En je zit op de support site van India...digilb schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:11:
Motorola meldt:
[...]
Bron: https://motorola-mobility...nswers/detail/a_id/118842
Maar op mijn mobiel wordt hij nog niet aangeboden. Geduld...
India heeft de soak test.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Bijna juli en nog steeds geen update. Het is inmiddels een beetje een trieste grap aan het worden, mijn hemel...
[ Voor 7% gewijzigd door KillerBee op 26-06-2017 06:01 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Volgens een bericht van Motorola (21 juni) is de verwachting nu: half juli. Voor wat het waard is 
Bron: https://forum.xda-develop...?p=72806217&postcount=681
Wie heeft er nog vertrouwen in dat er een update naar Android 7 komt?
Ik niet meer, dit is de eerste en laatste keer voor mij dat ik een Motorola heb aangeschaft.
Als binnenkort de Nokia 6 uitkomt, dan ga ik deze waarschijnlijk kopen. Volgens berichten verschijnen er regelmatig updates voor de Nokia's.
Het is jammer dat Motorola/Lenovo eerst zeggen dat er in December 2016!! een update naar Android 7 zou komen, en dit vervolgens steeds en meerdere keren uitstellen. Ik heb tot nu toe alleen een update gehad naar een nieuw beveiligingsniveau, januari 2017
.
Ik niet meer, dit is de eerste en laatste keer voor mij dat ik een Motorola heb aangeschaft.
Als binnenkort de Nokia 6 uitkomt, dan ga ik deze waarschijnlijk kopen. Volgens berichten verschijnen er regelmatig updates voor de Nokia's.
Het is jammer dat Motorola/Lenovo eerst zeggen dat er in December 2016!! een update naar Android 7 zou komen, en dit vervolgens steeds en meerdere keren uitstellen. Ik heb tot nu toe alleen een update gehad naar een nieuw beveiligingsniveau, januari 2017

ja sinds de overname is het niet echt een verbetering... maar die update die komt er wel.
Men is vandaag of gisteren begonnen met de Moto x Style.
De verwachting is juli voor de Moto x Play.
I intend to live forever. So far, so good.
Die berichten zijn ook gebaseerd op beloftes van HMD. De vraag is dus of zij ze wel waar gaan maken. Helaas zijn dit hun eerste telefoons en kunnen we niet naar ervaringen bij andere telefoons kijken.Buffalo schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:23:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Die update zal er vast nog wel komen... volgens mij geeft mijn telefoon een melding als deze beschikbaar is ;-)
Verder draait mijn toestel nog altijd prima, alles werkt, geen problemen mee, alle apps zijn nog compatible met de android-versie die ik nu heb. Dus wel of geen update, mijn telefoon werkt prima.
Geen idee wat 7.0 op dit moment zou moeten toevoegen..op de beveligingsupdates en de nieuwsgierigheid naar de veranderingen na dan. Nadien is het gewoon weer een telefoon.
Verder draait mijn toestel nog altijd prima, alles werkt, geen problemen mee, alle apps zijn nog compatible met de android-versie die ik nu heb. Dus wel of geen update, mijn telefoon werkt prima.
Geen idee wat 7.0 op dit moment zou moeten toevoegen..op de beveligingsupdates en de nieuwsgierigheid naar de veranderingen na dan. Nadien is het gewoon weer een telefoon.
En vandaag is in Nederland de uitrol van 7.0 gestart voor de Moto X Force.IkWilbert schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:41:
ja sinds de overname is het niet echt een verbetering... maar die update die komt er wel.
Overigens wel met Franstalige toelichting https://ibb.co/d2ckja
[ Voor 8% gewijzigd door Jarown2 op 11-07-2017 15:07 . Reden: screenshot toegevoegd ]
Alle X'en, op de Play na, zijn geupdatet, komende week dan eindelijk de Play? (wishful thinking...
)
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
IkWilbert schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:41:
de verwachting is juli voor de Moto x Play.

Anyways, mijn Play is nu bijna dood; de batterij is er zo slecht aan toe dat die als die een nachtje uit staat zo'n 30-35 procent ontlaadt, daarnaast is de standbytijd logischer wijs ook niet meer wat het geweest is

Eerst maar continu een powerbank meezeulen maar binnenkort toch kijken naar een nieuw dingetje.
I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic
Elke keer dat dit topic omhoog komt verwacht ik dat er nieuws is over de update, waar ik mijzelf dus ook schuldig aan maak. Maar eerlijk gezegd verwacht ik hem niet meer.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
De verwachting is de de update in Augustus uitkomt. Even geduld beste mensen!
Morgen dus, eindelijkBierbal schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:47:
De verwachting is de de update in Augustus uitkomt. Even geduld beste mensen!
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik heb precies hetzelfde gehad! Omdat ik nog in die garantie zat terug gestuurd naar Amazon en meteen een nieuwe gekregen, kan je dus niet vertellen wat er precies stuk was. Bij pc's krijg je dit als je gpu stuk gaat, dus ga er vanuit dat het hierbij hetzelfde is.DjCasemod schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:02:
Heeft iemand wel eens dit verschijnsel gezien, zou het LCD kapot zijn of de kabel van het LCD los ect? De telefoon zelf werkt gewoon.
[afbeelding]
Ja ik heb ook nog garantie kwam ik achter.... Nadat ik had geprobeerd het zelf op te lossen
Vanmiddag gaat hij op de post!
Volgens de laatste geruchten op het forum in je linkje, wordt het nu ws. pas medio september.Jarown2 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:37:
Volgens een bericht van Motorola (21 juni) is de verwachting nu: half juli. Voor wat het waard is
Dit is mijn eerste Motorola en gelijk ook m'n laatste...
Ik ben al een beetje aan het kijken naar een opvolger voor mijn play x.
Ik ook. Wordt waarschijnlijk geen Lenovo meer. Lenovo / Motorola doet veel achter bij de camera in vergelijking met andere grote merken, en voor software updates hoef je t ook niet te doenIkWilbert schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:41:
Ik ben al een beetje aan het kijken naar een opvolger voor mijn play x.
I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic
Tja, maar welk merk dan? Ik vind nog steeds dat Motorola een hele groede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Als je updates wil bij telefoons voor deze bedragen dan kom je al gauw bij Xiaomi uit, heeft ook zijn nadelen. Ik gebruik een Custom ROM op deze telefoon en dat bevalt prima.KillerBee schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:52:
[...]
Volgens de laatste geruchten op het forum in je linkje, wordt het nu ws. pas medio september.
Dit is mijn eerste Motorola en gelijk ook m'n laatste...
Nokia?Knielen schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:53:
[...]
Tja, maar welk merk dan? Ik vind nog steeds dat Motorola een hele groede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Als je updates wil bij telefoons voor deze bedragen dan kom je al gauw bij Xiaomi uit, heeft ook zijn nadelen. Ik gebruik een Custom ROM op deze telefoon en dat bevalt prima.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Zouden we over 6 dagen als verrassing een update naar Android O krijgen op de Moto X play?
HahahaBuffalo schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:33:
Zouden we over 6 dagen als verrassing een update naar Android O krijgen op de Moto X play?
Ik heb m'n x play nu bijna 2 jaar maar de accu wordt wat gaar lijkt het. Op zichzelf nog steeds prima 1 tot 2 dagen gebruik voor mij, maar 1 ding is irritant aantal het worden. Als m'n accu lading ergens onder de 50% is ( vandaag bijvoorbeeld 38 procent) en ik ga een filmpje maken, springt de tel na 20 seconden opnemen op bespaar stand en direct de melding shutting down. Maw, het opnemen trekt zoveel van de accu dat hij plots denkt dat hij leeg is. ??
Direct daarna zet ik de tel weer aan en staat er nog gewoon dik 30% batterij.
Enig idee wat je hier aan kunt doen? Binnen 2 jaar gedoe met je accu is ook niet iets wat ik verwacht, zeker niet met een tel die ik niet eens elke dag aan de lader hang.
Enig idee wat je hier aan kunt doen? Binnen 2 jaar gedoe met je accu is ook niet iets wat ik verwacht, zeker niet met een tel die ik niet eens elke dag aan de lader hang.
Klinkt inderdaad als een slechte accu, kan je niks anders mee dan vervangenDaOverclocker schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:09:
Ik heb m'n x play nu bijna 2 jaar maar de accu wordt wat gaar lijkt het. Op zichzelf nog steeds prima 1 tot 2 dagen gebruik voor mij, maar 1 ding is irritant aantal het worden. Als m'n accu lading ergens onder de 50% is ( vandaag bijvoorbeeld 38 procent) en ik ga een filmpje maken, springt de tel na 20 seconden opnemen op bespaar stand en direct de melding shutting down. Maw, het opnemen trekt zoveel van de accu dat hij plots denkt dat hij leeg is. ??
Sinds een maandje heb ik exact hetzelfde probleem; in het accu-grafiekje zie je een dip naar 0%. Dit heeft bij mij pasgeleden een soort halve reset veroorzaakt met dit vage probleem als resultaat: https://android.stackexch...nt-apps-buttons-dont-workDaOverclocker schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:09:
Ik heb nog enigszins de hoop dat een complete herinstallatie gaat helpen voor die dip. Ik wilde daarmee eigenlijk wachten tot Android N, maarja..

Hier precies hetzelfde, bij filmen met wat lagere accu zet ook mijn telefoon zich soms helemaal uit... Wou ook een factory reset doen zodra Android 7 vrij zou komen maar dat schiet dus niet echt op. Zal je zien dat als je dit alsnog doet hij een week later uitkomt 😜
Heb dit probleem ook gehad, ook gemeld in deze thread toentertijd. Heb toen een Factory Reset gedaan en moet eerlijk bekennen dat ik sindsdien nog geen soortgelijk gedrag ben tegengekomen.
Overigens heb ik nog nooit zo lang met een telefoon gedaan als met deze. Meer dan twee jaar in bezit en gebruik hem nog steeds dagelijks. Via werkgever ook een iPhone 6 liggen, maar die ligt al maanden in de kast zonder aan te raken. Voor mij geen dure high-end telefoon meer dus
Hoewel ik ook niet direct zou weten wat een geschikte opvolger zou zijn.
Overigens heb ik nog nooit zo lang met een telefoon gedaan als met deze. Meer dan twee jaar in bezit en gebruik hem nog steeds dagelijks. Via werkgever ook een iPhone 6 liggen, maar die ligt al maanden in de kast zonder aan te raken. Voor mij geen dure high-end telefoon meer dus
[ Voor 49% gewijzigd door Wom op 19-09-2017 13:31 ]
Motorola Moto Z2 Play. Zeer vergelijkbaar met de X Play, maar dan net weer ff stapje beter. Vooral het geheugen en de opslag vind ik ideaal, aangezien ik met de X Play soms uit de opslag liep en een extra SD-kaartje vaak ook niet optimaal werkt.Wom schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:29:
Ik heb vorige week de Moto G5S Plus gekocht om mijn X Play mee te vervangen. Ben er erg blij mee! Op alle fronten een upgrade wat mij betreft.
Het lijkt nu toch wel heel dichtbij te komen: https://forum.xda-develop...ear-t3514906/post73874391
thanks; maar ik geloof het pas als het op mijn toestel staat.Jape schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:58:
Het lijkt nu toch wel heel dichtbij te komen: https://forum.xda-develop...ear-t3514906/post73874391
ik heb de afgelopen maanden al genoeg gehoord: "ja hoor; hij is er bijna!"
Ik ben nog steeds tevreden over de accuduur en performance van mijn moto x. Echter zijn vannacht al mijn gedownloade apps verwijderd. Twee van die apps zijn opnieuw geïnstalleerd, de rest moet ik handmatig weer downloaden. Hebben jullie hier ook last van?
Edit: Ik zie dat m'n geheugenkaart niet meer herkend wordt
[ Voor 10% gewijzigd door skaaf op 22-09-2017 08:37 ]
Dat had ik pas ook, geheugenkaart deed het in niet meer. Werd wel herkend, maar was beveiligd tegen schrijven. Ook in pc niet meer aan de praat te krijgen.skaaf schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 07:45:
Ik ben nog steeds tevreden over de accuduur en performance van mijn moto x. Echter zijn vannacht al mijn gedownloade apps verwijderd. Twee van die apps zijn opnieuw geïnstalleerd, de rest moet ik handmatig weer downloaden. Hebben jullie hier ook last van?
Weet overigens niet of dit door de geheugenkaart of door de telefoon komt.
[ Voor 6% gewijzigd door Jape op 22-09-2017 12:44 ]
Heb ik zelf ook al een tijd last van, forums staan er ook vol mee. Mijn telefoon draait een Custom ROM, dus ik ga er niet eens aan beginnen om hem op te sturen voor reparatie.Jape schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:43:
[...]
Dat had ik pas ook, geheugenkaart deed het in niet meer. Werd wel herkend, maar was beveiligd tegen schrijven. Ook in pc niet meer aan de praat te krijgen.
Weet overigens niet of dit door de geheugenkaart of door de telefoon komt.
Heb de geheugenkaart er uit gehaald, schoon gewreven en weer terug geplaatst. Nu doet hij het weer, maar de vraag is voor hoe lang. Back ups van foto's worden automatisch gemaakt, dus mocht de kaart het definitief begeven, dan is er niks aan de hand. Vervelend is het wel.
Op het forum van XDA staan ondertussen de gelekte soak tests van Nougat 7.1.1.(uit India)
https://forum.xda-develop...cial-marshmallow-t3679716
https://forum.xda-develop...cial-marshmallow-t3679716
https://forum.xda-develop...p=74022845&postcount=1032
Nou, het is eindelijk zo ver... beter laat dan nooit, zullen we maar denken
Duurt overigens nog heel even eer de update in de EU uitgerold wordt, hopelijk zijn we tegen het eind van deze maand (van dit jaar!
) voorzien.
Nou, het is eindelijk zo ver... beter laat dan nooit, zullen we maar denken
Duurt overigens nog heel even eer de update in de EU uitgerold wordt, hopelijk zijn we tegen het eind van deze maand (van dit jaar!
Zul je zien, is de update er heb ik beslist een andere telefoon aan te schaffen. Ook begint mijn Play kuren te krijgen met de microfoon, ben slechter verstaanbaar de laatste tijd.
Niet toevallig volgelopen met allerlei vuil?Wom schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:55:
Zul je zien, is de update er heb ik beslist een andere telefoon aan te schaffen. Ook begint mijn Play kuren te krijgen met de microfoon, ben slechter verstaanbaar de laatste tijd.
Optisch is daar niets aan te zien in ieder geval. Maar gebruik hem zonder hoesje, dus kan best dat er vuil in gekomen is. Dat sluit ik zeker niet uit.
De laatste drie weken is mijn MXP aan het eind van de dag zo goed als leeg, opzich niet zo'n probleem, maar eerder had ik nog minstens 50% over. Als ik naar de battery use kijk zie ik dat zo'n 45% per dag op gaat naar de Wi-Fi, eerder had ik hier geen last van. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
Er zijn inmiddels verschillende gebruikers (in het buitenland) die de update ontvangen hebben, maar ik lees veel klachten over 'battery draining': https://forums.lenovo.com...4484/highlight/true#M5672
Ondanks dat de update eraan lijkt te komen, vraag ik me af of het wel zo verstandig is om 'm te installeren..
Ondanks dat de update eraan lijkt te komen, vraag ik me af of het wel zo verstandig is om 'm te installeren..
Dit begint een beetje standaard te worden, die berichten zijn er bij elke update. Ik draai al een hele tijd Custom ROM 7.1, ja je batterij gaat wat minder lang mee, nieuwe versies vragen vaak meer van de telefoon. Ook zie je dat mensen de telefoon veel gebruiken na een update, waardoor het gevoel ontstaat dat hij sneller leeg gaat.Jarown2 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:53:
Er zijn inmiddels verschillende gebruikers (in het buitenland) die de update ontvangen hebben, maar ik lees veel klachten over 'battery draining': https://forums.lenovo.com...4484/highlight/true#M5672
Inmiddels wordt 7.1.1 ook genoemd op de Customer Help die voor ons relevant is (en-roe = English, Rest of Europe): https://motorola-global-e..._id/121211/p/30,6720,9392
Ergens had ik 15 oktober gelezen als datum, maar weet niet meer waar.
Ergens had ik 15 oktober gelezen als datum, maar weet niet meer waar.
[ Voor 14% gewijzigd door digilb op 13-10-2017 13:08 ]
Dit geeft dan wel weer vertrouwen: https://forums.lenovo.com...1241/highlight/true#M5751 Wat hij zegt over "Opening Chrome" is ook goed om te horen. Het openen van de app tot het moment van kunnen invoeren van je zoekopdracht ervaar ik momenteel ook als traag.Knielen schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:12:
Dit begint een beetje standaard te worden, die berichten zijn er bij elke update. Ik draai al een hele tijd Custom ROM 7.1, ja je batterij gaat wat minder lang mee, nieuwe versies vragen vaak meer van de telefoon. Ook zie je dat mensen de telefoon veel gebruiken na een update, waardoor het gevoel ontstaat dat hij sneller leeg gaat.
Nu de update nog
[ Voor 12% gewijzigd door Jarown2 op 24-10-2017 12:31 . Reden: "Opening Chrome"-ervaring ]
Krijgen jullie gewoon H/H+ op het scherm, of alleen 3G? Ik krijg op mijn oude telefoon (Nexus 5) gewoon H, maar op de moto alleen 3G.
Schijnt een bekend issue te zijn: https://forum.xda-develop...-to-h-windmobile-t3346559
Ik haal overigens in de speedtest snelheden van ruim 8 mbit down, wat dus wijst op H. Maar telefoon geeft aan verbonden te zijn met UMTS, waarvan H natuurlijk weer een uitbreiding is.
Schijnt een bekend issue te zijn: https://forum.xda-develop...-to-h-windmobile-t3346559
Ik haal overigens in de speedtest snelheden van ruim 8 mbit down, wat dus wijst op H. Maar telefoon geeft aan verbonden te zijn met UMTS, waarvan H natuurlijk weer een uitbreiding is.
[ Voor 26% gewijzigd door Jape op 01-11-2017 14:10 ]
Toen ik nog geen 4g had zag ik eigenlijk altijd h staan bovenin, soms 3g maar dan was de verbinding ook slechter, dit was via telfort op het kpn netwerk.
Ik dacht, ik zal eens kijken in dit topic hoe het er voor staat qua 7.1.1 update.... Wat een troosteloos verhaal
Uitstel, uitstel, uitstel, al bijna een jaar!
Overigens, accu gaat al niet meer zo lang mee als vroeger, ben blij als ik de avond haal. In het begin haalde ik bijna 2 dagen.
En de 2e SD kaart in mijn toestel is overleden. Las hierboven ook al over mensen die issues hadden met SD kaart. Volgens mij sloopt die X-play ze gewoon.
Laatste Moto voor mij IIG. Ondanks dat ik er 3 op rij heb gekocht.
- Teleurstellend qua updates.
- 2x SD kaart stuk, kan ook haast geen toeval zijn.
- En accu capaciteit gaat achteruit na +/- 1,5 jaar gebruik.
- Daarbij raakt het interne geheugen tamelijk vol.
Overigens, accu gaat al niet meer zo lang mee als vroeger, ben blij als ik de avond haal. In het begin haalde ik bijna 2 dagen.
En de 2e SD kaart in mijn toestel is overleden. Las hierboven ook al over mensen die issues hadden met SD kaart. Volgens mij sloopt die X-play ze gewoon.
Laatste Moto voor mij IIG. Ondanks dat ik er 3 op rij heb gekocht.
- Teleurstellend qua updates.
- 2x SD kaart stuk, kan ook haast geen toeval zijn.
- En accu capaciteit gaat achteruit na +/- 1,5 jaar gebruik.
- Daarbij raakt het interne geheugen tamelijk vol.
Motorola was van Google, dat maakte het updaten zeer eenvoudig. Gewoon met Google's toestellen mee. Nu is het van Lenovo, en die hebben duidelijk een andere filosofie. Dat wil niet zeggen dat je niet naar 7.1.1 kan, of misschien zelfs 8 (Oreo). Ik draai alweer een tijdje de stock ROM van LineageOS. Dat werkt prima.
Batterij snel leeg wisselt enorm. Zo heb ik nu nog 67%, het hangt er maar net van af wat je ermee doet en wat je er allemaal voor meuk op hebt gezet. Net als je Windows PC wordt het een stuk beter na een verse installatie. Overigens moet ik de eerste gesloopte SD kaart nog meemaken, ik heb al 1.5 jaar dezelfde erin zitten.
Batterij snel leeg wisselt enorm. Zo heb ik nu nog 67%, het hangt er maar net van af wat je ermee doet en wat je er allemaal voor meuk op hebt gezet. Net als je Windows PC wordt het een stuk beter na een verse installatie. Overigens moet ik de eerste gesloopte SD kaart nog meemaken, ik heb al 1.5 jaar dezelfde erin zitten.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ja, een andere ROM kan, heb ik wel vaker gedaan op andere toestellen, maar het is voor mij nu het gehele plaatje waardoor ik op zoek ga naar een ander toestel. Andere ROM voelt een beetje uitstel van executieasing schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:01:
Motorola was van Google, dat maakte het updaten zeer eenvoudig. Gewoon met Google's toestellen mee. Nu is het van Lenovo, en die hebben duidelijk een andere filosofie. Dat wil niet zeggen dat je niet naar 7.1.1 kan, of misschien zelfs 8 (Oreo). Ik draai alweer een tijdje de stock ROM van LineageOS. Dat werkt prima.
Maar ik kan het een kans geven. Het voelt daarna vaak wel weer als nieuw
Heb ook SD kaartjes die al jaaaaren meegaan, die in mijn Pi bijvoorbeeld. Actioncam heeft ook al heel wat GB's weggeschreven, en die in de securitycam gaat ook al jaren mee. Daarom wel erg apart dat die twee in mijn telefoon wel stuk gaan.
Ik heb ook al 3 (!) SD-kaartjes gehad die stuk gingen. Lijkt inderdaad een probleem van de telefoon zelf.
Ook had ik het probleem dat de accu steeds minder lang mee ging, en dat de telefoon zich bij een laag accupercentage afsloot. Ik heb de telefoon net binnen de garantie opgestuurd en nu weer een vrijwel nieuwe. (Boardswap+nieuwe accu+nieuw scherm)
Ik zou mensen dus aanraden daar ook gewoon gebruik van te maken.
Andere problemen: slecht/niet werkende proximity sensor en een slecht werkend kompas.
Met 3 keer opsturen ter reparatie kan ik wel spreken van een behoorlijke probleemtelefoon.
En dan ook nog eens het gezeik met het updaten.
Als het allemaal goed werkt is de grote accu het enige wat het een beetje goed maakt.
Ook had ik het probleem dat de accu steeds minder lang mee ging, en dat de telefoon zich bij een laag accupercentage afsloot. Ik heb de telefoon net binnen de garantie opgestuurd en nu weer een vrijwel nieuwe. (Boardswap+nieuwe accu+nieuw scherm)
Ik zou mensen dus aanraden daar ook gewoon gebruik van te maken.
Andere problemen: slecht/niet werkende proximity sensor en een slecht werkend kompas.
Met 3 keer opsturen ter reparatie kan ik wel spreken van een behoorlijke probleemtelefoon.
En dan ook nog eens het gezeik met het updaten.
Als het allemaal goed werkt is de grote accu het enige wat het een beetje goed maakt.
Wie een vraag vraagt voor een ander valle er zelf in!
Mijn batterij problemen zijn weer weg. Ik heb de telefoon achter elkaar een paar keer helemaal leeg laten lopen en weer helemaal opgeladen. Tegelijkertijd ook een purenexus android 7 Rom erop geinstalleerd. De batterij gaat gewoon weer net zo lang mee als 2 jaar geleden. Mijn capaciteit is nu wel 3200mah ipv 3600, dus op papier zou ie iets minder lang mee moeten gaan.
De nexus rom draait nu een paar weken op mijn tel op een enkele reboot na bevalt het wel!
De nexus rom draait nu een paar weken op mijn tel op een enkele reboot na bevalt het wel!
Check, bij mij ook!Kheos schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:53:
FYI: kreeg net de 7.1.1 update binnen
755,4MB.
Patchdatum is 1september
[ Voor 9% gewijzigd door IkWilbert op 16-11-2017 16:56 ]
Net geïnstalleerd 7.1.1
Werkt prima
Chrome met 11 tabs standaard open is echt veel sneller
Bluetooth koppelt sneller
Werkt prima
[ Voor 53% gewijzigd door gphg op 16-11-2017 21:35 . Reden: Meer ervaring ]
Klinkt goed! Kan je al wat melden over de accuduur, gezien de klachten over 'battery draining'?gphg schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:49:
Net geïnstalleerd 7.1.1
Werkt prima
Wow wat een kerstwonder, hier ook 7.1.1. binnen, wat een afgang hoe lang dit heeft moeten duren. Maar goed fijn dat de update er nu is.
PS5
ik had die klachten nog voor de update(en nog een aantal andere gebruikers ook dus die klachten hebben volgens mij absoluut niks met die update te maken maar met batterij -'slijtage').Jarown2 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:19:
[...]
Klinkt goed! Kan je al wat melden over de accuduur, gezien de klachten over 'battery draining'?
Nog geen idee of ik ze nu nog steeds heb. ik hou je op de hoogte
Eindelijk!
Maar dat bootscherm met die vreselijke stem!
Iemand enig idee of je dit kunt wijzigen?
Maar dat bootscherm met die vreselijke stem!
FYI: mijn batterij probleem is niet opgelost door 7.1.1.
Het cutoff point lijkt op 20% te liggen: bij sommige acties zet hij zichzelf uit als de batterij net onder de 20% ligt (bijvoorbeeld foto's maken). Terug aanzetten lukt dan wel, maar dan zet hij zichtzelf weer terug uit omdat hij onder de 20% zit.
Het cutoff point lijkt op 20% te liggen: bij sommige acties zet hij zichzelf uit als de batterij net onder de 20% ligt (bijvoorbeeld foto's maken). Terug aanzetten lukt dan wel, maar dan zet hij zichtzelf weer terug uit omdat hij onder de 20% zit.
Heeft iemand al de officiële update online gezien (Fastboot files)? Zou graag terug willen naar stock. Op XDA kan ik hem nog niet vinden, meestal toch wel de plek waar hij snel verschijnt.
Edit: Even de gok gewaagd, maar je kan terug flashen naar stock Android 6, die is wel overal te vinden, en van daaruit de update draaien naar 7.1.
Edit: Even de gok gewaagd, maar je kan terug flashen naar stock Android 6, die is wel overal te vinden, en van daaruit de update draaien naar 7.1.
[ Voor 32% gewijzigd door Knielen op 22-11-2017 17:07 ]
Stuur hem op voor garantie. Heb helaas geen boardswap en ander scherm gehad maar wel een nieuwe batterij. Batterij gaat weer net zo lang mee als op dag 1.Kheos schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:18:
FYI: mijn batterij probleem is niet opgelost door 7.1.1.
Telefoon doet het na reparatie nu dus ook prima op 4G, blij mee. En hij geeft dus nooit H weer, alleen 3G, maar ik haal daarbij wel H snelheden.Jape schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:02:
Krijgen jullie gewoon H/H+ op het scherm, of alleen 3G? Ik krijg op mijn oude telefoon (Nexus 5) gewoon H, maar op de moto alleen 3G.
Na al jullie berichten ook maar eens op de update-knop gedrukt, en 7.1.1 staat voor me klaar!
Update: En werkt ook prima. Accuduur lijkt wel ongeveer gelijk met eerst (4-6 uur SOT)
[ Voor 5% gewijzigd door Jape op 21-11-2017 16:56 ]
Na een paar dagen Nougat is me tot nu toe opgevallen:
* smart lock (obv locatie) werkt nu zo goed als vlekkeloos
* ik merk geen verschil in accuduur
* lijkt wat sneller (bv openen chrome)
Na de update heb ik direct een factory-reset gedaan. Ik weet niet of de betere performance enkel te danken is aan Nougat.
Verder zijn er wat kleine verbeteringen die Nougat weer net wat prettiger maken dan Marshmallow (bv gemakkelijk switchen tussen apps en uitgebreidere notificaties).
* smart lock (obv locatie) werkt nu zo goed als vlekkeloos
* ik merk geen verschil in accuduur
* lijkt wat sneller (bv openen chrome)
Na de update heb ik direct een factory-reset gedaan. Ik weet niet of de betere performance enkel te danken is aan Nougat.
Verder zijn er wat kleine verbeteringen die Nougat weer net wat prettiger maken dan Marshmallow (bv gemakkelijk switchen tussen apps en uitgebreidere notificaties).
Via mijn werk een Nokia 8 ontvangen. De Moto X Play ter reparatie aangeboden omdat de accu niet goed meer was. Binnen een week terug met een nieuwe accu dus de telefoon kan weer even mee als reserve toestel.
Ik had niet verwacht dat er nog een update zou komen voor de moto x play, maar vanochtend een melding ontvangen voor een update naar 7.1.1.
Bevalt mij tot nu toe prima! Ik merk dat de snelheid die ik aan het verliezen was in 6.0 weer stukje bij beetje terugkrijg. Zal hem wat uitgebreider testen en kijken hoe het bevalt!
Bevalt mij tot nu toe prima! Ik merk dat de snelheid die ik aan het verliezen was in 6.0 weer stukje bij beetje terugkrijg. Zal hem wat uitgebreider testen en kijken hoe het bevalt!
Sinds de laatste update heb ik enorm veel problemen met de batterij als het onder de 20% komt. Ik ben niet de enige. Het lijkt dan ook dat het een software probleem is.
https://forum.xda-develop...switch-off-30-40-t3738648
Iemand een oplossing?
Iemand een oplossing?
is toch echt de batterij; niet de softwaredannyve schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:20:
Sinds de laatste update heb ik enorm veel problemen met de batterij als het onder de 20% komt. Ik ben niet de enige. Het lijkt dan ook dat het een software probleem is.
Iemand een oplossing?
L.S.
Zijn er mensen die de Android-update nog niet ontvangen hebben?
M.a.w. moet ik mij zorgen maken?
Die security-update die in deze thread genoemd wordt, heb ik namelijk ook niet..
Dank alvast.
Die security-update die in deze thread genoemd wordt, heb ik namelijk ook niet..

Dank alvast.
Ook geprobeerd om handmatig te updaten ?OscarMore schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:09:
L.S.
Die security-update die in deze thread genoemd wordt, heb ik namelijk ook niet..![]()
Dank alvast.
Als in zelf flashen? Dat niet (onvoldoende kennis).
Wel met enige regelmaat via Settings > About phone > System Updates
Raar, bij System Updates moet het er wel bij staan.OscarMore schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:08:
[...]
Als in zelf flashen? Dat niet (onvoldoende kennis).
Wel met enige regelmaat via Settings > About phone > System Updates
Waar zouden jullie een nieuwe accu voor je telefoon kopen? Heb wat lopen googlen, maar kom lastig bij originele Motorola-accus voor mijn Play X.
Contact gehad met Motorola Support via mail (werd vlot op gereageerd overigens!). Eerste advies was factory reset, maar dit heeft niet geholpen. Motorola adviseert nu de telefoon op te sturen naar Dynafix, maar of dat lonend is, vraag ik mij af. Garantie is namelijk verlopen.nFo schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:21:
[...]
Raar, bij System Updates moet het er wel bij staan.
Gek wel: telefoon functioneert verder prima. Voor zover ik het kan zien geen hardware-probleem. Aan de firmware heb ik geen aanpassingen gedaan.
Correctie: Motorola zelf geeft 24 maanden garantie. Webwinkel 1 jaar. 14 maanden geleden aangeschaft. Wellicht is Motorola coulant.OscarMore schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:34:
[...]
Contact gehad met Motorola Support via mail (werd vlot op gereageerd overigens!). Eerste advies was factory reset, maar dit heeft niet geholpen. Motorola adviseert nu de telefoon op te sturen naar Dynafix, maar of dat lonend is, vraag ik mij af. Garantie is namelijk verlopen.
Gek wel: telefoon functioneert verder prima. Voor zover ik het kan zien geen hardware-probleem. Aan de firmware heb ik geen aanpassingen gedaan.
Heb je hem in het buitenland besteld? In Nederland heb je 2 jaar garantie.OscarMore schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:47:
[...]
Correctie: Motorola zelf geeft 24 maanden garantie. Webwinkel 1 jaar. 14 maanden geleden aangeschaft. Wellicht is Motorola coulant.
Dank. Zag ook dat Motorola in NL 2 jaar garantie geeft.Knielen schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:59:
[...]
Heb je hem in het buitenland besteld? In Nederland heb je 2 jaar garantie.
Telefoon heb ik in NL gekocht bij Botom International (werderverkoper van retour-exemplaren).
Bij hun vraag uitstaan of zij iets over de herkomst weten van telefoon.
Probleem is inmiddels opgelost! Telefoon vorige week donderdag verstuurd naar Dynafix / DrMobile. Afgelopen vrijdag terug gekregen. Update naar Android 7.1.1 en sec. update Sep 2017 was geinstalleerd. Heb niets hoeven betalen.OscarMore schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:01:
[...]
Dank. Zag ook dat Motorola in NL 2 jaar garantie geeft.
Telefoon heb ik in NL gekocht bij Botom International (werderverkoper van retour-exemplaren).
Bij hun vraag uitstaan of zij iets over de herkomst weten van telefoon.
Fijn!