Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ging net een winkel binnen, ineens word het beeld wit en vervolgens weer normaal maar dan met gekke kleuren. Iemand anders dit al gehad? (pc versie) Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/mubex5.jpg
Verder aantal freezes gehad so far.en het menu is buggy. Zo jammer dit van de launch. Het had zoveel beter kunnen zijn. Hopen dat de patch veel fixt! En snel komt!!

Zoals jullie zien werkt ultrawide wel. Dat is dan wel weer vet:P

[ Voor 8% gewijzigd door j0ppie op 07-10-2016 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Game speelt wel prima, alleen had iets meer verwacht van de graphics (xone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 06:30
kmichael schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 18:56:
[...]

Hier draait het spel wel soepel in 4k alles op high behalve AA, het schokt hier niet hoor alleen jammer van de 30 FPS cap. Misschien heb jij wel een hele slechte oale kroam PC...
Nah, i7 6700 en radeon R9 390, speel wel op 3440 x 1440. Anyway nu toch al gerefund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Colour Correction / Blur Removal

https://sfx.thelazy.net/games/preset/6205/

Zie wel een duidelijk verschil er tussen.

https://www.reddit.com/r/...ion_blur_removal_reshade/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:48

DikkeBMW

Live '25

Hmm. Game hing zo half vast tijdens een laadscherm (3min gewacht). Dus afgesloten. Nu laad ik voor de 1e keer in die kerk van Father, en kan ik niet lopen. Camera, map, menu etc doet het, maar wapenring, lopen enzo niet. What to do what to do...

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Vind het er niet altijd beter op geworden. Zeker in het donker. Het ligt is wel erg blauw ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik moet nog beginnen met de game maar ik wil alvast zeggen dat de Collectors Edition een veelvoud beter is dan de versie die met Mafia II gemaakt is. Nette inhoud en kwalitatief best goed te pruimen. Afgaande op de promo foto was ik niet te enthousiast maar dit ziet er gewoon goed uit. Tweetal LP's, mooi artboek, mooie 'case' voor de game zelf, onderzetters van leer, dogtags en wat prints.

Morgen maar eens kijken hoe de game is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Bremg schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:04:
[...]

Nah, i7 6700 en radeon R9 390, speel wel op 3440 x 1440. Anyway nu toch al gerefund.
Jammer is dat, misschien kun je het straks een keer weer proberen als het spel in de rommel bak is beland ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
kmichael schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:20:
[...]

Jammer is dat, misschien kun je het straks een keer weer proberen als het spel in de rommel bak is beland ;)
ja of als die gepatch is over een dag of 2 :P Vraag me echt af wat er in die patch zit behalve dan 60fps. Ik kom steeds meer foutjes tegen. Ga nog 1x proberen maar als die weer freezed ga ik gears spelen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

DikkeBMW schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:06:
Hmm. Game hing zo half vast tijdens een laadscherm (3min gewacht). Dus afgesloten. Nu laad ik voor de 1e keer in die kerk van Father, en kan ik niet lopen. Camera, map, menu etc doet het, maar wapenring, lopen enzo niet. What to do what to do...
Vanalles geprobeerd/opnieuw gestart en ik krijg het niet werkende. Kan dus eigenlijk gewoon niks doen nu in die kerk. Save file corrupted ofzo? Zou wel ruk zijn :{

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nog niet zo ver in de game maar het sfeertje is in ieder geval niks mis mee met die muziek zo, biertje en steek net een (sigaretje] op, White Rabbit op de auto radio :+

Verhaal tot op heden ook nog erg mooi, zit er gelijk in, voice acting is erg goed imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 22:42
Kun je met Mafia ook gewoon in de bar wat drinken, en je kleding veranderen etc?
Heb helaas half uurtje kunnen spelen maar dan loopt hij vast. Sfeer was wel heerlijk vond ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
speel hem op controller op pc.. is die intro enkel die cut-scene en dan met die vrachtwagen, meer niet ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ondanks mij twijfels toch de game gekocht voor de PC.
-Sfeer zeer goed
-Cutscenes zeer goed
-Verhaal begint goed ( ben pas in het begin )
-Muziek geweldig
-Grafisch niet eens zo heel slecht...
-30 fps meh!
-Crash to desktop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Odessa schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:50:
Ondanks mij twijfels toch de game gekocht voor de PC.
-Sfeer zeer goed
-Cutscenes zeer goed
-Verhaal begint goed ( ben pas in het begin )
-Muziek geweldig
-Grafisch niet eens zo heel slecht...
-30 fps meh!
-Crash to desktop :(
Niemand hoeft nog een PC review te schrijven, je van het mooi samen. Gewoon even 1 of 2 daagjes wachten tot de patch. Hopelijk zijn de crashes dan weg en sowieso de frameratecap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fan1970
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-01 11:51
Korte vraag; heb wat oudere hardware namenlijk een i7 2630 processor, 12gb ram en een AMD 6990m krijg ik Mafia 3 dan aan de praat of net niet? Rise of The Tomb Raider en Doom 3 deden het net wel. Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Zit er nu ook een uurtje in, zeer sterk verhaal.
Auto handeling niet zo lekker als een GTA maar het valt me zeker niet tegen.

Ik vind die side missies nog wat vaag.
Er is side quest 'Track down and Kill Dixie Patrols' en die wil ik graag even afvinken, voor ik met die kerel praat. Maar het lijkt niet te kunnen lukken. Geen marker of iets in de buurt te vinden. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
fan1970 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:24:
Korte vraag; heb wat oudere hardware namenlijk een i7 2630 processor, 12gb ram en een AMD 6990m krijg ik Mafia 3 dan aan de praat of net niet? Rise of The Tomb Raider en Doom 3 deden het net wel. Dank alvast
meot wel lukken. :) Game is niet zo zwaar als veel mensen verwachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Korte vraag, hoe is de stabieliteit op de xbox / consoles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:38
Wat wil die no witness in het blauw bij de minimap betekenen? Deze knipperd als ik de eerste missie verlaat bij de haitianen? Betekend dit dat ik iemand vergeten ben om te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:33

ettie1990

PSN:ettiesick

Tot nu toe 1x vastloper gehad, sfeer vind ik geweldig muziek uit de jaren '60. Een van mijn beste investeringen ooit qua spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwins1984
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Hoewel ik die 30 fps cap erg triest vind, toch maar een key gekocht. De setting en sfeer lijken me toch een hoop goed te maken.

Is er al iets meer bekend wanneer de 60 fps patch gereleased word btw? :)

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
BinaryRun schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:43:
Korte vraag, hoe is de stabieliteit op de xbox / consoles?
Kijk 2:46

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 09:45
Paar uur gespeeld. mooie sfeer en verhaal, actie maar mijn god wat is de AI slecht. Of ronduit niet aanwezig. Alles op 'hard' staan maar ze lopen gewoon voorbij, blijven staan en reageren heel voorspelbaar of niet. Doet wel enorme afbreuk aan de ervaring in mijn ogen. Niet veel beter dan in de demo's Helaas.

Tot nu kun je gewoon even fluiten achter een deur en ze lopen gewoon naar binnen stuk voor stuk. Hoppa takedown.

(PS4 versie)

[ Voor 26% gewijzigd door BuG2FiX op 07-10-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-06 13:02
Edwins1984 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:03:
Hoewel ik die 30 fps cap erg triest vind, toch maar een key gekocht. De setting en sfeer lijken me toch een hoop goed te maken.

Is er al iets meer bekend wanneer de 60 fps patch gereleased word btw? :)
Dit weekend dus lang zitten we er niet aan vast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Uurtje gespeeld.

Eerste indruk. Als je GTA gewend bent voelt dit zeer stroef aan. Van car handling tot character movements.

Focus ligt op het verhaal en cut scenes lijkt me. Ik hoop dat dit wat de sterkte wordt van dit spel want vrees dat het anders een flop wordt. Net eventjes wat free roam gedaan maar boeide me weinig. Grafisch ook maar "wazig"

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:26
Ben inmiddels wat verder.. mijn hemel, wat is dit toch een topgame. de setting, sfeer, het klopt precies. en het speelt heerlijk weg. Beste game die ik in jaren gespeeld heb. Waar GTA5 mij totaal niet kon boeien, houdt deze game me vanaf seconde 1 bezig. Heerlijk!

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Laatst online: 14-08 21:41
Heb hem gepreordered maar nog niet opgehaald. Maar valt me op dat de meningen verschrikkelijk uiteen lopen. Of het is helemaal niks of het is een de beste game in jaren zoals hierboven beschreven. Toch wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
mike30 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:49:
Heb hem gepreordered maar nog niet opgehaald. Maar valt me op dat de meningen verschrikkelijk uiteen lopen. Of het is helemaal niks of het is een de beste game in jaren zoals hierboven beschreven. Toch wel apart.
hmm, de game is wel goed denk ik. Alleen technisch is die slecht. Dat is beetje het probleem. Dan krijg je veel haters die hun frustratie op het internet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Laatst online: 14-08 21:41
j0ppie schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 23:13:
[...]

hmm, de game is wel goed denk ik. Alleen technisch is die slecht. Dat is beetje het probleem. Dan krijg je veel haters die hun frustratie op het internet zetten.
Ik heb mafia 1 & 2 meerdere keren uitgespeeld puur ook omdat de sfeer in mafia 2 verschrikkelijk goed was. Het klopte gewoon. Ben nu al een tijdje bezig met GTA en ga Mafia 3 ook wel spelen maar hoop toch wel dat het een beetje goed te besturen is en dat het niet alleen cutscenes kijken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 10:37
Zojuist 3 uur gespeeld, toch een beetje een verdeeld gevoel.

Mafia 2 was in mijn opinie een zéér sterke game, misschien geplaagd door z'n simpele gameplay, maar voor het budget meer dan acceptabel. het verhaal en setting daarentegen waren super, en leidde de aandacht af van de kleine foutjes van de engine.

Mafia 3 daarentegen lijkt het nog meer van het verhaal af te laten hangen, waardoor gameplay, en vooral engine een beetje te kort doen. Soms heb ik het idee dat mafia 2 qua graphics beter is...dat is een spel uit 2010.....

De cutscenes zijn mooi, maar van de open wereld graphics kun je verder weinig verwachten. Als een PC gamer anno 2016 ben ik hier wel een beetje teleurgesteld (om van de 30fps lock niet eens te spreken..). Verder zijn de physics vreemd, en dat valt helaas een beetje te vaak op.

Maar er zijn ook positieve kanten! het verhaal tot zover verdient een a+, evenals de soundtrack...
Het verhaal boeit me enorm, en raakt de juiste snaren. Het spel is speelbaar, maar ik hoop op een patch, niet alleen voor de 30fps, maar ook om de blur/textures wat te verbeteren. Ik had meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
Ik heb Mafia 2 maar eens gestart, wat een verademing is het toch als de game vloeiend draait zonder framelock. Ga me tijd daarmee verdoen totdat de update er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:16

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Hmm tja ik moet ook eerlijk toegeven dat de game hier en daar technisch rammelt. Als je bijvoorbeeld geraakt wordt krijg je een rode rand op je scherm. Helaas resulteert dat op mijn UltraWide in een rood vlak midden in het scherm. ;-) Niet heel storend maar wel slordig...

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Is er een mogelijkheid tot het uitzetten van de achteruitkijkspiegel? Stoor me mateloos eraan mede omdat het er echt slecht uitziet.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje54
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 12:50
Wat ik jammer vind is de instellingen voor de pc, als je kijkt wat je kan veranderen grafisch en audio doet me dit denken aan console....samen met wat andere dingetjes echt een console game na mijn idee....

Keek er zo naar uit naar dit deel maar het valt me allemaal een beetje tegen. Hoop dat een patch veel goed gaat maken anders refund bij steam en dan wacht ik wel tot ie goedkoper word. Want hoe 2K nu met de pc gamers om gaat sorry hoor maar dat kan gewoon niet!!

Zo zonde van de game want de muziek ect ect en de sfeer is best ok:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
Vanavond Mafia III kunnen spelen en ik zal allereerst de negatieve punten benoemen:

- 1x een random crash gehad
- Het opstarten / het hoofdmenu gaat erg buggy op mijn Ultra Wide monitor (3440x1440). Maar zodra je in-game bent dan zijn al deze problemen weg.

Positieve punten:

- Het verhaal is tot nu toe erg goed. De personen die je in het spel tegenkomt zijn erg goed en lijken totaal niet op elkaar.
spoiler:
In het begin wordt je snel in de actie gegooid waar je wel even aan moet wennen. Je wordt ook geïntroduceerd bij veel andere personen waardoor het nogal lastig is te onthouden wie wie is. Maar hoe verder je komt hoe beter het gaat

- De animaties zijn erg goed. Zowel het schieten, achter dingen hiden, over auto's heen springen en wat mij het meeste verraste zijn de animaties van de gezichten. Destijds met L.A. Noire deden ze het erg goed wanneer personen spraken en je kon goed zien of ze de waarheid spraken. Maar het voelde allemaal niet echt "natuurlijk". Tot nu toe hoefde ik geen mensen te ondervragen, maar de animaties van de gezichten etc. zijn heel erg goed.
- Cutscenes zijn erg goed. In het begin wel heel erg veel cutscenes, maar hopelijk wordt dat straks minder.
- Muziek blijft toch wel een mooi ding in de Mafia games. Al heb ik wel het gevoel (correct me if i'm wrong) dat sommige nummers niet van die tijd komen, maar veel later zijn gepubliceerd. Maar daarentegen gaat de tijd snel, dus het zou kunnen dat de nummers in Mafia III wel uit die tijd komen. Met Mafia II had je totaal dit gevoel niet (maar dit is niet een slecht iets).

Niet negatief en niet positief (meer waar ik nog niet van weet of het nu goed of slecht is)

- Graphics: Deze zien er "vreemd" uit. De graphics zien er niet slecht uit, maar het lijkt er op dat alles "blurry" is. Hoe verder je kijkt hoe meer blur je ziet. Het komt waarschijnlijk omdat het een port is van de consoles, en dat de graphics daarom een beetje apart zijn. Maar ik wil nog meer spelen om te zien of het nu goed of slecht is. Ik zag al wel dat er bepaalde graphics mods waren die de shading aanpaste, misschien dat ik deze maar is een keer moet gaan proberen.
- 30 fps: Persoonlijk merk ik er niets van. Ik weet ook niet of ik toevallig de nieuwe patch al heb, maar ik kan nu niet echt zeggen dat ik 60 fps mis ondanks dat mensen zo aan het "klagen" zijn. Misschien dat als de patch uit is dat ik het verschil kan merken, maar tot nu toe heb ik er geen last van.

Conclusie:

Het verhaal is wat ik had verwacht (echt een Mafia game) en daar ben ik blij om. Wat ik nog graag verbeterd zie zijn de graphics. Deze gaan natuurlijk niet door de ontwikkelaars verbeterd worden, maar tegenwoordig zijn mensen al snel bezig met Shader Mods en andere dingen, dus deze ga ik waarschijnlijk proberen wanneer ze uit zijn (heb al gezien dat er Shader Mods beschikbaar zijn).

Nog enkele screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/438364144687159383/364D437DA82A7FE9DC9F380D5635A326E3FECD1E/?interpolation=lanczos-none&output-format=jpeg

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/438364144687159689/874676DAD5D45D6BC0A2FFD654C4D36802DA8620/?interpolation=lanczos-none&output-format=jpeg

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/438364144687159569/0C3D277A71D3B6F52C48A6ECAB1E6F763589F4C7/?interpolation=lanczos-none&output-format=jpeg

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/438364144687159795/5BAFC016B29312E670E43557EA12ED879A65E012/?interpolation=lanczos-none&output-format=jpeg

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/438364144687159998/FB37C9DC4ACCF832FD272A20249A4801E3A31F86/

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/438364144687159899/6BDF1F302D713485E3A41B91D3FD594497C10FF3/?interpolation=lanczos-none&output-format=jpeg

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Ik heb dat blurry gedoe uitgekregen door te vogelen met motion blir, hierna wel de game compleet opnieuw opstarten. Dan is het weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:32

On_E

Housemusic

BuG2FiX schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:05:
Paar uur gespeeld. mooie sfeer en verhaal, actie maar mijn god wat is de AI slecht. Of ronduit niet aanwezig. Alles op 'hard' staan maar ze lopen gewoon voorbij, blijven staan en reageren heel voorspelbaar of niet. Doet wel enorme afbreuk aan de ervaring in mijn ogen. Niet veel beter dan in de demo's Helaas.

Tot nu kun je gewoon even fluiten achter een deur en ze lopen gewoon naar binnen stuk voor stuk. Hoppa takedown.

(PS4 versie)
De AI is zeker dom, daarom ga ik 'guns blazing' naar binnen bij vijanden ipv stealth + fluiten.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik heb het idee dat het enkel een console poort is naar pc en echt niks verbeterd hebben voor de pc. Dit kun je zien aan:
Opties menu
Aiming, je kunt geen fatsoenlijke headshots maken, geen pc crosshair
Dus controller based, niet geoptimaliseerd voor muis/keyboard
Slechte textures, graphics niet beter als console. Setting high en low heben dezelfde textures, alleen de effecten lijken iets mooier.
Crashes
Geen goede widemonitor support
Geen output kanalen kiezen audio
Enz...

Daarbij vind ik het een geweldige game, dus vat het niet verkeerd op!

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat idee heb ik ook. Snap niet dat ze niet voorzien hebben dat dat gewoon een enorme weerslag op de marketing en imago geeft. Persoonlijk zou ik zeggen, maak het dan puur console. Zo is gta v ook begonnen. Je hebt dan wel mensen die daar over klagen, maar dat is wel minder fundamenteel. En je hebt ook mensen die hem 2 keer kopen.
Ik heb nog steeds geen spijt van de aankoop, maar wel een klein beetje een dubbel gevoel.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
PerlinNoise schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 08:22:
Ik heb het idee dat het enkel een console poort is naar pc en echt niks verbeterd hebben voor de pc. Dit kun je zien aan:
Opties menu
Aiming, je kunt geen fatsoenlijke headshots maken, geen pc crosshair
Dus controller based, niet geoptimaliseerd voor muis/keyboard
Slechte textures, graphics niet beter als console. Setting high en low heben dezelfde textures, alleen de effecten lijken iets mooier.
Crashes
Geen goede widemonitor support
Geen output kanalen kiezen audio
Enz...

Daarbij vind ik het een geweldige game, dus vat het niet verkeerd op!
Heel goed punt, heb zelf 30 minuten de pc versie gespeeld, refund gevraagd en de PS4 versie gekocht, niet lang op de pc gespeeld dus echt een heel goed beeld heb ik niet, maar wat een verademing op de PS4, alles voelt gewoon zo veel beter aan, de menu's het beeld an sich, ik hoop voor de pc spelers dat de patch echt veel dingen gaat verbeteren want dit is gewoon niet pc waardig op dit moment imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Equazor_
  • Laatst online: 20:37
Heb er nu ook een paar uur op zitten.

Verhaal tot nu toe is goed
Muziek is ook goed
Cutscenes zijn ook prima
Ik mis de echte mafia sfeer uit deel 1 en 2 wel een beetje maar verder is de sfeer goed.

Wat ik minder vind:
Het hele beeld is erg blurry, ook na het uitschakelen van DoF en Motionblur,
Het lijkt er op dat ze een lage resolutie upscalen net zoals bij Quantumbreak, als je daar upscaling uit zette was het beeld ook ineens super scherp.
En het lijkt alsof ze alleen maar low resolutie textures hebben, het verschil tussen low en high is bijna niet waarneembaar.

Ik gebruik een 21:9 scherm (2560x1080) en je kan duidelijk zien dat het een 16:9 spel is
Het hoofdmenu is hier niet voor geschikt, gelukkig als je door klikt naar het spel dan is het wel goed.
Alleen zitten er wel weer foutjes in de markers en de hud/map
Als er poilitie achter je aan zit dan licht alleen het middelste 16:9 gedeelte op en niet het hele scherm.
Dat een cutscenes in 16:9 wordt afgespeeld vind ik niet erg.

Tot nu toe in de 3.5 uur dat ik gespeeld heb nog geen vastlopers gehad.
De 30 FPS cap vind ik niet erg aangezien deze toch met de volgende patch verholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Weet iemand hoe ik een Molotov Cocktail kan selecteren om te gooien ?
Bij mij staat Full maar ik kan het niet vinden...
PC versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:00
Vannacht voor het eerst opgestart (PC)

30fps is voor mij echt wennen, heb het gevoel dat de game daar heel traag van is geworden, heb gespeeld met toetsenbord en muis en dat werkt bij mafia totaal niet voor mij heb gisteren dan ook niet eens de intro afgemaakt en ben naar mijn bed gegaan...

Straks nog maar eens opstarten en dan maar eens een controller aansluiten, lees hier dat het verhaal goed is dus zonde om hem aan de kant te schuiven :) toch wel erg jammer dat de graphics heel matig zijn mijn gtx 1080 ligt gewoon lekker te slapen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
schumi1986 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 10:09:
toch wel erg jammer dat de graphics heel matig zijn mijn gtx 1080 ligt gewoon lekker te slapen
Scheelt wel bijna 200 watt aan verbruik :-P

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
  • Laatst online: 10-09 07:50
Net mafia 3 eventjes binnengehaald via de minder legale manier maar vindt hem heel erg tegenvallen

Ga ik dus ook niet kopen helaas vindt mafia 2 nog steeds beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:43
Bedankt voor all ervaringen en mini reviews hier boven. Het komt er dus weer eens op neer dat ik over een paar maanden waarschijnlijk een betere ervaring heb voor een budget prijs. De ontwikkelaars maken me het wel erg makkelijk met die "early acces" releases :)

Koop eigenlijk helemaal geen sp games meer aan het begin aangezien je dan toch niet afhankelijk bent van een goede playerbase. En niet om het geld, maar zo vaak gehad dat er nog dikke bugs in mijn eerste playtrough zaten of dat je savegame verloren gaat...ben er lichtelijk klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Net even met de controller verder gespeeld, stukje fijner als toetsenbord en muis.

Maar Pffff wat ziet het er beroerd uit zeg, het speelt ook echt helemaal niet lekker, het lopen gaat vrij houterig en in een auto is niet normaal te rijden (zachtjes accelereren en remmen zit er niet in)

Ook werkt v-sync niet? zet het steeds aan maar in game merk ik dat het niet werkt, als ik de game opnieuw start staat v-sync gewoon weer uitgeschakeld.

Helaas heb ik de game via een keysite gekocht maar anders had ik zeker een refund aangevraagd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
kmichael schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 10:02:
Weet iemand hoe ik een Molotov Cocktail kan selecteren om te gooien ?
Bij mij staat Full maar ik kan het niet vinden...
PC versie
Als je op middlemuisknop klikt dan heb je onderaan allemaal icoontjes staan, één daarvan is de het molotov icoontje. Je kan switchen van granaat naar een ander item door op "z" te klikken.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Equazor_ schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 09:40:
Heb er nu ook een paar uur op zitten.

Verhaal tot nu toe is goed
Muziek is ook goed
Cutscenes zijn ook prima
Ik mis de echte mafia sfeer uit deel 1 en 2 wel een beetje maar verder is de sfeer goed.

Wat ik minder vind:
Het hele beeld is erg blurry, ook na het uitschakelen van DoF en Motionblur,
Het lijkt er op dat ze een lage resolutie upscalen net zoals bij Quantumbreak, als je daar upscaling uit zette was het beeld ook ineens super scherp.
En het lijkt alsof ze alleen maar low resolutie textures hebben, het verschil tussen low en high is bijna niet waarneembaar.

Ik gebruik een 21:9 scherm (2560x1080) en je kan duidelijk zien dat het een 16:9 spel is
Het hoofdmenu is hier niet voor geschikt, gelukkig als je door klikt naar het spel dan is het wel goed.
Alleen zitten er wel weer foutjes in de markers en de hud/map
Als er poilitie achter je aan zit dan licht alleen het middelste 16:9 gedeelte op en niet het hele scherm.
Dat een cutscenes in 16:9 wordt afgespeeld vind ik niet erg.

Tot nu toe in de 3.5 uur dat ik gespeeld heb nog geen vastlopers gehad.
De 30 FPS cap vind ik niet erg aangezien deze toch met de volgende patch verholpen wordt.
Ik heb precies hetzelfde idee. Het spel ziet er heel erg blurry uit, en het verpest wel een klein beetje mijn gameplay. Misschien tot het spel maar is aansluiten op mijn TV (1080p, 16:9) en is met een controller spelen. Het verhaal verrast mij wel elke keer opnieuw.

Ik moet ook zeggen dat de engine best wel potentie heeft aangezien de animaties, models etc. er heel erg goed uit zien. Maar er is gewoon geen tijd gestoken in de PC versie van het spel wat heel erg jammer is. Ik zal in de komende dagen wel een uitgebreidere "review" plaatsen.

Conclusie tot nu toe: Wacht met het kopen van het spel. Ondanks de hele goede storyline kunnen er nog genoeg dingen aangepast worden (zoals graphics settings, 60 fps, bugfixes zoals crashen van de game etc.). Persoonlijk is het nog niet een hele erg ramp als je de game al koopt, maar persoonlijk is het wel fijner om een smoothere gameplay te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
visblegamer schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:03:
Net mafia 3 eventjes binnengehaald via de minder legale manier maar vindt hem heel erg tegenvallen

Ga ik dus ook niet kopen helaas vindt mafia 2 nog steeds beter
Ok dan, weg leggen nu dan en ook niet meer aanraken 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

BOL.com is pas vandaag gearriveerd met mijn CE. Kan er eindelijk ook aan beginnen.

Of niet... misschien toch eerst de patch afwachten.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Misschien een beetje offtopic, maar ok. Mijn GPU (GTX770 2gb) piekte op 77C en zit gemiddeld zo rond de 70/75. Ik zie veel verschillende dingen op internet hierover; is er toevallig iemand hier met een vergelijkbare kaart die me kan zeggen wat safe temps zijn?

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:10

ScreamGT

joejoe

Naar mijn weten, en gezien de info op de geforce forums zijn dit normale temperaturen voor die kaart. Max is 98c. Wat wel heel heet is.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Ik wil nog even terug komen op mijn vorige post. Ik heb geprobeerd om een shader mod te installeren, en de game ziet er nu totaal anders uit! Het blurry gedeelte is nu stukken verminderd en het is zelfs op een punt gekomen waarvan het er beter door wordt. Ik moet wel zeggen dat het er anders uit ziet, maar na het installeren van de shader mod voelt de game wel een stuk beter aan.

Onderaan heb ik enkele screenshots gezien en je kan het verschil erg goed zien. Ik ben blij dat ik nu de shader mod heb geïnstalleerd want het blurry gedeelte was één van mijn grootste nadelen dat deze game heeft. Dus nu lekker verder spelen :).

De shader mod kan je op de volgende manier installeren:

1. Download de shader mod (dit is een .exe bestand)
http://reshade.me/downloads/ReShade_Setup_3.0.0.exe

2. Installeer de mod en verwijs naar de map en het bestand:
X:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Mafia III\mafia3.exe

Je moet wel kijken waar je zelf Mafia III hebt geïnstalleerd, als je maar verwijst naar "mafia3.exe".

3. Download de We Wuz Colorful preset (een .ini bestand)
https://goo.gl/qg3RbR

4. Plaatst het .ini bestand in de root van de Mafia III map
X:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Mafia III\

5. Ga naar de root van de Mafia III map (zelfde als Nr. 4) en open het bestand dxgi.ini en plak onder het tabje [GENERAL] (mag helemaal onderaan) de volgende tekst:
PresetFiles=X:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Mafia III\We Wuz Colorful.ini

Kijk goed naar het pad wat ik heb gebruikt want de jouwe kan verschillen!

Laatste stap:

Open Mafia III en ga in-game en druk vervolgens op "SHIFT + F2". Vervolgens kan je hier een profile kiezen en als je het bovenstaand goed hebt gedaan kan je de preset uit het "We Wu Colorful.ini" kiezen.

Originele link naar de tutorial: https://sfx.thelazy.net/games/preset/6203/

Screenshot voor de Shader Mod:

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/438364144689380204/62D05F518CDEC9659EE128B3C578FF3C3DA8A3F0/

Screenshot na de Shader Mod:

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/438364144689380039/86BD9055884460925A094DD93C434665168D9296/

[ Voor 5% gewijzigd door Diigii op 08-10-2016 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:50

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

YouTube: Mafia 3 quality control

Hmm toch nog maar even niet kopen :P

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

DikkeBMW schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:46:
[...]

Vanalles geprobeerd/opnieuw gestart en ik krijg het niet werkende. Kan dus eigenlijk gewoon niks doen nu in die kerk. Save file corrupted ofzo? Zou wel ruk zijn :{
Ik ben nu opnieuw begonnen. En waarempel, game hang op het zelfde punt vast met laden. Laad-icoontje blijft bewegen dus het hangt niet echt vast, maar het staat nu al bijna een kwartier op dit zwarte scherm te laden. Dan toch maar weer geforceerd afsluiten, hopen op het beste? Begin er nu wel een beetje moe van te worden.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Haha leuk om te zien :) maar heeft de PS4 ook last van deze bugs. Ben er nog niet helemaal uit of ik het wil kopen.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Holy shit haha, immens veel bugs en glitches. Dat gaat toch nooit opgelost worden met 1 patch? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Bizar. Gewoon 7 minuten lang aan een stuk door glitches en bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:16

v8power67

Psn: Mausosaurus

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iFP3Ss1.jpg

Damn blij dat ik spel heb laten liggen..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:41
Niets bijzonders toch ? Van GTA zijn dezelfde filmpjes te vinden die 20 minuten duren, alleen is het dan opeens funny. Iets met twee maten meten ?

[ Voor 28% gewijzigd door Nol_NL op 08-10-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Kan mezelf totaal niet vinden in bugs etc. Speel het op de PS4 maar geen last gehad van framedrops of freezes speelt heerlijk weg!

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Pukson schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:41:
Kan mezelf totaal niet vinden in bugs etc. Speel het op de PS4 maar geen last gehad van framedrops of freezes speelt heerlijk weg!
Precies hetzelfde, ik denk dat 9 van de 10 mensen deze bugs ook niet tegenkomt. Dat maakt het misschien niet beter dat ze erin zitten, maar goed, vaak zijn ze wel extreem uitgebeeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn te lezen dat de PS4 versie goed bevalt.
Wat voor cijfer zouden julie (PS4) gebruikers deze game geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
  • Laatst online: 10-09 07:50
Sipio schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 13:00:
[...]

Ok dan, weg leggen nu dan en ook niet meer aanraken 8)
Gelukkig nog niet gekocht haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik speel hem nu met een Logitech F710 ipv de PS4 controller en dan werkt alles naar behoren op PC
en naar 3 uur in de game vind ik het een fantastische game met wat kleine glitches zoals mensen die door een muur vluchten en een ai die zijn plekje achter een cover niet kan vinden.
We hebben natuurlijk ook nog de 30fps (wat mij verder weinig problemen geeft) en wat wazige graphics waarvan het een en andere binnenkort zeer waarschijnlijk gepatched gaat worden.
Maar ik ga hem iig niet laten liggen en lekker doorspelen, maar ik ga hem wel nog een keer spelen nadat we een paar patches verder zijn _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ik heb hem nu ook een 4-tal uur gespeeld via Steam Link op m'n PC en ik moet zeggen: wat een elitist geneuzel alweer over deze titel van het PC publiek.

Nu, het is zeker een brakke console port naar PC, maar 2k heeft al aangegeven dat er nog patches voor PC komen met meer opties.

Ik heb welgeteld één CTD gehad op 4 uur tijd. Boehoehoe. The Witcher 3 is ondertussen anderhalf jaar oud en daar heb ik ook nog regelmatig een CTD. Game opnieuw opstarten en verder spelen. Nie neuten en gamen.

30 FPS lock is wat irritant, maar de game runt wel solide aan zijn 30 FPS zonder framedrops op mijn PC. Iets wat de console spelers toch precies niet hebben.

De game werkt perfect via Steam Link met een Xbox 360 controller.

Graphics waren inderdaad eerst wat blurry, maar een bezoekje aan het optie menu en motion blur afzetten helpt al veel.

Kunnen we het nu effe over de game hebben? Is dat niet het belangrijkste?
Pro:
- Fantasische setting en sfeer. Ik voel me zo in de jaren 60 in het zuiden van de US. Fantastisch en hetgeen ik ook verwacht van een Mafia game.
- Intrigerend verhaal en ik voel dezelfde kwaliteit als in Mafia 2.
- Tov Mafia 2 is het shooting gedeelte veel verbeterd. Cover mechanics werken veel vloeiender en ook het schieten voelt veel beter aan. Dat mocht ook wel, want daar was Mafia 2 niet zo sterk in en dat is onaanvaardbaar anno 2016.
- In de open wereld van New Bordeaux valt er nu vanalles te doen, waar Empire Bay van Mafia 2 een doodse stad was waar er niets te beleven viel, maar...
Negatief:
- side activities in de open wereld van New Bordeaux zijn saai en repititief. Watch Dogs level van saai en repititief.
- Stealth AI is om te huilen. Al voldoende over gezegd en gezien in filmpjes
- Bugs en glitches: vooral hit detection. (maar dat had en heeft GTAV bvb ook nog altijd)

De balans slaat voor mij toch door naar het positieve. Ja, jammer voor de brakke console port op PC momenteel, maar ik heb er goede hoop op dat dit in de nabije toekomst goed gepatched wordt. Over het algemeen heb ik de indruk dat Mafia 3 nog wat tijd in de oven kon gebruiken. Ook voor zijn gameplay bugs. Maar Mafia 3 is al een paar keer uitgesteld geweest en ik denk dat 2K met deze titel echt de eerste op de markt wou zijn dit eindejaars seizoen voor het FPS geweld eind deze maand op de markt komt.

Ik heb er wel goede hoop dat die afwerking via patches er nog komt en ik reken de game er op dit ogenblik niet al te sterk op af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
Hmm, ik krijg het spel niet eens gestart...
Ik open launcher.exe en druk op "Start".
Hierna krijg ik een laad scherm springt het beeld op zwart en crasht zonder melding
In de logfile "kandoC.log" zie ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
10/08/2016-19:49:30:NA :DBG: CacheManager::loadPrecache: Merged cache (size=1601959 bytes)
10/08/2016-19:49:30:NA :DBG: CacheManager::findItem: Params=(global, )
10/08/2016-19:49:30:NA :DBG: CacheManager::_findItem: Cache HIT: Keys=(S:global, P:, A:productEdition-1, I:C7576B8025E5FBEF8201DAFF6F37B400)
10/08/2016-19:49:30:NA :INF: productEdition: 
10/08/2016-19:49:30:NA :DBG: SteamInterface::init: Initializing STEAM interface (SDK=SteamClient015)...
10/08/2016-19:49:30:NA :DBG: CacheManager::refreshFromObjectCache: Could not find objectCache for [SSO::TokenSettings]
10/08/2016-19:49:30:NA :DBG: CacheManager::findItem: Params=(telemetry, )
10/08/2016-19:49:30:NA :DBG: CacheManager::_findItem: Cache HIT: Keys=(S:telemetry, P:, A:telemetry.configs-1, I:C7576B8025E5FBEF8201DAFF6F37B400)
10/08/2016-19:49:30:NA :DBG: News::getServerConfig(18000000)
10/08/2016-19:49:30:NA :DBG: News(18000000): Start of getServerConfig...
10/08/2016-19:49:30:NA :DBG: kando::News::_getServerConfigs:Message
10/08/2016-19:49:30:NA :DBG:     "header":{"action":"configs.generate","actionVersion":1,"appContext":1001,"appVersion":"1.13.0.1","tokenSelector":12}
10/08/2016-19:49:30:NA :DBG: kando::RestRequest::Request:Message
10/08/2016-19:49:30:NA :DBG:     "header":{"accessToken":"","action":"configs.generate","actionVersion":1,"appContext":1001,"appVersion":"1.13.0.1"}
10/08/2016-19:49:30:NA :DBG: CacheManager::findItem: Params=(news, )
10/08/2016-19:49:30:NA :ERR: RestRequest::Request serviceName(news) could not be reached, offline.
10/08/2016-19:49:30:NA :DBG: News::getServerConfig: Configuration parsed result=-1 (m_configAvailable=false)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
DarthDavy schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:52:
Ik heb hem nu ook een 4-tal uur gespeeld via Steam Link op m'n PC en ik moet zeggen: wat een elitist geneuzel alweer over deze titel van het PC publiek.

Nu, het is zeker een brakke console port naar PC, maar 2k heeft al aangegeven dat er nog patches voor PC komen met meer opties.

Ik heb welgeteld één CTD gehad op 4 uur tijd. Boehoehoe. The Witcher 3 is ondertussen anderhalf jaar oud en daar heb ik ook nog regelmatig een CTD. Game opnieuw opstarten en verder spelen. Nie neuten en gamen.

30 FPS lock is wat irritant, maar de game runt wel solide aan zijn 30 FPS zonder framedrops op mijn PC. Iets wat de console spelers toch precies niet hebben.

De game werkt perfect via Steam Link met een Xbox 360 controller.

Graphics waren inderdaad eerst wat blurry, maar een bezoekje aan het optie menu en motion blur afzetten helpt al veel.

Kunnen we het nu effe over de game hebben? Is dat niet het belangrijkste?
Pro:
- Fantasische setting en sfeer. Ik voel me zo in de jaren 60 in het zuiden van de US. Fantastisch en hetgeen ik ook verwacht van een Mafia game.
- Intrigerend verhaal en ik voel dezelfde kwaliteit als in Mafia 2.
- Tov Mafia 2 is het shooting gedeelte veel verbeterd. Cover mechanics werken veel vloeiender en ook het schieten voelt veel beter aan. Dat mocht ook wel, want daar was Mafia 2 niet zo sterk in en dat is onaanvaardbaar anno 2016.
- In de open wereld van New Bordeaux valt er nu vanalles te doen, waar Empire Bay van Mafia 2 een doodse stad was waar er niets te beleven viel, maar...
Negatief:
- side activities in de open wereld van New Bordeaux zijn saai en repititief. Watch Dogs level van saai en repititief.
- Stealth AI is om te huilen. Al voldoende over gezegd en gezien in filmpjes
- Bugs en glitches: vooral hit detection. (maar dat had en heeft GTAV bvb ook nog altijd)

De balans slaat voor mij toch door naar het positieve. Ja, jammer voor de brakke console port op PC momenteel, maar ik heb er goede hoop op dat dit in de nabije toekomst goed gepatched wordt. Over het algemeen heb ik de indruk dat Mafia 3 nog wat tijd in de oven kon gebruiken. Ook voor zijn gameplay bugs. Maar Mafia 3 is al een paar keer uitgesteld geweest en ik denk dat 2K met deze titel echt de eerste op de markt wou zijn dit eindejaars seizoen voor het FPS geweld eind deze maand op de markt komt.

Ik heb er wel goede hoop dat die afwerking via patches er nog komt en ik reken de game er op dit ogenblik niet al te sterk op af.
Hey Darthy, ik heb dezelfde ervaring als jij (grotendeels), maar ik loop tegen het volgende aan als ik speel via de steamlink. Het tutorial systeem geeft van die popups. Met toetsenbord en muis moet je dan op Q drukken om verder te gaan. Maar het duurt even voordat je op Q kunt drukken. Maar als ik via de steamlink speel met xbox 360 controller, krijg ik de popup, maar geen mogelijkheid om door te klikken. Als ik naar de PC loop krijg ik het ook niet voor elkaar om het door te klikken. Uiteindelijk moet ik het spel afsluiten en doorspelen op de PC zelf. Als ik de x360 op de PC gebruik kan ik de popups gewoon doorklikken met B. Is dit een bug? Of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:33
bij mij na een paar minuten CTD dus nog niet te spelen...maar even wachten op de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

erikjannemann schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 19:59:
[...]

Hey Darthy, ik heb dezelfde ervaring als jij (grotendeels), maar ik loop tegen het volgende aan als ik speel via de steamlink. Het tutorial systeem geeft van die popups. Met toetsenbord en muis moet je dan op Q drukken om verder te gaan. Maar het duurt even voordat je op Q kunt drukken. Maar als ik via de steamlink speel met xbox 360 controller, krijg ik de popup, maar geen mogelijkheid om door te klikken. Als ik naar de PC loop krijg ik het ook niet voor elkaar om het door te klikken. Uiteindelijk moet ik het spel afsluiten en doorspelen op de PC zelf. Als ik de x360 op de PC gebruik kan ik de popups gewoon doorklikken met B. Is dit een bug? Of doe ik iets fout?
Ik heb niets gemerkt. Ik kon die venstertjes gewoon wegklikken met de B-toets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:56
Twijfel toch echt of de beelden uit de legale Mafia 3 versie of anders van een beta-versie, want ik heb na 19 uur speeltijd zulke grove bugs nog niet gezien namelijk (PC). Ook geen CTD of dat de game niet wil opstarten..

Moet zeggen dat het even wennen was om in de game te komen, de 30fps limiet bijvoorbeeld merk je gelijk op. Er zijn uiteraard wel wat bugs zoals een flikkerend object en ook de AI is behoorlijk dom want je kunt inderdaad een hoekje opzoeken en dan stuk voor stuk de vijanden afmaken. Want als ze in "Search-modus" zijn komen ze lullig genoeg één voor één zoeken, maar wie weet is dit beter als je op hard speelt (speel op medium)?

Een patch is wel op z'n plaats om die framelimiet te verwijderen bijvoorbeeld en wat grafische tweaks te doen (iedereen op PC heeft het namelijk over blurry graphics). Maar neemt niet weg dat ik nu al 19 uur in de game heb zitten, het is een goede game. Verhaal is er nog altijd en nu kun je tussen de chapters door vrij spelen waar er dan ook nog iets te doen is, dat is voor Mafia nieuw. Wat betreft missies wordt het door die vrijheid wel eentoniger, beetje zoals "The Godfather"-games. Niet eindeloos rackets overnemen zoals daarin maar wel veel en hetzelfde. Maargoed, na 19 uur pas alle drie de assets vrijgespeeld en nu de stad gaan overnemen, genoeg te doen dus en de sfeer (zoals grafisch als audio) is prachtig.
Zij het misschien wat blurry maar de gloed van verlichting en reflecties daarvan is best mooi in een zonsondergang.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:05
Ook ik krijg het spel niet gestart :/ , ik start het spel via steam. Vervolgens klik ik op 'start', het scherm opent even en sluit binnen enkele seconde. Verder helemaal niks.

Hier onder mijn specs, heb de laatste video driver geïnstalleerd. Echt jammer :| , want ik keek uit naar deze game, downloaden duurde al aardig lang via ADSL haha.

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/oobwjvvan/Specs.png

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14
Mischien is je cpu te oud, laats was er met no man's sky hetzelfde; wanneer je cpu bepaalde instructies niet kende starte het spel niet op. Pas na een patch was dat gefixed.

edit:
inderdaad, zie http://steamcommunity.com...ons/0/343788552534301993/

[ Voor 21% gewijzigd door rapsac op 08-10-2016 22:47 ]

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 17:05
PC players: we anticipate our patch including 30, 60 & unlimited fps options to go live by tonight, Pacific Time.
Bron

Ergens morgenochtend onze tijd de patch dus. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:05
rapsac schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:46:
Mischien is je cpu te oud, laats was er met no man's sky hetzelfde; wanneer je cpu bepaalde instructies niet kende starte het spel niet op. Pas na een patch was dat gefixed.

edit:
inderdaad, zie http://steamcommunity.com...ons/0/343788552534301993/
Oh wow, dit is echt het eerste spel waar mijn PC te oud voor is. Ik weet dat mijn moederbord en CPU oud zijn, maar nooit echt problemen gehad.. Jammer dit, gaan ze zeker niet oplossen?

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14
Bij no man's sky was het in een paar dagen opgelost, maar aan de reactie van 2k te zien denk ik niet dat mafia iii daarvoor een patch gaat krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door rapsac op 08-10-2016 23:01 ]

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Nou ik blij dat mijn i7 920 blijkbaar niet te oud is... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Man, man, man... :? 7(8)7
Dit is ronduit schandalig, te weinig tijd gekregen om nog iets van quality control te doen ofzo...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Ben mischien nog niet ver genoeg in het spel maar volgens mij had ik bij de dlc extra auto's?
Waar staan die dingen, vind het voor de inleving van het verhaal wel jammer dat een auto die je jat ineens verdwenen is en dat je maar een ander most jatten.
Ik bedoel die upgrades die je kunt doen aan de auto's gelden die dan gewoon voor elke auto die je pakt of?

Maar zoals gezegd, misschien wijst het zich vanzelf nog en komt het verder in de game.

En iemand trouwens al iets van een bar in gekund of zo? Free roamed? Tot nu toe is het alleen maar kill dit en dat aan een stuk door, het verhaal begon zo sterk maar nu met die eerste Take overs heb ik al zoiets van ja, idd heel erg repetitief zoals al gezegd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
superbassie schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:48:
[...]

Bron

Ergens morgenochtend onze tijd de patch dus. Ben benieuwd. :)
Dat ze de pop in ook ff fixen. En het weer veranderd alsof er wolken voor de zon schuiven in 2 seconden. Ik heb soms gewoon dat ik rond rijd in de auto en dan op een grijze vlek rijd omdat dit nog niet geladen is.

Edit
Ook gezichten van characters zijn soms gewoon pixels

Dit is op de pc trouwens

[ Voor 5% gewijzigd door rwbk op 08-10-2016 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Patch komt als goed is zometeen(3pm PT/00:00 CEST)
https://mobile.twitter.co...status/784865521439080448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
Lijkt er dus op dat die fps optie het enige is wat wordt gepatched op het moment

"PC players, reboot Mafia III because patch 1.01 is now available for download. This patch includes 30, 60, and unlimited frames-per-second options on PC. To select your framerate, just head to the display menu in-game. Just make sure to tailor the framerate settings to the power of your machine. This patch also includes improvements to keyboard remapping, so head to the controls menu to check out the options. Note: this patch resets keyboard mapping to default, so any changes you made to the controls previously will need to be customized after installing the patch.

We aren’t done with fixes and updates and will continue to listen to our community for ways to improve your experience in New Bordeaux. And check here [mafiagame.com] to see what content updates we have in the works, including outfit swapping, races, and more. "

[ Voor 57% gewijzigd door rwbk op 09-10-2016 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
ben nu de 1.2 gb aan het downloaden, jammer dat het alleen gaat om het unlocken van de framerate en de keyboard mappings, maar het is iig een begin :p

Edit: waardeloze patch, framerate op unlimited en draai gemiddeld 45-50 fps tijdens het autorijden

I5-6600k @4.5
GTX 1080
8 GB ram

[ Voor 31% gewijzigd door schumi1986 op 09-10-2016 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Ik ben nu al een paar uur onderweg en begin de game steeds meer te waarderen. Sommige locaties zijn echt super mooi gedaan en de details van de omgevingen zijn heel mooi gedaan. Zelfs het blurrige van graphics merk ik al veel minder.

De patch die frames unlocked ben ik nu aan het installeren en ben er erg blij mee. Het is echt wel een hele gave game en ik heb zelf al een hele tijd geen bug meegemaakt. Behalve dan dat de game erg makkelijk is en de AI niet zo snugger.

Ahhh, dat is beter. Draai nu op een solide 60fps op mijn gtx1080. Ja ik heb vsync aan :-)

[ Voor 8% gewijzigd door juggle op 09-10-2016 00:50 . Reden: Patch geinstalleerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
juggle schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 00:45:
Ik ben nu al een paar uur onderweg en begin de game steeds meer te waarderen. Sommige locaties zijn echt super mooi gedaan en de details van de omgevingen zijn heel mooi gedaan. Zelfs het blurrige van graphics merk ik al veel minder.

De patch die frames unlocked ben ik nu aan het installeren en ben er erg blij mee. Het is echt wel een hele gave game en ik heb zelf al een hele tijd geen bug meegemaakt. Behalve dan dat de game erg makkelijk is en de AI niet zo snugger.

Ahhh, dat is beter. Draai nu op een solide 60fps op mijn gtx1080. Ja ik heb vsync aan :-)
schumi1986 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 00:24:
ben nu de 1.2 gb aan het downloaden, jammer dat het alleen gaat om het unlocken van de framerate en de keyboard mappings, maar het is iig een begin :p

Edit: waardeloze patch, framerate op unlimited en draai gemiddeld 45-50 fps tijdens het autorijden

I5-6600k @4.5
GTX 1080
8 GB ram
op welke resoluties spelen jullie? Das wel belangrijk om erbij te zeggen :P
Ik speel rond de 30-40 fps nu 8)7 maar wel met freesync dus het voelt een stuk smoother dan die lockt 30. Speel op 3440x1440 en heb ook die graphics mod erop gezet. Speel met furyX
Ofterwijl het is niet meer blury maar super strak en het is net even wat smoother geworden. Nu is het wel te spelen. Maar ZEKER nog niet goed genoeg.
ojah en 8GB ram is denk ik niet genoeg, hij neemt hier al 10 van de 16 in gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door j0ppie op 09-10-2016 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Ik speel ook op 3440x1440, hoe kom jij op 30 tot 40 fps? Ik heb de gtx1080 wel overgeclocked en draai een core i7 6770k op 4.5GHZ met 32GB ram ;-). Maar daar zou het fps verschil niet in moeten zitten toch?

Ah, verkeerd gelezen, je speelt op fury x..

[ Voor 14% gewijzigd door juggle op 09-10-2016 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ook even de patch geprobeerd. Het "voelt" nu vloeiender aan. Dus ja leuk. Maar is de game nu beter? Nee, het is en blijft een even leuke game als voorheen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
ojah en 8GB ram is denk ik niet genoeg, hij neemt hier al 10 van de 16 in gebruik.
Bij de aanbevolen systeem eisen staat 8gb ram dus dat zou zeker wel genoeg moeten zijn ik speel trouwens op 1920x1080.

Heb de fps unlocked staan maar tijdens het lopen blijft de fps strak op de 59 staan, tijdens het rijden komt de fps onder de 50.

Het spel is gewoon zeer slecht geoptimaliseerd en vraag me af of dit nog wel ooit goed gaat komen...

[ Voor 34% gewijzigd door schumi1986 op 09-10-2016 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik lees allemaal berichten (reddit o.a) dat mensen met een Nvidia 980TI en 1080 maar een gemiddelde rond de 50 krijgen met random dips etc dus klinkt niet echt veelbelovend dit.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
Als we toch alles meer gta moeten vergelijken, dan heeft het verhaal uit maffia 3 het beter voor elkaar. Zeer sterk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Nol_NL schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 01:45:
Als we toch alles meer gta moeten vergelijken, dan heeft het verhaal uit maffia 3 het beter voor elkaar. Zeer sterk...
Het verhaal is dan ook het enige waar de ontwikkelaar aandacht aan gegeven heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

DarthDavy schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 01:39:
Ook even de patch geprobeerd. Het "voelt" nu vloeiender aan. Dus ja leuk. Maar is de game nu beter? Nee, het is en blijft een even leuke game als voorheen. :-)
Klopt vind ik ook, maar 50 tot 60 fps speelt toch echt wel een stuk lekkerder dan op 30fps.

PS, ik vind de reacties hier toch wel wat overtrokken hoor, ik bedoel het is maar een game dus het maakt mij niet zoveel uit wat iedereen vindt, maar zeggen dat de ontwikkelaar alleen maar naar het verhaal gekeken heeft is wat kort door de bocht. Je kunt duidelijk zien dat er in Mafia 3 veel liefde is gestoken. Dat zie je aan de locaties, en de details in de omgeving. Daarnaast moet je gewoon niet vergeten dat een game als dit ontwikkelen enorm veel geld en mankracht kost. Ik speel nu al een paar uur en het speelt echt super en de lijst met bugs zoals eerder in de video ben ik niet in die mate tegengekomen. Tuurlijk zie ik ook slordigheden zoals het menu op 3440x1440. Maar onspeelbaar zou ik het allesbehalve willen noemen.

[ Voor 50% gewijzigd door juggle op 09-10-2016 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
schumi1986 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 01:48:
[...]

Het verhaal is dan ook het enige waar de ontwikkelaar aandacht aan gegeven heeft
Pfff... Heel soms denk ik echt dat ik hier op Nu.nl ben beland en mis ik vroeger, maar goed... Kortzichtigheid is zelfs op tweakers niet meer uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De auto besturing vind ik niet meer van deze tijd, de al is niet meer van deze tijd, de graphics, zijn eigenlijk ook niet meer van deze tijd, het sluipen vanaf beschutte plekjes etc is niet van deze tijd.

Ik vermaak me er prima mee, maar meer omdat de genre me aanspreekt. Ik geef het tot nu toe een 6,5 vanwege de verhaal lijn die erin zit. Die zit goed in elkaar vind ik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Patch is nu uit, dus als je morgen je computer aanzet rolt hij binnen. Ondertussen is ook de banner op Steam weer actief, dus blijkbaar is hij nu echt redelijk speelbaar.

Naast de 30 fps limiet, hebben ze in deze patch ook issues met key remapping opgelost.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Ok, even een cross-post met Reddit:

https://www.reddit.com/r/...run_above_30_fps_without/

How to run above 30 fps without hitching/stuttering when driving (use Nvidia Inspector's magic!!)

Alright, here's a little guide to get this game running at a framerate above 30 fps without hitching or stuttering when driving a vehicle. First, make sure you set framerate in-game to unlocked, and disable Vsync. Then, make sure you have the latest version of Nvidia Inspector installed and open it. Then open the Profile Inspector with the little green button. Go to the Mafia III Profile. Under '2 - Sync and Refresh' go to Frame Rate Limiter. Set the frame rate limit to your desired framerate. I suggest you start with a low value, and set it higher if you feel your system can handle it. I started out with 40 fps and kept it that way. Smooth enough, and no hitching or stuttering. You'll want to use Frame Rate Limiter V2 options, scroll down for them (below all the numbers marked with ~). For 40 fps, use the '40 fps (Frame Rate Limiter v2)' option. If you have a high-end system, you can also try higher values like 45 or 50.

This really helped me tremendously. The game runs like a charm now (GTX 970, i5-4590, 16GB RAM). It's almost always locked at 40 fps (medium settings, 1080p). There's never any hitching or stuttering. And the mouse behaves so much better at 40 fps compared to 30 fps. Good luck.

Btw, AMD users can use their Crimson software to similarly impose a frame rate limit of 40 or 45 or any other number.

Bij mij stotterde de game met het rondrijden door de stad op een unlocked framerate. Maar met een frameratelimiet van 40 ingesteld met Nvidia Inspector draait het echt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
dusty-2011 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 05:17:
Ok, even een cross-post met Reddit:

https://www.reddit.com/r/...run_above_30_fps_without/

How to run above 30 fps without hitching/stuttering when driving (use Nvidia Inspector's magic!!)

Alright, here's a little guide to get this game running at a framerate above 30 fps without hitching or stuttering when driving a vehicle. First, make sure you set framerate in-game to unlocked, and disable Vsync. Then, make sure you have the latest version of Nvidia Inspector installed and open it. Then open the Profile Inspector with the little green button. Go to the Mafia III Profile. Under '2 - Sync and Refresh' go to Frame Rate Limiter. Set the frame rate limit to your desired framerate. I suggest you start with a low value, and set it higher if you feel your system can handle it. I started out with 40 fps and kept it that way. Smooth enough, and no hitching or stuttering. You'll want to use Frame Rate Limiter V2 options, scroll down for them (below all the numbers marked with ~). For 40 fps, use the '40 fps (Frame Rate Limiter v2)' option. If you have a high-end system, you can also try higher values like 45 or 50.

This really helped me tremendously. The game runs like a charm now (GTX 970, i5-4590, 16GB RAM). It's almost always locked at 40 fps (medium settings, 1080p). There's never any hitching or stuttering. And the mouse behaves so much better at 40 fps compared to 30 fps. Good luck.

Btw, AMD users can use their Crimson software to similarly impose a frame rate limit of 40 or 45 or any other number.

Bij mij stotterde de game met het rondrijden door de stad op een unlocked framerate. Maar met een frameratelimiet van 40 ingesteld met Nvidia Inspector draait het echt als een zonnetje.
Heb de nieuwe patch nog niet geïnstalleerd, maar zou dit dan ook niet werken rivatuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Nol_NL schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 02:45:
[...]

Pfff... Heel soms denk ik echt dat ik hier op Nu.nl ben beland en mis ik vroeger, maar goed... Kortzichtigheid is zelfs op tweakers niet meer uit te sluiten.
Zo lekker humeurtje heb je zeg..als je even de moeite had genomen om een paar post boven die van jou te kijken dan had je kunnen zien dat ik al heb aangegeven dat ook de nieuwe patch niet veel voorsteld
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste