| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Vanavond ook maar even proberen 6.0 er op te zetten..
Is deze tutorial (plus downloadlink) goed? Of raden jullie me aan het anders te doen..
https://www.youtube.com/watch?v=BLtwIZa7Tbs
[ Voor 43% gewijzigd door Phantomic op 05-02-2016 16:32 ]
I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic
Nope, die download link is niet juist, als je een paar posts omhoog scrolled dan vind je de juiste link + uitleg. Heb het vanmiddag gedaan, zonder problemenPhantomic schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:17:
Hier ook een goed-gekeurd mail nu
Vanavond ook maar even proberen 6.0 er op te zetten..
Is deze tutorial (plus downloadlink) goed? Of raden jullie me aan het anders te doen..
https://www.youtube.com/watch?v=BLtwIZa7Tbs
Dus voor de anderen kan het ook niet lang meer duren.
Heb het net ook bekeken, ook binnenBuffalo schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:12:
Vanmiddag pas een bevestigingsmail gehad van Motorola (aanvraag vorige week vrijdag gedaan), dat de cashback aanvraag goedgekeurd was, en zonet zag ik dat het geld is teruggestort.
Dus voor de anderen kan het ook niet lang meer duren.
[ Voor 3% gewijzigd door Bledismauw op 05-02-2016 18:39 ]
Je moet de zip op het interne geheugen plaatsen. Bij mij zag mijn telefoon hem ook niet op de SD kaart.Bledismauw schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 18:34:
Ik tracht het ook te updaten via bovenstaande methode enkel kreeg ik bij de volgende stap niet de update te zien op de SD kaart: From the contents of SD Card Listed, using Volume Up / Down button select dowloaded .zip File and press Power Button. Moet de SD kaart nog geformatteerd worden of nog iets met de ZIP doen dan enkel op de SD kaart plaatsen?
https://www.reddit.com/r/...t_of_effort_here_is_chop/
Het werkt overigens alleen voor KitKat (api level 21).
Verder nieuws : er circuleert inderdaad een 290MB grote januari update van Marshmallow.
http://forum.xda-develope...ail-br-m-m-patch-t3308365
[ Voor 35% gewijzigd door asing op 05-02-2016 20:05 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
https://www.facebook.com/groups/MotoXPlayFans/
[ Voor 8% gewijzigd door Doppert op 06-02-2016 00:52 ]
http://raptr.com/Doppert/about
Alleen als ik in de accu status kijk, zie ik dat de WiFi sinds de update veel verbruikt, ondanks dat ie in slaapstand geen verbinding zou moeten hebben. Iemand hier een verklaring voor?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Instellingen > Wi-FI > Klik op drie puntjes rechtsboven > Geavanceerd > Wi-Fi in behouden in slaapstandB-Art schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:30:
Alleen als ik in de accu status kijk, zie ik dat de WiFi sinds de update veel verbruikt, ondanks dat ie in slaapstand geen verbinding zou moeten hebben. Iemand hier een verklaring voor?
Deze moet op nooit staan
Dat heb ik al, maar krijg niet het idee dat ie zich daar aan houdt...Audiowaste schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:23:
[...]
Instellingen > Wi-FI > Klik op drie puntjes rechtsboven > Geavanceerd > Wi-Fi in behouden in slaapstand
Deze moet op nooit staan
Ben tot nu toe zeer tevreden. De batterij is nu pas op 9% na donderdag middag van de lader te hebben gehaald, ben onder de indruk.
Ook niet via de appstore? Die kan je telefoon vinden als deze verbinding heeft met Google Services.Toet3r schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 16:57:
Sinds 2 dagen ook eigenaar van deze telefoon nadat ik me nexus 6 ben verloren
Dit is sinds dat ik handmatig de update naar 6.0 heb uitgeveord.
Een paar pagina's terug werd als oplossing gezegd dat je je Google account moet verwijderen en weer terug zetten, maar dat heeft bij mij niet geholpen.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
In het topic waar ik de oplossing had gevonden (Google account verwijderen en weer toevoegen) stonden meer oplossingen. Deze al geprobeerd?Buffalo schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:27:
Ik heb nu ook last van dat de Caller ID niet meer weergegeven wordt als ik gebeld wordt, en iemand ga bellen. De contacten worden wel gewoon weergegeven.
Dit is sinds dat ik handmatig de update naar 6.0 heb uitgeveord.
Een paar pagina's terug werd als oplossing gezegd dat je je Google account moet verwijderen en weer terug zetten, maar dat heeft bij mij niet geholpen.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
EDIT: 'het topic' waar ik hierboven aan refereer is het topic waarnaar gelinkt werd: Motorola Moto X (2014) Ervaringen
[ Voor 9% gewijzigd door Frans92 op 10-02-2016 13:24 ]
XBL: DonFrans
Bij mij heeft het opnieuw koppelen van mijn Google prima geholpen. Ik moest alleen wel de contacten opnieuw samenvoegen.Frans92 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:23:
[...]
In het topic waar ik de oplossing had gevonden (Google account verwijderen en weer toevoegen) stonden meer oplossingen. Deze al geprobeerd?
EDIT: 'het topic' waar ik hierboven aan refereer is het topic waarnaar gelinkt werd: Motorola Moto X (2014) Ervaringen
Bij mij werkt Android 6.0 prima.dannyve schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:11:
Ik zit er ook aan te denken om te updaten via bovenstaande methode. Nu vraag ik me alleen af hoe het zo zeker is dat dat de officiële versie is? Ik bedoel, iemand post dat op een forum maar kan er net zo goed mee geknoeid hebben, toch? Blur_version zegt me ook niets. Misschien een rare gedachte maar ik heb hier dan ook weinig verstand van. Kan iemand bevestigen dat dit exact hetzelfde bestand is als dat ik zou wachten tot de update op m'n telefoon komt? Better safe than sorry.
Downloaden bestand naar interne geheugen. telefoon opstarten in recovery mode, kies apply update from SD card en navigeren naar de locatie waar je het bestand hebt opgeslagen.
Afgelopen maandag de aanvraag voor de cashback actie gedaan, maar ik heb nog geen email of overboeking gezien
Kan je over een tijdje laten weten hoe stable hij draait? Ik ben er wel benieuwd naar namelijk.Knielen schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:41:
Gisteren CM12 op mijn telefoon gezet, dat bevalt echt super. Had problemen met apps die root niet zagen, werkt nu feilloos. Ook LED kan gebruikt worden voor status updates enzo. Voorlopig dit eens even proberen, maar ziet er goed uit tot dus ver.
Bij mij werkte de volgende 2 stappen.
1. Ga naar instellingen->Apps->Contacten. Klik hier op opslagruimte en klik op 'Gegevens wissen' en 'Cache wissen'.
2. Ga naar instellingen->Apps->Telefoon. Klik hier op opslagruimte en klik op 'Gegevens wissen' en 'Cache wissen'
Bij mij werkt het nu weer goed
Less is more
Top tip, mijn vriendin had hier last van met de X 2014 versie, ga het doorgevenkickassmen schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:18:
Mis je na de upgrade naar Android 6 de naam van de beller die wel in je contacten staat en zie je alleen zijn of haar nummer?
Bij mij werkte de volgende 2 stappen.
1. Ga naar instellingen->Apps->Contacten. Klik hier op opslagruimte en klik op 'Gegevens wissen' en 'Cache wissen'.
2. Ga naar instellingen->Apps->Telefoon. Klik hier op opslagruimte en klik op 'Gegevens wissen' en 'Cache wissen'
Bij mij werkt het nu weer goed
Ter land, ter zee en in de kroeg

Best wel een verschil.. Maar toch blij met deze batterij, gaat vandaag nog prima volhouden
Wil graag in een fysieke winkel kopen ivm een stapel vvv bonnen die ik heb. Balen
I intend to live forever. So far, so good.
Zwolle zou een redelijke keus zijn. Ik heb overigens nog geen moment spijt van mijn Moto X Play, wat een heerlijk toestel!
Is de batterij nou slechter, hetzelfde of beter. Ik heb het idee dat het de eerste is (slechter) als ik zo de reacties af aan het gaan ben......
Ik heb de mijne de dag na aanschaf al geflashed naar 6.0. Ik vind de accuduur echt prima. Ik deed afgelopen weekend van zaterdagmorgen tot zondagavond op een accu en er was nog 40% over. Vanmorgen van de lader gehaald, in de auto gebruikt met flitsnav aan, nog even wat muziek geluisterd en een deel van de dag wifi aan. 83% zit er nu nog in. Pas 18-2 00:00 zou hij leeg zijn.nielZify schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:20:
Voor degenen die 6.0 hebben draaien ;
Is de batterij nou slechter, hetzelfde of beter. Ik heb het idee dat het de eerste is (slechter) als ik zo de reacties af aan het gaan ben......
Wat ook helpt is de doze functie. Als je hem op tafel legt zodat hij niet beweegt valt hij in slaap en is hij echt zuinig.
Niks over te zeggen wanneer hij komt, als je graag naar 6.0 wilt dan inderdaad de. zip methode gebruiken. Makkelijk en veilig.acidd91 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:12:
Is er al meer info wat betreft de OTA update naar 6.0? Ik had deze al lang verwacht, maar ik lees hier alleen verhalen van zelf updaten met een .zip?
Overigens is de Moto behoorlijk intelligent. Als ik auto rij "merkt" hij dat. Gaat dan in één of andere autorij-mode waarin hij stemgestuurd zou worden. Als je echter doortikt komt de melding dat stembesturing niet in het Nederlands beschikbaar is.
Vraag me af hoe nuttig dat kan zijn.
Niet zo heel veel verandering aan de batterij op zich, merk alleen dat die Slaapfunctie de batterij iets langer hoog houdt. Verder kan je per app optimisen wat handig kan zijn.nielZify schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:20:
Voor degenen die 6.0 hebben draaien ;
Heel erg nuttig. Is in te stellen via de app Moto.asing schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:49:
74% nu....
Overigens is de Moto behoorlijk intelligent. Als ik auto rij "merkt" hij dat. Gaat dan in één of andere autorij-mode waarin hij stemgestuurd zou worden. Als je echter doortikt komt de melding dat stembesturing niet in het Nederlands beschikbaar is.
Vraag me af hoe nuttig dat kan zijn.
Zelf heb ik mijn X 2014 op Engels ingesteld en dan is er echt veel meerwaarde op het gebied van touchless control.
ik heb ook net bericht gekregen dat de update er is, maar ik heb hier momenteel geen wifiStefanoDiBosso schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:52:
Ik heb vandaag de OTA-update binnen gekregen op mijn NL Moto X Play, nu aan het installeren.

Ik lees net op XDA dat de versie die nu binnenkomt versie 24.41.33 is en niet de eerder geposte 24.11.18.
Iemand enig idee of dit wat uitmaakt? En is het mogelijk om nog te veranderen naar 24.41.33?
[ Voor 40% gewijzigd door dannyve op 17-02-2016 20:30 ]
24.11.18 = Marshmallow met patchlevel 1 december.dannyve schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:52:
Laat ik nou net gisteravond zelf de update geïnstalleerd hebben omdat ik niet meer kon wachten.
Ik lees net op XDA dat de versie die nu binnenkomt versie 24.41.33 is en niet de eerder geposte 24.11.18.
Iemand enig idee of dit wat uitmaakt? En is het mogelijk om nog te veranderen naar 24.41.33?
24.41.33 is denk ik met update tot 1 januari
24.11.18 is een ROM die je zo kan installeren, dan komt de andere er OTA achteraan als je aan de beurt bent. Dus 24.11.18 is de weg te gaan.
BTW : 2 dagen zonder laden en nu 37%. Dat ding heeft echt een beest van een accu
Ik kan al wel merken dat de audio feedback van het toetsenbord niet meer werkt voor elke toetsaanslag bij wat sneller typen.
Iemand meer dit probleem?
Verder nog niks bijzonders kunnen merken.
Edit: en geinstalleerd! Zie nog weinig verschillen.
Vraagje: bij mijn oude telefoon kon ik met een klik alle openstaande apps sluiten. Kan dat nu ook nog steeds? Zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 61% gewijzigd door acidd91 op 18-02-2016 09:46 ]
Het volume aanpassen (de verschillende sliders) is ook wat aangepast en er is nu in notification drawer direct een optie 'Do not disturb' om hem op stil en niet trillen te plaatsen.
Voor de rest grote veranderingen?
Met name onder de motorkap aantal veranderingendemol88 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:35:
Deze ochtend ook de update gekregen, ging vlot, maar ik momenteel nog niet echt veel verschil, de app permissies zijn wel handig.
Het volume aanpassen (de verschillende sliders) is ook wat aangepast en er is nu in notification drawer direct een optie 'Do not disturb' om hem op stil en niet trillen te plaatsen.
Voor de rest grote veranderingen?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik merk persoonlijk weinig van deze veranderingen op het gebied van de accu.IkWilbert schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:01:
[...]
Met name onder de motorkap aantal veranderingen
In het begin haalde ik eenvoudig twee dagen op 1 acculading, nu haal ik net 24 uur.
24 uur op 1 accu is natuurlijk best netjes, maar deze telefoon kan meer...
Over de accu kan ik nog niets zeggen, heb de telefoon nog maar net.Frans92 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:09:
[...]
Ik merk persoonlijk weinig van deze veranderingen op het gebied van de accu.
In het begin haalde ik eenvoudig twee dagen op 1 acculading, nu haal ik net 24 uur.
Je zou verwachten dat met de Doze functie in Marshmallow de accu langer mee zou moeten gaan. In ieder geval in standby.
Als je je telefoon root kan je "wakelock detector" installeren. Dan zie je precies welke applicatie je telefoon wakker houdt. Op XDA-Developers las ik dat de Facebook app zorgde voor 20% van het accuverbruik. Ik heb in ieder geval geen klachten over het accuverbruik maar ik heb dan ook geen facebook.Frans92 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:09:
[...]
Ik merk persoonlijk weinig van deze veranderingen op het gebied van de accu.
Precies om deze reden heb ik ook geen Facebook app. Heb wel een snelkoppeling staan naar Facebook in de browser.asing schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:11:
[...]
Als je je telefoon root kan je "wakelock detector" installeren. Dan zie je precies welke applicatie je telefoon wakker houdt. Op XDA-Developers las ik dat de Facebook app zorgde voor 20% van het accuverbruik. Ik heb in ieder geval geen klachten over het accuverbruik maar ik heb dan ook geen facebook.
Ik zit de laatste tijd wel veel te denken aan rooten, ook om de notificatie LED te kunnen gebruiken. Heb alleen niet zo gek veel tijd om uit te zoeken hoe dat moet enzo. Komt wel een keertje
Wat ik gezien heb van notification led, is dat deze erin zit maar alleen gebruikt kan worden voor de accu status en het laden. Daar zou ik het niet voor doen.
Rooten wordt ook een stuk lastiger met OTA's. Vroeger (HTC One X, android KitKat) was mijn telefoon ook geroot met de standaard recovery. Dus ik kreeg netjes de OTA's. Tegenwoordig wordt heel /system gechecked op veranderingen en als er veranderingen zijn installeert de OTA niet. Zodra je root en bijvoorbeeld adaway gebruikt, veranderd /system en kan je OTA niet meer installeren.
Ik wacht heel even op iemand die een bruikbare manier heeft gevonden om OTA's te installeren op een geroote telefoon. Waarschijnlijk kopmt het neer op het installeren van de volledige stock rom, dan de OTA draaien en dan pas weer rooten.
Dus echt zo makkelijk als vroeger is het niet.
Als je doelt op het weghalen van +31, klopt het dat dit inderdaad werkt. Het gekke is dat ik +31 ook voor vaste nummers heb staan, maar hier zie ik wel de naam in beeld.Frans92 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:23:
[...]
In het topic waar ik de oplossing had gevonden (Google account verwijderen en weer toevoegen) stonden meer oplossingen. Deze al geprobeerd?
Bij mobiele nummers niet.
Van de week heb ik mijn telefoon een factory reset gegeven, omdat ik ook nog wat andere issues had, maar helaas word bij mobiele nummers nog steeds de naam niet weergegeven.
Lijkt dus een bug in Android? Ik heb weinig zin om overal +31 weg te gaan halen.
Als je iets verder terug leest, schrijf ik daar dat het verwijderen en weer toevoegen van mijn Google account heeft geholpen.Buffalo schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:38:
[...]
Als je doelt op het weghalen van +31, klopt het dat dit inderdaad werkt. Het gekke is dat ik +31 ook voor vaste nummers heb staan, maar hier zie ik wel de naam in beeld.
Bij mobiele nummers niet.
Van de week heb ik mijn telefoon een factory reset gegeven, omdat ik ook nog wat andere issues had, maar helaas word bij mobiele nummers nog steeds de naam niet weergegeven.
Lijkt dus een bug in Android? Ik heb weinig zin om overal +31 weg te gaan halen.
Ik heb toch de tijd gevonden om te rooten. Wat zijn nu echte aanraders om te installeren met root?
Nice! Was het veel werk?Frans92 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:24:
[...]
Als je iets verder terug leest, schrijf ik daar dat het verwijderen en weer toevoegen van mijn Google account heeft geholpen.
Ik heb toch de tijd gevonden om te rooten. Wat zijn nu echte aanraders om te installeren met root?
Kijk naar AdAway (eindelijk kun je een echte, goede adblocker gebruiken!), Greenify, Tasker (alhoewel je daar goed moet opletten wat je ermee doet, het kan echt een zooitje worden), Xposed Framework (zelfde waarschuwing als bij Tasker, maar dan nog beter oppassen), Titanium Backup, f.lux (is nu beta, kan je je voor aanmelden! Allerbeste blue light dimmer).
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met rooten. Ik heb er niet zo'n zin eigenlijk voor mijn telefoon, tablet is wel geroot met CM. Gisteren op mijn Moto X Play Marshmallow ge-clean installed en ben wel weer tevreden zo. Batterijduur is niet veel beter, maar ook niet veel slechter volgens mij.
Wie heeft er trouwens gekozen voor die Adoptable Storage? Ik had het eerst aangezet toen ik er niet veel over wist, maar na een beetje gelezen te hebben over de nadelen heb ik het snel weer uitgezet
[ Voor 6% gewijzigd door honmashinsei op 19-02-2016 14:30 ]
Ik ben zo'n 3 uur bezig geweest. Ik had het erger verwacht, zeker omdat dit de allereerste keer was dat ik een toestel geroot heb.kthxbye schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:29:
[...]
Nice! Was het veel werk?
Kijk naar AdAway (eindelijk kun je een echte, goede adblocker gebruiken!), Greenify, Tasker (alhoewel je daar goed moet opletten wat je ermee doet, het kan echt een zooitje worden), Xposed Framework (zelfde waarschuwing als bij Tasker, maar dan nog beter oppassen), Titanium Backup, f.lux (is nu beta, kan je je voor aanmelden! Allerbeste blue light dimmer).
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met rooten. Ik heb er niet zo'n zin eigenlijk voor mijn telefoon, tablet is wel geroot met CM. Gisteren op mijn Moto X Play Marshmallow ge-clean installed en ben wel weer tevreden zo. Batterijduur is niet veel beter, maar ook niet veel slechter volgens mij.
Wie heeft er trouwens gekozen voor die Adoptable Storage? Ik had het eerst aangezet toen ik er niet veel over wist, maar na een beetje gelezen te hebben over de nadelen heb ik het snel weer uitgezet
Greenify heb ik geïnstalleerd. Xposed Framework zit ik naar te kijken, maar heb echt geen zin om dat verder uit te zoeken
Ik heb zelf wel gekozen voor de geheugenkaart als interne opslag. Ben nog geen vervelende dingen tegen gekomen. Misschien als je de nadelen 'kent', dat je ze dan herkent. Ik zie nog geen problemen na iets van 3 weken Android 6 te hebben.
Je kunt nog terugFrans92 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:52:
[...]
Ik ben zo'n 3 uur bezig geweest. Ik had het erger verwacht, zeker omdat dit de allereerste keer was dat ik een toestel geroot heb.
Greenify heb ik geïnstalleerd. Xposed Framework zit ik naar te kijken, maar heb echt geen zin om dat verder uit te zoeken
Ik heb zelf wel gekozen voor de geheugenkaart als interne opslag. Ben nog geen vervelende dingen tegen gekomen. Misschien als je de nadelen 'kent', dat je ze dan herkent. Ik zie nog geen problemen na iets van 3 weken Android 6 te hebben.
Voor mij was het het volgende:
* kaart wordt geencrypt en is alleen maar te gebruiken het toestel. Je kunt de microSD dus niet benaderen als je em er uit haalt en een computer steekt o.i.d.
* gaat je toestel stuk? helaas. Al je data kwijt. Je microSD kan je alleen formatteren als je em een andere device gebruikt, vanwege de encryptie.
* microSD upgraden? Vergeet het maar. Dan moet je je hele telefoon weer factory resetten want anders werkt je systeem niet meer.
* snelheid: een microSD kaart is hoe dan ook langzamer dan je interne geheugen (is dat eMMC?). Ik weet niet of het merkbaar is, maar het zou een bottleneck kunnen vormen voor bepaalde apps.
* permissions > ik kreeg al een aantal rare meldingen van apps die de SD kaart niet meer konden vinden of die je per sé op de interne disk moest installeren (Evernote Widget). Dat wordt vast wel opgelost de toekomst, maar nu vond ik het storend.
Helaas is de functie om én de microSD als portable te gebruiken én apps te verplaatsen naar de microSD eruit gehaald.
Wel een kanttekening, het is natuurlijk erg persoonlijk: Adoptable Storage is reuze handig (met wat nadelen) als je een toestel hebt met weinig ruimte (8 GB), of als je merkt dat je toch altijd je interne geheugen vol maakt (je kaartje wordt zegmaar 'vastgelijmd' in je toestel, echt een uitbreiding van je interne geheugen dus). Ik doe dat niet en zet voornamelijk media op mijn microSD, speel geen games, dus heb het liever niet.
[ Voor 3% gewijzigd door honmashinsei op 19-02-2016 15:14 ]
Zeker de encryptie is voor mij wel een punt. Ik zou het ontzettend k*t vinden als ik foto's zou kwijtraken, omdat deze encrypted zijn...kthxbye schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:11:
[...]
Je kunt nog terug
Voor mij was het het volgende:
* kaart wordt geencrypt en is alleen maar te gebruiken in het toestel. Je kunt de microSD dus niet benaderen als je em er uit haalt en in een computer steekt o.i.d.
* gaat je toestel stuk? helaas. Al je data kwijt. Je microSD kan je alleen formatteren als je em in een andere device gebruikt, vanwege de encryptie.
* microSD upgraden? Vergeet het maar. Dan moet je je hele telefoon weer factory resetten want anders werkt je systeem niet meer.
* snelheid: een microSD kaart is hoe dan ook langzamer dan je interne geheugen (is dat eMMC?). Ik weet niet of het merkbaar is, maar het zou een bottleneck kunnen vormen voor bepaalde apps.
* permissions > ik kreeg al een aantal rare meldingen van apps die de SD kaart niet meer konden vinden of die je per sé op de interne disk moest installeren (Evernote Widget). Dat wordt vast wel opgelost in de toekomst, maar nu vond ik het storend.
Helaas is de functie om én de microSD als portable te gebruiken én apps te verplaatsen naar de microSD eruit gehaald.
Wel een kanttekening, het is natuurlijk erg persoonlijk: Adoptable Storage is reuze handig als je een toestel hebt met weinig ruimte (8 GB), of als je merkt dat je toch altijd je interne geheugen vol maakt. Ik doe dat niet en zet voornamelijk media op mijn microSD, speel geen games, dus heb het liever niet.
Ik ga er nog even over nadenken. Bedankt voor de info!
Graag gedaan! Voor je foto's: Google Photos > automatisch laten backuppen, heb je ze altijd de cloud. En Google gaat niet zo snel wegFrans92 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:14:
[...]
Zeker de encryptie is voor mij wel een punt. Ik zou het ontzettend k*t vinden als ik foto's zou kwijtraken, omdat deze encrypted zijn...
[ Voor 3% gewijzigd door honmashinsei op 19-02-2016 15:17 ]
Top, bedankt! Hij is nu bezig om een backup te maken. Dan laat ik dat geheugenkaartje wel als interne opslag fungeren.kthxbye schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:15:
[...]
Graag gedaan! Voor je foto's: Google Photos > automatisch laten backuppen, heb je ze altijd de cloud. En Google gaat niet zo snel weg
Wat mij ook heel erg tegen staat van encrypten is dat je telefoon merkbaar trager wordt. Het kost best veel rekenkracht extra als alles encryptet is.Frans92 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:14:
[...]
Zeker de encryptie is voor mij wel een punt. Ik zou het ontzettend k*t vinden als ik foto's zou kwijtraken, omdat deze encrypted zijn...
Zou het zo zijn dat deze encryptie ervoor zorgt dat mijn batterij minder lang meegaat (zoals hierboven ergens genoemd)? Het klinkt mij heel logisch in de oren, omdat je CPU veel meer bezig is.Knielen schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:20:
[...]
Wat mij ook heel erg tegen staat van encrypten is dat je telefoon merkbaar trager wordt. Het kost best veel rekenkracht extra als alles encryptet is.
Zou best kunnen. Ik merk dat mijn telefoon na de update trouwens een stuk sneller, meer responsive is, en beter omgaat met RAM. Maar.... ik ben bang dat ik de batterij toch sneller leeg (zie?) lopen dan met Lollipop.Frans92 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:23:
[...]
Zou het zo zijn dat deze encryptie ervoor zorgt dat mijn batterij minder lang meegaat (zoals hierboven ergens genoemd)? Het klinkt mij heel logisch de oren, omdat je CPU veel meer bezig is.
Of beeld ik het me in? Vanaf vanochtend 08:00 af en toe mee gespeeld in sessies van max 30 minuten. Nu nog 69% over...
[ Voor 10% gewijzigd door honmashinsei op 19-02-2016 16:06 ]
Het valt gelukkig mee. Na er de hele avond (tm 02:00) weer af en toe mee geklooid te hebben en een nachtje zonder lader zit ik nu op 34%. Mooi om te zien dat die doze volgens mij goed werkt, het batterijverbruik toen ik sliep is een horizontale lijn in die grafiek.kthxbye schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:05:
[...]
Zou best kunnen. Ik merk dat mijn telefoon na de update trouwens een stuk sneller, meer responsive is, en beter omgaat met RAM. Maar.... ik ben bang dat ik de batterij toch sneller leeg (zie?) lopen dan met Lollipop.
Of beeld ik het me in? Vanaf vanochtend 08:00 af en toe mee gespeeld in sessies van max 30 minuten. Nu nog 69% over...
Ik wil ook rooten, maar zie een beetje op tegen de OTA's die dan niet meer werken. CM13 wil ik ook niet, ik ben zeer tevreden met deze ROM en CM13 heeft zo zijn bugs.
Hierdoor mis ik namelijk veel notificaties (oa. Flitsmeister). Gruwelijk irritant en onder Android 6 werkt Disable increasing ring niet..
Google Play: Disable Increasing Ring
Check ff de settings van flitsmeister, zit een speciale optie in voor Moto's fade-in tonesGoldenSample schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:10:
Iemand die een oplossing heeft tegen de fade-in van de ringtones?
Hierdoor mis ik namelijk veel notificaties (oa. Flitsmeister). Gruwelijk irritant en onder Android 6 werkt Disable increasing ring niet..
Maar eigenlijk zijn dat m'n enige 2 aanmerkingen. Verder ben ik er erg tevreden mee. Schermopbouw gaat lekker vloeiend, andere apps draaien prima en lijken sneller op m'n scherm te staan. In de batterijduur merk ik weinig verschil. Aan het einde van een dag zit ik nog steeds rond de 75-80%. Na een dagje -voor mijn doen- intensief gebruik zit ik 's avonds laat rond de 35-40%.
Enige feature die ik overigens echt gebruik is "Niet storen"
Oke gewoon even wachten dus. Iemand met 24.11.18 deze update toevallig al binnen?asing schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:42:
[...]
24.11.18 = Marshmallow met patchlevel 1 december.
24.41.33 is denk ik met update tot 1 januari
24.11.18 is een ROM die je zo kan installeren, dan komt de andere er OTA achteraan als je aan de beurt bent. Dus 24.11.18 is de weg te gaan.
Er staat ook iets XDA Dev over het inkomen van de beltoon maar dat kan ik zo snel niet vinden.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2016 21:53 ]
Dit probleem heb ik ook, had ik al met lollipop....Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:50:
Wifi staat nu bijna elke dag stijf bovenaan bij de accu verbruikers met ruim 32% en 1836 mAh. Komt dit door marshmallow? En hoe kan ik dit oplossen.
Android went, best mooi 6.0 en het toestel vind ik prettig. Nu heb ik alleen het probleem dat de camera niet werkt. Vaak start hij niet op en als hij opstart focust hij niet. Ik zie in de app-store dat het een bekend probleem is. Kom het alleen online verder nergens tegen.
Hier mensen met cameraproblemen? Oplossingen gevonden? Opnieuw opstarten en camera-app-update verwijderen helpen niet.
en @ B-Art:Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:50:
Wifi staat nu bijna elke dag stijf bovenaan bij de accu verbruikers met ruim 32% en 1836 mAh. Komt dit door marshmallow? En hoe kan ik dit oplossen.
Eerst had ik hier ook last van. Daarna heb ik mijn telefoon geroot en Amplify (en Greenify) geïnstalleerd. Amplify geeft aan dat de grootste wakelock (dus batterijverbruik) het opvragen van de GPS locatie is. Ik heb ergens gelezen dat GPS ook onder de noemer WiFi wordt aangegeven. Bron hiervan heb ik niet meer.
Het zou mogelijk dus je GPS kunnen zijn.
Overigens heeft het installeren van Amplify met root toegang mijn batterijduur verdubbeld. Eerst haalde ik 20 uur op één accu, nu makkelijk 2 dagen.
EDIT: Ik heb nog even beter gekeken en Google (Play) Services is toch wel een boosdoener voor het opvragen van de GPS locatie.
[ Voor 7% gewijzigd door Frans92 op 02-03-2016 08:21 ]
Zit je steeds op hetzelfde wifi netwerk of op verschillende?
Horizon: gemiddeld 2 netwerken per dag, thuis en op het werk.
Sinds het weekend heb ik een Moto X Play. Zeer tevreden mee, maar vandaag viel me ook op dat de WIFI erg hoog stond bij de accu-verbruik. Nu heb ik gisteren de 'open'-WIFI op mijn werk gebruikt. Hierop moet je inloggen met een account, via een web-interface. Mogelijk is dat de boosdoener geweest. Ik heb de Wifi vandaag eens uitgeschakeld, kijken of het verschil maakt.Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:50:
Geprobeerd, focus werkt nog steeds niet. Zal hem retourneren. Mogelijk is er toch hardware stuk.Knielen schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 00:29:
Andere app voor gebruiken, Open Camera werkt goed bij mij
Probeer eens te kijken of je verschil merkt als je niet op netwerk van werk komt. In weekend bijvoorbeeld.B-Art schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:17:
Bedankt Frans, heb GPS altijd wel aan staan, dus die ga ik is even uitzetten.
Horizon: gemiddeld 2 netwerken per dag, thuis en op het werk.
Ik weet van niets. Hopelijk verziekt Lenovo niet te veel van de USP's van Motorola. Lenovo heeft wel een keer gezegd dat ze dat gaan doenOlaf van der Spek schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:55:
Is er al iets bekend over nieuwe Moto's?
https://www.androidpit.co...lease-date-specs-featuresOlaf van der Spek schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:55:
Is er al iets bekend over nieuwe Moto's?
Zoveel tekst, zo weinig info.. is dat een serieuze site?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Een site als zovelen met dezelfde info...Olaf van der Spek schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:02:
[...]
Zoveel tekst, zo weinig info.. is dat een serieuze site?
Wss dus metalen body met finger print scanner voor de nieuwe moto. Voor de rest nog weinig info.
Ik vind het wel opmerkelijk dat wij met stock Android nog altijd de patch van 1 december hebben.
Heb begrepen dat Android 6.01 er aan komt met de maart patching erin.Audiowaste schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:26:
Onderhand is de beveiligingsupdate van 1 maart al beschikbaar voor de Nexus toestellen.
Ik vind het wel opmerkelijk dat wij met stock Android nog altijd de patch van 1 december hebben.
http://www.techdroider.co...w-update-moto-x-play.html
[ Voor 11% gewijzigd door IkWilbert op 09-03-2016 10:42 ]
Klopt, voor Azië is 6.0.1 al beschikbaar sinds vorige week. Maar blijf het toch apart vinden dat ze januari en februari gewoon overslaan, tenzij je ze handmatig flasht.IkWilbert schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:41:
Heb begrepen dat Android 6.01 er aan komt met de maart patching erin.
http://www.techdroider.co...w-update-moto-x-play.html
Jij zit ook nog met 24.11.18? Vraag me af of we uberhaupt nog updates krijgen. Mensen die gewoon gewacht hebben zonder zelf 6.0 erop te zetten hebben al een januari patch met 24.41.33. Ik heb deze update nooit gekregen.Audiowaste schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:26:
Onderhand is de beveiligingsupdate van 1 maart al beschikbaar voor de Nexus toestellen.