Ik zie het zoals Astana het ook ziet, alle leden van MPCC staan al min of meer op het randje sinds Bennett en dit was voor hun de druppel om die keuze te maken. Ja het is een beetje een zwak moment maar ik zie het helemaal niet als "als het even niet goed uit komt".
Bij LottoNL-Jumbo (waar Boom nooit voor gereden heeft overigens), lag de nuance anders. Zij hebben wel tot twee keer toe een renner uit koers gehaald.
Mwah.. 3x is scheepsrecht, maar Astana heeft het verleden bij LottoNL er ook bjigetrokken. En overigens: ik zie een ploeg niet als een definitie van sponsors maar als een ploeg van renners en staf. In die zin heeft Boom daar natuurlijk gewoon gereden... Als het huidige Astana morgen gesponsord wordt door Skoda en team Skoda heet is het dan een nieuwe geloofwaardige ploeg?
Overigens vind ik het MPCC verhaal onzin, of iedereen moet er wel in, of niemand. Maar als je jezelf eer dan toch aan conformeert, moet je je er ook aan houden.
Ook niet mee eens, ik denk dat veel ploegen met goede moed zijn gaan deelnemen. Zeker ook door de manier waarop Prudhomme druk heeft uitgeoefend. Dit kwam gewoon op het verkeerde moment voor Astana want we weten niet of er een MPCC ploeg was geweest die niet hetzelfde had gedaan nu MPCC toch onder vuur ligt.