[Wielrennen] Tour de France 2015 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
enchion schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:40:
Quintana eigenlijk de beste van deze Tour.

Die gaat volgend jaar met een andere strategie rijden.

Wel erg mooie finale.
Fijn dat het publiek toch geen invloed heeft gehad.
Ja idd spijtig dat hij de eerste ritten zoveel tijd verloor, had hij niet in die 2e rit zoveel tijd verloren door een valpartij had hij nu voor de overwinning aan het rijden geweest .

Vind het dan ook wel belachelijk dat Froome boos is op Nibali als dit gisteren gaat demareren vlak na als Froome pech heeft of hij dat nu wist of niet maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:48:
[...]

Allemaal (voormalige) tourwinnaars geloof ik... :)
Quintana en Valverde hebben de Tour nooit gewonnnen ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:59

Quad

Doof

Froome ook nog niet. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
2013?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Oja :X

* Quad kruipt terug in een hoekje

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Huh? In 2013 won hij de Tour toch echt hoor ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:04

Fiber

Beaches are for storming.

Dennism schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:50:
[...]

Grote ronde winnaars, valverde en Quintana hebben geen tourzege :)
OK, ik had het ook niet gecheckt. In ieder geval geen schande om voor je te hebben.

Wel jammer dat er weer geen Nederlandse rit winnaars zijn. Maar dat ligt deels ook aan de (ploegen)tactiek.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Fiber schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:53:
[...]

OK, ik had het ook niet gecheckt. In ieder geval geen schande om voor je te hebben.

Wel jammer dat er weer geen Nederlandse rit winnaars zijn. Maar dat ligt deels ook aan de (ploegen)tactiek.
Deels tactiek, deels ook niet kunnen / mogen van de grote mannen en natuurlijk het uitvallen van renners, bijv een Dumoulin in vorm had ik hier in een paar etappes ook nog wel een kans gegeven in de aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Dennism schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:49:
[...]

De beste zou ik niet willen zeggen, wel duidelijk de beste man in de 3de week. Waar Froome in week 2 en in iets mindere mate in week 1 de betere was.
Tja na de 1e week staat Quintana op bijna 2 minuten waarvan 1.5 door die 2e rit waar Froome toch echt niks aan gedaan heeft hoor. Geluk hoort er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
k995 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:50:
[...]

Ja idd spijtig dat hij de eerste ritten zoveel tijd verloor, had hij niet in die 2e rit zoveel tijd verloren door een valpartij had hij nu voor de overwinning aan het rijden geweest .

Vind het dan ook wel belachelijk dat Froome boos is op Nibali als dit gisteren gaat demareren vlak na als Froome pech heeft of hij dat nu wist of niet maakt niks uit.
Dit dus, Quintana heeft het parcours effectief het snelst afgelegd. (jammer dat een valpartij zoveel invloed heeft gehad)

Mijn reactie was ook meer gericht op wat er nu in zijn hoofd moet omgaan.

Volgend jaar laat hij zich niet meer voor de gek houden.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:37

St@m

@ Your Service

Ja.. lekker als dit als dat, als Quintana dichterbij had gestaan had Froome misschien wel iets harder omhoog getrapt..
Nu leek het alsof hij niet harder kon, wellicht kan hij ook goed toneelspelen. Wellicht had hij het in de Pyreneeën harder gespeeld.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
k995 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:56:
[...]

Tja na de 1e week staat Quintana op bijna 2 minuten waarvan 1.5 door die 2e rit waar Froome toch echt niks aan gedaan heeft hoor. Geluk hoort er ook bij.
Tuurlijk, maar als Quintana over de hele tour afgetekend de beste geweest zou zijn had hij in de 2de week die 1,5 min uit de zeeland rit al weg moeten poetsen of in ieder geval een deel ervan, Froome heeft echter in de 2de week zijn voorsprong nog flink verder uitgebouwd, dat Froome het geluk op neeltje jans had dat ie aan de goede kant zat is natuurlijk waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Op je fiets blijven en in de goede groep zitten hoort ook bij wielrennen...

Overigens waaide Quintana er de eerste bergrit ook vanaf als ik me goed herinner.

[ Voor 49% gewijzigd door Fiber op 25-07-2015 17:10 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:04
Voor mij was terugkijkend op 2014, de Tour 2014 zonder Quintana was saai, dat was een goede kans geweest. Vooruitkijkend naar volgend jaar, ik zou het doodzonde vinden als de colombiaan na de Tour 2016 nog niet kan zeggen dat die Tour heeft gewonnen. Hoezo verdient die het..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Sjah schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:13:
Voor mij was terugkijkend op 2014, de Tour 2014 zonder Quintana was saai, dat was een goede kans geweest. Vooruitkijkend naar volgend jaar, ik zou het doodzonde vinden als de colombiaan na de Tour 2016 nog niet kan zeggen dat die Tour heeft gewonnen. Hoezo verdient die het..... :P
De tour van vorig jaar was zeker een goede kans geweest voor Quintana, al had ie natuurlijk wel de giro al in de benen die hij won. Door het uitvallen van Froome en Contador was het natuurlijk ook een beetje een onthoofde tour.

Voor de tour van volgend jaar word het natuurlijk weer afwachten, dit jaar was op papier natuurlijk een goed parcours voor Quintana door het gebrek aan tijdrit kilometers wat niet zijn sterkste punt is. Dit kan volgend jaar natuurlijk volledig anders zijn, we zullen het zien in oktober wanneer de rest van parcours gepresenteerd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Dennism schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:06:
[...]

Tuurlijk, maar als Quintana over de hele tour afgetekend de beste geweest zou zijn had hij in de 2de week die 1,5 min uit de zeeland rit al weg moeten poetsen of in ieder geval een deel ervan, Froome heeft echter in de 2de week zijn voorsprong nog flink verder uitgebouwd, dat Froome het geluk op neeltje jans had dat ie aan de goede kant zat is natuurlijk waar.
In 1 rit, die 10e waar hij een minuut pakt. Daar heeft hij idd sterk gereden, maar hier doet Quintana een stuk beter en pakt 1.5minuut terug .

Vond ze heel goed aan elkaar gewaagd en het verschil komt vooral door zaken waarvan beide weinig tot geen invloed op hadden. Spijtig vind ik toch .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Froome had al 2 minuten, dus hij had geen nood om vanaf het begin van de col aan te vallen. Hij ging op 6km. Quintana wilde geel dus was genoodzaakt zo vroeg mogelijk te gaan. Pas na een drietal van Valverde en bij de vierde van hemzelf raakte hij weg. Froome had maar één versnelling nodig om de Tour naar zijn hand te zetten.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38
Ik ben wel benieuwd hoe snel Quintana naar boven is gegaan. Hij pakt zo'n beetje 2 minuten op Pinot, 1,5 op Froome en zeker 3 op Contador en Nibali. Zou me niks verbazen als zijn klimtijd van vandaag tussen de tijden van Armstrong en Pantani staat.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:21

Vos

AFCA

Dat denk ik dus zeker van niet. Enorme dope tijden vs nu.

Even Googlen ;)
Nairo Quintana's climbing time 39:23 on Alpe d'Huez is the fastest since 2006 (Floyd Landis / Andreas Klöden 38:36)
Lees ook tijd van 39:25.

2004:13,8 km@8%---37:36---average speed 22.02 km/h(Lance Armstrong)
2003:13,8 km@8%---39:08---average speed 21.16 km/h(Iban Mayo)
2001:13,8 km@8%---38:03---average speed 21.76 km/h(Lance Armstrong)
1997:13,8 km@8%---36:53---average speed 22.45 km/h(Marco Pantani)
1995:13,8 km@8%---36:40---average speed 22.58 km/h(Marco Pantani)-RECORD
1994:13,8 km@8%---37:15---average speed 22.23 km/h(Marco Pantani)

[ Voor 128% gewijzigd door Vos op 25-07-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:35

Wom

Zijn klimtijd was 39.07. :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Dennism schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:23:
[...]

De tour van vorig jaar was zeker een goede kans geweest voor Quintana, al had ie natuurlijk wel de giro al in de benen die hij won. Door het uitvallen van Froome en Contador was het natuurlijk ook een beetje een onthoofde tour.

Voor de tour van volgend jaar word het natuurlijk weer afwachten, dit jaar was op papier natuurlijk een goed parcours voor Quintana door het gebrek aan tijdrit kilometers wat niet zijn sterkste punt is. Dit kan volgend jaar natuurlijk volledig anders zijn, we zullen het zien in oktober wanneer de rest van parcours gepresenteerd zal worden.
Maar altijd meer tijdrit kilometers dan dit jaar.

Ik hoop dat Gesink ziet hoe goed hij werkelijk is en volgend jaar echt een keer in topvorm is. Nu was hij goed, erg goed zelfs. Maar in topvorm en wat geluk kan hij op het podium rijden.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Dat is de 12e tijd en de snelste tijd sinds Landis in 2006 :) 2 jaar geleden deed hij 39.49 en Froome 40.55.
Gezien de talenten (en de gewoonten ;)) van Armstrong, Ulrich en Pantani mag je dat toch wel buitengewoon snel noemen. Ik betwijfel dat Froome meer had kunnen doen dan dit :) Die was ook al een halve minuut sneller dan 2 jaar terug.

[ Voor 9% gewijzigd door Makkelijk op 25-07-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Het is wel zeker snel ja, ook omdat het de één na laatste dag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Quintana moet morgen gewoon aanvallen met zijn ploeg.
1,12 is te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Ik vind dat je deze tour toch ook wel een beetje kan zien dat die GPS trackers niet altijd even handig zijn. De kijkers en de teams kunnen op internet precies zien wat het gat is tussen twee renners. En dat lijkt leuk, maar vandaag kon Froome constant op de hoogte gehouden worden van het exacte gat met Quintana.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Soldaatje schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:36:
Ik vind ook dat ze dat gewoon moeten doen... Dat niet aanvalsverdrag en dat op voorhand al vast champagne drinken onderweg vind ik echt belachelijk. Gewoon knallen met die beentjes!!!

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Niet door Quintana in een rit als morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Makkelijk schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:33:
Dat is de 12e tijd en de snelste tijd sinds Landis in 2006 :) 2 jaar geleden deed hij 39.49 en Froome 40.55.
Gezien de talenten (en de gewoonten ;)) van Armstrong, Ulrich en Pantani mag je dat toch wel buitengewoon snel noemen.
Mja, normaal ben ik niet zo van het 'doping' roepen, maar toch;
De rit van vandaag was kort, dit helpt gelukkig, maar als je kijkt naar de tijden die eerder zijn gereden.. tja. Hij rijdt dus 42 seconden sneller de berg op dan hij eerder heeft gedaan (wat ook al een zeer snelle tijd was), maar als je deze lijst erbij pakt wordt het toch allemaal wel verdacht hoor: Wikipedia: Alpe d'Huez

Bij de snelste 20 beklimmingen van de Alpe d'Huez zijn er daadwerkelijk 2 renners die niet betrapt zijn op doping, of minstens zwaar geimpliceerd. Dit zijn Sastre en Gianni Bugno (plus dan dus Quintana). Dat zijn toch echt niet de lijstjes waar je imo tussen wilt staan. Maar goed, nogmaals, het zal geholpen hebben dat de etappe zeer kort was.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
krvabo schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:17:
[...]

Mja, normaal ben ik niet zo van het 'doping' roepen, maar toch;
De rit van vandaag was kort, dit helpt gelukkig, maar als je kijkt naar de tijden die eerder zijn gereden.. tja. Hij rijdt dus 42 seconden sneller de berg op dan hij eerder heeft gedaan (wat ook al een zeer snelle tijd was), maar als je deze lijst erbij pakt wordt het toch allemaal wel verdacht hoor: Wikipedia: Alpe d'Huez

Bij de snelste 20 beklimmingen van de Alpe d'Huez zijn er daadwerkelijk 2 renners die niet betrapt zijn op doping, of minstens zwaar geimpliceerd. Dit zijn Sastre en Gianni Bugno (plus dan dus Quintana). Dat zijn toch echt niet de lijstjes waar je imo tussen wilt staan. Maar goed, nogmaals, het zal geholpen hebben dat de etappe zeer kort was.
Quintana is door zijn bouw al onvergelijkbaar met andere renners. Helemaal niet zo gek dat hij de snelste is. Ik wilde verder ook helemaal niks suggereren. Niemand weet trouwens hoe effectief bepaalde doping is dus het zou me niks verbazen als een cleane Pantani ook gewoon de snelste tijd op de Alpe had gehad.

De enorme snelheid en het verschil met zijn vorige snelste tijd op de Alpe geeft wel aan dat Quintana heel diep is gegaan vandaag. Mag ook wel in zijn positie ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 25-07-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 08:57
witeken schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:30:
Froome had al 2 minuten, dus hij had geen nood om vanaf het begin van de col aan te vallen. Hij ging op 6km. Quintana wilde geel dus was genoodzaakt zo vroeg mogelijk te gaan. Pas na een drietal van Valverde en bij de vierde van hemzelf raakte hij weg. Froome had maar één versnelling nodig om de Tour naar zijn hand te zetten.
Heeft hij in de tijdrit niet ook al wat tijd genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 07:51
Mag ik het zeggen, ja, ik mag het zeggen..

Wat een stumpers daar, met name in bocht 7, op de beklimming van de Alpe d'Huez. Wat een ongelooflijk josti volk. Nou, vind ik Tour du Jour al een programma met weinig inhoud maar werkelijk, aan de ene kant zie je dat daar dus het boegeroep en de auto van Sky bekogelen de normaalste zaak van de wereld is en men dat dus niet vind kunnen.. Waarom dan aandacht besteden aan die mongolen daar met hun bierfeestjes en carnaval?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
cbr600f4i schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:42:
Mag ik het zeggen, ja, ik mag het zeggen..

Wat een stumpers daar, met name in bocht 7, op de beklimming van de Alpe d'Huez. Wat een ongelooflijk josti volk. Nou, vind ik Tour du Jour al een programma met weinig inhoud maar werkelijk, aan de ene kant zie je dat daar dus het boegeroep en de auto van Sky bekogelen de normaalste zaak van de wereld is en men dat dus niet vind kunnen.. Waarom dan aandacht besteden aan die mongolen daar met hun bierfeestjes en carnaval?
Ik hoorde juist in het interview met Poels dat volgens Poels bocht 7 een van de weinige bochten waar dit jaar de supporters zich enigzins normaal gedroegen en de Sky mannen geen echte last hadden, en dat de fransen dit jaar een stuk erger waren dan de Nederlanders, iets dat ze vooraf niet hadden verwacht bij Sky en eigenlijk een beetje bang waren voor bocht 7
wienesroa schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:38:
[...]

Heeft hij in de tijdrit niet ook al wat tijd genomen?
Ja ik geloof een seconde of 20-30 uit mijn hoofd.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennism op 25-07-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Dennism schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:00:
[...]

Ik hoorde juist in het interview met Poels dat volgens Poels bocht 7 een van de weinige bochten waar dit jaar de supporters zich enigzins normaal gedroegen en de Sky mannen geen echte last hadden, en dat de fransen dit jaar een stuk erger waren dan de Nederlanders, iets dat ze vooraf niet hadden verwacht bij Sky en eigenlijk een beetje bang waren voor bocht 7
Wat ik bedoel is het mongolengehalte van de Nederlanders opzich. De auto van Sky is volgens Sky zelf daar bekogeld. Van mij mogen ze de beklimming van de Alpe sluiten voor publiek of in ieder geval alleen daar staan waar hekken zijn.

Voor de rest een leuke Tour, ik zet geen vraagtekens bij Froome want dan zou ik ze ook zetten bij de top 6 gezien het verloop. Een terechte winnaar dus.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
De Nederlandse bocht was niet zo Oranje als anders... er stond veel "ik ben geen Nederlander, maar de NL bocht is cool dus daar ga ik ook staan"-volk... niet dat die daar niet mogen staan, maar vond het oranje gehalte opvallend laag....

uitfluiten van Froom en Sky is te triest voor woorden... als Froom Frommage had geheten en verder precies hetzelfde had gereden was hij keihard toegejuicht door heel Frankrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ach, de media heeft veel invloed hierop gehad. Als je gewoon keek naar de odds bij een wedkantoortje dan was het overal ter wereld wel Froome, Quintana, Contador, Nibali. Maar in Frankrijk waarsschijnlijk niet, want heel Frankrijk leek er van te voren van overtuigd dat Pinot de tour ging winnen. Die man is zwaar overhyped vooraf. Sinds het moment dat duidelijk is dat Pinot de tour niet gaat winnen is de Franse wielerliefhebber niet meer echt voor rede vatbaar lijkt het ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Als je kijkt hoe de gemiddelde Fransoos reageert op Virenque of Jalabert, dat zegt al genoeg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Vos schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:27:
Als je kijkt hoe de gemiddelde Fransoos reageert op Virenque of Jalabert, dat zegt al genoeg ;).
Als je ziet hoevaak die vieze Voeckler in beeld is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mwa Pinot is toch wel meer dan een overhypte wielrenner en gelukkig doen wij Nederlanders niet aan overhypen, wij fluiten liever Iniesta uit omdat hij de winnende maakte in een wk-finale tegen ons. ;)
enchion schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:39:
[...]

Wat een niveau.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
enchion schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:39:
[...]

Een Voeckler die we anders de bergen over hebben zien vliegen en nu niets presteert. Dat de Fransen dat niet verdacht vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
cbr600f4i schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:53:
[...]

Een Voeckler die we anders de bergen over hebben zien vliegen en nu niets presteert. Dat de Fransen dat niet verdacht vinden.
Snap niet wat er direct verdacht aan is, als je zijn tours ziet zie je dat ie gemiddeld gezien over al zijn tours ergens rond de 60-70ste stek finished. Ook heb ik hem nog nooit echt de bergen zien opvliegen als een echte klimmer, natuurlijk had ie de 2 edities dat ie het geel pakte door mee te zitten in een ontsnapping, maar ook die tours was het echt aanklampen voor hem in de bergen en echt het maximale eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Voeckler is mijn held. Fantastische renner vind ik dat.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Dennism schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:29:
[...]

Snap niet wat er direct verdacht aan is, als je zijn tours ziet zie je dat ie gemiddeld gezien over al zijn tours ergens rond de 60-70ste stek finished.
Precies, het gemiddelde. Froome eindigt 'gemiddeld' rond de 1e plek. Et voila. Ik heb het hier over de Franse denkwijze he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 12:00
Master FX schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:57:
[...]

Ik vind ook dat ze dat gewoon moeten doen... Dat niet aanvalsverdrag en dat op voorhand al vast champagne drinken onderweg vind ik echt belachelijk. Gewoon knallen met die beentjes!!!
Dit vroeg ik mij van de week nog af. Stel nou dat er tussen de nr1 en 2 maar iets van 10sec vandaag zou staan. Wordt er dan ook echt niet aangevallen? Is er echt zo'n afspraak van we strijden tot de voor laatste dag en dan is het klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

SuperKneus schreef op zondag 26 juli 2015 @ 08:49:
[...]

Dit vroeg ik mij van de week nog af. Stel nou dat er tussen de nr1 en 2 maar iets van 10sec vandaag zou staan. Wordt er dan ook echt niet aangevallen? Is er echt zo'n afspraak van we strijden tot de voor laatste dag en dan is het klaar?
Zelfs 10s is niet evident in Parijs.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Laatst online: 29-07 11:23
Ik vind Voeckler een geweldige sportman. Hij presteert het om - ondanks dat het geen toprenner is zoals Froome, Sagan, Cavendish etc. - er in de Tour altijd het maximale uit te krijgen. Aanklampen, exact, maar wel in het geel. Geweldig.
Logisch dat hij van de (Franse) regie airtime krijgt. Stuk interessanter dan Wilco Kelderman.

Reken maar dat als er 10s tussen de nrs 1 en 2 zit er wel gestreden zou worden. Het parcours laat dat weliswaar niet toe.
Eigenlijk zou Parijs een lange tijdrit moeten zijn van 50 km of zo. Is niet zo leuk voor het publiek, maar dan blijft het klassement wel open.

[ Voor 28% gewijzigd door Witte op 26-07-2015 10:25 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Eind jaren 80 was de laatste rit een tijdrit. Is volgens mij maar 1 keer gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat was in 1989 ja, toen Greg LeMond met een (toen) speciale aerodynamische tijdritfiets Laurent Fignon (RIP!) op een 'traditionele' fiets versloeg en de Tour won met een voorsprong van net 8 seconden.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 26-07-2015 11:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
HIj maakt geen kans, Spurters ploegen alleen al kunnen dit veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
http://nos.nl/artikel/204...tour-de-france-rijdt.html
Politie schiet op auto die door dranghekken Tour de France rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Tankink is ook een held he, tijdens Alpe d'Huez had hij z'n dochter een cadeautje gegeven en een slokje bier gedronken. _O-

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
En dan hoor ik zojuist dat een of ander golftoernooi in zwitserland 4,5 ton voor de winnaar klaar heeft liggen... wat doet het wielrennen dan eigenlijk fout? of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:51
P.O. Box schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:08:
En dan hoor ik zojuist dat een of ander golftoernooi in zwitserland 4,5 ton voor de winnaar klaar heeft liggen... wat doet het wielrennen dan eigenlijk fout? of mis ik iets?
Prijzengeld tour de france

De winnaar in de tour krijgt ook 4.5 ton? Alleen is het bij het wielrennen (dacht ik) gebruikelijk dat al het prijzengeld van een team verdeeld werd onder alle renners/medewerkers.

Dat is bij golf natuurlijk anders aangezien dat een individuele sport is, waarbij een golfer zijn caddie/trainer inhuurt.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Puc van S. schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:12:
[...]

Prijzengeld tour de france

De winnaar in de tour krijgt ook 4.5 ton? Alleen is het bij het wielrennen (dacht ik) gebruikelijk dat al het prijzengeld van een team verdeeld werd onder alle renners/medewerkers.

Dat is bij golf natuurlijk anders aangezien dat een individuele sport is, waarbij een golfer zijn caddie/trainer inhuurt.
ja, de winnaar van de tour krijgt ook 4.5 ton.... maar dat vergelijk je nu met e.o.a. golftoernooitje in Zwitserland... Dit is DE tour de france... het grootste wielerevenement ter wereld... eerder vergelijkbaar met de Masters bij golf... en als je dan kijkt wat je voor een etappewinst krijgt (8000 euro), vind ik dat heel erg karig... m.i. moet er veel meer geld uit de Tour te halen zijn (of de organisatie doet dat al en steekt alles in zijn zak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Wielrenner krijgt ook gewoon salaris..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
St@m schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:21:
[...]

Wielrenner krijgt ook gewoon salaris..
ja, betaald door de sponsor... ik vind de verhoudingen met andere sporten in ieder geval scheef... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

P.O. Box schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:22:
[...]

ja, betaalt door de sponsor... ik vind de verhoudingen met andere sporten in ieder geval scheef... :)
Oke..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Laatst online: 29-07 11:23
Wat zou een Tem Dam op zijn belastingpapier bij 'inkomsten' moeten opgeven? Meer of minder dan een middenvelder van FC Twente?

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

In 2012 lag het gemiddeld salaris op ongeveer € 265.000,-. Ten Dam zal daar boven zitten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:20

wontcachme

You catch me? No you wont

Dat wordt nog wat met de etappe van vandaag als je net de dames hebt zien rijden. Regen, glad, vermoedelijk olie op de weg en valpartijen

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

De blauwe streep van Sky vervangen door een gele O-).

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
wontcachme schreef op zondag 26 juli 2015 @ 15:37:
Dat wordt nog wat met de etappe van vandaag als je net de dames hebt zien rijden. Regen, glad, vermoedelijk olie op de weg en valpartijen
Ik denk dat Sagan alsnog het geel gaat pakken als ik dat zo zie. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Koers wordt geneutraliseerd als in Parijs aankomen. Daarna alleen nog strijd voor de etappezege.

Bardet is de meest aanvallende renner geworden. Zit volgens mij wel iets van frans voordeel op :P

[ Voor 34% gewijzigd door Goron op 26-07-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mwah, Bardet vind ik best prima, die heeft toch best wel in wat aanvalsgroepen gezeten, en behoorlijk wat kilometers voorop gemaakt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is er ook bekend wie 2e is geworden in die rangschikking? Sagan heeft namelijk ook zijn kilometers in de kopgroep gemaakt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Ik zou inderdaad ook Sagan boven Bardet verkiezen, maar die heeft natuurlijk ook wel in wat ontsnappingen meegezeten. Het verschil is natuurlijk dat Sagan geen (echte) klimmer is, en Bardet wel. Het feit dat Sagan dan in heuvel/bergetappes in de ontsnapping gaat telt voor mij dan wel meer.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
krvabo schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:59:
Ik zou inderdaad ook Sagan boven Bardet verkiezen, maar die heeft natuurlijk ook wel in wat ontsnappingen meegezeten. Het verschil is natuurlijk dat Sagan geen (echte) klimmer is, en Bardet wel. Het feit dat Sagan dan in heuvel/bergetappes in de ontsnapping gaat telt voor mij dan wel meer.
Mijn voorkeur is ook Sagan maar Bardet buigt zijn slechte start om in een top10 en wint een etappe dankzij zijn aanvalswerk.
Andersom is trouwens onmogelijk, je krijgt geen strijdlust [punten?] door mee te doen in massasprints en als piepklein klimmertje nog levensgevaarlijk ook. :P
Sowieso een vooruitgang die strijdlust zoals die nu is, wellicht kan het wat transparanter allemaal.
Ach ja, het is niets meer dan een troostprijs.
Had mss ook wel een statement geweest om hem aan Froome te geven, fietsen met urine en spuug in je gezicht is ook behoorlijk strijdvaardig.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Goron schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:52:
Koers wordt geneutraliseerd als in Parijs aankomen...
Staat nog niet definitief vast toch? Van mij mag het hoor, daar niet van. Veel te gevaarlijk om in dit weer in Parijs nog voor iets anders dan de rit te gaan koersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Hoe traag rijden ze eigenlijk precies :O?

[ Voor 28% gewijzigd door witeken op 26-07-2015 17:38 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Heeft toch met uitstraling te maken. Uiteindelijk moet het geld opgebracht worden door sponsors en die willen hun uitgaven uiteindelijk toch weer terug zien in hun omzet en winst. Blijkbaar gaat dat in golf en bijvoorbeeld F1 toch beter dan in het wielrennen.

Heeft verder niks met de zwaarte of schoonheid van de sport te maken. In de meeste sporten is sowieso geen droog brood te verdienen. En veel wielrenners hebben natuurlijk gewoon een salaris. Golfers en tennissers en zo moeten leven van hun prijzengeld, en dat lukt ook alleen de echte toppers, de rest moet geld meebrengen.

Maar goed, lekker boeien verder wie wat en hoeveel verdient, daar kijk ik niet voor.
witeken schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:37:
Hoe traag rijden ze eigenlijk precies :O?
Ik denk niet dat jij het op je fietsje langer dan een minuut bijhoudt. Het ziet er langzaam uit, maar dat zal toch nog wel 35 km/h zijn. Wordt straks nog wel anders, als ze gaan sprinten. Dat gaat al gauw met het dubbele, al weet ik niet of dat in dit weer ook zo hard kan.

Nu definitief neutraliseren na de eerste doorkomst trouwens. Verstandig besluit.

[ Voor 21% gewijzigd door Fiber op 26-07-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Fiber schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:41:
Ik denk niet dat jij het op je fietsje langer dan een minuut bijhoudt.
* Mompelt iets met meewind, redelijke conditie en in wiel zitten.
Nu definitief neutraliseren na de eerste doorkomst trouwens. Verstandig besluit.
Nu lijkt het toch al redelijk droog, maar goed.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij die neutralisatie. Goed omdat je niet moet willen dat de helft omgaat zoals bij de dames en het verdomd zuur zou zijn als je je 3 weken de pleuris fietst en dan door een natte glibberige klinkerstraat met rubber en olie valt en je klassementsplek kwijt bent.

Maar aan de andere kant horen matige omstandigheden ook bij een etappekoers. Ze vriezen niet dood op een berg en hebben zelf in de hand op welke manier ze die rondjes afleggen. De mannen die de ritzege willen zullen ook door moeten trekken. En Van der Breggen kon ook een paar keer rond zonder om te gaan, terwijl het met bakken uit de hemel viel.

Het is, nog meer dan normaal, een poppenkast geworden zo, das wat mij betreft jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Het was wel op initiatief van het peleton/Contador, en traditioneel vallen er toch geen verschillen in het klassement in Parijs.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Bundin schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:06:
Het is, nog meer dan normaal, een poppenkast geworden zo, das wat mij betreft jammer.
Vind het ook onnodig, ook omdat Froome het persoonlijk ging vragen.

Organisatie maakt deze beslissing, niet een renner.

En verder misschien de proloog in 40 graden ook maar niet tellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bundin schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:06:
[...]

Nee hoor, het gaat nu om waar het in principe altijd om draait in de laatste rit: De ritwinst op de Champs- Élysées. Zonder dat de klassementsmannen nog in de weg gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

OK, Bel voor de laatste ronde... :)

Rohan Dennis en Van Bilzen op een kleine voorsprong. Zal toch wel een massasprint worden, maar je weet nooit...

[ Voor 62% gewijzigd door Fiber op 26-07-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Fiber schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:28:
OK, Bel voor de laatste ronde... :)

Rohan Dennis en Van Bilzen op een kleine voorsprong. Zal toch wel een massasprint worden, maar je weet nooit...
Er is maar 1 Vino. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Stond daar nou een mafketel op de weg in de bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Die van Trek lag er niet lekker bij...

En gewoon weer Greipel voor z'n vierde overwinning in de sprint... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 55% gewijzigd door Fiber op 26-07-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:41
verkeerde topic

[ Voor 187% gewijzigd door Red Baron op 26-07-2015 19:40 ]

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Allemaal voorzichtig, voorzichtig, voorzichtig en dan aan de finish alleen aandacht voor de winnaars en niet voor de Trek renner die gevallen is.

Beetje fashionable hypocriet imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

enchion schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:46:
Allemaal voorzichtig, voorzichtig, voorzichtig en dan aan de finish alleen aandacht voor de winnaars en niet voor de Trek renner die gevallen is...
Het viel uiteindelijk mee geloof ik...

OK, Nou vraag ik me al de hele Tour af: Wie is die gozer in die gele broek op Eurosport bij Greg Lemond...? O-)

LOL @ Lotto Jumbo ploeg & Dione de Graaff _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Fiber op 26-07-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Fiber schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:14:
[...]

Nee hoor, het gaat nu om waar het in principe altijd om draait in de laatste rit: De ritwinst op de Champs- Élysées. Zonder dat de klassementsmannen nog in de weg gaan rijden.
Misschien ieder jaar maar neutraliseren en accepteren dat het een koers met 20 etappes is. Dan kan de poppenkast op zondag voor het vermaak van de renners, vermaak van het publiek en de commerciële belangen gewoon doorgaan maar hoeven de renners "hun leven niet meer te wagen", zoals het omschreven werd daarnet in een interviewtje. Het was immers "lekker relaxed zo".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Van mij mag het. Maar als het gewoon droog is hoeft dat ook weer niet per se. Dan is het is gewoon een sprint etappe, zoals er wel meer zijn en die het klassement meestal ook niet op z'n kop zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Als je als kijker gewoon uitgaat van 20 etappes + 1 etappe van 10km dan kan je laatste etappe ook gewoon genieten ;).

[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 26-07-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Vos schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:57:
Als je als kijker gewoon uitgaat van 20 etappes + 1 etappe van 10km dan kan je laatste etappe ook gewoon genieten ;).
Kan zeker genieten van de laatste etappe, deze ook, ook al waren ze vaker iets harder.

Ik vind dat stomme gedoe met onofficiele afspraken elk jaar bij deze etappe aleen zo`n onzin, maak op voorhand een keuze en blijf daarbij.

In de bergen zijn ze ook gewoon met 90km/u van een gevaarlijke en natte berg afgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
Smultie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:34:
Ja dat zag ik ook. Was een gozer in een wit kleed ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

CFC-Mathijs schreef op maandag 27 juli 2015 @ 07:52:
[...]

Ja dat zag ik ook. Was een gozer in een wit kleed ofzo?
Dacht te zien dat het een vrouw was verkleed als engel met een tekst op haar kleding. Gelukkig dat de regie er geen aandacht aan schonk, maar gevaarlijk was het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 21:46
Sagan, geniaal

[Video: https://gfycat.com/FreeDirectInchworm]
Smultie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:34:
Ja: http://gfycat.com/RequiredAbleClingfish :/

[ Voor 60% gewijzigd door LongBowNL op 27-07-2015 11:03 . Reden: Mafketel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
Wom schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:14:
[...]

Dacht te zien dat het een vrouw was verkleed als engel met een tekst op haar kleding. Gelukkig dat de regie er geen aandacht aan schonk, maar gevaarlijk was het wel.
Ja echt bizar. Zie ook deze tweet van Sep Vanmarcke: https://mobile.twitter.co...25609659005714432/photo/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
om nog even de geldprijzenpot er bij te pakken:
1. Team Sky: 556.630 euro
2. Team Movistar: 442.080 euro
3. Tinkoff-Saxo: 176.350 euro
4. Astana: 112.950 euro
5. AG2R-La Mondiale: 95.330 euro
6. Lotto-Soudal: 75.520 euro
7. Giant-Alpecin: 65.810 euro
8. Etixx-Quick Step: 63.310 euro
9. BMC Racing Team: 52.910 euro
10. MTN-Qhubeka: 52.440 euro
11. FDJ: 44.960 euro
12. Europcar: 44.150 euro
13. LottoNL-Jumbo: 41.360 euro

Dus voor 3 weken fietsen krijgt de winnaar een half miljoen euro.
Dat verdient PSV met 1 gelijkspelletje in de groepsfase van de ChampionsLeague.

Zo'n groot evenement als de tour... ik blijf het vreemd vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

PSV zal ook meer kosten hebben en die groepsfase halen ze ook niet elk jaar. En uiteindelijk komt het toch neer op wat de sponsor er voor terug krijgt, en dat zal bij de CL wellicht toch nog wat meer zijn dan bij de TdF...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:03
Winnaar van Roland Garros strijkt in z'n 1-tje 1.8 miljoen euro op en Team Sky wint ook niet elk jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Wellicht heeft het ook te maken dat er weinig opbrengst uit kaartverkoop komt ?

Toch staat wielrennen in de top 10 van best betaalde sporten volgens dit artikel. (al twee jaar oud)

Maar dan moet je wel met je gezicht op wat reclame zuilen willen verschijnen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:28
P.O. Box schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:57:

Dus voor 3 weken fietsen krijgt de winnaar een half miljoen euro.
Dat verdient PSV met 1 gelijkspelletje in de groepsfase van de ChampionsLeague.

Zo'n groot evenement als de tour... ik blijf het vreemd vinden...
misschien is het voetballen overpriced ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
monkel schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:13:
[...]

Schrap dat 'misschien' maar.... hopeloos overprijsde sport, zolang daar spelers voor tientallen miljoenen verkocht worden, en spelers miljoenen per jaar verdienen om met zijn 22-en achter een propje leer aan te sjezen, heeft dat weinig met realiteit meer te maken.

Wielrenners verdienen behoorlijk goed, het is één van de beter verdienende sporten, zoals hierboven ook al aangegeven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Laatst online: 22-08 17:49
monkel schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:13:
[...]

Zou je denken hahaha daar moeten die jochies van 21 minstens een miljoen vangen anders zijn ze ontevreden en dan maakt het nog niet eens uit of ze spelen/presteren of niet ;-)

Kan iemand mij uitleggen waarom in de Hollandse bocht (7) op de de Alpe d'Huez de Nederlandse supporters zo deden tegen Sky? Ik dacht dat we "slimmer" waren dan hoe de Fransen reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nederlandse wielersupporters staan ook niet echt heel goed bekend hoor (tenzij je 'dronken lallend langs de weg, renners klappen op de rug gevend' positief vind) ;)

Paar jaar terug ook zo'n akkefietje dat ze zich misdroegen. Was dat ook niet op de Alpe d'Huez toen? Not sure though....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 10:48
Ha, toch nog een klassement gevonden dat gewonnen is door een Nederlander.

Als je kijkt naar de gemiddelde klassering in de etappes is Gesink gemiddeld op de 19,6e plek geëindigd, het beste van iedereen die de tour uit heeft gereden. 2e is Valverde met de 22,9e plek

Hoera dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
rik86 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:18:
Ha, toch nog een klassement gevonden dat gewonnen is door een Nederlander.
Ik heb er nog één voor je: het boeteklassement is gewonnen door LottoNL-Jumbo ;)

Zie http://www.nu.nl/wielrenn...assement-tour-france.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

En nog een prijs ;)
Robert Gesink is de meest constante renner in de Tour de France van de afgelopen 25 jaar. De kopman van LottoNL-Jumbo eindigde vandaag bij de eerste 36 renners, en daarmee neemt hij het record over van Jan Ullrich. Dit vond ProCyclingStats uit.
http://www.wielerflits.nl...ansen.html/comment-page-1

[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 28-07-2015 21:47 ]

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste