Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:34:
Ik blijf het ook nog wel even spelen maar ik twijfel of ik deze uit ga spelen. Snap ook niet waarom sommige het verhaal goed vinden, ik vind het vooral veel van hetzelfde.
Het is lachwekkend wat ze hier van gemaakt hebben. Natuurlijk mogen we het niet vergelijken met GTA (budget etc.) maar maak er dan ook niet zo'n soort spel van. Afgezien van het verhaal zou het alle dingen van Mafia 1 en 2 moeten hebben + extra's.
De grootste irritaties zijn de AI, gebrek aan handwapens (vuisten, knuppels etc) en de politie.
Toch nog maar even wat positiefs dan maar.. geluid is leuk gedaan (het schot van een bepaalde revolver is volgens mij exact hetzelfde geluid als een revolver van Mafia 1, iemand ook opgevallen?).
Ik heb er iets meer dan 10 uur in zitten en helaas is Mafia 3 ook niet zoals ik had verwacht. Het verhaal leek in het begin wel behoorlijk goed te zijn, maar totdat je elke keer bepaalde dingen opnieuw moet doen. De gameplay doet mij heel erg denken aan die van The Godfather II (was destijds leuk en uniek) en Watch Dogs (1). Het lopen door de wereld voelt als Watch Dogs en net zoals de graphics die heel erg tegenvallen. En tot nu toe heel wat missions gedaan, maar uiteindelijk komt het er op neer dat je de vijand elke keer raakt zodat hij geld verliest (destijds ook het doel van The Godfather II, dat je bepaalde gebieden moet veroveren zodat je eigen mensen daar de boel kunnen runnen). Ook de vele bugs wat er in zitten maakt het spel er niet beter op. Normaal gesproken kan ik er wel om lachen, maar hetzelfde in het begin bij de swamp, wanneer er 2 bootjes tegen elkaar aanbotsen. Dit hebt ik al bij meerdere YouTubers en Streamers gezien. Heb nu al enkele keren gehad dat ik in de auto aan het wegrijden was dat mijn auto begon te vliegen waardoor mijn auto op de kop viel. Op een gegeven moment komen de "vervelende" bugs m'n neus uit. En de kleine dingen zoals het uit de auto stappen wanneer deze op de kop ligt...je teleporteert gewoon uit de auto

.
En de PC port is heel erg bagger en persoonlijk vindt ik zoiets niet meer kunnen. Er is gewoon totaal geen tijd erin gestoken, en updates zoals nieuwe kleren, auto's aanpassen komen pas later. Het 30 fps verhaal vond ik niet zo'n hele ramp, en zelfs nadat de cap is verhoogt haal ik met mijn GTX980TI "slechte" fps. Meeste games draai ik heel makkelijk op 60 fps, en met Mafia 3 haal ik dat niet.
Ook hoor ik meer mensen hier over klagen, dag de AI erg slecht is. Als je achter een krat zit verstopt en een medewerker komt langslopen dan kan het zelfs zijn dat hij je niet spot, terwijl je letterlijk naast hem staat maar qua animatie wel verstopt zit achter een krat. Kortom, knudde.
En zoals ik meer mensen hoor zeggen was ik ook gelijk hooked aan Mafia 2. Vanaf het moment dat je weer thuis komt als Vito heb je gelijk het gevoel dat je in de "Mafia" wereld leeft. De auto's, de sfeer, de sneeuw, de characters voelen als echte Mafia leden. In Mafia 3 heb ik dit gevoel totaal niet. Het zou net zo goed een game met een nieuwe titel kunnen zijn die door Ubisoft is uitgegeven. Ik heb ook het gevoel dat ze hier maar een random lijst met muziek uitgekozen hebben om het toch op een soort van Mafia game te doen lijken. Ik heb dit ook al eerder gezegd, maar volgens mij zit er zelfs muziek in de game die later zijn uitgekomen dan de tijd waarin de game zich afspeelt.
Ik ga de game zeker nog verder spelen om te kijken of het nog beter wordt, maar ik ben er bang voor. De game is gewoon veel te snel uitgebracht en ik vindt dat ze ook niet serieus bezig zijn geweest met deze game. De reden waarom ik de game had gekocht was ook omdat ik heel erg zin had in een nieuwe Mafia game aangezien ik ook zo had genoten van Mafia 2 (meerdere malen uitgespeeld). Maar, dit zal de laatste keer zijn dat ik een game pre-order van 2K games. Mijn laatste wordt steeds groter van bedrijven waar ik niet meer pre-order

. Onder andere:
- Ubisoft: Watch Dogs, The Division, Assassin's Creed, Rainbow Six: Siege. Reden: Veel beloven maar weinig waarmaken (o.a. graphics) en zoals Assassin's Creed zit volg bugs, Rainbow Six slechte netcode (het wordt wel steeds beter maar toch).
- EA: Die kennen we nu wel zo'n beetje. Veel games zijn erg slecht bij de launch.
- 2K Games
En ik moet zeggen dat ik consistent geen nieuwe games meer heb gekocht bij de bovenstaande uitgevers.
Laatste beetje off-topic, maar hopelijk hebben de mensen er wat aan. Voor de mensen die toch graag de game willen hebben die raad ik aan om te wachten. Ten eerste is de game behoorlijk duur, en is zitten nog teveel glitches, bugs, etc. in. Hopelijk doen ze nog wat aan de PC port. Zelfs met de laatste patch moesten ze nog de keybinds veranderen omdat deze heel erg slecht waren (te gek voor woorden). Zo kan je duidelijk zien hoeveel tijd ze in de PC versie van de game hebben gestoken...