Klopt, omdat wij zo ongeduldig waren op handmatig 6.0 te flashendannyve schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:05:
[...]
Jij zit ook nog met 24.11.18? Vraag me af of we uberhaupt nog updates krijgen. Mensen die gewoon gewacht hebben zonder zelf 6.0 erop te zetten hebben al een januari patch met 24.41.33. Ik heb deze update nooit gekregen.
Wat ik wel opmerk, ik had voor de update naar 6, een SD kaart waar foto's en muziek op staan.
Na de update heb ik niet voor gekozen dit als 1 geheugen te maken, omdat ik eerst de foto's extra wou backuppen naar mijn PC/NAS
Ik dacht dat ga ik nu eens even doen, maar wat ik ook probeer, ik krijg de foto's niet te zien. Ik kies voor MTP en PTP maar in beide gevallen laat hij wel de interne opslag en sd kaart zien, maar bij de SD kaart is de map leeg.
Terwijl als ik op de telefoon daarin browse staat het vol met fotos muziek enz.
Hebben anderen dit ook?
Hoe krijg ik nu veilig de foto's naar mijn pc, want als ik de kaart als intern wil gebruik moet die geformatteerd. Ik heb het wel in goede (niet volledige grootte) kwaliteit naar google photos backup maar wil echt de volledige bestanden naar mijn PC halen.
Na de update heb ik niet voor gekozen dit als 1 geheugen te maken, omdat ik eerst de foto's extra wou backuppen naar mijn PC/NAS
Ik dacht dat ga ik nu eens even doen, maar wat ik ook probeer, ik krijg de foto's niet te zien. Ik kies voor MTP en PTP maar in beide gevallen laat hij wel de interne opslag en sd kaart zien, maar bij de SD kaart is de map leeg.
Terwijl als ik op de telefoon daarin browse staat het vol met fotos muziek enz.
Hebben anderen dit ook?
Hoe krijg ik nu veilig de foto's naar mijn pc, want als ik de kaart als intern wil gebruik moet die geformatteerd. Ik heb het wel in goede (niet volledige grootte) kwaliteit naar google photos backup maar wil echt de volledige bestanden naar mijn PC halen.
XboX live : DaWauZ
En als je nieuwe foto's maakt, kun je die dan wel zien?
Met Android 5.0 kreeg je 2 opties te zien wanneer je je telefoon koppelde aan je PC: Intern geheugen en SD kaart, bij Android 6.0 is het nog maar één optie (als je daarvoor gekozen hebt).
Alle foto's zouden dan gewoon onder DCIM\Camera moeten staan.
Met Android 5.0 kreeg je 2 opties te zien wanneer je je telefoon koppelde aan je PC: Intern geheugen en SD kaart, bij Android 6.0 is het nog maar één optie (als je daarvoor gekozen hebt).
Alle foto's zouden dan gewoon onder DCIM\Camera moeten staan.
Sinds de update slaat hij de foto's op een album "SD-kaart" op.
De andere staan op "Camera" maar das ook de SD kaart. De "nieuwe" fotos kan ik ook niet zien op de interne opslag via usb.
Het interne geheugen is aardig vol dus daarom wilde ik nu pas de kaart gaan koppelen als 1 geheugen.
De andere staan op "Camera" maar das ook de SD kaart. De "nieuwe" fotos kan ik ook niet zien op de interne opslag via usb.
Het interne geheugen is aardig vol dus daarom wilde ik nu pas de kaart gaan koppelen als 1 geheugen.
Je kaartje in een kaartlezer doen? Kan je vast wel ergens lenen. Als je ze dan ook niet kunt vinden is je kaartje waarschijnlijk toch leeg.dawauz schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:37:
Updates gaan per regio. Een kleine lijst :dannyve schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:05:
[...]
Jij zit ook nog met 24.11.18? Vraag me af of we uberhaupt nog updates krijgen. Mensen die gewoon gewacht hebben zonder zelf 6.0 erop te zetten hebben al een januari patch met 24.41.33. Ik heb deze update nooit gekregen.
- RETLA
- RETEU
- RETASIA
- RETAR
- RETCA (Telus, Rogers, Bell etc)
Er zijn 3 types Moto X Play, de 1562, 1563 en 1564. Dus er zijn een berg images om uit te rollen en dat doen ze gefaseerd. Eerst een soak test en dan iedereen.
Heb geduld, hij komt vanzelf. Dat je stiekem al naar 6.0 geflashed hebt is niet van invloed
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
via kaartlezer kon ik er wel wat mee. Heb nu de kaart geformatteerd als intern geheugen en nu kan ik ook weer via MTP bestanden bekijken.Knielen schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 00:24:
[...]
Je kaartje in een kaartlezer doen? Kan je vast wel ergens lenen. Als je ze dan ook niet kunt vinden is je kaartje waarschijnlijk toch leeg.
TNX
Ik heb nu in Android 6.0 de SD kaart ingesteld als intern geheugen, maar ik heb regelmatig dat ik de melding krijg dat de SD kaart niet meer herkend wordt.
Ik moet de telefoon dan opnieuw opstarten om het probleem te verhelpen.
Hebben meer mensen dit probleem?
Het is opzich een mooie functie dat het echte intern geheugen van de telefoon gecombineerd wordt met een SD kaart, maar dan moet het wel goed werken.
Het kan natuurlijk ook een Android bug zijn.
Ik moet de telefoon dan opnieuw opstarten om het probleem te verhelpen.
Hebben meer mensen dit probleem?
Het is opzich een mooie functie dat het echte intern geheugen van de telefoon gecombineerd wordt met een SD kaart, maar dan moet het wel goed werken.
Het kan natuurlijk ook een Android bug zijn.
Einde van SD kaart in zicht?
Misschien een low speed card?
Top, bedankt voor de info!asing schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:23:
[...]
Updates gaan per regio. Een kleine lijst :
- RETLA
- RETEU
- RETASIA
- RETAR
Er zijn 3 types Moto X Play, de 1562, 1563 en 1564. Dus er zijn een berg images om uit te rollen en dat doen ze gefaseerd. Eerst een soak test en dan iedereen.
Heb geduld, hij komt vanzelf. Dat je stiekem al naar 6.0 geflashed hebt is niet van invloed.
Lijkt er wel op...Ravocs schreef op zondag 13 maart 2016 @ 00:18:
Is dit nou gewoon de moto x Play?
https://www.aldi.nl/aldi_smartphone_48_5_20418_33902.html
I intend to live forever. So far, so good.
Heel erg zelfs, zelfs de M staat op de achterkant!
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Neen, ik heb een nieuwe gekocht. Een Sandisk ULTRA UHS-I 16gb.dawauz schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:02:
Einde van SD kaart in zicht?
Misschien moet ik de kaart gewoon eens instellen als extra opslag, in plaats dat het samengevoegd wordt met het interne opslag.
Jullie hebben er geen last van? Of hebben jullie het niet als intern geheugen ingesteld?
Yes it isRavocs schreef op zondag 13 maart 2016 @ 00:18:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hier een 32GB UHS-I kaartje van Samsung met het interne opslag samengevoegd, tot nu toe nog geen meldingen over gehad.Buffalo schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:54:
[...]
Jullie hebben er geen last van? Of hebben jullie het niet als intern geheugen ingesteld?
[ Voor 23% gewijzigd door tiriaq op 16-03-2016 22:37 ]
Apart. Bestaan er tools om te testen of de SD kaart in orde is?tiriaq schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:36:
[...]
Hier een 32GB UHS-I kaartje van Samsung met het interne opslag samengevoegd, tot nu toe nog geen meldingen over gehad.
Als aantoonbaar is dat er iets mis is kan ik de kaart denk ik omruilen voor een nieuwe.
Met H2testw kun je SD kaarten testen, maar er zijn vast nog wel andere applicaties ook 
http://www.softpedia.com/...scellaneous/H2testw.shtml
[ Voor 29% gewijzigd door Wom op 17-03-2016 13:46 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Verwijderd
Ik heb nog een mooi hoesje voor de Moto X play thuis liggen.
Ik heb de Moto X play niet meer dus het hoesje mag weg.
Als je interesse hebt dan kun je me pmen.
Zo ziet het hoesje eruit: http://www.10bestcase.com/wp-content/uploads/2015/09/11.jpg
Ik heb de Moto X play niet meer dus het hoesje mag weg.
Als je interesse hebt dan kun je me pmen.
Zo ziet het hoesje eruit: http://www.10bestcase.com/wp-content/uploads/2015/09/11.jpg
Geplukt van XDA forum : http://firmware.center/fi...%20X%20Play/Stock/XT1562/
Ja.Ravocs schreef op zondag 13 maart 2016 @ 00:18:
Vorige maand verkocht de aldi de moto g. Zat nog sticker van medion op het Motorola hoesje.
Update naar 6.0.1 wordt langzaam uitgerold, tot nog toe lijkt het alleen voor de dual sim versie het geval te zijn.
Klopt, India en Canada op dit moment.Audiowaste schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:08:
Update naar 6.0.1 wordt langzaam uitgerold, tot nog toe lijkt het alleen voor de dual sim versie het geval te zijn.
Ik heb de SD kaart getest met bovengenoemde tool, maar deze zegt dat de kaart in orde is.Wom schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:46:
Met H2testw kun je SD kaarten testen, maar er zijn vast nog wel andere applicaties ook
Wat kan het probleem zijn dat het ontkoppelen optreedt?
Het vreemde is dat de SD kaart vooral ontkoppeld bij het openen van bepaalde apps op de SD kaart.
Bijvoorbeeld Harmony van Logitech en Shazam lopen vast zodra ik ze open, waarna de SD kaart ontkoppelt.
Maar ook regelmatig als ik een foto maak. Foto maken lukt, maar als ik hem dan bekijk loopt de camera app vast en ontkoppelt de SD kaart ook.
Ik zie ook sochtends regelmatig dat de SD kaart is ontkoppeld, en dan heeft mijn telefoon alleen maar op mijn nachtkastje gelegen.
De SD kaart wordt door Android geformatteerd en ingedeeld dus hier heb ik zelf verder geen invloed op.
Ik heb nog een ander SD kaartje liggen die zou ik tijdelijk eens kunnen proberen. Blijft dit goed gaan dan zou je kunnen zeggen dat er iets mis is met de SD kaart.
De SD kaart ik trouwens gebruik is een Sandisk Ultra HC 1, Class 10, 16GB.
YES!!!!!!
https://drive.google.com/...aZ0oOZmxkWWN0T0RJbVE/view
XT1562_LUX_RETEU_6.0.1_MPD24.107-52_cid7_subsidy-DEFAULT_CFC.xml.zip
Oftewel, build 24.107-52 RETEU voor de 1562!
Die is al een week te vinden op xdaasing schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:31:
YES!!!!!!
Betreft de full factory image, dus niet de OTA update.
[ Voor 7% gewijzigd door IkWilbert op 05-04-2016 19:26 ]
Weet ik. Ik had hem hier alleen nog niet gezien en voor wie niet kan wachten is hier alvast 6.0.1 RETEU.IkWilbert schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:24:
[...]
Die is al een week te vinden op xda
Betreft de full factory image, dus niet de OTA update.
Bij nader inzien wacht ik ook wel even op de OTA. Geen zin om alles opnieuw te installeren.
Nee, zit geen gyroscope in.loll schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:25:
Is de moto x play ook geschikt voor vr brillen?
Ja precies, plus geen zin om weer uit te zoeken hoe ik deze moet flashen.asing schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:01:
[...]
Weet ik. Ik had hem hier alleen nog niet gezien en voor wie niet kan wachten is hier alvast 6.0.1 RETEU.
Bij nader inzien wacht ik ook wel even op de OTA. Geen zin om alles opnieuw te installeren.
Nou dat is retesimpelAudiowaste schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:07:
[...]
Ja precies, plus geen zin om weer uit te zoeken hoe ik deze moet flashen.
http://thunderztech.com/f...e-android-5-1-1-lollipop/
RDS lite : http://forum.xda-develope...388466&stc=1&d=1435873887
En dan de service.xml flashen. Anders wist hij je data.
Edit : net geflashed, Android 6.0.1, updates tot 1 maart. Het langste duurde het aanpassen van de applicaties.
[ Voor 10% gewijzigd door asing op 11-04-2016 19:37 ]
Ik heb eind februari een Moto X Play gekocht en gelijk de cashback ingevuld. Tot op heden heb ik de 50 euro nog niet ontvangen. Zijn er nog meer die al meer dan een maand zitten te wachten op de cashback?
Al verschillende keren contact gehad, dan hoor ik 'zo snel mogelijk' en 'zeer binnenkort'.
Al verschillende keren contact gehad, dan hoor ik 'zo snel mogelijk' en 'zeer binnenkort'.
Het was er echt in een week hier.
Merk dat nu ik op 5ghz connecteer naar wifi mijn batterij sneller leeg loopt. Haal nu met moeite 16 uur op batterij. Was voorheen dubbele.
Dat had ik al eens bekeken, maar RSD Lite herkent mijn telefoon niet. Al van alles geprobeerd, ergens lijkt er toch iets niet goed te gaan met de drivers.asing schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:02:
Nou dat is retesimpel![]()
Edit : net geflashed, Android 6.0.1, updates tot 1 maart. Het langste duurde het aanpassen van de applicaties.
Begin december ingevuld, 8 maart gekregenacoster schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:20:
Ik heb eind februari een Moto X Play gekocht en gelijk de cashback ingevuld. Tot op heden heb ik de 50 euro nog niet ontvangen. Zijn er nog meer die al meer dan een maand zitten te wachten op de cashback?
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Uren eraan besteed op mijn werk op de laptop (Windows 8.1), alle drivers geinstalleerd, USB debugging enabled. Alles zonder resultaat. Hoopte dat het aan de USB kabel lag, aaangezien het niet de originele Moto kabel was.asing schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:02:
[...]
Nou dat is retesimpel![]()
Thuis het hele riedeltje nog eens geprobeerd (Windows 10), ook daar zonder resultaat. Het valt mij ook op dat ik geen icoontje van Motorola Device Manager krijg te zien als mijn Moto geconnect is met de PC.
Je schijnt out of luck te zijn met Windows 8+. Probeer een Windows 7 machine.Audiowaste schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:15:
[...]
Uren eraan besteed op mijn werk op de laptop (Windows 8.1), alle drivers geinstalleerd, USB debugging enabled. Alles zonder resultaat. Hoopte dat het aan de USB kabel lag, aaangezien het niet de originele Moto kabel was.
Thuis het hele riedeltje nog eens geprobeerd (Windows 10), ook daar zonder resultaat. Het valt mij ook op dat ik geen icoontje van Motorola Device Manager krijg te zien als mijn Moto geconnect is met de PC.
Had het ook geprobeerd door zowel een 32 als 64 bit Windows 7 te installeren in een Virtualbox en daarin alle drivers installeren, ook zonder succes.asing schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:57:
Je schijnt out of luck te zijn met Windows 8+. Probeer een Windows 7 machine.
Dus nu toch maar voor de fastboot manier gegaan en alles lijkt goed te zijn gegaan. Alle apps worden nu bijgewerkt, daarna even verder kijken.
..
[ Voor 106% gewijzigd door asing op 13-04-2016 13:20 ]
Tip: vandaag kost de witte play 256 euro op iBood.
Helaas uitverkocht inmiddels.
Helaas uitverkocht inmiddels.
[ Voor 11% gewijzigd door musicfreak op 13-04-2016 17:39 ]
Nu 6.0.1 er is, wil ik eigenlijk mijn X Play rooten (vanwege het ledje) en dual sim versie installeren.. nu nog niet nodig, maar op vakanties altijd handig. Welke versie is hiervoor het handigst? Ik lees over India, Brazilie en Canada, maar welke is hiervoor het meest geschikt?
om de LED te kunnen gebruiken zal je een custom ROM en kernel moeten installeren, ik gebruik CynagonMod 13 en Ultra kernel, bevalt goed.dangerousp schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:33:
Nu 6.0.1 er is, wil ik eigenlijk mijn X Play rooten (vanwege het ledje) en dual sim versie installeren.. nu nog niet nodig, maar op vakanties altijd handig. Welke versie is hiervoor het handigst? Ik lees over India, Brazilie en Canada, maar welke is hiervoor het meest geschikt?
Kan dat niet met root en 'moto x led' bijvoorbeeld?Knielen schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:48:
[...]
om de LED te kunnen gebruiken zal je een custom ROM en kernel moeten installeren, ik gebruik CynagonMod 13 en Ultra kernel, bevalt goed.
Moto X Led :dangerousp schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:27:
[...]
Kan dat niet met root en 'moto x led' bijvoorbeeld?
Storage R/W : Working on disk read or write (Like a disk monitor)
Blink when charging : Blink when charging like a heartbeat
Connected with PC : Turn on when connected to computer via USB
Adapter Charging : Turn on when charging with DC adapter
Battery Charging : Turn on while charging
Battery Full : Turn on while battery full
Battery Charging or Full : Turn on when plugged in whenever charging or connected to computer
Daar waar je hem ECHT voor zou willen hebben, notificaties, doet het niet. Dus geen reden om hiervoor te rooten.
Dit kan ik bevestigen, om hiervoor te rooten is echt nutteloos. Het enige nuttige is als je de telefoon overdag oplaadt en dat het lampje aan/uit gaat als de batterij vol is.asing schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:54:
[...]
Moto X Led :
Storage R/W : Working on disk read or write (Like a disk monitor)
Blink when charging : Blink when charging like a heartbeat
Connected with PC : Turn on when connected to computer via USB
Adapter Charging : Turn on when charging with DC adapter
Battery Charging : Turn on while charging
Battery Full : Turn on while battery full
Battery Charging or Full : Turn on when plugged in whenever charging or connected to computer
Daar waar je hem ECHT voor zou willen hebben, notificaties, doet het niet. Dus geen reden om hiervoor te rooten.
XBL: DonFrans
De OTA voor 6.0.1 schijnt sinds gisteren hier in Nederland beschikbaar te zijn. Ik zie hem alleen niet op mijn telefoon, waar ik al bang voor was.asing schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:23:
[...]
Updates gaan per regio. Een kleine lijst :
- RETLA
- RETEU
- RETASIA
- RETAR
Heb geduld, hij komt vanzelf. Dat je stiekem al naar 6.0 geflashed hebt is niet van invloed.
Ik heb de ota ook nog niet.dannyve schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:21:
[...]
De OTA voor 6.0.1 schijnt sinds gisteren hier in Nederland beschikbaar te zijn. Ik zie hem alleen niet op mijn telefoon, waar ik al bang voor was.
Krijg zojuist de ota binnen.
360MB, android 6.0.1
360MB, android 6.0.1
Heb hem ook zojuist ontvangen, is nu aan het downloaden. Heb hem wel even moeten forceren door via instellingen naar updates te zoeken.
[ Voor 41% gewijzigd door Wom op 18-04-2016 17:44 ]
Had je ook zelf de update naar 6.0 gedaan hiervoor?IkWilbert schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:29:
Krijg zojuist de ota binnen.
360MB, android 6.0.1
Hier geen ota. Als iemand het kan uploaden, zou fijn zijn.
6.0 ook via ota gedaan.dannyve schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:27:
[...]
Had je ook zelf de update naar 6.0 gedaan hiervoor?
Hier geen ota. Als iemand het kan uploaden, zou fijn zijn.
Cashback had ik eind Februari 2016 aangevraagd. Wat later medio maart een mail met de bevestiging en dat ik binnen twee weken cashback zou krijgen. 3 weken later nog geen mail/geld. Toen gemaild via mailadres op de cashbacksite en ze gaven aan dat de cashback erg populair was en dat alles iets langer zou duren. Gister (18-9-2016) uiteindelijk de centjes bijgeschreven gekregen.
Op dit moment ben ik overigens mijn phone aan het updaten naar 6.0.1. (naar 6.0 ook ota)
Op dit moment ben ik overigens mijn phone aan het updaten naar 6.0.1. (naar 6.0 ook ota)
[ Voor 0% gewijzigd door Tha_Mars op 19-04-2016 09:20 . Reden: typo ]
Gisteravond melding gekregen van 6.0.1 ota. Nu aan het installeren.
Hmm ik had 6.0 niet OTA gedownload en heb nu ook geen 6.0.1 update availlable
I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic
Hier ook nog steeds niet. Iemand enig idee wat nu te doen? Ik zie nergens een link naar de OTA.Phantomic schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:10:
Hmm ik had 6.0 niet OTA gedownload en heb nu ook geen 6.0.1 update availlable

Heb je ooit een ROM van een andere regio geïnstalleerd? Misschien is daar de update nog niet voor beschikbaar gesteld.dannyve schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:24:
[...]
Hier ook nog steeds niet. Iemand enig idee wat nu te doen? Ik zie nergens een link naar de OTA.
Je kan wachten op de OTA of de 'orginele' ROM voor je telefoon flashen. En hierboven ergens staat ook nog een link naar de 6.0.1-ROM.
Nee, gewoon de Europese OTA naar 6.0. Ik zit nu op 24.11.18. De link hierboven is geen OTA. Ik zou dan als ik het goed begrijp alles opnieuw moeten installeren.acoster schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:29:
[...]
Heb je ooit een ROM van een andere regio geïnstalleerd? Misschien is daar de update nog niet voor beschikbaar gesteld.
Je kan wachten op de OTA of de 'orginele' ROM voor je telefoon flashen. En hierboven ergens staat ook nog een link naar de 6.0.1-ROM.
Nee dmv fastboot (als je de juiste commando's invoert) hoeft je niet alles opnieuw te installeren.dannyve schreef op donderdag 21 april 2016 @ 19:18:
[...]
Nee, gewoon de Europese OTA naar 6.0. Ik zit nu op 24.11.18. De link hierboven is geen OTA. Ik zou dan als ik het goed begrijp alles opnieuw moeten installeren.
Echt geen idee hoe dat allemaal moet. Beetje rondgekeken online en zie dat iedereen met deze versie nog geen update gehad heeft. Ik hoop dat iemand de OTA nog ergens upload. Baal er flink van dat ik die update toen zelf gedaan heb. Een dag voor 6.0 eindelijk hier OTA kwam ook nogAudiowaste schreef op donderdag 21 april 2016 @ 19:45:
[...]
Nee dmv fastboot (als je de juiste commando's invoert) hoeft je niet alles opnieuw te installeren.

De laatste versie installeren via fastboot is echt niet zo spannend.dannyve schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:17:
[...]
Echt geen idee hoe dat allemaal moet. Beetje rondgekeken online en zie dat iedereen met deze versie nog geen update gehad heeft. Ik hoop dat iemand de OTA nog ergens upload. Baal er flink van dat ik die update toen zelf gedaan heb. Een dag voor 6.0 eindelijk hier OTA kwam ook nogVoortaan gewoon lekker wachten.
Met RDS lite ben je in 20 minuten klaar met de hele upgrade.dannyve schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:17:
[...]
Echt geen idee hoe dat allemaal moet. Beetje rondgekeken online en zie dat iedereen met deze versie nog geen update gehad heeft. Ik hoop dat iemand de OTA nog ergens upload. Baal er flink van dat ik die update toen zelf gedaan heb. Een dag voor 6.0 eindelijk hier OTA kwam ook nogVoortaan gewoon lekker wachten.
En je bent niet voor niets op `Tweakers´ dus dit is wel het minste wat we van je verwachten
Tja, lees hierboven dan weer dat je daar Windows 7 voor nodig hebt en anders misschien uren bezig bent met drivers en updates en wat dan ook. Ik zit op Windows 10. Fastboot is dan de manier blijkbaar.asing schreef op maandag 25 april 2016 @ 23:30:
[...]
Met RDS lite ben je in 20 minuten klaar met de hele upgrade.![]()
En je bent niet voor niets op `Tweakers´ dus dit is wel het minste wat we van je verwachten![]()
.
Verwijderd
Net nieuw binnen de Moto X Play en gelijk kreeg ik de updates naar 6.0 en 6.0.1 binnen, geen truuks voor nodig. Ik ben tot zover dik tevreden, nu nog kijken of je er een beetje fatsoenlijk mee kunt bellen
Ik heb sinds enkele weken de moto x play. Ik ben tevreden op 1 groot punt na die ik niet verwacht had: de accuduur.
Vandaag bijvoorbeeld, de hele dag bijna niet gebruikt, 40 min screen on time en de batterij is 60%. mobiel dataverkeer ligt nooit aan (enkel bellen/berichten), alles via wifi.
Ik kocht deze telefoon omdat hij geprezen wordt door de goede accuduur maar geregeld haal ik niet eens 1 dag.
Als ik online forums enzo lees, zie ik dit bij niemand anders terug (toch zeker 5.5h+ SOT, terwijl ik er meestal maar 3.5 haal).
Als ik in de instellingen bij accuduur kijk, staan android-besturingssysteem, android-systeem en vooral mobiel stand-by bij de grootste accuverbruikers, en dat had ik totaal niet bij mijn vorige Moto G (dan was het 'scherm').
Ik heb ook al greenify geprobeerd, FB-app verwijderd, mijn toestel gereset,... het blijft hetzelfde. De ene keer gaatie wel al wat langer mee dan de andere
update van 6.0 naar 6.0.1 heeft ook geen verschil gemaakt
Ik heb mijn toestel al teruggebracht waar ik hem verkocht heb, was ie een week in herstelling. Dan kreeg ik hem terug en ze zeiden dat er 'onderdelen vervangen waren', waarschijnlijk de batterij/usb-aansluiting.
Is er nog iemand met dit probleem? Sorry moest dit probleem al ergens in dit forum staan, ik heb niet alle 43 de pagina's gelezen.
moet ik mijn toestel nu nog best eens inleveren? de vorige keer heeft het niet veel uitgehaald
Vandaag bijvoorbeeld, de hele dag bijna niet gebruikt, 40 min screen on time en de batterij is 60%. mobiel dataverkeer ligt nooit aan (enkel bellen/berichten), alles via wifi.
Ik kocht deze telefoon omdat hij geprezen wordt door de goede accuduur maar geregeld haal ik niet eens 1 dag.
Als ik online forums enzo lees, zie ik dit bij niemand anders terug (toch zeker 5.5h+ SOT, terwijl ik er meestal maar 3.5 haal).
Als ik in de instellingen bij accuduur kijk, staan android-besturingssysteem, android-systeem en vooral mobiel stand-by bij de grootste accuverbruikers, en dat had ik totaal niet bij mijn vorige Moto G (dan was het 'scherm').
Ik heb ook al greenify geprobeerd, FB-app verwijderd, mijn toestel gereset,... het blijft hetzelfde. De ene keer gaatie wel al wat langer mee dan de andere
update van 6.0 naar 6.0.1 heeft ook geen verschil gemaakt
Ik heb mijn toestel al teruggebracht waar ik hem verkocht heb, was ie een week in herstelling. Dan kreeg ik hem terug en ze zeiden dat er 'onderdelen vervangen waren', waarschijnlijk de batterij/usb-aansluiting.
Is er nog iemand met dit probleem? Sorry moest dit probleem al ergens in dit forum staan, ik heb niet alle 43 de pagina's gelezen.
moet ik mijn toestel nu nog best eens inleveren? de vorige keer heeft het niet veel uitgehaald

[ Voor 2% gewijzigd door el nielsken op 03-05-2016 18:55 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
Gisteren om 21:00 volledig opgeladen. Nu nog 74% over waarbij WiFi de grootverbruiker is (13%) . Dus jouw problemen zijn voor mij niet herkenbaar. Onder deze omstandigheden zou ik de telefoon nog 2 a 3 dagen kunnen gebruiken zonder te laden.
Mijn eerste vermoeden is dan toch dat je bepaalde apps zorgen voor wake locks.
Mocht je je telefoon hebben geroot, kun je deze app eens installeren: Google Play: Wakelock Detector [ROOT]
Daarmee kun je zien hoe lang je telefoon in sleep mode is en welke apps zorgen voor wake locks.
Mocht je je telefoon hebben geroot, kun je deze app eens installeren: Google Play: Wakelock Detector [ROOT]
Daarmee kun je zien hoe lang je telefoon in sleep mode is en welke apps zorgen voor wake locks.
Ligt al af, mijn locatie ligt zelfs bijna altijd helemaal afZobat schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:33:
zet in location, bij settings , 3 stipjes bovenin, wifi en bluetooth uit. Dat helpt veel.
Echt, ik doe er 2 dagen mee en dan is hij nog niet leeg. Lukt wel, dan moet ik naast normaal gebruik flitsnav een uur open zetten.
Maw je hebt iets geïnstalleerd wat hem wakker houdt. Misschien iets simpels als een actieve verbinding met je mail.
Maw je hebt iets geïnstalleerd wat hem wakker houdt. Misschien iets simpels als een actieve verbinding met je mail.
Eerder had ik het probleem dat de SD kaart (geformateerd als intern geheugen), spontaan ontkoppelde, waardoor de apps op de SD niet meer werken:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46144169
Ik heb er een hele tijd geen last meer van gehad, maar sinds vorige week is het probleem weer opgetreden. Alleen nu kan ik de SD helaas niet meer koppelen. Oftewel, de telefoon lijkt de SD kaart niet meer te herkennen.
Een ander bijkomend probleem is nu ook dat ik in deze toestand geen foto’s kan maken, met de melding ‘intern geheugen raakt vol’, en Whatsapp foto’s kan ik niet downloaden, met dezelfde melding.
Dit vindt ik vreemd, omdat deze apps niet op de SD kaart staan, en mijn intern geheugen nog lang niet vol is.
Wat is hier aan de hand? Ben ik de enige met dit probleem? Ligt het toch aan de SD kaart?
Het is nu wel erg vervelend dat ik de SD kaart niet meer aan de praat krijg, want omdat ik dus geen foto’s kan maken, zit er denk ik niks anders op dan de telefoon te resetten, en opnieuw te beginnen.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46144169
Ik heb er een hele tijd geen last meer van gehad, maar sinds vorige week is het probleem weer opgetreden. Alleen nu kan ik de SD helaas niet meer koppelen. Oftewel, de telefoon lijkt de SD kaart niet meer te herkennen.
Een ander bijkomend probleem is nu ook dat ik in deze toestand geen foto’s kan maken, met de melding ‘intern geheugen raakt vol’, en Whatsapp foto’s kan ik niet downloaden, met dezelfde melding.
Dit vindt ik vreemd, omdat deze apps niet op de SD kaart staan, en mijn intern geheugen nog lang niet vol is.
Wat is hier aan de hand? Ben ik de enige met dit probleem? Ligt het toch aan de SD kaart?
Het is nu wel erg vervelend dat ik de SD kaart niet meer aan de praat krijg, want omdat ik dus geen foto’s kan maken, zit er denk ik niks anders op dan de telefoon te resetten, en opnieuw te beginnen.
SD-kaart formatteren en koppelen als losse opslag?
Andere SDkaart proberen, die dingen gaan nog wel eens kapot waarna bestanden corrupt kunnen raken.Olaf van der Spek schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 00:27:
SD-kaart formatteren en koppelen als losse opslag?
De SD kaart heb ik 2 maanden geleden gekcoht.GoldenSample schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 00:47:
[...]
Andere SDkaart proberen, die dingen gaan nog wel eens kapot waarna bestanden corrupt kunnen raken.
een andere SD kaart werkt inderdaad wel. Maar het vreemde is dat ik nu allemaal randzaken ervaar, die mogelijk door de originele SD kaart veroorzaakt worden.
- Whatsapp kan de backup niet meer terug zetten, waarschijnlijk stond dat op die SD kaart.
- Whatsapp geeft een melding 'geen intern geheugen' als ik wil backuppen naar Google Drive. (ook met een andere SD kaart erin, en ook na herinstallatie Whatssapp.)
- DS Photo stond op de SD kaart en heb ik opnieuw moeten installeren. Als ik nu foto's in een album aanklik, dan crashed de app.
- Er MOET nu een SD kaart in mijn telefoon zitten om foto's te kunnen maken. Anders krijg ik de melding 'te weinig geheugen, verwijder foto's'. Maar ik heb ik nog 6GB echte interne opslag over.
- Spotify kan niet meer openen. Hier krijg ik de melding 'geen opslag ruimte gevonden'.
De SD kaart die ik dus gebruikte voor interne opslag, krijg ik niet meer gekoppeld. Hij herkend hem wel, en Android geeft dan aan 'controleren', waarna dat veranderd in 'Niet geplaatst'.
De adopt SD functie is leuk, maar volgens mij mag Google hier nog e.e.a. verbeteren. Ook het aantal apps dat verplaatst kan worden is beperkt, dus dan heb je er nog niet zo heel veel aan. Of ik doe iets fout, maar ik kan maar 4 apps verplaatsten.
Zou je mij kunnen uitleggen hoe ik dit doe zonder mijn bestanden kwijt te raken?Audiowaste schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:39:
[...]
De laatste versie installeren via fastboot is echt niet zo spannend.
Na een tijd zonder autohouder heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Ik heb deze week een Brodit houder aangeschaft voor mijn Moto X Play. Deze houder is niet voor de Play maar voor de Style. Ik kwam erachter dat de Style maar 1.2 mm breder is. De orientatie van de aansluiting is hetzelfde, net als de plaatsing (in het midden).
Vandaag kwam de houder binnen. Met wat zwarte isolatietape heb ik aan beide kanten 2 laagjes geplakt waardoor de houder de Play lekker beet pakt. En wat blijkt : de aansluiting zit op exact dezelfde plek. *klik* !
Nu moet ik dat ding alleen nog laten inbouwen in mijn auto. Daar ga ik morgenochtend even voor bellen. Als dat is aangesloten weet ik of de Style houder werkt voor de Play.
Edit : even getest met een 12V voeding en ja, het werkt!
Vandaag kwam de houder binnen. Met wat zwarte isolatietape heb ik aan beide kanten 2 laagjes geplakt waardoor de houder de Play lekker beet pakt. En wat blijkt : de aansluiting zit op exact dezelfde plek. *klik* !
Nu moet ik dat ding alleen nog laten inbouwen in mijn auto. Daar ga ik morgenochtend even voor bellen. Als dat is aangesloten weet ik of de Style houder werkt voor de Play.
Edit : even getest met een 12V voeding en ja, het werkt!
[ Voor 3% gewijzigd door asing op 18-05-2016 18:57 ]
Dit soort handelingen zijn nooit zonder risico, een goede backup en een beetje verstand van zaken is nodig.dannyve schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:41:
[...]
Zou je mij kunnen uitleggen hoe ik dit doe zonder mijn bestanden kwijt te raken?
Als je echt graag wil is er genoeg informatie te vinden, begin eens op XDA forum.
Een backup maak ik sowieso. Op het XDA forum kijk ik regelmatig maar het staat daar allemaal zo vaag en meestal in gebrekkig Engels. Ze praten elkaar ook allemaal tegen. Vandaar dat het mij makkelijk lijkt om het hier te vragen. Zeker aangezien het al door mensen gedaan is hier.Knielen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:42:
[...]
Dit soort handelingen zijn nooit zonder risico, een goede backup en een beetje verstand van zaken is nodig.
Als je echt graag wil is er genoeg informatie te vinden, begin eens op XDA forum.
Download en installeer de Motorola driversdannyve schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:41:
Zou je mij kunnen uitleggen hoe ik dit doe zonder mijn bestanden kwijt te raken?
Maak een folder aan in de C:\ bijvoorbeeld "MotoX".
Download ADB Fastboot en unzip het in C:\MotoX
Download laaste firmware en unzip het in C:\MotoX
Zet USB Debugging op je toestel aan
Herstart je toestel in bootloader.
In command prompt vervolgens naar C:\MotoX gaan en dan deze commands uitvoeren:
fastboot flash partition gpt.bin
fastboot flash motoboot boot.img
fastboot flash logo logo.bin
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash recovery recovery.img
fastboot flash system system.img_sparsechunk.0
fastboot flash system system.img_sparsechunk.1
fastboot flash system system.img_sparsechunk.2
fastboot flash system system.img_sparsechunk.3
fastboot flash system system.img_sparsechunk.4
fastboot flash system system.img_sparsechunk.5
fastboot flash system system.img_sparsechunk.6
fastboot flash system system.img_sparsechunk.7
fastboot flash system system.img_sparsechunk.8
fastboot flash modem NON-HLOS.bin
fastboot erase modemst1
fastboot erase modemst2
fastboot flash fsg fsg.mbn
fastboot erase cache
fastboot reboot
In de meeste andere staat nog "fastboot erase userdata". Als je deze uitvoert, wordt dus wel alle data verwijderd.
Kijk, dat is duidelijk! Zodra ik tijd heb ga ik er even voor zitten. Dank je wel!Audiowaste schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:28:
[...]
Download en installeer de Motorola drivers
fastboot erase modemst1
fastboot erase modemst2
fastboot erase cache
fastboot reboot
In de meeste andere staat nog "fastboot erase userdata". Als je deze uitvoert, wordt dus wel alle data verwijderd.
Nadat ik mijn simkaart heb omgewisseld werkt mijn SD card reader ineens ook niet meer. Meerdere kaartjes geprobeerd, en de kaartjes werken prima in de PC. Iemand een idee hoe dit te fixen of zal ik em terug moeten sturen voor reparatie?kthxbye schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:58:
[...]
Ik gebruik een 64 GB Samsung microSD kaartje en die werkt prima. Ik zou je toestel dus zsm. omruilen, lijkt me een hardware error.
Het is zojuist gelukt.Audiowaste schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:28:
[...]
Download en installeer de Motorola drivers
fastboot erase modemst1
fastboot erase modemst2
fastboot erase cache
fastboot reboot
Kan ik nu gewoon weer OTA updates verwachten of je weet?
Ik heb XT1562_LUX_RETEU_6.0.1_MPD24.107-52_cid7_subsidy-DEFAULT_CFC.xml er nu opstaan.
279 euro bij BOL: https://www.bol.com/nl/p/...y-zwart/9200000047167637/
Ik was eigenlijk aan het wachten op de nieuwe Moto G, maar die kost 229 euro. Ik denk dat ik voor 40 euro meer nog altijd toch een beter toestel aanschaf met de X Play dan de nieuwe Moto G, niet?
Ik was eigenlijk aan het wachten op de nieuwe Moto G, maar die kost 229 euro. Ik denk dat ik voor 40 euro meer nog altijd toch een beter toestel aanschaf met de X Play dan de nieuwe Moto G, niet?
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Geen idee, zo lang heb ik nooit gewachtdannyve schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:59:
Het is zojuist gelukt.Nogmaals bedankt!
Kan ik nu gewoon weer OTA updates verwachten of je weet?
Ik heb XT1562_LUX_RETEU_6.0.1_MPD24.107-52_cid7_subsidy-DEFAULT_CFC.xml er nu opstaan.
Verwijderd
Moto X play of de Moto G4 Plus?
Het heeft dezelfde prijs maar welke zou ik nou beter kunnen nemen?
note: ik ben geen heavy user.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/542417;457253/Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:35:
Moto X play of de Moto G4 Plus?
Misschien helpt dat je al.
Denk dat de Moto X Play toch een lichte voorsprong heeft.
Verwijderd
thanks het ziet er inderdaad goed uitAudiowaste schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:39:
[...]
http://tweakers.net/pricewatch/compare/542417;457253/
Misschien helpt dat je al.
Denk dat de Moto X Play toch een lichte voorsprong heeft.
Sinds vorige week ook in het bezit van de X Play. Fijne telefoon, vooral vele malen vloeiender in gebruik dan mijn 'oude' Lumia 735 waar je toch vaak zit te wachten tot er wat gebeurt.
Ik was eerst bang dat het scherm veel te groot zou zijn voor mij, maar het is net als met televisies: het went heel snel en dan wil je echt niet meer kleiner.
Accu doet het prima drie dagen ondanks 'normaal' gebruik, voor mij is de telefoon snel zat. Ben er in ieder geval blij mee, nu nog een beetje uitvinden wat hij allemaal kan. Ik heb wel bijna direct het active display uitgezet, ik vond het niet bijzonder nuttig dat elke keer als de telefoon een beweging maakt het scherm aangaat. Als ik op m'n scherm wil kijken druk ik wel op een knop, dat hoeft de telefoon niet voor mij te doen.
Ik was eerst bang dat het scherm veel te groot zou zijn voor mij, maar het is net als met televisies: het went heel snel en dan wil je echt niet meer kleiner.
Accu doet het prima drie dagen ondanks 'normaal' gebruik, voor mij is de telefoon snel zat. Ben er in ieder geval blij mee, nu nog een beetje uitvinden wat hij allemaal kan. Ik heb wel bijna direct het active display uitgezet, ik vond het niet bijzonder nuttig dat elke keer als de telefoon een beweging maakt het scherm aangaat. Als ik op m'n scherm wil kijken druk ik wel op een knop, dat hoeft de telefoon niet voor mij te doen.
Ik kom ook van Windows Phone (Lumia 640) en voor mij was het heerlijk om weer terug te zijn bij Android. WP mist toch best veel...EcoR schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:11:
Ik heb wel bijna direct het active display uitgezet, ik vond het niet bijzonder nuttig dat elke keer als de telefoon een beweging maakt het scherm aangaat. Als ik op m'n scherm wil kijken druk ik wel op een knop, dat hoeft de telefoon niet voor mij te doen.
Wat ik bij WP just fijn vond was het dubbel tikken op het scherm om hem aan te zetten, voor mij is active display echt een handige functie. Ik heb mijn telefoon altijd op mijn bureau liggen, en aangezien er ook geen notificatie-led is, is het wel makkelijk om even een tikje tegen de telefoon aan te geven om te zien of er notificaties zijn.
Batterijduur is idd ook prima, ik haal vaak 6 tot 7 uur screen on time. Wat mij wel opvalt is dat, zelfs bij niet al te zware games, de achterkant best heet kan worden.
That's what she saidEcoR schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:11:
het went heel snel en dan wil je echt niet meer kleiner.
Die is er wel degelijk, heb je alleen custom ROM/kernel voor nodig.Paul-G schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:25:
[...]
, en aangezien er ook geen notificatie-led is, is het wel makkelijk om even een tikje tegen de telefoon aan te geven om te zien of er notificaties zijn.
Typisch dat ze daar niet standaard gebruik van maken...Knielen schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:54:
[...]
Die is er wel degelijk, heb je alleen custom ROM/kernel voor nodig.
Overigens rolt nu de beveiligingspatch voor mei uit, zijn er al mensen die deze binnen hebben?
Edit: so far alleen de Asia versie.
Edit: so far alleen de Asia versie.
[ Voor 17% gewijzigd door Audiowaste op 16-06-2016 08:33 ]
Meer mensen last van 'wisselende' accuprestaties? Zonder iets te wijzigen of andere apps te gebruiken heb ik de ene dag aan het eind van de dag nog 70% over terwijl een andere dag de accu nog maar 20% over heeft. Gebruik eigenlijk alleen Whatsapp, Mail en af en toe wat browsen. Updates Play Store staat op 'alleen tijdens opladen', verder geen synchronisatie oid aanstaan.
Ligt je telefoon niet toevallig de ene dag heel de dag op een bureau waardoor doze inschakelt en de volgende dag laat je hem in je broekzak zitten?EcoR schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:46:
Meer mensen last van 'wisselende' accuprestaties? Zonder iets te wijzigen of andere apps te gebruiken heb ik de ene dag aan het eind van de dag nog 70% over terwijl een andere dag de accu nog maar 20% over heeft. Gebruik eigenlijk alleen Whatsapp, Mail en af en toe wat browsen. Updates Play Store staat op 'alleen tijdens opladen', verder geen synchronisatie oid aanstaan.
Battery monitor geeft de normale dingen aan: Mobiel Standby 9%, Android Systeem 2% en de rest nog lager (WhatsApp, Mail etc ook allemaal 1 of 2%).
Routine is elke dag hetzelfde: op de fiets naar kantoor en dan vrijwel de hele dag telefoon op bureau. Af en toe checken maar verder heb ik een losse werktelefoon die overdag veel gebruikt wordt. 's Avonds weer naar huis en dan thuis ook weer af en toe gebruiken.
Routine is elke dag hetzelfde: op de fiets naar kantoor en dan vrijwel de hele dag telefoon op bureau. Af en toe checken maar verder heb ik een losse werktelefoon die overdag veel gebruikt wordt. 's Avonds weer naar huis en dan thuis ook weer af en toe gebruiken.
Op z'n zachtst gezegd een erg bijzonder probleem met mijn Moto X Play. Sinds eergisteren hoort de tegenpartij mij niet meer bij een telefoongesprek. Ik dacht dat mogelijk de microfoon van mijn telefoon gesneuveld zou zijn, maar dat blijkt niet zo te zijn: ik kan bijv. wel gewoon spraakberichten opnemen en verzenden met WhatsApp.
Dan maar flashen, dacht ik. Even helemaal terug naar stock, uit de doos, dus Android 5.1.1 en weer updaten naar 6.0.3. Met een schone lei zou alles vast werken. Niet dus, het probleem treedt nog steeds op.
Ik heb geen headsets of wat dan ook aangesloten, ook geen bluetooth-devices momenteel.
Iemand ook maar enig idee?
Dan maar flashen, dacht ik. Even helemaal terug naar stock, uit de doos, dus Android 5.1.1 en weer updaten naar 6.0.3. Met een schone lei zou alles vast werken. Niet dus, het probleem treedt nog steeds op.
Ik heb geen headsets of wat dan ook aangesloten, ook geen bluetooth-devices momenteel.
Iemand ook maar enig idee?
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo