All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
16:51 Alles weer samen.
[ Voor 18% gewijzigd door voske op 06-07-2015 16:52 ]
Be yourself, no matter what they say ...
Vlak na de crash stond Cancellara even met de dokter (??) denk ik... daarbij kreeg ik de indruk dat je Cancellara op dat moment niet moest vragen met welke ronde hij bezig was, want hij had waarschijnljik Nieuw Zeeland geantwoord ofzo... (let wel: MIJN INTERPRETATIE)RoD schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:04:
Dat wordt zometeen nog wel vuurwerk op de muur. Cancellera zakt er overigens helemaal doorheen, dat lijkt wel afgelopen te zijn. Jammer.
Yup.... Ook voor Dumoulin, ben er gewoon een beetje sneu van...RoD schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:04:
Dat wordt zometeen nog wel vuurwerk op de muur. Cancellera zakt er overigens helemaal doorheen, dat lijkt wel afgelopen te zijn. Jammer.
Afijn... We gaan weer door.
Cogitationis poenam nemo patitur
Vervelender nog, met al die schade (Kelderman, ten Dam, Kruijswijck hebben allen al op de grond gelegen) in de LottoNL-Jumbo ploeg gaat dat volgende week een hele vervelende ploegentijdrit worden voor Gesink. Dat kan hem zomaar eens minuten en uiteindelijk een goede eindklassering gaan kosten.Beltoni schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:40:
Kelderman is na dag 2 al gedegradeerd tot knecht. Paar dagen doorkomen en dan Gesink helpen in de bergen.
Ja dat gaat zeker lastig worden. Ach, het is ook een tijd geleden dat ze echt wat hebben laten zien. Mollema en van Dam konden samen prima meekomen maar meer was het ook niet. Hopen dat Boom dan maar gaat knallen morgen want ik verwacht weinig spektakel deze tour. Dit terwijl we na Frankrijk toch de meeste renners hebben aangeleverd.Sleepie schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:16:
[...]
Vervelender nog, met al die schade (Kelderman, ten Dam, Kruijswijck hebben allen al op de grond gelegen) in de LottoNL-Jumbo ploeg gaat dat volgende week een hele vervelende ploegentijdrit worden voor Gesink. Dat kan hem zomaar eens minuten en uiteindelijk een goede eindklassering gaan kosten.
Ik had al zoiets: zie ik dit nu goed??Goron schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:23:
Saxo renner gaat rechtdoor in een bocht
Zag er wel grappig uit.
[ Voor 14% gewijzigd door Goron op 06-07-2015 17:31 ]
Goeie vraag. Waar zat Martin?voske schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:30:
Rodriguez wint. Froome geel?
Tom had sowieso gewonnen dat weet elke Nederlander.Robkazoe schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:32:
Op 30 seconden kwamen mannen als Contador en Gesink binnen, tweede was Froome volgens mij. Tom riep nog voor de etappe dat het wel mogelijk was om wat seconden goed te maken maar dat je nooit 30 seconden op de Muur kwijt kon raken. Als zelfs Contador dat gebeurt, dan was het Tom waarschijnlijk ook niet gelukt.
Lijkt er op.voske schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:30:
Rodriguez wint. Froome geel?
Prachtige finale. Dat zeker.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wat imho een hoofdreden is dat ik vind dat een ploegentijdrit niet hoort in een grote ronde.Sleepie schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:16:
[...]
Vervelender nog, met al die schade (Kelderman, ten Dam, Kruijswijck hebben allen al op de grond gelegen) in de LottoNL-Jumbo ploeg gaat dat volgende week een hele vervelende ploegentijdrit worden voor Gesink. Dat kan hem zomaar eens minuten en uiteindelijk een goede eindklassering gaan kosten.
Je straft daarmee goede renners die in een mindere ploeg zitten.
How do you save a random generator ?
Wauw, dan zal die Martin balen zegArtjuh schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:35:
Froome in het geel, Martin op 1 seconde...
Wel aardig zo, Froome moet dan nu al het geel gaan verdedigen.
Die worden dan sowieso wel "gestraft". Zonder goeie ploeg om je heen ga je het bijzonder zwaar krijgen.enchion schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:35:
[...]
Wat imho een hoofdreden is dat ik vind dat een ploegentijdrit niet hoort in een grote ronde.
[ Voor 43% gewijzigd door RoD op 06-07-2015 17:36 ]
Ik vind een ploegentijdrit altijd erg gaaf, maar dan wel aan het begin van de ronde.enchion schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:35:
[...]
Wat imho een hoofdreden is dat ik vind dat een ploegentijdrit niet hoort in een grote ronde.
Helemaal mee eens. En dan ook nog eens als 9de ritenchion schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:35:

Slaat echt nergens op.
Dat zal niet zo moeilijk worden denk ik.RoD schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:35:
[...]
Wauw, dan zal die Martin balen zeg
Wel aardig zo, Froome moet dan nu al het geel gaan verdedigen.
[...]
Die worden dan sowieso wel "gestraft". Zonder goeie ploeg om je heen ga je het bijzonder zwaar krijgen.
Die gast is best goed.
Toch vind ik het altijd wel een prachtig spektakel. Gewoon niet te lang maken zodat de verschillen niet heel groot worden.enchion schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:35:
[...]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ze mogen van mij ook wel wat dingen veranderen waardoor individuele renners meer invloed hebben. De oortjes gaan nooit verdwijnen maar ik denk wel dat het wel goed zou zijn voor de sport, maar vooral voor de tv-kijker. Kleinere teams, een mannetje of 6 en dan inderdaad geen ploegentijdrit of een hele korte van 10-15km.enchion schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:35:
[...]
[ Voor 16% gewijzigd door voske op 06-07-2015 17:43 ]
Dat komt vooral door onze Nederlandse rit gisterenvoske schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:42:
Verschillen zijn toch al groot: Nibali op 1m38 van Froome, Quintana op 1m56, Péraud op 2m07, Pinot op 2m58.
Oh Peraud en Pinot zijn er wel doorheen gezakt vandaag
[ Voor 9% gewijzigd door Goron op 06-07-2015 17:46 ]
[ Voor 86% gewijzigd door voske op 06-07-2015 17:48 ]
Ik heb wel het idee dat de etappes nu in de eerste week wat leuker zijn dan vroeger. Toen was het allemaal breed en vlak en elke dag sprinten. Gisteren mooie aankomst op Neeltje Jans, vandaag op de muur en morgen weer kasseien.
Overigens blijken veel renners het niet eens te zijn met het neutraliseren.
[ Voor 9% gewijzigd door Erapaz op 06-07-2015 17:58 ]
Voor de spanning minder leuk natuurlijk maar wel een beetje ironisch dat juist de Franse "klimmertjes" bij de grootste slachtoffers horen terwijl de geruchten gingen dat er juist zo weinig tijdrit kilometers in de Tour zaten om hun te bevoordelen.Goron schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:45:
[...]
Dat komt vooral door onze Nederlandse rit gisteren
Oh Peraud en Pinot zijn er wel doorheen gezakt vandaag
Voor die 3, Pinot, Peraud en Bardet, vrees ik dat daar morgen nog wel wat bij komt.
Voor mij hoeft een tijdrit trouwens ook niet echt, is voor mij meestal de 3e rustdag.
Benieuwd morgen of Nibali dan wel wat heeft aan z'n Nederlandse ploeggenoten, of Sep z'n zo gegunde overwinning kan pakken en de strijd om geel tussen Van Avermaet en Martin.
Vorig jaar regen en nu stof, benieuwd naar het slagveld.
Only fools are enslaved by time and space.
Ik vind Gesink eigenlijk altijd tegenvallen, hij word constant de hemel in geprezen maar komt altijd tekort als het er echt toe doet. Momenteel doet hij het nog aardig, maar ik verwacht dat hij niet hoog zal eindigen in het klassement.RoD schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:30:
Nou, Mollema en Gesink hebben het goed gedaan. Dat is een kleine opsteker.
Misschien dat als er 1 of meer teams met een belangrijke klassementsrenner of fransman nog maar 2 renners over heeft dat de organisatie eens een keer wakker wordt.Sleepie schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:37:
[...]
Helemaal mee eens. En dan ook nog eens als 9de rit![]()
![]()
Slaat echt nergens op.
Ploegentijdrit vind ik ook schitterend, op de olympische spelen, op het wk, op de velodrome, maar niet in een grote ronde.
Als het dan toch "moet" in een grote ronde, laat bv dan de tijd alleen tellen voor het ploegenklassement.
Zat trouwens net te denken dat als de ploegenprestatie meer geaccentueerd zou worden, en de beloning ook een stuk hoger zou zijn, dat misschien als motivator zou kunnen dienen om meer beschermende kleding aan te trekken vanuit de ploegleiding.
Ik heb mijn verwachtingspatroon van Gesink al heel lang geleden bijgesteldmastersphinx schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:36:
[...]
Ik vind Gesink eigenlijk altijd tegenvallen, hij word constant de hemel in geprezen maar komt altijd tekort als het er echt toe doet. Momenteel doet hij het nog aardig, maar ik verwacht dat hij niet hoog zal eindigen in het klassement.
De hemel in geprezen? Er wordt door de gemiddelde Nederlander op geen renner meer gezeken dan op Gesink.mastersphinx schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:36:
[...]
Ik vind Gesink eigenlijk altijd tegenvallen, hij word constant de hemel in geprezen maar komt altijd tekort als het er echt toe doet. Momenteel doet hij het nog aardig, maar ik verwacht dat hij niet hoog zal eindigen in het klassement.
Het probleem is het verwachtingspatroon. Na een goede ronde werd van hem gelijk een potentiële winnaar gemaakt. Beetje het Nederland probleem.
En dan wordt hij ook nog mentaal zwak genoemd. Als je weet wat hij allemaal meegemaakt heeft...
Qua potentie (cijfers) is hij het grootste talent in jaaaaren. Waarom hij dit niet kan laten zien in races is een goed vraagstuk. Althans niet vaak genoeg.
[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 06-07-2015 19:34 ]
Gesink is gewoon en prima ronderenner en heeft genoeg op z'n palmares waar menig ronderenner jaloers op is.mastersphinx schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:36:
[...]
Je moet daarnaast eens een lijstje gaan maken van wat die jongen heeft meegemaakt in z'n privéleven.
Ik snap echt niet dat een groot publiek hem altijd maar weer neerzet als een niet winnaar omdat hij zo uit z'n ogen kijkt of dat hij niet met druk/stress om zou kunnen gaan.
Lees voor de aardigheid z'n palmares eens door en bedenk je dan vooral wat daar nog bij had kunnen staan zonder een dubbele beenbreuk, hartritme stoornis, overlijden vader, de complicaties rondom de geboorte van zijn kind om maar wat te noemen.
Dat hij er nog steeds staat ondanks alle pech en leed toont wat mij betreft enorm veel karakter.
Wij Nederlanders staan er wel bekend om om talenten enorm op te hemelen en dan neer te zabelen als het wat minder gaat.
Altijd behoorlijk vermoeiend die kritiek.
Kijk naar Mollema, 2 jaar geleden was dat nog zo'n frisse nuchtere jongen en gaat voor het grote geld naar Trek en als het eens wat minder gaat dan ziet hij er ineens ook niet uit als een winnaar.
Met Vos dus.
Only fools are enslaved by time and space.
Begrijp me niet verkeerd, ik probeer geenszins Gesink af te zeiken en ja hij is ook een prima renner getuige het feit dat hij 4e werd in 2010 geloof ik?LoneRanger schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:37:
[...]
Gesink is gewoon en prima ronderenner en heeft genoeg op z'n palmares waar menig ronderenner jaloers op is.
Je moet daarnaast eens een lijstje gaan maken van wat die jongen heeft meegemaakt in z'n privéleven.
Ik snap echt niet dat een groot publiek hem altijd maar weer neerzet als een niet winnaar omdat hij zo uit z'n ogen kijkt of dat hij niet met druk/stress om zou kunnen gaan.
Lees voor de aardigheid z'n palmares eens door en bedenk je dan vooral wat daar nog bij had kunnen staan zonder een dubbele beenbreuk, hartritme stoornis, overlijden vader, de complicaties rondom de geboorte van zijn kind om maar wat te noemen.
Dat hij er nog steeds staat ondanks alle pech en leed toont wat mij betreft enorm veel karakter.
Wij Nederlanders staan er wel bekend om om talenten enorm op te hemelen en dan neer te zabelen als het wat minder gaat.
Altijd behoorlijk vermoeiend die kritiek.
Kijk naar Mollema, 2 jaar geleden was dat nog zo'n frisse nuchtere jongen en gaat voor het grote geld naar Trek en als het eens wat minder gaat dan ziet hij er ineens ook niet uit als een winnaar.
Met Vos dus.
Maar ik hoor rondom mij en ook op tv vaak de grote verwachtingen die men van Gesink heeft, en dat kan hij gewoon nooit waarmaken.
Verder vind ik hem ook totaal niet raar uit de ogen kijken, als persoon vind ik hem juist een zeer sympathieke vent, we moeten alleen niet te veel van hem verwachten ( de verwachtingen zijn misschien oneerlijk hoog ) maar die maakt hij nooit waar.
Dat eeuwige aanklampen om er vervolgens af te moeten als de echte klassementsrijders gaan kennen we nu wel.

https://twitter.com/f_cancellara/status/618135375576461312
Een mecanicien van Orica-Greenedge die na de valpartij ter plaatse kwam, droeg een GoPro. De beelden zijn hier te vinden: https://youtu.be/7raIxrzodt4
[ Voor 50% gewijzigd door voske op 06-07-2015 21:39 ]
Hij stond erbij alsof hij een beetje rugpijn had na een moeilijke nacht. En dan gebroken ruggewervels... wat een bikkelGoron schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:23:
Cancellara is ook weg, had twee gebroken ruggewervels![]()
https://twitter.com/f_cancellara/status/618135375576461312
@1:02 Ten Dam met zijn schouder uit de kom. Je ziet Ten Dam ook echt keihard op die schouder neerkomen op de beelden van die valvoske schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:35:
Impey gaat morgen ook niet meer van start vanwege een gebroken sleutelbeen.
Een mecanicien van Orica-Greenedge die na de valpartij ter plaatse kwam, droeg een GoPro. De beelden zijn hier te vinden: https://youtu.be/7raIxrzodt4
@3:25 ook leuk als die mecanieker eindelijk met zijn fiets komt: "ah, it's about time"
[ Voor 9% gewijzigd door Jay-P op 06-07-2015 21:54 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Die beelden geven mij een gevoel van.
Yes, i know you in big pain, but i give you new bike, you now happy yes, you go ride bike yes.
Beetje surreeel, en belachelijk hoe snel hij rent/navigeert met dat materieel.
Maar ik snap de kritiek op Mollema en Gesink wel, men is 40 jaar na het tijdperk Raleigh niet meer bereid om genoegen te nemen met minder dan niveau Froome/Contador/Quintana. En terecht, Mollema 2 jaar terug 6e zien worden, Gesink daarvoor 5e, ja het was gaaf, maar nu ligt de later hoger dan dat, minimaal een podiumplaats mag best eens hoor.
[ Voor 16% gewijzigd door Sjah op 07-07-2015 00:32 ]
Benieuwd wie vanavond in het geel staat na de kasseien. Van Avermaet?
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Wiens schuld is het dat hij de verwachtingen niet waarmaakt? Misschien moeten we eens stoppen die veel te hoge verwachtingen te stellen. Persoonlijk heb ik helemaal niet zoveel verwachtingen van Gesink. Hij is er lang uit geweest, laat em eerst maar eens weer onbevangen een koers rijden.mastersphinx schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:51:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, ik probeer geenszins Gesink af te zeiken en ja hij is ook een prima renner getuige het feit dat hij 4e werd in 2010 geloof ik?
Maar ik hoor rondom mij en ook op tv vaak de grote verwachtingen die men van Gesink heeft, en dat kan hij gewoon nooit waarmaken.
Verder vind ik hem ook totaal niet raar uit de ogen kijken, als persoon vind ik hem juist een zeer sympathieke vent, we moeten alleen niet te veel van hem verwachten ( de verwachtingen zijn misschien oneerlijk hoog ) maar die maakt hij nooit waar.
Dumoulin mag in staat geacht worden zo rond de plek van Gesink/Van Avermaet te eindigen op de Muur, en dat was voldoende geweest.
Blijft doodzonde. Een buitenkans, en wie zegt dat je zo'n kans ooit nog krijgt?
Wat te denken van Tony Martin, nog steeds geen geel terwijl hij al jarenlang wereldtop tijdrijder is. Die is nu 30, zal zich ook verbijten van alle gemiste kansen.
En dat gezeik op Gesink.. tsja, als hij had kunnen doorgroeien of zijn niveau kunnen houden van 2009/2010 had ie best wel eens podium Tour kunnen rijden. Na een dubbele beenbreuk en een hartritmestoornis is dit gewoon niet meer reeël om dit te verwachten. Hij mist namelijk jarenlang aan doorgroei en heeft na zijn beenbreuk meer spiermassa waardoor hij beter is gaan tijdrijden maar nu te zwaar is om te klimmen zoals voorheen. Randje top 10 Tour is zijn absolute maximum nu. En dan moet alles wel blijven meezitten.
Zolang je die verwachtingen hebt kan het ook niet tegenvallen.
Helaas weet het 'tourvolk' niet beter en zijn de meeste Nederlanders over het algemeen behoorlijke successupporters die afhaken zodra het wat minder gaat. Het zijn geen supporters.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=NX_4kbhdcUM]
[ Voor 21% gewijzigd door Goron op 07-07-2015 12:51 ]
Klopt, maar dat had volgens mij niks met de valpartij te maken, hij had een infectie volgens het medisch bulletin.voske schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:29:
Naast Impey en Cancellara is ook Schillinger niet meer opgestapt vandaag.
Ziekenboeg op dit moment:
Zie http://www.wielerflits.nl...tappe.html/comment-page-1Laurens ten Dam – Schouder uit de kom
Ramon Sinkeldam – Beschadigde elleboog (hechtingen)
Wilco Kelderman – Diverse schaafwonden
Michael Matthews – Gekneusde ribben
Johan Vansummeren – Letsel aan rechterknie en elleboog. Diverse schaafwonden
Greg Henderson – Gebroken rib
Daniel Oss – Snijwonden in het gezicht en gekneusde pols
Michal Golas – Diverse schaafwonden en gekneusde schouder
Rigoberto Uran – Kneuzing in de onderrug en een pijnlijk bekken
Rui Costa – Kneuzingen aan het linkerbeen
Filippo Pozzato – Kneuzing aan de knie
Mathias Frank – Letsel aan de rechter elleboog
Nicolas Edet – Diverse schaafwonden
Jose Mendes – Gekeusde knie
Dominik Nerz – Gekneusde rib
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 07-07-2015 14:18 ]
Dacht dat deze al een jaar of 2 voor een wedstrijd als Parijs-Roubaix gebruikt wordt. Al dacht ik dat niet iedereen hier even graag mee rijdt.Fiber schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:17:
Ik zag op Eurosport speciale fietsen voor deze rit langskomen van Team Sky met vering er in. Wist niet dat dat al in racefietsen toegepast werd...
Had ik niet meegekregen, maar na die grote valpartij en vóór de neutralisatie was er ook nog een valpartij met 8-10 man (1:19), wat de noodzaak van die neutralisatie nog eens onderstreept.
Op 1:12 is het volgens mij de grote valpartij.Artjuh schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:45:
Nog een GoPro filmpje van gisteren: YouTube: 2015 Tour de France, Stage 3: Ride With Velon/GoPro
Had ik niet meegekregen, maar na die grote valpartij en vóór de neutralisatie was er ook nog een valpartij met 8-10 man (1:19), wat de noodzaak van die neutralisatie nog eens onderstreept.
Lantaarnpaal rechts en je ziet Ten Dam zitten. (geel lotto pak)
Tjonge het is ook nog eens aardig bergafwaarts dus waar ze vielen, dat was me eerder nog niet opgevallen.Artjuh schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:45:
Nog een GoPro filmpje van gisteren: YouTube: 2015 Tour de France, Stage 3: Ride With Velon/GoPro
Op de facebook pagina van Lotto-Jumbo staat ook een filmpje over de fiets die Sep Vanmarcke vandaag gebruikt.Grompie schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:22:
[...]
Dacht dat deze al een jaar of 2 voor een wedstrijd als Parijs-Roubaix gebruikt wordt. Al dacht ik dat niet iedereen hier even graag mee rijdt.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Vals plat naar beneden, zoals ze het bij de NOS noemen.Goron schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:09:
[...]
Tjonge het is ook nog eens aardig bergafwaarts dus waar ze vielen, dat was me eerder nog niet opgevallen.
In Rotterdam sprintten ze wel mee, dus zal eerder met vorm van de dag te maken hebben.Ambianz schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:49:
waarom sprinten bouhanni en kristoff niet mee met de tussensprint? sparen die echt alles voor de eindsprint of kunnen ze gewoon niet mee?
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
En ze vallen weer als dominostenen...
[ Voor 19% gewijzigd door Fiber op 07-07-2015 16:29 ]
Yep, valpartijtje.Fiber schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:28:
Oeps, er lijken een paar druppels regen te komen en dan kan het wel eens glad worden...
Zo klaar dat hij Westra er meteen afrijdt
[ Voor 52% gewijzigd door Goron op 07-07-2015 16:44 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Virussen? Scan ze hier!
Ja we hadden eigenlijk een flinke regenbui nodig vandaag.Goron schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:30:
Beetje een anticlimax zo.
Dan was het een stuk interessanter geworden denk ik zo maar.

Die wil wat sneller onder de douche...
[ Voor 70% gewijzigd door Fiber op 07-07-2015 17:37 ]

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
btw als ze vaker kasseien willen doen moeten ze eigenlijk wat langere stroken hebben imho, vandaag was de functie van de steentjes eigenlijk niks anders dan een groter risico op vallen, wat gelukkig erg meeviel.
En Gesink die op koers blijft. Voor het klassement hebben we toch nog 2 leuke troeven....
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Gewicht is niet echt het probleem, op zo'n vlakke rit maakt dat in weze niet uit. Het gaat er vooral om dat steverige (anti lek) banden stugger zijn. Hierdoor maken ze minder constant contact met het wegdek. Nadelen, bij dezelfde druk lopen ze zwaarder, bij de benodigde hogere druk zijn ze oncomfortabeler en ook minder stabiel. Dun, soepel rubber loopt het best qua rolweerstand en dat scheelt echt merkbaar. Het is nauwelijks verenigbaar en toch zie je dat ze op steverige banden rijden dus er is wel een kleine verbetering t.o.v. normale ritten.Roamor schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:31:
Toch blijf ik het frappant vinden dat die fietsen vele duizenden euro's aan onderzoek kostten; en dat er toch nog geen oplossing is voor lekke banden. Antilek banden zijn er genoeg, maar te zwaar voor het peloton. Of zijn er beperkingen aan het rubber dat men gebruikt? Moet de band überhaupt van rubber zijn?
Op de kasseien gaan ze ook weer voor lagere druk (vaak rond de 4 bar). dit is veiliger, comfortabeler en niet langzamer op oneffen ondergrond. Dit vergroot echter ook weer de kans op een stootlek tegen een lastig liggende kassei, zou goed kunnen dat dat vandaag een aantal renners is overkomen.,
[ Voor 19% gewijzigd door Makkelijk op 07-07-2015 19:48 ]
Viel me gisteren op dat tijdens de regen er echt heel veel mensen lek reden, is daar nog een reden voor dat als het nat is er mensen meer lek rijden of is dat puur toeval?Makkelijk schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:45:
[...]
Gewicht is niet echt het probleem, op zo'n vlakke rit maakt dat in weze niet uit. Het gaat er vooral om dat steverige (anti lek) banden stugger zijn. Hierdoor maken ze minder constant contact met het wegdek. Nadelen, bij dezelfde druk lopen ze zwaarder, bij de benodigde hogere druk zijn ze oncomfortabeler en ook minder stabiel. Dun, soepel rubber loopt het best qua rolweerstand en dat scheelt echt merkbaar. Het is nauwelijks verenigbaar en toch zie je dat ze op steverige banden rijden dus er is wel een kleine verbetering t.o.v. normale ritten.
Op de kasseien gaan ze ook weer voor lagere druk (vaak rond de 4 bar). dit is veiliger, comfortabeler en niet langzamer op oneffen ondergrond. Dit vergroot echter ook weer de kans op een stootlek tegen een lastig liggende kassei, zou goed kunnen dat dat vandaag een aantal renners is overkomen.,
edit:
Mooie overwinning voor Martin, het is hem zeer zeker gegund!
[ Voor 3% gewijzigd door mastersphinx op 07-07-2015 21:05 ]
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Als gevolg daarvan kan ook je velg breken, zoals bij ContadorMakkelijk schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:45:
[...]
Gewicht is niet echt het probleem, op zo'n vlakke rit maakt dat in weze niet uit. Het gaat er vooral om dat steverige (anti lek) banden stugger zijn. Hierdoor maken ze minder constant contact met het wegdek. Nadelen, bij dezelfde druk lopen ze zwaarder, bij de benodigde hogere druk zijn ze oncomfortabeler en ook minder stabiel. Dun, soepel rubber loopt het best qua rolweerstand en dat scheelt echt merkbaar. Het is nauwelijks verenigbaar en toch zie je dat ze op steverige banden rijden dus er is wel een kleine verbetering t.o.v. normale ritten.
Net als een vorig jaar bij Trentin: YouTube: Davide Bramati after Stage 14 Matteo Trentin victory - OFFICIAL
Wel knap dat ze niemand omver rijden, aandacht voor de weg is er nauwelijkVos schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:55:
Mooie beelden inderdaad, ook mooi om te zien hoe ze dat vieren met de renners die nog onderweg zijn.
Levensgevaarlijk iddhjs schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:30:
[...]
Wel knap dat ze niemand omver rijden, aandacht voor de weg is er nauwelijk

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Als je dit zo ziet snap je wel hoe Hoogerland de berm in is gereden. Belachelijk hoe die lui aan het rijden zijn zo dicht langs publiek en renners. Telefoon in 1 hand en dan daarnaar TV kijken... Daar zouden ze eens strengere regels voor moeten invoeren. Wel mooi de blijdschap, dat dan weer wel.
[ Voor 4% gewijzigd door Goron op 08-07-2015 12:26 ]
Ik denk dat Contador en Nibali er best oren naar hebben om wat tijd goed te maken.MrAngry schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:35:
Mooi vandaag de hele dag harde wind van de zijkant of tegen. Wordt weer een taaie dag voor de klassementsrenners als er iemand is die zin heeft om de koers hard te maken.
Aldus de NU Live Ticker.
samen met 3 andere Cofidis renners volgensmijRobkazoe schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:40:
"Bouhanni (COF) is hard in aanraking gekomen met het asfalt, en wordt afgevoerd door de ambulance. Er kan een streep door zijn naam voor de rest van de Tour."
Aldus de NU Live Ticker.
14:26 Mollema crashes Bauke Mollema (Trek) and Nicholas Roche (SKY) crashed but are back on their bikes. 14:45 Coquard crashes too The Europcar French sprinter slided down but is quickly back on his bike (km 65) . 15:08 Another crash in the bunch The fifth pile-up of the day took place at kilometre 80 and it involved among others Bryan Coquard (EUC), Thibaut Pinot (FDJ), Tyler Farrar (MTN) or Tiago Machado (KAT). All are back in the race.
Ze vallen er weer lustig op los vandaag
[ Voor 55% gewijzigd door Sleepie op 08-07-2015 15:22 ]
Doe mee met: [Tour de France] GoT's TourCoach 2015