Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
En nóg erger is het als Apple zelf het ook doet: een gekleurd roestvrij stalen bandje bij je titanium AW10. Ik bedoel, voor 1150 euro zou de band wel echt titanium mogen zijn, maar die optie is er niet. Ik ben ook bang voor verschil in kleur en glans tussen de kast en het bandje. Om over het gewicht maar te zwijgen.Donstil schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:26:
[...]
Haha nee dit maar erger nog vind ik de titanium kleurige hardware (want het zal voor 2,- geen titanium zijn) op een zwarte watch. Maar goed dat ben ik dan weer
In andere landen is er ook nog de Ultra Hermes voor 1400,- maar die krijgen wij niet zo te zien.Rivanov schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:29:
[...]
Wel die je standaard erbij kunt bestellen.
[Afbeelding]
Band los is 199,- dus 100,- meer (je levert wel een andere band in natuurlijk) is wel een lekkere prijs zo.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja klopt dat is ook vreemd idd.Of-Aaargh schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:31:
[...]
En nóg erger is het als Apple zelf het ook doet: een gekleurd roestvrij stalen bandje bij je titanium AW10. Ik bedoel, voor 1150 euro zou de band wel echt titanium mogen zijn, maar die optie is er niet. Ik ben ook bang voor verschil in kleur en glans tussen de kast en het bandje. Om over het gewicht maar te zwijgen.
Ik heb de originele Link bracelet en moet wel zeggen dat die ondanks zijn matte RVS look al erg goed matched bij de Ultra, kan mij dus wel voorstellen dat ze dat met deze nieuwe kleuren wel spot on krijgen.
Baal als een stekker dat wij nog steeds geen AW Hermès kunnen kopen in NL... Toch te zot voor woorden?Donstil schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:36:
[...]
In andere landen is er ook nog de Ultra Hermes voor 1400,- maar die krijgen wij niet zo te zien.
Band los is 199,- dus 100,- meer (je levert wel een andere band in natuurlijk) is wel een lekkere prijs zo.
Gelukkig zijn de bandjes wel los te bestellen via Hermès NL maar de wijzerplaten krijg je daarmee niet.
Daarbij is de AW Hermès S10 de enige met een silver titanium...
De AW Hermès Ultra is trouwens 1579 euro.
[ Voor 5% gewijzigd door Grin op 11-09-2024 14:55 ]
Ooh is dat zo? Dat had ik ff gemist.Grin schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:50:
Daarbij is de Hermès versie van de AW10 de enige met een silver titanium...
Gelijk aan de RVS variant?
Edit: Oei ik zie het. Wel in Duitsland maar niet hier.
Alleen er moet wel €1100,- bij als ik de Ultra inruil 🧐
[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 11-09-2024 14:59 ]
Ja dat is zo, ik had deze al in mijn winkelmandje, Apple UK site:Donstil schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:55:
[...]
Ooh is dat zo? Dat had ik ff gemist.
Gelijk aan de RVS variant?
Edit: Oei ik zie het. Wel in Duitsland maar niet hier.
Alleen er moet wel €1100,- bij als ik de Ultra inruil 🧐
Apple Watch Hermès Series 10 GPS + Cellular, 46mm Silver Titanium Case with Satiné Grand H - Medium
https://www.apple.com/uk/...ium-satiné-grand-h-medium
Ik heb misschien wel 15 verschillende bandjes, variërend in prijs ook maar no-way dat ik 350 euro voor een roestvrijstalen band ga betalen, of 50 euro voor een siliconen bandje, 100 euro voor een stoffenSlasher schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:12:
@Rivanov Die snap ik nooit echt, je koopt voor 900 euro een nieuwe watch om vervolgens voor 2 euro een bandje erbij te doen.
En voor thema-feestjes of bijvoorbeeld koningsdag koop ik ze ook in China, en die verbazen me regelmatig in positieve, maar ook wel eens in negatieve zin.
Let wel op dat de connectors degelijk zijn. Mijn vriendin wou ook geen originele kopen en watch is plots losgekomen en op de grond gevallen. Nu koopt ze ook originele voor haar nieuwe watchThomas18GT schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:19:
[...]
Ik heb misschien wel 15 verschillende bandjes, variërend in prijs ook maar no-way dat ik 350 euro voor een roestvrijstalen band ga betalen, of 50 euro voor een siliconen bandje, 100 euro voor een stoffen
En voor thema-feestjes of bijvoorbeeld koningsdag koop ik ze ook in China, en die verbazen me regelmatig in positieve, maar ook wel eens in negatieve zin.
Ja dit had mijn broertje bij een origineel siliconen bandje.. Ook geen garantie dus.tuxken schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:37:
[...]
Let wel op dat de connectors degelijk zijn. Mijn vriendin wou ook geen originele kopen en watch is plots losgekomen en op de grond gevallen. Nu koopt ze ook originele voor haar nieuwe watch
Deze? https://amzn.eu/d/8ZKLprPph4nt0m schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:22:
Heb zelf al gezocht naar heteen tempered glass screenprotector, maar spigen bied nu alleen nog een plastic laagje aan. Iemand anders al een tempered glass weten te vinden voor een series 10 46mm? of komt het meestal iets voor release pas op de markt?
Thanks, dat dacht ik dus ook.
echter als ik in de beschrijving kijk:
Rand-tot-rand bescherming; Flexibele EPU-film voorkomt krassen over het hele scherm zonder opstaande randen
en op de website zelf:
https://www.spigen.com/pr...it?variant=43188715716655
Hebben ze het ook over flexibele film.
Hij is net bezorgd, en dit staat op de doos:ph4nt0m schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:58:
[...]
Thanks, dat dacht ik dus ook.
echter als ik in de beschrijving kijk:
Rand-tot-rand bescherming; Flexibele EPU-film voorkomt krassen over het hele scherm zonder opstaande randen
en op de website zelf:
https://www.spigen.com/pr...it?variant=43188715716655
Hebben ze het ook over flexibele film.
:strip_exif()/f/image/7lyh1RzgcfhTvXskXQCWoagH.jpg?f=fotoalbum_large)
Denk idd plastic dus.
De titanium AW10 lijkt wel matchende milanese loop bandjes te hebben nl.
Dat klopt. De milanese bandjes voor eerdere generaties waren ook gemaakt om te matchen met de RVS modellen, en niet met de aluminium modellen. RVS is nu simpelweg vervangen door titanium, maar de RVS milanese en schakelbanden zijn nog altijd het meest matchend met de duurdere versies.henkjobse schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:29:
Ik ben aan het kijken voor een AW10 aluminium met een RVS milanese loop. Klopt het dat geen enkele kleur matcht? Dat zou ik wel gek vinden.
De titanium AW10 lijkt wel matchende milanese loop bandjes te hebben nl.
Heb naast m’n Ultra 2 met alpine m’n eerdere favoriet, de Nomad Sport besteld. Lunar grey steekt lekker af t.o. dat zwart. Later dit jaar de nieuwe Milanese loop erbij, want die lijkt me ook erg mooi zitten. Goed dat daar tegenwoordig een degelijke sluiting op zit ipv magneten. Natuurlijk wel zo praktisch voor een sporthorloge.
XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Terugsturen maakt het niet echt duurzamer heFroggle schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:15:
maar echt duurzaam is dat ook niet, dus dan maar gewoon gebruik maken van m’n consumentenrecht als iets niet bevalt.
Maar inderdaad je merkt het verschil in kwaliteit, heb een paar imitatie braided loops van een paar euro en die zijn prima niet zo goed als die van apple, al gaan die van apple ook uitrekken en slap hangen, en als je ergens aan blijft haken kan je ze ook weggooien. Het zijn twee uitersten, via Ali/Temu zijn (te?) goedkoop en de kwaliteit is daarnaar (wel in verhouding) en die van apple gewoon veel te overpriced voor wat het is maar veel beter ga je ook niet vinden. Goede bandjes van 20-30 euro heb ik nog niet gezien, webshops die in die prinerange zitten zijn vaak dezelfde goedkope Chinese bandjes maar dan met een doosje van 15 euro eromheen.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Ansich zien ze er goed uit, hoe voelen ze aan? De zwarte alpine ziet er chique uit, die met oranje ziet er op de foto een beetje goedkoop uitRivanov schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:58:
Temu bandjes.
Alpine
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Trail
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Leather
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Heb je een link naar de shop waar je deze gekocht hebt?BleuZ schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:55:
[...]
Wat aan de kwaliteit valt je tegen? Ik heb zelf een jaar of drie geleden een hele goede replica op AliExpress gekocht, ik denk dat ik iets van 35 euro kwijt was. Daar zit ook de écht platte vlindersluiting in. Ik was altijd wel benieuwd hoe die zich verhoudt met een echte.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Trouwens: in mijn hoofd waren de echte op een gegeven moment wel iets goedkoper geworden, zo'n 350 euro. Is dat nu weer omhoog gegaan? Blijft nog altijd veel geld natuurlijk, en aangezien dat 10x zoveel is dan de mijne, die inmiddels twee Watch-upgrades heeft overleefd, lijkt die prijs/kwaliteit moeilijk te evenaren.
Kan je een update geven hoe ze het uithouden?World Citizen schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:12:
Groen is origineel
Oranje is namaak
De namaak heeft grotere lijm oppervlaktes. Ik zal in de gaten houden of die los laten.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
De volledige zwarte en zwarte/oranje Alpine zijn inderdaad wel netjes. Voelen ook goed aan. De volledig oranje is nogal cheap, vooral omdat de sluiting aan de Watch-zijde zelf ook oranje is. Enige mooie aan die band is dat het volledig oranje is, waarbij het oranje van de zwart/oranje niet zo goed zichtbaar is omdat dit veelal aan de binnenzijde zit. Tenzij je hele dikke polsen hebt, dan zie je meer oranje.BarendBotje schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:09:
[...]
Ansich zien ze er goed uit, hoe voelen ze aan? De zwarte alpine ziet er chique uit, die met oranje ziet er op de foto een beetje goedkoop uitWelke ben je het meest tevreden over?
Heb deze vanochtend aangehad met het sporten en dat ging goed. Zit stevig vast. De Trail valt wat tegen.
Als ik nu naar m'n order historie ga en ik selecteer de bandjes, dan krijg ik bij de meeste een Discontinued melding. Dus die betreffende seller zal ze niet meer hebben. Maar simpelweg op Apple Watch Straps zoeken op Temu en je komt ze vanzelf tegen.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mooie foto's, maar dan heb je zo'n duur horloge en dan gebruik je geen originele :-)Rivanov schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:58:
Temu bandjes.
Alpine
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Trail
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Leather
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Que?turkeyhakan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:48:
[...]
Mooie foto's, maar dan heb je zo'n duur horloge en dan gebruik je geen originele :-)
:strip_exif()/f/image/kAhPmNFoE9eIonNgB1Zpa4cx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ce9S7ZKRYkRHZldGSvlFIGo5.jpg?f=fotoalbum_large)
@ph4nt0mbleekie schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:55:
[...]
Hij is net bezorgd, en dit staat op de doos:
[Afbeelding]
Denk idd plastic dus.
Hoe bevalt deze screenprotector?
Niet zo best, op zich ziet het er prima uit. Maar op dag 2 kwam er aan de zijkant stof onder (geen idee hoe), en even later was er aan de bovenkant een stukje afgescheurd.BarendBotje schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:05:
[...]
@ph4nt0m
Hoe bevalt deze screenprotector?
Dus na 2 dagen er weer af.
oei.. ik heb deze namelijk ook besteld voor op mijn apple watch. Dat klinkt niet al te bestbleekie schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:02:
[...]
Niet zo best, op zich ziet het er prima uit. Maar op dag 2 kwam er aan de zijkant stof onder (geen idee hoe), en even later was er aan de bovenkant een stukje afgescheurd.
Dus na 2 dagen er weer af.

Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende bandjes voor de ultra?
De trail spreekt mij erg aan, vanwege de eenvoud en omdat je deze echt op elke gewenste maat kan stellen. Het nadeel lijkt mij wel dat als ik hem gebruik tijdens het hardlopen en het regent, dat het misschien lang kan duren voordat hij droog is.
De ocean lijkt mij dan weer een stuk fijner voor gebruik in de regen of als ik een keer ga zwemmen, maar vind deze weer wat te grof ogen.
Benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.
Is dat bandje geen probleem als je je arm op de MacBook laat rusten? Ik las dat het bandje chipping veroorzaakt op je MacBook.
Ik heb een zwarte MacBook Pro M3 Max en durfde het daarom niet aan.
Ik ben echt fan van de trail bandjes, super comfortabel, zacht en heel snel droog!Mausssie schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:25:
Ik heb besloten een zwarte ultra 2 te kopen, maar nu het bandje nog.
Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende bandjes voor de ultra?
De trail spreekt mij erg aan, vanwege de eenvoud en omdat je deze echt op elke gewenste maat kan stellen. Het nadeel lijkt mij wel dat als ik hem gebruik tijdens het hardlopen en het regent, dat het misschien lang kan duren voordat hij droog is.
De ocean lijkt mij dan weer een stuk fijner voor gebruik in de regen of als ik een keer ga zwemmen, maar vind deze weer wat te grof ogen.
Benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.
Wel jammer dat er maar 4 kleuren zijn.
Nog geen issues mee gehad.Dennisweb schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:00:
[...]
Is dat bandje geen probleem als je je arm op de MacBook laat rusten? Ik las dat het bandje chipping veroorzaakt op je MacBook.
Ik heb een zwarte MacBook Pro M3 Max en durfde het daarom niet aan.
Moet zeggen dat ik de bandjes van Apple zelf vindt tegenvallen (op de foto's althans). Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en ook iets niet-Apples besteld. Een echte Lululookturkeyhakan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:48:
[...]
Mooie foto's, maar dan heb je zo'n duur horloge en dan gebruik je geen originele :-)

Maar het had ook zo gekunt
Is het dan aan te raden om meteen de Milanese band erbij te bestellen voor die 50 eu meer? Lees dat de sport loop bandjes prima te pruimen zijn van Ali voor slechts 2/5 euro ipv de 50 die het bij Apple zou kosten.. hmm keuzes keuzes
Ziet er best goed uit. Benieuwd naar de praktijk. Heb iig 2 orders lopen. Malinese en een andere rvs. Beide zwart.BarendBotje schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:52:
Imitatie van de nieuwe Milanese band is er al😂
https://a.aliexpress.com/_EItruYD
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Heb je linkjes? 😄Alekz87 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:34:
[...]
Ziet er best goed uit. Benieuwd naar de praktijk. Heb iig 2 orders lopen. Malinese en een andere rvs. Beide zwart.
Twijfel mijn inkt sport loop om te wisselen voor de Milanese die bij de s10 hoort.. is makkelijker te vervangen door Ali spul die sport loop dan de Milanese..
Loop: https://a.aliexpress.com/_EGRWOWHBarendBotje schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:35:
[...]
Heb je linkjes? 😄
Twijfel mijn inkt sport loop om te wisselen voor de Milanese die bij de s10 hoort.. is makkelijker te vervangen door Ali spul die sport loop dan de Milanese..
Band: https://a.aliexpress.com/_EySvESV
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik zit nog naar deze te kijken:
Stalen band:
https://a.aliexpress.com/_Ex3NhGz
Link bracelet:
https://a.aliexpress.com/_EzgrUzT
Deze lijkt meer op de echte maar of hij 35 euro waard is:
https://a.aliexpress.com/_EIRIEed
Twijfel alleen of die link bracelet zwart wel zo mooi is..
[ Voor 43% gewijzigd door BarendBotje op 26-09-2024 21:57 ]
:strip_exif()/f/image/oCcZfpeIvxRVKGJuZdRyNYTY.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb deze eens besteld van Ome Ali voor m’n Ultra 2. Ben erg benieuwd. Met een hoop trail en alpine bandjes. Bandjes van Ali zijn wat mij betreft altijd prima. Op m’n werk worden ze nogal eens van m’n arm af getrokken dus moet niet te duur zijn, maar wel sterk. Alpine bandjes zijn over algemeen erg sterk. Ook van Ali. Dus volgende week bandjes rijker
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+
link??Knoezelbos schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:00:
[Afbeelding]
Heb deze eens besteld van Ome Ali voor m’n Ultra 2. Ben erg benieuwd. Met een hoop trail en alpine bandjes. Bandjes van Ali zijn wat mij betreft altijd prima. Op m’n werk worden ze nogal eens van m’n arm af getrokken dus moet niet te duur zijn, maar wel sterk. Alpine bandjes zijn over algemeen erg sterk. Ook van Ali. Dus volgende week bandjes rijker
Bing
Helaas niet; dat zijn van die shops die om de zoveel tijd verdwijnen om vervolgens onder een andere naam verder te gaan. Ik zou vooral eventjes zoeken en goed naar de foto's in reviews kijken, dan weet je gauw genoeg of je de juiste te pakken hebt.BarendBotje schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:11:
[...]
Heb je een link naar de shop waar je deze gekocht hebt?
Het is een erg fijn bandje.Froggle schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 17:55:
[...]
Ik nu achteraf spijt dat ik die band niet meteen had genomen, nu de levertijd niet eerder is dan half november via Apple zelf. Ergens anders lijken ze deze niet te hebben (of het is cheap namaak).
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+
Wil dus graag een extra sportbandje bestellen voor tijdens het hardlopen of als ik een keer ga. zwemmen. Zie het bandje van Nomad veel voorbij komen, maar vind deze erg prijzig (€59,-).
Mensen die een goed alternatief kunnen aanraden? Of is dit wel echt een van de betere en het geld waard?
![]() | ![]() |
Je kan ook een originele Sport Band van Apple aanschaffen. Of de Ocean band. Soms loont het om op bv marktplaats hiervoor te kijken.Mausssie schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:10:
Ik heb nu de zwarte ultra met een trail bandje, maar als ik ga hardlopen vind ik het toch niet fijn als het bandje helemaal nat van het zweet is.
Wil dus graag een extra sportbandje bestellen voor tijdens het hardlopen of als ik een keer ga. zwemmen. Zie het bandje van Nomad veel voorbij komen, maar vind deze erg prijzig (€59,-).
Mensen die een goed alternatief kunnen aanraden? Of is dit wel echt een van de betere en het geld waard?
[Afbeelding] [Afbeelding]
©2004
Deze zijn veelvuldig op ali te vinden voor een euro of 2-3 per stukMausssie schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:10:
Ik heb nu de zwarte ultra met een trail bandje, maar als ik ga hardlopen vind ik het toch niet fijn als het bandje helemaal nat van het zweet is.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Iemand die daar toevallig licht op kan schijnen?
De nieuwe S10 zou qua bandjes compatible moeten zijn met oudere bandjes, maar niet iedereen lijkt er even enthousiast over te zijn als ik Reddit mag geloven.
Ik krijg alle bandjes die ik heb op m’n ultra 2. En daar zitten erbij die ik al had op m’n series 2. Dus het zou moeten passen mits je niet van een kleiner model afkomt zoals de 40 mm.Senser schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:17:
Ik overweeg m’n 45 mm S5 te gaan vervangen door een 46 mm S10. Nu heb ik momenteel een Apple milanese loop, maar zie dat er ook een nieuwe uitgekomen is. Even los van kleurverschillen met de oude is het me nog niet gelukt te ontdekken wat er precies nieuw aan is.
Iemand die daar toevallig licht op kan schijnen?
De nieuwe S10 zou qua bandjes compatible moeten zijn met oudere bandjes, maar niet iedereen lijkt er even enthousiast over te zijn als ik Reddit mag geloven.
Thanks, Apple gebeld, zou geen verschil zitten in de ‘nieuwe’ en het oudere milanese bandje.Knoezelbos schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:12:
[...]
Ik krijg alle bandjes die ik heb op m’n ultra 2. En daar zitten erbij die ik al had op m’n series 2. Dus het zou moeten passen mits je niet van een kleiner model afkomt zoals de 40 mm.
Heb zelf ook die oranje Nomad bij mijn (jet black) 10. Ziet er geweldig uit en zit ook zeer comfortabel, maar de passing aan de watch is niet geweldig. Het korte stukje schuift er erg moeilijk in en uit (maar zit daarna in ieder geval wel goed vast), maar het lange stuk heeft best veel speling. Niet zo erg dat ik bang ben dat het bandje los schiet, maar wel zoveel dat de puntjes een millimeter ofzo uit de kast steken en de band wat heen en weer kan bewegen in de kast. Voelt gewoon niet heel erg als een €60 bandje.tmoel schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:47:
ik heb de nomad sport bandjes in diverse kleuren en draag ze 24/7 met zowel de ultra alsook nu de series 10 en kan ze je zeer aanbevelen! Kwaliteit is top en ze zitten zeer comfy, ook tijdens zwemmen, hardlopen en fietsen..
Ik was van plan deze ook nog in meer kleuren te kopen, maar twijfel daar nu over. Overweeg nu misschien de Ali variant te proberen; volgens wat ik her en der lees is die exact hetzelfde, maar dan voor nog geen €3.
[ Voor 5% gewijzigd door DJMarcel op 02-10-2024 11:45 ]
Heb een soortgelijk bandje via bol besteld voor 5 euro, maar deze past erg slecht in mijn ultra2. Moet veel te veel kracht zetten om het erin te schuiven. Overigens geldt dit ook voor mijn originele nike sport bandje, wat ik nog van mijn watch 3 had liggen. Dit zal naar mijn idee te maken hebben met de silliconen connectoren.
Een ander goedkoop bandje van bol, wat 'normale' connectoren heeft, schuift wel soepel in de watch.
bij die nomad bandjes moet je het middelste pinnetje indrukken als je em erin schuift; soms wil dat bij andere bandjes ook wel eens het geval zijn..Mausssie schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:49:
Ik heb het nomad bandje binnen en is inderdaad erg goede kwaliteit.
Heb een soortgelijk bandje via bol besteld voor 5 euro, maar deze past erg slecht in mijn ultra2. Moet veel te veel kracht zetten om het erin te schuiven. Overigens geldt dit ook voor mijn originele nike sport bandje, wat ik nog van mijn watch 3 had liggen. Dit zal naar mijn idee te maken hebben met de silliconen connectoren.
Een ander goedkoop bandje van bol, wat 'normale' connectoren heeft, schuift wel soepel in de watch.
Komt vandaag binnen. Ben benieuwd.

Ook mooi. Persoonlijk houd ik niet van zo’n gesp, omdat dat mijn laptop kan beschadigen als ik mijn polsen erop laat rusten (of een andere ondergrond). Benieuwd wat jij ervan vindt.Rivanov schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 06:11:
Gisteren de Nomad Rugged Oranje/Zwart besteld voor m’n Satin Black Ultra 2.
[Afbeelding]
Geen last van. Ook niet met m'n Milanese Loop.Mausssie schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:10:
[...]
Ook mooi. Persoonlijk houd ik niet van zo’n gesp, omdat dat mijn laptop kan beschadigen als ik mijn polsen erop laat rusten (of een andere ondergrond). Benieuwd wat jij ervan vindt.
Rivanov schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 06:11:
Gisteren de Nomad Rugged Oranje/Zwart besteld voor m’n Satin Black Ultra 2.
[Afbeelding]
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Ik overweeg om die van Nomad of Sandmarc te kopen.
Heeft iemand daar foto's van? Of een link naar een video? Ik heb er nog geen gevonden.
Vind het bandje er heel mooi uitzien, maar ben wel erg benieuwd hoe het bevalt tijdens het sporten.Davidas schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:20:
He-he eindelijk, mijn Milanees bandje (naturel) titanium voor mijn AW Ultra 2 wordt voorbereid voor verzending.
Gebruik deze niet tijdens sporten. Bij de sluiting is deze iets dikker, maar niet noemenswaardig. Merk er niets van.Mausssie schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:48:
[...]
Hoe bevalt deze jou tijdens het sporten?
En qua dikte waar de sluiting zit, een stuk dikker dan een alpine of trail bandje of valt dat heel erg mee?
Anoniem: 1885112
:strip_exif()/f/image/FryzTfUFtVu9rvlquLLwHSC5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lsnOebCyV5wnwGLpxl1r1eec.jpg?f=fotoalbum_large)
Zojuist de Milanese band van ome Ali binnen gekregen met kleur natural Titanium… nou is de kleur wel een dingetje…. Is gewoon rosé goud lijkt wel.
Jammer maar ach. Deze gaat naar iemand die dat mooi vind voor z’n gewone Apple Watch denk ik.
Verder oogt het bandje op zich best prima. Sluiting is stevig
*edit* na wat beter bestuderen zijn er toch best wel wat gebreken. Zo zit de aansluiting scheef of het bandje. Ik hou het voortaan bij stoffen bandjes. 😅
[ Voor 9% gewijzigd door Knoezelbos op 08-10-2024 15:31 ]
Eerste indruk zeer positief. Zeker voor die prijs.
[ Voor 33% gewijzigd door amphora op 08-10-2024 16:59 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Ziet er mooi uit, maar lees toch een aantal mindere recensies over de sterkte van de magneten.amphora schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:59:
Zojuist dit bandje binnen gekregen. https://www.amazon.nl/dp/...ZK8967QW6P&language=en_US
Benieuwd hoe stevig jij de band vindt zitten tijdens het sporten.
Vooralsnog voelt het stevig aan. Ik trek m niet zomaar los in ieder gevalMausssie schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:19:
[...]
Ziet er mooi uit, maar lees toch een aantal mindere recensies over de sterkte van de magneten.
Thanks! Besteld.amphora schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:59:
Zojuist dit bandje binnen gekregen. https://www.amazon.nl/dp/...ZK8967QW6P&language=en_US
Bing
Misschien als je dikke polsen hebt dat het dan een groter probleem is omdat je dan minder magnetische koppelingen hebt?Mausssie schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:19:
[...]
Ziet er mooi uit, maar lees toch een aantal mindere recensies over de sterkte van de magneten.
Zojuist de Milanese Loop besteld. Denk dat het wel een mooie combinatie is.Anoniem: 1885112 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:20:
Heeft iemand hier toevallig de Milanese Loop (Leisteen) in combinatie met de Jet Black (Series 10)? Zit eraan te denken om over te stappen op de Milanese Loop.
Die zal zeker mooi staan. Alleen ik vind het een ramp die band. Elke keer bijstellen/verstellen is niet fijn. Ik heb er één gehad bij mijn S7 RVS.Anoniem: 1885112 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:01:
[...]
Zojuist de Milanese Loop besteld. Denk dat het wel een mooie combinatie is.
I don't have dreams, I have goals!!
Is dat een ding bij dat bandje? Als dat het geval is, kan de MM ‘m ook weer snel retour verwachten.Redondo1982 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:13:
[...]
Die zal zeker mooi staan. Alleen ik vind het een ramp die band. Elke keer bijstellen/verstellen is niet fijn. Ik heb er één gehad bij mijn S7 RVS.
Ja, maar misschien is het beter geworden. Wel mooi bandje!Anoniem: 1885112 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:57:
[...]
Is dat een ding bij dat bandje? Als dat het geval is, kan de MM ‘m ook weer snel retour verwachten.
I don't have dreams, I have goals!!
Edit: de lange levertijd komt wellicht door het feit dat Apple claimt dit product bijna co2-vrij te distribueren (niet per luchtvracht dus) .
[ Voor 14% gewijzigd door BellySM op 10-10-2024 23:27 ]
Ik ben meest fan van de Apple Sportbanden. Sport loops vind ik niet echt wat (irritant klittenband), en ik hou ook niet echt van de Milanese, solo’s etc.
De Sport banden van Nomad zitten me wel fijn en vind ik qua uitstraling best goed, alleen de fit&finish (aansluiting op de kast, speling bij de aansluiting) is echt ondermaats in alle banden die ik van ze heb geprobeerd, een stuk of 6 inmiddels. De Active Pro van Nomad vind ik veel te lomp en te stug. De Spigen banden voelen ook wat iel aan.
Ik vind het niet erg om bij de Apple banden te blijven, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er geen andere merken zijn die kwalitatief tenminste vergelijkbaar zijn.
Zo gezegd, zo gedaan.
Spigen stalen schakelarmband in het zwart heb ik jaren geleden gekocht. Gebruik hem vaak en het blijft er netjes uitzien. Ik zou zo weer een Spigen nemen.reiker schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:03:
Iemand nog goeie suggesties voor merken bandjes voor mijn 46mm S10? Goedkope meuk via Amazon en Ali en zo kan ik wel vinden, het gaat me om echt goede kwaliteit. Ik hoef geen verzameling van tientallen bandjes voor een tientje. Eén of twee fijne zou perfect zijn.
Ik ben meest fan van de Apple Sportbanden. Sport loops vind ik niet echt wat (irritant klittenband), en ik hou ook niet echt van de Milanese, solo’s etc.
De Sport banden van Nomad zitten me wel fijn en vind ik qua uitstraling best goed, alleen de fit&finish (aansluiting op de kast, speling bij de aansluiting) is echt ondermaats in alle banden die ik van ze heb geprobeerd, een stuk of 6 inmiddels. De Active Pro van Nomad vind ik veel te lomp en te stug. De Spigen banden voelen ook wat iel aan.
Ik vind het niet erg om bij de Apple banden te blijven, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er geen andere merken zijn die kwalitatief tenminste vergelijkbaar zijn.
Dan heb je denk echt een verkeerde batch gehad.reiker schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:03:
De Sport banden van Nomad zitten me wel fijn en vind ik qua uitstraling best goed, alleen de fit&finish (aansluiting op de kast, speling bij de aansluiting) is echt ondermaats in alle banden die ik van ze heb geprobeerd, een stuk of 6 inmiddels.
Ik heb ook een Nomad FKM Sport Band en vind deze qua kwaliteit echt niet onderdoen aan de originele Apple bandjes.
Het eigenaardige is; ik heb het opgemerkt bij alle varianten van de 45mm S7, 8 en 9 die ik heb gehad, en ook de huidige S10 (46mm), en dus totaal iets van 5 verschillende Nomad bandjes. Een van de delen van het bandje zit dan prima netjes op z’n plek, de andere heeft wat bewegingsvrijheid in z’n slot zal ik maar zeggen. Wat resulteert in een lelijke uitstulping als je er iets aan trekt, met andere woorden als je het normaal gebruikt.Mausssie schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:30:
[...]
Dan heb je denk echt een verkeerde batch gehad.
Ik heb ook een Nomad FKM Sport Band en vind deze qua kwaliteit echt niet onderdoen aan de originele Apple bandjes.
Terwijl de Apple bandjes netjes op hun plek klikken en ook bewegingsloos en naadloos blijven zitten.
Als ik de moed ervoor kan vinden zal ik nog eens een Nomad monteren en een foto maken..
[ Voor 3% gewijzigd door reiker op 12-10-2024 21:00 ]
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik heb een foto gemaakt van mijn huidige Nomad sport band op m’n 46mm S10. Ik ben benieuwd of jij dit ook ziet? Dit is de speling die ik bedoel, ik vind dit niet acceptabel eigenlijk voor een band van €60 die wordt geadverteerd als passend voor dit model:Mausssie schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:30:
[...]
Dan heb je denk echt een verkeerde batch gehad.
:strip_exif()/f/image/Q0B95gCye9v3H3oCJKnB8kDw.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik gok dat het bandje niet is veranderd sinds vóór de introductie van het 46mm model en de pasvorm dus echt wat anders is, maar ik vind het dan wel slordig dat het gewoon maar wordt aangeprezen als compatibel.
Voor de volledigheid: ook op deze Watch heb ik er inmiddels drie geprobeerd, allemaal hetzelfde. Terwijl de andere (Apple) bandjes dit niet hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door reiker op 14-10-2024 10:04 ]
Zo gezegd, zo gedaan.
Daar zou ik ook zeker niet blij mee zijn!reiker schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:03:
[...]
Ik heb een foto gemaakt van mijn huidige Nomad sport band op m’n 46mm S10. Ik ben benieuwd of jij dit ook ziet? Dit is de speling die ik bedoel, ik vind dit niet acceptabel eigenlijk voor een band van €60 die wordt geadverteerd als passend voor dit model:
[Afbeelding]
Ik gok dat het bandje niet is veranderd sinds vóór de introductie van het 46mm model en de pasvorm dus echt wat anders is, maar ik vind het dan wel slordig dat het gewoon maar wordt aangeprezen als compatibel.
Voor de volledigheid: ook op deze Watch heb ik er inmiddels drie geprobeerd, allemaal hetzelfde. Terwijl de andere (Apple) bandjes dit niet hebben.
Als ik hard trek, komt het bandje niet verder dan dit:
:strip_exif()/f/image/Gw2ZnkXLrgvZ55IP9taLnxUi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1loRb0XL11scXWesGgI5QOSI.jpg?f=fotoalbum_large)
Een heel klein beetje speling, maar dan moet ik dus echt trekken.
Zit het normaal om mijn pols dan zit het prima.
[ Voor 3% gewijzigd door Mausssie op 14-10-2024 11:03 ]
Dat ziet er beter uit ja! Dat zal dan toch het verschil zijn tussen de 49mm Watch waarvoor het bandje gemaakt is, en de 46mm die “ook past” denk ikMausssie schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:01:
[...]
Daar zou ik ook zeker niet blij mee zijn!
Als ik hard trek, komt het bandje niet verder dan dit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een heel klein beetje speling, maar dan moet ik dus echt trekken.
Zit het normaal om mijn pols dan zit het prima.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik heb de M/L maar genomen, die net past, maar daardoor dus wel meer magneten “linken”. Zit stevig! Slaap er ook mee en blijft gedurende nacht prima zitten.
:strip_exif()/f/image/GDq8AAifphlsKK1ggtsiQFnB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Froggle op 26-10-2024 11:42 ]
XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik vind hem ook echt geweldig mooi, maar hij is ook wel geweldig duurTylen schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:26:
Zo, toch maar een Milanees bandje van naturel titanium (49 mm) - Large beteld voor mijn ultra 2. Wat een mooi bandje is dat.
Ja ik vind dat het geld allemaal niet waard, ik doe het wel met het bandje wat bij de Ultra2 zat.rCk schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:34:
[...]
Ik vind hem ook echt geweldig mooi, maar hij is ook wel geweldig duur.
De gene met klittenband, blijft toch het veiligst ook vind ik. Mocht die los raken of iemand proberen merk je dat ook gewoon(Want hij zit stevig vast).
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Het nieuwe Milanese bandje zit ook met een gesp vast ipv een magneet, zit wel een stuk beter vast dan de oude moet ik zeggen.Carlos0_0 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:55:
[...]
Ja ik vind dat het geld allemaal niet waard, ik doe het wel met het bandje wat bij de Ultra2 zat.
De gene met klittenband, blijft toch het veiligst ook vind ik. Mocht die los raken of iemand proberen merk je dat ook gewoon(Want hij zit stevig vast).
Zelf gebruik ik de Ocean (siliconen) band vaak, en ook die jij beschrijft.
Dat is sowieso een goede, aangezien het €199,- is, dat hakt er wel in. Qua kwaliteit zal het ongetwijfeld prachtig zijn natuurlijk...Radiodurans schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:42:
Ik dacht ook dat ik ‘m mooi vond, zowel op de promo plaatjes als op de foto’s hier. Maar in het echt viel hij me enorm tegen, en degenen waarmee ik in de Apple Store was waren ook unaniem niet enthousiast. Wat mij betreft dus voor die prijs echt iets om even in de winkel om je eigen pols te bekijken alvorens te kopen.
Maar ik ga misschien ooit wel een knock-off halen. Ik vind het wel een sjiek bandje namelijk, maar echt geen 200 EUR waard...
(Ja, het is vloeken in de kerk
Dat vind ik dus ook 200 euro voor een bandje echt no way, dat is gewoon echt belachelijk vind ik dan.rCk schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:35:
[...]
Maar ik ga misschien ooit wel een knock-off halen. Ik vind het wel een sjiek bandje namelijk, maar echt geen 200 EUR waard...
(Ja, het is vloeken in de kerk... 900 euro horloge en dan een bandje van €15-20 kopen... maar 200 Euro voor een bandje, no way!)
Goed iedereen mag het voor zich zelf vinden, maar dat is wel echt een stap te ver.
Op zich het bandje in een net iets andere kleur zou leuk zijn, want die klittenbandkleuren bandjes zijn nou niet heel geweldig.
Maar ik vind het ook prima dit bandje gewoon te houden, tot die kapot is. ik hoef gelukkig niet deze week dit bandje en volgende week een ander bandje erom.
En gelukkig was mijn Ultra2 geen 899, maar met inruil van de oude watch nog maar 769
[ Voor 5% gewijzigd door Carlos0_0 op 30-10-2024 15:40 ]
Ja precies, ik kan het ook niet verantwoorden.. Maar goed, de ene zijn portemonnee kan ook wat ruimer zijn, of een andere reden...Carlos0_0 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:38:
[...]
Dat vind ik dus ook 200 euro voor een bandje echt no way, dat is gewoon echt belachelijk vind ik dan.
Goed iedereen mag het voor zich zelf vinden, maar dat is wel echt een stap te ver.
Op zich het bandje in een net iets andere kleur zou leuk zijn, want die klittenbandkleuren bandjes zijn nou niet heel geweldig.
Maar ik vind het ook prima dit bandje gewoon te houden, tot die kapot is. ik hoef gelukkig niet deze week dit bandje en volgende week een ander bandje erom.
En gelukkig was mijn Ultra2 geen 899, maar met inruil van de oude watch nog maar 769.
Ik wissel wel het een en ander af met bandjes gedurende de week, omdat ik ze toch ook wel een klein beetje afwissel op mijn outfit maar ook mijn activiteiten.
Dat scheelt inderdaad! Ik had 'm gelukkig van een kennis overgenomen, scheelde ook een flinke slok op de borrel tov 899 EUR
Ik vind de prijzen nog wel meevallen. Het is niet dat ik gelijk meerdere bandjes aanschaf bij de aankoop van een Apple Watch. Ik verwacht er meerdere jaren mee te doen en dan is af en toe een nieuw bandje wel leuk. Inmiddels 3 bandjes waarvan ik één goedkoop heb kunnen overnemen van mijn broer. In eerste instantie vond ik het standaard bandje wel prima, maar afwisselen is ook wel leuk. En gezien er elk jaar weer nieuwe kleuren zijn moet je ook niet te lang wachten als een kleur je aanspreekt.