Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:53

Ebayzo

Gekke eend

Nou gisteravond weer eens opnieuw gestart en ik ben hooked 😆

Flickr

• Thierry88
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11-08 16:39
quote:
Ircghost schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:52:
[...]

Mooi dat je ook begonnen bent! Ik speel het nagenoeg alleen op de controller en dat gaat dikke prima. Ik gebruik wel de Steam controller dus misschien is die anders dan die van jou. Als je die hebt kan ik best mijn profiel uploaden naar de Steam controller DB voor Subnautica.

Ik heb de vis pakken en andere acties op de R trigger knop, dus dan kan je aimen met de pad en tegelijkertijd pakken.
Ik heb thuis ook een Steam controller in combinatie met een Steam Link. Ik heb geprobeerd Subnautica daarmee te spelen maar vond de configuraties die ik heb geprobeerd alleen niet zaligmakend. Ik ben nu wel benieuwd naar jouw configuratie.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• Beavbusi
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 01:31
Hoe bepaal ik waar mn base komt?

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

@Ed_L en @Thierry88

Er is blijkbaar geen normale manier om je persoonlijke steam controller mapping te delen.. dus er zijn 2 manieren, zoek in de subnautica controller database op: 'mark subnautica'

Of zet de file op deze locatie:[locatie Steam (bijv. x86)]\Steam\userdata[steam profile ID]\config\controller_configs\apps\264710\FC63620C6B\ [steam profile ID] \1296167777

File: https://www.dropbox.com/s...er_configuration.vdf?dl=0

Dan zou die daarna lokaal beschikbaar moeten zijn. Lukt het, laat maar weten, dan kijk ik of ik het nog eens kan uploaden naar de SteamDB.

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-08 00:33
quote:
Beavbusi schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:24:
Hoe bepaal ik waar mn base komt?
Door rond te kijken en zelf te beslissen waar je je basis wil bouwen.

• Thierry88
Beste locatie voor een base is een gebied waar je meerdere biomes in de buurt hebt, bijvoorbeeld grens van Safe Shallows, Kelp Forest en een van de Blood Kelp Zones. Zo zit je in de buurt van je lifepod, maar zijn ook de Lost River (en daarvandaan Inactive Lava Zone en meer ) die je vanuit beide Blood Kelp Zones kunt bereiken in de buurt. Bij Kelp Forest heb je vooral Stalkers, maar die zijn als je eenmaal een Seamoth hebt hooguit irritant dan dat je er voor moet oppassen.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 08:55

Ed_L

Edmin Harde Waren / Consumentenelektronica

Ik Henk 'm!

@Ircghost dank! Ga hem dit weekend even opzoeken :)

Ondertussen een klein bugje gevonden. De game checkt bij opstarten of je een controller hebt aangesloten en alleen dan krijg je de bijbehorende menu items te zien. Dat werkt ook via in-home streaming. Mijn X360 controller wordt zo herkend, maar bij mijn Steam controller werkt dat niet. Oplossing is de X360 controller aan te sluiten bij opstarten en dan daarna de twee omwisselen.

• emnich
  • Registratie: november 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

quote:
Ed_L schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 12:52:
@Ircghost dank! Ga hem dit weekend even opzoeken :)

Ondertussen een klein bugje gevonden. De game checkt bij opstarten of je een controller hebt aangesloten en alleen dan krijg je de bijbehorende menu items te zien. Dat werkt ook via in-home streaming. Mijn X360 controller wordt zo herkend, maar bij mijn Steam controller werkt dat niet. Oplossing is de X360 controller aan te sluiten bij opstarten en dan daarna de twee omwisselen.
Ik speel ook met de steam controller, welke menu items mis ik dan?

Enige waar ik nu tegen aan loopt is de Q voor het afbreken van een stuk basis en de F voor een zelf scan.

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Moderator Spielerij

quote:
emnich schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:10:
[...]

Enige waar ik nu tegen aan loopt is de Q voor het afbreken van een stuk basis en de F voor een zelf scan.
De Q heb ik op rechter touchpad indrukken en F zit gewoon op de knoppen, volgens mij op de Y knop.

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12:57

KipCurreh

Nightcrawler

Ik maak me op om vanavond de laatste stappen te zetten..

spoiler:
Heb eindelijk de cyclops en PRAWN goed kunnen gebruiken, en een paar uitjes gemaakt naar de Inactive Lave Zone..
De eerste keer kon de cyclops maar tot 900m dus parkeerde ik hem iets voorbij de Tree. Veel Kyanite, Nickel en Sulfur gehaald wat broodnodig was voor enkele upgrades..
En passant de Alien Thermal plant gevonden en hier de broodnodige blueprints

Tweede x was de cyclops en PRAWN volledig upgraded (1700m allebei, engine eff en thermal) en wist ik waar naartoe.. De primary alien facility, en man wat een ontdekkingen allemaal :o
Deze stelt echt niet teleur !

Nu moet ik enkel de eieren nog hatchen met het enzyme (ik had 2 van de planten in men alien containment staan toevallig) en dan ben ik klaar lijkt mij..

Wel jammer dat de portals maar one-way werken, zo moet ik dus nog helemaal terug gaan met de cyclops naar de facility maar ok..

Uiteindelijk zal ik een goede 25-30u over een playtrough gedaan hebben, met early access erbij een 62u ofzo.. De info die ik in EA heb opgedaan hielp natuurlijk ook wel enorm voor de final pt, dus ik kan me voorstellen dat er nieuwe spelers veel langer over zullen doen..

spoiler:
Nu nog eens goed denken wat ik in de time capsule zou stoppen 8)

KipCurreh wijzigde deze reactie 12-02-2018 11:41 (3%)

Setup | Steam

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:53

Ebayzo

Gekke eend

@KipCurreh toch even je spoiler gelezen maar blijkbaar zit er nog zoveul in dit spel.
spoiler:
bij mij is pas net de sunbeam (?) "geland"
Ik heb alleen geen idee of ik de juiste volgorde aanhoudt. Volg een beetje de distress calls en klooi wat aan maar geen idee hoe het verhaal verder ontwikkeld.

Flickr

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Dat moment dat het donker is, je met je Seamoth wat aan het cruisen bent en de AI zegt
quote:
"Detecting multiple leviathan class lifeforms in the region. Are you certain whatever you're doing is worth it?"
Gevolgd door een diep gebrul.

Ben ook al in the Deadzone perongeluk beland. Daar werd ik ook begroet door wat leuks :X :D. eindelijk de blueprints compleet voor the Modification Station en de Cyclops + PRAWN suit. Nu alleen de resources nog vinden :P

Notna wijzigde deze reactie 12-02-2018 11:53 (13%)

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

quote:
emnich schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:10:
[...]

Geen. Onder options heb je een menu item 'controller' waar je o.a. het vakje 'enable controller' kunt aanvinken. Dat menu item is er niet als je geen controller hebt aangesloten en zonder het menu item kun je niet met de controller spelen.

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Moderator Spielerij

Je gebruikt dus de steam controller zonder steam link? Bij mij ging het in 1x soepel, althans zo herinner ik het mij. Probeer er anders eens heen te gaan via de Steam Big Picture (dat is hoe Steam Link eruit ziet). Misschien werkt het dan wel.

• YourMom
  • Laatst online: 11:42

YourMom

I put the p in pool.

Zit nu een dikke 2 dagen in-game en idd. zoals verwacht moet ik toch nog even terugkomen op één van mijn vorige reacties in dit forum. :$
Een handvol uurtjes was dus niet voldoende om te oordelen over hoe het spel draait op technisch vlak, vond het al raar dat ik geen last ondervond van veel dingen waar zoveel andere spelers mee geconfronteerd werden.

Ondertussen heb ik al een mooie eerste basis en het begin van een tweede en idd. Ik begin nu ook sporadische framedrops te merken en hier en daar een glitch (vooral in de basis zelf dus logisch dat ik daar voorheen geen last van had)

Framedrops weliswaar buiten de basis, nu mijn savegame wat zwaarder is geworden maar het valt echt nog mee, ik heb wel de indruk dat sommige specifieke plaatsen meer last ondervinden van framedrops dan andere maar misschien is dat gewoon mijn gevoel.

Ook merkte ik dat het spel niet meer zo vlot speelt als helemaal in het begin dus zocht ik op hoe ik de console kon activeren om mijn fps te bekijken; Op high heb ik nu delen waarop hij flirt met de 25 à 30fps, dat is te weinig, heb alles nu naar medium gezet behalve waterkwaliteit nog steeds op high (voor een game als deze toch van relatief belang vind ik) en een aantal -voor mij- niet-noodzakelijke dingen zoals motion blur en ambient occlusion uitgevinkt en nu zit ik weer op een perfect speelbare 45 à 55fps op medium settings... sporadisch een piek naar 59 à 60fps, ik zou meer kunnen halen door alles op low te zetten maar dat hoeft niet, tussen de 45 en 55 is voor mijn gevoel ruim voldoende.

Een paar rare bugs: vissen die in mijn basis rondzwemmen; niet in het aquarium ofzo maar effectief in de bewoonbare delen (zonder water)... maar dit is geen gamebreaker, vind het eerder grappig en nog handig ook want ik hoef zo niet altijd naar buiten om een visje te vangen. >:)

Steunpilaren van basismodules die gewoon niet gerenderd worden waardoor het lijkt dat de module boven de grond zweeft vind ik al irritanter voor de immersie (pun intended B) ), gelukkig is dit ook op te lossen door eerst die grote "foundation-platen" te leggen en daarop je basis te zetten heb ik al gemerkt.

Verder eigenlijk heel miniem, nog een bizarre bug -vind ik- en dat is deze:

spoiler:
Ik hing in mijn "living quarters" zal ik het maar noemen, een poster aan de muur die ik in de Aurora vond, maar die poster krijg ik er dus niet meer af, ik wou die van plaats veranderen maar het ding zit vast, andere posters: geen probleem, maar die éne kan niet meer verwijderd worden, ik kan het muurdeel wel veranderen naar raam of verstevigd muurdeel, en zo is die poster onzichtbaar, maar ik kan hem niet meer recupereren. Het spel stoppen en terug loaden helpt niet, poster hangt onherroepelijk vast aan dat muurdeel, al-dan-niet onzichtbaar.

Maar al bij al moet ik toch enorm positief eindigen: this game grows on ya... Echt, nu ik een basis heb, een "eigen thuis" en ik op het einde van elke speelsessie verschillende doelen kan stellen voor volgende speelsessies... Jeezes, hoe verslavend!! prachtige game, ik was niet overtuigd in het begin maar nu ben ik het wel!! En idd. de sfeer als je dieper duikt is soms echt benauwend, vanavond gaan we die Ghost Reaper eens een bezoekje brengen.. :Y
Het feit dat je maar één savegame hebt maakt het extra belangrijk om goed na te denken en niet té impulsief te spelen maar anderzijds kan het wat beperkend werken ook... ik probeer graag dingen uit om dan -bij tegenvallende resultaten- terug te kunnen naar een eerdere save, maar hier: once saved, there's no going back! Maar ach, ik neem het er graag bij, het is een parel van een game

YourMom wijzigde deze reactie 12-02-2018 13:38 (4%)

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

quote:
Ircghost schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:00:
Je gebruikt dus de steam controller zonder steam link? Bij mij ging het in 1x soepel, althans zo herinner ik het mij. Probeer er anders eens heen te gaan via de Steam Big Picture (dat is hoe Steam Link eruit ziet). Misschien werkt het dan wel.
Ik gebruik geen Steam Link, maar mijn Windows 10 htpc met een eigen Steam installatie. In Steam zelf wordt onder Big Picture mode de controller gedetecteerd en kan ik hem configureren, maar als ik vervolgens Subnautica opstart werkt het niet. Een X360 controller werkt met deze methode wel.

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

quote:
EagleEye1290 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:27:
Zit nu een dikke 2 dagen in-game en idd. zoals verwacht moet ik toch nog even terugkomen op één van mijn vorige reacties in dit forum. :$
Een handvol uurtjes was dus niet voldoende om te oordelen over hoe het spel draait op technisch vlak, vond het al raar dat ik geen last ondervond van veel dingen waar zoveel andere spelers mee geconfronteerd werden.

Ondertussen heb ik al een mooie eerste basis en het begin van een tweede en idd. Ik begin nu ook sporadische framedrops te merken en hier en daar een glitch (vooral in de basis zelf dus logisch dat ik daar voorheen geen last van had)

Framedrops weliswaar buiten de basis, nu mijn savegame wat zwaarder is geworden maar het valt echt nog mee, ik heb wel de indruk dat sommige specifieke plaatsen meer last ondervinden van framedrops dan andere maar misschien is dat gewoon mijn gevoel.

Ook merkte ik dat het spel niet meer zo vlot speelt als helemaal in het begin dus zocht ik op hoe ik de console kon activeren om mijn fps te bekijken; Op high heb ik nu delen waarop hij flirt met de 25 à 30fps, dat is te weinig, heb alles nu naar medium gezet behalve waterkwaliteit nog steeds op high (voor een game als deze toch van relatief belang vind ik) en een aantal -voor mij- niet-noodzakelijke dingen zoals motion blur en ambient occlusion uitgevinkt en nu zit ik weer op een perfect speelbare 45 à 55fps op medium settings... sporadisch een piek naar 59 à 60fps, ik zou meer kunnen halen door alles op low te zetten maar dat hoeft niet, tussen de 45 en 55 is voor mijn gevoel ruim voldoende.

Een paar rare bugs: vissen die in mijn basis rondzwemmen; niet in het aquarium ofzo maar effectief in de bewoonbare delen (zonder water)... maar dit is geen gamebreaker, vind het eerder grappig en nog handig ook want ik hoef zo niet altijd naar buiten om een visje te vangen. >:)

Steunpilaren van basismodules die gewoon niet gerenderd worden waardoor het lijkt dat de module boven de grond zweeft vind ik al irritanter voor de immersie (pun intended B) ), gelukkig is dit ook op te lossen door eerst die grote "foundation-platen" te leggen en daarop je basis te zetten heb ik al gemerkt.

Verder eigenlijk heel miniem, nog een bizarre bug -vind ik- en dat is deze:

spoiler:
Ik hing in mijn "living quarters" zal ik het maar noemen, een poster aan de muur die ik in de Aurora vond, maar die poster krijg ik er dus niet meer af, ik wou die van plaats veranderen maar het ding zit vast, andere posters: geen probleem, maar die éne kan niet meer verwijderd worden, ik kan het muurdeel wel veranderen naar raam of verstevigd muurdeel, en zo is die poster onzichtbaar, maar ik kan hem niet meer recupereren. Het spel stoppen en terug loaden helpt niet, poster hangt onherroepelijk vast aan dat muurdeel, al-dan-niet onzichtbaar.

Maar al bij al moet ik toch enorm positief eindigen: this game grows on ya... Echt, nu ik een basis heb, een "eigen thuis" en ik op het einde van elke speelsessie verschillende doelen kan stellen voor volgende speelsessies... Jeezes, hoe verslavend!! prachtige game, ik was niet overtuigd in het begin maar nu ben ik het wel!! En idd. de sfeer als je dieper duikt is soms echt benauwend, vanavond gaan we die Ghost Reaper eens een bezoekje brengen.. :Y
Het feit dat je maar één savegame hebt maakt het extra belangrijk om goed na te denken en niet té impulsief te spelen maar anderzijds kan het wat beperkend werken ook... ik probeer graag dingen uit om dan -bij tegenvallende resultaten- terug te kunnen naar een eerdere save, maar hier: once saved, there's no going back! Maar ach, ik neem het er graag bij, het is een parel van een game
Ik moest op de XBO ook alles naar beneden schroeven om het redelijk speelbaar te maken. Maar er moet gewoon nog een hoop geoptimaliseerd worden voor de consoles. Op de PC gaat het allemaal wel, maar op de XBO zit ik soms echt op amper 10 FPS en dat is wel frustrerend. Niet frustrerend genoeg om te stoppen overigens :9

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

quote:
Ebayzo schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:48:
@KipCurreh toch even je spoiler gelezen maar blijkbaar zit er nog zoveul in dit spel.
spoiler:
bij mij is pas net de sunbeam (?) "geland"
Ik heb alleen geen idee of ik de juiste volgorde aanhoudt. Volg een beetje de distress calls en klooi wat aan maar geen idee hoe het verhaal verder ontwikkeld.
Het deel in het verhaal waar jij nu bent is idd nog maar het tipje van de sluier, een soort intro als het ware..

Gewoon steeds verder (en vooral dieper) exploren, en je komt vanzelf biomes tegen die interessant zijn..
En als je er echt niet meer uitkomt, vraag het gerust en ik kan wel wat hints droppen

Succes ! 8)

Setup | Steam

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Moderator Spielerij

Beetje een wall of text, maar hieronder een overzicht van bekende bugs in 1.0, ik heb ze curated naar degene die redelijk belangrijk zijn, grotere lijst (origineel) te vinden achter de link.

Credits aan Reddit: https://www.reddit.com/r/subnautica/comments/7wool5
  • Texture Quality locked at "4" (highest), causing stutter and eventual break down of the engine with time on anything but ultimate PC-specs. (extra: no Texture Quality slider on options, you have to reduce manually every time you start on F3)
  • Falling through the ground, specially with the PRAWN. Multiple causes but the above can help compound to the problem (collision detection is known to fail on low FPS/stutter events). Include here multiple clip issues like getting stuck inside walls and such.
  • You cannot access the PRAWN upgrades nor storage while docked at the Moonpool
  • No hitbox on PRAWN and Seamoth while docked at the Moonpool, so if you get too close/move over it, you fall
  • Creatures also clipping through terrain and often getting stuck under the floor (happens a lot with reaper leviathans), at which case they are often despawned.
  • The whole energy transmission issue, where on load they can break chain.
  • Base energy warning is shown no matter how far you are, meaning a random base that have the energy toggling on/off will keep displaying such message to you forever, causing delay on real time messages.
  • Single fishes enter and get stuck at bases (fix: do not allow them to swim too close to bases). Sometimes even aggressive creatures get inside.
  • Fishes inside Alien Containment sometimes will also clip out and swim inside your base
  • spoiler:
    When you are grabbed by a reaper and thrown away, you can easily clip the ground/walls. It can also happen when you are pushed by Ghost leviathans.
  • Large bases (not even that large) get annoyingly slow to build with sometimes requiring up to 10 seconds of the game hanging when you add/remove a module
  • Last 2 achievements not working
  • Deconstructing a moonpool while you are standing on it (possible if you enter it while it is still not fully constructed) causes you to fall with normal gravity to your death
  • If you build your base close to an area where Stalkers play with wreckage, with time there will be literally dozens of stalker tooth on the ocean floor lagging the game
  • Lifepod icon will stay stuck onscreen (won't move) if you load a save where you hid such icon in the PDA
  • spoiler:
    Multiple reports of the giant Tree Cove Tree not showing (happened to me once, I was able to move thru where it should be with my Cyclops with no issues). Reloading fixed it.
  • Posters put on a glass window cannot be removed, nor the window.
  • Bases are always visible/calculated no matter the distance. Other than a visual nuisance (you can see the lights across any distance), it bogs down FPS even when you are far. Same happens with the Cyclops and even sunk Cyclops.

• knightofn1
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13-08 12:46

knightofn1

Don't say that word

het lifepod bugje ben ik inderdaad al tegengekomen. even de beacon activeren en weer deactiveren lost dat gelukkig weer op.

spoiler:
Inmiddels na 20 uur er ook achter gekomen dat je gewoon in de Aurora kan komen :X
Daar zaten dus alle Prawn blueprints. Ik had mij al helemaal suf geexplored om die te vinden. Die je weer nodig hebt om in de grotten in de groene smurrie de nickel kunnen harvesten. om weer uiteindelijk dieper te kunnen.

Ik vind het wel jammer dat de seamoth niet dieper kan dan 900 meter. Het is zoveel makkelijker om daar mee te varen dan die logge Cyclops. Je sneaked in ieder geval veel makkelijker langs die reapers.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

Gisteren me toch flink geërgerd aan die steunpilaren die niet gerenderd worden, blijkbaar is het niet altijd opgelost door base foundation-plates (of hoe noemen die dingen)... gewoon sluiten en opnieuw loaden lost het ook niet altijd op, of slechts gedeeltelijk.

Het verknalt de ervaring niet volledig maar het is gewoon esthetisch niet leuk als je zoveel moeite steekt in je base en het ding rendert niet compleet.
Hopelijk toch snel nog wat bugfixes...

spoiler:
Missiegewijs krijgt het spel wat meer vaart nu ik een base heb en wat betere opslagmogelijkheden. Gisteren die cave bezocht waar die ghost-leviathan ronddwaalt maar ... was toch nog wat te vroeg om me daaraan te wagen. :$ Niet alleen die Leviathan maar vooral die irritante Warpers die niet meteen m'n beste vriendjes waren...
Eerst maar eens een prawn-suit maken...
Da's meteen mijn hoofddoel voor vanavond/vannacht: resources grinden voor prawn-suit...
En misschien wordt het dan eens tijd om iets te gaan doen in zo een ancient tempel, eens wat meer van het misterie gaan ontdekken als het enigszins technisch mogelijk is,...

Lots a stuff to do dus... 8)

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

quote:
Ircghost schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:27:
Beetje een wall of text, maar hieronder een overzicht van bekende bugs in 1.0, ik heb ze curated naar degene die redelijk belangrijk zijn, grotere lijst (origineel) te vinden achter de link.

Credits aan Reddit: https://www.reddit.com/r/subnautica/comments/7wool5

[list]
  • You cannot access the PRAWN upgrades nor storage while docked at the Moonpool
Hier heb ik me al enorm aan geërgerd idd..
Overlaatst wel een serieuze bug gehad aan de Tree met de cyclops, waar ik gewoon door de cyclops heen viel naar de grond, en me alleen maar kon bewegen alsof ik op 't droge was (dus niet meer omhoog zwemmen)
quote:
EagleEye1290 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:42:
Gisteren me toch flink geërgerd aan die steunpilaren die niet gerenderd worden, blijkbaar is het niet altijd opgelost door base foundation-plates (of hoe noemen die dingen)... gewoon sluiten en opnieuw loaden lost het ook niet altijd op, of slechts gedeeltelijk.

Het verknalt de ervaring niet volledig maar het is gewoon esthetisch niet leuk als je zoveel moeite steekt in je base en het ding rendert niet compleet.
Hopelijk toch snel nog wat bugfixes...
Bij mij renderen ze meestal wel als ik heel dichtbij kom of een tijdje wacht.. Let ook op als de grond eronder te diep is, er geen steunpilaren meer worden gezet..
Zo heb ik een moonpool met 3 pilaren omdat de ene plek net iets te diep of niet recht is

Setup | Steam

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

quote:
KipCurreh schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:22:
[...]

Bij mij renderen ze meestal wel als ik heel dichtbij kom of een tijdje wacht.. Let ook op als de grond eronder te diep is, er geen steunpilaren meer worden gezet..
Zo heb ik een moonpool met 3 pilaren omdat de ene plek net iets te diep of niet recht is
Mja, het kan verklaren waarom ze op sommige plaatsen niet renderen maar op andere plaatsen staat m'n base maximaal -visueel geschat- anderhalve à 2 meter van de bodem die verder ook relatief vlak is en ook daar worden ze vaak niet gerenderd.
Als ik even afsluit en het spel terug load komen sommige pilaren terug, anderen niet... ik kan er gewoon onderdoor zwemmen etc... Maar thanx 4 the tip: ik ga vanavond eens proberen om gewoon dichtbij te komen en geduldig te wachten i.p.v. heen en weer te zwemmen etc... wie weet...

Maar ach, zoals gezegd: geen gamebreaker maar gewoon raar en hopelijk binnenkort gefixed...

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Moderator Spielerij

quote:
knightofn1 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:10:
het lifepod bugje ben ik inderdaad al tegengekomen. even de beacon activeren en weer deactiveren lost dat gelukkig weer op.

spoiler:
Inmiddels na 20 uur er ook achter gekomen dat je gewoon in de Aurora kan komen :X
Daar zaten dus alle Prawn blueprints. Ik had mij al helemaal suf geexplored om die te vinden. Die je weer nodig hebt om in de grotten in de groene smurrie de nickel kunnen harvesten. om weer uiteindelijk dieper te kunnen.

Ik vind het wel jammer dat de seamoth niet dieper kan dan 900 meter. Het is zoveel makkelijker om daar mee te varen dan die logge Cyclops. Je sneaked in ieder geval veel makkelijker langs die reapers.
Als het makkelijk met 1 vehicle kan is er ook weer een kleinere uitdaging natuurlijk! :). Ik vind het juist wel interessant dat ze deze uitdaging neergezet hebben.

Spoiler vanaf ontdekking boom
spoiler:
Ik heb dan ook nu een 2e basis met moonpool etc gebouwd aan de rand van de afgrond net achter de grote boom. Vanaf daar kan ik makkelijk de lava zone in + resources verzamelen + de diepere plekken in bij de ghost leviathen (ik ben daar nog niet naar beneden gegaan). Ik durf het niet met de cyclops, en ik weet niet of het te diep is voor de PRAWN zonder depth module 2 :P.

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

quote:
Ircghost schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:15:

Spoiler vanaf ontdekking boom
spoiler:
Ik heb dan ook nu een 2e basis met moonpool etc gebouwd aan de rand van de afgrond net achter de grote boom. Vanaf daar kan ik makkelijk de lava zone in + resources verzamelen + de diepere plekken in bij de ghost leviathen (ik ben daar nog niet naar beneden gegaan). Ik durf het niet met de cyclops, en ik weet niet of het te diep is voor de PRAWN zonder depth module 2 :P.
Heel mooie en vooral veilige plek daar idd !
ik zette daar men cyclops neer toen die nog maar 900m diep kon..

spoiler:
Ik ging dan met de PRAWN verder in de Lava Zone, vooral voor Kyanite en Crystallized sulfur te halen voor de verdere diepte-upgrades voor cyclops & PRAWN.
Vanaf dan ben ik gewoon met de Cyclops verder gegaan

Zoals je had aangegeven, 2 indoor growbeds in de cyclops en je zit altijd goed qua food en water..
Ik heb de engine efficiency en die thermal power upgrades, en dan 8x extra power cell mee om rond te komen
Had ook maar een fabricator geïnstalleerd, de eerste x moest ik dus terug naar de base om dingen te kunnen craften... 2de x had ik dan een mod station nodig, en zo blijf je over en weer gaan 8)7

Weet nu wel al goed men weg daar 8)

KipCurreh wijzigde deze reactie 13-02-2018 13:27 (5%)

Setup | Steam

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Dit topic lijkt wel een vrijgegeven document van de overheid, zo veel zwart :D

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Moderator Spielerij

quote:
KipCurreh schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:26:
[...]

Heel mooie en vooral veilige plek daar idd !
ik zette daar men cyclops neer toen die nog maar 900m diep kon..

spoiler:
Ik ging dan met de PRAWN verder in de Lava Zone, vooral voor Kyanite en Crystallized sulfur te halen voor de verdere diepte-upgrades voor cyclops & PRAWN.
Vanaf dan ben ik gewoon met de Cyclops verder gegaan

Zoals je had aangegeven, 2 indoor growbeds in de cyclops en je zit altijd goed qua food en water..
Ik heb de engine efficiency en die thermal power upgrades, en dan 8x extra power cell mee om rond te komen
Had ook maar een fabricator geïnstalleerd, de eerste x moest ik dus terug naar de base om dingen te kunnen craften... 2de x had ik dan een mod station nodig, en zo blijf je over en weer gaan 8)7

Weet nu wel al goed men weg daar 8)
De seamoth kan natuurlijk maar maximaal tot 900meter, dat is hoger dan die basis... Dus daarom heb ik de basis op de grond (870m ?) geplaatst, maar met vertical pipes tot met 910m gebouwd en daar zitten de moonpools :P.

Ik heb zowel in mijn Cyclops eigenlijk een mobiele basis (10x extra storage, fabricator, radio, medkit, tool station, grow beds, een bureau, stoel, bed (voor dag-nacht cyclus). Dus lekker gezellig druk binnen ;).

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

quote:
Ircghost schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:33:
[...]

Ik heb zowel in mijn Cyclops eigenlijk een mobiele basis (10x extra storage, fabricator, radio, medkit, tool station, grow beds, een bureau, stoel, bed (voor dag-nacht cyclus). Dus lekker gezellig druk binnen ;).
Doet me iets afvragen: heeft het bed een nut? ok, ik weet dat er een korte animatie komt als je het gebruikt, je gaat liggen, het wordt even donker en je wordt even later weer wakker, terwijl is de in-game tijd verstreken, maar... heeft het eigenlijk nut? ik bedoel: je kan toch perfect de hele game spelen zonder ooit je bed te zien? (letterlijk én figuurlijk)
Of is het een manier om ook te healen zoals in Fallout 3 (4 weet ik niet) het geval was als je ging slapen?

Nu zou ik in mijn base wel een bed neerzetten, al is het gewoon om ""compleet"" te zijn... maar praktisch gezien is dat toch gewoon heel onhandig in die Cyclops? Ik kan me niet voorstellen dat wanneer ik eindelijk die duikboot zou hebben, ik daar zo'n lomp bed in zou neerzetten wanneer het geen nut heeft... of heb ik 't verkeerd?

YourMom wijzigde deze reactie 13-02-2018 14:54 (17%)

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Moderator Spielerij

quote:
EagleEye1290 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:52:
[...]

Doet me iets afvragen: heeft het bed een nut? ok, ik weet dat er een korte animatie komt als je het gebruikt, je gaat liggen, het wordt even donker en je wordt even later weer wakker, terwijl is de in-game tijd verstreken, maar... heeft het eigenlijk nut? ik bedoel: je kan toch perfect de hele game spelen zonder ooit je bed te zien? (letterlijk én figuurlijk)
Of is het een manier om ook te healen zoals in Fallout 3 (4 weet ik niet) het geval was als je ging slapen?

Nu zou ik in mijn base wel een bed neerzetten, al is het gewoon om ""compleet"" te zijn... maar praktisch gezien is dat toch gewoon heel onhandig in die Cyclops? Ik kan me niet voorstellen dat wanneer ik eindelijk die duikboot zou hebben, ik daar zo'n lomp bed in zou neerzetten wanneer het geen nut heeft... of heb ik 't verkeerd?
Als ik bijvoorbeeld een fragment of iets zocht en het was net nacht, dan slaap ik even snel en dan is het weer daglicht.
quote:
The Beds allow the user to lay down on them. Much like the Bench when sat on, laying on the Beds conserves the Player's Food and H2O levels. The player can go to sleep by clicking the LMB.

When getting out of the Beds, a short animation plays where the Player will sit up and stretch his arms upwards.

The player can sleep to skip time. The player will have to wait a certain duration of time before being able to go back to sleep again.

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

quote:
Ircghost schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:56:
[...]

Als ik bijvoorbeeld een fragment of iets zocht en het was net nacht, dan slaap ik even snel en dan is het weer daglicht.
Ok, snap ik.
quote:
[...]
Okay thanx, ik vergeet telkens dat er een uitgebreide wiki bestaat over dit spel, ik zal me daar nog wat meer informeren, toch bedankt voor de info. Ik wist niet dat het slapen bvb. ook een invloed had op het conserveren van water en voedsel. Handig, maar in welke mate, daar zal ik zelf moeten achter komen.

• Looney11
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 01-08 09:47
Kak, nog steeds geen power cell charger BP gevonden. Ik heb 1 deel maar de andere nog steeds niet gevonden. Laadt nu power cells op in de PRAWN en Cyclops door ze te rouleren, werkt, maar niet optimaal.
De PRAWN drill arm kan ik ook niet vinden, ben alles wrecks af geweest maar nergens te vinden, erg irritant want ik kan nu nog steeds niet de grote nodes minen.

Warpers zijn nu behoorlijk irritant aan het worden, ik kan bij één van de grote wrecks ten noorden van de Aurora niet rustig de deur opensnijden zonder besprongen te worden door zo'n a$$hole.

Dood gaan is niet heel erg, zeker niet als je al je spulletjes in een voertuig gepropt hebt, je voertuig terug krijgen is een ander verhaal...

Ik heb nu 1 cyclops met nog geen upgrades voor diepte, zelfde voor PRAWN. Cyclops is gemaxed dus moet maar eens een tweede basis gaan bouwen in blood kelp zone/sparse reef. In ieder geval weg van de reapers hahaha.

• Wren
quote:
Looney11 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:32:
Kak, nog steeds geen power cell charger BP gevonden. Ik heb 1 deel maar de andere nog steeds niet gevonden. Laadt nu power cells op in de PRAWN en Cyclops door ze te rouleren, werkt, maar niet optimaal.
De PRAWN drill arm kan ik ook niet vinden, ben alles wrecks af geweest maar nergens te vinden, erg irritant want ik kan nu nog steeds niet de grote nodes minen.
Misschien lees ik het verkeerd maar hoe kan je power cells opladen in prawn/cyclops als je de power cell charger niet hebt?

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

quote:
Wren schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:36:
[...]

Misschien lees ik het verkeerd maar hoe kan je power cells opladen in prawn/cyclops als je de power cell charger niet hebt?
Batterij wisselen in de Seaprawn en die docken in de Moonpool? Daar wordt hij immers gerepareerd en opgeladen (vandaar ook de hoge 'energie eisen' bij het bouwen van een Moonpool), ook als je de Power Cell charger nog niet hebt.

Rete omslachtig, maar dat weet @Looney11 ook :+ Maar het is een prima tijdelijke oplossing.

Notna wijzigde deze reactie 14-02-2018 13:39 (14%)

• Wren
quote:
Notna schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:38:
[...]

Batterij wisselen in de Seaprawn en die docken in de Moonpool? Daar wordt hij immers gerepareerd en opgeladen (vandaar ook de hoge 'energie eisen' bij het bouwen van een Moonpool), ook als je de Power Cell charger nog niet hebt.

Rete omslachtig, maar dat weet @Looney11 ook :+ Maar het is een prima tijdelijke oplossing.
Ahh, die truc had ik nog niet aan gedacht maar ik kon dan ook vrij snel die charger bouwen (fragments met enig geluk gevonden).

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Ik heb misschien geluk gehad maar had die battery en power cell charger heel snel gevonden.. Denk dat ik er ondertussen al meer dan 10 fragments gepasseerd ben ofzo

Ook had ik de drill arm al gevonden voor ik die PRAWN suit had
spoiler:
Lees : aan boord van de Aurora ben gegaan

Setup | Steam

• knightofn1
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13-08 12:46

knightofn1

Don't say that word

Zodra je een scannerruimte heb gemaakt met maximale range zie je wat je aan fragments heb gemist. De lijst met dingen die je kan zoeken reset wel als je een save reload helaas.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Finished the game deze avond.. Fantastisch mooi en leuk einde aan een even fantastisch en mooie game..

Alleen wat jammer dat de 2 laatste achievements niet unlocken, en dat is een bekende bug blijkbaar ;(

Setup | Steam

• Looney11
Ha, drill arm gevonden, maar nog steeds geen power cell charger maar dat is geen ramp. Nu die PRAWN op de cyclops laden en wat hogere ores gaan ophalen..

• D3LTTA
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09-08 10:53
Ik ben ook bezig met deze game en ben helemaal hooked,
Heb nu een kleine base met een seamoth en cyclops en ben net voor een lifepod z'n 500 meter diep moeten gaan ergens in de buurt van het drijvende eiland en is een behoorlijke enge bedoeling daaronder :O (cyclops kwam met 50% damage boven) (8> . Ben nu al 2 dagen aan het zoeken naar fragments voor een kernreactor en om uit te vinden waar aurogel van gemaakt word. Ik zie namelijk dat ik het nodig heb voor het prawnsuit maar ik ben schijnbaar nog niet de materialen tegengekomen om dit te maken. Ik vind het trouwens absoluut niet erg dat ik daar al 2 dagen naar op zoek ben want het exploren in deze game is geweldig (en af en toe behoorlijk eng! )

Ik zie hier wel af en toe wat namen voorbij komen van bepaalde gebieden. Is er soms een kaart in de game die ik mis ? of komt de naam ergens op je scherm voorbij als ik in een bepaald gebied kom ?

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

quote:
D3LTTA schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:28:
Ik ben ook bezig met deze game en ben helemaal hooked,
Heb nu een kleine base met een seamoth en cyclops en ben net voor een lifepod z'n 500 meter diep moeten gaan ergens in de buurt van het drijvende eiland en is een behoorlijke enge bedoeling daaronder :O (cyclops kwam met 50% damage boven) (8> . Ben nu al 2 dagen aan het zoeken naar fragments voor een kernreactor en om uit te vinden waar aurogel van gemaakt word. Ik zie namelijk dat ik het nodig heb voor het prawnsuit maar ik ben schijnbaar nog niet de materialen tegengekomen om dit te maken. Ik vind het trouwens absoluut niet erg dat ik daar al 2 dagen naar op zoek ben want het exploren in deze game is geweldig (en af en toe behoorlijk eng! )

Ik zie hier wel af en toe wat namen voorbij komen van bepaalde gebieden. Is er soms een kaart in de game die ik mis ? of komt de naam ergens op je scherm voorbij als ik in een bepaald gebied kom ?
Nope er is geen ingame map en de game zegt ook niet in welke biome je bent..
Als je even googlet vind je direct verschillende kaarten die de volledige kaart en biomes uit de doeken doen.. Op den duur weet je dan wel vanzelf waar je ergens bent omdat de omgeving ook typerend is voor die biome in kwestie

Je kan trouwens wel een van die gegooglede maps in je game en PDA krijgen door die in de ingame screenshots map te steken (dus niet die van steam maar van subnautica zelf)
Zo kan je ten alle tijden de map checken op je PDA, of in een kadertje hangen in je base of whatever.

Als je al tot 500m ben geweest is de kans groot dat je de materialen voor Aerogel te maken al eens gepasseerd bent zonder het te weten ;)

Setup | Steam

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb vorige week Subnautica gekocht op steam en ben nu helemaal hooked. Wát een tof spel. Ik had nog weinig naar reviews gekeken enzo dus ik had een beetje een Astroneer-verwachting: sandbox survival zonder verhaal of doel. Maar de manier waarop je hier via je radio en PDA's enzo steeds meer stukjes verhaal binnenhaalt vind ik werkelijk briljant.

Een basis bouwen is ook geweldig, al heb ik het mezelf niet makkelijk gemaakt. Ik heb mijn eerste en enige basis tot nu toe gebouwd op een pilaar in het iets diepere deel tussen lifepod en Aurora in en dat betekent dat alleen de eerste kamer ondersteund wordt en de rest er een beetje bij bungelt. Ik moet van alles versterken met hull reinforcement panelen, anders krijg ik lekkage en schade. Wel leuk om je basis langzaam te zien uitgroeien tot een woning, lab, museum, werkplaats etc.

Op een gegeven moment zat er niet veel schot meer in het spel omdat ik bepaalde blueprints niet vond maar vanaf het moment dat ik mijn minisub kon upgraden zodat hij dieper kan komen ging het ineens weer hard en nu kan ik ook weer een boel nieuwe plekken bezoeken.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• D3LTTA
quote:
KipCurreh schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:46:
[...]

Nope er is geen ingame map en de game zegt ook niet in welke biome je bent..
Als je even googlet vind je direct verschillende kaarten die de volledige kaart en biomes uit de doeken doen.. Op den duur weet je dan wel vanzelf waar je ergens bent omdat de omgeving ook typerend is voor die biome in kwestie

Je kan trouwens wel een van die gegooglede maps in je game en PDA krijgen door die in de ingame screenshots map te steken (dus niet die van steam maar van subnautica zelf)
Zo kan je ten alle tijden de map checken op je PDA, of in een kadertje hangen in je base of whatever.

Als je al tot 500m ben geweest is de kans groot dat je de materialen voor Aerogel te maken al eens gepasseerd bent zonder het te weten ;)
Bedankt voor de tips. Ik ga vanavond zeker weer op zoek. Ik probeer mezelf zoveel mogelijk van google weg te houden met subnautica. Het blijft het leukste om alles zelf uit te vinden in deze geweldige game. De map downloaden lijkt me ook wel praktisch dus ga ik ook zeker proberen. Zijn de maps en de namen voor de biomes allemaal gemaakt en verzonnen door de fanbase ?
quote:
SnoeiKoei schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:12:
Ik heb vorige week Subnautica gekocht op steam en ben nu helemaal hooked. Wát een tof spel. Ik had nog weinig naar reviews gekeken enzo dus ik had een beetje een Astroneer-verwachting: sandbox survival zonder verhaal of doel. Maar de manier waarop je hier via je radio en PDA's enzo steeds meer stukjes verhaal binnenhaalt vind ik werkelijk briljant.

Een basis bouwen is ook geweldig, al heb ik het mezelf niet makkelijk gemaakt. Ik heb mijn eerste en enige basis tot nu toe gebouwd op een pilaar in het iets diepere deel tussen lifepod en Aurora in en dat betekent dat alleen de eerste kamer ondersteund wordt en de rest er een beetje bij bungelt. Ik moet van alles versterken met hull reinforcement panelen, anders krijg ik lekkage en schade. Wel leuk om je basis langzaam te zien uitgroeien tot een woning, lab, museum, werkplaats etc.

Op een gegeven moment zat er niet veel schot meer in het spel omdat ik bepaalde blueprints niet vond maar vanaf het moment dat ik mijn minisub kon upgraden zodat hij dieper kan komen ging het ineens weer hard en nu kan ik ook weer een boel nieuwe plekken bezoeken.
Het moeten versterken van je base ben ik ook op de harde manier achter gekomen en heeft me ook een tijdje geduurd om dit uit te pluizen 8)7 , Ik was namelijk alle verbindingen van glas aan het maken en overal mooi raampjes aan het plaatsen tot ik opeens tot aan mijn knieën in het water stond. :F

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

Als je iets mist in deze game kan je dat behoorlijk opbreken, zeg....

Ik moest van het rendezvous eiland af omdat ik geen water meer had (wist ik veel dat je die bomen ook kon eten) en lette niet goed op toen ik terug naar de life pod ging. Weg kwijt en heel de Degassi base gemist. Ik kwam er bij toeval weer terecht via een portal.

Om de radiation suit te maken heb je lead nodig en fiber mesh. Voor dat laatste kon ik de resource maar niet vinden. Had de hint aan het begin van de game gemist en zag het bij toeval in een vid.

• Looney11
Ik heb dat gehad met zoutzuur, tsjonge, dat duurde even...

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

quote:
Looney11 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:42:
Ik heb dat gehad met zoutzuur, tsjonge, dat duurde even...
Dat heb ik uiteindelijk gaan opzoeken want had die polyaniline echt wel dringend nodig op den duur.. :F

Setup | Steam

• D3LTTA
Na de derde zoektocht heb ik de ingrediënten voor de aerogel gevonden hoor :)
En inderdaad @KipCurreh Die dingen was ik al meerdere keren voorbij gezwommen maar nooit aan gedacht om ze op te pakken.

Voor de kaart heb ik ook gegoogled en heb er een gedownload maar heb mezelf eigenlijk alweer een beetje gespoiled daarmee. Kwam namelijk eerst een kaart tegen met alle locatie's van de wrecks en leviathan's voordat ik er een te pakken had met alleen de verschillende gebieden. Hierdoor wist ik een wreck te vinden wat ik nog niet gevonden had en heb daarmee ook de kernreactor blueprint bij elkaar.

Ik vraag me wel af hoe het verhaal zich verder gaat afspelen nu. Ben bij beide eilanden geweest en op het schip. Ben aan het wachten op berichten van de radio maar komt niet veel meer. In totaal heb ik nu rond de 30 uur in de game zitten en ga vanavond eindelijk maar eens aan de bouw van het prawnsuit beginnen.

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

quote:
D3LTTA schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:36:
Na de derde zoektocht heb ik de ingrediënten voor de aerogel gevonden hoor :)
En inderdaad @KipCurreh Die dingen was ik al meerdere keren voorbij gezwommen maar nooit aan gedacht om ze op te pakken.

Ik vraag me wel af hoe het verhaal zich verder gaat afspelen nu. Ben bij beide eilanden geweest en op het schip. Ben aan het wachten op berichten van de radio maar komt niet veel meer. In totaal heb ik nu rond de 30 uur in de game zitten en ga vanavond eindelijk maar eens aan de bouw van het prawnsuit beginnen.
haha ja was te verwachten ;)

Wat de radio betreft, er zijn maar een aantal distress calls van pods als je dat bedoelt.. Vanaf nu gaat het verhaal pas verder als je gaat exploren en interessante plaatsen ontdekt..

Setup | Steam

• vanisher
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13:04
Gisteravond tegen dit spel aangelopen op steam. De postieve reacties hebben mij overtuigd van het feit om het te kopen.

Nou.. Dat is geen misser geweest. Direct 4 uur rond gezwomen. Leuk spel, wel handig om de language even op engels te zeggen ben ik achter.

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

Er is op Steam trouwens een aardige shitstorm (geweest) nadat een developer is ontslagen om zijn conservatieve uitspraken.

• jantje 2
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 12:10
Spel 3 uur kunnen spelen zonder problemen, daarna weer aan geslingerd en krijg ik om de 1-5 minuten crash naar desktop dus redelijk onspeelbaar. Iemand enig idee hoe ik dat kan verhelpen? Op internet staat er niets recents en vooral oude topics die ik kon vinden.

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

quote:
D3LTTA schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:36:

Het moeten versterken van je base ben ik ook op de harde manier achter gekomen en heeft me ook een tijdje geduurd om dit uit te pluizen 8)7 , Ik was namelijk alle verbindingen van glas aan het maken en overal mooi raampjes aan het plaatsen tot ik opeens tot aan mijn knieën in het water stond. :F
Dat viel nog mee, ik heb al een paar keer door m'n eerste base moeten zwemmen met m'n repair-tool en 30 miezerige seconden lucht... irritant... Maar ondertussen heb ik het basebuilden al wat meer onder de knie. Als je structural health van je base boven de 100 à 120 ongeveer uitkomt zit je meestal goed. Ik voorzie slechts m'n "slaapkamer" van ramen helemaal rond, de rest afwisselend raam/reïnforced... Ook kan je hier en daar bulkheads zetten om je base sterker te maken zodat je meer ramen kan plaatsen. (moet je wel de blueprints voor vinden natuurlijk).

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

Ik heb nog geen problemen met mijn base gehad, maar die bestaat dan ook uit niet meer dan 3 multipurpose rooms, 1 scanner room en 1 moonpool. Zie ook gee nreden om die verder uit te bouwen. Met een water filtration device en een fish tank is eten/drinken ook geen probleem.

• Looney11
Zit te denken om op Spare Reef een basis neer te plempen, met scanner room en 1 of 2 moonpools. Zal zelf nog een extra Cyclops, Seamoth en Prawn maken, dan heb ik bij verlies niet zo heel veel schade.

Nog steeds geen powercell charger, maar ik heb nog een paar wrakken op het oog :)

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Dit is men finale base geworden, aan de geiser richting de Aurora gebouwd..

Bij nader inzien zou ik het nooit meer doen, eens je een nuclear reactor hebt ben je er zowiezo uit.. Die geothermal geeft toch niet zoveel power, en die geyser maakt best wel een herrie :)

de alien containment, wie kan ze allemaal opnoemen ? ;)

en hier wat sfeerbeelden van de end-game.. Let op, potential SPOILER ALERT, klikken op eigen risico ;)
spoiler:

En de finale apotheose
spoiler:

KipCurreh wijzigde deze reactie 20-02-2018 13:46 (45%)

Setup | Steam

• D3LTTA
quote:
Ed_L schreef op maandag 19 februari 2018 @ 23:06:
Ik heb nog geen problemen met mijn base gehad, maar die bestaat dan ook uit niet meer dan 3 multipurpose rooms, 1 scanner room en 1 moonpool. Zie ook gee nreden om die verder uit te bouwen. Met een water filtration device en een fish tank is eten/drinken ook geen probleem.
Je hebt in principe niet meer nodig nee.
Ikzelf ben flink los gegaan met aparte ruimtes die eigenlijk nutteloos zijn (bijv. kantoor ,slaapkamer,) en heb daarbij ook veel te grote farms gemaakt die volgens mij de hele bemanning van het schip zou kunnen onderhouden als het zou mogen zijn. 8)7 Je hebt het eigenlijk niet nodig maar ik persoonlijk vond het bouwen zo leuk in de game dat ik maar bleef uitbreiden. :)

Helaas ga ik (denk ik) vanavond het einde van de game in, En OJEEE wat zal ik de sfeer die deze game weet op te zetten gaan missen.
Vanaf de eerste minuut heeft deze game mij weten vast te grijpen en niet meer los gelaten.
De onderwaterwereld met zijn verschillende biomes is prachtig opgezet en lekker levendig met allerei soorten vissen,planten en meer.
De manier waarop je elke keer toch wat verder en dieper wilt onderzoeken is geweldig en daardoor blijf je meer en meer willen in de game.

En dan het verhaal, Iets wat in vele games van hetzelfde genre mist waardoor je al snel wat doelloos rond dwaalt.
Subnautica heeft naar mijn mening een zeer leuk en interessant verhaal wat door middel van radioberichten en exploreren zich ontvouwd. Zou je op een gegeven moment niet meer weten wat te doen zou ik zeggen lees alle pda fragmenten die je vind goed en probeer altijd verder en dieper op onderzoek te gaan.

Voor iedereen die deze game nog op zijn steam verlanglijst heeft staan, Zou ik zeggen, zorg dat je genoeg vrije tijd hebt zodra je er aan begint want het spel wist mij in ieder geval flink beet te pakken waardoor het soms toch iets later werd dan gewenst. :Z
En voor de optimale beleving koptelefoon op en dim de lichten :)

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

quote:
KipCurreh schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:06:

de alien containment, wie kan ze allemaal opnoemen ? ;)
[afbeelding]
Leuk, een test!

Zou los uit het handje: cuddlefish/cutefish, boneshark, spadefish, mesmer, jellyray, stalker, lavalizard, searabbit of rabbitfish of zoiets, en die ampeel, qua planten is het al moeilijker, ik herken dat writhingweed en dat met die lichtgevende gele bollen ken ik ook wel, maar de naam ontgaat me, zou het kunnen wiki'en maar da's no fun! ;)
quote:
D3LTTA schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:24:
[...]

Je hebt in principe niet meer nodig nee.
Ikzelf ben flink los gegaan met aparte ruimtes die eigenlijk nutteloos zijn (bijv. kantoor ,slaapkamer,) en heb daarbij ook veel te grote farms gemaakt die volgens mij de hele bemanning van het schip zou kunnen onderhouden als het zou mogen zijn. 8)7 Je hebt het eigenlijk niet nodig maar ik persoonlijk vond het bouwen zo leuk in de game dat ik maar bleef uitbreiden. :)

Helaas ga ik (denk ik) vanavond het einde van de game in, En OJEEE wat zal ik de sfeer die deze game weet op te zetten gaan missen.
Vanaf de eerste minuut heeft deze game mij weten vast te grijpen en niet meer los gelaten.
De onderwaterwereld met zijn verschillende biomes is prachtig opgezet en lekker levendig met allerei soorten vissen,planten en meer.
De manier waarop je elke keer toch wat verder en dieper wilt onderzoeken is geweldig en daardoor blijf je meer en meer willen in de game.

En dan het verhaal, Iets wat in vele games van hetzelfde genre mist waardoor je al snel wat doelloos rond dwaalt.
Subnautica heeft naar mijn mening een zeer leuk en interessant verhaal wat door middel van radioberichten en exploreren zich ontvouwd. Zou je op een gegeven moment niet meer weten wat te doen zou ik zeggen lees alle pda fragmenten die je vind goed en probeer altijd verder en dieper op onderzoek te gaan.

Voor iedereen die deze game nog op zijn steam verlanglijst heeft staan, Zou ik zeggen, zorg dat je genoeg vrije tijd hebt zodra je er aan begint want het spel wist mij in ieder geval flink beet te pakken waardoor het soms toch iets later werd dan gewenst. :Z
En voor de optimale beleving koptelefoon op en dim de lichten :)
Hear hear!

YourMom wijzigde deze reactie 20-02-2018 14:29 (60%)

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

quote:
EagleEye1290 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:21:
[...]

Zou los uit het handje: cuddlefish/cutefish, boneshark, spadefish, mesmer, jellyray, stalker, lavalizard, searabbit of rabbitfish of zoiets, en die ampeel, qua planten is het al moeilijker, ik herken dat writhingweed en dat met die lichtgevende gele bollen ken ik ook wel, maar de naam ontgaat me, zou het kunnen wiki'en maar da's no fun! ;)
Qua dieren zit je er wel los op denk ik, vooral toen die ampeel uitkwam was ik heel verrast en blij :)

De planten is idd een writhing weed, violet beau, eye stalk en ik denk een Gabe's feather of Ghost weed

Op het einde had ik de planten een beetje veranderd met een Sea Crown en Spotted dockleaf, maar geen pic van blijkbaar.. Als ik zo door de flora pagina op de wiki zijn er echt nog wel heel veel mooie dingen, maar niet echt veel plaats in de containment..
Zeker als de seeds al x4 plaats innemen :-(
quote:
D3LTTA schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:24:
[...]

Als ik nog een tip mag geven, geef je ogen vooral de kost als je het uitspeelt
En let op de laatste audio, na de credits nog geloof ik >:)

Setup | Steam

• Looney11
Yes, power cell charger fragment gevonden. Nu tijd om the lost river in te gaan maar ik moet nog wat wennen aan de Prawn suit en ben er nog niet in geslaagd de opening te vinden om daar met m'n Cyclops rustig naar binnen te varen :)

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

De lost river is ook prima te doen met je seamoth en stalen ballen :P

• Looney11
Er is een reden dat ik het spel niet speel met geluid, m'n koptelefoon ligt naast me :D

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Moderator Spielerij

Ik hoop dat je een grap maakt,... want Subnautica zonder geluid spelen is een bijzonder groot gemis!

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

Inderdaad. Bovendien kun je aan het geluid prima horen waar de patrouillerende reapers en brain crabs (oid) uithangen. Zo ben ik net op mijn gemak in de Seamoth bijna de hele map rond geweest :P

• Looney11
Ik speel niet zonder geluid, de koptelefoon ligt naast me dus ik hoor het wel, alleen slaap ik 's nachts beter.

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Het is daar wel echt een eng stuk idd.. Wat wel helpt is het licht uitdoen van de Seamoth, aangezien die Crabs aangetrokken worden door licht.. Kan toch wel wat EMP blasts voorkomen..

Ik zat in een verlaten Degassi base met zo'n crab net erbuiten, en die wist me zitten.. Dat geluid :o

Setup | Steam

• Looney11
Gelukkig heb ik de sonar upgrade in de Moth en heb daar ook mee geoefend in de wat donkere delen van het spel

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

Heb inmiddels de Prawn gebouwd. Helaas kan ik de upgrades niet selecteren vanuit de moon pool. Zou toch fijn zijn als ik die gevonden modules kon gebruiken.

Ook de cyclops helemaal onderzocht, dus nu farmen :)

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Moderator Spielerij

quote:
Ed_L schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:42:
Heb inmiddels de Prawn gebouwd. Helaas kan ik de upgrades niet selecteren vanuit de moon pool. Zou toch fijn zijn als ik die gevonden modules kon gebruiken.

Je kunt de modules gewoon in je PRAWN plaatsen vanaf buiten of de PRAWN in je cyclops parkeren, dan kun je er wel bij :).

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

quote:
Ed_L schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:42:

Ja idd een van de lijst met annoying bugs.. Je kan in de moonpool niet in de upgrades van de PRAWN, wel in die van de Seamoth..

Als je de PRAWN op de zeebodem zet, kan je de upgrades er wel in steken :)

Setup | Steam

• ResuCigam
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
quote:
KipCurreh schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:38:
Ja fantastisch, ik nam net een slokje drinken en het scheelde niet veel of het ging over mijn monitor heen :)

We do what we must because we can.

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb inmiddels de blueprints van zowel Prawn suit (incl drill- en grappling arm en jetpack oid) als Cyclops maar tot nu toe heb ik alles in de Seamoth gedaan, ook de Lost River. Alleen heb ik nu een aanwijzing gekregen waarvoor ik dieper dan 900 meter moet duiken en dat gaat mijn Seamoth niet redden. Dus toch maar een Cyclops bouwen. :) Erg gaaf spel nog steeds!

• D3LTTA
quote:
KipCurreh schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:38:
[...]

Qua dieren zit je er wel los op denk ik, vooral toen die ampeel uitkwam was ik heel verrast en blij :)

De planten is idd een writhing weed, violet beau, eye stalk en ik denk een Gabe's feather of Ghost weed

Op het einde had ik de planten een beetje veranderd met een Sea Crown en Spotted dockleaf, maar geen pic van blijkbaar.. Als ik zo door de flora pagina op de wiki zijn er echt nog wel heel veel mooie dingen, maar niet echt veel plaats in de containment..
Zeker als de seeds al x4 plaats innemen :-(

[...]

Ik heb genoten van het einde en inderdaad na de credits komt er nog een leuk audio fragmentje voorbij :)

Voor de mensen die de prawn suit aan het bouwen zijn zou ik zeker opzoek gaan voor de jump jet en grappling arm upgrade waardoor je je een stuk beter voort kunt bewegen in dat toch wel lompe ding af en toe.

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

quote:
SnoeiKoei schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:17:
Ik heb inmiddels de blueprints van zowel Prawn suit (incl drill- en grappling arm en jetpack oid) als Cyclops maar tot nu toe heb ik alles in de Seamoth gedaan, ook de Lost River. Alleen heb ik nu een aanwijzing gekregen waarvoor ik dieper dan 900 meter moet duiken en dat gaat mijn Seamoth niet redden. Dus toch maar een Cyclops bouwen. :) Erg gaaf spel nog steeds!
Ik vond een depth module voor de Prawn in een time capsule.

1700 meter... :X

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
Ed_L schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:25:
[...]

Ik vond een depth module voor de Prawn in een time capsule.

1700 meter... :X
:D Dat zijn de betere time capsules. Ik heb er tot nu toe maar één gevonden, vol met med kits. Ik weet nog niet wat ik uiteindelijk in mijn capsule ga stoppen maar wel wat boeienders dan med kits.

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

Ik heb er inmiddels 5. Variërend van posters tot modules en upgrades. Weet alleen niet zo goed of ik er nou blij mee miet zijn of niet. Heb ze tenslotte niet op de ‘echte’ manier gevonden.

• DeMwoan
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 10:11
quote:
Ed_L schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:18:
Ik heb er inmiddels 5. Variërend van posters tot modules en upgrades. Weet alleen niet zo goed of ik er nou blij mee miet zijn of niet. Heb ze tenslotte niet op de ‘echte’ manier gevonden.
Ik heb er tot nu toe 3 gevonden, 2 met een stasis rifle en 2 ion batteries elk, en een met een cyclops depth upgrade mk3. 8)7

• Luxurydiver
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 04:07
Speel het spel sinds twee weken en het is een fantastisch en verslavend avontuur.
Een aantal dingen moeten ze nog wel verbeteren:
1. Spawn van items die je nodig hebt voor recepten zijn niet consistent. Heb helaas al een tweede spel moeten opstarten omdat ik geen Pool ruimte kreeg. Nu tijdens de tweede maal end game heb ik de battery charger nog steeds niet... Gelukkig kan je met de pool ruimte de accus van je vehicles laden om daarmee je uboat te voorzien... niet de mooiste oplossing.
2. Diverse graphics bugs, vissen, planten door je basis heen. Geen poten onder je basis. Erg jammer.
3. Ze zouden de map compleet opnieuw moeten laten opbouwen (ook locaties van objecten) als je een new game start. Dit verhoogt de herspeelbaarheid
4. Een boor optie om naar de caves gemakkelijke verbindingen te leggen met je basis.
5 De oppervlakte lucht filter en pijpleidingen eruit halen daar die imo. totaal nutteloos zijn ...
6. Laadstation voor je uboat.
7. Optie om ook de grotere dieren uit te schakelen dan wel op te eten,.. momenteel is het meer ballast en werkt het vertragend tijdens de end game grind.

Apple, Porsche and Panerai

• Looney11
1. ben ik met je eens, maar het is er wel, het ligt alleen op andere plekken. De power cell charger heeft bij mij ook even geduurd.

2. Tsja, kelpweed wat door je Cyclops heen komt is niet mooi, maar ook niet spelbrekend.

3. Er is bewust niet gekozen voor procedural generation, waarom precies weet ik niet meer

4. Dat zou wel heel makkelijk worden dan om lost river en lava zones in te gaan

5. Ach, het is maar wat je er mee doet :)

6. Thermal upgrade in je Cyclops zetten, parkeren bij lava vent en voila opladen maar. Power cells gewoon meenemen als je de Cyclops parkeert bij je basis en opladen maar. Er is sprake van een docking port voor de Cyclops in een toekomstige update.

7. Niet mee eens, de levis geven juist risico mee met het spel. Als je ze tegen komt zijn ze, als je in een voertuig zit, niet gelijk dodelijk, je kan ze gemakkelijk ontwijken. Het enige wat je niet moet doen is ze tegenkomen en aggroen als je zonder voertuig aan het duiken bent.

• Thierry88
Dat ze voor een vaste map in plaats van procedural generation hebben gekozen maakt dat de wereld zo gedetailleerd is. Stel dat de verschillende typen biomes random verspreid zaten, dan had je waarschijnlijk allemaal copy-paste stukjes van bepaalde soorten planten en andere objecten gehad. Veel spellen met random maps hebben lang niet zo'n gedetailleerde wereld en zijn ook niet erg random. Nu zijn alle elementen en onderwaterlandschappen op de map door de designers gecreëerd en ik vind dat ze er in geslaagd zijn een wereld te creëeren waarin ieder type biome zijn eigen sfeer heeft. Ik ben het wel met je eens dat als je eenmaal alle biomes gezien hebt en de endgame gehaald hebt, er niet echt meer iets over blijft om voor verder te spelen of overnieuw te beginnen.

• Looney11
Zo, base gemaakt in lost river, voldoende high-end ores gemined om de grotere dieptes aan te kunnen. Nu de push door ILZ en ALZ om te kijken wat we daar aantreffen. Ik hoop alleen dat ik een portaal kan gebruiken om wat sneller te reizen van lost river naar safe shallow base, iedere keer met de Cyclops langs die ghost levithian laveren is ook niet alles :)

Ideale plek trouwens, bij die boom, 3 thermal plants zijn voldoende voor scanner room, moonpool, water filtration unit en wat andere meuk. Nu de Cyclops nog uit zien te rusten met een thermal upgrade, kan ik die makkelijk bij een vent parkeren en laadt ie mooi zichzelf op :).

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-08 12:08
Nu al de verrassing van het jaar voor mij. Wat een heerlijke game! Lang geleden dat ik zo hooked was aan een spel, zodanig dat ik 's avonds in m'n bedje lig te fantseren over wat ik allemaal nog zou kunnen doen (ik ben bijna 40 :$ ). Voel me weer het kleine jongetje van vroeger die een future classic aan het ontdekken is (Prince of Persia, Dune2, Quake, Half-Life etc).

Uurtje of 20 er in zitten nu. Moet mezelf wel afremmen, komende dagen maar even niet spelen, die 20 uur zijn in z'n geheel afgelopen weekend gespeeld. O-)

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

quote:
EvaluationCopy schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:01:
Nu al de verrassing van het jaar voor mij. Wat een heerlijke game! Lang geleden dat ik zo hooked was aan een spel, zodanig dat ik 's avonds in m'n bedje lig te fantseren over wat ik allemaal nog zou kunnen doen (ik ben bijna 40 :$ ). Voel me weer het kleine jongetje van vroeger die een future classic aan het ontdekken is (Prince of Persia, Dune2, Quake, Half-Life etc).

Uurtje of 20 er in zitten nu. Moet mezelf wel afremmen, komende dagen maar even niet spelen, die 20 uur zijn in z'n geheel afgelopen weekend gespeeld. O-)
LOL!

Ik had hetzelfde gevoel (35 hier) en yep, ook ik sloot na menig speeluren de ogen en ik was weer in Subnautica, verbeteringen/uitbreidingen van m'n base aan het plannen en mentale to-do-lijstjes maken. :D
Het is ondanks z'n minpunten, een ongelooflijk verslavende game.

• strider1007
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08:54
Leeftijd blijkt geen bezwaar... 54 hier...

Na een uurtje een "geleende" versie te hebben gebruikt het origineel aangeschaft.

En geen seconde spijt.

Twee save-games aangemaakt. Een op survival niveau waar ik het spel in speel, en een waar je niet dood kunt gaan.
Die laatste had ik nodig om de donkere gedeeltes te verkennen en mijzelf een beetje te te de- sensitiveren.

Ik ben er een uit de JAWS generatie. Met andere woorden ik ben bang voor alles wat er onzichtbaar onder mij in het water kan rondzwemmen. En dan vooral wat er honger heeft..

Oftewel ik ben bang voor de donkere stukken waar je alleen enge geluiden hoort.. Zeker na het zien van wat reakties-op-enge-momenten op youtube..

Man, het moment dat je voor het eerst in de verte een schimmige Leviathan ziet zwemmen...

Ik heb errug veel Skyrim gespeeld ( 2000+ uur ). Daar heb je slaughter-fish. No biggie. Guppies die een beetje bijten... . En een mod ( jaws ) die ze erg groot maakt. Heel errug groot... Ik stond regelmatig aan de rand van een rivier en besloot heel veel kilometers om te lopen... Ja, ik weet dat het om pixels op mijn monitor gaat, maar miijn fantasie is te levendig..

Bert Visscher heeft ooit een komisch stukje gedaan waarin hij als cowboy door 64.000 indianen achterna gezeten werd. Onder handbereik zes kogels, ( *werpt blik over schouder* ) 64.000 boze indianen : HAAST ! ! !
Dat gevoel duikt op bij de meeste rare geluiden en de plekken waar de verlichting van de seamoth of de cyclops niet meer helpt..

Fantastisch..

Ik ben in de survival mode nu nog maar twee keer dood gegaan, beide keren door zuurstofgebrek.. Heb Leviathans en Bonesharks, Ampeels en Crabsnakes ontweken.

Die ene keer dat mijn sea-moth door een Leviathan werd vermorzeld ( *schone onderbroek nodig heeft* ) ben ik nog ontsnapt en kon ik terug zwemmen...

TOPGAME en voor wie twijfelt: Gewoon doen. Waag de sprong in het duister..

Deze game is zijn geld waard..

strider1007 wijzigde deze reactie 26-02-2018 22:47 (4%)

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-08 12:08
We kunnen elkaar de hand schudden. Ook ik heb Jaws gezien, per ongeluk toen ik veel te klein was. Met de genoemde zwemangst als gevolg. Gek genoeg draagt dat nu alleen maar bij aan de beleving... honderden meters onder water en nog in een grot ook! Het gevoel dat het spel geeft als je je 'veilige' seamothje verlaat om een stuk erts op te pakken... heel knap.

Met een ruime bocht om die Ghost Leviathan heenzwemmen en in een soort van mini-grotje denken veilig te zijn om de Seamoth te reparen. Steekt dat kreng opeens z'n hoofd die grot in, hij (zij?) paste er toch in :X

Of een reaper die er met m'n duur geupgrade Seamoth vandoor ging.... Elke paar uur krijg je wel weer zo'n verrassing om je oren. Ik ben blij dat ik niet in VR speel :+

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

@strider1007 , @EvaluationCopy en ik maar denken dat ik de enige was met een irrationele angst om bij de diepe, vooral donkoere krochten van Subnautica het Spaan benauwd te krijgen :X :D

Zit je dan met je Seamoth en je goede gedrag en kom je leviathan class .... dingen tegen om je het leven zuur te maken :')

Overigens begint hat langzame laden van textures mij nu toch wel extreem te irriteren. Zit ik ineens weer vast in een rots omdat deze niet snel genoeg kon laden op de XBO, of is er zo 80% van mijn hull af in de Seamoth :F

• lola
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-03 20:10
quote:
EvaluationCopy schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:41:
Het gevoel dat het spel geeft als je je 'veilige' seamothje verlaat om een stuk erts op te pakken... heel knap.
Heel herkenbaar. De keer dat ik misklikte en niet direct in seamoth klom.. Zo ongeveer de langste paar seconden van mijn leven :').

• Luxurydiver
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 04:07
Mooie verhalen! Indeed het blijven spannende momenten ook voor de tweede keer Survival modus na het spel al uitgespeeld te hebben.
Doe het nu stuk rustiger aan om een super basis te bouwen op de plek waar ik tijdens de eerste uitspeel ronde dacht dit wordt mn volgende plekje.
Ben zelf een duik instructeur en nog steeds is iedere nacht duik altijd spannend, dit spel geeft je bijna hetzelfde gevoel maar niet het natte pak ;) Erg knap gedaan.
Het desoriënterende gevoel in caves maar ook in gebroken space ships , super! Soms billenknijpend als je niet meer weet waar je bent...
Ook het `veilige gevoel` in de voertuigen totdat je een Levi tegenkomt is top ... dan ....
Weekend maar weer verder.
.

Apple, Porsche and Panerai

• Looney11
De "angst" verlaat mij wel op het moment dat ik de zaakjes (weer) goed voor elkaar heb. In het begin is het donkere diepe wat eng, maar als je dan uiteindelijk ergens op een rustig plekje, op 900 meter diep, je nieuwe basis in elkaar gezet hebt en omringt wordt door erts en andere zaken die erg makkelijk voor het oprapen liggen, is de sprong naar het volgende avontuur snel gemaakt.

Daar schuilt dan het gevaar in dat je dan je zaken kwijt raakt en al ras met veel pijn en moeite (en weinig zuurstof) je diepe basis bereikt, zonder voertuig of met een voertuig die niet geschikt is (seamoth gaat maar tot 900 meter max).
Gelukkig had ik een voorraad ores aangelegd die me zouden helpen mocht ik iets kwijtraken. Inderdaad, bij mijn reis naar het electriciteitsstation m'n Prawn verlaten omdat ik die niet door de tunnels door kreeg en op de terugweg er achter komen dat je icoontje mist van het scherm, kortom, doorcrossen naar de parkeerplek van de Cyclops en aan de lange terugreis beginnen om een nieuwe Prawn in elkaar te gaan zetten.

Houdt je van de straat zeg maar :)

• overdoseh
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 10-08 16:28
Leuke verhalen om te lezen op dit topic. Twijfel toch wel of ik deze game ook ga halen. Voor No Man's Sky was ik ook erg gehyped. Die hype was echter na 2 dagen wel weer over. Wat een deceptie was dat. Ik speel veel league of legends, en vind het leuk om na een paar potjes iets te hebben om tussendoor te spelen. Vandaar dat ik Subnautica op de radar heb.

Volgens mij is Subnautica nu 22 euro op steam. Ik zou ook nog altijd even kunnen wachten op een sale (maar hoelang ga ik dat wachten volhouden ;)).

• Auredium
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12:34

Auredium

Informaticus Chaoticus

Topicstarter
quote:
overdoseh schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:40:
Leuke verhalen om te lezen op dit topic. Twijfel toch wel of ik deze game ook ga halen. Voor No Man's Sky was ik ook erg gehyped. Die hype was echter na 2 dagen wel weer over. Wat een deceptie was dat. Ik speel veel league of legends, en vind het leuk om na een paar potjes iets te hebben om tussendoor te spelen. Vandaar dat ik Subnautica op de radar heb.

Volgens mij is Subnautica nu 22 euro op steam. Ik zou ook nog altijd even kunnen wachten op een sale (maar hoelang ga ik dat wachten volhouden ;)).
No mans sky is ook een hele leuke game geworden hoor. Het is alleen zo dat de initiële beloftes met de launch niet konden worden waargemaakt.
Wat betreft Subnautica denk ik dat je minimaal 3 tot 6 uur speelplezier hebt als je alleen de verhaallijn volgt en niets veel geeft voor het verkennen en creatieve deel van het spel. Vind je het creatieve deel van het spel leuk (wat ik juist leuk vond) dan haal je een veelvoud van die zes uur eruit.
Een verschil tussen NMS en Subnautica is dat bij Subnatuica de 1.0 versie gewoon 'af' is (op wat bugs na) en bij NMS was de 1.0 versie eigenlijk gewoon versie 0.5.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

quote:
Auredium schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:45:
[...]

Wat betreft Subnautica denk ik dat je minimaal 3 tot 6 uur speelplezier hebt als je alleen de verhaallijn volgt en niets veel geeft voor het verkennen en creatieve deel van het spel.
Je maakt een grapje, hoop ik? Ik heb nog niemand gezien die de game in de eerste playthrough in 6 uur heeft uitgespeeld. Zelf ga ik eerder voor de 30 - 40 uur.

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

quote:
Ed_L schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:46:
[...]

Je maakt een grapje, hoop ik? Ik heb nog niemand gezien die de game in de eerste playthrough in 6 uur heeft uitgespeeld. Zelf ga ik eerder voor de 30 - 40 uur.
Idd ik heb 26u gestopt in mijn final playtrough, en daar had ik al kennis van het spel en half het verhaal door 30+ u in Early Access te hebben gespeeld..

Dus 6u lijkt mij idd niet echt haalbaar.. Ik denk zelfs al speel je met een guide naast je die alle stappen uitlegt, haal je die tijd nog niet om alle raw materials binnen te halen en gear te craften die je nodig hebt..

Setup | Steam

• overdoseh
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 10-08 16:28
quote:
Ed_L schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:46:
[...]

Sterker nog, hij noemt zelfs 3 uur... (3 tot 6 uur). Ik schrok hier wel een beetje van eigenlijk haha.

• Pendora
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08:09
3-6 uur is misschien te doen als je alleen het verhaallijn volgt, niks scant, geen leuke basis (kantoor woon slaap etc) maakt, niet rustig door alle biodomes heen zwemt. Als je een beetje het spel leuk wil spelen heb je echt wel veel meer tijd nodig

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
Pendora schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:22:
3-6 uur is misschien te doen als je alleen het verhaallijn volgt, niks scant, geen leuke basis (kantoor woon slaap etc) maakt, niet rustig door alle biodomes heen zwemt. Als je een beetje het spel leuk wil spelen heb je echt wel veel meer tijd nodig
Ik geloof er niks van dat je het in 3-6 uur kunt doen, al ken je het hele spel op je duimpje. Je kunt best wat dingen skippen maar je hebt wel prawn suit en (of?) cyclops nodig enzo, inclusief diepte-upgrades en dat betekent hoe dan ook dat je een basis moet maken en dus blueprints en bakken materialen moet verzamelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Looney11
Zo, eerste run klaar, hilarisch dat einde van de credits.

Nu bedenken of ik nogmaals ga survivalen met Hardcore of gewoon creatief ga zitten zijn..

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

Ik ben wel zo ongeveer klaar voor de endgame, lijkt me.
spoiler:
Cyclops: depth module Mk3, engine efficiency, 6 Ion power cells
Prawn: depth module Mk2, engine efficiency, drill arm, grappling arm
Heb een tweede base in de kamer vóór die boom waar Ghost Leviathan eieren in zitten. Deze base is bedoeld om te minen.
Ik denk erover om nog een base in de volgende Lava zone te bouwen, waar ik al geweest ben (Lava Castle).

Ik zit alleen met nog een paar modules in mijn maag. Ik heb nog geen Cyclops defense/shield, Cyclops thermal generator en Cyclops sonar upgrade. Tegelijkertijd heb ik niet echt het idee dat ik ze nodig heb.

• Looney11
quote:
Ed_L schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:10:
Ik ben wel zo ongeveer klaar voor de endgame, lijkt me.
spoiler:
Cyclops: depth module Mk3, engine efficiency, 6 Ion power cells
Prawn: depth module Mk2, engine efficiency, drill arm, grappling arm
Heb een tweede base in de kamer vóór die boom waar Ghost Leviathan eieren in zitten. Deze base is bedoeld om te minen.
Ik denk erover om nog een base in de volgende Lava zone te bouwen, waar ik al geweest ben (Lava Castle).

Ik zit alleen met nog een paar modules in mijn maag. Ik heb nog geen Cyclops defense/shield, Cyclops thermal generator en Cyclops sonar upgrade. Tegelijkertijd heb ik niet echt het idee dat ik ze nodig heb.
spoiler:
Thermal generator is erg handig voor zowel de Cyclops als de Prawn, zeker in de lava zone(s) waarin je beestjes tegen gaat komen die erg van energie houden.

Een base in de lava zone lijkt me niet erg handig, gezien de vele Warpers die er rond hangen + nog 2 andere, wat grotere gevaren. Nu zullen die je basis niet slopen maar iedere keer flooding repareren terwijl je bijna geen lucht mer hebt is ook niet alles.

Ik ging vanauit de Ghost Tree Cove, waar mijn basis zat, naar de lava zone toe om Kyanite te halen, later thermal base gedaan en toen de sprong naar beneden gewaagt.

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Moderator Spielerij

Heb het vorige week ook uitgespeeld, bijzonder vermakelijk geweest! Ik zou alleen wel willen dat het eindspel lastiger is. Als je nu eenmaal de resources hebt, is het vrij makkelijk te halen. Zelfs met een minimale setup.

Wat ik wel mooi vind is dat er locaties zijn die niet nodig zijn voor het verhaal, maar wel iets toevoegen. Zo vond ik in mijn laatste sessies opeens compleet onverwachts een afgesloten ruimte (met tablet) zonder teleport, waar allerlei informatie te vinden was over de geschiedenis.

• Grotman
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

Grotman

Moderator Spielerij / Cryptocurrencies
quote:
overdoseh schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:40:

Ik vond/vind Subnautica echt een grote aanrader. Goede mix van allerlei elementen, het zit goed in elkaar en is zowel spannend als relaxt om te spelen. Probeer hem gewoon op Steam, binnen twee uur kun je altijd nog refunden, maar de kans is klein dat je dat wilt. ¤22 is een koopje voor zo'n goed spel.

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

quote:
Looney11 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:23:
[...]

spoiler:
Thermal generator is erg handig voor zowel de Cyclops als de Prawn, zeker in de lava zone(s) waarin je beestjes tegen gaat komen die erg van energie houden.

Een base in de lava zone lijkt me niet erg handig, gezien de vele Warpers die er rond hangen + nog 2 andere, wat grotere gevaren. Nu zullen die je basis niet slopen maar iedere keer flooding repareren terwijl je bijna geen lucht mer hebt is ook niet alles.

Ik ging vanauit de Ghost Tree Cove, waar mijn basis zat, naar de lava zone toe om Kyanite te halen, later thermal base gedaan en toen de sprong naar beneden gewaagt.
Blijkt dat ik die upgrades al wel had gevonden, maar nog niet gemaakt. Ik was ook even abuis, want je maakt ze niet in de Moonpool of de upgrade station, maar in de Cyclops zelf. Bummer.

Die base had ik toch gemaakt. En hij is nutteloos. Ben in één keer doorgestoten naar de diepste laag en...
spoiler:
teruggewarped naar mountain island. Nu op zoek naar die ingredienten, wat ik een logisch, maar vervelender onderdeel vind.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True