipCurreh

Nightcrawler

Gisteren dan eindelijk eens een uurtje ofzo in Below Zero kunnen steken..
Het ademt toch weer lekker die benauwde sfeer uit eens je onder de 100-200m gaat.. Het lijkt me ook net allemaal iets donkerder dan het origineel..

Wat me tot nu toe wel opvalt is dat ik er allemaal vrij snel doorfiets, maar komt wellicht door de ervaring in Subnautica.. Je hebt wel heel snel de grote zuurstoftank etc.. Moet enkel nog een habitat builder vinden/kunnen maken, of zit dit nog niet in de game ?

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:03
KipCurreh schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:19:
Moet enkel nog een habitat builder vinden/kunnen maken, of zit dit nog niet in de game ?
Die zit er wel in, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

crap nog steeds op de jan. build... had het toch via steam moeten kopen ipv de epic game store....heb subnautica maar getweet met de vraag wanneer de update wordt door gepushed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 12:51

knightofn1

Don't say that word

steam of epic store zou niet moeten uitmaken.
als ik hun roadmap bekijk komt de eerst volgende update pas eind deze maand

https://favro.com/widget/.../06debf2f78b651dfb12c8fcf

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

het blijkt dat het gaat om de experimental builds... deze worden wel vrijgegeven binnen steam maar niet binnen epic... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:15

Phreak

KTM SuperDuke

Er is een Big Release geweest op Steam vandaag met nieuwe content voor de Early Release.
Klik op het linkje voor de informatie.

Korte opsomming van de nieuwe content:
Seatruck modular underwater utility vehicle
Terrifying Squidshark creature
Thermal Spires & Deep Twisty Bridges biomes
Playful Seamonkey and their nests
Intricately detailed Cargo Transfer Launchpad island
Lots of small Early Access improvements

Ik weet wel wat ik dit weekend ga doen :P

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Nice ! Die seatruck ziet er wel echt handig uit !

Verdient deze Subnautica: Below Zero geen eigen topic eigenlijk ? Al was de algemene interesse voor Subnautica vrij laag natuurlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:15

Phreak

KTM SuperDuke

KipCurreh schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:02:
Verdient deze Subnautica: Below Zero geen eigen topic eigenlijk ? Al was de algemene interesse voor Subnautica vrij laag natuurlijk :/
Ik denk dat de interesse er wel is, maar het topic niet zo actief is.
De truck ziet inderdaad gaaf uit. Ik had zwemmend al wat diepere plekken ontdekt, maar kon niet dieper duiken omdat de lucht dan opraakte.
Ben benieuwd wat het maximum diepte van de truck is O+

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48

Martinspire

Awesomeness

Lijkt me dat de diepte of de snelheid van dat ding wel beter moet zijn dan van je grote submarine. En qua storage kun je er ook niet zoveel mee met al die glazen ruiten. Dat ie uit elkaar breekt kan handig zijn als je wordt aangevallen, maar je raakt sowieso stuff kwijt lijkt me.

Verder vind ik het jammer dat ze maar meer monsters toevoegen. Het overleven in een wereld waar niet alles je aanvalt vond ik toch wel een leuk uniek ding aan deze game

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rman
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-06 08:46
kan weg mod

[ Voor 86% gewijzigd door Rman op 14-03-2019 12:44 . Reden: overbodige vraag sr mod ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 20:10
Iedereen is met below zero bezig, maar vandaag heb ik subnautica uitgespeeld. Geweldige game en het einde is mooi gemaakt. Moet wel eerlijk zeggen dat ik op het einde blij was om de game eeuwig af te sluiten.

Ik blijf de warpers vervloeken. En het geluid van de Ghost leviathen geeft al voldoende angst om nooit meer terug te kijken naar subnautica. Nu wachten op deel 2.

Ik zag dat de game vrij in begin van early access zit. Ik wil hem dus niet spelen. Hoe is dit met deel 1 gebeurt? Was de game in early access goedkoper? Want dan koop ik hem nu om hem over een jaar te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

ik heb subnatica gespeeld toen hij compleet klaar was en ik speel nu de early acces maar ergens vind ik het jammer dat ik niet door kan spelen en nu al wel flarden/spoilers van het verdere verhaal leer kennen .
Je kan nu ook nog te weinig doen, en je mist onderdelen om het speel fijner te spelen (water bv).

Zit er dan ook aan te denken om hem even te deinstalleren en later weer verder te gaan. (en de info krijg ik toch wel via youtube (jingels/igp etc))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-06 22:03
grote_oever schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:55:
Iedereen is met below zero bezig, maar vandaag heb ik subnautica uitgespeeld. Geweldige game en het einde is mooi gemaakt. Moet wel eerlijk zeggen dat ik op het einde blij was om de game eeuwig af te sluiten.

Ik blijf de warpers vervloeken. En het geluid van de Ghost leviathen geeft al voldoende angst om nooit meer terug te kijken naar subnautica. Nu wachten op deel 2.

Ik zag dat de game vrij in begin van early access zit. Ik wil hem dus niet spelen. Hoe is dit met deel 1 gebeurt? Was de game in early access goedkoper? Want dan koop ik hem nu om hem over een jaar te spelen.
Ik heb echt precies hetzelfde gedaan deze week ;)
Alle achievements gehaald.

Kwa sfeer vond ik deze game echt sterk.

Below zero ga ik ook wel spelen als hij helemaal klaar is.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Interessante presentatie van de lead dev van Subnautica over het ontwikkelproces:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Subnautica Postmortem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:19

ResuCigam

BOFH

Voor de liefhebbers, door de sale in de Epic gamestore die momenteel gaande is kan je de opvolger Subnautica: Below Zero (PC) voor minder dan 7 euro kopen! Het is nog wel heel erg early access maar het voelt weer helemaal als het origineel :9

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-06 13:56
ResuCigam schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:06:
Voor de liefhebbers, door de sale in de Epic gamestore die momenteel gaande is kan je de opvolger Subnautica: Below Zero (PC) voor minder dan 7 euro kopen! Het is nog wel heel erg early access maar het voelt weer helemaal als het origineel :9
Is natuurlijk een rete goeie deal.
Aanschaffen en wachten op de uiteindelijke versie en er vol voor gaan.

Aan de andere kant wil ik ook wel Unknown Worlds supporten en bij uitgave de volle mep ervoor betalen.
Want wat is die game goed zeg!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:19

ResuCigam

BOFH

Het is wel meer een 'vervolg' dan een 'opvolger' trouwens, alle ingame mechanics zijn zover ik het kan zien hetzelfde.

We do what we must because we can.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:52

SD5k

>4&X

A bit late to the party, maar ik ben sinds anderhalve week helemaal verslaafd aan deze game. :)
Heb er nu 45 uur in zitten en ben nu bezig met m'n 2e basis te bouwen aan het einde van
spoiler:
The Lost River
. Ik heb m'n angst voor de diepte en het onbekende voor m'n gevoel overwonnen, dus ben wel klaar om verder te gaan.

Uit het varen met de Cyclops haal ik niet zoveel plezier, het is eerder een stressvolle bedoeling. Helaas heb ik hem nu wel nodig om terug naar m'n eerste basis in de Safe Shallows te gaan omdat ik ben vergeten om Acid Mushrooms mee te nemen, maar dan neem ik gelijk m'n Seamoth mee om als pendeldienst te kunnen fungereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Laatst online: 13:14
SD5k schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:42:
Uit het varen met de Cyclops haal ik niet zoveel plezier
Ik vind het ook een onding. Mijn laatste play through heb ik gedaan zonder erin te varen :-)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

SD5k schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:42:
A bit late to the party, maar ik ben sinds anderhalve week helemaal verslaafd aan deze game. :)
Heb er nu 45 uur in zitten en ben nu bezig met m'n 2e basis te bouwen aan het einde van
spoiler:
The Lost River
. Ik heb m'n angst voor de diepte en het onbekende voor m'n gevoel overwonnen, dus ben wel klaar om verder te gaan.

Uit het varen met de Cyclops haal ik niet zoveel plezier, het is eerder een stressvolle bedoeling. Helaas heb ik hem nu wel nodig om terug naar m'n eerste basis in de Safe Shallows te gaan omdat ik ben vergeten om Acid Mushrooms mee te nemen, maar dan neem ik gelijk m'n Seamoth mee om als pendeldienst te kunnen fungereren.
..en uitgespeeld. 8) Uiteindelijk zo'n 70 uur over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-06 19:35

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Mooi op tijd om binnenkort door te gaan naar de volgende versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ircghost schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:50:
Mooi op tijd om binnenkort door te gaan naar de volgende versie ;)
PS4, dus ik kan waarschijnlijk nog wel even wachten. :'(

Dan maar een beetje aankloten in creative, en misschien later nog een hardcore run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:03
Zijn er hier mensen die de Early Access van Subnautica: Below Zero spelen/volgen? Ze hebben 2 weken geleden de laatste EA vrijgegeven waarin vrijwel alle content zit en alleen de endgame ontbreekt. Mocht je geïnteresseerd zijn in deze story line dan zou ik aanbevelen nu nog te spelen, want ze gaan voor de release het verhaal nog flink herschrijven.

Ik zie op de Steam forums een hoop zure reacties voorbijkomen als in 'dit is geen Subnautica', maar ik ben eigenlijk wel blij dat ze voor een andere invalshoek kiezen dan het eerste spel. True, het eerste spel vond ik persoonlijk echt fenomenaal
spoiler:
helemaal alleen op een planeet zijn en zonder hulp eraf komen
, maar ik vind de kant die BZ opgaat ook leuk. Alleen de Glaciel Basin trekt mij niet zo en ik vond de eerste voice actrice ook leuker dan die van nu, maar al met al vermaak ik me prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Zonder spoilers weg te geven. Is het verhaal zoveel anders dan deel 1? Deel 1 was namelijk heel mysterieus en dat trok me heel erg. Bij elke meter dieper kreeg je het idee dat je dieper in een verhaal dook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Ja zeker, er wordt nu een hoop verteld over het verleden. Vooral over de vorige "bewoners"
Al vond ik vooral de background info bij 1 beter. Met de verhaal lijn van de Degrassi (die hier terug komt).

De stem was eerder ook beter vond ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Net met de 10 euro kortingscode van epic below zero voor 6 euro gekocht. Prima deal zo en voor dit bedrag hoef ik hem niet zo gauw op steam te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppert
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
ik heb subnautica below zero gekocht toen ie net te koop was omdat ik subnautica zo gaaf vond. nu al een leuk spel met de laatste update van 2019. een spel waar je redelijk wat leuke uren aan kunt besteden. wat minder spannend dan 1. ik heb nu alle content gedaan en naar het diepste punt gegaan. nog duidelijk wel niet af kwa opbouw van planten en terrein. sommige zijn al echt mooi bridges en lillypads begin punt en dergelijke ook. in de roadmap staan wel spoilers. die zijn ook een beetje nodig, want beetje lastig bepaalde plekken personen te vinden :) alhoewel supply drops de weg wijzen en wel fijn als je snel een waterfilter hebt bv.

stem van robin was eerst leuker maar minder professioneel.

[ Voor 25% gewijzigd door steppert op 13-01-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 18:39
Tijdje terug Subnautica gedownload voor Xbox en net eindelijk uitgespeeld na ongeveer 30 uur. Wat een spel!

De Xbox heeft wel een hoop bugs helaas. Hopelijk komt er nog eens een grote update die de ergste bugs fixen. Ik ben in totaal wel 6 keer door de grond geclipt waardoor ik moest afsluiten en soms bijna een uur aan speeltijd kwijt was. Want het andere probleem is dat saven soms wel 10 minuten duurt (en tijdens het saven laad de wereld niet verder in) dus je kan niet even snel om het kwartier saven. De combinatie van die 2 bugs is erg vervelend.

[ Voor 4% gewijzigd door Atmosfeer op 14-01-2020 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Edmin schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 07:50:
Interessante presentatie van de lead dev van Subnautica over het ontwikkelproces:
[YouTube: Subnautica Postmortem]
Lang niet meer in dit topic gekeken maar afgelopen week subnautica weer eens op gestart en blijf het een fantastisch spel vinden.
Below zero vind ik ook wel leuk maar mis de tropische setting die de onderwaterwereld voor mij zo interessant maakt .

Gaaf om deze film te zien .

Nu valt mij op dat als ik het spel installeer via epic launcher er alles heel mooi uit ziet .(ryzen 2600 met rx580 ) en nu ik hem via de Microsoft store heb geïnstalleerd zie ik heel veel blokkerige dingen . Het menu en inventory lijkt helemaal vol met ruis te zitten.
Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:06

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Atmosfeer schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 00:47:
Tijdje terug Subnautica gedownload voor Xbox en net eindelijk uitgespeeld na ongeveer 30 uur. Wat een spel!

De Xbox heeft wel een hoop bugs helaas. Hopelijk komt er nog eens een grote update die de ergste bugs fixen. Ik ben in totaal wel 6 keer door de grond geclipt waardoor ik moest afsluiten en soms bijna een uur aan speeltijd kwijt was. Want het andere probleem is dat saven soms wel 10 minuten duurt (en tijdens het saven laad de wereld niet verder in) dus je kan niet even snel om het kwartier saven. De combinatie van die 2 bugs is erg vervelend.
Je kan de roadmap hier bekijken:

https://favro.com/widget/.../df0e6ebdd0e124b6fb762a6d

https://unknownworlds.com...onsole-plans-and-roadmap/

Ziet er naar uit dat er nog wel wat patches gaan komen in 2020 voor de consoles, Subnautica én Below Zero

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Subnautica: Below Zero Lost Ship Update

nieuwe update voor Below Zero.

(net de dag nadat ik Below zero op steam heb gekocht omdat Epic te ver achterliep met de builds.... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkname
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 12:55
Als ik het goed heb gelezen in de blog post, komt er op 14 mei een echte release van Below Zero aan. Wacht er al een paar jaar op, dus ben benieuwd... :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stef120
*O* HYPE *O*

Er is een officiële trailer uit van Subnautica: Below Zero

En de officiële release op Steam en Consoles is idd 14/05/2021 oOo

Ondertussen maar weer aan een nieuwe playthrough begonnen.
Wat een heerlijk spel blijft het toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-06 14:12
Nice dat hij binnenkort uit komt (ook op de consoles), ben toevallig net bezig met een serieuze playtrough van Subnautica. Heb hem nu bijna uitgespeeld dus dat komt goed uit. Ben erg benieuwd naar dit tweede deel al lees ik uiteenlopende ervaringen op Steam maar goed eerst zelf eens ervaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grote_oever
Morgen is het dan eindelijk zover! Heb er veel zin in. Ik hoop dat de game vergelijkbaar is als deel 1. Het verhaal, de (Creepy) sfeer, de bouwelementen waren geweldig.

Hierbij een countdown timer voor de livestream: https://unknownworlds.com...w-zero-launch-livestream/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebakker
  • Laatst online: 19-06 10:37
Download van below zero gestart op de ps4. Net op tijd days gone uitgespeeld. Ontzettend veel zin en inderdaad hopen of ie net zo goed is als de originele. Ben overigens benieuwd of jacksepticeye een serie gaat doen op YT die zat te huilen aan het einde van de gameplay serie van de originele.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
De game is uit!

https://unknownworlds.com...ca-below-zero-is-out-now/

[ Voor 9% gewijzigd door grote_oever op 14-05-2021 07:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:58
Allemachtig ik heb Subnautica op de PS5 gespeeld laatste maanden zonder de PS5 update maar ik kan echt zeggen dat de update super is voor de PS5! Wat een verbetering van frame rates...alles loopt echt zo soepel nu pffff echt geweldig en begin weer opnieuw hahah dus Below Zero moet nog even wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasmijn22
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-12-2024

Jasmijn22

& Ravenwood

Ik heb het origineel op de XSX en PS5 en ik moet zeggen dat de XSX versie toch echt veel beter is. Beiden geprobeerd. Bij de ps5 versie veel tearing en onstabiele framerate maar bij de XSX is het boter smooth door VRR. Een aanrader dus als je een VRR capabele televisie hebt en beide consoles; XSX is the way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 12:51

knightofn1

Don't say that word

met de release van below zero weer even opnieuw begonnen.
Het verhaal heeft nu een stuk betere opzet dan vorig jaar. Waar je vorig jaar in de zero basis begon, begin je nu in de ruimte met crash en wordt je minder aan je handje gehouden met markeringen. Nu moet je echt op basis van gevonden kaarten de overige alterra basissen vinden.
Op het moment bezig in het sneeuw gedeelte, wat pittig is als je je slecht kan orienteren. In een sneeuwstorm lijkt alles op elkaar daar.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-06 14:12
knightofn1 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:00:
met de release van below zero weer even opnieuw begonnen.
Het verhaal heeft nu een stuk betere opzet dan vorig jaar. Waar je vorig jaar in de zero basis begon, begin je nu in de ruimte met crash en wordt je minder aan je handje gehouden met markeringen. Nu moet je echt op basis van gevonden kaarten de overige alterra basissen vinden.
Op het moment bezig in het sneeuw gedeelte, wat pittig is als je je slecht kan orienteren. In een sneeuwstorm lijkt alles op elkaar daar.
Kaarten? Haha ik ben gewoon gaan zwemmen en zit nu vast op een (sneeuw) eiland, ofja vast ik kan de weg naar de zee niet meer terug vinden.
spoiler:
Het is het eiland met Phi Robotics Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Heb een paar korte sessies gespeeld in EA, dus eigenlijk vooral de oude opzet van het verhaal.

Nu met de release een nieuwe playtrough begonnen, en het zit idd wat beter in elkaar nu.
Wat een sfeer toch weer dat ze neerzetten.
Hoewel het qua gameplay bijna een kopie is van het originele, geeft de setting en sfeer toch een volledig andere dimensie.

spoiler:
Heb ondertussen Delta, Omega en Koppa Mining al gevonden, en ook Marguerit's base.
Die test override module zit er net in, dus nu op zoek naar Marguerit's greenhouse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06 22:08
Below Zero inmiddels uitgespeeld (PS4) 28 uur overgedaan maar niks overhaast gedaan.

Subnautica was echt een enorme verrassing voor mij en enorm van genoten, echt 1 van de beste games welke ik op de PS4 heb gespeeld, zelf alles uitvogelen, de angst van de diepte en richting het einde de fanatische reis naar beneden, had op het einde echt een gevoel iets bereikt te hebben wat je bij veel AAA games veel minder hebt.

Below zero is inderdaad meer Subnautica 1.5, de biomes vond ik wat minder interessant, de kleinere map ook en de diepste biomes vond ik ook niet echt boeiend. Verhaal heeft iets meer body wat dan wel weer leuk is, de delen aan de oppervlakte waar veel over geklaagd worden waren best ok maar niet sterkste punten van de game.

Ik hoop dat een grotere developer gaat helpen met een vervolg, zou fantastisch zijn. Ik denk dat je veel van de onderwater mechanics goed zou kunnen vertalen naar space/de ruimte , dat zou ook heel gaaf zijn.

De games krijgen wat mij betreft echt te weinig credits ondanks dat de reviews wel vrijwel allemaal positief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 13:06

westergas

rikkie_pc

Ik ben van plan om dit spel een kans te geven. Beter beginnen met het origineel of kan ik net zo goed meteen Below Zero gaan doen?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MerijnB
westergas schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:56:
Ik ben van plan om dit spel een kans te geven. Beter beginnen met het origineel of kan ik net zo goed meteen Below Zero gaan doen?
Het origineel!

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

second that, die heeft veel meer sfeer en is daadwerkelijk leuker dan 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Tnx luitjes, ben hem aan het downloaden. Wel helemaal 7.4Gb 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02:40
Jarune schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:14:
Below Zero inmiddels uitgespeeld (PS4) 28 uur overgedaan maar niks overhaast gedaan.

Subnautica was echt een enorme verrassing voor mij en enorm van genoten, echt 1 van de beste games welke ik op de PS4 heb gespeeld, zelf alles uitvogelen, de angst van de diepte en richting het einde de fanatische reis naar beneden, had op het einde echt een gevoel iets bereikt te hebben wat je bij veel AAA games veel minder hebt.

Below zero is inderdaad meer Subnautica 1.5, de biomes vond ik wat minder interessant, de kleinere map ook en de diepste biomes vond ik ook niet echt boeiend. Verhaal heeft iets meer body wat dan wel weer leuk is, de delen aan de oppervlakte waar veel over geklaagd worden waren best ok maar niet sterkste punten van de game.

Ik hoop dat een grotere developer gaat helpen met een vervolg, zou fantastisch zijn. Ik denk dat je veel van de onderwater mechanics goed zou kunnen vertalen naar space/de ruimte , dat zou ook heel gaaf zijn.

De games krijgen wat mij betreft echt te weinig credits ondanks dat de reviews wel vrijwel allemaal positief zijn.
Exact hetzelfde gevoel! Al ben ik bijna klaar met Below Zero. Met Subnautica heb ik alles gedaan voor ik hem uitspeelde. Met Below Zero wilde ik eerst maar weer een ander spel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:27
Jarune schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:14:

Beetje late reactie. maar voor een leuke space survival game: Kijk eens naar Breathedge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Rickokun schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:43:
[...]

Exact hetzelfde gevoel! Al ben ik bijna klaar met Below Zero. Met Subnautica heb ik alles gedaan voor ik hem uitspeelde. Met Below Zero wilde ik eerst maar weer een ander spel doen.
Het verhaal, in combinatie met het einde, voelde naar mijn idee niet goed aan. Heb het idee dat er te veel op het einde gebeurt en daardoor ook te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Mmmkayy....gisteren even een uurtje lopen kutten maar ik snap er niet heel veel van. Ik heb bewust geen tutorials enz gelezen maar twijfel of ik er zo uit ga komen. Kwestie van aan blijven rommelen of zijn wat beginners tips wel aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
westergas schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:31:
Mmmkayy....gisteren even een uurtje lopen kutten maar ik snap er niet heel veel van. Ik heb bewust geen tutorials enz gelezen maar twijfel of ik er zo uit ga komen. Kwestie van aan blijven rommelen of zijn wat beginners tips wel aan te raden?
Het zoeken en zelf ontdekken is juist wat de boel zo gaaf maakt wat mij betreft :)

Hou in gedachte dat om verder te komen je steeds op het randje van je kunnen dingen zal moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02:40
Zelf ben ik echt gewoon een beetje aan gaan lopen klooien. Vooral omdat ik mijn basis een beetje op wilde bouwen. Dan werd je wel geforceerd om telkens nieuwe plekken te ontdekken. Op enig moment kende ik de hele map bijna wel uit mijn kop.

-edit-
En gaandeweg als je dieper ging dan werd het verhaal mij ook steeds duidelijker, tot aan het eind.

[ Voor 8% gewijzigd door Rickokun op 21-09-2021 20:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Tikje verslavend wel. Pfffff hele dag is alweer voorbij 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
westergas schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:34:
Het zoeken is toch wel leuk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Dit maakt de game. Je bent letterlijk gestrand op een water planeet. Succes!

Ik ga er even vanuit dat je deel 1 speelt.

Kleine tip; luister naar de audio logs. Die geven hint waar je heen moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

MerijnB schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:19:
[...]

Het zoeken is toch wel leuk? ;)
Ja absoluut, zit er helemaal in 8)
grote_oever schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:23:
[...]

Dit maakt de game. Je bent letterlijk gestrand op een water planeet. Succes!

Ik ga er even vanuit dat je deel 1 speelt.

Kleine tip; luister naar de audio logs. Die geven hint waar je heen moet.
Deel 1 idd.
En een "hint" is nog zacht uitgedrukt, je krijgt letterlijk een waypoint op de kaart waar je heen moet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

westergas schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:13:
[...]

Ja absoluut, zit er helemaal in 8)

[...]

Deel 1 idd.
En een "hint" is nog zacht uitgedrukt, je krijgt letterlijk een waypoint op de kaart waar je heen moet ;)
Maar in de tekst wordt ook verwezen naar bepaalde punten / dieptes / richtingen waar je verder kan kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef120
westergas schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:34:
Mooi hoe je het spel begon en misschien toch sceptisch was.

Uiteindelijk vind je je weg en zit je er helemaal in!

Ik had dezelfde ervaring zeker toen ik echt op diepe punten kwam en het verhaal zich echt ging ontplooien. Ik was echt hooked!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Geckoo schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:34:
[...]

Maar in de tekst wordt ook verwezen naar bepaalde punten / dieptes / richtingen waar je verder kan kijken.
Oh tnx voor de tip, dat had ik nog niet door (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

mooiste stuk vond ik trouwens de Deep Grand Reef incl de verhalen die je daar vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Oke zit dus vast :|

Ik lees regelmatig boeken maar in games komen stukken tekst en audio opnames bij mij niet binnen. Als er dus al een verhaal zit in Subnautica is dit mij ontgaan. Ook heb ik begrepen dat ik belangrijke hints mis op deze manier. Heb wel lol in het bouwen van een base en het ontdekken van de kaart.

Ik heb de Prawn en Cyclops gebouwd en kan tot 900 meter met de Seamoth. De radio geeft geen geluid meer en heb het gevoel dat ik de hele map al heb gezien (maar dat zal dus wel niet).

Als ik naar onbekend gebied ga kom ik uiteindelijk bij een oneindig diep stuk uit waarvan ik vermoed dat dit het einde van de map is. Ik heb de bodem niet kunnen ontdekken iig. Zo'n semi transparant monster zorgt er uiteindelijk wel voor dat ik weer terug moet.

Iemand een tip over hoe ik verder kan komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
westergas schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:34:
Oke zit dus vast :|

Ik lees regelmatig boeken maar in games komen stukken tekst en audio opnames bij mij niet binnen. Als er dus al een verhaal zit in Subnautica is dit mij ontgaan. Ook heb ik begrepen dat ik belangrijke hints mis op deze manier. Heb wel lol in het bouwen van een base en het ontdekken van de kaart.

Ik heb de Prawn en Cyclops gebouwd en kan tot 900 meter met de Seamoth. De radio geeft geen geluid meer en heb het gevoel dat ik de hele map al heb gezien (maar dat zal dus wel niet).

Als ik naar onbekend gebied ga kom ik uiteindelijk bij een oneindig diep stuk uit waarvan ik vermoed dat dit het einde van de map is. Ik heb de bodem niet kunnen ontdekken iig. Zo'n semi transparant monster zorgt er uiteindelijk wel voor dat ik weer terug moet.

Iemand een tip over hoe ik verder kan komen?
Je moet de diepte in, maar niet aan de rand van de map, zijn plekken waar je naar beneden kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

MerijnB schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:07:
[...]

Je moet de diepte in, maar niet aan de rand van de map, zijn plekken waar je naar beneden kan.
Tnx, ga vanavond weer eens zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Nou ik snap er geen reet meer van. Zoek naar plekken waar ik dieper kan maar vind steeds alleen maar de rand van de map. De lol is er wel af zo. Kan online vinden dat ik naar "lost river" zou moeten gaan maar stel dat ik daar ben...hoe weet ik dan dat ik daar ben? Het is niet dat er bordjes staan ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
westergas schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:46:
Nou ik snap er geen reet meer van. Zoek naar plekken waar ik dieper kan maar vind steeds alleen maar de rand van de map. De lol is er wel af zo. Kan online vinden dat ik naar "lost river" zou moeten gaan maar stel dat ik daar ben...hoe weet ik dan dat ik daar ben? Het is niet dat er bordjes staan ofzo.
De lost river ziet eruit als een rivier, je herkent wel als je op nieuwe plekken komt 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-06 21:58
Ik zat ook ergens rond die fase vast. Via de console en online te vinden coördinaten kun je eenvoudig naar je volgende doel navigeren. Ik heb dit twee keer gedaan, daarna 'pakte het verhaal wel weer op'.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:50
Als je vanuit de Safe Shallows (midden van de map) naar de rand gaat dan is de kans groot dat je voorbij de ingangen van de Lost River vaart. Er zijn vier ingangen maar het voornaamste waar je bij het zoeken naar een ingang op moet letten is de diepte, de Lost River zit op 550 meter en dieper. Je moet op zoek naar de diepe delen en dan weer een terug richting het midden van de map gaan. In de Lost River komt geen zonlicht en overal hangt een groene tint. Als je dat ziet en je zit dieper dan 500 meter dan weet je dat je op de goede plek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Tnx allemaal voor de reacties!

Lost river ben ik denk ik geweest, dat is met die boom als ik me niet vergis? Dan heb ik daar het eea gemist blijkbaar.
spoiler:
Wel die alien facility gevonden maar maar daar was niet veel bijzonders. Wel iets van een virus opgelopen volgens mij...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:50
westergas schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:42:
Tnx allemaal voor de reacties!

Lost river ben ik denk ik geweest, dat is met die boom als ik me niet vergis? Dan heb ik daar het eea gemist blijkbaar.
spoiler:
Wel die alien facility gevonden maar maar daar was niet veel bijzonders. Wel iets van een virus opgelopen volgens mij...
Als het een boom was met daaromheen mantaroggen dan was je inderdaad al in Lost River. Je voornaamste doel is om zeldzame materialen/grondstoffen te verzamelen zodat je nieuwe items kunt craften om dieper/verder te gaan.
spoiler:
Dat virus is van invloed op het verdere verloop van het verhaal en je zult er op een of andere manier vanaf moeten komen maar hoe dat mag je zelf mooi ontdekken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jorick op 02-11-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
Nou ik snap er geen reet meer van.
Als je nou weer op expeditie naar beneden gaat zorg dat je een beacon meeneemt.

Mocht je nou een ingang naar beneden vinden plaats dan het beacon bij de "toeweg ernaartoe" dan kan je ten alle tijden de plek terug vinden en eventueel een basis in de buurt bouwen als safe house.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Stef120 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:42:
[...]
Als je nou weer op expeditie naar beneden gaat zorg dat je een beacon meeneemt.
Die heb ik standaard bij me idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik heb dit spel net uitgespeeld, ik ben hem gaan spelen na de vele positieve steam reviews en /r/patientgamers aanbevelingen. Hoewel ik normaliter niet van survival en grinding hou, heeft deze game een missie en een verhaal waardoor je het als single player game kan uitspelen waardoor je telkens naar een concreet doel kan werken. Dus wat minder een pure sandbox. De optie om van het uitschakelen van eten/drinken als survival grind draagt wat mij betreft tevens bij aan de speelbaarheid. Daarnaast is het concept van een onderwater game zoals deze game het aangepakt heeft redelijk innovatief.

Helaas gaat het spel ook nu nog gebukt onder bugs en slechte optimalisatie. Zeker de beperkte draw distance maakt de immersie toch wat minder en ingame GUI overlays hebben last van clipping. Maar ook:
spoiler:
In de alien bases komt de prawn gegarandeerd vast te zitten. En onderdelen van de cyclops zitten soms niet vast een de onderzeeër zelf.

Al met al vond ik de game qua concept innovatief, maar onevenwichtig qua gameplay. De progressie draait om exploratie maar uiteindelijk duurt dat vaak te lang, hoewel:
spoiler:
je uiteindelijk wel teleportatie gates krijgt.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever

Ziet erna uit dat er een deel 3 aankomt! Maar als ze nu zoeken gaat het wel even duren voordat er iets uitkomt :)

[ Voor 19% gewijzigd door grote_oever op 20-02-2022 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Bekijk op YouTube
Did SUBNAUTICA 3 Just Get Confirmed?!

don't get your hopes up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:12
grote_oever schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:37:
[Twitter]

Ziet erna uit dat er een deel 3 aankomt! Maar als ze nu zoeken gaat het wel even duren voordat er iets uitkomt :)
Dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo verkeerd om te horen. Ik denk dat het een goed idee is om het even pauze te geven. Ik vond het zelf eigenlijk een goed idee dat ze maar even een andere game tussendoor maken.
Below zero is echt niet geworden wat het moest zijn, en daar zijn ze het zelf denk ik ook wel mee eens.
Of het gehaast is, of dat ze een beetje doorgeslagen zijn in het luisteren naar de community, ik weet het niet. (De hele verhaallijn is op het laatste moment veranderd, oa door feedback van de community, denk dat eigenlijk het grootste probleem is geweest.)

spoiler:
Je merkt ook echt dat het verhaal gewoon niet lekker loopt, en niet goed op elkaar aansluit. Ik heb ook de eerdere versies gespeeld, daar was het verhaal nog niet klaar, maar het voelde wel alsof dat stukken beter op elkaar aan sloot.

Ik denk dat het een goed idee is om het even rust te geven, om wat goede ideeën te bedenken, de ontwikkelaars wat rust te geven, en te bedenken hoe ze nou het beste naar feedback kunnen luisteren, maar ook hun eigen ding blijven doen.

Ik vraag me ook heel erg af in wat voor richting we gaan. Gaan we
spoiler:
Alan achterna, naar zijn wereld? Of gaan we op deze planeet verder? En hoe ziet de planeet van Alan er uit, is dat misschien ook onder water?

Ik hoop dat ze het roer niet te ver om gooien, en het wel gewoon Subnautica blijft, en niet iets heel anders.

[ Voor 8% gewijzigd door WEBGAMING op 22-02-2022 17:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendora
  • Nu online
Oeh aankondiging Subnautica 2!
YouTube: Subnautica 2 - Teaser Trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Keek er al enorm naar uit. Nieuwe game en nu ook mulitplayer!

Er zijn op de steam page ook nog een aantal screenshots gedeeld: https://store.steampowered.com/app/1962700/Subnautica_2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:46
Beetje laat to the party, maar heb sinds kort voor een klein bedrag Subnautica aangeschaft :)
(Ja ik weet dat deel 2 eraan komt, maar deel 1 is/was ook erg populair, dus wilde het toch eens een kans geven voor die paar euro).

Eerste indruk is goed! Sfeertje is tof en je voelt je echt verloren in Survival mode.
Vind wel dat je water en voedsel snel er doorheen gaan. En die visjes vangen voor een paar druppels water voelt alsof het praktischer kan. Bestaat er geen filter ofzo waarmee je het zee water kan filteren voor ongelimiteerd water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Nu online
PdeBie schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:32:
Beetje laat to the party, maar heb sinds kort voor een klein bedrag Subnautica aangeschaft :)
(Ja ik weet dat deel 2 eraan komt, maar deel 1 is/was ook erg populair, dus wilde het toch eens een kans geven voor die paar euro).

Eerste indruk is goed! Sfeertje is tof en je voelt je echt verloren in Survival mode.
Vind wel dat je water en voedsel snel er doorheen gaan. En die visjes vangen voor een paar druppels water voelt alsof het praktischer kan. Bestaat er geen filter ofzo waarmee je het zee water kan filteren voor ongelimiteerd water?
Tuurlijk bestaat dat :)
Gewoon het spel volgen en je vind genoeg. Overigens de "Bladderfish" de paarse vissen geven een water fles. Overigens zoek zo weinig mogelijk op. De eerste keer spelen is de leukste keer. Niks snel en efficient maar leuk ontdekken in de diepe wateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:12
Ga even door de fabricator en kijk wat er beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ja die Bladderfish had ik ontdekt. Moet wel zeggen dat het met controller (speel op Xbox) ontzettend lastig is soms om te mikken op die visjes die continu heen en weer zwemmen :P

Misschien toch de game maar op PC installeren (Play anywhere title). Met de muis gaat het vast makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
WEBGAMING schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:43:
Ga even door de fabricator en kijk wat er beschikbaar is.
Nog geen filter voor zover ik weet. Heb pas de repair tool, wat zwemflippers, een luchtfles en een storage container kunnen fabriceren (heb ook pas 1~2 uurtjes gespeeld ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Nu online
PdeBie schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:43:
Ja die Bladderfish had ik ontdekt. Moet wel zeggen dat het met controller (speel op Xbox) ontzettend lastig is soms om te mikken op die visjes die continu heen en weer zwemmen :P
En ook daar is een oplossing voor :)
Met de muis is het makkelijker maar in het "echt" vis je ook niet zo makkelijk als je net bent neergestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ah ok. Dan speel ik gewoon nog even rustig verder om te zien wat er nog allemaal komt.

(En anders kan ik altijd nog de modus zonder honger/dorst spelen, maar eerst the real deal proberen :P )
Pagina: 1 2 3 4 Laatste