Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Geweldige serie. Ben helemaal bij nu. Hoop dat het niveau zo hoog blijft.

Ook lachen in ep 3 (geloof ij) dat ze een referentie maken naar de film Hackers, en vervolgens zeggen dat er iemand nu wel eeb Hollywood shit achtige tv show over hackers aan het maken zijn. Qua zelfspot zitten ze dus goed.

Overigens is het concept heel goed uitgedacht. Check bijv. Whoismrrobot.com. Krijg je een complete CLI.
Serie van 2015 voor mij!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Brad Pitt schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:15:
Vond de laatste paar afleveringen erg slecht plus trek de hoofdpersoon geheel niet (snap de euforie qua acteren ook niet helemaal) dus hou het bij deze zes episodes.
Zeker niet bekend met het Cyberpunk genre dan. Hoofdpersoon vind ik zeer goed geacteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 16:18

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ze hebben ook echt heel veel moeite gestopt in de scenes waar je een terminal ziet. Ik zet de scenes regelmatig op pauze om te controleren wat er allemaal staat. Ik ben dan wel geen hacker, maar de commando's die ik zie in bijvoorbeeld irc, terminal etc kloppen als een bus.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:15
FREAKJAM schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:35:
Ze hebben ook echt heel veel moeite gestopt in de scenes waar je een terminal ziet. Ik zet de scenes regelmatig op pauze om te controleren wat er allemaal staat. Ik ben dan wel geen hacker, maar de commando's die ik zie in bijvoorbeeld irc, terminal etc kloppen als een bus.
Ze hebben daar ook echt in geïnvesteerd. Normaal plakken ze dat in post-production eroverheen. Maar bij Mr. Robot hebben ze de acteurs gewoon de commando's laten leren.

Bron: http://www.engadget.com/2...-robot-creator-interview/

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 17:58
Wel leuk en aardig dat ze het leren, maar het toch een beetje zonde van het geld en de tijd. Kunnen ze toch net zo goed in post-production doen? Kan me niet echt voorstellen dat het echt zo heel veel bijdraagt aan de acteerkunsten en de inleving.

Afgelopen zondag de eerste 6 afleveringen bekeken en vind het zeer te pruimen. Zoals gezegd was de laatste prison break/theekrans scene nogal onrealistisch,maar ach... valt nog wel mee te leven.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:05
Als programmeur / techgeek vind ik het een verademing dat er eindelijk een serie is die het gebruik van technologie wat serieuzer aanpakt. Nog steeds zijn veel zaken wat onrealistisch/versimpelt maar je hebt in ieder geval niet het gevoel dat alles wat ze doen onmogelijk is. Dat is juist voor mij de meerwaarde; daarom ook zo fijn dat ze niet maar wat inrammen op dat toetsenbord en woppa alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:03
Edwin88 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:58:
Als programmeur / techgeek vind ik het een verademing dat er eindelijk een serie is die het gebruik van technologie wat serieuzer aanpakt. Nog steeds zijn veel zaken wat onrealistisch/versimpelt maar je hebt in ieder geval niet het gevoel dat alles wat ze doen onmogelijk is. Dat is juist voor mij de meerwaarde; daarom ook zo fijn dat ze niet maar wat inrammen op dat toetsenbord en woppa alles werkt.
Realistisch tot een zeker hoogte.. ik zie bijvoorbeeld veel 192.168.*.* voorbij komen als ze aan het 'hacken' zijn...

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 06-10 22:58
In mijn zorg-clientele heb ik enkel mensen zitten met aperger die tevens computer geek zijn. heb ze op deze serie gewezen. Ook op dat gebied zit er nl. een goed uitgewerkt element in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 20:30
utbone schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:37:
[...]

Realistisch tot een zeker hoogte.. ik zie bijvoorbeeld veel 192.168.*.* voorbij komen als ze aan het 'hacken' zijn...
Dat vind ik dan nog het minst erge, jij irriteert je toch ook niet aan telefoon nummers die niet bestaan bijvoorbeeld? Kijk, ze hadden beter echt niet bestaande adressen kunnen gebruiken. Maar qua het gebruik van technology is dit gewoon weg op het moment de meest accurate serie. Kijk naar de film Blackhat, wat was dat vreselijk zeg en wat kan ik me daar aan kapot ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Zenety schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:49:
[...]

Dat vind ik dan nog het minst erge, jij irriteert je toch ook niet aan telefoon nummers die niet bestaan bijvoorbeeld? Kijk, ze hadden beter echt niet bestaande adressen kunnen gebruiken. Maar qua het gebruik van technology is dit gewoon weg op het moment de meest accurate serie. Kijk naar de film Blackhat, wat was dat vreselijk zeg en wat kan ik me daar aan kapot ergeren.
Iedere tweaker weet toch dat 192.168.*.* een subnet is wat niet direct, extern aan te spreken is?
Ik zag ook wat ipconfig regels voorbij vliegen met onzin commando's.. maar voor de serie maakt het inderdaad niet uit...

Ik vind het ook een leuke serie hoor! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
utbone schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:54:
[...]

Iedere tweaker weet toch dat 192.168.*.* een subnet is wat niet direct, extern aan te spreken is?
Ik zag ook wat ipconfig regels voorbij vliegen met onzin commando's.. maar voor de serie maakt het inderdaad niet uit...

Ik vind het ook een leuke serie hoor! ;-)
Natuurlijk, maar ik lees op zoveel verschillende fora, ja dit klopt niet en dat klopt niet. En dan niet kijken naar alle dingen die wel kloppen. Er komt inderdaad nog al wat onzin voorbij maar ook gewoon zulke leuke dingen. Zoals dat stuk met het rooten van de telefoon.

https://medium.com/androi...-in-mr-robot-bde7804cbac5

Ah: https://twitter.com/samthemovie/status/608868894267330560

Dit is trouwens ook erg leuk gemaakt: http://www.whoismrrobot.com/

[ Voor 6% gewijzigd door Zenety op 06-08-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Zenety schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:56:
[...]

Natuurlijk, maar ik lees op zoveel verschillende fora, ja dit klopt niet en dat klopt niet. En dan niet kijken naar alle dingen die wel kloppen. Er komt inderdaad nog al wat onzin voorbij maar ook gewoon zulke leuke dingen. Zoals dat stuk met het rooten van de telefoon.

https://medium.com/androi...-in-mr-robot-bde7804cbac5

Ah: https://twitter.com/samthemovie/status/608868894267330560

Dit is trouwens ook erg leuk gemaakt: http://www.whoismrrobot.com/
Onderstaand ip lijkt een publiek ip adres te zijn, helaas eindigt ie op *.373 :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hcGGssyl.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 06-08-2015 12:49 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:10
Net aflevering 7 gezien en hij was weer heerlijk. Na de zesde aflevering was ik een beetje teleurgesteld door de gevangenis scène. Aflevering 7 heeft alles weer goed gemaakt. Vooral hoe hij eindigt bij de psychiater, te mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
FREAKJAM schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:45:
[...]

Onderstaand ip lijkt een publiek ip adres te zijn, helaas eindigt ie op *.373 :+

[afbeelding]
Met IPv6 kan je ons nog voor de gek houden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Boeiende serie. Het doet me ook wat denken aan Breaking Bad en het gecancelde Rubicon (ook van AMC). Regelmatig trage scenes met lange shots waarin weinig gezegd of gedaan wordt en erg cinematisch geschoten beelden over het algemeen. Ook boeiende personages, dat Zweedse stelletje intrigeert me wel, spelen hun rol echt goed.

Genoeg hoogtepunten in elk geval die tot nu toe opwegen tegen de soms wat tegenvallende scenes (prison escape b.v.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 13:09
kazuka schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:32:
Boeiende serie. Het doet me ook wat denken aan Breaking Bad en het gecancelde Rubicon (ook van AMC). Regelmatig trage scenes met lange shots waarin weinig gezegd of gedaan wordt en erg cinematisch geschoten beelden over het algemeen. Ook boeiende personages, dat Zweedse stelletje intrigeert me wel, spelen hun rol echt goed.

Genoeg hoogtepunten in elk geval die tot nu toe opwegen tegen de soms wat tegenvallende scenes (prison escape b.v.).
Mr. Robot is een goede serie, maar het komt niet eens in de buurt van Breaking Bad. :o En 'cinematisch geschoten beelden' heb ik ook nog niet gezien bij deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Le Enfant! schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:38:
[...]

Mr. Robot is een goede serie, maar het komt niet eens in de buurt van Breaking Bad. :o En 'cinematisch geschoten beelden' heb ik ook nog niet gezien bij deze serie.
Meningen enzo ;) Ik zie de gelijkenissen wel degelijk. Heb je Rubicon gezien? Dan begrijp je m'n vergelijkingen wellicht ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Appleman schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:38:
Net aflevering 7 gezien en hij was weer heerlijk. Na de zesde aflevering was ik een beetje teleurgesteld door de gevangenis scène. Aflevering 7 heeft alles weer goed gemaakt. Vooral hoe hij eindigt bij de psychiater, te mooi.
Wow, dit was zeker en vast een van de betere afleveringen tot nu toe, een goedmakertje voor de vorige aflevering inderdaad. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 22:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Net de eerste aflevering gekeken. Wat een toffe serie. Lekker sfeertje ook wel. Deze ga ik zeker volgen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Iemand ook het idee dat Tyler bij de Dark Army zit?

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:14

Satom

Verzamel ervaringen

Zojuist aflevering 8 gezien, wat een ontknoping! Ik heb genoten :9

spoiler:
Mr. Robot is dus de vader van Elliot en Darlene, heb ik dat nu goed begrepen? Tyrell die helemaal gek lijkt te worden

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 20:40
Kecin schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:35:
Iemand ook het idee dat Tyler bij de Dark Army zit?
Dat vermoeden had ik ook.

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 23:34
wow wat een aflevering! Ik weet even niet wat ik er mee aanmoet. Vriendin is denk ik afgehaakt maar ik juist niet.
Tyrell vond ik tot deze aflevering net american psycho maar nu niet meer. Zijn vrouw daarentegen....
Welk taaltje spreken ze eigenlijk, ik kan er moeilijk mijn vinger opleggen, Zweeds?
Ik snapte al even niet waarom die blonde en Darlene elkaar zo vertrouwd met elkaar leken in die balletschool. Nu is dat dus duidelijk.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ja, ik vond dat ook raar, dat die twee zo vertrouwd waren. Darlene is dus de zus en Mr Robot is zijn vader. Het is Zweeds én Deens trouwens, hij is van origine ook Zweeds, zij is Deens. Ze spreken beiden hun eigen taal, maar begrijpen elkaar gewoon.

Nu vraag ik me alleen nog af of hij daadwerkelijk leeft. Zou zn therapeute trouwens zijn moeder kunnen zijn?

[ Voor 46% gewijzigd door FREAKJAM op 13-08-2015 23:36 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

kazuka schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:32:
Boeiende serie. Het doet me ook wat denken aan Breaking Bad en het gecancelde Rubicon (ook van AMC). Regelmatig trage scenes met lange shots waarin weinig gezegd of gedaan wordt en erg cinematisch geschoten beelden over het algemeen.
Het is inderdaad waar Mr. Robot me aan deed denken. Rubicon speelde zich ook af in New York, gebruikte veel locaties daar en gaf een realistische kijk op informatie analysten. Op een gegeven moment komt er in Rubicon een computersysteem langs dat uit de jaren '80 lijkt te komen maar wel precies is wat je in de praktijk zou zien. Behalve Michael Cristofer die de grote baas van EvilCorp speelt lijkt er geen enkele connectie tussen de series te zijn hoe veel ze ook aan elkaar doen denken.

YouTube: Kale Ingraham Rubicon My 2 favorite unposted scenes.

Dit is zo'n typische trage maar boeiende scene uit Rubicon waar de paranoia van een karakter zich begint te uiten, naar blijkt terecht. Ze filmen het zo dat hij heel klein lijkt in het enorme appartement maar tegelijk zie je aan de vaardigheid waarmee hij bezig is en z'n Marine Corps shirt dat hij iemand is om rekening mee te houden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Behoorlijke WTF over Darlene en Mr Robot. Overigens denk ik nog steeds dat hij zelf de Mr Robot is die we zien. Werd ook naar gehint in dat gesprek met die helper hackster.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
Pfff wat een aflevering inderdaad. In het begin leek het alsof ik een boel gemist had om een één of andere reden. Aan het eind werd het wel wat duidelijker.

Waarom mist Elliot zoveel van zijn jeugd? Lijkt me toch dat je dit niet maar zo vergeet of komt dit door de drugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik weet het ook niet. Mr Robot is in ieder geval zeker zijn vader. Dat verklaart ook waarom hij Elliot van de railing duwde bij dat strand in een van de eerste afleveringen. Misschien heeft Elliot altijd een slechte band gehad met zijn familie en ontfermt iedereen zich weer om hem sinds de dood van zijn vader. (Darlene als zus die hem steunt, de therapeute (die denk ik zijn moeder is) die hem steunt etc.)

In de scene voor de spiegel (voordat hij deze stuk slaat) ziet hij niet alleen zichzelf in de spiegel, maar ook Mr Robot, Darlene, Angela en nog meer mensen. Misschien is hij wel schizo.

Ik kijk er ook niet van op als dadelijk blijkt dat Mr Robot de persoon is die Elliot in zijn hoofd heeft en niet andersom. (Dus dat Elliot is overleden als jong kind en dat verklaart ook direct waarom hij zo weinig weet over zijn jeugd en onvindbaar is op het web en waarom hij in eerste instantie zijn eigen zus niet herkende, aangezien ze ouder is geworden door de jaren heen). Op de foto's van Mr Robot op de desbetreffende CD zie je Elliot ook alleen als kind dacht ik en op een gegeven moment alleen foto's van Mr Robot zelf.

[ Voor 30% gewijzigd door FREAKJAM op 14-08-2015 10:14 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 17:01

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

De hackscene met osticket begreep ik niet echt in de laatste aflevering. De tijdsreferentie en waarvoor hij de telefoon nodig had. i.c.m. het lokale netwerk, complex wachtwoord uit het hoofd invoeren. en vervolgens een bijna leeg ticket aanpassen.

Of heb ik wat gemist bij deze scene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Hij heeft 50 uur en 23 minuten van White Rose (hacker van de Dark Army) de tijd gekregen om de honeypot (server CS30) te verwijderen bij allsafe. Hij wil de oorspronkelijke terug hebben op locatie omdat daar de fsociety dat file op staat. Elliot heeft in het ticket gevraagd de honeypot ongedaan te maken. (wat max 48 uur zal duren). Telefoon was nodig vanwege multi-factor authentication om in Gideon zijn mail te kunnen.
But at this juncture in the season all that matters is the fact that the honeypot exists and that White Rose gives Elliot 50 hours and 23 minutes to get rid of it. To do this, Elliot must access Gideon’s account and send out a service order request to remove the honeypot. Gideon’s email, however, requires a passcode that is sent to his phone.

“Many secure systems, such as email, internal reporting or other online accounts use two-factor authentication. This requires a password with a temporary code, which changes every 60 seconds on most devices,” “Without the temporary code, one cannot log in. Elliot needed that code to submit the request from Gideon’s account. Knowing the password alone would not grant access.”

To make sure that Elliot has access to Gideon’s phone when the FSociety video plays as a distraction, Darlene floods the phone with MMS files.

[ Voor 71% gewijzigd door FREAKJAM op 14-08-2015 11:35 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

FREAKJAM schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:02:
Ik kijk er ook niet van op als dadelijk blijkt dat Mr Robot de persoon is die Elliot in zijn hoofd heeft en niet andersom. (Dus dat Elliot is overleden als jong kind en dat verklaart ook direct waarom hij zo weinig weet over zijn jeugd en onvindbaar is op het web en waarom hij in eerste instantie zijn eigen zus niet herkende, aangezien ze ouder is geworden door de jaren heen). Op de foto's van Mr Robot op de desbetreffende CD zie je Elliot ook alleen als kind dacht ik en op een gegeven moment alleen foto's van Mr Robot zelf.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht dat het omgedraaid kan zijn, we zien Mr Robot natuurlijk ook minder als Eliot. Maar het verklaard inderdaad waarom hij zichzelf niet kan vinden op internet en dat hij de dood van zijn zoon niet kan verwerken klinkt ook nog wel logisch.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:00

steveman

Comfortabel ten onder

Even iets heel anders: Ik vind die censuur echt zwaar irritant...! Denk steeds dat ik iets verkeerd versta of zo wanneer ze f___ zeggen :S

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 20:21
Marzman schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:34:
[...]

Daar had ik nog niet eens aan gedacht dat het omgedraaid kan zijn, we zien Mr Robot natuurlijk ook minder als Eliot. Maar het verklaard inderdaad waarom hij zichzelf niet kan vinden op internet en dat hij de dood van zijn zoon niet kan verwerken klinkt ook nog wel logisch.
Maar verklaart niet waarom Darleen zegt dat ze zijn zus is en niet zijn dochter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

True, en die advocate kan dan ook niet zijn moeder zijn :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Zenety schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:40:
Pfff wat een aflevering inderdaad. In het begin leek het alsof ik een boel gemist had om een één of andere reden. Aan het eind werd het wel wat duidelijker.
Precies dit dus. Na de aflevering was mijn mind blowned away

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:57
Slurpie schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:21:
[...]
Maar verklaart niet waarom Darleen zegt dat ze zijn zus is en niet zijn dochter ;)
Dat zegt ze ook helemaal niet! Dat zegt Elliot maar het lijkt me wel wat onwaarschijnlijk

[ Voor 7% gewijzigd door TimDJ op 14-08-2015 22:03 ]

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
iTeV schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:38:
[...]

Precies dit dus. Na de aflevering was mijn mind blowned away
Quoted quote for truth, damn, wat was dit een geniale aflevering _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Als dit seizoen klaar is ga ik sowieso alles opnieuw kijken :)
steveman schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:17:
Even iets heel anders: Ik vind die censuur echt zwaar irritant...! Denk steeds dat ik iets verkeerd versta of zo wanneer ze f___ zeggen :S
Via welk kanaal kijk jij naar Mr Robot dan?

[ Voor 40% gewijzigd door filenox op 15-08-2015 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

TimDJ schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:02:
[...]

Dat zegt ze ook helemaal niet! Dat zegt Elliot maar het lijkt me wel wat onwaarschijnlijk
Ja, ik betwijfel het nog of Darlene de zus van Elliot is. Maar dat Mr Robot de vader is Elliot is wel overtuigend. Misschien is Darlene de vriendin van Mr Robot en is het daarom awkward.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
spoiler:
Turns out Sam is actually all the characters in Mr Robot.
http://imgur.com/a/K7AJ6

[ Voor 41% gewijzigd door filenox op 15-08-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

filenox schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:00:
[...]

Via welk kanaal kijk jij naar Mr Robot dan?
Ik download :$

Had even heleboel verschillende aangezet... maar allemaal hetzelfde :')

Voorbeeld censuur 38:16 in S01E08 (de nieuwste aflevering)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
steveman schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:37:
[...]

Ik download :$

Had even heleboel verschillende aangezet... maar allemaal hetzelfde :')

Mmm mij was het niet eens opgevallen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Was mij ook nog niet opgevallen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

steveman schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:37:
Ben ik nou zo blind? Ik vat hem niet. :?
spoiler:
38:16 is die kus van Elliot aan Darlene. Wat voor censuur zou ik daaraan moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Zeror schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:53:
[...]

Ben ik nou zo blind? Ik vat hem niet. :?
spoiler:
38:16 is die kus van Elliot aan Darlene. Wat voor censuur zou ik daaraan moeten zien?
spoiler:
Oh my God Elliot, what the .......... (stilte)

Ik heb ooit lang geleden een Rambo-videoband gekocht bij V&D, die had dat ook... Gelijk teruggebracht, het moet toch niet gekker worden!

[ Voor 17% gewijzigd door RemcoDelft op 16-08-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:47

OMX2000

By any means necessary...

Als dit de laatste aflevering ooit zou zijn geweest zouden mensen het hier nog jaren over allerlei theorieën hebben. De serie zit vol van gelaagde karakters.

Maar goed. Een leuke analyse/perspectief van/op de laatste aflevering.

http://ftw.usatoday.com/2...r0se-spoilers-usa-network

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

RemcoDelft schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:56:
[...]

spoiler:
Oh my God Elliot, what the .......... (stile)

Ik heb ooit lang geleden een Rambo-videoband gekocht bij V&D, die had dat ook... Gelijk teruggebracht, het moet toch niet gekker worden!
Oh, dat. Ik moet zeggen dat ik het niet heel storend vind op deze manier. Je hoort de eerste letter nog net en daarmee kan ik de rest van het woord prima in mn geheugen aanvullen. Beter als die irritante piepjes die je weleens op tv voorbij hoort komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Zeror schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:08:
[...]

Oh, dat. Ik moet zeggen dat ik het niet heel storend vind op deze manier. Je hoort de eerste letter nog net en daarmee kan ik de rest van het woord prima in mn geheugen aanvullen. Beter als die irritante piepjes die je weleens op tv voorbij hoort komen.
De grote vraag is meer: waarom doen ze dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

RemcoDelft schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:10:
[...]

It is a violation of federal law to air obscene programming at any time or indecent programming or profane language from 6 a.m. to 10 p.m. Congress has given the FCC the responsibility for administratively enforcing these laws. The FCC may revoke a station license, impose a monetary forfeiture or issue a warning if a station airs obscene, indecent or profane material.
https://consumercomplaint...nt-and-Profane-Broadcasts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:41

Tijntje

Hello?!

RemcoDelft schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:10:
[...]

Het wordt bij USA Network uitgezonden en aangezien zij geen betaalkanaal zijn moeten ze zich houden aan strenge censuur regels m.b.t. sex en vloeken. Geweld wordt dan weer minder moeilijk over gedaan.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Insert stukje van George Carlin over de FCC...

Maar ok, ik had in m'n hoofd dat het op een betaalzender werd uitgezonden, en dat er daardoor wellicht ergens een gewone versie beschikbaar moest zijn. Maar helaes, dat zou dan mogelijk pas zijn bij de boxset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:41

Tijntje

Hello?!

steveman schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:36:
Insert stukje van George Carlin over de FCC...

Maar ok, ik had in m'n hoofd dat het op een betaalzender werd uitgezonden, en dat er daardoor wellicht ergens een gewone versie beschikbaar moest zijn. Maar helaes, dat zou dan mogelijk pas zijn bij de boxset.
Het viel me wel op dat in de eerdere afleveringen wel een paar keer wat nudity voorbij kwam wat ik voor USA Network al behoorlijk pikant vond.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Damn net aflevering 8 gekeken. Waar ik de 2 afleveringen ervoor een beetje de spanning kwijt begon te raken (behalve het eind van 7) is dat nu weer helemaal terug. Vette plot twists die ik echt niet had zien aankomen!

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
Thompson schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:22:
Damn net aflevering 8 gekeken. Waar ik de 2 afleveringen ervoor een beetje de spanning kwijt begon te raken (behalve het eind van 7) is dat nu weer helemaal terug. Vette plot twists die ik echt niet had zien aankomen!
Ik had het zelfde zeg, ook net gekeken. Zit zelfs nu nog een beetje verbijsterd, echt een vette serie!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Afbeeldingslocatie: http://www2.usanetwork.com/email/mrrobot/08192015/socialtakover_catchup_vfin.jpg

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:26

Vuvuzela

My spire is forming

Verbaasd me dat er nog niets gepost is over ep 9. Maar ik ga niets spoilen :P

wat een serie! Jammer dat ik niet pas over 3 jaar ben gaan kijken, dan kon ik verder bingen.

[ Voor 38% gewijzigd door Vuvuzela op 21-08-2015 01:18 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Enige wat ik kan zeggen
spoiler:
dus toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik vind het knap dat er 2 eps achter elkaar dikke WTF's bevatten. En ook de relatie Tyrell en Elliot is interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Megamind schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 03:56:
Enige wat ik kan zeggen
spoiler:
dus toch!
Yep, ook het eerste wat ik dacht! Ik vraag me alleen toch echt af wat er met Elliot is gebeurd. Ik bedoel als je zo ver heen bent en je eigen zus niet herkent en het idee hebt dat je vader na 20 jaar weer op is gestaan uit de dood dan is er toch iets goed mis met je.

De relatie Tyrell/Elliot is ook erg interessant op dit moment moet ik zeggen. Ben benieuwd wat daar nog uit gaat komen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:25

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of ze dit kunnen volhouden :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
What?!

Ik zie een topic op tweakers, check de topic, check daarna maar een trailer en I'm hooked!

Hoe kan ik Mr. Robot op een legale manier zien via de PC? Wil uiteraard betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

OMX2000 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 06:58:
Ik vind het knap dat er 2 eps achter elkaar dikke WTF's bevatten. En ook de relatie Tyrell en Elliot is interessant.
Ik verwacht dat een soort van haat-liefde relatie gaat ontstaan tussen Tyrell en Elliot. Ze inzien dat ze elkaar goed kunnen gebruiken, maar niet van harte. En dan heb je nog Angela die eigenlijk hetzelfde als Elliot probeert te bereiken. Ik ben benieuwd wanneer Elliot zijn hackproject aan Angela verteld en er een samenwerking gaat ontstaan. Maar ik verwacht eerder dat er een grotere kloof tussen Elliot en Angela gaat ontstaan doordat ik denk dat Angela de baan bij Evil Corp gaat aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Squ1zZy schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:16:
What?!

Ik zie een topic op tweakers, check de topic, check daarna maar een trailer en I'm hooked!

Hoe kan ik Mr. Robot op een legale manier zien via de PC? Wil uiteraard betalen!
Niet, word in nl nergens uitgezonden ook niet op Netflix videoland Enzo.

Gewoon downloaden dus.

Vind nog steeds jammer dat usa zo preuts is kwa vloeken, je mag vol op iemand inschieten geen probleem koppen zie je vliegen ook geen problem maar wordje fuck is dan gelijk not done. Wel raar want de pilot was wel compleet uncencored.

[ Voor 22% gewijzigd door devil-strike op 21-08-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
devil-strike schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:38:
[...]

Gewoon downloaden dus.
Alleen de US iTunes store. Heb daar weer net geen account. Wel een UK account, maar daar wordt die niet aangeboden. Ben niet zo van het downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Squ1zZy schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:40:
[...]

Alleen de US iTunes store. Heb daar weer net geen account. Wel een UK account, maar daar wordt die niet aangeboden. Ben niet zo van het downloaden...
Ook dat zijn bijde geen legale manieren ookal betaal je er voor(is immers alleen voor mensen uit us/uk).

Als je gewoon de iTunes web dl's download heb je iig de kwaliteit van iTunes :P

[ Voor 4% gewijzigd door devil-strike op 21-08-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
devil-strike schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:41:
[...]

Ok dat zijn bijde geen legale manieren ookal betaal je er voor.

Als je gewoon de iTunes web dl's download heb je iig de kwaliteit van iTunes :P
Niet legaal? Heb zelf in de UK gewoond. Zou niet weten wat ik illegaal doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:34
OMX2000 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 06:58:
Ik heb het idee dat we op de verkeerde been gezet zijn wat Tyrell betreft. In 1 van de voorgaande afleveringen zag je namelijk de vader van elloit (was hij duszelf was) in de auto zitten bij Tyrell.

wtf had dat (nu) te betekenen !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 09:43

D4NG3R

kiwi

:)

devil-strike schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:38:
[...]

Daar kan je met mij ook hele discussies over houden, ik word er flauw van dat content nog steeds zo'n gigantische delay heeft op dit soort platformen. Ook direct de hoofdreden waarom ik alles download, gewoon vanaf dag 1 de content vaak in betere kwaliteit als streaming services. We leven in 2015 mensen, moeten we nog steeds zeiken over copyrightgedoe als je content naar het buitenland wil verschepen? |:(

De serie heeft trouwens wel een WTF plottwist gekregen - alweer.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 21-08-2015 11:45 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
D4NG3R schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:44:
[...]

Daar kan je met mij ook hele discussies over houden, ik word er flauw van dat content nog steeds zo'n gigantische delay heeft op dit soort platformen. Ook direct de hoofdreden waarom ik alles download, gewoon vanaf dag 1 de content vaak in betere kwaliteit als streaming services. :')

De serie heeft wel een WTF plottwist gekregen - alweer.
Ik wil niets illegaals doen als het kan. Ik heb dan ook geen ENKELE CD/DVD/Software wat niet legaal is. Niet eens een MP3'tje.

Wat ik niet snap dat ze het via de web niet aanbieden. Ik wil namelijk graag betalen ervoor, maar voor diegene die juist WEL willen betalen is het bekijken van deze serie weer niet mogelijk ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
[...]
dus hij was alleen met zn zus in dat kermis gebouw ook die anderen waren een creatie van zijn geest... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Squ1zZy schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:43:
[...]

Niet legaal? Heb zelf in de UK gewoond. Zou niet weten wat ik illegaal doe :)
Officeel mag het niet als je nu niet meer in uk woond, zal ook wel in de voorwaarde staan van iTunes uk of Netflix uk etc. Niet dat het mij wat uitmaakt :) die regels slaan namelij nergens op natuurlijk.
[...]

Daar kan je met mij ook hele discussies over houden, ik word er flauw van dat content nog steeds zo'n gigantische delay heeft op dit soort platformen. Ook direct de hoofdreden waarom ik alles download, gewoon vanaf dag 1 de content vaak in betere kwaliteit als streaming services. We leven in 2015 mensen, moeten we nog steeds zeiken over copyrightgedoe als je content naar het buitenland wil verschepen? |:(

Eens, als je moet gaan wachten totdat het eens hier in nl tezien is zijn we allemaal al 80+.

[ Voor 55% gewijzigd door devil-strike op 21-08-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

fuqua schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:43:
[...]

Ik heb het idee dat we op de verkeerde been gezet zijn wat Tyrell betreft. In 1 van de voorgaande afleveringen zag je namelijk de vader van elloit (was hij duszelf was) in de auto zitten bij Tyrell.

wtf had dat (nu) te betekenen !?
Ik heb ook het idee dat er iets nog niet klopt. Idd, zijn relatie met Tyrell is vreemd en die psychologe zat toch ook een shot in deze aflevering? Straks is hij ook Tyrell ofzo :p

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 21-08-2015 11:55 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:21
Ff nokken met die download discussie graag, is off topic. Weer een uitstekende aflevering, het begon met tijdens het kijken al te dagen dat pa er niet meer was, en aan het eind werd dit mooi bevestigd. Nu is de vraag wat de relatie tussen Angela en Elliot is, want bij het huis gaven de dames een hint dat ze close/familie waren, Angela wist in ieder geval veel over Elliot's aandoening? Is ze een nicht?

Wel lastig om aan te geven waar de serie nu heen gaat.. Zoals die CEO al zei, het maakt hem geen reet uit dat hij aageklaagd is, zo gaan de zaken nu eenmaal, en aan het noodfonds hebben ze al genoeg verdiend. Er is niet echt een bad guy, en vechten tegen evil corp is ook maar deels een waanbeeld van Elliot. Tenzij evil corp nu uit aliens blijkt te bestaan zou ik het ff niet meer weten qua mystery :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
CopyCatz schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:00:
Ff nokken met die download discussie graag, is off topic. Weer een uitstekende aflevering, het begon met tijdens het kijken al te dagen dat pa er niet meer was, en aan het eind werd dit mooi bevestigd. Nu is de vraag wat de relatie tussen Angela en Elliot is, want bij het huis gaven de dames een hint dat ze close/familie waren, Angela wist in ieder geval veel over Elliot's aandoening? Is ze een nicht?

Wel lastig om aan te geven waar de serie nu heen gaat.. Zoals die CEO al zei, het maakt hem geen reet uit dat hij aageklaagd is, zo gaan de zaken nu eenmaal, en aan het noodfonds hebben ze al genoeg verdiend. Er is niet echt een bad guy, en vechten tegen evil corp is ook maar deels een waanbeeld van Elliot. Tenzij evil corp nu uit aliens blijkt te bestaan zou ik het ff niet meer weten qua mystery :)
angela en elloit woonden bij elkaar in de buurt en ik dacht dat ze ook samen naar de zelfde school gingen.
het gevecht van angela tegen evil corp staat elliot helemaal buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Angela is samen met Elliot opgegroeid als kind zijnde (childhood friends). Ze zijn beiden een ouder kwijtgeraakt in het Washington Township schandaal. Ze heeft Elliot ook de baan bezorgd bij Allsafe.

[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 21-08-2015 12:11 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0On
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-05 19:27
FREAKJAM schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:10:
Angela is samen met Elliot opgegroeid als kind zijnde (childhood friends). Ze zijn beiden een ouder kwijtgeraakt in het Washington Township schandaal. Ze heeft Elliot ook de baan bezorgd bij Allsafe.
Dat klopt allemaal, maar aangezien Angela en Darlene familie blijken te zijn, zijn Angela en Elliot dus ook familie. Ze zijn allebei hun moeder kwijt geraakt aan hetzelfde drama. Dus wie zegt dat Angela niet ook een zus van Elliot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
b0On schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:23:
[...]

Dat klopt allemaal, maar aangezien Angela en Darlene familie blijken te zijn, zijn Angela en Elliot dus ook familie. Ze zijn allebei hun moeder kwijt geraakt aan hetzelfde drama. Dus wie zegt dat Angela niet ook een zus van Elliot is?
Uhh Angela en Darlene familie? Nee, Darlene is de zus van Elliot en dus een jeugdvriendin van Angela.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

fuqua schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:04:
[...]

angela en elloit woonden bij elkaar in de buurt en ik dacht dat ze ook samen naar de zelfde school gingen.
het gevecht van angela tegen evil corp staat elliot helemaal buiten.
Maar Elliot en Angela voeren wel hetzelfde gevecht. Of ze ooit nog de krachten de bundelen of juist elkaar gaan dwarszitten is dus nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Darlene en Angela zijn gewoon bevriend omdat ze elkaar kennen uit hun jeugd denk ik (via Elliot) volgens mij zijn ze geen familie.

[ Voor 71% gewijzigd door FREAKJAM op 21-08-2015 12:31 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0On
Oh, ik dacht dat Darlene ten Angela zei dat ze "family" waren, heb ik verkeerd verstaan dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 06-10 15:09
Marzman schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

Ik heb ook het idee dat er iets nog niet klopt. Idd, zijn relatie met Tyrell is vreemd en die psychologe zat toch ook een shot in deze aflevering? Straks is hij ook Tyrell ofzo :p
Dat zou wel heel lastig zijn, dan zou Elliot dus een baan bij E-corp en AllSafe tegelijk moeten hebben gehad.

Als Tyrell een verzinsel is van Elliot en dus nooit bestaan heeft wordt ook ineens wel heel veel omver getrokken in de serie. De vrouw van Tyrell en de bevalling zou dan fake zijn, het politieonderzoek zou fake zijn etc... dat is ook niet meer recht te breien.

Maar goed, dat Tyrell er meer vanaf weet wisten we al langer. In het datacenter wist hij al dat Elliot de oude CTO van E-corp erin geluisd had.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0On
XyritZz schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:24:
[...]
Als Tyrell een verzinsel is van Elliot en dus nooit bestaan heeft wordt ook ineens wel heel veel omver getrokken in de serie.
Dat is dan meteen weer het nadeel van een serie als deze, aangezien wij een soort van meekijken in zijn illusie kan ALLES achteraf veranderen. Maar ik hoop dat ze daar niet te ver in doordrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 06-10 15:09
b0On schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:42:
[...]

Dat is dan meteen weer het nadeel van een serie als deze, aangezien wij een soort van meekijken in zijn illusie kan ALLES achteraf veranderen. Maar ik hoop dat ze daar niet te ver in doordrijven...
Inderdaad, en dat hoop ik ook. Als ze daar te ver in gaan zou dat wat mij betreft echt een teleurstelling zijn. Overigens ook mbt het hacken; de prison break aflevering vond ik echt een grote teleurstelling want zo'n opvallende hack vind ik niet passen in de hele setting.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Wat ik wel tof vind aan deze serie is dat Eliot soms ook tegen ons als kijker praat. Zoals dat 'but you knew that all along' (of zoiets) toen hij ontdekte dat hij Mr Robot is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
[...]

Lijkt me niet aangezien ze ook een soort eigen verhaallijn hebben terwijl die mr Robot dat niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Marzman schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:33:
[...]

Wat ik wel tof vind aan deze serie is dat Eliot soms ook tegen ons als kijker praat. Zoals dat 'but you knew that all along' (of zoiets) toen hij ontdekte dat hij Mr Robot is.
Daarmee wordt je als kijker toch weer wat meer de serie in getrokken. Werkt erg goed moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik vind dat ook wel wat hebben. Bij Dexter was dat precies hetzelfde.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 06:41

spartacusNLD

This is Sparta!!

Zeror schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:01:
[...]
Daarmee wordt je als kijker toch weer wat meer de serie in getrokken. Werkt erg goed moet ik zeggen :)
jep.. in bijvoorbeeld House of Cards wordt dit ook heel goed gedaan! Hele toffe serie dit.. Ben nu geneigd alles terug te kijken omdat we nu weten dat elliot = mr. robot :) wat in de vorige afleveringen steeds weer naar gehint werd..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
b0On schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:06:
Oh, ik dacht dat Darlene ten Angela zei dat ze "family" waren, heb ik verkeerd verstaan dan...
Dat zei ze ook (+-31à32e minuut). Maar dan eerder als in 'close as family', zo had ik het toch begrepen.

Ik vind het vooral vreemd wat er gebeurde tussen Tyrell die zijn handschoentjes aantrekt en dan plots met Elliot in de speelhal staat. Daar kan ik zelf niet veel logica bij verzinnen, want het leek niet alsof Elliot hem daar gebracht had uit schrik, de relatie leek daar te gemoedelijk voor.

Wel nog een laatste hint zo leek het, met de popcorn machine waar zijn zus toch dat wapen in verstopt had. Gaat Elliot Tyrell neerschieten? Hij weet wel niet dat dat daar ligt denk ik....hoewel Mr Robot dat misschien wist? Dat zou ik terug op moeten zoeken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Niemand die de soundtrack is opgevallen? De cover van The Pixies - Where is my mind. Referentie naar Fight Club waar natuurlijk een gelijke plottwist inzit.
YouTube: Maxence Cyrin - Where Is My Mind (Pixies Piano Cover)
Terwijl dat nummer draait ook die popcorn die knapt zoals de gebouwen in FC.

Verder over zijn vader was te verwachten, dat verbaasde me niet. Relatie met Tyrell kan nog wel eens gevaarlijk worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Kecin op 22-08-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appleman schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:38:
Na de zesde aflevering was ik een beetje teleurgesteld door de gevangenis scène.
twerk schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:08:
Jammer, dit was wel één van de minst realistische afleveringen. Prison escape ging veel te simpel en daarna nog een minuut of 10 voor het hek blijven staan
Niemand opgevallen dat het uit de gevangenis breken door het hacken van PLCs om alle deuren te openen geïnspireerd is door een beveiligingsonderzoek van o.a. Strauchs, Rad, Newman?

"All of the cells on death row popped open. Many prisons and jails use SCADA systems with PLCs to open and close doors. Rad and Newman have discovered significant vulnerabilities in PLCs used in correctional facilities by being able to remotely flip the switches to "open" or "locked closed" on cell doors and gates. Using original and publicly available exploits along with evaluating vulnerabilities in electronic and physical security designs, this talk will evaluate and demo SCADA systems and PLC vulnerabilities in correctional and government secured facilities "
Zie: YouTube: [DEFCON 19] SCADA & PLCs in Correctional Facilities: The Nightmare Before Christmas

Dus dat hack gedeelte is nog niet compleet onrealistisch, veel onrealistischer is dat het blijkbaar niemand kan schelen dat alle gevangenen ontsnapt zijn, waaronder mogelijk seriemoordenaars, die weer veel mensen gaan vermoorden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2015 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:10
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 07:53:
[...]

[...]

Niemand opgevallen dat het uit de gevangenis breken door het hacken van PLCs om alle deuren te openen geïnspireerd is door een beveiligingsonderzoek van o.a. Strauchs, Rad, Newman?

"All of the cells on death row popped open. Many prisons and jails use SCADA systems with PLCs to open and close doors. Rad and Newman have discovered significant vulnerabilities in PLCs used in correctional facilities by being able to remotely flip the switches to "open" or "locked closed" on cell doors and gates. Using original and publicly available exploits along with evaluating vulnerabilities in electronic and physical security designs, this talk will evaluate and demo SCADA systems and PLC vulnerabilities in correctional and government secured facilities "
Zie: YouTube: [DEFCON 19] SCADA & PLCs in Correctional Facilities: The Nightmare Before Christmas

Dus dat hack gedeelte is nog niet compleet onrealistisch, veel onrealistischer is dat het blijkbaar niemand kan schelen dat alle gevangenen ontsnapt zijn, waaronder mogelijk seriemoordenaars, die weer veel mensen gaan vermoorden.
Het ging er mij meer om dat hij een dood lijk naast zich had liggen, nog een dood lijk in de kofferbak en hij daar nog minuten bleef staan/staren en je hoort de politie sirenes op de achtergrond. Vervolgens kan ie op z'n dooie gemakje weglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Als er net tientallen gevangenen ontsnapt zijn is het te begrijpen dat de politie niet meteen hem oppakt. Maar inderdaad is het moeilijk te rijmen dat Elliot eerst zo tegen onschuldige slachtoffers is en nu geen probleem heeft met het laten ontsnappen van een hele horde gevaarlijke criminelen. Dat Shayla in gevaar was zal zijn moreel besef wel even op een laag pitje hebben gezet.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Kecin schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:31:
Niemand die de soundtrack is opgevallen? De cover van The Pixies - Where is my mind. Referentie naar Fight Club waar natuurlijk een gelijke plottwist inzit.

Verder over zijn vader was te verwachten, dat verbaasde me niet. Relatie met Tyrell kan nog wel eens gevaarlijk worden.
Zie je wel, ik herkende het deuntje al. Ik herkende er eerst bijna Coldplay - Fix you in, maar ik wist zeker dat het liedje ergens anders van was. (De laatste scene van fightclub dus).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

IJzerlijm schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 09:58:
Als er net tientallen gevangenen ontsnapt zijn is het te begrijpen dat de politie niet meteen hem oppakt. Maar inderdaad is het moeilijk te rijmen dat Elliot eerst zo tegen onschuldige slachtoffers is en nu geen probleem heeft met het laten ontsnappen van een hele horde gevaarlijke criminelen. Dat Shayla in gevaar was zal zijn moreel besef wel even op een laag pitje hebben gezet.
Hij heeft toch de discussie met zijn "vader". Die adviseert hem haar niet te redden. Als hij Mr Robot is, is het moreel besef natuurlijk sowieso ver te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ah, dan hoorde ik het toch goed :)

Zal ook wel met "where's my mind" m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:06
Marzman schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:33:
[...]

Beetje late reactie, maar volgens mij heeft hij het niet tegen ons? Maar tegen een/zijn denkbeeldige vriend oid? Dat zegt hij namelijk zelf ergens in een van de afleveringen dacht ik?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De 4e muur word idd enigsinds doorbroken maar dit word verhuld als een denkbeeldig personage. Elliot zegt meermaals 'no you are just my imagination'. Het past echter goed bij zijn personage en vult een aantal momenten mooi op door te vertellen wat er in zijn hoofd rond gaat.
De muziek vind ik tot dusver lekker, de main theme doet mij heel erg sterk denken aan Portal 2. Mensen die dat spel gespeeld hebben weten waarschijnlijk wel waar ik op doel, diezelfde robotische/elektronische geluidjes worden er in gebruikt.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_jcysJu8zTw]

Even geen tijd om de bijbehorende OST van Portal 2 op te zoeken. :/

[ Voor 58% gewijzigd door D4NG3R op 24-08-2015 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Puc van S. schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 23:51:
[...]

Beetje late reactie, maar volgens mij heeft hij het niet tegen ons? Maar tegen een/zijn denkbeeldige vriend oid? Dat zegt hij namelijk zelf ergens in een van de afleveringen dacht ik?
Yep, in de eerste aflevering verzint die ons en geeft regelmatig aan: "You didn't think that I forget you did you?" oid. Of "You want me to say it out loud..."
D4NG3R schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 03:00:
De 4e muur word idd enigsinds doorbroken maar dit word verhuld als een denkbeeldig personage. Elliot zegt meermaals 'no you are just my imagination'. Het past echter goed bij zijn personage en vult een aantal momenten mooi op door te vertellen wat er in zijn hoofd rond gaat.

[...]

De muziek vind ik tot dusver lekker, de main theme doet mij heel erg sterk denken aan Portal 2. Mensen die dat spel gespeeld hebben weten waarschijnlijk wel waar ik op doel, diezelfde robotische/elektronische geluidjes worden er in gebruikt.

[video]

Even geen tijd om de bijbehorende OST van Portal 2 op te zoeken. :/
Inderdaad, bedoel je deze?

YouTube: Portal 2: End Credits Song 'Want You Gone' by Jonathan Coulton \[1080p HD]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nope, het gaat om een van de nummers welke je gewoon tijdens het spelen tegen komt en niks tijdens/na de credits. Luister voor de gein maar eens naar de Main Theme van Portal 2:

Ik ga van de week P2 gewoon een keer doorspelen denk ik. :9

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Xq9iQlTbdio]

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 24-08-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 16:23

Ik kende het origineel eigenlijk niet. Ik wist wel dat Placebo deze gecovered heeft en daar herkende ik het van.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste