Ik heb Mafia grijs gespeeld, Mafia 2 aan één stuk uitgespeeld, en nu Mafia III in de aanbieding was in de PSN Store heb ik hem maar aangeschaft.
Na elk uur wat ik gespeeld heb mijzelf ervan proberen te overtuigen; geef het nog een uurtje, misschien kom je er dan wel in. Maar na zo'n 4-5 uur gespeeld te hebben kan ik er nog steeds niet inkomen. Ik speel eigenlijk best wel redelijk wat shooters, GTA, en dit is mij eigenlijk nog nooit overkomen. Telkens heb ik het gevoel dat ik het spel verkeerd benader.
Allereerst voelt het schieten echt clunky. Die dikzakken in tuinbroek blijven gewoon overeind staan als je ze van dichtbij met een shotgun schiet. Het voelt allemaal zo stroperig de hele gameplay en opzet. Weet niet hoe ik het uit moet leggen maar de gameplay met de sfeer stroken in mijn optiek helemaal niet met elkaar.
Het schieten kent talloze bugs, helemaal als je achter cover zit tript de autoaim hem op de PS4 vaak helemaal (Waardoor hij je crosshair maar bevriest naast de vijand waardoor je wel moet gaan lopen want kogels naast de vijand schieten heeft geen zin

).
Als je dan zo'n missie hebt waar je aardig wat vijanden hebt ga ik toch erg vaak dood (Je gaat sowieso snel dood, dat is op zich niet erg). Frustratie: Exact dezelfde scene / missie inladen duurt gewoon weer veel te lang. Waarom laadt hij de complete scene / missie opnieuw in? Hij is toch al geladen?
Ik speel veel in cover maar dat werkt gewoon net niet lekker. Mijn gevoel zegt ook dat je eigenlijk beter continue kan rennen. De hele 'feel' met de game en wat vijanden doen heb ik echt totaal niet. Terwijl ik toch ook games als U4 speel op hogere moeilijkheidsgraden. Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar alles voelt als stroop in deze game.
Misschien voel ik de game gewoon zelf helemaal niet aan, maar dan vind ik het wel vreemd dat bij de rest van alle uitgebrachte games ik dat niet heb. Waarom heb ik dit

Ik had zo graag dit spel willen spelen en er plezier aan beleven ipv alleen maar frustratie.
Heb nog nooit een naar gevoel gekregen van een game aankoop, dit is de 1e keer. Erg jammer.
Wat ook zo grappig is dat als je langs een gebouw loopt mensen in het gebouw je spotten (door een muur heen) en vrolijk 100én kogels in de muur pompen terwijl je aan de andere kant van de muur staat

Er zitten echt zo ongelooflijk veel bugs in.
[
Voor 11% gewijzigd door
RedHat op 18-12-2016 20:12
]