Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:59
Vandaag ook een Apple Watch SE gekocht.
Wil 'm uiteraard ook wat bescherming geven.

Bevat zou een case nou ook een screenprotector of zijn dat toch 2 aparte producten? Kom er niet geheel wijs uit... Tevens iemand (leuke) tips qua bandjes/cases etc voor de SE?
Wanneer ik in het topic zoek op SE kom ik niet heel veel tegen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06 15:29
Exterminator schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:08:
Vandaag ook een Apple Watch SE gekocht.
Wil 'm uiteraard ook wat bescherming geven.

Bevat zou een case nou ook een screenprotector of zijn dat toch 2 aparte producten? Kom er niet geheel wijs uit... Tevens iemand (leuke) tips qua bandjes/cases etc voor de SE?
Wanneer ik in het topic zoek op SE kom ik niet heel veel tegen...
Je kan een flexibele screenprotector kopen via Ali. Die doen het altijd wel goed voor kleine stootjes en die zie je amper zitten.

Qua bandjes zou ik lekker de originele aanschaffen. Maar daarover verschillen wel de meningen.

Kan je in dit topic allemaal terug vinden 🙂

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Ik ben van plan een AW 8 aan te schaffen en wil daar wat bandjes bij kopen. Bijv ook een stalen band. Iemand ervaring met de bandjes van 123watches.nl?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:59
cv8x schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:15:
Ik ben van plan een AW 8 aan te schaffen en wil daar wat bandjes bij kopen. Bijv ook een stalen band. Iemand ervaring met de bandjes van 123watches.nl?
Meeste van dit soort sites is ook te koop op Ali voor paar eu, enige voordeel is dat je het sneller in huis hebt.
Let erop dat het niet altijd zo goed aansluit op de watch en dat ze nog wel eens los willen schieten. Maar er zijn volgens mij genoeg mensen die goede ervaringen hebben met dergelijke bandjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:39

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Yup, 123watches of de goedkope bandjes bij Amazon, zijn vaak dezelfde als wat je op AliExpress koopt. Voordeel is snellere levering maar wel iets duurder.

Mijn ervaringen zijn wel wat minder dan wat ik hierboven lees, vooral de echte merken die bandjes voor €50+ verkopen, bieden ook de kwaliteit die je bij Apple krijgt voor een lagere prijs. De €3-€25 bandjes kunnen best leuk zijn, maar ik heb er maar weinig die het langer dan een jaar volhouden terwijl ik al mijn Apple en (in dit geval) Nomad bandjes nog heb, soms al 6 jaar oud.

[ Voor 8% gewijzigd door DeNachtwacht op 21-08-2023 18:13 ]

youtube.com/@hisrep

Anoniem: 156329

Afgelopen dinsdag zag mijn vrouw dit bandje van Hermés voorbij komen welke ik met even zoeken in ieder geval op de Britse Appstore kon terugvinden: https://www.apple.com/uk-business/shop/product/MTHF3ZM/A/apple-watch-herm%C3%A8s-41mm-navy-rouge-h-twill-jump-single-tour

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Hxk_7qk9N3KhBI9CJlp9cu2sbs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E4oI3VPdfPGofxT10ZC2XBUT.webp?f=fotoalbum_large

Ik lees online dat ze al aantal jaar met Apple samenwerken en het materiaal ziet er érg mooi uit, iemand ervaring met het kopen van deze bandjes? Las dat ze niet online verkopen en op andere site dat ze alleen dichtstbijzijnd in Londen/Parijs Hermés verkopen iets met exclusiviteit :D

Voor £ 299 prijs zou een alternatief ook zeer welkom zijn, al is de kans groot dat vrouwlief al verkocht is aan de textuur en kleuren van dit bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Zijn er nog mensen die voor de oranje ocean band gaan die as vrijdag uitkomt? Ik zit er sterk over te twijfelen omdat ik hem mooi vind passen bij de oranje accenten van de Ultra. Daarnaast draag ik de witte ocean bijna dagelijks (heb de trail en de alpine ook) omdat ik de robuuste uitstraling icm de kast tof vind.

Al vermoed ik dat, zodra het wat kouder wordt, ik de trail en de alpine weer wat meer ga dragen. Zit toch wat lekkerder met een jas aan!

Iemand die hem al besteld heeft? :D

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:06
hk12nl schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:05:
Zijn er nog mensen die voor de oranje ocean band gaan die as vrijdag uitkomt? Ik zit er sterk over te twijfelen omdat ik hem mooi vind passen bij de oranje accenten van de Ultra. Daarnaast draag ik de witte ocean bijna dagelijks (heb de trail en de alpine ook) omdat ik de robuuste uitstraling icm de kast tof vind.

Al vermoed ik dat, zodra het wat kouder wordt, ik de trail en de alpine weer wat meer ga dragen. Zit toch wat lekkerder met een jas aan!

Iemand die hem al besteld heeft? :D
De ocean band vind ik niet lekker zitten voor dagelijks gebruik, doe deze alleen om bij het sporten. Ik heb wel de oranje Alpine loop en die past zeker mooi bij de Ultra dus dat zal hetzelfde gelden voor de oranje Ocean.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:59
Anoniem: 156329 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:39:
Afgelopen dinsdag zag mijn vrouw dit bandje van Hermés voorbij komen welke ik met even zoeken in ieder geval op de Britse Appstore kon terugvinden: https://www.apple.com/uk-business/shop/product/MTHF3ZM/A/apple-watch-herm%C3%A8s-41mm-navy-rouge-h-twill-jump-single-tour

[Afbeelding]

Ik lees online dat ze al aantal jaar met Apple samenwerken en het materiaal ziet er érg mooi uit, iemand ervaring met het kopen van deze bandjes? Las dat ze niet online verkopen en op andere site dat ze alleen dichtstbijzijnd in Londen/Parijs Hermés verkopen iets met exclusiviteit :D

Voor £ 299 prijs zou een alternatief ook zeer welkom zijn, al is de kans groot dat vrouwlief al verkocht is aan de textuur en kleuren van dit bandje.
Het is gewoon de naam waardoor ze verkocht raken ;)

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-06 10:45
De magnetic link bandjes komen ook vrijdag pas uit? Wat is jullie ervaring met de (oude) leren variant van de afgelopen jaren? Het lijkt me logisch dat je er niet mee kan sporten? Ik ben gewend aan het rubberen sportbandje (eigenlijk sinds AW1) en ben toch wel wat huiverig om te switchen, maar vind de Magnetic Link erg fraai om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Zo, de update van m'n Apple Watch is gelukt. Ik zat op de Snoopy face te wachten :)
Er is ook een nieuwe Hermès Radial face (te zien op de foto een paar posts terug) die ik niet zo boeiend vind. Interessanter vind ik dat de Nike faces dit jaar voor het eerst beschikbaar zijn op Apple Watch Hermès.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:04
X-GeaR schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:25:
De magnetic link bandjes komen ook vrijdag pas uit? Wat is jullie ervaring met de (oude) leren variant van de afgelopen jaren? Het lijkt me logisch dat je er niet mee kan sporten? Ik ben gewend aan het rubberen sportbandje (eigenlijk sinds AW1) en ben toch wel wat huiverig om te switchen, maar vind de Magnetic Link erg fraai om te zien.
Waarom zijn deze bandjes niet goed om te sporten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-06 20:39
verkeerde topic

[ Voor 80% gewijzigd door Mizgala28 op 19-09-2023 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-06 10:45
svenn15 schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:07:
[...]

Waarom zijn deze bandjes niet goed om te sporten ?
Aanname van me, maar lijkt me minder fris ivm zweet dan rubber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
geweven sportbandje apple watch middernacht 45 mm Dit bandjd wil ik bestellen maar via apple pas levering volgende week.

Iemand een website waar je sneller kan leveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
En iemand die weet vanaf wanneer we die magnetic bandjes kunnen bestellen ?

• svenn15
magnetic link Bandjes kan je die goed gebruiken voor te sporten ?

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:18
Heeft iemand hier ervaring met metalen bandjes van makers anders dan Apple?
Zie een paar webshops met bandjes, maar het klinkt net even te goedkoop en als je dan op foto’s inzoomt lijken de schakels ook niet mooi op elkaar aan te sluiten.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:12
Vrijdag mijn AWU2 ontvangen. Erg blij mee. Ik heb de olijfgroene alpine band erbij gekozen en die zit comfortabel. Wel merk ik dat als ik hem afdoe de haak van de gesp tegen de watch aankomt. Is dat iets wat op den duur krassen gaat geven? Kom van een AW4 met sportband en daar nooit last van gehad omdat die natuurlijk vrijwel uit kunststof bestaat. Hoe zijn de ervaringen met de alpine band bij andere gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:32
laredo schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:12:
Ik heb de olijfgroene alpine band erbij gekozen en die zit comfortabel. Wel merk ik dat als ik hem afdoe de haak van de gesp tegen de watch aankomt. Is dat iets wat op den duur krassen gaat geven?
Dit is wel weer grappig dat met een nieuwe lichting AWU2 gebruikers deze discussie weer terug komt :P . Je kunt inderdaad krassen krijgen hierdoor maar de ervaringen zijn uiteraard wisselend. Ik heb daarom preventief mijn maat M omgeruild voor maat L zodat bij het af doen je meer ruimte hebt en je minder met de gesp tegen de watch aan komt. Hierdoor na een jaar met >50% van de tijd gebruik van Alpine bandjes geen krassen.

[ Voor 8% gewijzigd door Radiodurans op 24-09-2023 12:27 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:51
Net het Taupe Magnetic Link bandje besteld. Ik las ergens dat deze nu te bestellen zijn met levermoment eind oktober. Ben benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door swv op 25-09-2023 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:58
Ik heb wat ali leather link bandjes besteld om te kijken of het wat is. Maar ze zitten niet lekker, de magneten klikken ook een beetje 'raar' op elkaar waardoor je een soort van vouwen krijgt.
Weet iemand of dit met de officiële bandjes ook zo is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
@bleekie Nee dat is niet zo bij originele bandjes. Bij Ali bandjes gaat ook de zijkant afbladderen. Bij een echte niet. Wel vind ik dat ze snel vies worden (ik heb een saddle brown en die krijgt zwarte vlekken die er niet vanaf gaan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-06 13:40
bleekie schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:47:
Ik heb wat ali leather link bandjes besteld om te kijken of het wat is. Maar ze zitten niet lekker, de magneten klikken ook een beetje 'raar' op elkaar waardoor je een soort van vouwen krijgt.
Weet iemand of dit met de officiële bandjes ook zo is?
Zoek eens bij Amazon naar “ SYNCHRO Volnerflederen band compatibel met Apple Watch”

Deze zijn erg goed

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:58
bing69 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:13:
[...]

Zoek eens bij Amazon naar “ SYNCHRO Volnerflederen band compatibel met Apple Watch”

Deze zijn erg goed
Die ziet er netjes uit! Heb hem besteld.

Er is ook nog een 'echte' leatherlink (open box van fruugo) onderweg. Maar als ik het verzend adres zo zie gok ik dat het gewoon namaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerbertF
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03-11-2023
In afwachting van de levering van mijn Ultra 2 via KPN was ik benieuwd wie er hier ervaringen heeft met titanium bandjes. Voor dagelijks gebruik buiten sporten om vindt ik dat deze de Ultra een hele mooie uitstraling kunnen geven.

Inmiddels heb ik er online al een hele reeks gevonden met enorm uiteenlopende prijzen en afwerkingen. De 3 bandjes die mij na het bekijken van verschillende reviews en foto's het meest aanspreken zijn die van Sandmarc, Ultra Supply Co en Infinity Loops.

https://www.sandmarc.com/...on-apple-watch-ultra-band
https://infinityloops.co/...ra-titanium-link-bracelet
https://ultrasupplyco.com...or-apple-watch-ultra-49mm

De bandjes van Bluestein en Nomad Goods komen ook in de buurt, maar hierbij twijfel ik over het model en de afwerking.

https://bluestein-global....titanium-ultra-design-two
https://nomadgoods.com/pr...band-titanium-silver-44mm

De schakels van Bluestein scharnieren maar op 1 plek en bestaan uit grotere delen in vergelijking met het bandje van Sandmarc, waardoor deze met name tegen de connector niet zo mooi lijkt te vallen. De afwering van de connector van Nomad Goods lijkt op veel foto's nogal ruw waardoor deze niet mooi aansluit, daarnaast zijn deze van staal gemaakt en dus qua kleur een minder goede match.

Wat me op valt bij veel goedkopere bandjes, maar ook bij de duurdere van Sandmarc en Nomad Goods, is dat de connector bij veel bandjes toch van staal is gemaakt. Ik las ergens dat dit door Apple zo wordt voorgeschreven, maar de connectoren van de officiële Ultra bandjes zijn toch ook van titanium?

Vooral de mogelijkheid van het aanpassen van de lengte van de band vind ik lastig in te schatten; het verwijderen van schakels gaat over het algemeen in grote stappen en veel van deze bandjes hebben geen mogelijkheid om in de sluiting nog kleine aanpassingen te doen. Heeft iemand hier ervaring met 1 van bovenstaande banden of wellicht een andere optie die goed bevalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
Ik heb de Spigen Modern Fit Bandje Compatibel met Apple Watch Ultra 2 en iMoshion Stalen bandje voor de Apple Watch Series 1-9 / SE / Ultra (2). Bij beide ervaar ik wat jij in jouw laatste alinea omschrijft. het bandje is net te ruim of net te smal. Je kiest dan logischerwijs voor te ruim maar daardoor beweegt het bandje constant over je pols en zakt richting je hand. Ik vond dat dusdanig vervelend dat beide nu in de keukenla liggen en ik een leather link heb omgedaan. In de zomermaanden vind ik de siliconen bandjes het meest fijn zitten. Ik zou dus zelf niet snel meer kiezen voor een stalen/titanium bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerbertF
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03-11-2023
Bedankt voor je reactie, dat klinkt inderdaad herkenbaar.

Bij mijn analoge horloges heb ikzelf altijd het liefste metalen schakel banden gehad die ik bewust niet zo strak droeg. Daarbij vond ik het niet erg als ze iets naar mijn pols zakten, maar met de functionaliteiten van de Apple Watch lijkt het me beter en prettiger als hij meer op zijn plek blijft.

Op mijn analoge horloges had ik in de sluiting wel vrijwel altijd de mogelijkheid om hem in 3 stappen van 2mm bij te stellen, wat ik bij bovengenoemde bandjes alleen bij die van Bluestein terug zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
HerbertF schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:03:
In afwachting van de levering van mijn Ultra 2 via KPN was ik benieuwd wie er hier ervaringen heeft met titanium bandjes. Voor dagelijks gebruik buiten sporten om vindt ik dat deze de Ultra een hele mooie uitstraling kunnen geven.
....
Heb hier een titanium band op mijn ultra.
Qua functionaliteit werkt alles prima met een titanium band, het trillen is alleen wel wat luider doordat de band mee trilt.

Zoals je omschrijft zit het horloge eigenlijk altijd net te los en zakt af, nu heb ik dit ook met mijn Tag met metalen band dus ben dit al jaren gewend.
Wissel de band wel wel voor de originele trail band wanneer ik ga sporten, een los bewegend horloge vind ik niet fijn met sporten.

Vind de uitstraling met titanium band net wat zakelijker overkomen als ik naar kantoor ga.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik wil voor mijn Apple Watch 9 een screenprotector aanschaffen. Iemand aanraders…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:32
Iemand hier ervaring met bandjes van Longvadon?

https://longvadon.com/pro...ght-black-w-black-details

Ik ben vooral gecharmeerd van de Vulcan series. Maar bijna 70 euro is toch ook niet iets om zo maar even het risico te nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:03
Ik ben eens benieuwd hoe me deze gaat bevallen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wzGm8e2oNokKkFRvfFxOWjC3Dg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mHs1QmzSqKqnY1wi7nzWCuAF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:48
Iemand ervaring met deze twee Spigen bandjes? https://amzn.eu/d/2BJ4TQi
https://amzn.eu/d/7RMGvFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Alpha89 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:35:
Ik ben eens benieuwd hoe me deze gaat bevallen!

[Afbeelding]
En, hoe bevalt het bandje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:03
Prima bandje hoor. Zit lekker comfortabel en je kunt hem makkelijk groter en kleiner maken. Blijft apart spul dat finewoven. Ben benieuwd hoe het over een aantal maanden uitziet.

Ik vond overigens de oude magnetische bandjes fijner. Die waarbij je nog moest loopen door een sleufje heen. Deze nieuwe sluiting heeft m.i. toch iets meer risico om los te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-06 11:47

wiz

Connecting the world

HerbertF schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:03:

Inmiddels heb ik er online al een hele reeks gevonden met enorm uiteenlopende prijzen en afwerkingen. De 3 bandjes die mij na het bekijken van verschillende reviews en foto's het meest aanspreken zijn die van Sandmarc, Ultra Supply Co en Infinity Loops.

https://www.sandmarc.com/...on-apple-watch-ultra-band
https://infinityloops.co/...ra-titanium-link-bracelet
https://ultrasupplyco.com...or-apple-watch-ultra-49mm

De bandjes van Bluestein en Nomad Goods komen ook in de buurt, maar hierbij twijfel ik over het model en de afwerking.

https://bluestein-global....titanium-ultra-design-two
https://nomadgoods.com/pr...band-titanium-silver-44mm

De schakels van Bluestein scharnieren maar op 1 plek en bestaan uit grotere delen in vergelijking met het bandje van Sandmarc, waardoor deze met name tegen de connector niet zo mooi lijkt te vallen. De afwering van de connector van Nomad Goods lijkt op veel foto's nogal ruw waardoor deze niet mooi aansluit, daarnaast zijn deze van staal gemaakt en dus qua kleur een minder goede match.

Wat me op valt bij veel goedkopere bandjes, maar ook bij de duurdere van Sandmarc en Nomad Goods, is dat de connector bij veel bandjes toch van staal is gemaakt. Ik las ergens dat dit door Apple zo wordt voorgeschreven, maar de connectoren van de officiële Ultra bandjes zijn toch ook van titanium?

Vooral de mogelijkheid van het aanpassen van de lengte van de band vind ik lastig in te schatten; het verwijderen van schakels gaat over het algemeen in grote stappen en veel van deze bandjes hebben geen mogelijkheid om in de sluiting nog kleine aanpassingen te doen. Heeft iemand hier ervaring met 1 van bovenstaande banden of wellicht een andere optie die goed bevalt?
Ik heb de Ultra Supply Co en die voldoet geweldig .. Houdt erg goed stand qua krasjes of slijtage. Wel heb ik gekozen voor de duurdere met speciale geharde DLC coating .. Maar dat is sowieso aan te raden wanneer je kiest voor een titanium band ... Titanium zelf krast vrij makkelijk, die geharde coating maakt echt een verschil ...

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Beste tweakers,

Ik wil graag op deze laatste dag van het jaar een Apple Watch Ultra 2 bestellen.

Welke ervaringen hebben jullie met de verschillende bandjes? Ik twijfel over het mee te bestellen bandje.
Eerste keuze is het ocean bandje, tweede keuze het alpine bandje.

Het horloge is voor dagelijks gebruik.

Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt en een fijne jaarwisseling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Tom-82 schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:50:
Beste tweakers,

Ik wil graag op deze laatste dag van het jaar een Apple Watch Ultra 2 bestellen.

Welke ervaringen hebben jullie met de verschillende bandjes? Ik twijfel over het mee te bestellen bandje.
Eerste keuze is het ocean bandje, tweede keuze het alpine bandje.

Het horloge is voor dagelijks gebruik.

Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt en een fijne jaarwisseling!
Ocean is de meest praktische want makkelijk schoon te maken. Trail meest comfortabele. Alpine is een mooi bandje maar draag ik het minste 🙂

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
Ik heb ook een trail bandje naar alle tevredenheid. Alleen bij het zwemmen doe ik een siliconenbandje op van mijn oude 45 mm Apple Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-82
  • Laatst online: 08-07-2024
hk12nl schreef op maandag 1 januari 2024 @ 00:44:
[...]

Ocean is de meest praktische want makkelijk schoon te maken. Trail meest comfortabele. Alpine is een mooi bandje maar draag ik het minste 🙂
Thanks voor de tips.
Het is een witte ocean geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Tom-82 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:49:
[...]

Thanks voor de tips.
Het is een witte ocean geworden!
Mooie keuze. Die draag ik ook heel vaak.

Sinds gisteren ook in bezit van de oranje ocean variant ipv mijn oranje alpine bandje. Ook een erg mooi bandje en een aanrader!

©2004

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Laatst online: 18:28
Vandaag het van @Kaspers overgenomen titanium bandje binnengekregen. Mooi bandje en matcht goed met de titanium case van mij ultra 2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpCx1ntPPxqVDZys0pw_m_7s1Tg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/441JE301qoI87SIOg920CZnJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ben er blij mee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bing69
Deze overgenomen van Amazon ;-) Ook heel blij mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZTzoHk7wsR7T7DOaBhDYYxyBhc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLXQLAEQ6WhVcq3ywfdcWmDb.jpg?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 23:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZ_FHsSbhySJo9Syaj55sXQALeQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T383Ij0wHdD8xCPRf2OwANya.jpg?f=fotoalbum_large

Las hier in het topic over de Ultra Supply Titanium band. Begin van de week besteld en vandaag al binnen! Erg mooi bandje. Past erg goed ook bij de kleur van de kast van de Ultra.

Tip: met de code CHECKOUT20 krijg je nog eens 20% korting.
(Ik ga ervanuit dat de code generiek is).

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackint0sh
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
rimave schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:48:
[Afbeelding]

Las hier in het topic over de Ultra Supply Titanium band. Begin van de week besteld en vandaag al binnen! Erg mooi bandje. Past erg goed ook bij de kleur van de kast van de Ultra.

Tip: met de code CHECKOUT20 krijg je nog eens 20% korting.
(Ik ga ervanuit dat de code generiek is).
Bij welke shop heb je deze besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 23:30
hackint0sh schreef op zondag 28 januari 2024 @ 21:40:
[...]

Bij welke shop heb je deze besteld?
Hun eigen website: https://ultrasupplyco.com/

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 14:47

amphora

Websites & Fotografie

Ik heb ruim 1,5 jaar een origineel braided solo loop bandje en die paste ooit perfect maar is nu te groot, en ik ben helaas niet afgevallen dus mijn conclusie is dat een bandje van 100 euro na een jaar gewoon uitgelubberd is. Zou toch vormvast moeten zijn voor die prijs? Of had ik te hoge verwachtingen?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:04

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

amphora schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:01:
Ik heb ruim 1,5 jaar een origineel braided solo loop bandje en die paste ooit perfect maar is nu te groot, en ik ben helaas niet afgevallen dus mijn conclusie is dat een bandje van 100 euro na een jaar gewoon uitgelubberd is. Zou toch vormvast moeten zijn voor die prijs? Of had ik te hoge verwachtingen?
Ik vindt dat wel netjes, pas na een jaar.

Kleren verliezen na verloop van tijd ook hun pasvorm en kleur. Combinatie van gebruik en gebruiksduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:00
@amphora Ik ben het wel met je eens, dat ik dit eigenlijk ook niet vind kunnen. Dit betekent dus dat je elk jaar een nieuwe band kunt kopen....

@i2Paq Ik begrijp wat je zegt, maar ik vind de vergelijking met kleding wel wat kort-door-de-bocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

RicoK schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:38:

@i2Paq Ik begrijp wat je zegt, maar ik vind de vergelijking met kleding wel wat kort-door-de-bocht.
Want?

Of je nu een trui/blouse van 100,- koopt, deze elke week 1 dag draagt en elke 2 weken wast. Mag je dan verwachten dat deze na 1 jaar nog "als nieuw" is?

Dat vindt ik in redelijk vergelijk met een horlogebandje van 100,- die je elke dag draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

i2Paq schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:39:
[...]

Want?

Of je nu een trui/blouse van 100,- koopt, deze elke week 1 dag draagt en elke 2 weken wast. Mag je dan verwachten dat deze na 1 jaar nog "als nieuw" is?

Dat vindt ik in redelijk vergelijk met een horlogebandje van 100,- die je elke dag draagt.
Een bandje van Ali misschien wel. Apple vraagt premium knaken voor een medium bandje.

En ik gebruik m'n iPhone ook iedere dag, ik accepteer dat daar krassen op komen maar niet dat de maat ineens anders is.

Voor mij in ieder geval nooit meer een niet verstelbaar bandje. Misschien van ali..

[ Voor 17% gewijzigd door amphora op 06-02-2024 15:12 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@i2Paq wij verschillen daarin klaarblijkelijk duidelijk van mening, maar ik vind de vergelijking met een horlogebandje hierin niet passend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

amphora schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:09:
[...]

Een bandje van Ali misschien wel. Apple vraagt premium knaken voor een medium bandje.
Het feit dat iets een premium prijs heeft zegt niets over de kwaliteit. Het wekt misschien wel een verwachting.
RicoK schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:06:
@i2Paq wij verschillen daarin klaarblijkelijk duidelijk van mening, maar ik vind de vergelijking met een horlogebandje hierin niet passend.
Wat past er niet dan?
Of past het niet omdat het niet past bij je idee over hoe iets er na een jaar van elke dag gebruik uit zou moeten zien?

Ik probeer te begrijpen waarom een bandje dat je elke dag draagt anders is dan een trui die je elke week 1 dag draagt.

Beide zijn gebruiksartikelen, onderhevig aan slijtage door veelvuldig gebruik.

Dus veiligheidsschoenen van 500,- moeten na een jaar van gebruik ook nog "als nieuw" zijn?
Of een auto van 30K na 30.000Km ook nog als nieuw?

Ik heb een AW en ben verbaasd dat een horloge van 500,- zo makkelijk krast. Mijn horloge van 50,- is nog als nieuw, en die gebruik ik tijdens evenementen en die heeft echt wat te lijden.

Ik denk dat jij je verwachting moet bijstellen.

[ Voor 60% gewijzigd door i2Paq op 07-02-2024 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
i2Paq schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:25:
Wat past er niet dan?
Of past het niet omdat het niet past bij je idee over hoe iets er na een jaar van elke dag gebruik uit zou moeten zien?

Ik probeer te begrijpen waarom een bandje dat je elke dag draagt anders is dan een trui die je elke week 1 dag draagt.

Beide zijn gebruiksartikelen, onderhevig aan slijtage door veelvuldig gebruik.

Dus veiligheidsschoenen van 500,- moeten na een jaar van gebruik ook nog "als nieuw" zijn?
Of een auto van 30K na 30.000Km ook nog als nieuw?

Ik heb een AW en ben verbaasd dat een horloge van 500,- zo makkelijk krast. Mijn horloge van 50,- is nog als nieuw, en die gebruik ik tijdens evenementen en die heeft echt wat te lijden.

Ik denk dat jij je verwachting moet bijstellen.
Vooropgesteld, ik denk dat ik niet moet. Ik heb jou niets opgelegd, nu moet (!) jij dat nu ook niet gaan doen natuurlijk.

Net wat ik zeg, ik vind de vergelijking met een kledingstuk niet op gaan. Nogmaals, dat is een mening, mijn mening en die wijkt af van jouw mening. Meningen verschillen. We kunnen nu hierop door gaan, maar daar schiet niemand wat mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Iemand ervaring met deze bandjes van Mastten toevallig? https://www.amazon.nl/dp/...8126711_487805961_TE_item

Lijkt me een soort braided loop maar dan verstelbaar dus past altijd?

[ Voor 22% gewijzigd door amphora op 08-02-2024 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
amphora schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:09:
[...]

En ik gebruik m'n iPhone ook iedere dag, ik accepteer dat daar krassen op komen maar niet dat de maat ineens anders is.

Voor mij in ieder geval nooit meer een niet verstelbaar bandje. Misschien van ali..
Ik las in een ander forum dat ze die bandjes in kokend water deden om ze weer in originele vorm te krijgen.
Geen idee of het werkt of kwaad kan, maar als hij nu toch niet goed meer zit is het de moeite wellicht waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Sinds afgelopen woensdag heb ik een Apple Watch 9 45MM, waar ik erg blij mee ben. Daarom heb ik een OtterBox Eclipse Watch-bumper met geïntegreerde glazen screenprotector aangebracht. Het maakt hem wel minder fraai, maar hij is zo wel goed beschermd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lV_Lp4JK0szwCIrHX91-ayjMROE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rzyxsp2Y36aBuYFTvLHx2T4c.jpg?f=fotoalbum_large
Het leren bandje is trouwens van Oblac, waar ik ook blij
mee ben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EV2aq90WkdpTvjKGxET2onjKh1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QoaHx8iTENH2j61yze1pLZku.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dm_OyZVk2n89tRXrouiFiL7iMpM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWGtsBzFA9ZeJFcuqM0a0v75.jpg?f=fotoalbum_large

Update: Ik twijfel of ik niet gewoon voor enkel een screenprotector moet gaan, want het maakt het wel een lomper geheel en het scherm is in de zon slechter leesbaar.

[ Voor 40% gewijzigd door syltheboy op 03-03-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Op Vinted zie ik trouwens regelmatig Apple-watch bandjes staan, maar zijn hier geen imitaties van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

syltheboy schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:48:
Het maakt hem wel minder fraai, maar hij is zo wel goed beschermd.
[Afbeelding]
Klassiek :)

Best wel mooi :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Het bandje is al een stuk soepeler geworden, en die Otterbox case heb ik er nog niet vanaf gehad. Ik vind het toch wel prima en ik vind het een fijn idee dat hij goed beschermd is.

Deze heb ik ook gekocht, daar druk je gewoon de MagSafe kabel in en klaar is kees:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwHFCf24GS27jPc_s3Y49-9nN70=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l6e97JIzNkzZopv717NniziE.webp?f=user_large

[ Voor 48% gewijzigd door syltheboy op 07-03-2024 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Mensen ervaring met Apple Leather Link bandjes? Ik kan eentje kopen voor 25 euro via Vinted, maar het is S/M en ik heb een polsomtrek van 18cm. Zit hij dan wel goed vast?

Überhaupt vraag ik me af of het niet imitatie kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:40

flanger

That Guy

Nu de MagSafe Battery Pack niet meer beschikbaar is, wat is het beste (third-party) alternatief? Idealiter iets dat qua vorm past voor een iPhone Mini

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Even wachten op Qi2 chargers, die zullen wat goedkoper zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-06 14:34

Grin

Ride si sapis.

Sinds een week of 2(?) heeft de NL Hermès store nieuwe bandjes.
Omdat ik inmiddels weet dat leer en stof niks voor mij is - ik hou niet van horlogebandjes die vocht opnemen - heb ik nu maar eens een rubberen bandje besteld. Eindelijk een (premium) rubber bandje met een vouwsluiting, vind dat echt een mooie feature van m'n huidige Link Bracelet.
Ik drop een korte review/impressie wanneer deze is bezorgd.

*click voor groot*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7IrRiisY5h3E1EBJbhl4HwVtK_g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mh0dkSjbVtWT2kkZQspkGq60.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aixGBM3H9mpJSLsOAX5VfSYh2Cc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q5ZkVLRIPyeb8XHtWYehxyn3.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 19% gewijzigd door Grin op 21-03-2024 11:06 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
syltheboy schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:32:
Mensen ervaring met Apple Leather Link bandjes? Ik kan eentje kopen voor 25 euro via Vinted, maar het is S/M en ik heb een polsomtrek van 18cm. Zit hij dan wel goed vast?

Überhaupt vraag ik me af of het niet imitatie kan zijn.
Inmiddels heb ik een Apple Leather Link bandje in gebruik, in de kleur Dark Cherry. 38 euro inclusief verzenden, een originele. Toch maar voor maat M/L gegaan zodat de overlapping veiliger is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_t8VP668_enI4w60PVt4l9ULRvo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AnfJCTngxrlJpqvGg1N9mMPj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KpLRNGtTpK_VhITvc2O3eyWOys0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhMoVgHf2tDD3H5pGfOCb7FL.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 49% gewijzigd door syltheboy op 21-03-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik heb via Amazon een Apple Link Bracelet aangeschaft, maar moet eerlijk zeggen dat de kwaliteit fors tegenvalt. Hij is wel Apple origineel, maar phoe phoe, daar wil je geen 449 voor neertellen zeg.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 16:51
MysticX schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 03:56:
Ik heb via Amazon een Apple Link Bracelet aangeschaft, maar moet eerlijk zeggen dat de kwaliteit fors tegenvalt. Hij is wel Apple origineel, maar phoe phoe, daar wil je geen 449 voor neertellen zeg.
Wow, een Apple horlogebandje voor 450 euro? Dat is voor dezelfde mensen die een Apple monitorstandaard kopen van 1100 euro. 8)7
En helemaal sneu nu je dat bandje over een half jaar niet meer voor je nieuwe Apple Watch X kunt gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-06 21:18

pdavie2311

Live life to the fullest..

Of-Aaargh schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 06:57:
[...]

Wow, een Apple horlogebandje voor 450 euro? Dat is voor dezelfde mensen die een Apple monitorstandaard kopen van 1100 euro. 8)7
En helemaal sneu nu je dat bandje over een half jaar niet meer voor je nieuwe Apple Watch X kunt gebruiken...
Dan komen ze wel met een adapter? Ze zullen niet snel een andere aansluiting maken voor de bandjes denk ik. Sommige mensen hebben een fortuin aan bandjes gekocht. 450,- voor een bandje is zeker iets wat ik ook nooit zal betalen!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Het is net wat je zoekt en wat je er aan wilt/kunt uitgeven.
Ik heb niet veel bandjes maar dat wat ik heb moet goed zijn. De Milanese Loop is eigenlijk mijn enige miskoop geweest. Dus die ligt ergens (nagenoeg ongebruikt) in een lade. Net als een leren bandje van een 3rd party site; ook rommel. De sluiting is waardeloos, het leer is dun/slecht (en goor gekleurd) en de constructie (stiksels, sluiting, lugs naar de AW) is lachwekkend.
Voordat ik AW's droeg had ik altijd fijne horloges: Rado V10K, JLC Reverso (Squadra), (Grand) Seiko Spring Drive's, etc. dus ik wil nu niet met een - in mijn ogen - slecht product rondlopen wanneer dat niet hoeft.

95% van de tijd draag ik de Link Bracelet en als ik iets gekleder wil een zwart leren deployment buckle. Dat die beide bandjes bij elkaar duurder zijn dan de SS AW? Dat is dan maar zo, ik heb er veel plezier van.
Dat ik nu 350 euro betaal voor een rubber bandje? Mja het zal. Rommel (of het risico daarop) is voor mij 'duurder'; niet zozeer financieel maar wel in (mogelijke) ellende. Ik wil dat niet.
Elke keer als ik nu mijn AW omdoe dan heb ik daar heeeeeel even plezier van (ja, het wordt gewoon/je went er aan) maar: alles voelt fijn, sluit goed, zit goed, functioneert goed, ziet er netjes uit, blijft netjes want is degelijk, etc. Dat kost dan maar een paar rotcenten. :)

En joh, als de AW X een nieuw bandjessysteem krijgt? Prima.
Ik verkoop deze AW/bandjes en krijg daar vast wel wat voor terug. En anders ook maar niet, ik heb er veel plezier van gehad de laatste 2 jaren. Ik ga niet met adapters lopen knoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
229 vind ik ook nog een hoop geld, maar je hebt hem dan wel bijna voor de helft. Ik ben blij met mijn relatief goedkope leren bandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-06 13:10
Wat aan de kwaliteit valt je tegen? Ik heb zelf een jaar of drie geleden een hele goede replica op AliExpress gekocht, ik denk dat ik iets van 35 euro kwijt was. Daar zit ook de écht platte vlindersluiting in. Ik was altijd wel benieuwd hoe die zich verhoudt met een echte.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hmmBLie.jpeg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nSnHMev.jpeg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DmRoNXj.jpeg

Trouwens: in mijn hoofd waren de echte op een gegeven moment wel iets goedkoper geworden, zo'n 350 euro. Is dat nu weer omhoog gegaan? Blijft nog altijd veel geld natuurlijk, en aangezien dat 10x zoveel is dan de mijne, die inmiddels twee Watch-upgrades heeft overleefd, lijkt die prijs/kwaliteit moeilijk te evenaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Collega van mij heeft ook een Ali Link Bracelet van een paar tientjes.
Ziet er aardig hetzelfde uit maar de souplesse van de schakels is echt een andere wereld, zijn lugs sluiten ook niet mooi aan, zit speling op, het lijkt allemaal close maar is het gewoon net niet.
Maar als jij er plezier van hebt, en met 35 euro kan dat al snel(!): helemaal prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Wat ik probeerde te zeggen was dat hij normaliter 449 kost, ik heb er zelf 229 voor betaald, maar de kwaliteit vind ik persoonlijk erg tegenvallen. Ik had het altijd wel een mooie bandje gevonden, alleen de prijs hield mij gewoon tegen. Je kan serieus gewoon een 1:1 replica halen via Ali. Bij mij zitten er trouwens ook gaps tussen de schakels.

hi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

MysticX schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:12:
Wat ik probeerde te zeggen was dat hij normaliter 449 kost, ik heb er zelf 229 voor betaald, maar de kwaliteit vind ik persoonlijk erg tegenvallen. Ik had het altijd wel een mooie bandje gevonden, alleen de prijs hield mij gewoon tegen. Je kan serieus gewoon een 1:1 replica halen via Ali. Bij mij zitten er trouwens ook gaps tussen de schakels.
Ja maar nee.
De kwaliteit van Ali is echt anders, wat ik eerder ook al zei.
Kijk, je kan geen perfectie verwachten van een bandje van een paar honderd euro; uiteraard krijg je slijtage van de schakels/binnenwerk en wordt dat ruimer. Dat heb je ook met serieuze horlogebandjes, bijvoorbeeld mijn JLC Reverso Squadra is ook niet meer zo strak als 10 jaar geleden. En daar ga ik maar geen bedragen van noemen... Doet ook totaal niet ter zake.

Anyway, terugkomend op mijn post van gisteren.
Het bandje is binnen en het zou een aanrader kunnen zijn, apart from the obvious (prijs).
Waar ik een beetje bang voor was is dat het rubber wat te dik zou zijn, dat idee kreeg ik van de productfoto's. Maar gelukkig is dat geenszins het geval. Mooi dun rubber, extreem soepel, mooie lugs, prachtige vouwsluiting, leuk motiefje en een kek kleurtje (bij de SS AW bijna sjiek?).
Als je ECHT een premium rubberen bandje wil met een deftige/degelijke vouwsluiting: zoek niet verder, dit is hem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2SOrpvORJRk0PvE09Ot1-ic6kI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/arpkKtcJKI8GDvaPJ4lSSvfp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3M3Sr9Sw9cNhm3kzVun3gxwaIEY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJR4OEZCbIoGHT0PhVcWrkrQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTJa0xUxreVySUFSLoMqA3gi3zU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tQW0METaRqHvlkScKuVztHah.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVl7xevnr13ADievO5wQtWH3z28=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TwENH35lYbp8fQXiaTvn5xkj.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
Grin schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:36:
[...]

Ja maar nee.
De kwaliteit van Ali is echt anders, wat ik eerder ook al zei.
Kijk, je kan geen perfectie verwachten van een bandje van een paar honderd euro; uiteraard krijg je slijtage van de schakels/binnenwerk en wordt dat ruimer. Dat heb je ook met serieuze horlogebandjes, bijvoorbeeld mijn JLC Reverso Squadra is ook niet meer zo strak als 10 jaar geleden. En daar ga ik maar geen bedragen van noemen... Doet ook totaal niet ter zake.

Anyway, terugkomend op mijn post van gisteren.
Het bandje is binnen en het zou een aanrader kunnen zijn, apart from the obvious (prijs).
Waar ik een beetje bang voor was is dat het rubber wat te dik zou zijn, dat idee kreeg ik van de productfoto's. Maar gelukkig is dat geenszins het geval. Mooi dun rubber, extreem soepel, mooie lugs, prachtige vouwsluiting, leuk motiefje en een kek kleurtje (bij de SS AW bijna sjiek?).
Als je ECHT een premium rubberen bandje wil met een deftige/degelijke vouwsluiting: zoek niet verder, dit is hem.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Smaken verschillen gelukkig :)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

bing69 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:50:
[...]

Smaken verschillen gelukkig :)
Heb jij ook nog iets (persoonlijks) bij te dragen?
Of zeg je hiermee dat jouw smaak verschilt van die van mij?
Je mag best je mening geven hoor, ik vat het niet persoonlijk op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
Precies, wat zeg: smaken verschillen. Niet persoonlijk bedoeld hoor

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Regen is nat.
Gras is groen.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittavic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-05-2024
Welke titanium band gebruiken jullie voor de ultra 2? Of met welke hebben jullie ervaring?

Ik vind het zo lastig welke ik zal bestellen.

Denk nu aan deze:
Ultra Supply Co https://ultrasupplyco.com...e-and-quick-release-links

Of deze, heeft DLC coating:
https://www.paulvanzeelandjuweliers.nl/apple-watch-ultra-titanium-band-v2.html

[ Voor 21% gewijzigd door Mittavic op 09-04-2024 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-06 20:56
Mittavic schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:53:
Welke titanium band gebruiken jullie voor de ultra 2? Of met welke hebben jullie ervaring?

Denk nu aan deze:

Na flink wat teleurstellingen (amazon, lululook, LDFAS, diverse merken etc) Kan er wat mij betreft maar 1 de winnaar zijn: nomad. Maar daar betaal je ook voor.

Redenen:
-goedkope titantium bandje zijn geen titanium maar eoa coating.
-De wat duurdere (50-100) zijn wel echt titanium maar zeer gevoelig voor krasjes.

De nomad heeft een DLC coating, waardoor deze na flink gedragen te hebben krasvrij is, zelfs geen haarkrasjes

edit: die van paulvanzeelandjuweliers durf ik bijna van te zeggen dat het gewoon van LDFAS komt.

[ Voor 5% gewijzigd door roT- op 09-04-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik mis bij al die titanium bandjes de micro-adjustment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 09:55
Mittavic schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:53:

Denk nu aan deze:

Ik heb goede ervaringen met https://www.sandmarc.com/...watch-ultra-titanium-band (Ultra 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Laatst online: 05-06 19:35

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Iemand nog een tip voor een goede xl watchband heb nu de ml van Apple (series 9 45mm) en een goedkope soft dinges maar. Verrekes weinig bandjes te vinden die voor dikke polsen zijn

De ML is net te klein. Ik had er wat besteld die zogenaamd voor 23cm polsen zijn maar helaas de bandjes zijn dan 23cm lijkt het

Hier in het topic helaas ook niet veel tips gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwHFCf24GS27jPc_s3Y49-9nN70=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l6e97JIzNkzZopv717NniziE.webp?f=user_large
Ik heb dus de bovenstaande stand voor mijn AW 9, maar de laatste keren merkte ik problemen met opladen. Dit aangezien ik afgelopen donderdag een Apple Trial Loop Band heb gekocht. Daardoor kwam de AW net te ver van de lader af, met als gevolg dat hij heel traag oplaadde.

Eigenlijk is die voor de AW Ultra, maar het misstaat de 9 ook niet. Ik vind het bandje ook erg lekker zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door syltheboy op 14-05-2024 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-02 11:40
Heeft er iemand een idee voor watchbands voor heel kleine polsen?
Mijn 7 jarige dochter heeft een Apple Watch series 5 gekregen maar alle bands die ik heb zijn te lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06 17:03
boosterbosch schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:40:
Heeft er iemand een idee voor watchbands voor heel kleine polsen?
Mijn 7 jarige dochter heeft een Apple Watch series 5 gekregen maar alle bands die ik heb zijn te lang.
Voor hele smalle polsen zijn deze sportbandjes geschikt. De luchtige gaatjes zijn decoratie en tevens voor de maat. Deze bandjes halen een kleinere polsmaat dan de nylon sportbandjes met klitteband sluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:25
Vraagje, zijn de originele Apple watch bandjes echt zoveel beter als de ali versies? Wil toch eens een originele proberen.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Erik1805 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:54:
Vraagje, zijn de originele Apple watch bandjes echt zoveel beter als de ali versies? Wil toch eens een originele proberen.
Daar ga je hier geen eenduidig antwoord op krijgen denk ik. Dat zal je echt zelf moeten ervaren :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
Ja zeker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:10
Of ze echt zoveel beter zijn valt te betwisten. Sommige Ali bandjes heb je voor een paar euro. Vergeleken met een origineel bandje van 50 euro kan je eigenlijk wel stellen dat de originele bandjes niet 15 keer zo goed zijn.
Maar, de originele bandjes zijn wel beter. Materialen zijn beter, lugs passen beter met minder speling in de sleuven van de Watch en de kwaliteit is consistenter. Met Ali bandjes is de een soms best goed en de ander helemaal pijp.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Helder, ga het proberen en zal een originele van Apple bestellen. Ben benieuwd.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb enkel 22mm quick-connect bandjes van 3e partijen met zg. adapters.
Die kosten rond de € 30,- en bevallen prima.

De meeste komen bij Clockwork Synergy vandaan.

Nog nooit issues mee gehad en ik kan wisselen naar gelang mijn kledingstijl dan wel humeur. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Bandje binnen. Een nylon. Vind de kwaliteit toch wel aanzienlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-06 20:56
m_a_rnix schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:03:
Ik mis bij al die titanium bandjes de micro-adjustment.
Nomad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
Bij iBood de originele Apple leather link voor 29,95 inclusief verzendkosten.

https://www.ibood.com/nl/...eries-1-9seultra2/1049316?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:15
Bij Temu wat straps besteld voor m'n nieuwe Satin Black Ultra 2 met Milanes Loop (Black)
Komen tussen 16 sept - 20 sept binnen. Perfecte timing dus. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgXLvnPQ2w_Lbcdpt-3tFPes0VU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uljU0xxJESQQmU0XnyixfQju.png?f=fotoalbum_large

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

@Rivanov Die snap ik nooit echt, je koopt voor 900 euro een nieuwe watch om vervolgens voor 2 euro een bandje erbij te doen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:15
Slasher schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:12:
@Rivanov Die snap ik nooit echt, je koopt voor 900 euro een nieuwe watch om vervolgens voor 2 euro een bandje erbij te doen.
Omdat ik van afwisseling hou? En omdat ik mag doen wat ik wil? ;)
En volgens mij heb ik met de Milanese Loop al het duurste bandje dat je bij de UW2 kunt kopen.

Ik snap mensen nooit die dure telefoons kopen met de prachtigste designs en kleuren, en er vervolgens een wanstaltig hoesje omheen gooien.

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 11-09-2024 09:15 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Slasher schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:12:
Haha nee dit maar erger nog vind ik de titanium kleurige hardware (want het zal voor 2,- geen titanium zijn) op een zwarte watch. Maar goed dat ben ik dan weer :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Haga
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:14:
[...]

En volgens mij heb ik met de Milanese Loop al het duurste bandje dat je bij de UW2 kunt kopen.
Nee hoor, je hebt bij lange na niet het duurste bandje dat je bij de AWU2 kunt kopen. 😉
Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste