Die spraakberichten worden opgenomen met de andere microfoon die bij de earspeaker zit en die ook gebruikt wordt met handsfree bellen.
Hier het probleem gevonden: Gmail app bleef met de mailserver van mijn werk in verbinding staan, ook als ik synchroniseren uit zette (Gmail trok steeds de meeste accu leeg). Nu de Outlook app gepakt voor m'n werkmail en nu gaat het weer goed...
Ik heb sinds kort last van het willekeurig rebooten van de telefoon na een update naar 6.0.1.....
dan maar terug naar 6.0
dan maar terug naar 6.0
Hello darkness my old friend
Dat zal het hem zijn inderdaad, lijkt er dus op dat de 'gewone' microfoon is overleden.peptalk schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 01:13:
Die spraakberichten worden opgenomen met de andere microfoon die bij de earspeaker zit en die ook gebruikt wordt met handsfree bellen.
Binnenkort maar even opsturen voor garantie, hopelijk gaat men niet zeuren dat de bootloader unlocked is.
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Je hebt de unlock code aangevraagd bij Motorola.Daarmee vervalt automatisch je garantie. Ook al pas je hem niet toe.Zyron schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:56:
[...]
Binnenkort maar even opsturen voor garantie, hopelijk gaat men niet zeuren dat de bootloader unlocked is.
Ander nieuws : er komt een OTA aan met de security patches tot aan mei. Op dit moment op de INDIA versie beschikbaar.
[ Voor 15% gewijzigd door asing op 05-07-2016 21:23 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Kom ik er na 8 maanden achter, dat wanneer je 2 keer op power drukt, de camera ook automatisch start
lolAudiowaste schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:40:
Kom ik er na 8 maanden achter, dat wanneer je 2 keer op power drukt, de camera ook automatisch start
Ik kwam na het lezen van dit berichtje (na een jaar eigenaar te zijn) erachter dat je zo de camera kan aanzetten

XBL: DonFrans
Dat is pas sinds de update naar 6.0.1 volgens mij......Frans92 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:44:
[...]
lol
Ik kwam na het lezen van dit berichtje (na een jaar eigenaar te zijn) erachter dat je zo de camera kan aanzetten
Ah oke, dat was mij ook onbekendWITFRA schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:01:
[...]
Dat is pas sinds de update naar 6.0.1 volgens mij......
XBL: DonFrans
Schudden helpt ook, dan gaat hij ook aan.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
De grantie "vervalt", alleen als hun 100% zeker kunnen aantonen dat de veroorzaakte schade door jouw flashen is gebeurdasing schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:07:
[...]
Je hebt de unlock code aangevraagd bij Motorola.Daarmee vervalt automatisch je garantie. Ook al pas je hem niet toe.
Ander nieuws : er komt een OTA aan met de security patches tot aan mei. Op dit moment op de INDIA versie beschikbaar.
Daarbij die security OTA is een battery drainer, en geeft reboots. Ik ben terug gegaan naar android 6.0 (niet 6.0.1) en mijn batterij gaat weer een week stand-by mee in plaats van 2 dagen met de nieuwste update....
Nou..schudden is niet de juiste term denk ik. Je moet de telefoon 2 keer snel heen en weer draaien om zijn lengte-as.asing schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:59:
Schudden helpt ook, dan gaat hij ook aan.

[ Voor 14% gewijzigd door acoster op 07-07-2016 13:16 ]
Ik ben bezig om stock rom op me telefoon te zetten en deze te rooten.
Stock rom gedownload + twrp en supersu
Bij het flashen van rom krijg ik deze meldingen.
(bootloader) has-slot:bootloader: not found
(bootloader) has-slot:logo: not found
(bootloader) has-slot:boot: not found
(bootloader) has-slot:recovery: not found
(bootloader) has-slot:system: not found
stock rom flashen lukt verder wel. twrp flashen lukt ook maar zodra ik supersu flash en reboot komt ie niet meer verder dan de bootloader unlocked waarschuwing.
heb al andere versies van twrp en supersu geprobeerd.
andere usb kabel en usb poort geprobeerd.
met google ook geen oplossing kunnen vinden.
iemand suggesties?
stock rom flashen lukt verder wel. twrp flashen lukt ook maar zodra ik supersu flash en reboot komt ie niet meer verder dan de bootloader unlocked waarschuwing.
iemand suggesties?
Sterk aan het overwegen om me deze telefoon aan te schaffen na de solden bij coolblue. Staat nu aan 270 euro en lijkt me ideaal voor me.
Wat zijn jullie persoonlijke meningen over deze telefoon.
Heb nu een ZTE Axon Pro voor bijna 1 jaar maar scherm is kapot na een zware val.
Heb nu een ZTE Axon Pro voor bijna 1 jaar maar scherm is kapot na een zware val.
Is het al gelukt? Anders kan je de volgende methode eens proberen, heb ik van de week gedaan en ging vlekkeloos:Toet3r schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 08:15:
Ik ben bezig om stock rom op me telefoon te zetten en deze te rooten.
iemand suggesties?
Link naar XDA
Hij bevalt me uitstekend, maar ik weet niet of het slim is om hem nu nog te kopen, ik denk dat je voor dit geld ondertussen wel wat beters kan krijgen.Tomski1986 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:16:
Sterk aan het overwegen om me deze telefoon aan te schaffen na de solden bij coolblue. Staat nu aan 270 euro en lijkt me ideaal voor me.
Hij heeft een zeer degelijke batterij dus dat bevalt me enorm..
Al eens naar de Moto 4g gekeken? Beter scherm, betere camera, vinger scanner en hij gaat nog updates krijgen. Mindere batterij, maar met al die voordelen lijkt me dat geen struikelblok.Tomski1986 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:07:
Hij heeft een zeer degelijke batterij dus dat bevalt me enorm..
Nee ben deze week op kamp, zal volgende week eens proberen.Knielen schreef op zondag 24 juli 2016 @ 19:12:
[...]
Is het al gelukt? Anders kan je de volgende methode eens proberen, heb ik van de week gedaan en ging vlekkeloos:
Link naar XDA
[...]
Hij bevalt me uitstekend, maar ik weet niet of het slim is om hem nu nog te kopen, ik denk dat je voor dit geld ondertussen wel wat beters kan krijgen.
Bedankt
Nog steeds het zelfde probleem. twrp flashen lukt maar na flashen van supersu krijg ik alleen de unlocked bootloader waarschuwing.Knielen schreef op zondag 24 juli 2016 @ 19:12:
[...]
Is het al gelukt? Anders kan je de volgende methode eens proberen, heb ik van de week gedaan en ging vlekkeloos:
Link naar XDA
Zou er graag Cyanogenmod 13 op deze willen plaatsen..
Vroeger bij mijn Oneplus One is dit me wel gelukt maar als ik nu eens tutorials lees voor deze op de X Play te doen geraak ik er niet echt wijs uit. De bootloader unlocken is me wel al gelukt.
Iemand die een goede nederlandstalige how-to heeft of me kan bijsturen via Facebook Messenger?
Vroeger bij mijn Oneplus One is dit me wel gelukt maar als ik nu eens tutorials lees voor deze op de X Play te doen geraak ik er niet echt wijs uit. De bootloader unlocken is me wel al gelukt.
Iemand die een goede nederlandstalige how-to heeft of me kan bijsturen via Facebook Messenger?
Ik heb maanden CM13 gedraaid en ben sinds 2 weken weer terug naar de stock versie. Accu gaat 2 keer zo lang mee en toestel reageert veel beter, ik kan het dus eigenlijk alleen maar afraden. Misschien dat je kan overwegen om hem alleen te 'rooten', waarom wil je graag CM13?Tomski1986 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 16:31:
Zou er graag Cyanogenmod 13 op deze willen plaatsen..
Omdat ik het omgekeerde dacht eigelijk ^^Knielen schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:45:
[...]
Ik heb maanden CM13 gedraaid en ben sinds 2 weken weer terug naar de stock versie. Accu gaat 2 keer zo lang mee en toestel reageert veel beter, ik kan het dus eigenlijk alleen maar afraden. Misschien dat je kan overwegen om hem alleen te 'rooten', waarom wil je graag CM13?
Maar ik neem me op mijn stappen terug en ik hou 'm gewoon hoe het nu is, loopt lekker vlot idd en batterij gaat wel lang mee dus geen reden om af te stappen van stock Android.
Action Launcher erop en works like a charm
Ik ben na maanden wachten op een update overgegaan op een custom rom. Ik gebruik de Resurection Remix ROM en deze bevalt prima. Vandaag nog even naar de laatste versie geflashed en ik zit nu op security level 5 augustus 2016. Tot nu toe geen vervelende dingen meegemaakt met deze ROM.Knielen schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:45:
[...]
Ik heb maanden CM13 gedraaid en ben sinds 2 weken weer terug naar de stock versie. Accu gaat 2 keer zo lang mee en toestel reageert veel beter, ik kan het dus eigenlijk alleen maar afraden. Misschien dat je kan overwegen om hem alleen te 'rooten', waarom wil je graag CM13?
Terug naar stock en je loopt weer 5-6 maanden achter in updates

Is dit batterijgebruik van wifi normaal bij een uurtje torrentennormaal internettenuhm?
Voor mn gevoel gebruikt t veel te veel
I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic
Ik heb een custom revovery op mijn X Play en wil hem rooten, maar na het installeren van super user start hij niet meer op. Ook niet als ik hem voor de tijd of na de tijd wipe. Iemand een idee?
Ik gebruik deze http://forum.xda-develope...root-moto-x-play-t3211941
Klopt, overal wordt je gewaarschuuwd vooral niet op install te klikkendangerousp schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:24:
Ik heb een custom revovery op mijn X Play en wil hem rooten, maar na het installeren van super user start hij niet meer op. Ook niet als ik hem voor de tijd of na de tijd wipe. Iemand een idee?
Als je nog naar TRWP recovery kan, dan op de PC aansluiten en iets als Resurrection Remix erop zetten samen met een ARM 32 bit G-Apps. Dat flashen en je zou weer het heertje moeten zijn.
Dat is inderdaad ongebruikelijk, wifi zou niet veel moeten zijn. Bij intensief gebruik zal meestal je scherm op 1 staan.Phantomic schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:19:
[afbeelding]
Is dit batterijgebruik van wifi normaal bij een uurtje torrentennormaal internettenuhm?
Meetbug, zit ook in mijn Moto E: Olaf van der Spek in "[Motorola Moto E (2015)] Ervaringen & Discussie"Phantomic schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:19:
[afbeelding]
De accu lijkt niet echt sneller leeg te gaan dan normaal.
[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-08-2016 20:15 ]
Torrenten staat er hé. Dat zijn flink veel schrijfacties, veel CPU activiteit, en heel veel netwerkactiviteit!Knielen schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:12:
[...]
Dat is inderdaad ongebruikelijk, wifi zou niet veel moeten zijn. Bij intensief gebruik zal meestal je scherm op 1 staan.
Ik vind het niet gek, torrenten moet je niet willen op een telefoon imho.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik kon mijn nandroid gewoon terug zetten, dus geen probleem. Ik wil alleen titanium backup gebruiken.asing schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:17:
[...]
Klopt, overal wordt je gewaarschuuwd vooral niet op install te klikken. Er zijn versies die niet werken dus je hebt denk ik de verkeerde geïnstalleerd.
Als je nog naar TRWP recovery kan, dan op de PC aansluiten en iets als Resurrection Remix erop zetten samen met een ARM 32 bit G-Apps. Dat flashen en je zou weer het heertje moeten zijn.
Thanks, zal een andere versie proberen.. Nog tips welke het wel doen?
Ik heb resurrection remix, komt met 6.0.1_R61 dus je bent meteen gepatched tot en met augustus. Je hebt dan root, titanium werkt, en je hebt layers (thema's). Verder doet ineens de notificatie led het en als je de telefoon oppakt zie je je notificaties in beeld (wel even aanzetten).dangerousp schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:42:
[...]
Ik kon mijn nandroid gewoon terug zetten, dus geen probleem. Ik wil alleen titanium backup gebruiken.
Thanks, zal een andere versie proberen.. Nog tips welke het wel doen?
Dus ja, ik wil niet anders meer dan RR.
Verwijderd
hallo
heb enkele weken geleden de moto x play aangeschaft na aanraden van vriend. Zeer tevreden van behalve dat ik bij de laatste update naar 6.0.1 problemen heb met wifi.
M'n thuisnetwerk staat er nog in maar ik kan niet verbinden, na paswoord ingeven krijg ik de melding "opslaan van netwerk mislukt".
router uit/aanzetten + gsm uit/aanzetten is een optie totdat ik het huis verlaat, dan begint het spelletje opnieuw. Andere wifi kan ik ook niet gebruiken.
Na wat surfen heb ik het een en ander gevonden ; factory resets, router reset, netwerk vergeten (lukt niet). Durf dit niet direct doen. Heeft iemand hier al ervaring mee?
alvast bedankt!
heb enkele weken geleden de moto x play aangeschaft na aanraden van vriend. Zeer tevreden van behalve dat ik bij de laatste update naar 6.0.1 problemen heb met wifi.
M'n thuisnetwerk staat er nog in maar ik kan niet verbinden, na paswoord ingeven krijg ik de melding "opslaan van netwerk mislukt".
router uit/aanzetten + gsm uit/aanzetten is een optie totdat ik het huis verlaat, dan begint het spelletje opnieuw. Andere wifi kan ik ook niet gebruiken.
Na wat surfen heb ik het een en ander gevonden ; factory resets, router reset, netwerk vergeten (lukt niet). Durf dit niet direct doen. Heeft iemand hier al ervaring mee?
alvast bedankt!
Durf je een factory reset niet te doen? Dit staat gewoon bij je instellingen en heeft geen risico. Wel ben je al je gegevens op je telefoon kwijt, dus als je foto's of berichtjes hebt moet je hier eerst even een backup van maken.Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:19:
hallo
alvast bedankt!
Verwijderd
Hallo Moto x-Play bezitters,
op mijn Moto-X is Android 6.01 geinstalleerd.
Waar (of hoe) kan ik per app het dataverbruik instellen. Zonder te ROOTEN.
Als je in de app-drawer een app lang ingedrukt houd en het naar info links boven sleept kan je oa. permissies en achtergrond data uitzetten. Voor zover ik weet kan je niet één app specifiek een datalimiet instellen.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:28:
Op mijn OnePlus One kan je instellen dat er een melding moet komen als een app 'buitensporig' veel data verbruikt, je kan de achtergrond data beperken (dus geen data op de achtergrond) en het is mogelijk om data via 3G/4G te blokkeren. Dit is te vinden bij:Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:28:
'Instellingen' -> 'Datagebruik' -> Kies één bepaalde app'. Dan krijg je die opties te zien.
Yes, hier hetzelfde probleem. De camera van mijn Moto X Play start zeker de helft van de keren niet op, vanwege 'camera bezet'. Ook niet na het installeren van Open Camera als app en na een totale factory reset En als hij wel opstart gebeurt het regelmatig dat de autofocus niet werkt.SpcCwb schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 00:07:
Nu heb ik alleen het probleem dat de camera niet werkt. Vaak start hij niet op en als hij opstart focust hij niet. Ik zie in de app-store dat het een bekend probleem is. Kom het alleen online verder nergens tegen.
Hier mensen met cameraproblemen? Oplossingen gevonden? Opnieuw opstarten en camera-app-update verwijderen helpen niet.
Iemand al een oplossing gevonden? Begin het wel een beetje zat te worden...
Heb hem teruggestuurd, nieuwe exemplaar (dat ik vervolgens verkocht heb) had er geen last van.
We krijgen in ieder geval Android 7.0 volgens Motorola.
http://www.androidcentral...updated-android-70-nougat
http://www.androidcentral...updated-android-70-nougat
I intend to live forever. So far, so good.
Inmiddels al meer dan een jaar deze telefoon in mijn bezit. Nog steeds haal ik met gemak een dag intensief gebruik op een enkele batterijlading. Moet zeggen dat de telefoon zelf er nog netjes uit ziet voor gebruik zonder hoesje oid. Kleine slijtagesporen, maar al met al zeer degelijk toestel gebleken.
Bij een eventuele opvolger zal ik weer sterk kijken naar de batterijduur, dat weet ik wel.
Bij een eventuele opvolger zal ik weer sterk kijken naar de batterijduur, dat weet ik wel.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik heb een vraagje over deze telefoon, ik overweeg hem te kopen maar las dat je op de telefoon maar 1 agenda account kunt draaien? Klopt dat? Ik zou graag een werkagenda en agenda thuis willen combineren in 1 agenda app. Heeft iemand hier ervaring mee?
Geen idee waarom dat niet zou kunnen, ik draai in ieder geval meerdere agenda's op mijn telefoon. Kopen dus :-)liffey schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:05:
Ik heb een vraagje over deze telefoon, ik overweeg hem te kopen maar las dat je op de telefoon maar 1 agenda account kunt draaien? Klopt dat? Ik zou graag een werkagenda en agenda thuis willen combineren in 1 agenda app. Heeft iemand hier ervaring mee?
thx, leek me ook al een erg raar verhaal.Knielen schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:16:
[...]
Geen idee waarom dat niet zou kunnen, ik draai in ieder geval meerdere agenda's op mijn telefoon. Kopen dus :-)
Op amazon.fr kost hij 219.joopv schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 18:54:
Deze telefoon is momenteel 229 bij de Duitse Aldi.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
O oké, niks gezegd dan. Ben momenteel 6 maand gratis Prémium.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Zojuist een update gehad, waarschijnlijk ter voorbereiding op de stap naar 7? Hij is nu weer bijgewerkt tot securitypatch van 1 oktober.
Klopt, update is ongeveer 66MB groot. Volgens beschrijving alleen security update.
die update heb ik vanmorgen pas ontvangen
is er al meer nieuws over wanneer de update naar 7 wordt uitgerold?
Volgens Motorola in januari.Kheos schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:33:
die update heb ik vanmorgen pas ontvangen
Zie draadje op XDA http://forum.xda-develope...date-erlier-year-t3514906
[ Voor 17% gewijzigd door IkWilbert op 13-12-2016 09:42 ]
En volgens de geruchten zou dat dan Nougat 7.1 zijn:IkWilbert schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:42:
[...]
Volgens Motorola in januari.
Zie draadje op XDA http://forum.xda-develope...date-erlier-year-t3514906
https://www.allaboutphones.nl/motorola-moto-x-play-android-7-1/
Is er iemand die toevallig z'n scherm heeft vervangen na een stuiterpartij (
) en een scherm (+ midframe en digitizer) kan aanraden? Wat ik zie bij o.a. aliexpress is dat er bij de meeste vervangende schermen kans is dat het glas los laat vanwege slechte kwaliteit lijm... Ik wil het natuurlijk wel in een keer goed repareren

Ik zit al een week of 2 op RR Remix met 7.1 R6. Er zit geen thema app meer in, ze konden blijkbaar niet kiezen. Verder heeft de telefoon af en toe last van een spontane reboot. Vooral als ik TomTom Go aan heb staan. Daarbuiten amper wat gezien.
Accuduur : ik heb nog 12% over, volledig geladen 1 dag en 12 uur geleden en nog 5 uur resterend. Dus bijna 2 hele dagen op 1 accu.
Accuduur : ik heb nog 12% over, volledig geladen 1 dag en 12 uur geleden en nog 5 uur resterend. Dus bijna 2 hele dagen op 1 accu.
Accuduur in uren/dagen zegt niks zonder te weten hoe je hem hebt gebruikt.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Eind januari Nougat: https://mobile.twitter.com/Moto_GER/status/819491670706233344
Volgens eerdere geruchten zou 7.0 overgeslagen worden en direct 7.1 uitgerold worden.
Bron: http://www.theandroidsoul.com/moto-x-play-android-7-1-1-update-release/
Het lijkt erop dat Nougat pas eind februari voor de X Play gaat komen:
http://www.zdnet.de/88286...moto-smartphones-bekannt/
http://www.zdnet.de/88286...moto-smartphones-bekannt/
Update naar Nougat gaat nog lang duren...
Moto Deutschland @Moto_GER 2 min.2 minuten geleden
Leider verzögert sich das Rollout des Android 7 Updates für die Moto X Serie voraussichtlich bis Mai. Wir bitten um eure Geduld.
Moto Deutschland @Moto_GER 2 min.2 minuten geleden
Leider verzögert sich das Rollout des Android 7 Updates für die Moto X Serie voraussichtlich bis Mai. Wir bitten um eure Geduld.
Waarom moet dat allemaal zo lang duren, en wordt het steeds uitgesteld?
Eerst december 2016, toen medio januari 2017, eind februari, en nu mei.
Eerst december 2016, toen medio januari 2017, eind februari, en nu mei.
Ik draai op dit moment AOSP Extended (7.1) custom rom.
Het draait als een zonnetje, 7 uur Screen on Time verdeeld over 2 dagen met gebruik van navigatie. Voor een toestel dat ongeveer anderhalf jaar oud is nu moet ik zeggen dat hij nog perfect werkt.
De random reboots die andere mensen benoemen heb ik met deze rom nog niet gehad, helaas was dit wel het geval met andere roms die ik geprobeerd heb. Hierbij rebooten de telefoon uit het niets, vaak als hij iets intensiever dan normaal werd gebruikt qua apps en I/O
Kan het trouwens iedereen aanraden om een custom rom er op te zetten, hiermee krijg je veel meer mogelijkheden en vaker updates
Weet wel wat doet, en ga er niet zomaar mee kloten want telefoons zijn eenvoudig onbruikbaar te maken
Het draait als een zonnetje, 7 uur Screen on Time verdeeld over 2 dagen met gebruik van navigatie. Voor een toestel dat ongeveer anderhalf jaar oud is nu moet ik zeggen dat hij nog perfect werkt.
De random reboots die andere mensen benoemen heb ik met deze rom nog niet gehad, helaas was dit wel het geval met andere roms die ik geprobeerd heb. Hierbij rebooten de telefoon uit het niets, vaak als hij iets intensiever dan normaal werd gebruikt qua apps en I/O
Kan het trouwens iedereen aanraden om een custom rom er op te zetten, hiermee krijg je veel meer mogelijkheden en vaker updates
[ Voor 18% gewijzigd door isene op 07-02-2017 11:59 ]
Klinkt goed! Waar kan ik die image vinden en heb je wellicht een link naar een guide om die te installeren?isene schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:57:
Ik draai op dit moment AOSP Extended (7.1) custom rom.
Kan het trouwens iedereen aanraden om een custom rom er op te zetten, hiermee krijg je veel meer mogelijkheden en vaker updatesWeet wel wat doet, en ga er niet zomaar mee kloten want telefoons zijn eenvoudig onbruikbaar te maken
Op de XDA Pagina van de Motorola X Play staan een aantal tutorials die je kunt volgenMarsman83 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:13:
[...]
Klinkt goed! Waar kan ik die image vinden en heb je wellicht een link naar een guide om die te installeren?
https://forum.xda-developers.com/moto-x-play
Maar eerst moet je de telefoon unlocken (ook in ontwikkelaarsopties OEM-ontgrendeling aanzetten)* :
https://motorola-global-p...ader/unlock-your-device-a
*Motorola claimt dat de garantie verloren gaat, dit is in Nederland niet het geval. Je garantie blijft behouden tot Motorola 100% zeker kan aantonen dat de eventuele schade die ontstaan is aan je telefoon komt door het unlocken
Thanks, ik ga het eens proberen. Zijn er nog nadelen of zaken die niet lekker werken? Ik heb in het verleden veel custom roms gedraait maar had erg vaak bugs in het dagelijkse gebruik.isene schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:22:
[...]
Op de XDA Pagina van de Motorola X Play staan een aantal tutorials die je kunt volgen
https://forum.xda-developers.com/moto-x-play
Maar eerst moet je de telefoon unlocken (ook in ontwikkelaarsopties OEM-ontgrendeling aanzetten)* :
https://motorola-global-p...ader/unlock-your-device-a
*Motorola claimt dat de garantie verloren gaat, dit is in Nederland niet het geval. Je garantie blijft behouden tot Motorola 100% zeker kan aantonen dat de eventuele schade die ontstaan is aan je telefoon komt door het unlocken
Ik wil mijn Moto nog even wat langer gebruiken en kan hem wellicht zo een beetje pimpen
Mijn trouwe Moto X Play begint nu wat kleine kuren te krijgen. Wanneer het batterijniveau onder de 30% komt en ik wil de camera gebruiken is direct de batterij leeg en sluit de Play zich af. Als je dan de telefoon terug aanzet heb je weer terug iets van 25% batterij. Even zien of na de update naar Android 7.x dit opgelost is 
Na anderhalf jaar nog steeds tevreden met dit toestel, dus hoop er nog even plezier van te kunnen hebben.
Na anderhalf jaar nog steeds tevreden met dit toestel, dus hoop er nog even plezier van te kunnen hebben.
Dat soort vreemde dingen krijg je als de accu slecht aan het worden is.Wom schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:32:
Mijn trouwe Moto X Play begint nu wat kleine kuren te krijgen. Wanneer het batterijniveau onder de 30% komt en ik wil de camera gebruiken is direct de batterij leeg en sluit de Play zich af. Als je dan de telefoon terug aanzet heb je weer terug iets van 25% batterij. Even zien of na de update naar Android 7.x dit opgelost is
Dat is iets waar ik ook wel bang voor ben ja. Na een dag is de batterij inmiddels ook wel leeg, iets wat voorheen zeker niet het geval was.
Er is voor sommige mensen de mobile data bug. Dit houdt in dat hij geen verbinding meer maakt met 4g als je buiten het bereik van je wifi netwerk gaat. Sommige mensen hebben dit niet maar andere wel (50/50), zelf heb ik er wel last van bij sommige roms maar heb er een workaround voor. Het is gewoon een beetje trail en error bij sommige roms, maar er zijn veel meer voordelen dan nadelenMarsman83 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:21:
[...]
Thanks, ik ga het eens proberen. Zijn er nog nadelen of zaken die niet lekker werken? Ik heb in het verleden veel custom roms gedraait maar had erg vaak bugs in het dagelijkse gebruik.
Ik wil mijn Moto nog even wat langer gebruiken en kan hem wellicht zo een beetje pimpen
Wom, heb je al een keer geprobeerd de telefoon te resetten naar de fabrieksinstellingen? De batterij is redelijk eenvoudig te vervangen.Wom schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:30:
Dat is iets waar ik ook wel bang voor ben ja. Na een dag is de batterij inmiddels ook wel leeg, iets wat voorheen zeker niet het geval was.
[ Voor 19% gewijzigd door isene op 20-02-2017 13:00 ]
-
[ Voor 100% gewijzigd door isene op 20-02-2017 12:57 ]
Nieuwe security update beschikbaar, jan. 2017
Thanks for the heads upIkWilbert schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:24:
Nieuwe security update beschikbaar, jan. 2017
13MB download, ~5 minuten install en daarna nog het gebruikelijke bijwerken van apps.
[ Voor 18% gewijzigd door twimj op 09-03-2017 10:16 ]
Krijg het ook vandaag. Ben wel benieuwt wanneer 7.1 uitkomt.
Vind het ook vrij lang duren alvorens de update naar nougat beschikbaar wordt gesteld. Nu net de security update geinstalleerd, heeft weer alle apps moeten syncen... Had deze gewoon toegevoegd aan het nieuwe OS dan waren we in 1x klaar geweest

Omdat ik niet meer kon wachten heb ik gisteren maar een Custom ROM geïnstalleerd. Bevalt erg goed, tot nog toe nog geen problemen tegengekomen. Beetje kort dag nog natuurlijk, maar ik ben blij zover.
Ik draai al maanden Resurrection Remix op mijn Moto.Werkt uitstekend en het beveiligingsniveau is op dit moment maart 2017. Afgezien van de waarschuwing bij het opstarten merk je er niets van.
Flash een custom logo.bin met fastboot, en hij is weg.asing schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:09:
Ik draai al maanden Resurrection Remix op mijn Moto.Werkt uitstekend en het beveiligingsniveau is op dit moment maart 2017. Afgezien van de waarschuwing bij het opstarten merk je er niets van.
Ook leuk om te weten: er zijn heel veel programma's waarmee je de error message kunt vervangen met een eigen plaatje
Ik heb er voor gekozen om er een "watermerk" in te zetten met duidelijk zichtbaar "Property of: <NAAM HIER>" .
Gewoon met paint de afbeelding in de logo.bin aangepast
Vorige week die security update gedaan. En nu zijn allemaal foto's van die week foetsie.
Een deel van mijn foto's nog terug gevonden in een andere map (Pictures IPV DCIM). Maar de rest is gewoon pleite. Fijn
Dus wees gewaarschuwd 
Ga nog even met Recuva op de SD kaart aan de gang, maar heb niet veel hoop dat er nog wat af komt.
Een deel van mijn foto's nog terug gevonden in een andere map (Pictures IPV DCIM). Maar de rest is gewoon pleite. Fijn
Ga nog even met Recuva op de SD kaart aan de gang, maar heb niet veel hoop dat er nog wat af komt.
Vanmorgen kreeg ik de melding de er een firmware update klaar stond. Er stond verder geen info bij. Update uitgevoerd, was binnen nog time klaar. Na herstart stond er een melding over terugzetten van software voor de sensors...of iets van die strekking.
Geen idee wat er anders is, de security update van januari had ik al.
Iemand anders deze update ook ontvangen?
Je uploadt ze toevallig niet naar Google Foto's? Wellicht nog eens waard om naar te kijken of daar nog iets te redden valt._ferry_ schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:50:
Vorige week die security update gedaan. En nu zijn allemaal foto's van die week foetsie.
Een deel van mijn foto's nog terug gevonden in een andere map (Pictures IPV DCIM). Maar de rest is gewoon pleite. FijnDus wees gewaarschuwd
Nee, hier geen update beschikbaar... zojuist gecontroleerd.acoster schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:01:
Vanmorgen kreeg ik de melding de er een firmware update klaar stond. Er stond verder geen info bij. Update uitgevoerd, was binnen nog time klaar. Na herstart stond er een melding over terugzetten van software voor de sensors...of iets van die strekking.
Gr8, opladerpoort is kapot..
Sommige laders herkent die helemaal niet en die paar die hij wel herkent houd de batterij alleen op het zelfde percentage. Alleen als de telefoon helemaal uit is kan die met de turbocharger in 8 uur zon 40 procent opladen
Sommige laders herkent die helemaal niet en die paar die hij wel herkent houd de batterij alleen op het zelfde percentage. Alleen als de telefoon helemaal uit is kan die met de turbocharger in 8 uur zon 40 procent opladen

Dan heb je een leuk hobby projectje te gaanPhantomic schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:36:
Verwijderd
De zoveelste keer wordt mijn SD card van 32 GB niet herkend, dus weer een hoop gedoe.Daarnaast lijkt de upgrade naar Android 7x eindeloos lang wachten te worden terwijl ik had verwacht deze al een half jaar geleden te ontvangen. Sinds Lenovo dit merk heeft overgenomen staat dit niet meer op mijn lijstje. Ik ben er echt helemaal klaar mee. Lenovo is de Chinese vertaling voor volkomen kut.
Sinds dit weekend heb ik hetzelfde probleem, SD cards worden niet herkend. TWRP geeft aan dat hij niet ge-mount kan worden. Ik heb eens gekeken in de sleuf waar je je SD in stopt en zie dat hier 2 pinnen niet helemaal terugveren, zou jij eens willen kijken of dit bij jou ook zo is?Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 00:21:
De zoveelste keer wordt mijn SD card van 32 GB niet herkend, dus weer een hoop gedoe.Daarnaast lijkt de upgrade naar Android 7x eindeloos lang wachten te worden terwijl ik had verwacht deze al een half jaar geleden te ontvangen. Sinds Lenovo dit merk heeft overgenomen staat dit niet meer op mijn lijstje. Ik ben er echt helemaal klaar mee. Lenovo is de Chinese vertaling voor volkomen kut.
Kan m na garantie nu na anderhalve week al ophalen!Phantomic schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:36:
Had 't zo niet verwacht, normaal ben ik met de garantie ruim een maand kwijt

Donderdag maar is kijken of ze er veel van gebakken hebben qua reparatie
Verwijderd
Ik heb helaas geen duidelijke pinnen kunnen ontdekken. Wel een soort beugeltje waar verder weinig beweging in zit. Ik heb de telefoon verder niet uit elkaar gehaald. Na wat prutsen doet de SDCard het meestal wel weer, totdat deze over een paar maanden weer aangeeft dat deze niet wordt herkend.
geen idee hoe betrouwbaar dit is, maar volgens iemand die een "Moto employee" heeft gesproken zou de Nougat 7.1.1 of 7.1.2 update tussen 21 april en 10 mei worden uitgerold.
https://forums.lenovo.com...Nougat-Update/m-p/3645994
https://forums.lenovo.com...Nougat-Update/m-p/3645994
We gaan het mee maken
Is al een tijdje geleden maar kan je me vertellen wat je er uiteindelijk aan gedaan hebt? Waar heb je uiteindelijk een scherm vandaan gehaald? Zit hier nu met het zelfde probleem, gisteren net kapot gemaaktPaul-G schreef op maandag 26 december 2016 @ 21:09:
Is er iemand die toevallig z'n scherm heeft vervangen na een stuiterpartij (![]()
) en een scherm (+ midframe en digitizer) kan aanraden? Wat ik zie bij o.a. aliexpress is dat er bij de meeste vervangende schermen kans is dat het glas los laat vanwege slechte kwaliteit lijm... Ik wil het natuurlijk wel in een keer goed repareren

Heb niet het gevoel alsof ik goed omga met de telefoon

Paar weken terug ook kortsluiting gemaakt vanuit de headphonejack.. Kwam wat rook uit waarna ik em gelijk eruit trok, even later kijkend bij de batterijstatus bij instelling stond er dat er binnen no time 10 procent batterij weg was

Tja de accuduur valt sinds dien aardig tegen en mn telefoon denkt nu standaard dat die in headphone modus staat. speakers kan ik alleen gebruiken als ik op luidspreker bel; denk niet dat ik hier bij de mediamarkt met garantie aan kan kloppen omdat het helemaal mijn schuld is
Uiteindelijk heb ik het toch niet aangedurfd, ik heb geen vervangend toestel (voor het geval dat) en mijn studenten budget laat niet veel uitspattingen toePhantomic schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:12:
[...]
Is al een tijdje geleden maar kan je me vertellen wat je er uiteindelijk aan gedaan hebt? Waar heb je uiteindelijk een scherm vandaan gehaald? Zit hier nu met het zelfde probleem, gisteren net kapot gemaakt
Hoe krijg je daar nou kortsluiting? Is er vocht oid ingekomen?Heb niet het gevoel alsof ik goed omga met de telefoon![]()
Paar weken terug ook kortsluiting gemaakt vanuit de headphonejack.. Kwam wat rook uit waarna ik em gelijk eruit trok, even later kijkend bij de batterijstatus bij instelling stond er dat er binnen no time 10 procent batterij weg was
kapot kabeltje zelf 'gefixed' maar niet goed afgesloten, plus en min raakten elkaar en voila, geen weerstand => kortsluiting.Paul-G schreef op zondag 14 mei 2017 @ 17:20:
[...]
Hoe krijg je daar nou kortsluiting? Is er vocht oid ingekomen?
Ben een tweaker die heeeel soms twee linkerhanden heeft
of niet...IkWilbert schreef op donderdag 20 april 2017 @ 17:02:
We gaan het mee maken

iemand nog iets gehoord over nougat 7 op de moto x play?
Wat betreft Motorola kiezen voor vlotte updates voldoet deze telefoon niet helemaal inderdaad...
Zojuist dit gezien:
http://www.gsmarena.com/m...711_nougat-news-25395.php
Nog niks op de telefoon van mn vriendin iig...
Gaat om we soak test in India. Wat ik er van begrijp zit deze nog vol met bugs en bootloops.lijphoofd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:51:
Zojuist dit gezien:
Waar blijft die update nou (refrein x 4)
Motorola meldt:
Maar op mijn mobiel wordt hij nog niet aangeboden. Geduld...
Bron: https://motorola-mobility...nswers/detail/a_id/118842Moto X Play- Android 7.1.1 Software Update
We are excited to announce a new software update for Moto X Play.
[ Voor 11% gewijzigd door digilb op 14-06-2017 16:13 ]
Is voor de soak test.digilb schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:11:
Motorola meldt:
[...]
Bron: https://motorola-mobility...nswers/detail/a_id/118842