Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:38

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/5pKGlWYhXSkOzhbvtPsoLPFl/full.png

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Subnautica Teaser Trailer

Wat is Subnautica?

Subnautica wordt gemaakt door het bedrijf UnknownWorlds en is een freeroam survival spel. Het spel is
momenteel in early development. De developers houden hun gebruikers altijd op de hoogte van updates en doen regelmatig aangeven wanneer er updates komen.

Wat is het doel van Subnautica?

In Subnautica ben je de enige overlever van een ramp met een ruimteschip. Je land op een planeet die bijna volledige bedekt is met een oceaan. Je bechikt in het begin alleen over je reddingcapsule, een fabrikator en een paar willekeurige items. Met de fabrikator kun je meer spullen maken als je de juiste materialen hebt. Je bent in Subnautica contant bezig met overleven. Je personage heeft zowel voedsel nodig alsook water. Je kunt bijvoorbeeld bleek maken voor het drinkbaar maken van zeewater en je kunt vissen vangen en koken via de fabrikator voor als voedsel.

Naarmate de tijd verder gaat zul je steeds meer items kunnen maken totdat je uiteindelijk ook je eigen onderzeebasis kunt maken. Belangrijk is het datje bij het bouwen van een basis rekening houdt met de stevigheid van je basis. Hoe diep je de basis bouwt, hoe steviger de basis moet zijn in verband met de waterdruk.

Subnautica eindigt niet met je basis. Het spel bied de mogelijkheid tot het ontdekken van nieuwe biodomes en het maken van voertuigen. Je zult je constant moeten aanpassen aan nieuwe omstandigheden. Zo is het gebied rondom het ruimteschip radioactief en zul je wezen van de diepte tegen komen waar je je tegen moet verdedigen. Bij dit alles moet je rekening houden met de beperkte hoeveelheid zuurstof die je karakter heeft als duiker.

Subnautica developer modus Als je subnautica installeerd vanuit steam is deze standaard niet in developer modus. Dit betekend dat je maar een paar items kunt maken. Als je developer modus doet activeren dan krijg je een hoop extra's die je kunt maken. Omdat het echter developer modus is kan dat betekenen dat het onstabiel is. Uit ervaring kan momenteel worden gezegd door mij dat het spel ook in developer modus vrij stabiel is en slechts soms een glitch valt op te merken.

Systeemeisen

Minimum Systeemeisen:
Processor: Intel Haswell 2 cores / 4 threads @ 2.5 GHz of vergelijkbaar
Geheugen: 4 GB Ram
Graphics: Intel HD 4600 of vergelijkbaar
HDD: 6 GB beschikbare ruimte

Aangeraden Systeemeisen:
Processor: Intel Hasswell 4 cores / 4 threads @ 3.2 GHz of vergelijkbaar
Geheugen: 8 GB Ram
Graphics: NVidea GTX 550 Ti of vergelijkbaar
HDD: 6 GB beschikbare ruimte

Subnautica heeft ondersteuning voor de Oculus Rift en de laatste development update beschikt over ondersteuning voor OSX.

Gallery

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/ORx4dbHA7Y5NeqpdDq3dx2AB/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/HVOagbrloNE3Dv0F7biehnQr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/gGC8lT5LFPZvCTmrimzNBsby/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/SxUyeszoQJhzU6uSeWK4S5iZ/full.jpg

Links

Subnautica
UnknownWorlds
Subnautica Youtube kanaal
Subnautica Wiki
Subnautica Twitter

[ Voor 7% gewijzigd door Auredium op 20-09-2016 07:10 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
Eindelijk! :)

Ik kwam via Youtuber Jacksepticeye op het spoor van Subnautica. De gelijkenissen met Minecraft in free-roaming en ontdekken waren er en dat beviel mij wel. Nu duik ik normaal niet snel in een early development spel maar aangezien ik mijn nieuwe PC moest uittesten besloot ik het toch maar te doen.

En blij dat ik het heb gedaan. Het spel is nu nog in ontwikkeling maar de ontwikkelaar houden je op de hoogte en zijn constant op de achtergrond bezig. Soms kan dit als je de developer modus aanhebt staan wat voor problemen zorgen. Zo had ik plotseling deze avond dat mijn zonnepanelen niet meer met mijn basis werden verbonden en deze dus geen spanning meer hadden. Ik meldde het op het forum en binnen het uur was er een minipatch uit wat het oploste (de echte patch zou volgens planning vrijdag worden verwerkt) Top natuurlijk dat het zo snel ging, gaf mij wel hoop dat het niet een dood spoort zou worden zoals sommige early development.

Geen idee of er meer Tweakers zijn wat het spelen maar ik zag nog geen topic eraan gewijd dus...bij deze. :)

Mijn huidige basis:
Subnautica basis

[ Voor 8% gewijzigd door Auredium op 29-07-2015 06:52 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-06 18:48
Ziet er interessant uit :), misschien vanavond eens even wat verder naar kijken...

Hoe is het tijdsverloop?, heb je ruim de tijd om te verkennen of is het na (ik noem maar even wat) 20 min donker?

Is er genoeg content om voorlopig bezig te blijven of mist er nog (te)veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
dragoncry schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:35:
Ziet er interessant uit :), misschien vanavond eens even wat verder naar kijken...

Hoe is het tijdsverloop?, heb je ruim de tijd om te verkennen of is het na (ik noem maar even wat) 20 min donker?

Is er genoeg content om voorlopig bezig te blijven of mist er nog (te)veel?
Dag en nacht verloopt redelijk, ongeveer op minecraft tijdstip. Maar ook in de nacht kun je nog veel zien, het is niet compleet duister. Ook is het gedrag overdag en 's nachts in de wereld niet verschillend van elkaar op het moment. Het kan echter zijn dat dit uiteindelijk wel wordt veranderd. Er staat uiteindelijk ook multi-player op de kalender.

Ik ben nu een dag of drie a vier intensief bezig geweest en ik heb vrij veel van de content weten te bouwen. Maar de hogere tier machines en voertuigen zoals de onderzeeers moet ik nog bouwen en aangezien dat materiaal het moeilijkst te verzamelen is zal dat waarschijnlijk ook nog wat tijd in beslag nemen.

Er zal als het goed is nog binnenkort extra content worden toegevoegd. Momenteel zijn ze bezig met het bugfixen van de rooms en het moondock wat afgelopen maand is toegevoegd. Vrijdag zou daarvoor iig een reeks fixen worden doorgevoerd.

/Edit; op de Subnautica Wiki staat overigens wat je momenteel allemaal kunt bouwen en hoe. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Auredium op 29-07-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-06 18:48
Multi player is voor mij geen must-have als er genoeg offline content is (co-op verkennen/bouwen zou dan leuk zijn maar dit soort games moeten niet competatief zijn.
Ik ben nu een dag of drie a vier intensief bezig geweest en ik heb vrij veel van de content weten te bouwen. Maar de hogere tier machines en voertuigen zoals de onderzeeers moet ik nog bouwen en aangezien dat materiaal het moeilijkst te verzamelen is zal dat waarschijnlijk ook nog wat tijd in beslag nemen.
Klinkt prima, zal het vanavond eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-06 13:19
Ziet er mooi uit : ) Misschien maar eens aanschaffen. Zou wellicht goed werken tegen mijn diep-zee fobie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 19:19
Eindelijk genoeg materiaal om een cyclops te bouwen :D

Sub faal

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
Haha, tja kleinigheidjes houd je toch. :P
De Cyclops heb ik nog niet. Ik heb wel de kleinere onderzeeër en de statisgun. Maar het is me nog niet gelukt de ingang van het ruimteschip te vinden. Met al die Leviathans is dat niet makkelijk -_-

Zelf heb ik twee saves overigens. 1 is een oude safe waarin ik de kleine onderzeer al heb, de terraformer, statis rifle etc. etc. Mijn nieuwere safe is van mijn Tweakers blog en wordt eigenlijk interessanter. Ik heb gisteravond bij mijn Tweakblog save een nieuwe betere basis gebouwt. Dieper in de zee. Een aflopende helling die vrij natuurlijk overloopt in een 3 x 4 constructievlak met een basis. De oude basis heb ik volledig gerecycled en verwerkt in de nieuwe basis.

[ Voor 50% gewijzigd door Auredium op 04-08-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 06:35
Ik ben sinds gisteren ook begonnen met Subnautica. In het begin was het even zoeken hoe of wat, maar er zit verassend veel diepgang in het spel! Hierbij wat screenshots van mijn basis.

Buitenkant
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/rbl2ck.png

Moon Pool incl. Seamoth
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/16ke0pu.png

Observatory
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2w1xzc7.png

Laboratory
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/240xhnc.png

Visjes!
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/1io5kk.png

Ik heb de grote onderzeeboot ook gebouwd, deze heb ik ergens in het diepe water liggen. Ik gebruik de seamoth voornamelijk als shuttle tussen de basis en de onderzeeboot. De onderzeeboot kan namelijk flink wat dieper, waardoor ik ook in de diepe wateren materialen kan verzamelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-06 10:21
Valt bovenstaande basis etc in een avond te behalen in het spel? :o

Ik ben ook geïnteresseerd in dit spel alleen moet het wel een beetje uitdaging zijn. :P
Voor de rest vind ik het er erg leuk uit zien en vond de filmpjes van FrankieonPC1080p ook erg leuk om te kijken. Helaas heeft hij er afgelopen tijd geen meer geüpload. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 06:35
Hapkoek schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:02:
Valt bovenstaande basis etc in een avond te behalen in het spel? :o

Ik ben ook geïnteresseerd in dit spel alleen moet het wel een beetje uitdaging zijn. :P
Voor de rest vind ik het er erg leuk uit zien en vond de filmpjes van FrankieonPC1080p ook erg leuk om te kijken. Helaas heeft hij er afgelopen tijd geen meer geüpload. :|
Niet in een avond, nee. Wel in een dag flink doorspelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
SparksNL schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:21:
[...]

Niet in een avond, nee. Wel in een dag flink doorspelen :P
Fair enough, denk dat ik het toch maar eens ga proberen. ;) Bedankt voor je bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
@SparksNL; Mooie basis! :)

Zelf heb ik gisteren eindelijk de meeste doelen bereikt. Ik heb beide onderzeeers en ik ben zelfs aan boord van het ruimteschip geweest. :D
Ik heb ook een basis op land, boven water; dankzij de terraformer die je kunt maken. Ik ga dat stuk land wss nog uitbreiden tot een veel groter eiland dan het nu is.

Ik moet nog wat dingen vinden voor te onderzoeken. Ik wil ook nog wat meer gehard glas maken voor de obervatiekoepel. Ik moet nog wat tools maken en ik wil nog een basis maken op 100 meter diepte.
Op 10-08 net na de release van de laatste update vroegen ze voor input over nieuwe ideeen. Ik hoop dan ook dat er binnenkort meer bekend wordt over wat er in kan worden gebouwt als nieuwe content.

/Edit:
Boven water is overigens gewoon mogelijk! :D

Sub boven

/Edit 2: Ze zijn bezig emt het implementeren van een nieuwe patch. Je kunt nu in het moondock de seamoth upgrade console bouwen en zou je seamoth upgraden. Er zijn vooralsnog 3 upgrades beschikbaar:

- Een module voor je Seamoth te verstevigen zodat hij dieper kan duiken zonder schade op te lopen.
- Een module voor je Seamoth zijn battery op te laden met zonneenergie.
- Een module waarmee je spullen kunt opslaan in je Seamoth.

Je Seamoth kan vier modules teglijk vast houden.

Vooral de laatste twee zat ik om te springen. Ik denk dat ik mijn Seamoth ga uitrusten met 2 opslag modules en 1 van beide andere. :D

[ Voor 38% gewijzigd door Auredium op 26-08-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-06 13:00
Hi!

Ik zit al een tijdje te loeren op deze game en voor 20 euro ziet het er prima uit!

Een vriend van mij speelt af en toe Stranded Deep. Ik vroeg me af of ook in Subnautica het survival element ook dermate aanwezig is dat je je af en toe bedreigd voelt, of dat je moeite hebt om resources te verzamelen. Wat ik uit reviews lees is dat het op lange termijn minder interessant is omdat alles makkelijker schijnt te worden. Is dit zo?

Verder vroeg ik me af hoe lang deze game leuk blijft. Ik zou het echter vooral zien als een tussendoortje voor een aantal uur per week/maand en af en toe even op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
EdwardK123 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:04:
Hi!

Ik zit al een tijdje te loeren op deze game en voor 20 euro ziet het er prima uit!

Een vriend van mij speelt af en toe Stranded Deep. Ik vroeg me af of ook in Subnautica het survival element ook dermate aanwezig is dat je je af en toe bedreigd voelt, of dat je moeite hebt om resources te verzamelen. Wat ik uit reviews lees is dat het op lange termijn minder interessant is omdat alles makkelijker schijnt te worden. Is dit zo?

Verder vroeg ik me af hoe lang deze game leuk blijft. Ik zou het echter vooral zien als een tussendoortje voor een aantal uur per week/maand en af en toe even op te pakken.
Op het moment is het enige echte overleven dat je moet zorgen voor water en voedsel wat redelijk makkelijk te doen valt. Het is wel zo dat sommige gebieden monsters hebben die een directe bedreiging kunnen zijn maar buiten de leviathans rond het ruimteschip zijn er geen die lategame echt dermate gevaarlijk zijn dat je ze niet kunt overleven. Wat het survival gedeelte betreft mag Subnautica best nog worden opgeschroeft in niveau.

Dat gezegd hebbende was ik bij spellen zoals Minecraft ook niet een speler die speelde met monsters aan (altijd op peaceful) omdat ik zelf meer geef om het bouwen dan om het survivalen.

Aangezien ze bij Subnautica momenteel aan de upgrade module vand e Seamoth aan het werken zijn vermoed ik dat dit momenteel nog niet op de lijst staat.

On a sidenote; de upgrade module voor de Seamoth is top. De extra opslag is echt wel fijn voor als je bezig bent materiaal voor je basis te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-05 10:47
Dit lijkt mij echt een super interessante game.
Denk dat ik hem binnenkort ga halen :')
Game aangeschaft, best wel ff wennen en pitting in het begin.
Probeer een base te maken maar ga dood door zo'n irritante... beest ;(

[ Voor 43% gewijzigd door lindseysew op 28-08-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
Ik merk dat ik vooral de vissen wat verder weg bij de rode riffen irritant ga vinden. Eerst zo';n grom en dan weet je dat ze achter je aan komen.

Ik zag overigens dat ze bezig zijn emt storymodus te implementeren en wellicht ook missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Nou ik heb er inmiddels een uur of 15 in zitten en heb er veel lol mee! Heb nu bijna wel alles gemaakt wat er is.. Maar het early development en daarom bedoel ik dat ook niet echt als kritiek, ze zijn druk bezig met het verder ontwikkelen van deze game. :)

Verder vind ik het spelen echt super gaaf, alles ziet er erg mooi uit en kan ook erg spannend worden! Er is volgens mij nog genoeg te ontdekken aan geheime plekken. :o

Kijk erg uit naar verdere updates. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
Nieuwe update

- Seamoth uiterlijk: De kleuren van de upgrade modules bij de Seamoth kleuren nu mee met de gekozen kleur van je Seamoth. de vierkante placeholders zijn tevens vervangen door modules die passen bij de Seamoth.
- Sonar mapping: De Seamoth kan worden uitgerust met een module voor sonar mapping waardoor je grotten kan verkennen zonder het direct te hoeven zien.
- Dispersion Field: Passief actief veld om je te verdedigen tegen al te nieuwsgierige roofdieren.
- Vortex Torpedo module: Met deze module kun je (niet dodelijke) votex torpedo's afvuren om vijandelijke dieren tijdelijk vast te zetten in een vortex.

Om de vortex torpedo upgrade te unlocken moet je naar een nieuw gebied met een nieuw drijvend eiland waar je Magnetite moet verzamelen. Er is een ondergronds grottenstelsel in het eiland zelf wat je kunt verkenenn met de Seamoth (de sonar is hierbij wel handig). Pas wel op want de ingangen worden bewaakt door Leviathans en in de grotten is een nieuw soort roofvis. Enjoy! :D
Screenshots volgen vanavond)

[ Voor 4% gewijzigd door Auredium op 14-09-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Niet teveel spoilen met de screenshots! :o :+
Het klinkt al wel spannend, als er zo'n update is, beginnen jullie dan opnieuw? Of gaan jullie gewoon in je huidige wereld verder.

Kan me voorstellen dat sommige plekken dan misschien niet gegenereerd worden?

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
Hapkoek schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:50:
Niet teveel spoilen met de screenshots! :o :+
Het klinkt al wel spannend, als er zo'n update is, beginnen jullie dan opnieuw? Of gaan jullie gewoon in je huidige wereld verder.

Kan me voorstellen dat sommige plekken dan misschien niet gegenereerd worden?
In deze situatie was er wel een landschapsupdate en is het soms aan te raden opnieuw te beginnen. Echter was in dit geval de update in het landschap ver weg van mijn verschillende basissen dus was het niet nodig.
Je wordt altijd gewaarschuwt van te voren als er een landschapsupdate is geweest. Je hebt dan de keuze een nieuw level te maken of je oude level te converteren waarbij stukken basis kunnen verdwijnen als ze in een stukje zijn wat is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Auredium schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:26:
[...]

In deze situatie was er wel een landschapsupdate en is het soms aan te raden opnieuw te beginnen. Echter was in dit geval de update in het landschap ver weg van mijn verschillende basissen dus was het niet nodig.
Je wordt altijd gewaarschuwt van te voren als er een landschapsupdate is geweest. Je hebt dan de keuze een nieuw level te maken of je oude level te converteren waarbij stukken basis kunnen verdwijnen als ze in een stukje zijn wat is aangepast.
Oh oke, dus je kunt in principe dus je oude wereld meenemen naar de nieuwe update. Maar stel iets van jouw basis staat in de weg wordt het verwijderd..

Dat is wel een goeie optie, waar kun je hier voor kiezen? Bij het maken van een nieuwe wereld?

Magnetite heb ik trouwens volgens mij al gevonden voor dat deze update uit kwam :9
Toen had het nog geen functie in het spel.. Nu blijkbaar wel. :)

Kun je nu trouwens in je Moonpool je Seamoth aanpassen met modules? Voorheen kond dat in je moonpool met een speciale computer alleen kon ik deze niet maken omdat ik niet in de vereiste versie zat. Was een soort experimentele versie geloof ik en ik had de stabiele.

[ Voor 55% gewijzigd door Hapkoek op 18-09-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
Hapkoek schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:35:
[...]

Oh oke, dus je kunt in principe dus je oude wereld meenemen naar de nieuwe update. Maar stel iets van jouw basis staat in de weg wordt het verwijderd..

Dat is wel een goeie optie, waar kun je hier voor kiezen? Bij het maken van een nieuwe wereld?

Magnetite heb ik trouwens volgens mij al gevonden voor dat deze update uit kwam :9
Toen had het nog geen functie in het spel.. Nu blijkbaar wel. :)

Kun je nu trouwens in je Moonpool je Seamoth aanpassen met modules? Voorheen kond dat in je moonpool met een speciale computer alleen kon ik deze niet maken omdat ik niet in de vereiste versie zat. Was een soort experimentele versie geloof ik en ik had de stabiele.
Op het moment dat je een oude savegame doet openen krijg je de vraag of je de wereld wilt converteren als het landschap middels een update is aangepast.

Een nieuwe wereld is overigens (vooralsnog) altijd hetzelfde. In tegenstelling tot minecraft waarin altijd een random wereld wordt gegenereerd is de wereld vban Subnautica statisch.

Betreffende de Seamoth en de moonppol. Je hebt nu de mogelijkheid om een extra module middels de constructer in je moonpool te maken op dezelfde manier dat je een raam in je moonpool kunt zetten. Je krijgt dan op die locatie een constructiepad voor de upgrades te maken en een terminal voor het customizen van de Seamoth (kleur en naam) de daadwerkelijk gemaakte upgrade modules kun je in een vlak aan de buitenkant van de Seamoth stoppen. Iedere Seamoth kan tot maximaal 4 upgrades krijgen. Je kunt upgrades meer dan 1 keer toevoegen aan de Seamoth. Dus bijvoorbeeld meerdere torpedomodules of meerdere opslagruimtes.

[ Voor 5% gewijzigd door Auredium op 18-09-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:13
Heb het spel gisteren gekocht nadat ik het eerst even via een torrent uitgetest had.
Het spel ziet er heel gaaf uit en aangezien vaak met updates komen had ik het vertrouwen
om er geld aan uit te geven :)

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
Ik ben recentelijk zelf naar Linux over geschakeld. het spel zegt Steamplay (en dus Linux) te gaan ondersteunen maar doet dit nog niet. Dat is echt balen want er is heel veel nieuwe content uitgekomen. Het landschap is vernieuwd e.d. Er is nieuwe content om te exploren. Maar de verwachting is dat het bij voltooiing ook er is voor Steamplay/Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
Auredium schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:03:
Ik ben recentelijk zelf naar Linux over geschakeld. het spel zegt Steamplay (en dus Linux) te gaan ondersteunen maar doet dit nog niet. Dat is echt balen want er is heel veel nieuwe content uitgekomen. Het landschap is vernieuwd e.d. Er is nieuwe content om te exploren. Maar de verwachting is dat het bij voltooiing ook er is voor Steamplay/Linux.
Jammer dat je moet wachten, het spel ziet er vooral na de laatste update er erg mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
Standby schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:12:
[...]

Jammer dat je moet wachten, het spel ziet er vooral na de laatste update er erg mooi uit :)
Klopt. Ik zit er zelfs aan te denken om gewoon mijn W8.1 HDD terug in de PC te schroeven. Vooral omdat de roadmap van 2016 laat zien dat eind 2016 de final version uit moet komen en er nergens iets van Linux/Steam O.S. valt te zien. Het vermoeden dat een Steam O.S. versie dus pas komt nadat de final version uit is lijkt wel te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
Maar weer eens leven in blazen, gezien de Steam sale ook.

Is er ergens een soort van tutorial ook, of hebben ze deze ingame nu al gemaakt? Weet nog dat toen ik het spel voor de eerste keer opstartte, ik erg moest zoeken naar wat ik nu precies moest doen en wat alles inhield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-06 16:15

KipCurreh

Nightcrawler

Ook wel van plan om deze eens te proberen nu hij in de steam sale zit...

Ik ga wel beginnen met eerst wat Let's plays te bekijken op youtube, zodat je idd niet al te veel problemen hebt in het begin :)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
Update

Subnautica is nog in volle gang van ontwikkeling. De mensen die het tot nu toe hebben gespeeld zal het zijn opgevallen dat er veel nieuwe biodomes en creatures zijn bijgekomen en dat vooral op dieptes van 900 meter er veel nieuwe vreemde wezens zijn bijgekomen die waarvan sommige vijandig en..eng groot. Ook is er nu een mechpak welke ik zelf nog niet heb weten te maken.

Recentelijk heb ik mijn wereld gereboot want het beginterrein is afwisselender en uitdagender gemaakt met meer Stalkers waardoor ook in het begin overleven moeilijker is geworden. Sommige dingen die je voorheen niet hoefde te ontdekken zoals je onderwater woonruimte moet je nu wel ontdekken en solar panels geven nu alleen nog maar stroom overdag.

Al met al, veel verbeteringen. :)

Er wordt inmiddels weer aan een nieuwe biodome gewerkt en ik geloof dat Subnautica de grote 1.0 zou moeten krijgen eind van dit jaar.

Subnautica reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:46
Onlangs ook dit spel ontdekt. Volgens mij zit er wel een verhaal in, maar ik benader het vooralsnog als een openworld game. Ik vind het best leuk uitgewerkt, hoewel simpel van opzet.

Op het moment zit ik even op een klein dood punt. Maar ik verwacht dat ik met wat zoekwerk door wrecks wel weer gauw verder kom (diepte limiet seamoth speelt nu parten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
Is er inmiddels al een soort van tutorial :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:46
Niet ingame, maar er staan genoeg how to filmpjes op YouTube.
Aan de andere kant is het ook wel leuk om het gewoon zelf uit te vogelen. Je bent tenslotte neergestort op een voor jou onbekende planeet.
Er staat ook een zee aan informatie op je ingame tablet (Tab-toets). Ik heb het niet gelezen, maar mogelijk staat daar ook tussen hoe het werkt.

Het verhaal vind ik verder niet zo spannend, je wordt niet gestimuleerd dit echt te volgen, maar qua open world game, is het best leuk tijdverdrijf. Ik heb nu een seamoth en cyclops, en ben bezig met het ontdekken van de diepere regionen. Het lijkt erop dat de hele spelwereld minimaal 2 lagen/verdiepingen heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door LA-384 op 01-04-2017 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
LA-384 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 07:34:

Er staat ook een zee aan informatie op je ingame tablet (Tab-toets).
Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 10:18

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dit spel na een tijdje hier en daar volgen op de YT toch maar gekocht in de sale. Erg vermakelijk moet ik zeggen.

Leuk om wrakstukken te scannen en weer nieuwe dingen te kunnen bouwen.
spoiler:
Maar even in de spoilertags
Ook een enorme alien-basis/gun ontdekt nadat ik "gered" zou worden, geeft het verhaal wel een twist. Vraag me af of er echt een einde aan zit. (Zou je haast wel denken met de infectie etc).
Weet iemand of hier verder nog een verhaal aan hangt of het gewoon vooralsnog een onderdeeltje is van een game die nog niet klaar is?

Wel ben ik me de pleuris geschrokken van een Reaper bij het wrak, jezus dat beest is groot en eng :D

Ben nu druk bezig om onderdelen van de Cyclops te vinden om te scannen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overdoseh
  • Laatst online: 18:24
Twijfel of ik deze game ga halen. Is nu on sale... Wellicht dat iemand me kan adviseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:07
Mad-Matt schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:24:
Dit spel na een tijdje hier en daar volgen op de YT toch maar gekocht in de sale. Erg vermakelijk moet ik zeggen.

Leuk om wrakstukken te scannen en weer nieuwe dingen te kunnen bouwen.
spoiler:
Maar even in de spoilertags
Ook een enorme alien-basis/gun ontdekt nadat ik "gered" zou worden, geeft het verhaal wel een twist. Vraag me af of er echt een einde aan zit. (Zou je haast wel denken met de infectie etc).
Weet iemand of hier verder nog een verhaal aan hangt of het gewoon vooralsnog een onderdeeltje is van een game die nog niet klaar is?

Wel ben ik me de pleuris geschrokken van een Reaper bij het wrak, jezus dat beest is groot en eng :D

Ben nu druk bezig om onderdelen van de Cyclops te vinden om te scannen.
Yep, er zit zeker een eind aan het spel. Dat hebben de ontwikkelaars ook wel aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Eindelijk m'n Seamoth geupgrade naar 300mtr diepte. Hoop dat ik snel de paar missende blueprints vind voor de Cyclops, de Prawn suit is nog te ver weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
De uiteindelijk 1.0 versie zal een einde hebben waarbij je van de planeet moet ontsnappen. Ik verwacht echter ook een variant waarbij het freeplay is en je gewoon eindeloos door kunt gaan. Ik ben vooral benieuwd naar de richting waar het spel op gaat na de 1.0 versie. Komen er dan alleen nog bugfix patches of ook uitbreidingen?

That said; ik raad iedereen aan om het spel nu te halen met de Steam sale; je haalt je geld er echt wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik heb met deze sale de game ook gehaald, toch bijna 12 uur in 3 dagen tijd. Gelukkig vind mijn vriendin het een leuke game om mee te blijven kijken :p.

Het is een bijzonder toffe game, waar je wel moet oppassen voor jagers, maar ook weer niet zoveel dat je je echt zorgen moet maken. Wat voor mij een goede balans is :).

Er zijn nog wel een paar minpunten op het moment:
- Nog wel flink wat kleine bugs (messen verdwijnen soms, seaglide verdwijnt uit beeld maar blijft werken, framedrops).
- Sommige resources zoals copper zijn bijna niet te vinden.
- Het gebrek aan een ingame map maakt het erg lastig om systematisch dingen op te zoeken. Ik heb bijvoorbeeld pas na 11 uur de powercell recharger gevonden.
- Ik weet dat je Beacons kan gebruiken om wrecks te markeren, maar daar heb je dan weer veel copper voor nodig + wordt wel heel onoverzichtelijk in je beeld op een gegeven moment.

Mijn voorkeur zou dan ook zijn om een map te hebben die als het ware ingevuld wordt naarmate je het ontdekt / op zijn minst zelf markeringen op een kaart kan aanbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
Ircghost schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:32:
Ik heb met deze sale de game ook gehaald, toch bijna 12 uur in 3 dagen tijd. Gelukkig vind mijn vriendin het een leuke game om mee te blijven kijken :p.

Het is een bijzonder toffe game, waar je wel moet oppassen voor jagers, maar ook weer niet zoveel dat je je echt zorgen moet maken. Wat voor mij een goede balans is :).

Er zijn nog wel een paar minpunten op het moment:
- Nog wel flink wat kleine bugs (messen verdwijnen soms, seaglide verdwijnt uit beeld maar blijft werken, framedrops).
- Sommige resources zoals copper zijn bijna niet te vinden.
- Het gebrek aan een ingame map maakt het erg lastig om systematisch dingen op te zoeken. Ik heb bijvoorbeeld pas na 11 uur de powercell recharger gevonden.
- Ik weet dat je Beacons kan gebruiken om wrecks te markeren, maar daar heb je dan weer veel copper voor nodig + wordt wel heel onoverzichtelijk in je beeld op een gegeven moment.

Mijn voorkeur zou dan ook zijn om een map te hebben die als het ware ingevuld wordt naarmate je het ontdekt / op zijn minst zelf markeringen op een kaart kan aanbrengen.
toon volledige bericht
Het mes heb ik gemerkt inderdaad en is een wat langer bestaande bug. Gelukkig gebeurd het niet vaak en is een mes zo gemaakt.
Voor koper kun je het beste naar de grotere koraalbuizen zoeken in het startgebied. Er zou een hele grote koraalbuis vlak bij het wateroppervlak moeten liggen waar je in kunt zwemmen. Daar is genoeg kalk te vinden waar relatief vaak koper in zit.

De kaart ben ik met je eens. Ik denk dat dit een designkeuze is omdat het zoeken en mysterie groter te maken maar het kan vervelend zijn vooral als je wat verder weg moet zijn en dus een kleine afwijking van je route je in een compleet ander gebied laat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Auredium schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:03:
[...]

Het mes heb ik gemerkt inderdaad en is een wat langer bestaande bug. Gelukkig gebeurd het niet vaak en is een mes zo gemaakt.
Voor koper kun je het beste naar de grotere koraalbuizen zoeken in het startgebied. Er zou een hele grote koraalbuis vlak bij het wateroppervlak moeten liggen waar je in kunt zwemmen. Daar is genoeg kalk te vinden waar relatief vaak koper in zit.

De kaart ben ik met je eens. Ik denk dat dit een designkeuze is omdat het zoeken en mysterie groter te maken maar het kan vervelend zijn vooral als je wat verder weg moet zijn en dus een kleine afwijking van je route je in een compleet ander gebied laat komen.
Thanks voor je suggestie met die koraalbuizen, die hele grote heb ik al helemaal leeggemaakt, maar heb nu nog meer nodig :P. Ik ben er in ieder geval ook achtergekomen dat de gigantische reefbacks ook vaak 3/4 copper hebben in de groene oplichtende gezwellen.

Ik heb nu in ieder geval genoeg copper voor batterijen voor al mijn apparaten + 4 voor constant opladen en nu ook 3 power cells (1 in de seamoth + 2 in powercell charger). Maar meer is altijd handig voor de computer chips etc.

Het verbaast mij dat er zo weinig aandacht is voor deze game op Tweakers / Reddit. Gemiste kans voor veel mensen, want het is een erg gave game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ff klaar met Tweakers

[ Voor 102% gewijzigd door Room42 op 07-08-2017 20:15 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Het is een erg gafe game alleen nog niet compleet, er zit nog geen einde aan.
Heb tot zover met veel plezier gespeeld, het enige wat ik wel mis is de optie om een land(zee)kaart te maken.
Mijn richtingsgevoel is niet denderend en ben in de game dan ook meer verdwaald en aan het zoeken waar ik heen wilde dan daadwerkelijk het spel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Laatst online: 08-05 09:18
Releasedatum: 23 jan 2018
Game gaat in de release yay :)
Gisteren helemaal overnieuw begonnen, na alle updates.
Speelt waanzinnig nu en de graphische update is adembenemend.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 01:14
Ik en anderen krijgen met geen ene mogelijkheid Anisotropic Filtering werkend. Ikzelf met een RX480 en meerdere drivers geprobeerd, anderen ook met GT980.

Iemand hier wel succes mee? Of ondersteund het spel het niet, (dat niet de eerste keer zou zijn met unity games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Iusedto schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:19:
[...]

Game gaat in de release yay :)
Gisteren helemaal overnieuw begonnen, na alle updates.
Speelt waanzinnig nu en de graphische update is adembenemend.
Dit dus!

Ben er nu ook mee begonnen. Had m al een tijdje in mn library staan. Hij speelt erg lekker en is gewoon lekker creepy. De zee is eng...

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Laatst online: 08-05 09:18
8GUS schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:01:
[...]
Hij speelt erg lekker en is gewoon lekker creepy. De zee is eng...
Ja, dat klopt zeker lol.
Heb nu 16 uur in mijn nieuwe playthrough zitten en ik ben echt de meest bizarre dingen al tegen gekomen. Echt verrassende dingen ook.

Kan een ieder die de game gaat spelen wel aanraden om geen streams te gaan kijken (ivm spoilers) want het verhaal zit best goed in elkaar.

Laat je verrassen aub d:)b

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Absoluut laten verassen, veel leuker! Ik ben ook benieuwd naar de VR ervaring, heb sindskort een Oculus. Ik had al wel begrepen dat de VR support niet optimaal is, maar hopelijk genoeg om niet misselijk etc te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Heb er een 36u inzitten tijdens de early access, vette game maar tussen de updates door raakte ik nooit verder dan het punt waar ik een cyclops maakte.. Vanaf daar verloor ik dan een beetje het grotere doel, kwam er terug een update en begon ik maar opnieuw :)

Nu hij finaal is, begin ik gewoon een nieuwe playtrough en zal ik men best eens doen om door te zetten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
YouTube: Subnautica Launch Livestream

Live over 40 minuten!

edit:
Holy fuck, wat slecht zeg. Beginnen 25 minuten te laat. Dan is alle audio muted. Je ziet twee presentatoren praten maar hoort dus niks. Vervolgens is er weer audio en is het eerste dat ze zeggen: "Sorry, we had to celebrate the launch back stage" Ik weet niet wat hun PR-strategie is, maar ze zijn al 3000 viewers kwijt (ruim 30%) sinds de tijd dat het event had moeten beginnen. 8)7 en vervolgens weer ruim 5 minuten offline vanwege "Technical difficulties".

Maar nu lijken ze dan toch te gaan beginnen. :)

Natuurlijk met vreselijke audio clipping. Ik zal wel heel erg verwend zijn of een mierenneuker, maar ik kan zo slecht tegen dit soort amateurisme :D

[ Voor 83% gewijzigd door Room42 op 24-01-2018 03:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
Urg...Subnautica is toch echt de enige reden waarom ik überhaupt nog Windows zou draaien (dat en mss No Mans Sky).
Ben nu Jack Septic Eye weer aan het kijken. Zelf vond ik het base building altijd het leukste stuk van de game. Uiteindelijk moet je echter daarvoor ook de diepste regionen van de zee in om echt alles bij elkaar te sprokkelen.

Als Subnautica ooit een vervolg krijgt hoop ik dat ze een vervolg krijgen waarin de wereld random gegenereerd is. Het is ietwat jammer dat iedereen zit te solo-playen op dezelfde map. Desondanks blijft Subnautica als spel geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noaq
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-11-2020
Early backer hier, maar ik ben pas sinds paar dagen beginnen spelen. En ik moet zeggen, dat dit spel toch wel goed is :-) Zeker een aanrader als je van survival en building games houdt. En laat je niet bedriegen, de game is op sommige momenten behoorlijk spooky!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Auredium schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:26:
Urg...Subnautica is toch echt de enige reden waarom ik überhaupt nog Windows zou draaien (dat en mss No Mans Sky).
No Man's Sky draait gewoon native op Linux ;)
Ben nu Jack Septic Eye weer aan het kijken. Zelf vond ik het base building altijd het leukste stuk van de game. Uiteindelijk moet je echter daarvoor ook de diepste regionen van de zee in om echt alles bij elkaar te sprokkelen.

Als Subnautica ooit een vervolg krijgt hoop ik dat ze een vervolg krijgen waarin de wereld random gegenereerd is. Het is ietwat jammer dat iedereen zit te solo-playen op dezelfde map. Desondanks blijft Subnautica als spel geweldig.
Ik ben juist wel blij dat het niet random generated is. Hierdoor is er zoveel werk en vakmanschap in de vele details gaan zitten dat echt elke zone weer uniek en fantastisch is. Dat zou je random nooit zo voor mekaar krijgen. Kijk bijvoorbeeld naar No Man's Sky. Juist door de randomness is alles een beetje hetzelfde.
noaq schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:06:
Early backer hier, maar ik ben pas sinds paar dagen beginnen spelen. En ik moet zeggen, dat dit spel toch wel goed is :-) Zeker een aanrader als je van survival en building games houdt. En laat je niet bedriegen, de game is op sommige momenten behoorlijk spooky!
Een beetje spooky? Sommige zones durf ik haast niet in, zeker in het begin als ik nog weinig bescherming heb. Fucking eng! :D

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 24-01-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:55:
[...]
No Man's Sky draait gewoon native op Linux ;)

[...]

Ik ben juist wel blij dat het niet random generated is. Hierdoor is er zoveel werk en vakmanschap in de vele details gaan zitten dat echt elke zone weer uniek en fantastisch is. Dat zou je random nooit zo voor mekaar krijgen. Kijk bijvoorbeeld naar No Man's Sky. Juist door de randomness is alles een beetje hetzelfde.

[...]

Een beetje spooky? Sommige zones durf ik haast niet in, zeker in het begin als ik nog weinig bescherming heb. Fucking eng! :D
Moet ik hem dan niet in wine knallen? Hij staat niet in mijn steam playlist van Linux. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Auredium schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:20:
[...]

Moet ik hem dan niet in wine knallen? Hij staat niet in mijn steam playlist van Linux. :P
Oh boy... Ik heb hem helemaal niet in Steam, ik heb enkel een shortcut in Steam, vandaar dat ie er bij mij wel bij stond. Ik ga weer in de hoek zitten...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YXNm916h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Maar eens begonnen aan de nieuwe (en wellicht laatste) playtrough, waar we helemaal tot het einde proberen te gaan..

Momenteel beide island al voor de eerste x bezocht (vnl het floating voor de blueprints van de rooms etc), en aan een eerste base naast de geiser in het startgebied begonnen..

Vanavond maar verder doen aan base-builden en beetje exploren misschien.. Eerst maar maken dat ik wat dieper kan gaan met de Moth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 10:00

SideShow

Administrator

Ik heb dit spel nu 4 uur gespeeld en geraak er maar niet "in". Mijn laatste survival game, The Long Dark, heb ik reeds 100+ uur, maar deze, ik probeer, maar ik vind "het" niet.

Ik heb wat dingetjes gemaakt, zoals een extra zuurstoftank, zwemvinnen....
Af en toe komt er een berichtje op de radio die verder nergens naar toe leidt
Ik heb proberen naar het grote schip te gaan met mn anti-radiation-suit ... daar was niks te doen?
Voor de rest zwem ik wat rond en neem vissen uit het water voor eten en drinken....
Heb een pda of 2 gevonden, dacht dat ik eindelijk iets ging te doen hebben, iets wat lijkt op een quest of doel... ?

Hmmnee dus, ik zie het niet. Ook vind ik de modellen, animaties, sound design af en toe wel wat klungelig, alsook heeft het hoofdpersonnage geen enkele stijl/karakter/... iets dat me zou kunnen boeien of in het verhaal trekken, zoals bijvoorbeeld SOMA of ja The Long Dark.

Misschien niet de game voor mij, maar vind het toch jammer, en vreemd. Gebeurt niet zo vaak bij me dat het me echt niet lukt.

Base building interesseert me niet, misschien speelt dat ook mee.

[ Voor 3% gewijzigd door SideShow op 31-01-2018 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@SideShow Ja, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rephlexer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb eerder het tegenovergestelde.
Had het spel op basis van enkele reviews nogal impulsmatig gekocht maar het is lang geleden dat een spel me nog zo aangetrokken heeft.

Ben nu ongeveer 8 uur bezig en er zijn nog veel signals om te gaan onderzoeken.
De main story stuurt je naar veel interessante en onverwachte plekken.
Heb nog geen basis of seamoth gebouwd, voorlopig zit alles wat ik heb nog in drijvende kistjes.
Weet als ik opstart niet wat eerste doen :)

Sfeer, graphics en geluid vind ik prima.
Enige echte minpunt vind ik de opvallende pop-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:07
SideShow schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 21:18:
Ik heb dit spel nu 4 uur gespeeld en geraak er maar niet "in". Mijn laatste survival game, The Long Dark, heb ik reeds 100+ uur, maar deze, ik probeer, maar ik vind "het" niet.

Ik heb proberen naar het grote schip te gaan met mn anti-radiation-suit ... daar was niks te doen?
Voor de rest zwem ik wat rond en neem vissen uit het water voor eten en drinken....
Heb een pda of 2 gevonden, dacht dat ik eindelijk iets ging te doen hebben, iets wat lijkt op een quest of doel... ?

Hmmnee dus, ik zie het niet. Ook vind ik de modellen, animaties, sound design af en toe wel wat klungelig, alsook heeft het hoofdpersonnage geen enkele stijl/karakter/... iets dat me zou kunnen boeien of in het verhaal trekken, zoals bijvoorbeeld SOMA of ja The Long Dark.

Misschien niet de game voor mij, maar vind het toch jammer, en vreemd. Gebeurt niet zo vaak bij me dat het me echt niet lukt.

toon volledige bericht
Ik denk dat je dat wel wat dingen over het hoofd ziet. Die radio berichten leiden je verder in het verhaal en naar verschillende plekken. Ook als je wat verder van je eigen droppod komt vind je twee locaties die beide wel spullen bevatten die interessant zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

SideShow schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 21:18:

toon volledige bericht
Sommige PDA's verwijzen naar een andere rescue POD, waarbij de locatie dan vanzelf op je map komt.. Die kan je dan gaan exploren..
Het is misschien interessant om weten dat er ook 2 eilanden in het spel zitten, die wel veel info hebben naar bepaalde verhaallijnen.. (verlaten basissen, een Alien facility, etc...)
Ik raad aan om misschien even de locaties op te zoeken en daar wat te exploren, zo geraak je vanzelf wel in het verhaal

Vanaf de Aurora is ontploft kan je er wel effectief in en er valt heeeel veel te doen
spoiler:
Vanaf de voorkant kan je op een soort ramp naar omhoog gaan, en kan je naar verschillende afdelingen oa een labo, enkele hangars, living quarters en de captain's quarter.. Hier vind je heel veel PDA's, blueprints (oa. van de PRAWN suit en de Rocket om de planeet te kunnen verlaten) en nog veel andere shizzle..
Hier kan je ook de reactoren repareren zodat de radiation weggaat na 3 ingame dagen

Neem wel volgende dingen mee ;
- radiation suit (anders overleef je het niet)
- scanner (well duh)
- repair tool (om de reactoren te fixen, er zijn 10 scheuren in totaal.. Ook enkele panels naast deuren moet je fixen vooraleer je ze open krijgt)
- propulsion tool (je moet af en toe wat boxes verzetten om de gang vrij te maken)
- knife of rifle (op de ramp heb je veel van die crawlers, annoying)
- laser cutter (deuren openen)
- fire extinguisher (af en toe een brandje blussen, maar er liggen er op het schip ook verspreid)

Je hebt af en toe codes nodig om deuren te openen maar die vind je dan wel in PDA's die daar rondslingeren

Er is dus wel heel veel meer te doen dan wat jij momenteel denkt ;)
Het ultieme doel ;
spoiler:
Base builden is eigenlijk een bijkomstigheid omdat je betere gear nodig hebt om dieper te geraken en zo verder kunt in het verhaal. Het ultieme einddoel is genezen van een buitenaardse bacterie en dan een raket bouwen om van de planeet af te geraken.

Het helpt natuurlijk wel al dat ik wat meer geïnformeerd ben over het spel door het in Early Access al wat gespeeld te hebben..

Ik zou zeggen, lees je wat in en geef het nog een kans, het is zeker de moeite waard !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noaq
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-11-2020
Misschien moet je dat laatste stuk ook maar in spoilers zetten? Je geeft toch wel wat zaken prijs. ;(

edit: mijn enige issue met dit spel zijn de framedrops. 1080, i7-7700k, SSD en toch regelmatig fps-drops

[ Voor 19% gewijzigd door noaq op 01-02-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

noaq schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:21:
[...]

Misschien moet je dat laatste stuk ook maar in spoilers zetten? Je geeft toch wel wat zaken prijs. ;(

edit: mijn enige issue met dit spel zijn de framedrops. 1080, i7-7700k, SSD en toch regelmatig fps-drops
fixed, mijn excuses..

Ik draai constant op 57-58 fps op een PC van 2014
(R9 280X, i5-467, game installed op HDD)

Enige jammere in deze game is soms de late pop-up van dingen.. Als ik aan men base kom lijkt die te drijven, tot op enkele meters de pilaren tevoorschijn komen 8)7

En een kleine graphic glitch dat men base en rescue pod van heel ver zichtbaar zijn maar dan zonder shaders ofzo.. Moeilijk uit te leggen, probeer het vanavond op scrnsht vast te leggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Dit bedoel ik met die graphical glitch (als het al zo iets is)
De base is hierop een 400m ver, de pod eigenlijk zelfs nog wat verder (600m ong). Toch zijn deze zo zichtbaar, en tamelijk fel van kleur zodat ze niet echt in het plaatje passen..
Is op zich niet echt een probleem omdat het makkelijker is om de base terug te vinden zonder het beacon aan te zetten, maar lijkt me toch een klein foutje..

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/928174371267679740/0ACD1D711662229BB2D74CD2779D1BD99818CDEC/

Dit is trouwens momenteel men base..
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/928174371267679940/5EB8BBE114FF0D3D19DC2F3CBA97B5B5A624C4ED/
Heb 2 moonpools voor een seamoth en een PRAWN-suit.
De 3-story is zowat de main-hub, waar beneden de fabricator, modification station en veel lockers met basis materialen staan. Erboven komen wat geavanceerde materials terecht, en helemaal boven is ingericht als leefruimte (bed, bench, etc..)

De andere room is momenteel ingericht als labo (ook met wat storage lockers).. Hier komt nog een water purification system in
Nog op de planning ; thermo-reactor en/of multipurpose room met nuclear reactor (momenteel draait alles op 2 solar panels), scanning room, multipurpose rooms voor alien containment (wellicht ook enkele stories hoog), cyclops en PRAWN suit

Nu is men seamoth upgraded naar depth MK3, dus die kan tot 900m gaan.. Tijd voor wat meer advanced shizzle dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
Ben na release van 1.0 ook maar weer eens in dit spel gedoken, was al weer even geleden.
Er is enorm veel content bij gekomen en het verhaal is boeiend.
Eerste stapjes in het maken van een basis zijn genomen en ik vermaak me opperbest :)
Morgen is mijn vriendin de hele dag op stap dus ik weet wel wat ik ga doen ;)
Trouwens eerste early acces spel waar ik in gedoken ben en heb er nooit spijt van gehad.

[ Voor 25% gewijzigd door Standby op 02-02-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

@KipCurreh leuke base! Heb je geen farming daar? Hoe kom jij aan je eten? Jaag je nog steeds op vis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Ircghost schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:02:
@KipCurreh leuke base! Heb je geen farming daar? Hoe kom jij aan je eten? Jaag je nog steeds op vis?
Ik heb idd nog geen indoor/outdoor farming, terwijl ik wel alle blueprints daar voor heb 8)7
Komt er dan nog wel bij op de planning hehe..

Momenteel kom ik makkelijk rond op nutrient blocks en vis idd.. Als je je knife upgrade en dan een vis killt komt die direct cooked in je inventory.. Dus een echt food systeem heb ik niet, als ik laag kom te staan kill ik gewoon enkele visjes die mij passeren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

KipCurreh schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:46:
[...]

Ik heb idd nog geen indoor/outdoor farming, terwijl ik wel alle blueprints daar voor heb 8)7
Komt er dan nog wel bij op de planning hehe..

Momenteel kom ik makkelijk rond op nutrient blocks en vis idd.. Als je je knife upgrade en dan een vis killt komt die direct cooked in je inventory.. Dus een echt food systeem heb ik niet, als ik laag kom te staan kill ik gewoon enkele visjes die mij passeren >:)
Ik had op een gegeven moment gewoon een farm in mijn onderzeer + in de base. Dus had altijd eten & drinken genoeg. Ik zal niet teveel spoilen, maar er zijn bepaalde planten te vinden die heel veel nutrition + h20 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Handig om te weten, zal ik maar een room voorzien voor een indoor growbed ;)

Trouwens wat ook cool is, als je de moon pools naast elkaar bouwt zoals ik gedaan heb, verbinden deze ook onderling.. Je kan dus gewoon doorlopen van de een naar de ander, krijg je zo'n echt hangar gevoel..

Of je er effectief meer dan 1 nodig hebt is een andere zaak, maar ik vind het wel handig om er meerdere te hebben voor de Moth en de PRAWN.. Ook al zal deze laatste meer in de Cyclops zitten dan ergens anders..

Morgen maar eens wat dieper dan 300-400m gaan duiken, voor de eerste keer.. Het is spannend maar ook een beetje eng ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Ik vind het zelf wel handig om meerdere moonpools te hebben, vooral als ze naast elkaar staan. Als je in het begin nog niet alle resources hebt is het handig om bijvoorbeeld extensions van de ene naar de andere vehicle te verplaatsen. En het is beter dan je vehicle ergens op de bodem te moeten parkeren terwijl je wisselt van voertuig in je cyclops :P.

Nu ook een Tweakers review: reviews: Subnautica - Survival met echte diepgang

[ Voor 19% gewijzigd door Ircghost op 04-02-2018 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Mooi dat ze deze toch wel leuke game wat aandacht geven op Tweakers, en het ook belonen met een deftige score..

Ik ben voor de eerste x in de Blood Kelp / Lost River biomes geweest, wat een geweldig enge sfeer hangt daar rond.. Eens je beneden de 400m gaat wordt het toch nog een volledig ander spel precies..

ik moet wel zeggen dat ik de Cyclops helemaal nog niet gebruikt heb.. Ik vind hem persoonlijk te log en lomp, dan neem ik veel liever de Seamoth tot 900m
Nu moet ik wel andere ores etc gaan halen waar ik wellicht de PRAWN voor nodig heb, dus zal ik hem wrs iets meer gaan gebruiken..
Het is ook al de 2de Seamoth btw, de eerste is ten prooi gevallen aan een Reaper in de Mountains ;w ..

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/928174682689146368/EC12A67E4769409DF21698A9A72E18817D3B293B/

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/928174682687760971/C8A35A341AC94D35541CDAC600B407ED1A72E404/

De base ;
Links is een soort labo ruimte waar een water purification system in staat, met wat labomateriaal etc..
Midden is de main hub met fabricator/lockers beneden.. 2de verdiep heeft indoor growbeds met bulbo trees en marblemelons.. Helemaal bovenin is ingericht als slaapkamer met bureau etc.. Niets functioneels hier..
Rechts staat een nuclear reactor, en deze loopt dan door naar de 2-story room welke een Alien containment bevat.. Hier zit al een mesmer en ampeel (!) in, rest moet nog uitkomen..

Links moonpool is voor de PRAWN, rechts voor de Seamoth..

Heel mooi allemaal, maar heb wat spijt over de locatie.. Ben al enkele plekjes tegengekomen waarvan ik dacht, jammer dat ik hier geen base ben begonnen 8) (oa. die bulb biome etc)

en men progressie van het verhaal
spoiler:
In de Lost River ben ik op die Alien Research facility gestuit, waar dus die Dragon Emperor eieren werden gehouden etc... Nu kom ik nog een room tegen, maar hiervoor heb ik een Oranje tablet nodig die ik nog niet heb... Ik heb een Degassi base ook gevonden, nu heb ik ergens gelezen dat je hier die tablet zou moeten vinden, ik moet dus nog maar eens terug gaan zoeken in LR

Verder zal ik mij moeten klaarmaken om naar de Lava zone te gaan, maar die moet ik nog zoeken

Jammer dat hier zo weinig aandacht is in het forum voor deze game, verdient meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:14

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Sinds dit weekend bezig met Subnautica op de XBO. De game zit nog in preview, maar die 60 minuten die je kan proberen waren genoeg om mij hooked te maken.

Fantastisch verslavend, maar instabiel als de pest op de XBO. Zwarte vlakken (of een compleet zwart beeld), framerate dips en nog meer van dat soort ongein.

Ben nu net 3 uur bezig en op een eiland aanekomen. Hiephoi. Ook een mini basis begonnen, waar ik nu heel veel resources voor aan het grinden ben. Wel al een batterycharger met constant 4 batterijen in de lader en 2 op zak voor die lange ritten met de Seahopseflops (ben de volledige naam even kwijt :+ )

Overigens zit ik vaak zo in het ontdekken van een grot, dat ik vergeet dat ik ook zoeits als O2 nodig heb :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-06 23:11

PinusRigida

I put the p in pool.

Notna schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:55:
Sinds dit weekend bezig met Subnautica op de XBO. De game zit nog in preview, maar die 60 minuten die je kan proberen waren genoeg om mij hooked te maken.

Fantastisch verslavend, maar instabiel als de pest op de XBO. Zwarte vlakken (of een compleet zwart beeld), framerate dips en nog meer van dat soort ongein.

Ben nu net 3 uur bezig en op een eiland aanekomen. Hiephoi. Ook een mini basis begonnen, waar ik nu heel veel resources voor aan het grinden ben. Wel al een batterycharger met constant 4 batterijen in de lader en 2 op zak voor die lange ritten met de Seahopseflops (ben de volledige naam even kwijt :+ )

Overigens zit ik vaak zo in het ontdekken van een grot, dat ik vergeet dat ik ook zoeits als O2 nodig heb :+
Raar, ik hoor gelijkaardige geluiden vanuit verschillende hoeken, ook sommige pc-configuraties schijnen last te ondervinden met dit spel...

Ik draai het spel met alle grafische settings op high (behalve motion blur want daar word ik op misselijk van) op een 2015 laptop met een relatief zwakke GTX960m i.c.m. een Skylake i7 6700HQ en de game draait dus echt perfect soepel zonder lag of glitches of traag-ladende pixels en al zeker geen zwarte vlakken etc... en het is nu niet dat mijn systeem zo'n zware game-machine is en al zeker geen recente...

Nu heb ik nog niet gecheckt wat mijn framerate is, waarschijnlijk zit ie wel onder de 60fps maar véél lager kan het toch niet zijn want dan zou ik het merken en ik merk er eigenlijk niets van.

Gebaseerd op mijn hardwareconfiguratie (zwakke GPU maar relatief strakke CPU) vermoed -maar dat kan wel eens verkeerd zijn- dat het vooral een CPU-intensieve game is, misschien kan iemand hier dat bevestigen of ontkrachten? het zou misschien het ene en het andere kunnen verklaren...

Meer inhoudelijk dan:

Sinds de review van Subnautica hier onlangs op T.net verscheen ben ik het spel terug beginnen spelen, had het al van early acces maar nooit echt dieper (pun intended :9 ) ingegaan omdat ik vond dat het nogal onsamenhangend was qua verhaal en -toen- het gevoel had dat het nog niet af was... Ik deed maar wat en was vooral snel verveeld, heel mooie game maar vrij snel links laten liggen...

Maar sinds mijn new game ben ik ook anders beginnen spelen en ik merk dat het vooral aan mezelf en mijn manier van spelen lag: ik deed maar wat random stuff. Nu doe ik wat meer moeite, ik lees die tablet, hou een soort boodschappenlijstje bij en wijk daar niet van af; verzamel de op het moment meest noodzakelijke grondstoffen om de op dat moment meest noodzakelijke tools te maken en ja, nu begint het verhaal momentum te krijgen en ik ben verknocht! Ik kijk al uit mijn volgende speelsessie, weet perfect wat mijn doel is in die sessie en dat maakt het toch heel verslavend. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

PinusRigida schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:24:
[...]

Raar, ik hoor gelijkaardige geluiden vanuit verschillende hoeken, ook sommige pc-configuraties schijnen last te ondervinden met dit spel...

Ik draai het spel met alle grafische settings op high (behalve motion blur want daar word ik op misselijk van) op een 2015 laptop met een relatief zwakke GTX960m i.c.m. een Skylake i7 6700HQ en de game draait dus echt perfect soepel zonder lag of glitches of traag-ladende pixels en al zeker geen zwarte vlakken etc... en het is nu niet dat mijn systeem zo'n zware game-machine is en al zeker geen recente...

Nu heb ik nog niet gecheckt wat mijn framerate is, waarschijnlijk zit ie wel onder de 60fps maar véél lager kan het toch niet zijn want dan zou ik het merken en ik merk er eigenlijk niets van.

Gebaseerd op mijn hardwareconfiguratie (zwakke GPU maar relatief strakke CPU) vermoed -maar dat kan wel eens verkeerd zijn- dat het vooral een CPU-intensieve game is, misschien kan iemand hier dat bevestigen of ontkrachten? het zou misschien het ene en het andere kunnen verklaren...
toon volledige bericht
Heb nu wel al germerkt dat naarmate je in het spel vordert, de engine het wel wat lastiger krijgt.. Wat ergens logisch is aangezien je base groter wordt, het aantal materials groeit etc..

In de base rondlopen gaat nog steeds tegen 57-58 fps, maar als ik ga duiken kom ik soms op plekken dicht bij de 30-40 fps.. In mijn geval niet echt storend, maar ik snap de opmerkingen wel al meer..

Nu mag ik niet klagen hoe het draait op men i5-4670 en R9 280X 8)

Story progressie
spoiler:
De PRAWN maar eens door LR geloodst, leverde lekker veel nickel ore en lithium op (was de main target).. Ook voor het eerst beneden de 1000m gegaan, voorbij die Tree kom je aan een lava gedeelte.. Opnieuw nieuwe beestjes ontdekt daar.
Ook eindelijk die Degassi base dicht bij Lost River terug gevonden.. Hier vind je een oranje tablet en ook een egg van de cuddlefish (denk ik).. Nu kan ik dus purple en orange tablets craften..
Maar goed ook, want ergens in het begin van LR is er een forcefield die met een orange tablet open moet.. 3x raden waar ik volgende keer naar toe ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 15:07
Ik zelf heb niet echt last van frame drops maar van stotteren/lag soms. Iemand die hier oplossing voor heeft?
specs:
GTX 1080
I7 6700k
1440p scherm

Fps ligt meestal rond 100+-
Lag spike duurt meestal maar 0,5 sec

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Ik ben bang dat het een bug / slechte optimalisatie is. In de early access had ik geen probleem met zwarte frames, maar dat heb ik nu opeens wel. Dus hopelijk gaan ze dat nog oplossen, ik heb net nog even de backlog en huidig development doorgenomen op de Subnautica Trello, maar het staat er (nog) niet op.

Dus gebruik de ingame feedback om dit te melden, hoe meer mensen het melden hoe beter het is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Laatst online: 06-06 23:11

PinusRigida

I put the p in pool.

KipCurreh schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:08:
[...]

Heb nu wel al germerkt dat naarmate je in het spel vordert, de engine het wel wat lastiger krijgt.. Wat ergens logisch is aangezien je base groter wordt, het aantal materials groeit etc..

In de base rondlopen gaat nog steeds tegen 57-58 fps, maar als ik ga duiken kom ik soms op plekken dicht bij de 30-40 fps.. In mijn geval niet echt storend, maar ik snap de opmerkingen wel al meer..

Nu mag ik niet klagen hoe het draait op men i5-4670 en R9 280X 8)
Ik zal het laten weten wanneer ik een basis heb gebouwd...

Wat ik gisteren wel ontdekt heb is een... hoe heet dat... 'drop-in'? zoiets...raars: ik was in een grot en ik zag een rood ei, maar vond het raar dat het aan plafond van grot hing... zwom er naartoe en kon het niet pakken of scannen. toen ik weg draaide verdween het, toen ik terug kwam verscheen het terug.

Dus ja, ook hier toch al één glitch gehad... Ik had te snel gereageerd. :D
Tot nu toe wel de enige bug die ik tegenkwam, nu zo ongeveer 5u in game...

Gisteren toch redelijk wat progressie gemaakt -geen spoilers- maar nog niet aan een basis begonnen...

Eerlijk: ik zie er wat tegen op, ik weet dat ik zal moeten resources grinden maar dat is nog ok. Ik ben gewoon zo'n twijfelaar wat betreft de plaats waar en zal ik geen spijt hebben dat ik het niet daar of daar gebouwd heb... aarg... de eerste keer dat een game me zo onzeker maakt! :$

[ Voor 18% gewijzigd door PinusRigida op 07-02-2018 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Ik zou er niet zo moeilijk over doen en gewoon je eerste basis bouwen in het begin, dat is namelijk nagenoeg het absolute midden van de kaart. Dus het is sowieso praktsich om daar een basis te hebben zodat je kan beginnen met wat bouwen en verzamelen.

Je kunt ook 100 basissen bouwen als je dat wilt, ik heb in ieder geval op verschillende belangrijke/gave plekken basis gepland/gebouwd :). Erg handig om meerdere plekken te hebben als tussenopslag, voedselvoorraad en oplaadplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:15
Ircghost schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:08:
Ik zou er niet zo moeilijk over doen en gewoon je eerste basis bouwen in het begin, dat is namelijk nagenoeg het absolute midden van de kaart. Dus het is sowieso praktsich om daar een basis te hebben zodat je kan beginnen met wat bouwen en verzamelen.

Je kunt ook 100 basissen bouwen als je dat wilt, ik heb in ieder geval op verschillende belangrijke/gave plekken basis gepland/gebouwd :). Erg handig om meerdere plekken te hebben als tussenopslag, voedselvoorraad en oplaadplek.
Zeker als je een cyclops hebt die door je power/ion cells vreet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Wren schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:12:
[...]

Zeker als je een cyclops hebt die door je power/ion cells vreet :)
Zeker! Wilde niet teveel spoilen ;). Maar daar heb je engine enhancment voor, dan gaan ze veel langer mee. Of in de goede oude tijd, gewoon een powercell recharger plaatsen in de Cyclops voor unlimited power :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Ircghost schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:26:
[...]

Zeker! Wilde niet teveel spoilen ;). Maar daar heb je engine enhancment voor, dan gaan ze veel langer mee. Of in de goede oude tijd, gewoon een powercell recharger plaatsen in de Cyclops voor unlimited power :P.
Ook met de engine enhancement gaat het snel. Maar volgens mij hebben ze die exploit eruit gehaald want ik kreeg niet het idee dat ik erop vooruit ging door ze in de Cyclops op te laden. Het is sowieso een hele klus om dat voor zes stuks te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

PinusRigida schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:04:
Eerlijk: ik zie er wat tegen op, ik weet dat ik zal moeten resources grinden maar dat is nog ok. Ik ben gewoon zo'n twijfelaar wat betreft de plaats waar en zal ik geen spijt hebben dat ik het niet daar of daar gebouwd heb... aarg... de eerste keer dat een game me zo onzeker maakt! :$
Volgens mij kan je je basis ook weer gewoon afbreken en dan krijg je de resources terug. Je kan het dus niet fout doen.

Ik ben zelf ook net begonnen aan m'n eerste basis dus helemaal zeker weet ik het niet maar ik heb een stukje afgebroken en toen kreeg ik in elk geval een deel terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
emnich schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:32:
[...]

Volgens mij kan je je basis ook weer gewoon afbreken en dan krijg je de resources terug. Je kan het dus niet fout doen.

Ik ben zelf ook net begonnen aan m'n eerste basis dus helemaal zeker weet ik het niet maar ik heb een stukje afgebroken en toen kreeg ik in elk geval een deel terug.
Klopt, het spel is vergevend genoeg dat deze je alle grondstoffen van dat onderdeel teruggeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Wren schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:34:
[...]

Klopt, het spel is vergevend genoeg dat deze je alle grondstoffen van dat onderdeel teruggeeft.
Alle? Ik was van mening dat je wel een deel terug kreeg, maar niet alle. Dan heb ik misschien niet goed gekeken.

Bricks In Motion

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

8GUS schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:55:
[...]

Alle? Ik was van mening dat je wel een deel terug kreeg, maar niet alle. Dan heb ik misschien niet goed gekeken.
Dit haal ik van de wiki:
To deconstruct a Seabase module, equip the Habitat Builder and hold Q (XBOX D-Pad Down) while facing the module. If enough inventory space is available, all materials used to create the module will be returned to the player's inventory, one item at a time. Note that everything inside the module and attached to the outside of the module must be deconstructed before the module can be deconstructed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Misschien dat ik toch maar eens de moeite doe om men base te verhuizen naar een mooier gebied, maar dat zal wel een tijdje in beslag nemen..
Dan houd ik hier wat over voor storage/power voorzieningen

Het bulb gebied is wel mooi, maar dan moet ik ver genoeg van de Ampeels bouwen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Laatst online: 08-06 00:19
Ben net begonnen, handscanner, scannerbase, propulsion cannon, repair tool, seamoth en seaglide zijn, o.a., allemaal binnen.

Wat ik mis zijn de laser cutter en een repulsion cannon, ook de multi-purpose room is me nog ontkomen. Ik ben op het eiland geweest waar het andere schip zou landen maar moet het nu opnieuw opzoeken, wellicht dat ik daar wat extra zaken vind alvorens ik de Aurora binnen ga..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Looney11 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:42:
Ben net begonnen, handscanner, scannerbase, propulsion cannon, repair tool, seamoth en seaglide zijn, o.a., allemaal binnen.

Wat ik mis zijn de laser cutter en een repulsion cannon, ook de multi-purpose room is me nog ontkomen. Ik ben op het eiland geweest waar het andere schip zou landen maar moet het nu opnieuw opzoeken, wellicht dat ik daar wat extra zaken vind alvorens ik de Aurora binnen ga..
Ik heb eigenlijk nog nooit een repulsion cannon gebruikt en propulsion alleen op de Aurora. Het eiland wat je zoekt is vrij makkelijk te vinden, vaar met je seamoth vanaf je lifepod evenredig met de aurora en je ziet deze uiteindelijk verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Maak een paar beacons, kan je alle toffe spots iets makkelijker bijhouden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Er is nog een ander eiland welke voor jou op dit moment interessanter zal zijn qua blueprints :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-06 08:59
Net begonnen, ik vind het moeilijk om verder te komen tot nu toe. Waar en hoe kan ik een base gaan maken? Hoor iedereen een beetje dat ze achteraf toch willen veranderen. Heb nu net dat hand scootertje gehaald zodat ik overal wat sneller ben. Heb ook nog maar 1 lifepod oid gevonden. Iemand wat basale tips? Of gewoon zo doorgaan in de eerste game? Wil niet echt filmpjes kijken waar je precies heen moet, maar een tip voor een mooie plek voor mn base vind ik dan wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gister de game gehaald, had em al eerder half voorbij zien komen, en na de review op Tweakers de knoop doorgehakt en (via v&a nog vrij cheap ook :P ) gescoord. Sinds gistermiddag vrijwel continu zitten spelen: wat een verslavend spel, en mooi! Wel af en toe een hikje zoals al voor werd gewaarschuwd, maar al met al valt het me niks tegen. Het wijst zich grotendeels zelf, erg fijn. Heb er een hekel aan als ik elke 5 minuten een wiki open moet zetten. Heb sloten games gespeeld en horror kan me niet gek genoeg zijn, maar zo'n donker diep stuk in zwemmen krijg ik toch wel de kriebels van :P Prachtig als je weer een wrak vindt, je voelt je net Jacques Cousteau :+

Dit spel zou denk ik ook fantastisch zijn in co-op, maar gezien hoe het nu draait duurt dat nog wel even, als het al op de roadmap staat. Anyway: ik ga vanavond weer lekker verder ontdekken en genieten!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 23:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ben inmiddels een goede 2 uur op weg. Heb initieel geprobeerd via in-home streaming op de banmk met een controller te spelen, maar dat was niet te doen. Vissen vangen met A terwijl je met de rechter stik ook moet aimen is echt te veel gevraagd voor mij. Muis&tobo ftw! Heb net een vehicle bay en de eerste funderingen voor mijn basis. Volgende doel is Commander Keen ( :P ) in zijn pod opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Edmin schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:52:
Ben inmiddels een goede 2 uur op weg. Heb initieel geprobeerd via in-home streaming op de banmk met een controller te spelen, maar dat was niet te doen. Vissen vangen met A terwijl je met de rechter stik ook moet aimen is echt te veel gevraagd voor mij. Muis&tobo ftw! Heb net een vehicle bay en de eerste funderingen voor mijn basis. Volgende doel is Commander Keen ( :P ) in zijn pod opzoeken.
Je word in ieder geval niet aan het handje genomen. En dat is wel erg prettig. De enige houvast zijn die radio oproepen en verder is het lekker zelf exploren.

Heb gister eindelijk een water filtration system in m'n base neer kunnen zetten. Gratis water en zout dus! Maar voor de resources moest ik wel dik 500m diep gaan. Scary man!

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Edmin schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:52:
Mooi dat je ook begonnen bent! Ik speel het nagenoeg alleen op de controller en dat gaat dikke prima. Ik gebruik wel de Steam controller dus misschien is die anders dan die van jou. Als je die hebt kan ik best mijn profiel uploaden naar de Steam controller DB voor Subnautica.

Ik heb de vis pakken en andere acties op de R trigger knop, dus dan kan je aimen met de pad en tegelijkertijd pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 23:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

@Ircghost Ik heb idd ook een Steam controller. Nog niet aan gedacht dat ik die anders kan configureren. Als je jouw profiel zou kunnen uploaden: graag! :)

Ben deze game op het spoor gekomen door het YouTube kanaal van The Mighty Jingles, die ik volg vanwege World of Tanks. De halve GoT clan is door hem aangestoken :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Dat moment dat je eilanden vindt met verlaten structuren en PDA's vol verhalen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Deze al zóó lang in de library. Nooit echt veel tijd ingestoken. Denk dat het tijd wordt :D

Wel eens met Vive geprobeerd, maar dit voelde vreemd en niet af.

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Ik heb zelf ook VR (oculus), maar dat is voor dit spel meer een leuke extra. Zeker geen waardige vervanger. Cutscenes werken bijvoorbeeld op dit moment nog niet in vr.

@Edmin ik upload het morgen, geef je wel een signaal dan.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste