Het is net wat je zoekt en wat je er aan wilt/kunt uitgeven.
Ik heb niet veel bandjes maar dat wat ik heb moet goed zijn. De Milanese Loop is eigenlijk mijn enige miskoop geweest. Dus die ligt ergens (nagenoeg ongebruikt) in een lade. Net als een leren bandje van een 3rd party site; ook rommel. De sluiting is waardeloos, het leer is dun/slecht (en goor gekleurd) en de constructie (stiksels, sluiting, lugs naar de AW) is lachwekkend.
Voordat ik AW's droeg had ik altijd fijne horloges: Rado V10K, JLC Reverso (Squadra), (Grand) Seiko Spring Drive's, etc. dus ik wil nu niet met een - in mijn ogen - slecht product rondlopen wanneer dat niet hoeft.
95% van de tijd draag ik de Link Bracelet en als ik iets gekleder wil een
zwart leren deployment buckle. Dat die beide bandjes bij elkaar duurder zijn dan de SS AW? Dat is dan maar zo, ik heb er veel plezier van.
Dat ik nu 350 euro betaal voor een rubber bandje? Mja het zal. Rommel (of het risico daarop) is voor mij 'duurder'; niet zozeer financieel maar wel in (mogelijke) ellende. Ik wil dat niet.
Elke keer als ik nu mijn AW omdoe dan heb ik daar heeeeeel even plezier van (ja, het wordt gewoon/je went er aan) maar: alles voelt fijn, sluit goed, zit goed, functioneert goed, ziet er netjes uit, blijft netjes want is degelijk, etc. Dat kost dan maar een paar rotcenten.
En joh, als de AW X een nieuw bandjessysteem krijgt? Prima.
Ik verkoop deze AW/bandjes en krijg daar vast wel wat voor terug. En anders ook maar niet, ik heb er veel plezier van gehad de laatste 2 jaren. Ik ga niet met adapters lopen knoeien.