Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Steeds meer oplichters op v/a

Pagina: 1
Acties:
  • 855 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thorthor
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Voornamelijk accounts van 1 dag oud die spullen nieuw voor 20-40% goedkoper dan nieuw aanbieden.

Valt hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Hoezo meer? Ten opzichte van wat? Of sinds wanneer?

Gebruik eens de search over dit onderwerp en lees hoe Tweakers hier mee om gaat (lees: alles in haar macht doet om dit tegen te gaan);
[Discussie] Oplichting, gevolgen en aanpak

Dit topic staat in dit zelfde subforum :)

Daarnaast geldt nog altijd de gouden regel: if it's to good to be true, it usaully isn't. Gezond verstand gebruiken dus en de tips gebruiken in V&A.;

How to - Veilig handelen op V&A

:)

[Voor 20% gewijzigd door Han op 05-05-2015 18:29]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thorthor
  • Niet online
Han schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 18:27:
Hoezo meer? Ten opzichte van wat? Of sinds wanneer?

Gebruik eens de search over dit onderwerp en lees hoe Tweakers hier mee om gaat (lees: alles in haar macht doet om dit tegen te gaan);
[Discussie] Oplichting, gevolgen en aanpak

Dit topic staat in dit zelfde subforum :)

Daarnaast geldt nog altijd de gouden regel: if it's to good to be true, it usaully isn't. Gezond verstand gebruiken dus en de tips gebruiken in V&A.;

How to - Veilig handelen op V&A

:)
Dat topic gaat over oplichting in het algemeen, had ik al doorgekeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Zonder specifieke voorbeelden is dit topic niet erg nuttig :)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thorthor
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 18:41:
Zonder specifieke voorbeelden is dit topic niet erg nuttig :)
Ik heb er afgelopen dagen al een aantal gerapporteerd die daarna zijn verwijderd. Zelf ben ik ook al een keer bijna opgelicht en het was niet te goed om waar te zijn.

Zie een topic in dit subforum, met die processors.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13-06 22:33
Ja, somigen weten het beter te verpakken dan anderen. Maar ik denk dat een registratieplicht met kopie paspoort e.d. niet gaat werken dus wat is je voorstel?

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 197141
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Ophalen na vooraf eerst onderzoek te doen naar adres.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thorthor
  • Niet online
mveijden schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:08:
Ja, somigen weten het beter te verpakken dan anderen. Maar ik denk dat een registratieplicht met kopie paspoort e.d. niet gaat werken dus wat is je voorstel?
Wat ik ooit heb meegemaakt op een site waar ze ingame currencies verkochten waren meerdere "levels" van identificatie. Het had bijvoorbeeld zoiets:

Level 1
Account bestaat 7 dagen, e-mail geverifieerd

Level 2
Account bestaat 30 dagen, telefoonnummer geverifieerd

Level 3
Bankrekening geverifieerd

Level 4
Locatie geverifieerd

Level 5
Persoon geverifieerd

Dit is alleen een voorbeeldje met hoe het ongeveer was op die site, maar misschien iets om over na te denken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

thorthor schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 18:46:
[...]

Ik heb er afgelopen dagen al een aantal gerapporteerd die daarna zijn verwijderd. Zelf ben ik ook al een keer bijna opgelicht en het was niet te goed om waar te zijn.

Zie een topic in dit subforum, met die processors.
Een zaakje dat stinkt

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 12:30
In principe gebeurd iets soortgelijks al via de beoordelingen. Zo kun je lezen of mensen ervaring hebben gehad met de verkoper, hoe die was en of die ook persoonlijk is geweest of niet.

Wees verder gewoon meer op je hoede als de persoon in kwestie 0 beoordelingen heeft en controleer wat meer zaken.

[Voor 25% gewijzigd door Assix op 05-05-2015 19:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 25-09 21:35

Mimiix

Professioneel Prutser

Assix schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:25:
In principe gebeurd iets soortgelijks al via de beoordelingen. Zo kun je lezen of mensen ervaring hebben gehad met de verkoper, hoe die was en of die ook persoonlijk is geweest of niet.

Wees verder gewoon meer op je hoede als de persoon in kwestie 0 beoordelingen heeft en controleer wat meer zaken.
dan is het dus al te laat...

The official DeCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Assix
D3nnisd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:26:
[...]

dan is het dus al te laat...
Nee, dat is het niet. Als je echt zeker wilt zijn koop je dus alleen bij mensen met goede beoordelingen of zoals ik al zei: controleer je mensen veel beter als die nog 0 beoordelingen hebben.
Het spreekt voor zich lijkt me dat je mensen met slechte beoordelingen in principe links laat liggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Beoordelingen zeggen niet altijd alles, ook daarmee moet je op de hoede zijn.
1 voorbeeld waar ik ingetrapt ben is een welbekend figuur die eerst dingen kocht en zo goede feedback verzamelde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Rob59 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:43:
Beoordelingen zeggen niet altijd alles, ook daarmee moet je op de hoede zijn.
1 voorbeeld waar ik ingetrapt ben is een welbekend figuur die eerst dingen kocht en zo goede feedback verzamelde.
Precies, of met gamekeys weg te geven een "betrouwbare" score opbouwen.

39

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:23
met het invoeren van meer controle maak je tevens de drempel hoger voor mensen om gebruik te maken van V&A. Tweakers wil juist dat een zo groot mogelijk publiek gebruik kan maken van haar faciliteiten. Dat er meer oplichters op tweakers verschijnen is niet zo gek. Het Tweakers platform is immers gestaag door aan het groeien, en hoe meer mensen een kijkje nemen op V&A hoe aantrekkelijker het wordt voor oplichters om aan het werk te gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

..... joh, captain obvious

39

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Assix
Toch valt dit dan duidelijk te lezen, als een beoordeling niet duidelijk of nietszeggend is dan ben je er toch zelf bij?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:24
Half jaar actief lid (minimaal vier keer per maand inloggen) lijkt me geen gekke eis bij verkoop

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thorthor
  • Niet online
Catch22 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:57:
Half jaar actief lid (minimaal vier keer per maand inloggen) lijkt me geen gekke eis bij verkoop
Het moet geen harde eis zijn, maar dat wel aantonen bij de v/a. Dus dat het veiliger is als je van een vaste member dingen koopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Catch22 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:57:
Is schijnveiligheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thorthor
  • Niet online
Tot op zekere hoogte is dat een soort schijnveiligheid. Maar nu maken ze iedere keer nieuwe accounts aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12:51
Natuurlijk niet. Het haalt de eendagsvliegen alvast eruit. Mag van mij ook wel 1 jaar worden, of 3. Het is hier geen verkoopsite.

* Brent mist de dagen van vroeger, tweakers die onderling voor een zacht prijsje hun oude spul van de hand deden.

[Voor 24% gewijzigd door Brent op 05-05-2015 20:02]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
thorthor schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:59:
[...]

Tot op zekere hoogte is dat een soort schijnveiligheid. Maar nu maken ze iedere keer nieuwe accounts aan.
Het kost wat meer moeite ok, maar een echte oplichter kan zo eerst wat kleine dingen kopen en met paar goede feedback zijn slag slaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Wouter lucassen schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:50:
met het invoeren van meer controle maak je tevens de drempel hoger voor mensen om gebruik te maken van V&A. Tweakers wil juist dat een zo groot mogelijk publiek gebruik kan maken van haar faciliteiten. Dat er meer oplichters op tweakers verschijnen is niet zo gek. Het Tweakers platform is immers gestaag door aan het groeien, en hoe meer mensen een kijkje nemen op V&A hoe aantrekkelijker het wordt voor oplichters om aan het werk te gaan.
een reputatie als onbetrouwbaar en veel oplichting wil je ook niet voor v&a, dat is ook een deel van Tweakers.net reputatie zelf. Daarmee ook direct een probleem van Tweakers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Zinloos discussieren of het om oplichters gaat of niet heeft weinig toegevoegde waarde. Er zijn al zoveel topics over dit onderwerp geweest. Wij kunnen nou eenmaal niet alles controleren, je bent zelf de beste persoon die dat kan doen. Daar is ook het volgende topic voor geschreven: How to - Veilig handelen op V&A. Gebruik dat en de kans dat je opgelicht wordt is nihil. Ook een 1-dags account met 20% korting kan gewoon heel betrouwbaar zijn. Ga het product gewoon ophalen, dan heb je zekerheid.
Mocht je een advertentie niet vertrouwen, gebruik dan het meldpunt. De admins zullen dan de advertentie doorlichten en zo nodig actie ondernemen.

Aan V&A wordt niets verdiend, geen stuiver. We doen dit er als extra bij, het is allemaal liefdewerk oud-papier. De admins zijn ook allemaal vrijwilligers. Ik begrijp de voorstellen wel om bijvoorbeeld met meer niveau's van identificatie en veiligheid te gaan werken, echter kost dat geld en mankracht. Beide zijn er dus niet.

Zeef heeft in een ander topic al een keer aangegeven dat we momenteel aan het nadenken zijn over een ander V&A model waarin mogelijk ook ruimte zou kunnen komen voor "gecontroleerde gebruikers". Zover is het echter dus niet, dus tot die tijd: oren en ogen open houden :)

[Voor 63% gewijzigd door Microkid op 05-05-2015 20:21]

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True