Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 09:40
Bij mij is het willekeurig, wel het idee dat het wat vaker in de broekzak gebeurd, denk dat de knopjes dan ingedrukt worden ofzo, steken toch iets te ver uit naar mijn mening.

Maar ook al 2x reboot gehad na vastlopen op een App, o.a. Nu.nl en Facebook.

Nu al een kleine week geen reboot meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 13:13
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:09:
Ik heb ondertussen de vierde reboot gehad en ik denk te weten hoe het komt. Eenmaal in de twee weken als ik thuis met de wifi wil gaan verbinden, omdat hij de moto niet wil verbinden, klik ik op instellingen en daarna op wifi. Als ik dan de wifi uit zet en daarna weer aan zet en ga verbinden met onze wifi, dan reboot de moto zich.

Heeft iemand ook hier last van als oorzaak van de rebooten.
Toevallig volg ik ook het G2 topic, en daar heeft Damian er ook last van. Misschien is het daarom Android breed en niet toestel specifiek.
Damian schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:27:
Zijn er meer mensen met een bijna vastlopende LG G2 als ze in het WiFi scherm bezig zijn? Bij mij reageert hij voor geen meter meer soms als ik van WiFi netwerk wil switchen of er 1 wil vergeten oid.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

De enige reboot die ik ooit heb gehad, kwam doordat ik met mijn elleboog te lang op de knop leunde...
Voor de rest nog nooit meegemaakt.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 09:51

Aid

Ik heb op dit moment een HTC one m7 en het is tijd voor een nieuw toestel. Nu zit ik te twijfelen tussen een moto X 2014 (voornamelijk vanwege de prijs van 279) en een Moto X Play. Kijkend naar de specs, dan ontlopen ze elkaar niet zoveel, de ene heeft een betere processor, de andere een betere camera etc. De Play spreekt mij aan vanwege de veel grotere batterij en de betere camera, maar een minpunt is wel de omvang van 5,5 en de dikte van het toestel. Ze hebben beiden hun voordelen en nadelen. Wat raden jullie aan, is de Play de 100 euro meer waard? Is er iemand overgestapt van een x 2014 naar een Play. Ik hoor graag je bevindingen.

P.S. Ik heb in het verleden een moto x 2013 in mijn bezit gehad. Ik was tevreden met het toestel, maar uiteindelijk weggedaan ivm de kleine batterij en de battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:58

Christiano007

Ich bin der champion

De play vind ik zelf niet dik, hij voelt echt dunner aan dan het dikste punt gemeten is.

Mijn vriendin heeft de X 2014 en die is er ook heel tevreden over, wel een matige camera en de accu is bij de play natuurlijk veel beter.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij kwam uit diverse reviews naar voren dat de Moto X 2014 een prima telefoon was met als grootste minpunt z'n accuduur. Dat was mijn afweging om de Play te nemen boven de Moto X 2014. Ook nog geen seconde spijt van, moet het einde van de dag nog halen met minder dan 30% accuduur.
Hij ligt heerlijk in de hand, dan voelt hij minder groot aan omdat je hem niet op een onhandige manier vast hoeft te houden. Dikte is zeker geen nadeel in mijn ogen aangezien dat echt in het midden zit, niet aan de randen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Ik ervaar de X Play totaal niet als een dikke telefoon. De 'ronde' achterkant ligt heel goed in de hand, waardoor de dikte (als die er eigenlijk al is, want wat is dik?) in het niet valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 20:59
Heb ik tempered glass besteld en vandaag binnengekregen....Is het glas maar 5". Deze werd verkocht voor de X Play. Maar de X Play is 5,5". Wat heb ik hier nu weer aan? 8)7

http://www.amazon.de/ELTD...ords=motorola+x+play+case

Deze niet kopen dus.

[ Voor 36% gewijzigd door Lennyz op 24-10-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brehon
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-07 16:23
Lennyz schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:17:
Heb ik tempered glass besteld en vandaag binnengekregen....Is het glas maar 5". Deze werd verkocht voor de X Play. Maar de X Play is 5,5". Wat heb ik hier nu weer aan? 8)7
Kun je ons dan gelijk even linken welke je hebt besteld zodat wij deze niet per ongeluk kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Brehon schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:24:
[...]

Kun je ons dan gelijk even linken welke je hebt besteld zodat wij deze niet per ongeluk kopen?
Goed punt ;) Ik had zelfs de link uit dit topic.

http://www.amazon.de/ELTD...ords=motorola+x+play+case

Dat gaat snel. Contact opgenomen met Amazon en 15 minuten later een e-mail dat mijn geld wordt teruggestort.

[ Voor 12% gewijzigd door Lennyz op 24-10-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-09 08:58
Heeft iemand nog een idee voor een mooie bumper voor de x play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Vandaag m'n Moto X Play 32GB dual-sim in ontvangst genomen... prima deal voor 275 euro :D

Eerste indruk: mooi scherm, niet te dik, knopjes zitten inderdaad niet echt strak in de behuizing maar ik doe er toch een case omheen, lekker vlot (heb alle animation-values meteen op 0.5 gezet).

Qua bumper heb ik de Diztronic besteld. Had ook een Diztronic om m'n OnePlus One en die beviel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-09 08:58
Waar heb je die actie vandaan???😮

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
catchingfire schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:58:
Vandaag m'n Moto X Play 32GB dual-sim in ontvangst genomen... prima deal voor 275 euro :D
275? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Correct. Een collega mee laten nemen uit India, daar kost de 32GB dualsim versie omgerekend ongeveer €275 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Damn...
Kan iemand niet een pallet uit India importeren?

Waarom hebben wij zogenaamd last van de zwakke euro maar kost ie daar dus gewoon maar 275 euro?

[ Voor 46% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-10-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 18:40
catchingfire schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:49:
[...]

Correct. Een collega mee laten nemen uit India, daar kost de 32GB dualsim versie omgerekend ongeveer €275 8)
Wow, dat is zeker een goede deal inderdaad 8)

Werkt 4G hier ook volledig? Of zit er een beperking op de frequenties die hij kan ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
matk89 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:03:
Wow, dat is zeker een goede deal inderdaad 8)

Werkt 4G hier ook volledig? Of zit er een beperking op de frequenties die hij kan ontvangen?
Ik vond 'm ook nice. Ook de Moto G is een stuk goedkoper in India, zie flipkart.com.

4G weet ik niet, heb een 3G abo. Het betreft een XT1562.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 19:07
Ik heb hem sinds een week, na het overlijden van mijn 3 jaar oude Galaxy S3. Tot nu een super telelefoon :D 3/4 dagen standby of 7uur SOT zonder problemen. Direct eerste dag ge-root, aangezien de garantie hier in europa toch niet vervalt :D

Hello darkness my old friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brehon
isene schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:06:
Ik heb hem sinds een week, na het overlijden van mijn 3 jaar oude Galaxy S3. Tot nu een super telelefoon :D 3/4 dagen standby of 7uur SOT zonder problemen. Direct eerste dag ge-root, aangezien de garantie hier in europa toch niet vervalt :D
Op welke manier kun je eigenlijk het beste een backup van alles maken voordat je aan het hele recovery flashen/rooten begint? Gewoon unlocken, TWRP installeren en daarin een backup maken van de hele telefoon? En hoe kun je de standaard bootloader weer terug krijgen enzo? Of is dit allemaal een beetje overbodig als je de default firmware kan flashen?

[ Voor 6% gewijzigd door Brehon op 27-10-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
Brehon schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:32:
[...]

Op welke manier kun je eigenlijk het beste een backup van alles maken voordat je aan het hele recovery flashen/rooten begint? Gewoon unlocken, TWRP installeren en daarin een backup maken van de hele telefoon? En hoe kun je de standaard bootloader weer terug krijgen enzo? Of is dit allemaal een beetje overbodig als je de default firmware kan fashen?
Q: Op welke manier kun je eigenlijk het beste een backup van alles maken voordat je aan het hele recovery flashen/rooten begint? Gewoon unlocken, TWRP installeren en daarin een backup maken van de hele telefoon?

A: Bij de eerste installatie heb ik data backup aangezet (functie van google. Instellingen => Backup en Reset => Back-up van gegevens), en na het unlocken en flashen kreeg ik de melding of ik mijn apps wilde herstellen :) Maar mijn voornaamste reden om te unlocken en flashen was gewoon de onbeperkte mogelijkheden, zoals een back-up image maken in de recovery dit is anders niet mogelijk. _/-\o_

Q: En hoe kun je de standaard bootloader weer terug krijgen enzo? Of is dit allemaal een beetje overbodig als je de default firmware kan fashen?

A:
Naar mijn mening overbodig aangezien het niet uitmaakt hier in europa of je je device geflasht hebt, de fabrikant MOET aan kunnen tonen dat jouw flash voor het defect heeft gezorgd.
The Free Software Foundation Europe argues that it is legal to root or flash any device. According to the European Directive 1999/44/CE, replacing the original operating system with another does not void the statutory warranty that covers the hardware of the device for two years unless the seller can prove that the modification caused the defect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brehon
Je hebt gelijk m.b.t. de garantie, maar de reden waarom ik alles graag terug zou willen kunnen zetten is voor de Marshmallow 6.0 OTA update die in de komende maanden verwacht wordt. Voor zover ik weet kun je geen officiele OTA's ontvangen wanneer je /system/ folder niet stock is. Dus ik vroeg me af, als ik nu de telefoon unlock + root, zou het dan het makkelijkst zijn om later de standaard firmware te flashen? Of kan ik op één of andere manier een volledige stock image van de telefoon maken voordat er geflashed/geroot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Moet je het wel voor elkaar zien te krijgen dat Motorola meewerkt, dat schijnen ze namelijk niet te doen bij geroote toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
Brehon schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:02:
Je hebt gelijk m.b.t. de garantie, maar de reden waarom ik alles graag terug zou willen kunnen zetten is voor de Marshmallow 6.0 OTA update die in de komende maanden verwacht wordt. Voor zover ik weet kun je geen officiele OTA's ontvangen wanneer je /system/ folder niet stock is. Dus ik vroeg me af, als ik nu de telefoon unlock + root, zou het dan het makkelijkst zijn om later de standaard firmware te flashen? Of kan ik op één of andere manier een volledige stock image van de telefoon maken voordat er geflashed/geroot is?
Deze stock firmware kun je zeer waarschijnlijk ook weer terug vinden op XDA en dan is het via TWRP flashen in plaats van de OTA. Functionaliteit zal het zelfde blijven ga ik vanuit, maar omdat 6.0 er nog niet is kan ik hier weinig over zeggen.

hier heb je in ieder geval een linkje voor als je toch echt terug mocht willen:
http://forum.xda-develope...res-added-xt1562-t3195364

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennyz
Wilt iemand iets voor mij testen?

Ik kan alleen met een 5ghz wifi netwerk verbinden wanneer deze op een laag channel zit.

5150 MHz – 5250 MHz: 36, 40, 44, 48

Als een netwerk op één van deze kanalen zit, dan vind de X Play hem.

Maar op de andere kanalen ziet hij ze gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
Lennyz schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:04:
Wilt iemand iets voor mij testen?

Ik kan alleen met een 5ghz wifi netwerk verbinden wanneer deze op een laag channel zit.

5150 MHz – 5250 MHz: 36, 40, 44, 48

Als een netwerk op één van deze kanalen zit, dan vind de X Play hem.

Maar op de andere kanalen ziet hij ze gewoon niet.
Ik zal straks thuis is kijken :)
Edit:
Mijn AP thuis kan ook alleen maar op de kanalen 36, 40, 44, 48 uitzenden
Dit komt omdat 5ghz op verschillende banden werkt,

Band A (5150-5350MHz) : Mobiele Devices tot 200mw
Band B (5470-5725 MHz) : Wordt vooral gebruikt om buiten te kunnen stralen naar andere masten
Band C (5725-5850MHz) : Wordt vooral gebruikt in de industrie om bepaalde zaken met elkaar te laten communiceren.

Dus het lijkt mij logisch dat de telefoon de hogere kanalen op 5ghz niet ziet / snapt

Bron: http://www.solwise.co.uk/downloads/files/intheuk5ghz.pdf

Als ik het verkeerd heb laat het even weten :+

Heb wel een enorme battery drain op 3g / 4g, google play services staat bovenaan bij accu terwijl het scherm ergens onderaan staat met 2 uur.
Op een of andere manier houdt hij de radio actief...Hij gaat hierdoor maar 1,5 dag mee.
Heb er geen last van op Wi-fi dan gaat hij ongeveer 3-4 dagen mee

[ Voor 36% gewijzigd door isene op 29-10-2015 09:49 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brehon
isene schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:41:
[...]

Heb wel een enorme battery drain op 3g / 4g, google play services staat bovenaan bij accu terwijl het scherm ergens onderaan staat met 2 uur.
Op een of andere manier houdt hij de radio actief...Hij gaat hierdoor maar 1,5 dag mee.
https://www.google.nl/sea...lipop+mobile+radio+active

De zogenaamde "Mobile radio active" bug. Een groot probleem onder Lollipop. Heeft niks met de telefoon zelf te maken en de hele wereld heeft er last van. Zal gefixt zijn met Marshmallow. Tot die tijd schijnt er een Xposed module te zijn die dit kan verhelpen http://repo.xposed.info/m...yler.mobileradioactivefix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
Brehon schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:50:
[...]

https://www.google.nl/sea...lipop+mobile+radio+active

De zogenaamde "Mobile radio active" bug. Een groot probleem onder Lollipop. Heeft niks met de telefoon zelf te maken en de hele wereld heeft er last van. Zal gefixt zijn met Marshmallow. Tot die tijd schijnt er een Xposed module te zijn die dit kan verhelpen http://repo.xposed.info/m...yler.mobileradioactivefix
Ik ben benieuwd :)
Heb die xposed module, maar merk weinig verschil helaas ;(
Dan maar tijdje wachten op Marshmallow, hij houd het in ieder geval makkelijk 1,5 dag vol dus dat is voor mij geen probleem. Gewoon savonds weer even aan de lader en weer gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
isene schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:41:
[...]

Edit:
Mijn AP thuis kan ook alleen maar op de kanalen 36, 40, 44, 48 uitzenden
Dit komt omdat 5ghz op verschillende banden werkt,

Band A (5150-5350MHz) : Mobiele Devices tot 200mw
Band B (5470-5725 MHz) : Wordt vooral gebruikt om buiten te kunnen stralen naar andere masten
Band C (5725-5850MHz) : Wordt vooral gebruikt in de industrie om bepaalde zaken met elkaar te laten communiceren.

Dus het lijkt mij logisch dat de telefoon de hogere kanalen op 5ghz niet ziet / snapt

Bron: http://www.solwise.co.uk/downloads/files/intheuk5ghz.pdf

Als ik het verkeerd heb laat het even weten :+

Ja je hebt gelijk. Daar heb ik nooit bij stilgestaan. Mijn Macbook connect zonder problemen naar die hoger channels dus ik verwachtte eigenlijk ook dat mijn X Play dat zou kunnen. Maar naar wat meer googlen blijkt dat er bijna geen mobiele devices zijn die dat wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Mocht iemand een simpele case voor de X Play zoeken dan is deze een aanrader bij Amazon.de:
Moto X Play Case, Diztronic Full Matte Slim-Fit Flexible TPU Case for Motorola Moto X Play (2015) - Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Laatst online: 20-09 09:01
Ik ben zelf eigenaar geweest van de Moto X, de Moto X 2014 en nu de Moto X Play. Het grootste (!!!!) minpunt voor mij is toch echt wel het gemist van de infrarood sensoren. Tel daarbij op dat ik het toestel toch echt wel aanzienlijk trager vind dan de X2014.. doet mij erg twijfelen of ik dit toestel wil houden. De USP van de X voor mij was toch echt wel het gebruikersgemak door de IR sensoren ism moto display.

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painterceessies
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 18:32
Iemand problemen met bluetooth.
Heb de laatste twee dagen last dat de verbinding steeds wegvalt.
Carkit,horloge en ue megabooms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee geen last van bluetooth problemen, omdat in die nog niet getest heb. Ik heb wel last van wifi. Zo is soms opeens de verbinding verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Dit weekend mijn Play laten vallen op de tegelvloer in de badkamer. Kleine beschadiging aan de behuizing, maar viel me 100% mee. Degelijke telefoon gebleken tot nu toe in ieder geval :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 12:56

dawauz

XboX live : DaWauZ

Ik vind de camera ietwat tegenvallen, ik mis hier en daar wat instellingen, en het scherp stellen werkt ook niet altijd top.
Ook heb ik best last van het zoomen wat niet goed lukt met mijn vingers. Moeilijk in en uitzoomen, maar een collega had daar dan weer geen last van op mijn telefoon. Ligt blijkbaar aan mijn vingers ofzo.

XboX live : DaWauZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
painterceessies schreef op zondag 01 november 2015 @ 14:04:
Iemand problemen met bluetooth.
Heb de laatste twee dagen last dat de verbinding steeds wegvalt.
Carkit,horloge en ue megabooms.
Mijn autoradio vind hem niet altijd even tof, vaakt wanneer ik de auto start en de verbinding wordt opgezet snapt hij niet welk muziek nummer het is. En soms valt voor 2/3 seconden even het geluid weg en speelt daarna weer vrolijk door.
Kan ook te maken hebben dat mijn autoradio BT 3.0 heeft en de telefoon 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painterceessies
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 18:32
isene schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:26:
[...]

Mijn autoradio vind hem niet altijd even tof, vaakt wanneer ik de auto start en de verbinding wordt opgezet snapt hij niet welk muziek nummer het is. En soms valt voor 2/3 seconden even het geluid weg en speelt daarna weer vrolijk door.
Kan ook te maken hebben dat mijn autoradio BT 3.0 heeft en de telefoon 4.0
Vandaag geen problemen.
Onbegrijpelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Laatst online: 20-09 09:01
Ik heb besloten m'n moto x play te verkopen. Toch te groot naar mijn mening. :)

linken naar V&A alleen in je sign.

[ Voor 46% gewijzigd door 13art op 05-11-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Hebben jullie ook wel eens dat de google spraakopdracht spontaan begint met luisteren terwijl ik nergens op klik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Christiano007 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:46:
Hebben jullie ook wel eens dat de google spraakopdracht spontaan begint met luisteren terwijl ik nergens op klik?
Zowel op de Moto X Play als op mijn Moto 360 heb ik er last van. Lijkt me dus niet telefoon afhankelijk, hooguit Motorola of Google afhankelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Olaf van der Spek schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:10:
Kan iemand niet een pallet uit India importeren?
Volgens mij hebben ze je bij iBood gehoord, een pallet geïmporteerd en er wat BTW bovenop gegooid; zowel de witte als zwarte 16GB versie gaan (alleen vandaag) voor 319,95 over de virtuele toonbank ;)

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een micro SD kaart voor mijn moto x play, maar ik heb niet zoveel verstand van welke snelheid de SD kaart moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
pimsaint schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 04:53:
Volgens mij hebben ze je bij iBood gehoord, een pallet geïmporteerd en er wat BTW bovenop gegooid; zowel de witte als zwarte 16GB versie gaan (alleen vandaag) voor 319,95 over de virtuele toonbank ;)
Nog steeds te duur als in India de 32GB dualsim voor ~275 gaat...

Iemand al een passende tempered glass screen protector gevonden voor de Play, graag een linkje? Heb er al twee gehad en die zijn beiden zelfs smaller als het zichtbare gedeelde van het scherm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
catchingfire schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:57:
[...]

Nog steeds te duur als in India de 32GB dualsim voor ~275 gaat...

Iemand al een passende tempered glass screen protector gevonden voor de Play, graag een linkje? Heb er al twee gehad en die zijn beiden zelfs smaller als het zichtbare gedeelde van het scherm :(
Ik heb er een paar cheap besteld, is kijken hoe die bevallen.
Maar de Play heeft het probleem dat het aan de zijkanten wat gebogen loopt.
Neem eventueel is een kijkje op XDA, daar hebben mensen de zelfde vragen en bieden ze oplossingen aan :D
http://forum.xda-developers.com/moto-x-play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Wanneer zou marshmallow komen? Eind november?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:37:
Ik ben opzoek naar een micro SD kaart voor mijn moto x play, maar ik heb niet zoveel verstand van welke snelheid de SD kaart moet hebben.
https://www.dataio.nl/mic...ter-uhs-i-class-10-90mbs/

Ik heb deze gekocht. Erg snel :)
Bevalt goed, want hij schrijft data goed en snel weg (veel meer verwacht je ook niet :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanneke995
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-02 20:42
B-Art schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:25:
Wanneer zou marshmallow komen? Eind november?
Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanneke995
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-02 20:42
nubcaek schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:25:

[mbr] linken naar V&A alleen in je sign. [/mbr]
Snap ik wel. Al vind ik de accu een te groot voordeel ten op zichte van de grootte, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
nubcaek schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:25:

[mbr] linken naar V&A alleen in je sign. [/mbr]
Alweer verkocht?
Frans92 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:16:
[...]

https://www.dataio.nl/mic...ter-uhs-i-class-10-90mbs/

Ik heb deze gekocht. Erg snel :)
Bevalt goed, want hij schrijft data goed en snel weg (veel meer verwacht je ook niet :P).
Data teruglezen lijkt me toch ook wel handig of niet? ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-11-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem. Ik kan namelijk geen word bestanden downloaden vanaf mijn mail met de apps wordt en polaris. Na het downloaden van het bestand krijg ik een leeg bestand te zien.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:39

13art

Moderator Mobile
Je moet ook in je mail het bestand downloaden en dan openen in Word of Polaris.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 09:44
woot, de eerste ontwikkelingsversie van Marsmellow voor de play staat op XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee weken geleden een Motorola Moto X Play besteld bij Studentmobiel omdat KPN hem niet in het assortiment heeft. Heb nu al 5x de leverdatum op zien schuiven, zonder verdere toelichting. Als je hem dus wilt kopen (volgens mij schitterend toestel!) zou ik even kijken wie hem nog meer aanbiedt...

Ik zag trouwens dat toetsel ook vrij eenvoudig ge-root kan worden. Altijd leuk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielZify
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-07 17:47
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:05:
Ik heb twee weken geleden een Motorola Moto X Play besteld bij Studentmobiel omdat KPN hem niet in het assortiment heeft. Heb nu al 5x de leverdatum op zien schuiven, zonder verdere toelichting. Als je hem dus wilt kopen (volgens mij schitterend toestel!) zou ik even kijken wie hem nog meer aanbiedt...

Ik zag trouwens dat toetsel ook vrij eenvoudig ge-root kan worden. Altijd leuk!!!
Had je me dat niet 2 dagen eerder kunnen vertellen? Heb em net daaro besteld! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nu een beetje spijt van het feit dat ik de Moto x play heb gekocht omdat hij 1 keer per twee weken aan het rebooten is. Is dat een fabricagefout of ligt het aan het toestel?

Ik ben misschien van plan om het anders naar Coolblue terug te sturen, maar ik ben bang dat zij weinig kunnen doen tegen het rebooten.

Hebben jullie misschien tips om het rebooten te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:45:
Ik ben misschien van plan om het anders naar Coolblue terug te sturen, maar ik ben bang dat zij weinig kunnen doen tegen het rebooten.
Heb je CB al een berichtje gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:45:
Ik krijg nu een beetje spijt van het feit dat ik de Moto x play heb gekocht omdat hij 1 keer per twee weken aan het rebooten is. Is dat een fabricagefout of ligt het aan het toestel?

Hebben jullie misschien tips om het rebooten te stoppen.
Bij mij is het vanzelf over gegaan. Draag de telefoon wel anders in de broekzak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb COOLblue vandaar gebeld en ze zeggen dat ik het toestel een hard reset moet geven.

Iemand daar ervaring mee of dat kan gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Zal aan de reden liggen waarom hij die reboots doet. Lastig te voorspellen dus. Heb het persoonlijk twee keer gehad en daarna nooit meer tot nu toe.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een hard reset gedaan en ik hoop nu dat het rebooten gaat stoppen hierdoor.

Verwijderd

Weet iemand misschien een goede alternatief voor de camera app van Motorola waarbij je wel kunt scherpstellen door op het scherm te klikken en ook een aparte foto knop heeft.

• Joana25
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-04 15:28
Ik heb de Moto X Play nu een paar dagen, hiervoor was ik in bezit van een Samsung S4 en weleens gebruik gemaakt van Samsung Note 2.

Positief _/-\o_
- Batterij with no doubt, 30% over na 1 dag intensief gebruik zonder te laden, dat dat nog kan in de de jaren '10 van de 21e eeuw ;) .
- Mooi scherm als is het qua specs bijna zelfde als S4 (amoled), maar vind dit mooi genoeg. Te licht hoeft ook niet voor mij. Moet nog testen in vol zonlicht.
- Degelijkheid, niet zo krasgevoelig als mijn vorige mobiel.
- Prijs/kwaliteit verhouding, ik heb voor 328,99 euro gekocht bij NazTel

Verschillen (niet storend) :)
- Geen fysieke menu knop, uit automatisme druk ik op de microfoon gleuf hehehe.
- Tja de losse volume knopjes voelde ik wel, maar absoluut niet bezwaarlijk bij dagelijks gebruik.
- Active display is wel iets om aan te wennen ipv notification lichtje, niet onoverkomelijk.
- Verschillende camera standen ontbreken, ISO bijstellen etc, iets waar Samsung natuurlijk uitgebreide functionaliteiten voor heeft, maar default camera app niet. Dan pas je je foto's maar aan via foto apps in de Google store.
- Hij trilt wel heel hard he, maar trilstand gebruik ik toch bijna nooit.
- S planner vond ik handiger qua overzicht dan Google agenda, nu gebruik ik maar de Sunrise app.

Paar dingen waar ik me aan irriteer :/ :( .
- De default lettertype, die ik niet kan wijzigen in het systeem. Default opmaak in titel is verschrikkelijk en onleesbaar
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/En7BVKs.png

Ik weet er launchers zijn die een ander font voor je installeren of je kan je telefoon rooten, maar vind niemand dit ongelooflijk storend(?!)
- Moto X Play heeft een 5,5 inch scherm, ja is het ook wel. Maar de 3 menuknoppen onderaan snoepen al 0,5 inch van je scherm af, wat neer komt dat je 80% van de tijd een 5 inch scherm ziet. En dat is net zo groot als mijn voorganger de S4, ik heb ze naast elkaar gelegd. Het was beter geweest als er (oplichtende) touch knoppen onder het scherm werden geplaatst als bij Samsung S4-5-6 toestellen.
- Niet te verplaatsen naar SD card: Ik kan veel applicaties niet zetten in mijn SD card, wat bij mijn vorige Samsung wel kon. Ik moet nog uitzoeken waar dit precies aan ligt. Hebben sommigen van jullie daar ook last van? Ik gebruik Sandisk 64gb 10 class 80mb/s.
- De bolling van het toestel, ik kan niet typen zonder dat het waggelt. Dus ik moet mijn telefoon vasthouden. Ook viel die van mijn bedrand af omdat hij niet plat kan liggen, heb nog geen screen protector besteld.
- Als ik mijn scherm unlock kom ik meteen op de snelkeuze menu uit van de telefoon, kan dat niet anders?

Vragen :? :
- Heeft er iemand een oplossing voor het configureren van lettertypes? Ik gebruik nu CM launcher, die heeft geen font changer toch?
- Is rooten van je telefoon gemakkelijk bij Moto (voor font change bijv)en hoe kan ik dat het beste/ veiligste doen?
- Weet iemand hoe het komt waarom je niet alle apps op je sd card kan plaatsen?
- Is de powercharger van motorola een must have en kan ik deze het beste bestellen bij Amazon.de?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Joana25 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:47:
1. Ik heb de Moto X Play nu een paar dagen,
2. Ook viel die van mijn bedrand af omdat hij niet plat kan liggen,
3. heb nog geen screen protector besteld.
Oh oh... :p
Zou maar snel iets bestellen.

Met Marshmallow zou SD ondersteuning veel beter moeten zijn. Weet niet of de S4 iets speciaals had of dat het gewoon aan de Andoird versie ligt dat het momenteel niet lukt.

[ Voor 21% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-11-2015 18:06 ]

• B-Art
Ik heb echt de meeste apps probleemloos naar SD kaart kunnen verplaatsen. :?

• Joana25
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-04 15:28
Olaf van der Spek schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:05:
[...]

Oh oh... :p
Zou maar snel iets bestellen.

Met Marshmallow zou SD ondersteuning veel beter moeten zijn. Weet niet of de S4 iets speciaals had of dat het gewoon aan de Andoird versie ligt dat het momenteel niet lukt.
De screenprotector komt eraan! ;) Wellicht dat ik een tempered glass bestel icm de turbo charger bij Amazon.de later. Ik laat wel vaker mijn foon vallen, vandaar dat ik maar niet voor S6 edge ging.

Ik heb gewoon de Lollipop 5.1.1 Ik probeer via de app AppMgrIII om te migreren, dat lukt niet. En handmatig via app instellingen ook niet. Voorbeelden van apps die onder Vast staan zijn: Gallerij,gmail, Youtube, whatsapp, YellowBrick. Ook als ik Yellowbrick deinstalleer en herinstalleer blijft hij onder kopje 'vast'. Hiervoor werkte het op S4 (ging tot 4.4.2 Kitkat) maar het zou toch handmatig sowieso moeten lukken?
Zijn er betere apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 14:55
http://www.amazon.fr/Moto...=8-1&keywords=moto+x+play 279.99 nog enkele uurtjes. Heb net eentje gekocht, eens zien of hij bevalt. Heb momenteel een Nexus 5 maar kan goed dual SIM gebruiken. :)

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
Argl... Al te laat! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
50€ remboursés par Motorola* ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
Olaf van der Spek schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:48:
[...]

50€ remboursés par Motorola* ? ;)
Neen, er was daarnet een lightning deal (of offre éclair zoals dat dan zo mooi op z'n Frans heet). Voor de cashback moet je trouwens resident van Frankrijk zijn (adres + rekeningnummer). Heb daarvoor iemand ingeschakeld, hopelijk draait dat goed uit, 229.99 zou een heel leuke prijs zijn. :)

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielZify
Niemand last van dat je soms als je vanuit een whatsup melding in moto display naar whatsup zelf gaat dat hij crashed, in de zin dat je alleen nog een paar verticale streppen aan de linker kant van het scherm ziet. Easy op te lossen door ff scherm uit en weer aan te zetten, maar toch vrij irritant >:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarown2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 09:14
Joana25 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:47:
- Is de powercharger van motorola een must have en kan ik deze het beste bestellen bij Amazon.de?
Of het een must-have is, is persoonlijk. Ik heb 'm praktisch nooit nodig (zeker niet gezien de accuduur), maar toch besteld voor 'noodgevallen' :)

Op amazon.de is ie een tientje (ex verzendkosten). Ik heb 'm voor net geen €16 gekocht op: http://www.bol.com/nl/p/a...rge-2-0/9200000048120109/

De lader is overigens redelijk groot in vergelijking met standaard laders. Maar doet wat ie moet doen. Tevreden mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Jarown2 op 02-12-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
http://www.vcpost.com/art...x-pure-edition-status.htm

Marshmallow dus te verwachten binnen enkele weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 00:05
Aangezien vanmiddag mijn Jiayu S3 op de grond is gekletterd, vandaag maar de Moto X Play aangeschaft.
Wat een prachtig toestel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien wanneer Android marshmallow komt voor de Motorola x Play. Ik kan echt niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:53

KL643

beeldaandemuur

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 20:04:
Weet iemand misschien wanneer Android marshmallow komt voor de Motorola x Play. Ik kan echt niet wachten.
Serieus 8)7

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
Heb sinds gisteren de X Play binnen, kom van een Nexus 5.

Had me op voorhand ingelezen op XDA en heb de 1 december build van CM 12.1 en de custom kernel van squid2 draaien. So far, so good. Geen vastlopers, niks doet raar, batterij doet het goed. Wellicht zal CM 13 komen als officiële branch, leuk om te weten dat er goede developers bezig zijn met dit toestel! Ben er blij mee.

Enige dat ik jammer vind is dat er geen échte notification LED is, heb het lampje boven de earpiece wel ingeschakeld maar da's enkel wit, wel heel helder. Nu ja daar kan je ook wel al wat mee spelen wat betreft tijd en interval... Heb momenteel ambient display uitstaan, vond er niet veel aan. Moest het goed in te stellen zijn dat enkel de belangrijkste meldingen op ambient display komen, wordt het misschien nog wat.

[ Voor 40% gewijzigd door Th1x4nG op 05-12-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Th1x4nG schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:02:
Heb sinds gisteren de X Play binnen, kom van een Nexus 5.

Had me op voorhand ingelezen op XDA en heb de 1 december build van CM 12.1 en de custom kernel van squid2 draaien. So far, so good. Geen vastlopers, niks doet raar, batterij doet het goed. Wellicht zal CM 13 komen als officiële branch, leuk om te weten dat er goede developers bezig zijn met dit toestel! Ben er blij mee.

Enige dat ik jammer vind is dat er geen échte notification LED is, heb het lampje boven de earpiece wel ingeschakeld maar da's enkel wit, wel heel helder. Nu ja daar kan je ook wel al wat mee spelen wat betreft tijd en interval... Heb momenteel ambient display uitstaan, vond er niet veel aan. Moest het goed in te stellen zijn dat enkel de belangrijkste meldingen op ambient display komen, wordt het misschien nog wat.
Wat zijn jouw ervaringen qua performance vergeleken met de Nexus 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
agoNITE schreef op zondag 06 december 2015 @ 08:01:
[...]

Wat zijn jouw ervaringen qua performance vergeleken met de Nexus 5?
Ik dacht dat in theorie de snapdragon 615 ongeveer even snel is als de snapdragon 800, maar er zijn wel 64 bit mogelijkheden. Die mogelijkheden worden voorlopig noch door Motorola, noch door de developers benut, aangezien het OS gewoon 32 bit is. :/ Denk dus dat er wel potentieel is om verder uit te lopen op de Nexus 5, weet niet precies waarom er nog geen gebruik van is gemaakt.

Nu, persoonlijk heb ik de indruk dat hij ongeveer net zo snel is, of misschien iets sneller dan de Nexus 5. Echt een upgrade is het niet, maar ik zie het alleszins niet als downgrade.

Edit: Ik spreek dan enkel over cpu / gpu natuurlijk. Het moge duidelijk zijn dat het een grote upgrade is wat de camera en de batterij betreft. Gisteren voor het eerst volledig opgeladen, middernacht van de stekker gehaald, beetje gelezen, beetje spelletjes gespeeld. Intussen dus 11,5 uur gebruik waarvan 1u45 SOT en zit op 79%.

[ Voor 17% gewijzigd door Th1x4nG op 06-12-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Laatst online: 15-09 10:26
Ben na een paar Windowsphones weer over op Android. Heerlijk toestel deze X play.

Paar vraagjes:
1: Is het mogelijk om het batterij percentage weer te geven in de taakbalk?
2: Is het mogelijk om de batterij saver aan te zetten en geselecteerde apps (bijv Whatsapp) uit te zonderen?
3: Heeft iemand al geprobeerd om de dualsim firmware te flashen op de x1562? Ik las een draadje op xda dat het mogelijk zou zijn.

Of heb ik hier overal custum ROMS voor nodig? In mijn Galaxy S1 en S2 periode heb ik dat vaak gedaan maar nu heb ik daar eigenlijk niet zo veel zin meer in

[ Voor 0% gewijzigd door grolle op 06-12-2015 15:52 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:35
Vraag 1: download the app ' battery percent enabler'. Draai die 1x en dan kan je en weer verwijderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grolle
@Lightning89 oh heerlijk dank je wel!

Om mijn eigen vraag 3 te beantwoorden. Het was super eenvoudig om de singel sim om te "bouwen" naar duo sim. Althans ik heb de stock duo sim geflashed. En sim1 doet het, van sim2 moet ik het plastic nog even weg halen, maar de instellingen staan er al wel. Zal straks nadat de kinderen naar bed zijn deze post aanpassen met een stappen plan

EDIT: Stappen plan toevoegen

Aller eerst. Het was echt kinderlijk eenvoudig!
  1. Waar nodig voer stap 2 t/m 4 uit. Behoeft als tweaker zijnde geen nadere uitleg lijkt mij.
  2. Download en unzip ADB in een folder naar keuze
  3. Download en installeer de motorola drivers. (linkje volgt)
  4. Download de Franse Duosim Rom en unzip die in de zelfde folder als waar je ADB hebt opgeslagen
  5. Bedenk me in eens F#ck heb ik een backup?? Dit kan wel eensfout gaan... Nauw eigen schuld dikke bult en dergelijke. Verder gaan is iig een FULL WIPE van alles op je telefoon. En dat is weer het zelfde als "fabrieks instellingen / Alles wissen / format C: enz enz
  6. Reboot naar recovery:
  7. [list]
  8. Zet de telefoon uit
  9. USB niet aangesloten op de PC / laptop
  10. Hou de volume omlaag knop vast (ingedrukt houden)
  11. Zet de moto X play aan
  12. Als de recovery is opgestart laat de de volume knop los en sluit de telefoon aan via USB
  13. CMD starten en naar de folder brouwsen waar je ADB en de rom hebt opgeslagen
  14. [/list]
  15. test je verbinding : adb version
  16. Lijkt me duidelijk, als hier een error ontstaat moet je waarschijnlijk de moto drivers nog eens installeren of iets dergelijks
  17. Knip en plak onderstaand code blok 1 voor 1 naar de CMD en check of je een [OKAY] terug krijgt. (Of wees dapper en vertel ons wat er gebeurt als je het in 1x knipt en plakt ).
  18. code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20

fastboot flash partition gpt.bin
    fastboot flash bootloader bootloader.img
    fastboot flash logo logo.bin
    fastboot flash boot boot.img
    fastboot flash recovery recovery.img
    fastboot flash system system.img_sparsechunk.0
    fastboot flash system system.img_sparsechunk.1
    fastboot flash system system.img_sparsechunk.2
    fastboot flash system system.img_sparsechunk.3
    fastboot flash system system.img_sparsechunk.4
    fastboot flash system system.img_sparsechunk.5
    fastboot flash system system.img_sparsechunk.6
    fastboot flash system system.img_sparsechunk.7
    fastboot flash modem NON-HLOS.bin
    fastboot erase modemst1 
    fastboot erase modemst2 
    fastboot flash fsg fsg.mbn
    fastboot erase cache 
    fastboot erase userdata
    fastboot reboot
  19. Na reboot is de software van de telefoon klaar
  20. ]Verder aan de hardware kant. Verwijder de SIM tray
  21. Verwijder het plasticje wat over de SIM2 tray zit. Ik heb het met een schilmesje gedaan. Uiteraard goed oppassen dat je het plastic niet molt en nog belangrijker je vingers er niet afsnijd. Als je goed kijkt zie je dat er zelfs een mooi begin punt zit tussen SIM1 en SIM2
  22. Ook de lijm resten goed weg halen
  23. SIM2 er in en de hele tray weer in de telefoon.
  24. Klaar ;)
Getest met een X1562. (de 63 schijnt niet te werken). Ik heb nu 2 SIMS actief en kan iig op beide gebeld worden. En voor uitgaand kan ik kiezen welke SIM ik wil gebruiken. Dus wat mij betreft 100% zoals de duosim verkocht wordt. Ook de tellers in recovery staan op "0" en "stock".

[ Voor 82% gewijzigd door grolle op 06-12-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureVision
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-01-2024
nielZify schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:54:
Niemand last van dat je soms als je vanuit een whatsup melding in moto display naar whatsup zelf gaat dat hij crashed, in de zin dat je alleen nog een paar verticale streppen aan de linker kant van het scherm ziet. Easy op te lossen door ff scherm uit en weer aan te zetten, maar toch vrij irritant >:(
Dit heb ik ook regelmatig aan de hand, maar niet alleen vanuit een whatsup melding.
Ik hoop dat dit voorbij is wanneer de nieuwe android versie uit is.
Vind het maar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 23:47
Hoe zit het bij deze telefoon met heet worden onder load?
Ik heb nu de Motorola Droid Maxx welke ook een grote batterij heeft maar heerlijk koel blijft bij eigenlijk alles (openGL 3d, navigeren in de brandende zon etc.) vanwege de Motorola X8 chipset. Dit in tegenstelling tot de Droid Turbo (Moto Maxx) die wel heel heet word.

Bij deze telefoon heb ik mijn twijfels (wat betreft hitte, snelheid is eigenlijk niet van belang meer heden ten dage) omdat de 615 nog op 28nm gebakken is terwijl we al 21, 16 en 14 nm hebben (en 7nm wordt aan gewerkt) zal deze de grote batterij sneller leegtrekken en meer hitte generen dan bv. een chip gebakken op 14nm zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
Jullie ook zo geschrokken van de NL Alert? Wat een draak van een ringtone. Ik kreeg hem 2x vlak achter elkaar ivm duo sim. 1x Vodafone op 4g en op KPN 2g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
Artimunor schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:42:
Hoe zit het bij deze telefoon met heet worden onder load?
Nog geen 1x wat over gedacht. Dus zal wel mee vallen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielZify
grolle schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:00:
Jullie ook zo geschrokken van de NL Alert? Wat een draak van een ringtone. Ik kreeg hem 2x vlak achter elkaar ivm duo sim. 1x Vodafone op 4g en op KPN 2g
Ik dacht zelf dat ie op het moment stond van ontploffen in mn broekzak, korte antwoord ; JA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
grolle schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:00:
Was de eerste keer dat ik NL Alert binnen kreeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook last van accu drain van Google Play service? Die staat namelijk telkens elke dag als grootste accuslurper terwijl ik maar 1 keer per week in de Google Play store kom.

Weet iemand misschien ik die Google Play service kan verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:00:
Hebben jullie ook last van accu drain van Google Play service? Die staat namelijk telkens elke dag als grootste accuslurper terwijl ik maar 1 keer per week in de Google Play store kom.

Dit wordt opgelost in Marshmallow :)

Google play is vooral heel actief wanneer je gebruikmaakt van het datanetwerk (3g/4g)
Op wifi heb ik er geen last van.

De bug is ook wel bekend als "Mobile Radio Active Bug", hij houdt de radio actief op
de achtergrond wanneer je gebruik maakt van datanetwerk.

Op wifi gaat de batterij 4-5 dagen mee, maar op data netwerk hooguit 2 dagen. Dit komt door deze bug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:00:

Hier ook. Vergelijking:
Scherm 3% (3 uur 20 min s.o.t)
Google play 18%!!!
Echt onacceptabel! Hoop echt dat dit snel verholpen word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rageplay
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-08 04:12
Hey hallo,

ik loop nu zo'n 3 maandjes rond met de X Play.
Prima ding, top batterij en mooi scherm.
Alleen de performance is echt 'sluggish'.

Ik weet niet waar het aan ligt maar volgens XDA lijkt het er op dat de early adopters hier in het algemeen meer last van hebben dan mensen die hem wat later hebben aangeschaft.
Ook zeggen sommigen dat 1080p net te veel is voor de snapdragon 615.
Ik voel vaak een stottering, vooral bij het switchen van apps en wat mij bijvoorbeeld ook opvalt is dat het minimaliseren van een YouTube video in de officiele app gewoon niet soepal loopt/aanvoelt.
Ik ga nu gewoon even m'n files op m'n laptop zetten en dan maar eens een harde reset uitvoeren, kijken of dat wat uithaalt.

Hier de xda-draad betreft de performance
http://forum.xda-develope...play-performance-t3186858

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Een 'trage' CPU of GPU zou alles alleen iets langzamer laten gaan, zou ie dan toch te weinig RAM hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Ik heb nog geen enkele last ondervonden mbt tot de performance, heb hem vanaf de dag dat hij uitkwam.

Hopelijk is je probleem opgelost met de harde reset. En anders hopelijk in Marshmallow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Mensen ook wat last van youtube filmpjes die steeds aan het laden zijn op de Play? Vooral fullscreen , dan hoor ik wel geluid maar is hij aan het bufferen voor beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Christiano007 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:28:
Mensen ook wat last van youtube filmpjes die steeds aan het laden zijn op de Play? Vooral fullscreen , dan hoor ik wel geluid maar is hij aan het bufferen voor beeld
Nee totaal geen last van. Mijn moto werkt goed met het afspelen van filmpjes.

Sinds de hard reset reboot de moto x Play niet meer. Ik hou jullie nog daarvan op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgerekend vandaag is het toestel weer begonnen met rebooten, hij start uit het niets op. Ik ben het nu helemaal zat.en ik ga het toestel retourneren naar Coolblue voor reparatie. Ik ben hem nu wel helaas maximaal 3 weken kwijt.

Heeft iemand misschien ervaring met het reparatie van Coolblue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielZify
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:46:
Uitgerekend vandaag is het toestel weer begonnen met rebooten, hij start uit het niets op. Ik ben het nu helemaal zat.en ik ga het toestel retourneren naar Coolblue voor reparatie. Ik ben hem nu wel helaas maximaal 3 weken kwijt.

Heeft iemand misschien ervaring met het reparatie van Coolblue?
Nee geen ervaringen mee, maar volgens mij zijn ze bij coolblue toch echt de slechste niet op dat gebied.
Ikzelf heb em nu 2 weken en welgeteld 0 reboots dus echt tijd dat je hem inderdaad gaat opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 weken nu in het bezit van een Moto x Play.
Deze aangeschaft tijdens de laatste Ibood hunt.
Ik kom af van een Oneplus one 64gb.

Voordelen:
De batterij, bij minimaal gebruik ruim 3 dagen :-D
Zo goed al stock android!
Het prima duidelijk grote scherm.

Nadelen:
Veel mensen klagen over de vrij losse volume/power knop inderdaad die zitten wat los maar ik stoor me er tot op heden erg aan.
De beloofde update naar android 6.0 had er van mij nu wel mogen zijn.

Gr. Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ze zijn druk bezig met de soak test dus verwacht hem binnenkort.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Tsurany schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:46:
Ze zijn druk bezig met de soak test dus verwacht hem binnenkort.
Sinds vanmorgen Android 6.0 OTA update en is nu up and running!

Nog even in dubio wat ik met de SD moet doen. "Gebruiken als draagbare opslag" of "Gebruiken als intern geheugen". Op zich is die laatste optie wel handig, flinke storage en nooit gezeik dat het niet meer past.

[ Voor 30% gewijzigd door catchingfire op 16-12-2015 10:00 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste