Opgelicht door Zakhoyi bij overnemen macbook air (2012)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axedad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-05 07:42
Beste allemaal,

Graag wil ik u allemaal vertellen over het feit, dat ik ben opgelicht door iemand bij de site Tweakers, onderdeel Vraag & Aanbod.

Ik dacht bij meneer Zakhoyi, alias Sander, een Macbook Air 2012, 13 inch, 512gb ssd, 8gb werkgeheugen te kunnen overnemen voor een bedrag van 450 euro. Communicatie via de heer Zakhoyi en mijzelf verliep via de site van Tweakers zelf.

Via mijn bank De Rabobank, 30 juni, 450 euro overgemaakt op rekeningnummer NL88 INGB 0688 4887 22 van de ING Bank tnv Sander. Deze meneer beloofde Macbook air meteen te versturen zodra het geld bij hem op zijn rekening zou staan.
Bevestiging van meneer gekregen dat het geld binnen was en dat de Macbook verzonden zou worden.

Hierna niets meer vernomen van meneer Zakhoyi. Ook heb ik na herhaaldelijk vragen nooit een verzendbewijs gekregen. Bijvoorbeeld een 3S code oid. Direct na de transactie van mijn kant bleek dat de desbetreffende advertentie was verwijderd.
Helaas beschik ik alleen over een rekeningnummer en heb ik geen adresgegevens, laat staan een telefoonnummer van meneer.

Meerdere malen geprobeerd contact te krijgen via de Tweakers site maar niets mocht baten. Na zoeken naar rekeningnummer via Google gelijk op opgeletopinternet.nl beland. Hier bleek nog een gedupeerde melding te hebben gemaakt over aankoop van een I-phone bij iemand anders maar wel weer met rekeningnummer NL88 INGB 0688 4887 22...

Na een volle week 'radiostilte' naar de politie gegaan om aangifte te doen. Proces- verbaalnummer: PL1100-2015165933-1

Via deze weg hoop ik in ieder geval andere eventueel gedupeerden te helpen en/of te behoeden voor oplichting. Wellicht zijn er mensen die na mijn schrijven zichzelf hierin herkennen, of denken; "wacht eens eventjes, dat rekeningnummer heb ik vaker voorbij zien komen.."

Een hele vriendelijke groet,

axedad

Anoniem: 680826

http://webcache.googleuse...&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:55
Het geld overgemaakt op 6 juli en na een volle week aangifte gedaan? Bedoel je 6 juni?

Het is al aangepast zie ik :)

[ Voor 18% gewijzigd door MJHH93 op 08-07-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Mja, geen historie, geen feedback, net geregistreerd en een prijs die ruim onder het gemiddelde zit. Dan vind ik het wel heel dapper van je dat je dan een overeenkomst met hem aangaat.

Begrijp mij niet verkeerd, ik zeg niet dat het je eigen schuld is maar iets meer gezond verstand was niet verkeerd geweest.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 08-07-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02 10:41
MJHH93 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:34:
Het geld overgemaakt op 6 juli en na een volle week aangifte gedaan? Bedoel je 6 juni?

Het is al aangepast zie ik :)
6 juni zou ook niet kunnen, gezien Zakhoyi pas op 24 juni 2015 geregistreerd staat op tweakers.

persoonlijk doe ik nooit zaken met iemand op tweakers tenzij deze al enkele jaren actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is een ING rekening,laat de ING geen namen meer zien die bij een rekening horen? Dat was altijd een feature bij hun.

Anders moet je iemand met een ING rekening 0,01 cent over laten maken en dan weet je zijn naam.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02 10:41
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:36:
Mja, geen historie, geen feedback, net geregistreerd. Dan vind ik het wel heel dapper van je dat je dan een overeenkomst met hem aangaat.

Begrijp mij niet verkeerd, ik zeg niet dat het je eigen schuld is maar iets meer gezond verstand was niet verkeerd geweest.
mee eens, dit was toch wel een situatie die je kon vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:37:
Het is een ING rekening,laat de ING geen namen meer zien die bij een rekening horen? Dat was altijd een feature bij hun.

Anders moet je iemand met een ING rekening 0,01 cent over laten maken en dan weet je zijn naam.
Dat kan sinds de Iban invoering al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 09:12
Tja ik doe pas zaken met iemand als zijn beoordeling pagina goed gevuld is met een hoop groen :D, bijv. bij ciris :)

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:34

Tazzios

..

Google eens op het rekeningnummer de persoon is een bekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trivian schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:39:
Tja ik doe pas zaken met iemand als zijn beoordeling pagina goed gevuld is met een hoop groen :D, bijv. bij ciris :)
Dank u. :>

@TS , je doet er verstandig aan om dit eens door te nemen.

How to - Help! Ik ben opgelicht op V&A!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:34

Tazzios

..

Sterker nog de persoon heeft hetzelfde account vorig jaar gebruikt en toen ook een apple-macbook-air-2012 aangeboden:
http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=16577.15

Had je al gevonden zie ik. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Tazzios op 08-07-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:36:
Mja, geen historie, geen feedback, net geregistreerd en een prijs die ruim onder het gemiddelde zit. Dan vind ik het wel heel dapper dom van je dat je dan een overeenkomst met hem aangaat.

Met een dergelijke feedbackscore, datum van registratie en een veel te lage prijs is het gewoon dom om dan het ding maar te laten verzenden.

Jammer dat hierdoor oplichters hun slag kunnen slaan.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:02
Heren, dit is niet de plek om te gaan jij-bakken en 'told-you-so'-en. Voorlopig even op slot.

Modbreak:Op verzoek TS weer open. Maar laten we wel een beetje respectvol met elkaar omgaan!

[ Voor 38% gewijzigd door zeef op 08-07-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axedad
De reden voor het openen van dit topic is om medetweakers er op te attanderen dat deze meneer Zakhoyi alias Sander zijn spulletjes probeert te verkopen op Tweakers.
Ik weet dat ik niet zo slim ben geweest te denken zo een macbook te kunnen kopen, maar daar gaat het me in dit topic niet om. Mijn geld zie ik waarschijnlijk toch niet meer terug.. ;w

Al jaren maak ik dagelijks met veel plezier gebruik van Tweakers.net, als informatiebron alsmede ook om tweedehands spullen van medetweakers over te nemen.
Ik heb op www.politie.nl aangifte gedaan; nr. 150707-463858759. Ook heb ik het aangegeven bij www.opgeletopinternet.nl.
Dus nogmaals; deze ezel zal nog beter op de volgende steen letten enzo.. Ik hoop gewoon, door dit bekend te maken, dat andere Tweakers in de toekomst, zou gauw ze dit rekeningnummer ergens tegenkomen hierdoor ook weer extra gewaarschuwd zijn.

Een vriendelijke groet,

axedad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:57

Haan

dotnetter

Maar had alleen al de naam geen belletje laten rinkelen? (lijkt verdacht veel op zak hooi :X )

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axedad
Ja, ging wel een belletje rinkelen hoor! Maar gewoon omdat ik het een grappige nickname vond. Je komt hier de gekste namen tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axedad
O ja, ik wil nog wel even vermelden dat er tussen Zakhoyi en mijzelf vele berichten zijn uitgewisseld. Ik zou macbook ook eigenlijk ophalen, maar ivm afstand uiteindelijk overeen gekomen om macbook op te sturen.
ik zal jullie van verdere ontwikkelingen op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axedad
Ik heb sinds uur geleden ook contact met een V&A-mod van FOK!
Hij geeft aan dat daar sinds kort ook meerdere gedupeerden zijn. Steeds duikt de naam Sander daar op.

Is het voor Tweakers niet mogelijk om een volledige tenaamstelling en mailadres te achterhalen en/of door te geven?

Tot zo ver weer, hou jullie op de hoogte!

axedad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om mijzelf maar te quoten.
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:41:
[...]

Dank u. :>

@TS , je doet er verstandig aan om dit eens door te nemen.

How to - Help! Ik ben opgelicht op V&A!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axedad
Dank je Ciris,

Antwoord op mijn vorige vraag gevonden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Tweakers feedback is inderdaad een hele fijne manier om voor een transactie even te kijken met wie je zaken gaat doen. Bij het missen van die feedback (iedereen zal ergens een keer zijn eerste transactie moeten doen), kun je het beste even goed gaan zoeken op naam, woonplaats, rekeningnummer, username, telefoonnummer, etc. (zelfs facebook).

Momenteel heb je daar natuurlijk weinig aan. De aangifte is blijkbaar al gedaan, dan hebben de autoriteiten in ieder geval een aanleiding om in actie te komen. Helaas is het alleen zo dat de politie / digitale recherche alleen internet oplichting zaken oppakken waarbij de oplichter 10+ aangiftes tegen hem/haar heeft staan.

Jouw zaak maakt dus mijns inziens een betere kans om opgepakt te worden door de betreffende overheids organen.

Heb je niet toevallig een adres gekregen waar de laptop opgehaald had kunnen worden? Soms is het ook gewoon op te lossen door even langs te rijden en aan te kloppen.

En om dit soort dingen op Tweakers te gaan controleren, dat wordt toch al gauw lastig. De enige manier om zoiets tegen te gaan is om overheids documenten te gaan vereisen (kopie van een paspoort) wil je een beetje controle gaan uitvoeren. En zelfs dat is niet geheel legaal (gezien je je BSN nummer niet echt mag delen met anderen). Tweakers V&A Feedback is al meer dan dat Marktplaats aanbied, dus wij hebben hier niks te klagen ;) :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axedad
Top Mrfu!

Helaas beschik ik alleen over een postcode zonder huisnummer. Ik heb natuurlijk al in stevige taal aangegeven dat ik Zakhoyi zou opzoeken en vinden.. En stevig zou willen aankloppen. O-) Maar als ik check op laatste activiteit van Zakhoyi op Tweakers na is hij niet meer op Tweakers geweest vanaf het moment van geld overmaken van mijn kant..

Bedankt voor je reactie! :)

[ Voor 5% gewijzigd door axedad op 08-07-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axedad
Net bericht van andere Tweaker gehad. Op www.tweedehandsmac.nl staat een als twee druppels gelijkende advertentie van een Tweaker met de naam Sander. :/

[ Voor 56% gewijzigd door axedad op 08-07-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axedad
Even discreet een visje uitgooien. Er zijn tenslotte ook miljoenen eerlijke Sanders op de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Is de opmaak of manier van fotograveren dan overeenkomstig?
(dit bericht kan wel openbaar :))

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axedad
Lijkt er als twee druppels water op.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Heb je al gemaild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axedad
Zit even rustig te bedenken hoe ik dit aan ga pakken.. Hou jullie op de hoogte. (Is wel kwa specs: C2D proc iets realistischer allemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axedad
gemaild. Even afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axedad
Heb na invoer van serienummer op foto van de advertentie op Tweakers exact dezelfde advertentie gevonden. Met exact dezelfde tekst en foto's maar weer met een andere aanbieder... :(

http://webcache.googleuse...=clnk&gl=nl&client=safari

Ook staat er op de tweede foto in die advertentie bij inzoomen een naam vermeld als eigenaar van de Macbook Air..

Probleem wordt langzaamaan steeds beetje groter. Ik hoop niet dat er nog meer gedupeerden zijn.

axedad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Doorgeven aan de politie? Die kunnen daar misschien wat meer mee...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 20:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

*knip*

Orion84: nutteloze speculaties/beschuldigingen en persoonsgegevens horen hier niet thuis.

[ Voor 79% gewijzigd door Orion84 op 11-07-2015 11:03 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Óf de foto's zijn 'geleend' van een legitieme advertentie, want iemand, die gestolen goed aanbiedt, verkoopt het meestal ook daadwerkelijk, terwijl 'n oplichter, die iets 'verkoopt' en vervolgens niet opstuurt, het betreffende artikel gewoonlijk helemaal niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05 08:59
De verkoper op tweedehandsmac.nl woont ook wel op in een dorp (De Cocksdorp) die wel handig gelegen ligt voor een oplichter. Het ligt namelijk op Texel, er zijn denk ik niet veel mensen die daar even naartoe rijden om een macbook te kopen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:53
Heel vervelend voor je dat je op deze manier een (dure) les moet leren. Als ik jou was zou nog wel een feedback achter laten, dan kan hij met zijn huidige account niks meer verkopen.
Mijn insteek is altijd enkele jaren actief of T.net enige feedback en alles boven de 100 euro persoonlijk ophalen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Tip altijd het rekeningnummer googelen als je iets laat versturen. Zo heb ik er een paar ontweken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axedad
Heb de stoute schoenen even aangetrokken en een bod gedaan op MacBook Air uit De Cocksdorp. Kreeg netjes een mail met mobiel nummer. Deze nietsvermoedende meneer was onaangenaam verrast dat zijn macbook air advertentie op deze manier misbruikt is.
Ik had het gesprek wel zo ingekleed dat ik uit kon sluiten dat deze meneer uit De Cocksdorp en Zakhoyi 1 en dezelfde waren..
Tot zover weer even een update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaMaZitten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 07:11
axedad schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:36:
Heb na invoer van serienummer op foto van de advertentie op Tweakers exact dezelfde advertentie gevonden. Met exact dezelfde tekst en foto's maar weer met een andere aanbieder... :(

http://webcache.googleuse...=clnk&gl=nl&client=safari
Goh... wat vervelend nou dat de 'verkoper' van bovenstaande advertentie 'toevallig' op Texel woont. Dat betekent dat de meeste mensen de MacBook niet zullen ophalen maar zullen laten opsturen. En dat gebeurt natuurlijk pas na betaling vooraf... Dat komt vast goed uit voor de 'verkoper'.

Wel behoorlijk doorzichtig allemaal, als je het mij vraagt. Let hier op mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Omdat oplichters bij voorkeur een woonplaats aangeven, die niet zo dicht bij de Randstad ligt, wil dat natuurlijk niet zeggen, dat iedereen, die op de Waddeneilanden woont, of in Groningen, Zeeland, of Limburg, meteen een oplichter is.
axedad schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:36:
Tekst is niet exact hetzelfde, de vraagprijs in de advertentie op Tweedehandsmac is €1100, in V&A €450, lijkt me nogal 'n verschil.

[ Voor 47% gewijzigd door Marly op 11-07-2015 02:07 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 14:58
Dat is lullig :( Waarom kan hier niets tegen gedaan worden? Er is gewoon een IBAN nummer van een ontvangende partij. 450 euro lijkt me toch een ruim voldoende bedrag om iets ertegen te doen voor de politie.

Je kan trouwens contact opnemen met de bank. Als je de bank aangeeft dat het een foutieve overschrijving is, kan je vragen een verzoek te doen het geld te laten terugstorten. Dit doet de rekeninghouder uiteraard niet. De bank zal vervolgens contactgegevens van de rekeninghouder doorgeven.

Je kan dan zelf de rest wel invullen. Besef wel dat de rekeninghouder zeker niet de dader hoeft te zijn; het kan een onschuldige tussenpersoon zijn, die onbewust is dat zijn/haar rekening misbruikt is hiervoor tijdens een andere transactie. Is het de dader wel, dan kan je overwegen de 450 euro "persoonlijk op te halen".

[ Voor 64% gewijzigd door Gamebuster op 11-07-2015 02:35 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Na het rekeningnummer op Google te hebben ingevoerd kan ik mijn ogen niet geloven. Ik heb 2 jaar geleden ook zaken gedaan met ene "jacob kamal", met een gmail adres delkash. Via een andere forum, een iPhone 5 kunnen kopen, alleen nooit de echte laten aankomen. Vervolgens heeft hij mij een gestolen iPhone toegestuurd (iCloud lock), waarna ik nooit meer wat van hem heb gehoord.

Deze man noemt zich ook Sander, Jack, Jack93, Delkash, Jacob, Kamal, Jacob Kamal, en ga zo maar door..
Voor de TS vind ik dit klote, maar eigenlijk wat erger is, is het feit dat ik al eerder hierom aangifte gedaan heb, en ik ken zelf nog iemand die dat ook gedaan heeft, en er zullen vast nog zoveel meer zijn, terwijl de politie hier niks aandoet. Als je snel geld nodig hebt, ken ik wel een manier om daar aan te komen. Je wordt hier in Nederland goed beschermd als je een oplichter bent. Je kan niet eens verifiëren van wie een rekening nummer is..

Ik heb ook wel een adres, wat ik destijds van hem gehad heb, maar of dat ook klopt, I don't know, het is in ieder geval een plek waar je langs kan rijden, in Enschede. Met de aangifte die ik destijds gedaan had is ook niks mee gebeurt.

[ Voor 11% gewijzigd door MysticX op 11-07-2015 02:51 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:27
NeFoRcE schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:41:
*knip* en dan zo'n nickname als adverteerder? Yeah right... die laptop is gejat idd.
Jo ken ik persoonlijk, en is legitiem, tenminste; het is een echt persoon(en geen nickname) en hij heeft een macbook.
Eventueel kan ik je meer info via DM geven ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 11-07-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-05 16:07
Even voor de mede-tweakers, het is niet ondenkbaar dat iemand ver weg woont en dat iemand zo wordt opgelicht.

Daarnaast kan er in de vele chats of mail ook een hoop goodwill komen. Het overmaken is ook binnen 2minuten gedaan. (bijv na een zware dag als je even minder scherp bent).

Veel succes axedad met de verwerking, zelf had ik veel moeite om bij een oplichting het van me af te zetten. Eigenlijk lukte dit me niet (in dat geval bleef de persoon nota bene na het overmaken beschikbaar voor chat, bleek die mentaal niet helemaal lekker en kreeg ik na 3 fanatieke weken geld terug ; amateur/verwarde/schuldproblemen oplichter). Echter, bij professionele oplichters zie je er weinig meer van terug en kan ik me voorstellen dat je toch je 'ei' kwijt wilt.

In elk geval bedankt voor je speurtocht en het behoeden voor anderen. Het is goed mogelijk dat hij/zij nog jaren doorgaat, ik weet niet of jij dat zolang wilt volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axedad
Ik heb vandaag toch mijn bank weer gebeld en nu aangegeven dat ik per abuis het verkeerde rekeningnummer heb ingevoerd bij een overschrijving, de Rabobank gaat nu bij de ING bank alsnog proberen te achterhalen welk woonadres er schuilt achter het rekeningnummer van Zakhoyi, Sander, Jack, Jack93, Delkash, Jacob, Kamal, Jacob Kamal enz. Ik blijf proberen. En hou jullie allen op de hoogte.

Ps. Jo telefonisch gesproken, en Jo was ook een aardige, nietsvermoedende, man, die er ook van baalde dat iemand zijn advertentie op deze manier heeft misbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
axedad schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:55:
Ik heb vandaag toch mijn bank weer gebeld en nu aangegeven dat ik per abuis het verkeerde rekeningnummer heb ingevoerd bij een overschrijving, de Rabobank gaat nu bij de ING bank alsnog proberen te achterhalen welk woonadres er schuilt achter het rekeningnummer van Zakhoyi, Sander, Jack, Jack93, Delkash, Jacob, Kamal, Jacob Kamal enz. Ik blijf proberen. En hou jullie allen op de hoogte.

Ps. Jo telefonisch gesproken, en Jo was ook een aardige, nietsvermoedende, man, die er ook van baalde dat iemand zijn advertentie op deze manier heeft misbruikt.
Dat doen we dus niet

[ Voor 9% gewijzigd door Microkid op 11-07-2015 14:31 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Zo worden dus echte advertenties gedupliceerd en misbruikt :(

offtopic: een geverifieerde verkoper status kan hier veel meer bescherming tegen bieden. Bijvoorbeeld verifiëren met n.a.w. gegevens indien korter dan 5 jaar op T.net of minder als 20K karma of verkoop V&A boven x bedrag

Is dit een poll op de fp waard of zouden we hier met toestemming van mods een discussie topic over kunnen starten? Aller belangrijkste staat Tweakers hier eventueel voor open?

Sorry axedad, terug ontopic. Maar ook gezien ons contact hield me dit ook bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:31

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

GerardVanAfoort schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 14:12:
Is dit een poll op de fp waard of zouden we hier met toestemming van mods een discussie topic over kunnen starten? Aller belangrijkste staat Tweakers hier eventueel voor open?
Nee. Dit is al vaker besproken en een systeem met geverifieerde verkopers is momenteel niet te doen omdat Tweakers niet de mankracht heeft om alle personen te checken. Daarnaast wordt Tweakers dan partij in de transactie en ook dat is niet onze visie. Zie ook Steeds meer oplichters op v/a
Als je wilt discussieren, graag hier: [Discussie] Oplichting, gevolgen en aanpak

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 11-07-2015 14:38 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

offtopic: een geverifieerde verkoper status kan hier veel meer bescherming tegen bieden. Bijvoorbeeld verifiëren met n.a.w. gegevens indien korter dan 5 jaar op T.net of minder als 20K karma of verkoop V&A boven x bedrag

Sorry axedad, terug ontopic. Maar ook gezien ons contact hield me dit ook bezig!
Die discussie is nu toch al een aantal keer gevoerd, elke keer met conclussie dat dit de verantwoordelijkheid om op te letten uit handen neemt van de koper en bij Tweakers.net plaats.
Juist wanneer je 'geverifieerde koper' ziet zal je denken dat je niet eens het iban hoeft te googlen en dat het wel goed zit, je koopt wat duurdere spullen want ja hij is geverifieerd en ineens blijkt dat de situatie van zo'n verkoper kan veranderen.
Verder zal de koper die opgelicht wordt dan Tweakers.net aansprakelijk proberen te stellen omdat zij beweerden dat het wel goed zat, dus Tweakers.net zou dan ook als tussenpersoon moeten spelen door bijv. geld te ontvangen en pas door te geven als het product ontvangen is enz. en daarmee schieten ze hun doel ver voorbij ;)
Het komt uiteindelijk er altijd op neer goed op te letten, alle gegevens die de verkoper geeft te googlen/bingen/DuckDuckGo-en en gezond verstand te gebruiken, en meest belangrijk dure dingen ophalen. Dus niet vragen of je kan ophalen en dan alsnog laten verzenden maar echt langsgaan, bij iemands huis (niemand woont op de hoek van de straat op de stoep) en het product bekijken en testen, en als het te ver is, helaas...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Microkid schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 14:36:
[...]

Nee. Dit is al vaker besproken en een systeem met geverifieerde verkopers is momenteel niet te doen omdat Tweakers niet de mankracht heeft om alle personen te checken. Daarnaast wordt Tweakers dan partij in de transactie en ook dat is niet onze visie. Zie ook Steeds meer oplichters op v/a
Als je wilt discussieren, graag hier: [Discussie] Oplichting, gevolgen en aanpak
Ok, helder en ook wel begrijpelijk gezien mankracht en onpartijdig te blijven. Ook eens met RGAT, ik was echter niet op de hoogte dat deze discussie al vaker gevoerd was, en verdere discussie/nieuw topic lijkt me dan ook overbodig.

Product bekijken, testen en dan beslissen/kopen en meenemen is het beste idd. Okidoki terug naar het topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Volgens jouw redenatie zou ik dus niets kunnen of mogen verkopen. Gelukkig ben ik niet de sigaar dan. :)

Edit: keek alleen naar de 20k karma punten.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

Heb je ondertussen informatie kunnen krijgen, of contact met die verkoper op 2dehandsmac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 08:08
Ik heb vandaag toch mijn bank weer gebeld en nu aangegeven dat ik per abuis het verkeerde rekeningnummer heb ingevoerd bij een overschrijving.
Als bank zou ik jou niet graag als klant meer willen hebben, mocht ik erachter komen dat je onder valse voorwendselen gegevens probeert te achterhalen. Per ongeluk een 'verkeerd' rekeningnummer invullen kan haast niet meer met IBAN.
Wat wil je met die informatie? Je weet of de rekeninghouder de oplichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 22:58
Je kunt beter inderdaad thuis blijven wachten totdat die het geld komt terugbrengen. 8)7
Jimster schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:13:
[...]

Als bank zou ik jou niet graag als klant meer willen hebben, mocht ik erachter komen dat je onder valse voorwendselen gegevens probeert te achterhalen. Per ongeluk een 'verkeerd' rekeningnummer invullen kan haast niet meer met IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
mobby1971 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 19:23:
Je kunt beter inderdaad thuis blijven wachten totdat die het geld komt terugbrengen. 8)7
[...]
+2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 08:08
-5
Bedankt voor je nuttige bijdrage.

Waarom zou de bank je geen gegevens willen geven als je aangeeft dat het om oplichting is? Omdat er ook nog iets als privacy. De TS vraagt laat zijn bank de privacyregels dus overtreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Jimster schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 22:21:
[...]

-5

Waarom zou de bank je geen gegevens willen geven als je aangeeft dat het om oplichting is? Omdat er ook nog iets als privacy. De TS vraagt laat zijn bank de privacyregels dus overtreden.
Hier op Tweakers alleen al 2 of 3 slachtoffers a € 500,- of meer. En de prioritering en volledig onbereidwillige of oncapabele politie/recherche.

Nee joh, lekker z'n gang laten gaan. Die nuttige bijdrage heb ik trouwens vanaf het begin al met TS via PM.

nuf said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:35
Jimster schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:13:
[...]

Als hij heeft gezegd dat hij geld heeft overgemaakt naar de verkeerde, dan is daar niets van gelogen! 't Is maar hoe je het interpreteert...

Er lijkt me weinig mis met de regels een beetje buigen om je gelijk te halen, en verdere stappen te kunnen ondernemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 22:58
Dit is een beetje de moraalridder uithangen over de rug van diegene die is opgelicht, Wat mij betreft heeft een oplichter geen enkel recht op privacy.Dit soort mentaliteit zorgt er juist voor dat we hier afglijden in een geaccepteerde criminaliteit. Aanpakken die handel. Met alles wat je hebt!
Jimster schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 22:21:
[...]

-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
mobby1971 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 01:39:
Dit is een beetje de moraalridder uithangen over de rug van diegene die is opgelicht, Wat mij betreft heeft een oplichter geen enkel recht op privacy.Dit soort mentaliteit zorgt er juist voor dat we hier afglijden in een geaccepteerde criminaliteit. Aanpakken die handel. Met alles wat je hebt!

[...]
Tegelijk zorgt dat soort mentaliteit er juist voor dat we afglijden naar geen enkele privacy ;)
Omdat Jantje zegt dat Henk oplicht moeten we Henk aan de schandpaal nagelen om twee dagen later, als het leven van Henk al lang verwoest is, erachter te komen dat PostNL een dagje vertraging had bijvoorbeeld.
Overigens is het hier wel duidelijk meer aan de hand en zeg ik zeker niet dat dit geen oplichting is, maar als Politie per zaak moet beoordelen of de verdachte schuldig is of niet (en of de privacy dus wel of niet mag worden gebroken) kunnen ze net zo goed gelijk de dan schuldige aanpakken, iets wat ze nu al niet echt (lijken) te doen.
Ben het verder wel met je eens dat een echte oplichter de .... kan krijgen ;) Maar dat valt natuurlijk nooit officieel te bepalen. Zo is het ook zeer af te raden dat soort zaken op Tweakers te doen, niet alleen omdat dingen als 'een bezoekje brengen' hier niet echt mag maar ook omdat als je een bezoekje brengt en er gewonden vallen Politie wel erg blij is met je schuldbekentenis op Tweakers...

Je kan in het beste geval de echte persoonsgegevens van je oplichter krijgen en die gebruiken om bijv op thuisnummer te bellen en zo de oplichter op te jagen en te hopen dat er geen gevolgen voor je aan zitten.
Vrij grote kans dat je echter de gegevens van een ander krijgt welke dom genoeg was zijn bankrekening uit te lenen of zoals ook wel eens gebeurt een andere die opgelicht is.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-05 08:56
Het is inderdaad beter om een inschatting te maken wat de risico's is. Je kan beter geen geld sturen naar onbekende, zelfs met reviews betekend dat niet dat iemand te vertrouwen is, echter is de kans vele malen kleiner dan een onbekende.

Als het een onbekende is, raad ik je aan de rekening en email door google te trekken, soms geeft dat resultaat. Heeft mij een aantal keren geholpen @marktplaats :P

------

Kan aan mij liggen, maar het is me opgevallen dat iemand videokaarten verkoopt t.n.v. Sander:
gallery: Sander162

Enig link? het is een nieuw account en een email in de advertentie, wellicht een reden om zo communicatie per email verder te gaan, als de account geblokkeerd is. Speculaties, maar het lijkt me niet te vertrouwen.

[ Voor 29% gewijzigd door ilaurensnl op 19-07-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garficar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik heb hem ook gezien, het is een nieuwe verkoper die ook Sander heet en 3 GTX780 verkoopt van 3 verschillende merken, dat vind ik wat vreemd.

Ik heb het als misbruik gemeld. Ik geloof niet dat die verkoper legitiem is.

[ Voor 36% gewijzigd door Garficar op 19-07-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ilaurensnl schreef op zondag 19 juli 2015 @ 19:13:

Kan aan mij liggen, maar het is me opgevallen dat iemand videokaarten verkoopt t.n.v. Sander:
gallery: Sander162

Enig link? het is een nieuw account en een email in de advertentie, wellicht een reden om zo communicatie per email verder te gaan, als de account geblokkeerd is. Speculaties, maar het lijkt me niet te vertrouwen.
Je kan het alleen bij hem ophalen, lijkt me geen probleem toch? Anders had die het wel alleen verstuurd en betaling vooraf.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:31

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zullen we het weer on-topic houden aub?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-03 17:06

Gamo

Research Before You Buy

Hoi axedad, ik zag dat je nog geen negatieve feedback op zijn profiel hebt ingevuld. Het zou fijn zijn als je dat alsnog kunt doen! Opdat niemand hem meer serieus mag nemen...
Pagina: 1

Let op:
~[html]Het is te begrijpen dat er heftige emotionele gevoelens leven in geval val oplichting. Laten we het echter wel netjes en fatsoenlijk houden. Reacties zoals "een bezoekje brengen", "even langsgaan", "verhaal halen", andere lichaamlijke aantijgingen of hinten naar het zelf begaan van strafbare feiten worden niet getolereerd en met een ban beloond.
Tevens is het plaatsen van persoonlijke gegevens niet toegestaan.

Gedupeerden kunnen het best hier aanmelden:
<a href="https://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,369.435.html">Opgeletopinternet</a>~[/html]

Wees terughoudend met wat je post. Oplichters lezen hier ook mee. Plaats dus geen berichten die de oplichter op enige manier kan tippen over het onderzoek dat (al dan niet) naar hem loopt. Wil je informatie delen? Stuur dan een DM naar de V&A admins.

Wil je discussieren over oplichting? Graag hier: Discussie oplichting, gevolgen en aanpak