Ik heb inmiddels al 2 rebooten gehad. Maar ja dat hoort ook bij een telefoon die je elke dag gebruikt.
Hoe disable ik google now en kom ik van die irritants google bar op mn home screen af?
(nieuwe moto x play user
)
(nieuwe moto x play user
Download een andere launcher, Nova is best goed.S0epkip schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:46:
Hoe disable ik google now en kom ik van die irritants google bar op mn home screen af?
(nieuwe moto x play user)
Shit! Ik heb net whatsapp geinstalleerd maar die herkent mn contacten niet, ik krijg alleen maar nummers in beeld 
Wie heeft de gouden tip?
Wie heeft de gouden tip?
@Wom: Een app zou nooit een crash/reboot moeten kunnen veroorzaken. De kans is groot dat het een probleem is van Motorola maar dat het aan het licht komt door een app.
@blackmaffia: Sorry hoor, maar wat is dat nu weer voor een opmerking: "Hoort bij een telefoon die je elke dag gebruikt". Nee, dit hoort helemaal niet zo en het zou ook niet voor moeten komen. Een telefoon/tablet/pc/tv/etc. hoort gewoon stabiel te draaien. Ik ben van mening dat zoiets zsm opgelost moet worden.
@blackmaffia: Sorry hoor, maar wat is dat nu weer voor een opmerking: "Hoort bij een telefoon die je elke dag gebruikt". Nee, dit hoort helemaal niet zo en het zou ook niet voor moeten komen. Een telefoon/tablet/pc/tv/etc. hoort gewoon stabiel te draaien. Ik ben van mening dat zoiets zsm opgelost moet worden.
Heeft iemand anders ondervonden dat geluid alleen uit de rechterkant van de speaker komt bij de Moto X Play? Aan de linkerkant heb ik ook lichtere strepen erop staan die lijken op opgedroogde lijm of dergelijke.
Edit: Na wat meer opzoeken blijkt dat het geval bij alle Play modellen.
Alleen de strepen vind ik maar niks, kan ook dat ze van de waterafstotende coating komen..
Edit: Na wat meer opzoeken blijkt dat het geval bij alle Play modellen.
Alleen de strepen vind ik maar niks, kan ook dat ze van de waterafstotende coating komen..
[ Voor 27% gewijzigd door Gidio op 02-10-2015 14:15 ]
Ja, maar blijkbaar liep die achter..?B-Art schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:19:
Al synchronisatie met Google account gedaan?
Nu opgelost met behulp van Migrate.
Ik heb inmiddels meerdere caches gevonden met mijn X Play. Alleen in de stad en nog niet in een bos of een open gebied. GPS is voor mij precies genoeg.catchingfire schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:16:
[...]
Misschien is het exemplarisch?
Dat Google Maps zo slim is om als je volgens de GPS in de buurt van een weg is het pijltje maar op de weg te laten vallen geloof ik wel. Maar is ie ook bruikbaar voor iets als Geocaching waar wat meer GPS precisie handig is?
XBL: DonFrans
• 2015 Moto X Pure Edition (3rd gen)Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:37:
Dit is de beste telefoon die ik ooit heb gehad. Geen accu stress meer, is heerlijk. Mooi groot scherm 5,5 inch en het toestel ligt lekker in de hand.
On: verwachten jullie ook Android M op de x play
• 2015 Moto X Style (3rd gen)
• 2015 Moto X Play
• 2015 Moto G (3rd gen)
Ja dus
Ik zit te twijfelen tussen dit toestel of de style. Ik moet dit toestel 2 jaar gaan gebruiken. Zou dat lukken met dit toestel of kan ik toch beter voor de style kiezen?
Verwijderd
Ik zit met het zelfde dilemma. Aan de ene kant heb je een toestel met een fantastische accu en aan de andere kant een toestel met super specs, maar niet die goede accu en een vrij fors scherm. Je zou tot december kunnen wachten, tot de Moto X Force (waarschijnlijk) wordt aangekondigd. Dit zou het high-end toestel in de serie moeten zijn en best of both moeten hebben: grote accu (3760 mAh), 3Gb ram, snapdragon 810, IP68 certified, 32 of 64Gb internal storage en een 5.43'' scherm. Mocht de Force dan niet worden aangekondigd, dan zal de prijs van deze toestellen vast al wel een beetje gezakt zijn...satshow schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:01:
Ik zit te twijfelen tussen dit toestel of de style. Ik moet dit toestel 2 jaar gaan gebruiken. Zou dat lukken met dit toestel of kan ik toch beter voor de style kiezen?
Ik heb de tijd tot april om te verlengen, vanaf 24 oktober kan ik al verlengen. Maar beetje bijhouden wat er allemaal uitgebracht wordt. Vind de sgs6 veel te duur, daarom dat ik naar iets goedkoper wil kijken wat goed geupdate wordt en niet zoveel van die bloatware erop.
Verwijderd
Mijn Apple oordopjes doen het niet op de moto x play. Er komt geen eens geluid uit de oordopjes, maar uit de speakers.
Of moet ik speciale Motorola oordopjes kopen?
Plug er ver genoeg er in zitten? Laatste stukje gaat wat zwaar..
Gebruik ook Apple oordopjes, werkt prima
Gebruik ook Apple oordopjes, werkt prima
Hier ook geen probleem met de earpods.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 08:57:
Mijn Apple oordopjes doen het niet op de moto x play. Er komt geen eens geluid uit de oordopjes, maar uit de speakers.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
De seconde toen ik de X Play uit de doos haalde, wilde ik het apparaat direct terugsturen. De power- en volumeknopen zitten zo los dat ze bij het bewegen van de telefoon ratelen als kinder speelgoed. Lijken extreem zwak en absoluut niet duurzaam. Besloot het apparaat dit weekend toch uit te proberen voor het terugsturen ervan.
En nu ben ik verliefd aan het worden...op de belachelijk niet normaal en zelfs nog absurder dan dat mega lange accuduur. Als ik een goede hoes vind, die de knoppen stabiliseren, bedekken en beschermen wordt de X Play misschien toch een blijvertje. Een back-cover is voor mij toch noodzakelijk, omdat ik het grote apparaat ondanks het relief van de achterklep redelijk glibberig vind. En uiteraard voor de extra val bescherming (net als tempered glass).
De prestaties vind ik ook ruim voldoende. Zeker een beetje sneller dan mijn Nexus 7-13. Onder andere veel apps naast elkaar getest. Zoals altijd na een verse rom flash belangrijk is voor goed/beter functoneren, dus ook met een nieuwe telefoon, heb ik wel eerst een factory reset vanuit recovery gedaan. Met Nova launcher helemaal geen last van haperingen. (Google's launcher gebruik ik niet meer, omdat Google's apps altijd imo onder meer zeer buggy en slecht geoptimaliseerd zijn. Dus eventuele lag met die launcher kan ik niet beoordelen). Bij het via Play Store meer dan 100 apps automatisch achter elkaar installeren werd het toestel niet warm, dus ook oke. Multitasken ook geen haperingen. Geen geheugen issues met veel apps open en wisselen.
Beeldscherm is ook voor een 1080p uitmuntend, zeker met kleurenmodus op levendig ingesteld. Wit is niet super mooi, zwart echter zo goed alsof amoled bijna. Heel erg helder ook. In bijna donkere slaapkamer was stand nul nog te helder, dus had Lux (of Darker) nodig om beneden het nulpunt aangename helderheid te hebben. Lux is toch mijn vaste app voor auto-brightnes, dus geen enkel probleem. Doorgaans zijn schermen met hoge helderheid ook beter voor de accu. Voor goed zicht geen hoge stand nodig.
Van Coolblue 30 dagen ipv meestal standaard 8 bedenktijd om te retourneren. Maar met een goede case verwacht ik deze telefoon graag te willen houden. De extreem goede accuduur is als een te paradijselijke natte droom. EIgenlijk jeuken mijn handen zelfs om snel te unlocken en rooten. Kan alleen maar beter worden.
En nu ben ik verliefd aan het worden...op de belachelijk niet normaal en zelfs nog absurder dan dat mega lange accuduur. Als ik een goede hoes vind, die de knoppen stabiliseren, bedekken en beschermen wordt de X Play misschien toch een blijvertje. Een back-cover is voor mij toch noodzakelijk, omdat ik het grote apparaat ondanks het relief van de achterklep redelijk glibberig vind. En uiteraard voor de extra val bescherming (net als tempered glass).
De prestaties vind ik ook ruim voldoende. Zeker een beetje sneller dan mijn Nexus 7-13. Onder andere veel apps naast elkaar getest. Zoals altijd na een verse rom flash belangrijk is voor goed/beter functoneren, dus ook met een nieuwe telefoon, heb ik wel eerst een factory reset vanuit recovery gedaan. Met Nova launcher helemaal geen last van haperingen. (Google's launcher gebruik ik niet meer, omdat Google's apps altijd imo onder meer zeer buggy en slecht geoptimaliseerd zijn. Dus eventuele lag met die launcher kan ik niet beoordelen). Bij het via Play Store meer dan 100 apps automatisch achter elkaar installeren werd het toestel niet warm, dus ook oke. Multitasken ook geen haperingen. Geen geheugen issues met veel apps open en wisselen.
Beeldscherm is ook voor een 1080p uitmuntend, zeker met kleurenmodus op levendig ingesteld. Wit is niet super mooi, zwart echter zo goed alsof amoled bijna. Heel erg helder ook. In bijna donkere slaapkamer was stand nul nog te helder, dus had Lux (of Darker) nodig om beneden het nulpunt aangename helderheid te hebben. Lux is toch mijn vaste app voor auto-brightnes, dus geen enkel probleem. Doorgaans zijn schermen met hoge helderheid ook beter voor de accu. Voor goed zicht geen hoge stand nodig.
Van Coolblue 30 dagen ipv meestal standaard 8 bedenktijd om te retourneren. Maar met een goede case verwacht ik deze telefoon graag te willen houden. De extreem goede accuduur is als een te paradijselijke natte droom. EIgenlijk jeuken mijn handen zelfs om snel te unlocken en rooten. Kan alleen maar beter worden.
Wat was je vorige telefoon? Ofwel je referentiepuntVerwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:42:
De prestaties vind ik ook ruim voldoende.
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Die van mij zitten ook extreem los. In het begin stoorde ik me er ook aan en heb ook getwijfeld om het terug te sturen. Nu na 2 weken merk ik er eigenlijk niets meer van, terwijl ze nog net zo los zitten.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:42:
De seconde toen ik de X Play uit de doos haalde, wilde ik het apparaat direct terugsturen. De power- en volumeknopen zitten zo los dat ze bij het bewegen van de telefoon ratelen als kinder speelgoed. Lijken extreem zwak en absoluut niet duurzaam. Besloot het apparaat dit weekend toch uit te proberen voor het terugsturen ervan.
Ik heb wel een probleempje met de coating op het glas. Bij mijn oorspeaker zit een soort beschadiging in de coating die alleen zichtbaar is als er vettigheid op het scherm zit. Deze plek komt iedere keer weer terug. Als ik het schoonveeg met mijn shirt is de beschadiging compleet verdwenen. Doet me een beetje denken aan het probleem met de LG G4 van verkeerd aangebrachte coating. Gelukkig zit de beschadiging alleen op het zwarte gedeelte en niet op het scherm zelf.
Kan natuurlijk zijn dat ik het zelf beschadigd heb, maar zou niet weten wanneer het gebeurd zou moeten zijn. Toch maar even een screenprotector plakken.
edit
Krasjes met viezigheid:

Geen krasjes zonder viezigheid:

[ Voor 13% gewijzigd door BillSpaarbank op 05-10-2015 13:41 ]
Hier ook, wacht alleen nog ff op Android MVerwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:42:
EIgenlijk jeuken mijn handen zelfs om snel te unlocken en rooten. Kan alleen maar beter worden.
Net ook overgestapt van een Nexus 5. Prima telefoontje, mis vooralsnog 2 dingen: photospheres maken en een notificatielampje. Verder gaan we er nog eens rustig mee spelen!
Hebben jullie ook een update gehad? Kwam gisteren thuis en kreeg van mijn vrouw te horen dat haar telefoon een update heeft gekregen. Ik heb de volgende twee dingen opgemerkt:
- App lijst scrolled verticaal ipv horizontaal.
- Alles werkt veel vloeiender.
Steam ID: TheLastOttoman
Dit heb ik al ruim een week. Ik stond echt stom te kijken de eerste keer dat ik niet meer horizontaal kon scrollen.LordMistery schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:09:
Hebben jullie ook een update gehad? Kwam gisteren thuis en kreeg van mijn vrouw te horen dat haar telefoon een update heeft gekregen. Ik heb de volgende twee dingen opgemerkt:
Het vloeiender werken heb ik niet echt gemerkt, aangezien ik geen last had van haperingen.
Kan kloppen, wij hebben de Play sinds Zaterdag.Frans92 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:57:
[...]
Dit heb ik al ruim een week. Ik stond echt stom te kijken de eerste keer dat ik niet meer horizontaal kon scrollen.
Het vloeiender werken heb ik niet echt gemerkt, aangezien ik geen last had van haperingen.
Steam ID: TheLastOttoman
Update heb ik ook gehad. Vooral het scrollen was even wennen. Vast richting Android M al aangepast denk ik, want geloof dat het daar ook in zit?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Welke build? Ik zit op LPD23.118-10, geen updates available.
Welke app lijst bedoelen jullie trouwens, de app drawer met alle apps? Die scrollde bij mij al verticaal namelijk.
Overigens is bij mij de accuduur nog niet fantastisch. Zit nu na een halve dag op 66% en "Google Services" en "Google App" verbruiken beiden 5%.
Welke app lijst bedoelen jullie trouwens, de app drawer met alle apps? Die scrollde bij mij al verticaal namelijk.
Overigens is bij mij de accuduur nog niet fantastisch. Zit nu na een halve dag op 66% en "Google Services" en "Google App" verbruiken beiden 5%.
[ Voor 29% gewijzigd door S0epkip op 06-10-2015 15:49 ]
Zat in het verkeerde subforum, dus copy/paste:
Moet de SIM nog verknippen, maar heb de phone binnen na 2 daagjes dit topic te hebben gecheckt.

Kom van N82 -> HTC Desire -> HTC One X -> deze
Hoop dat ie ook 2,5 jaar mee kan.
Inmiddels de SIM verknipt en aan de lader liggen na het instellen van het Google account, zodat ie lekker Apps kan syncen en andere settings.
Moet de SIM nog verknippen, maar heb de phone binnen na 2 daagjes dit topic te hebben gecheckt.

Kom van N82 -> HTC Desire -> HTC One X -> deze
Hoop dat ie ook 2,5 jaar mee kan.
Inmiddels de SIM verknipt en aan de lader liggen na het instellen van het Google account, zodat ie lekker Apps kan syncen en andere settings.
Hoi,
Op mijn Xperia S - 32GB heb ik het geval dat het lijkt alsof de telefoon is onderverdeeld is in partities.. iets van 2GB + 26GB
De 26GB is dan de interne opslag en de 2GB staan de apps op. Dan kan hij dus zeuren dat hij geen opslagruimte heeft terwijl er van de 26GB nog 10 vrij is.
Is bij de X play wel de 16GB één opslagruimte??
Op mijn Xperia S - 32GB heb ik het geval dat het lijkt alsof de telefoon is onderverdeeld is in partities.. iets van 2GB + 26GB
De 26GB is dan de interne opslag en de 2GB staan de apps op. Dan kan hij dus zeuren dat hij geen opslagruimte heeft terwijl er van de 26GB nog 10 vrij is.
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Is er een winkel waar je de Moto X Play kunt uitproberen? Ik heb laatst nog gezocht in de MediaMarkt maar daar was de telefoon niet in voorraad
Ik had hetzelfde probleem met mijn Galaxy S 2D75 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:59:
Hoi,
Bij de Moto X Play kan je gewoon apps op de 16gb zetten. Nu is daar wel natuurlijk ongeveer 4gb van afgetrokken voor de OS, maar als je van 2gb naar 12gb app opslag komt, merk je helemaal niks van die paar gigabytjes minder (ik spreek uit ervaring).
Ook komt bij Marshmallow de mogelijkheid om je SD kaart opslag te fuseren met je interne opslag. Waardoor je tot 212gb interne opslag kunt hebben als je een 200gb sd kaart vindt die op de Play werkt. Officieel worden alle kaarten tot 128gb ondersteunt, wat ook meer dan genoeg is natuurlijk.
Komt door 'n update van de Google Launcher, had ik ook bij mijn Moto X 2014.LordMistery schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:00:
[...]
Kan kloppen, wij hebben de Play sinds Zaterdag.
Duidelijk! Dank je wel!Gidio schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:13:
[...]
Ik had hetzelfde probleem met mijn Galaxy S 2
Bij de Moto X Play kan je gewoon apps op de 16gb zetten. Nu is daar wel natuurlijk ongeveer 4gb van afgetrokken voor de OS, maar als je van 2gb naar 12gb app opslag komt, merk je helemaal niks van die paar gigabytjes minder (ik spreek uit ervaring).
Ook komt bij Marshmallow de mogelijkheid om je SD kaart opslag te fuseren met je interne opslag. Waardoor je tot 212gb interne opslag kunt hebben als je een 200gb sd kaart vindt die op de Play werkt. Officieel worden alle kaarten tot 128gb ondersteunt, wat ook meer dan genoeg is natuurlijk.
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Gister een volle accu rond 20:00 uur, en bij normaal gebruik nu op 88%.
En nog 5 dagen resterend volgens de Accu app...zal we niet helemaal kloppen toch
__ updateje
Inmiddels nog 81%, en 4 dagen resterend... niet meer normaal.
En nog 5 dagen resterend volgens de Accu app...zal we niet helemaal kloppen toch
__ updateje
[ Voor 19% gewijzigd door pstalman op 07-10-2015 16:34 ]
Afgelopen weekend had de Mediamarkt in Enschede hem wel op voorraad!Fierry schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:04:
Is er een winkel waar je de Moto X Play kunt uitproberen? Ik heb laatst nog gezocht in de MediaMarkt maar daar was de telefoon niet in voorraad
Wat is normaal gebruik? Want dit redt ik bij lange na niet...pstalman schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:22:
Gister een volle accu rond 20:00 uur, en bij normaal gebruik nu op 88%.
__ updateje
Vanochtend om 7AM van de lader af, nu 8 uur later op 71%.
Vraag: Hoe kan ik de trilmotor zachter zetten?
Samsung S4 (...) had wel een vibration intensity setting.
[ Voor 15% gewijzigd door S0epkip op 08-10-2015 14:53 ]
Ben vanochtend vergeten de telefoon op te laden, telefoon is uit gegaan en laadt nu niet op. Heb al geprobeerd om met aan/uit knop en volume knop te herstarten, maar dit werkt niet. Is er nog een andere manier op de telefoon weer op te laden?
Langer wachten. Als hij helemaal leeg is kan het 20 minuten duren voor hij aanspringt
Verwijderd
Ik heb vandaag voor de 3de keer een reboot gekregen uit het niets en het begint ondertussen wel vervelend te worden. Ik heb erover naar Coolblue gebeld en zei hebben mij aangeraden om een hard reset uit te voeren.
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
Ik heb een vraagje. Ik heb nu de Moto x Play een paar dagen in bezit. Echter valt mij de batterijduur erg tegen. Hij was vanochtend op 60% en 3 uur later op 42%. Ik heb hem in die tijd nauwelijks aangeraakt.
Hebben jullie een idee hoe dit kan of tips waardoor mijn batterijduur langer wordt?
Hebben jullie een idee hoe dit kan of tips waardoor mijn batterijduur langer wordt?
Ik heb er in totaal 3 gehad, nu alweer een dikke week niks...Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:40:
Ik heb vandaag voor de 3de keer een reboot gekregen uit het niets en het begint ondertussen wel vervelend te worden. Ik heb erover naar Coolblue gebeld en zei hebben mij aangeraden om een hard reset uit te voeren.
Is er een app die veel verbruikt in je batterij status? Ik had Google play service eerst die batterij leeg trok. App gereset en het was over. Wellicht dat jij eenzelfde probleem hebt.hanneke995 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:45:
Ik heb een vraagje. Ik heb nu de Moto x Play een paar dagen in bezit. Echter valt mij de batterijduur erg tegen. Hij was vanochtend op 60% en 3 uur later op 42%. Ik heb hem in die tijd nauwelijks aangeraakt.
Er staat in mijn batterijstatus niks bijzonders voor zover ik weet. Hoe reset ik deze app? Ik kan het wellicht proberen.B-Art schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:10:
[...]
Is er een app die veel verbruikt in je batterij status? Ik had Google play service eerst die batterij leeg trok. App gereset en het was over. Wellicht dat jij eenzelfde probleem hebt.
Ben juist erg blij met de accu! Sinds gisterochtend 7uur van de lader, nu nog 25% resterend.. Maar wel 14% Google Play-services als grootste slurper, maar heb ook alles aanstaan van google incl. now. Is resetten nog een optie?hanneke995 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:34:
[...]
Er staat in mijn batterijstatus niks bijzonders voor zover ik weet. Hoe reset ik deze app? Ik kan het wellicht proberen.
Instellingen > apps > Google play service > cache leeg gooien en data verwijderenhanneke995 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:34:
[...]
Er staat in mijn batterijstatus niks bijzonders voor zover ik weet. Hoe reset ik deze app? Ik kan het wellicht proberen.
Ik had eigenlijk de Wileyfox Storm gepreorderd toen ik deze telefoon tegenkwam. Mede vanwege de lovende recensies over de batterijduur ben ik geïnteresseerd geraakt en het feit dat er al een build voor Cyanogenmod is.
Zijn er mensen die al Cyanogenmod draaien? Wat zijn de ervaringen daarmee?
Zijn er mensen die al Cyanogenmod draaien? Wat zijn de ervaringen daarmee?
[ Voor 5% gewijzigd door Lennyz op 08-10-2015 21:37 ]
Bedankt Olaf, het is gelukt.Olaf van der Spek schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:06:
Power button ingedrukt houden (15+ s)?
Over de batterij ben ik zeer tevreden, minimaal 2 dagen en maximaal 3 dagen, dit terwijl mn sony SP het niet eens een dag volhield op de stamnia modus.
Bij staat play services ook standaard bovenaan. Kan alleen nergens op klikken (force stop is grayed out).B-Art schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:10:
[...]
Is er een app die veel verbruikt in je batterij status? Ik had Google play service eerst die batterij leeg trok. App gereset en het was over. Wellicht dat jij eenzelfde probleem hebt.
Zijn hier mensen die al een hoesje besteld hebben? Tevreden over?
Is dit beter dan een gewone protecter en zijn geld waard btw?
http://www.amazon.de/ELTD...ords=motorola+x+play+case
Ik heb geen Moto X Play, maar wel zo'n tempered glass screen protector en ben er zeer tevreden over. Heb 'm nu meer dan een jaar op mijn telefoon, mijn vader heeft een ouderwetse screen protector, en glas is echt vele malen beter. Voelt beter, betere respons, geen krassen, zelfs niet met zand/sleutels in mijn broekzak. Dit terwijl de plastic screen protector folie van mijn vader toch wel kleine krasjes ging vertonen Ik kan het je echt aanraden. Maakt je scherm ook makkelijk schoon, gewoon even flink wrijven met je mouw en het scherm ziet er perfect uit en zonder vlekken. Verder ziet het er net zo uit als wanneer je helemaal geen screen protector hebt - perfect dus.demol88 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:06:
Zijn hier mensen die al een hoesje besteld hebben? Tevreden over?
Manage space > clear all dataS0epkip schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:01:
[...]
Bij staat play services ook standaard bovenaan. Kan alleen nergens op klikken (force stop is grayed out).
En als je naar beneden scroll, clear cache
Ik heb mijn Play geflashed zodat hij dual sim ondersteund. Al ontvang ik morgen pas een tweede sim kaart om dit te testen, meer details: http://forum.xda-develope...-sim-single-sim-t3194533/
Heb een motorola flip shell er omheen (navy blue). Niet erg goedkoop maar mooi hoesje, enige nadeel is dat het vakje voor pasjes wel erg klein is.
Heb een motorola flip shell er omheen (navy blue). Niet erg goedkoop maar mooi hoesje, enige nadeel is dat het vakje voor pasjes wel erg klein is.
[ Voor 26% gewijzigd door CTVirus op 09-10-2015 16:34 ]
Is het al bekend wanneer 6.0 voor de Play uitkomt? Op mijn zoek resultaten kan ik nml niks vinden :l. Mijn GPS heeft aardig wat problemen dus ik hoop dat die met 6.0 en een factory reset weer helemaal goed werkt.
Gemengde reacties op XDA blijkbaar. Ben wel benieuwd om te horen of het gewoon kan op een X Play uit deze contreien. Kan je je ervaring delen nadien?CTVirus schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:13:
Ik heb mijn Play geflashed zodat hij dual sim ondersteund. Al ontvang ik morgen pas een tweede sim kaart om dit te testen, meer details: http://forum.xda-develope...-sim-single-sim-t3194533/
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Oeh das wel sneu voor one plusnielZify schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:20:
Pijnlijk .......voor de Oneplus that is.
YouTube: OnePlus Two VS Moto X Play - Speed Test!

Dat valt toch wel mee qua verschil, aantal apps werden toch duidelijk sneller door de one plus opgestart.
tot zaterdagochtend uitgehouden (had nog 9% te gaan, iets van 8 uur volgens accu app).S0epkip schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:51:
[...]
Wat is normaal gebruik? Want dit redt ik bij lange na niet...
Vanochtend om 7AM van de lader af, nu 8 uur later op 71%.
Vraag: Hoe kan ik de trilmotor zachter zetten?Op trilmodus maak ik alsnog het halve kantoor wakker...
Samsung S4 (...) had wel een vibration intensity setting.
Normaal als in; hetzelfde als het vorig toestel
Mijn HTC kon max 1,5 dag mee in het begin (nu nog max 15 uur ofzo), deze dus 3x zo lang.
En natuurlijk zal het per dag/week verschillen, maar dit zijn echt Nokia-standby tijden.
Volgens mij is iedereen met een xt1562 positief en iedereen met een xt1563 (noord amerikaanse versie) negatief. Maar ik heb mijn tweede sim nog niet binnen, zal een update doen als ik hem heb.Th1x4nG schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:09:
[...]
Gemengde reacties op XDA blijkbaar. Ben wel benieuwd om te horen of het gewoon kan op een X Play uit deze contreien. Kan je je ervaring delen nadien?
Kan deze telefoon ook opgeladen worden met een lader van een samsung galaxy S4, toestel dat ik nu gebruik? Als ik het goed begrijp zit er alleen een usb lader bij, dat is zeker alleen laden via een computer neem ik aan of heb ik het mis?
Verwijderd
Als het een micro USB aansluiting is dan kan je hem gewoon gebruiken.satshow schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:07:
Kan deze telefoon ook opgeladen worden met een lader van een samsung galaxy S4, toestel dat ik nu gebruik? Als ik het goed begrijp zit er alleen een usb lader bij, dat is zeker alleen laden via een computer neem ik aan of heb ik het mis?
Ik kreeg gewoon een lader + USB kabel van Motorola erbij,satshow schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:07:
In principe kan je, zoals gezegd, met iedere lader en micro USB kabel de telefoon opladen.
Vandaag mijn eerste spontane reboot gehad. Toestel zat in mijn broekzak toen ik het in de gaten kreeg. Misschien iets teveel druk op het toestel gehad, want ik zat namelijk in de auto.
Dat is goed om te horen. Ik krijg morgen de telefoon binnen en dan ga ik gelijk CM erop zetten.Zobat schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:23:
ik draai nu cyanogenmod en ik ben compleet tevreden
Verwijderd
Ter informatie voor allen:
De moto x play (16gb/black/white) staat nu voor 360€ ipv 379€ op fnac.be (met lidkaart)
De korting is niet in de winkel te zien, maar als je er achter vraagt, geven ze je hem in cash.
De moto x play (16gb/black/white) staat nu voor 360€ ipv 379€ op fnac.be (met lidkaart)
De korting is niet in de winkel te zien, maar als je er achter vraagt, geven ze je hem in cash.
Ik heb de Play toch teruggebracht, vanwege:
-accuduur viel tegen
-rammelende knopjes en loszittende backcover
-te harde, niet instelbare trilfunctie
Ook bevalt de Google launcher me niet echt. Jammer...!
-accuduur viel tegen
Een xt1562 flashen naar een rom met dual sim werkt perfect, nu al drie dagen een tweede sim er in en nog geen gekke dingen tegen gekomen.
HmmS0epkip schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:39:
Ik heb de Play toch teruggebracht, vanwege:
-accuduur viel tegen
Accuduur, als deze al tegenvalt, wat voor smartphone moet je dan nemen? 1 van de beste accu's. De Z3 compact had ook een geweldige accu maar voor de rest...
Rammelende knopjes, zolang ze maar stevig zitten is er niets aan de hand. Loszittende backcover is dan wel een minpunt.
Te harde trilfunctie,

Ter land, ter zee en in de kroeg
Ja dat ik ook mee gekregen, dat ik eigenlijk een dual sim hebCTVirus schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:42:
Een xt1562 flashen naar een rom met dual sim werkt perfect, nu al drie dagen een tweede sim er in en nog geen gekke dingen tegen gekomen.
Welke radio heb jij geflashed daarvoor?
ik gebruik deze: http://forum.xda-develope...cyanogenmod-12-1-t3222623Lennyz schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:59:
[...]
Dat is goed om te horen. Ik krijg morgen de telefoon binnen en dan ga ik gelijk CM erop zetten.
Vanavond is er net een nieuwe build gepushed
Tja, energieslurpende componenten moeten wel een grote accu hebben, lijkt het. Ik was iig niet onder de indruk in vergelijking met de samsung s4.Christiano007 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:52:
[...]
Hmm
Accuduur, als deze al tegenvalt, wat voor smartphone moet je dan nemen? 1 van de beste accu's. De Z3 compact had ook een geweldige accu maar voor de rest...
Rammelende knopjes, zolang ze maar stevig zitten is er niets aan de hand. Loszittende backcover is dan wel een minpunt.
Te harde trilfunctie,tjah als dat al erg is.
Verder vond ik de bouwkwaliteit matig en ja, voor mij is een te harde trilfunctie erg, dan hoort alsnog het hele kantoor je telefoon afgaan.
triest inderdaad. Dat je dat moet overkomen met een phone als deze. Gewoon op je kantoor en dan overkomt het je dat je telefoon overgaat want hij trilt heel hart. Naar idd.S0epkip schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:07:
[...]
Tja, energieslurpende componenten moeten wel een grote accu hebben, lijkt het. Ik was iig niet onder de indruk in vergelijking met de samsung s4.
(...)
dan hoort alsnog het hele kantoor je telefoon afgaan.
Wat bedoel je energieslurpende componenten? Deze phone doet het gewoon geweldig wat energie betreft, Een samsung s4 ken ik niet. Die was beter?
Ik heb nu nog 20% batterij, nog 12 uur resterend, een scherm-aan tijd van 4u en 45 minuten. Daarrnaast een aantal uren tuneinradio, beetje youtube. Naast natuurlijk mail, browsen ea simpele dingen. Eergisteravond voor het laatst opgeladen tot 92%
Je hoeft toch niet zo neerbuigend te doen over zijn eisen wat betreft de trilfunctie, zo heeft iedereen toch zijn wensen.
Ik kan het me ook niet voorstellen dat een S4 langer doet met de accu. Wat ik zelf ervaar met Motorola (moto X 2014 en moto G 1eGen) is dat die na een paar dagen beter omgaat met zijn energieverbruik na ingebruikname of na een wijziging in gebruik zoals bijvoorbeeld altijd bluetooth aan hebben of altijd de locatieservices laten draaien.
Losse knopjes en achterkant zou ik ook niet vrolijk van worden, dus het lijkt me dat S0epkip wel een punt heeft.
Ik kan het me ook niet voorstellen dat een S4 langer doet met de accu. Wat ik zelf ervaar met Motorola (moto X 2014 en moto G 1eGen) is dat die na een paar dagen beter omgaat met zijn energieverbruik na ingebruikname of na een wijziging in gebruik zoals bijvoorbeeld altijd bluetooth aan hebben of altijd de locatieservices laten draaien.
Losse knopjes en achterkant zou ik ook niet vrolijk van worden, dus het lijkt me dat S0epkip wel een punt heeft.
Hrm ik dacht dat deze geen tweede radio zou hebben en dat je de xt1563 moest hebben. Zal nog eens xda lezen.CTVirus schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:42:
je hebt gelijk. Bij deze mijn excuses.peptalk schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 23:19:
Je hoeft toch niet zo neerbuigend te doen over zijn eisen wat betreft de trilfunctie, zo heeft iedereen toch zijn wensen.
Ik heb XT1562_LUX_RETASIA_DS_5.1.1_LPD23.118-12_cid7_subsidy-DEFAULT_CFC geflashed ( https://drive.google.com/...zc0c5UTQ/view?usp=sharing ). ( Geen garanties over deze rom, maar gezien ik mijn boot loader niet hoefde te unlocken lijkt dit een officiele rom te zijn. )TaboZ schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:01:
[...]
Ja dat ik ook mee gekregen, dat ik eigenlijk een dual sim heb
Welke radio heb jij geflashed daarvoor?
Juist andersom.sphere schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 23:35:
[...]
Hrm ik dacht dat deze geen tweede radio zou hebben en dat je de xt1563 moest hebben. Zal nog eens xda lezen.
Ik lees op XDA veel mensen die klagen over lag op hun device. In dit topic heb ik er weinig over kunnen vinden. Zijn er hier mensen die lag ervaren?
Tja, kan dat beamen. Ik was in het bezit van een Moto G 2015 en die liep zo soepel dat ik een upgrade heb gemaakt naar de Moto X play. Deze had op momenten inderdaad lag, heb nog in het Developer menu wat settings aangepast maar dat gaf weinig verbetering.Lennyz schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:40:
Ik lees op XDA veel mensen die klagen over lag op hun device. In dit topic heb ik er weinig over kunnen vinden. Zijn er hier mensen die lag ervaren?
Voor mensen die net als mij het lastig vonden om een stille stand zonder trilfunctie in te stellen: Google Play: Silent Mode Toggle
Plaatst een eenvoudige widget waarmee je drie standen kunt instellen. Precies wat ik nodig had
Plaatst een eenvoudige widget waarmee je drie standen kunt instellen. Precies wat ik nodig had
nee geen lag, razend snel nu met cyaongenmodLennyz schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:40:
Ik heb een Moto X 2014 - en vond hierbij het trilgeluid BIZAR hoog. Ik was erg benieuwd of dit ook nog het geval is met de Style / Play, en het lijkt erop dat dat wel het geval is (alhoewel de een zich er minder aan stoort dan de ander). Opvallend ook dat slechts enkele reviewers zich hierover buigen, terwijl het in mijn optiek toch echt een serieus 'issue' is. Het is niet wereldschokkend, maar komend van een phone met een 'normale' trilgeluid, is het toch ff andere koe.peptalk schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 23:19:
In een meeting is de trilfunctie van mijn Moto zo hard, dat het echt merkbaar is. Zo zijn er nog tig andere voorbeelden. Op bepaalde momenten stel ik mijn telefoon dus ook genoodzaakt op 'geen' , waarbij geen trilfunctie meer wordt gebruikt.
[ Voor 9% gewijzigd door ri0ta op 16-10-2015 15:30 ]
De trilfunctie op mijn HTC One was net zo hard als die van mijn Play X eerlijk gezegd. Maar is wel storend inderdaad.
Verwijderd
Ik ben erg tevereden over mijn Moto X Play, echt een topding.
Maar ik had een vraagje over de backcover.
De zwarte die erbij geleverd is vind ik nou niet echt spannend.
Iemand enig idee waar ik andere kleuren kan vinden? Bij voorkeur blauw.
http://nl.aliexpress.com/...3_74_75,searchweb201560_4Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:03:
Ik ben erg tevereden over mijn Moto X Play, echt een topding.
Heb m gisteren even gekocht, bevalt goed. Enige nadelen zijn het gebrek aan out of the box werkende notification light en dat ik via third party software de battery percentage moest enablen.
Wellicht de boot loader unlocken en een nieuwe kernel flashen voor de notification light. Maar hoop gedoe voor zoiets kleins.
Wellicht de boot loader unlocken en een nieuwe kernel flashen voor de notification light. Maar hoop gedoe voor zoiets kleins.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb de Moto X Play nu al een dikke week en hij bevalt goed tot nu toe, echter zit ik met een klein probleem.
Als er via een app geluid wordt afgespeeld (muziek via Google Play Music, 1 of ander spel..) en ik word ondertussen gebeld, dan blijft dit geluid afspelen door de speaker aan mijn oor terwijl ik telefoneer.
Redelijk irritant eigenlijk omdat je zo amper de mensen verstaat en altijd moet vragen om even te wachten zodat je eerst je muziek kan pauzeren of de app kan afsluiten.
Heb altijd geweten dat de muziek gepauzeerd werd of de app gemute (of afgesloten?) werd als je gebeld werd.
Mis ik ergens een optie of hoe kan dit worden opgelost?
Als er via een app geluid wordt afgespeeld (muziek via Google Play Music, 1 of ander spel..) en ik word ondertussen gebeld, dan blijft dit geluid afspelen door de speaker aan mijn oor terwijl ik telefoneer.
Redelijk irritant eigenlijk omdat je zo amper de mensen verstaat en altijd moet vragen om even te wachten zodat je eerst je muziek kan pauzeren of de app kan afsluiten.
Heb altijd geweten dat de muziek gepauzeerd werd of de app gemute (of afgesloten?) werd als je gebeld werd.
Ik twijfel tussen de X,Z5,S6(edge). Heb momenteel de Moto G en die bevalt prima vandaag dat de X mijn voorkeur heeft.Batterij en camera zijn de belangrijkste punten, welke raden jullie aan ?
Ik kan trouwens ook nergens terug vinden hoeveel keer zoom de X heeft dit is wel een heel belangrijk punt voor mij.
Ik kan trouwens ook nergens terug vinden hoeveel keer zoom de X heeft dit is wel een heel belangrijk punt voor mij.
Qua batterij is de X Play natuurlijk de grote winnaar. Hoeveelheid zoom is irrelevant, toch allemaal digitale zoom.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Instellingen > Geluid > Onderbrekingen > Bij inkomende oproepen en meldingen > Altijd onderbreken.demol88 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:20:
Ik heb de Moto X Play nu al een dikke week en hij bevalt goed tot nu toe, echter zit ik met een klein probleem.
Ik heb wel CM maar op de stock rom zou het hetzelfde moeten zijn.
Inderdaad! Bizar, kan mij niet herinneren dat ik die optie had uitgeschakeld.
Bedankt!
Bedankt!
Verwijderd
Ik heb ondertussen de vierde reboot gehad en ik denk te weten hoe het komt. Eenmaal in de twee weken als ik thuis met de wifi wil gaan verbinden, omdat hij de moto niet wil verbinden, klik ik op instellingen en daarna op wifi. Als ik dan de wifi uit zet en daarna weer aan zet en ga verbinden met onze wifi, dan reboot de moto zich.
Heeft iemand ook hier last van als oorzaak van de rebooten.
Heeft iemand ook hier last van als oorzaak van de rebooten.