XBL: DonFrans
Bij mij heeft dit nog nooit gewerkt. Hoe heb je dat werkend gekregen?Sipio schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:23:
Alles al afgezocht maar...de "chop" flashlight werkt bij mij niet meer na de update, kan het ook nergens terugvinden in de instellingen, das wel super balen want dat was echt heerlijk om te gebruiken.
Nog geen update naar 6.0 OTA, ook in hun reposityory is hij nog niet te vinden. Alleen de Indian versie die je moest flashencatchingfire schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:51:
[...]
Sinds vanmorgen Android 6.0 OTA update en is nu up and running!
Nog even in dubio wat ik met de SD moet doen. "Gebruiken als draagbare opslag" of "Gebruiken als intern geheugen". Op zich is die laatste optie wel handig, flinke storage en nooit gezeik dat het niet meer past.
[ Voor 62% gewijzigd door isene op 16-12-2015 12:55 ]
Hello darkness my old friend
Mijn telefoon komt ook uit India... wellicht dat het daardoor komt.isene schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:55:
Nog geen update naar 6.0 OTA, ook in hun reposityory is hij nog niet te vinden. Alleen de Indian versie die je moest flashen
Eerste indruk van Doze is awesome. Accu-levensduur is een horizontale streep bij geen gebruik (wifi, bt, gps, alles gewoon geenabled)
Heb je geen problemen met 3g / 4g ontvangst in verband met andere banden die worden gebruikt door de providers?catchingfire schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:10:
[...]
Mijn telefoon komt ook uit India... wellicht dat het daardoor komt.
Eerste indruk van Doze is awesome. Accu-levensduur is een horizontale streep bij geen gebruik (wifi, bt, gps, alles gewoon geenabled)
Heb geen 4G maar zit op Simyo (KPN) met 3G en dat werkt prima (en dat voor 275 euro voor de 32GB dual sim versieisene schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:46:
Heb je geen problemen met 3g / 4g ontvangst in verband met andere banden die worden gebruikt door de providers?
[ Voor 9% gewijzigd door catchingfire op 16-12-2015 13:56 ]
Heb zelf ook simyo, zal is kijken of ik de 6.0 versie flash aangezien de 6.0.1 ook al uit is zal deze waarschijnlijk met de nederlandse update meekomen.catchingfire schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:56:
[...]
Heb geen 4G maar zit op Simyo (KPN) met 3G en dat werkt prima (en dat voor 275 euro voor de 32GB dual sim versie)
Heb trouwens van een Single Sim een Dual Sim gemaakt door een andere firmware te flashen en een plastic klepje weg te halen (zat op de plaats van de 2e simkaart
Het extra accu verbruik is te overzien. Vooral door die bug met google play.
Google play: 28%
Scherm 7%
Mobiel standby ook 7%
Hier overigens ook nog geen update op de asia duo sim stock rom
Zzz sorry had feestje op werk, ik moet in het X style topic zijn...Frans92 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:34:
[...]
Bij mij heeft dit nog nooit gewerkt. Hoe heb je dat werkend gekregen?
WP vind ik echt een goed besturingssysteem, maar het aanbod aan apps haalt me toch over om terug te gaan naar android.
Dan nog de specs van dit toestel voor de prijs (€325) en de keus is makkelijk gemaakt
DIt + vingerafdrukscanner = perfecte telefoon. Waarom bestaat die nietLoei123 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:35:
Toch maar een Moto X Play besteld, ik kom van Windows Phone.
WP vind ik echt een goed besturingssysteem, maar het aanbod aan apps haalt me toch over om terug te gaan naar android.
Dan nog de specs van dit toestel voor de prijs (€325) en de keus is makkelijk gemaakt

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Ik zou denken dat de doelgroep voor een vingerafdrukscanner niet super groot is. Ik zelf heb er totaal geen behoefte aan, maar misschien is de doelgroep ook wel groter dan ik zelf denkReaper.JA2 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:00:
[...]
DIt + vingerafdrukscanner = perfecte telefoon. Waarom bestaat die niet
Verder weet ik niet wat dit zou doen met de prijs van een toestel, maar hij zal er uiteraard niet goedkoper op worden
Heb al geprobeerd de gegevens+cache van de contacts app te wissen en daarna de google contacts opnieuw te syncen maar dit helpt niet.
Je realiseerd dat je een soak test hebt van india (ingaand op je vorige reacties)catchingfire schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:52:
Sinds de Android 6 update werkt m'n caller-id niet meer. Als iemand me belt die in m'n contacts staat krijg ik nog steeds alleen het nummer te zien. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
Heb al geprobeerd de gegevens+cache van de contacts app te wissen en daarna de google contacts opnieuw te syncen maar dit helpt niet.
Dit kun je zien als een "beta", indien je problemen ondervind wil ik je graag doorverwijzen naar het Motorola forum.
https://forums.motorola.com/hives/711a78d81b/posts
Of maak een draadje aan op het XDA forum:
http://forum.xda-developers.com/moto-x-play
De kans is groot dat je hier wat meer bruikbare response krijgt
Voor mij is de vingerafdrukscanner 1 grote marketing bull....de volgende wordt de irisscanner voor je mobieltjeReaper.JA2 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:00:
[...]

Als het goed is is dit te fixen door je google account te verwijderen en weer opnieuw toe te voegen, ik heb dit op de Moto X 2014. en ook bij SMS. Probleem lijkt opgelost bij mobiele nummers, maar met vaste nummers nog niet(Althans heb er van beide nog maar één geprobeerd).catchingfire schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:52:
Sinds de Android 6 update werkt m'n caller-id niet meer. Als iemand me belt die in m'n contacts staat krijg ik nog steeds alleen het nummer te zien. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
Voor mij is dit toch aanzienlijk handiger dan een pincode, en kan het ook worden gebruikt bij betalingen en als wachtwoord-manager.KL643 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:58:
[...]
Voor mij is de vingerafdrukscanner 1 grote marketing bull....de volgende wordt de irisscanner voor je mobieltjekunnen we weer rennen naar de winkel
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Is je telefoon nog bruikbaar zodra de scanner defect raakt?
Zeker niet, heb het sinds de iPhone 5s, nu weer op Android. Kan niet meer zonder, pincode intoetsen is in vergelijking met duim op de telefoon zo veel meer werk. Irisscanner kan ik me nog niet indenken als snel unlocken, maar wellicht werkt dat ook perfect, nooit geprobeerd. Gaat mij vooral om snelheid: duim op homeknop gaat sneller dan toetsel aanzetten, pincode intoetsen, OK drukken. Nu is het gewoon duim-klaar. En toch een beveiligd toestel (vrienden komen er niet inKL643 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:58:
[...]
Voor mij is de vingerafdrukscanner 1 grote marketing bull....de volgende wordt de irisscanner voor je mobieltjekunnen we weer rennen naar de winkel
Misschien de Play 2? Pas met 6.0 heeft Android native ondersteuning ervoor.Reaper.JA2 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:00:
[...]
Lock je je telefoon niet?Loei123 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:03:
[...]
Ik zou denken dat de doelgroep voor een vingerafdrukscanner niet super groot is. Ik zelf heb er totaal geen behoefte aan, maar misschien is de doelgroep ook wel groter dan ik zelf denk
Yep, er is ook een traditionele pincode.Loei123 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:31:
Ik zou dit soort zaken niet overlaten aan de betrouwbaarheid van zo'n scanner.
Is je telefoon nog bruikbaar zodra de scanner defect raakt?
Zeker nog nooit een telefoon met gehad?KL643 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:58:
[...]
[ Voor 71% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-12-2015 11:51 ]
Een beetje tweaker hoeft geen OK te drukkenjakob558 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:45:
[...]
Zeker niet, heb het sinds de iPhone 5s, nu weer op Android. Kan niet meer zonder, pincode intoetsen is in vergelijking met duim op de telefoon zo veel meer werk. Irisscanner kan ik me nog niet indenken als snel unlocken, maar wellicht werkt dat ook perfect, nooit geprobeerd. Gaat mij vooral om snelheid: duim op homeknop gaat sneller dan toetsel aanzetten, pincode intoetsen, OK drukken. Nu is het gewoon duim-klaar. En toch een beveiligd toestel (vrienden komen er niet in).
Nee, nog nietOlaf van der Spek schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:49:
Zeker nog nooit een telefoon met gehad?
[ Voor 9% gewijzigd door KL643 op 17-12-2015 12:40 ]
Patroon en pincode zijn ook relatief eenvoudig af te kijken IMO.KL643 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:36:
Een beetje tweaker hoeft geen OK te drukkenen ooit gehoord van een patroon instellen? Na ja, ieder zijn ding en als het voor jou het leven beter maakt, mooi
maar van die halve seconde snelheids winst lig ik niet wakker
Begrijp mij niet verkeerd hoor, mooi dat kan allemaal
Hoe vaak is je telefoon al gestolen dan door iemand die naast of achter je stond en daardoor direct toegang had tot je mobiel? Wat ik wil zeggen is, ik maak mij niet zoveel zorgen om de z.g. veiligheid...wordt hij toch gejat, jammer dan, ze zullen er niet heel veel mee kunnen. Vervolgens kan je hem wissen op afstand en naar de winkel lopen om een nieuwe te kopenOlaf van der Spek schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:46:
[...]
Patroon en pincode zijn ook relatief eenvoudig af te kijken IMO.
Ik heb een hekel aan hoesjes of wat voor bescherming dan ook, heb het er dus ook niet op mn x play zitten maar nu heb ik iets geconstateerd waar ik niks aan kan doen....stof bij de front camera. Hebben anderen dit ook? >:(
Nope zelf geen last van, wel in stof of vuil dat in de randjes blijft hangen. Maarja zo kunnen we altijd op de kleine dingen blijven zeurennielZify schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:28:
Ok, quite annoyed!
Ik heb een hekel aan hoesjes of wat voor bescherming dan ook, heb het er dus ook niet op mn x play zitten maar nu heb ik iets geconstateerd waar ik niks aan kan doen....stof bij de front camera. Hebben anderen dit ook? >:(
Lees mijn laatste reacties (inc handleiding) mbt duo sim.renergiek schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:33:
Iemand op de hoogte of de moto x play nu wel of geen duo-sim ondersteunt? Vanuit specificaties vanuit verschillende leveranciers lijkt het alleen voor US en UK?
http://www.amazon.fr/Moto...3%A9-Ecran/dp/B0142Y6JKE/renergiek schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:33:
Iemand op de hoogte of de moto x play nu wel of geen duo-sim ondersteunt? Vanuit specificaties vanuit verschillende leveranciers lijkt het alleen voor US en UK?
Ik heb onder Google Instellingen de Back-up voor Google Foto's al uitgeschakeld maar kan de Google Foto's app zelf niet verwijderen.
Hopelijk heeft iemand een antwoord.
Verder bevalt het toestel helemaal super
Wanneer ik nu inlog op een computer zijn er geen foto's meer zichtbaar.
Verwacht voor de Play dat die dan ook heel snel beschikbaar is.
Kan toch nog even duren... en ga er maar van uit dat India, Brazillië en Canada eerder aan de beurt komen omdat er in die landen ook een soak test werd gedaan. CM13 is op dit moment redelijk stabiel, kan beter maar voor de dingen die ik er mee doe werkt het perfectAudiowaste schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:03:
Ik zie dat voor de Moto X Style de update naar 6.0 al binnen is.
Verwacht voor de Play dat die dan ook heel snel beschikbaar is.
Na de Samsung S2, S3, S4 en de Jiayu S3 heb ik het wel gezien met het flashen van Custom Roms.isene schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:50:
Kan toch nog even duren... en ga er maar van uit dat India, Brazillië en Canada eerder aan de beurt komen omdat er in die landen ook een soak test werd gedaan. CM13 is op dit moment redelijk stabiel, kan beter maar voor de dingen die ik er mee doe werkt het perfect
De enige ervaring wat Custom Roms (voor mij persoonlijk) toevoegen, is de stock Android ervaring.
Daarom heb ik nu bewust gekozen voor de Motorola X Play, omdat deze al Stock Android heeft. Ik wacht wel geduldig op de officiële update dit keer
Verwijderd
Ik zal het toestel uitgebreid goed testen en jullie op de hoogte brengen of het probleem van het rebooten is gefixt.
Verwijderd
Alvast bedankt.
Ja dit kan, omdat de telefoon niet meer weet wat de status van de accu is.Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:50:
De accu van mijn moto x play is vervangen. Weet iemand misschien die veel verstand heeft van smartphone's of een kapotte accu ervoor kan zorgen dat een telefoon uit het niets kan gaan rebooten?
Alvast bedankt.
Het kan zijn dat de accu zegt "ik heb nog maar 1%" terwijl de telefoon 90 ziet.
Omdat de accu zegt "1%" kan de telefoon uit voorzorg uitgaan.
Dit zelfde probleem gehad met een Galaxy S3 en HTC Wildfire, ook het vervangen van de accu was de oplossing
[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-12-2015 00:12 ]
Wanneer hij niet de juiste waardes heeft van de batterij wordt het wel een reboot, en waneer hij is gereboot kan het best wel is lijken alsof er 10% van de batterij weg is.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 00:12:
Bij low power doet is power off, niet reboot toch?
Dit zit er al in sinds Android 2.1
Hoe ben je daar uiteindelijk dan achter gekomen, de post ervoor zeg je nog dat je geen idee hebt wat er vervangen was/isVerwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:50:
De accu van mijn moto x play is vervangen. Weet iemand misschien die veel verstand heeft van smartphone's of een kapotte accu ervoor kan zorgen dat een telefoon uit het niets kan gaan rebooten?
Alvast bedankt.
Verwijderd
Weten jullie misschien wanneer we eindelijk Android marshmallow zullen krijgen?
So it seems that by the end of this year, Motorola may start the full deployment of Marshmallow updates for Moto X Play and Moto X 2nd Gen devices.Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:32:
Ik had toen nog geen antwoord gekregen van coolblue op de vraag wat er precies was vervangen. ik hoop dat het probleem zich niet meer zal voordoen.
Kan echt niet lang meer duren......
Ik heb Marshmallow op dit moment werkend, het werkt echt vloeiendVerwijderd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:32:
Ik had toen nog geen antwoord gekregen van coolblue op de vraag wat er precies was vervangen. ik hoop dat het probleem zich niet meer zal voordoen.
Heb wel de braziliaanse versie er op gezet (is toch gewoon alles in het nederlands) , voor de dual sim optie die nu ook weer perfect werkt op een single sim device.
Zelfs met deze "braziliaanse" versie werkt hier in nederland 2G/3G/4G perfect (KPN)
De "doze" functie in marshmallow is echt geweldig, de batterij gaat nu wanneer je hem niet gebruikt nog langer mee. (Bij mij is het nu 2% batterij in de nacht in plaats van 10%)
Ik vind marhmallow tot nu toe in ieder geval de moeite waard
Dus grote kans dat de update deze week nog beschikbaar is in Nederland.
Linkje naar de firmware? Ik heb namelijk ook de single sim als duo sim op kpnisene schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:43:
[...]
Ik heb Marshmallow op dit moment werkend, het werkt echt vloeiend
Heb wel de braziliaanse versie er op gezet (is toch gewoon alles in het nederlands) , voor de dual sim optie die nu ook weer perfect werkt op een single sim device.
Zelfs met deze "braziliaanse" versie werkt hier in nederland 2G/3G/4G perfect (KPN)
http://forum.xda-develope...ck-based-rom-6-0-t3278040grolle schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:28:
[...]
Linkje naar de firmware? Ik heb namelijk ook de single sim als duo sim op kpn
Ik heb toch voor de asia ROM gekozen omdat ik bootloader nog gelockd heb e.d.
Installeren was een makkie:
https://docs.google.com/u...o3OHA1bnc&export=download
Downloaden naar de root Vd microsd en vervolgens zoeken naar een update. Duo sim werkt nog steeds goed (Vodafone en KPN)
Accu lijkt wat hard te gaan. Maar dit is de eerste boot en ik heb geen reset gedaan dus dat zal wel bij trekken.
Ik heb hem bij release gekocht voor €380, toen was de 5X nog niet eens uit. Als ik nu een nieuwe telefoon zou moeten kopen dan zou ik ook voor de 5X gegaan zijn.Olaf van der Spek schreef op woensdag 30 december 2015 @ 00:22:
Is de X Play vergeleken met de Nexus 5X niet wat aan de dure kant? De 5X is er vanaf 380 euro, maar zo'n 25 euro meer dan de Play.
Toch is de grote accu van de X Play wel erg fijn
I intend to live forever. So far, so good.

Cashback is zo'n gedoe, doe mij maar gewoon een lagere prijs.IkWilbert schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:59:
50 euro cashback op de Moto X Play.
http://motorola-cashback.nl/
Vanaf 1 Jan. 2016Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:54:
Wat moet de aanschafdatum zijn?
I intend to live forever. So far, so good.
Verwijderd
Tot en met 31 januari, zou wel heel chill zijn in combinatie met de Mediamarkt btw actie
Wat heeft Coolblue gezegd? Wat is er gerepareerd?Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 15:52:
Opnieuw opsturen naar Coolblue of een nieuwe telefoon eisen?
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Ik zou Coolblue zeggen dat het probleem nog niet opgelost is en vragen wat zij nu kunnen doen.Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:59:
Accu en nfc module
Verwijderd
Weet iemand misschien wanneer we eindelijk Marshmallow krijgen? Want het duurt echt veels te lang.
Heb nog nooit een spontane reboot gehad dus aan Lollipop hoeft het niet te liggen. Misschien een bepaalde app die problemen geeft en anders een defect toestel.Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:17:
Ik denk dat het probleem aan Lollipop ligt omdat ook andere telefoons met lollipop last hebben van random reboots.
Weet iemand misschien wanneer we eindelijk Marshmallow krijgen? Want het duurt echt veels te lang.
En als het je te lang duurt dan haal je hem toch op, je bent tweaker of niet
[ Voor 0% gewijzigd door KL643 op 03-01-2016 19:23 . Reden: Typo ]
Kent iemand een oplossing voor dit probleem?
Ik zit momenteel alleen mobiel online, dus echt goed zoeken is ook lastig.
Even opgezocht voor je, er is een app die CALL RECORDER heet, deze kan je uitschakelen of verwijderen en zou het probleem moeten oplossen. Ook wordt er gemeld dat het leeg maken van de facebook cache het probleem oplost.Frans92 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:45:
Ik heb een probleempje. Als ik wil filmen, kan de video-opname niet gestart worden, want mijn microfoon is al in gebruik. Als ik hier op Google, dan kom ik op vragen van iPhone en Windows gebruikers uit.
Kent iemand een oplossing voor dit probleem?
Ik zit momenteel alleen mobiel online, dus echt goed zoeken is ook lastig.
Dank voor je reactie!Knielen schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:03:
[...]
Even opgezocht voor je, er is een app die CALL RECORDER heet, deze kan je uitschakelen of verwijderen en zou het probleem moeten oplossen. Ook wordt er gemeld dat het leeg maken van de facebook cache het probleem oplost.
Ik heb gezocht naar die call recorder, maar het is niet te vinden op mijn telefoon. De Facebook app heb ik niet geïnstalleerd, alleen een snelkoppeling op mijn scherm.
Kan je misschien een linkje posten naar de thread waar je dit gevonden hebt? Dat helpt me misschien beter op weg met zoeken.
http://forums.androidcent...unable-capture-media.htmlFrans92 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:54:
Kan je misschien een linkje posten naar de thread waar je dit gevonden hebt? Dat helpt me misschien beter op weg met zoeken.
Andere telefoon maar hetzelfde probleem, ik lees ook op andere sites dat het hoogstwaarschijnlijk te maken heeft met een app die de mic al gebruikt, conflict dus. Misschien dat je eens kan kijken welke apps je microfoon gebruiken en deze 1 voor 1 uitschakelen?
Nu België nog...IkWilbert schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:59:
50 euro cashback op de Moto X Play.
http://motorola-cashback.nl/
Nog niet bekend, maar brazillianse versie werkt perfect hierthorgal21 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:43:
Is het al bekend wanneer de EU versie van Marshmallow uitkomt? Ik ben niet zo happig op de Braziliaanse of Azië versie.
Is ook zeeer eenvoudig te installeren zonder geunlockte bootloader. En je krijgt er ook Dual sim voor terug
[ Voor 15% gewijzigd door isene op 06-01-2016 13:04 ]
Hmm tja, maar kan je ook eenvoudig terug naar de EU versie zonder root/bootloader?isene schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:02:
[...]
Nog niet bekend, maar brazillianse versie werkt perfect hier
Is ook zeeer eenvoudig te installeren zonder geunlockte bootloader. En je krijgt er ook Dual sim voor terug
Wat is uberhaubt het verschil tussen de ROMs naast de frequenties?
[ Voor 8% gewijzigd door thorgal21 op 06-01-2016 13:25 ]
Yes, maar als je eenmaal die rom hebt wil je niet meer terugthorgal21 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:22:
[...]
Hmm tja, maar kan je ook eenvoudig terug naar de EU versie zonder root/bootloader?
Heb je een linkje voor mij voor de ROM? Kan op XDA niks vinden wat zonder root/ unlocked bootloader moet.isene schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:25:
[...]
Yes, maar als je eenmaal die rom hebt wil je niet meer terug
[ Voor 7% gewijzigd door thorgal21 op 06-01-2016 13:32 ]
De ROM https://cloud.mail.ru/public/N1wB/kYuNvnx1cthorgal21 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:29:
[...]
Heb je een linkje voor mij voor de ROM? Kan op XDA niks vinden wat zonder root/ unlocked bootloader moet.
Je moet wel weten hoe fastboot werkt
Fastboot commando's
fastboot flash partition gpt.bin
fastboot flash bootloader bootloader.img
fastboot flash logo logo.bin
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash recovery recovery.img
fastboot flash system system.img_sparsechunk.0
fastboot flash system system.img_sparsechunk.1
fastboot flash system system.img_sparsechunk.2
fastboot flash system system.img_sparsechunk.3
fastboot flash system system.img_sparsechunk.4
fastboot flash system system.img_sparsechunk.5
fastboot flash system system.img_sparsechunk.6
fastboot flash system system.img_sparsechunk.7
fastboot flash modem NON-HLOS.bin
fastboot erase modemst1
fastboot erase modemst2
fastboot flash fsg fsg.mbn
fastboot erase cache
fastboot erase userdata
fastboot reboot
PS. Ik neem geen verantwoordelijkheid mocht iets fout gaan, doe dit op eigen risico. (Het is wel de officiele methode van flashend zonder unlockte bootloader)
[ Voor 37% gewijzigd door isene op 06-01-2016 13:39 ]
Hmm ik had stiekem gehoopt dat het net zoals bij ASUS tabblets gaat. ZIP op de SD kaart zetten en Android update hem zelf... Ik wacht toch nog maar even op de OTA voor de zekerheidisene schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:35:
[...]
De ROM https://cloud.mail.ru/public/N1wB/kYuNvnx1c
Fastboot commando's
fastboot flash partition gpt.bin
fastboot flash bootloader bootloader.img
fastboot flash logo logo.bin
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash recovery recovery.img
fastboot flash system system.img_sparsechunk.0
fastboot flash system system.img_sparsechunk.1
fastboot flash system system.img_sparsechunk.2
fastboot flash system system.img_sparsechunk.3
fastboot flash system system.img_sparsechunk.4
fastboot flash system system.img_sparsechunk.5
fastboot flash system system.img_sparsechunk.6
fastboot flash system system.img_sparsechunk.7
fastboot flash modem NON-HLOS.bin
fastboot erase modemst1
fastboot erase modemst2
fastboot flash fsg fsg.mbn
fastboot erase cache
fastboot erase userdata
fastboot reboot
PS. Ik neem geen verantwoordelijkheid mocht iets fout gaan, doe dit op eigen risico. (Het is wel de officiele methode van flashend zonder unlockte bootloader)
Toch bedankt voor het opzoeken!
Dat kan ook. athans dat zeggen sommige op XDA allen werkt het niet op elk toestel, mijne niet in ieder gevalthorgal21 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:37:
[...]
Hmm ik had stiekem gehoopt dat het net zoals bij ASUS tabblets gaat. ZIP op de SD kaart zetten en Android update hem zelf... Ik wacht toch nog maar even op de OTA voor de zekerheid![]()
Toch bedankt voor het opzoeken!
Houdt XDA in de gaten voor wanneer je de OTA kunt verwachten, de officiele OTA is in India gestart nu (Geen soak test meer)
FYI:B-Art schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:58:
Lees in het style topic nog we een hoop problemen met marshmallow
Moto X Style is niet gelijk aan Moto X Play
De problemen die daar staan gemeld zijn niet te vinden op de Moto X Play
Verwijderd
Ik heb trouwens nog niet mijn Motorola opnieuw terugstuurd voor reparatie omdat ik denk dat het reboot probleem niet door hen opgelost zal worden. Ik denk dat marshmallow het probleem zal gaan oplossen.
Zal helaas nog een maand wachten zijn.
Wat betreft de reboots, ik neem aan dat je het toestel al eens hebt teruggezet naar de fabrieksinstellingen?Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:00:
Ik heb trouwens nog niet mijn Motorola opnieuw terugstuurd voor reparatie omdat ik denk dat het reboot probleem niet door hen opgelost zal worden. Ik denk dat marshmallow het probleem zal gaan oplossen.
In 99% van de gevallen lost dat namelijk het probleem op.
Ook kun je eens in de gaten houden of het alleen gebeurt als je op wifi zit
Verwijderd
''I was using the device normally and let him on the table because I was opened Whatsapp Web (and dont need to keep the device on my hand every time). So the whatsapp web show me that the device disconnected, I pick up my phone, disabled wifi, and re enable it, since that the device freezes and suddenly rebooted. Showed me a quick animation of moto bootanim and restarted.Then the phone booted up again, I presume the Cache and Dalvik was cleaned, because he start to "optimizing apps".
Bij mij gaf hij ook aan dat ik niet verbonden zou zijn met wifi. Ik ging toen vervolgens naar Wifi in instellingen en deed mijn wifi uit en daarna weer aan. Daarna probeerde hij te verbinden en toen direct ging die rebooten. Vervolgens toonde hij dat aan dat hij apps moest optimaliseren.
Deze gast die ik heb geciteerd heeft er ook last van.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hmm, die 5 maanden zijn heel pessimistisch aangenomen neem ik aan?Tsurany schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:01:
Tussen nu en 5 maanden. Je kan ook, zonder bootloader te unlocken, een Indische of Canadese 5.1 ROM flashen en dan de update er achteraan.
Mwah... bij andere Motorola telefoons is de vorige update voor Europa ook wel eens 6 maanden nadat hij in andere landen beschikbaar was uitgekomen. Dus het zou prima kunnen dat het nog wel even gaat duren.coolkingler1 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:06:
[...]
Hmm, die 5 maanden zijn heel pessimistisch aangenomen neem ik aan?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
YouTube: Motorola Moto X Play Wifi connecting problem
Het probleem doet zich nog steeds iedere week voor.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik heb na mijn Nexus 4 een Lumia 735 gehad, goede telefoon maar het app aanbod heeft er na een jaar toch voor gezorgd om weer naar Android over te stappen.
Ik vind het een ontzettend fijn toestel voor de prijs, lekker snel en mooi groot scherm van goede kwaliteit.
Ook de bouwkwaliteit is wat mij betreft goed in orde, ik stoor me niet aan de ietwat los zittende knopjes aan de zijkant van het toestel.
Zet je in het filmpje je telefoon zelf uit, of gaat dat spontaan?Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:27:
Ik heb mijn probleem gefilmd en op YouTube gezet.
YouTube: Motorola Moto X Play Wifi connecting problem
Het probleem doet zich nog steeds iedere week voor.
Ik heb ook zo nu en dan problemen met de Wifi-verbinding die niet tot stand komt. Met een reboot is probleem "opgelost".