“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Je kan altijd het originele goudkleurige Milanese bandje van Apple kopen. Dan weet je iedergeval dat het geen troep is.thekvnz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:05:
Ik ben nog steeds op zoek naar een mooie stainless steel goudkleurige band van degelijke kwaliteit. Op aliexpress staan er een aantal maar ik heb hier slechte ervaringen mee. De bandjes wegen niks en er zit erg veel speling op. Een keer is zelf het bandje los geraakt terwijl ik het horloge droeg. Gelukkig had ik het toen op tijd door waardoor mij aw niet op de grond is gevallen. Dus iemand tips?
https://www.apple.com/nl/...de5172865a5b4febe134e9d79
Wanneer ik eens zo'n braided bandje wil uitproberen van ali, dan staan daar maten bij waarvan ik niet weet waar ik dan vanuit moet gaan. Als ik een bestaand rubber bandje instel op de maat voor mijn pols dan is dat bandje van eind tot eind 141mm. Zijn dan de maten op ali de minimale, maximale of 'gemiddelde' uitgerekte maten?
:fill(white):strip_exif()/f/image/6vKpXXIV78duG12csEYZy4rg.png?f=user_large)
Of neem ik beter deze methode?
:fill(white):strip_exif()/f/image/Oz11IjKDCzwwiS5DLCfVUzR5.png?f=user_large)
Edit, meet ik mijn pols dan kom ik op 165mm, met de kleine Watch komt dat op bandje M.
Meet ik dus een bestaand bandje op mijn lengte, dan is die 141mm, wat uitkomt ergens tussen S en M.
[ Voor 87% gewijzigd door sjimmie op 27-01-2022 08:20 ]
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Op het eerste plaatje zie je de maten van het bandje, zonder Watch. Van 1 kant naar de andere kant. Als je dus een goed passend bandje opmeet, weet je op welke maat je uitkomt. Het tweede plaatje zie je de omtrek van je pols, of je kunt vergelijken met de maten van Apple. Bij Apple kun je een papieren pashulp downloaden, uitprinten/knippen en om je pols leggen. Zodoende kom je ook op de juiste maat. (daar was je zelf ook al achtersjimmie schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:07:
Eventjes los van de discussie Apple of Ali...
Wanneer ik eens zo'n braided bandje wil uitproberen van ali, dan staan daar maten bij waarvan ik niet weet waar ik dan vanuit moet gaan. Als ik een bestaand rubber bandje instel op de maat voor mijn pols dan is dat bandje van eind tot eind 141mm. Zijn dan de maten op ali de minimale, maximale of 'gemiddelde' uitgerekte maten?
[Afbeelding]
Of neem ik beter deze methode?
[Afbeelding]
Edit, meet ik mijn pols dan kom ik op 165mm, met de kleine Watch komt dat op bandje M.
Meet ik dus een bestaand bandje op mijn lengte, dan is die 141mm, wat uitkomt ergens tussen S en M.

Ik zelf ben destijds uitgegaan van de maten van Apple, deze paste perfect.
[ Voor 3% gewijzigd door Bulligan op 27-01-2022 11:34 ]
Waar denken jullie dat de Apple bandjes vandaan komen? Cupertino?
Ik heb zo’n vermoeden uit dezelfde fabrieken….ali en/of apple
Er zijn wel youtube filmpjes te vinden die duidelijk verschil laten zien in kwaliteit, afwerking enz.Fredlelieveld schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:05:
Nog even over die ali meuk……
Dezelfde fabriek (als dat zo is, maar het zou kunnen) zegt nog niet alles. Die fabrieken maken het product ook gewoon naar de specificaties van de opdrachtgever uiteindelijk. En die specificaties liggen bij Apple misschien net wat hoger.
De lederen bandjes kwamen eerst uit Italië, maar geen idee of dat nu nog zo is.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Helemaal mee eens. Ik vind het prima dat de ene voor Ali kiest en de andere voor originele maar er zit wel degelijk een verschil in. Al is die soms minimaal. En die ene merkt dat niet eens tov het origineel maar de andere wel degelijk. Dus tot een consensus gaan we hierover nooit komen.BeQuietAndDrive schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:13:
[...]
Er zijn wel youtube filmpjes te vinden die duidelijk verschil laten zien in kwaliteit, afwerking enz.
Dezelfde fabriek (als dat zo is, maar het zou kunnen) zegt nog niet alles. Die fabrieken maken het product ook gewoon naar de specificaties van de opdrachtgever uiteindelijk. En die specificaties liggen bij Apple misschien net wat hoger.
©2004
Wat is een goede plek om oude originele bandjes (sport loop) nog te vinden?
Apple heeft ze zelf ook nog? Of zijn die kleuren niet naar je smaak?Ainnir schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:38:
Bij 123watches een sport loop besteld.. nou die gaat weer terug. Voor €23,99 verwacht ik niet goedkope Ali-meuk. Bevestiging had ook flink wat speling.
Wat is een goede plek om oude originele bandjes (sport loop) nog te vinden?
Nee, ik heb liever een effen bandje zonder streepjes. Specifiek zoek ik Midnight Fog, Cornflower, Cargo Khaki (zonder logo), Dragon Fruit en Celestial Teal. Bandjes van oudere collecties dus.PeaceNlove schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:51:
[...]
Apple heeft ze zelf ook nog? Of zijn die kleuren niet naar je smaak?
[ Voor 4% gewijzigd door Ainnir op 02-02-2022 18:37 ]
Zelfde fabriek zegt helemaal niks. Er moet ook quality control zijn. Daarnaast is een aliexpress verkoper een handelaar. Hij zoekt altijd naar goedkope inkoop. Dus het kan zijn dat een nieuwe voorraad weer uit een andere fabriek komt en van veel lagere kwaliteit is. Heb weleens iets besteld waar ik super tevreden mee was. Vervolgens voor iemand anders ook besteld maar kreeg opeens een veel slechter product binnen.Fredlelieveld schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:05:
Nog even over die ali meuk……
Nederland zelfsBeQuietAndDrive schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:13:
[ Voor 69% gewijzigd door Donstil op 10-02-2022 23:39 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Komt het stukje plastic, als ik dat bij Apple bestel voor een veelvoud daarvan, ook uit China? Zeer zeker. Maar het bizarre "O, Ali is lekker makkelijk om regelmatig wat bandjes te bestellen en als het maar heel even mee gaat boeit het me niks want het was lekker goedkoop" vind ik echt onbegrijpelijk.
Ik doe met mijn eerste sportbandje van Apple, wat bij mij series 0 zat, nu al zo'n 6 jaar.
Ja en als het stuk is, dan gooi je het in de @Prullenbak84Prullenbak84 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:53:
Kwaliteit daargelaten, ik vind het eigenlijk vooral op allerlei vlakken niet over mijn hart te verkrijgen om voor 3 euro een stukje plastic uit china te laten komen.
Komt het stukje plastic, als ik dat bij Apple bestel voor een veelvoud daarvan, ook uit China? Zeer zeker. Maar het bizarre "O, Ali is lekker makkelijk om regelmatig wat bandjes te bestellen en als het maar heel even mee gaat boeit het me niks want het was lekker goedkoop" vind ik echt onbegrijpelijk.
Ik doe met mijn eerste sportbandje van Apple, wat bij mij series 0 zat, nu al zo'n 6 jaar.
heeeeuuujHulliee schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:13:
[...]
Ja en als het stuk is, dan gooi je het in de @Prullenbak84![]()
![]()

Ongetwijfeld zijn er hier Tweakers met ervaringen, hebben jullie wellicht tips?

Overigens (beetje een duurtest
Voor later dit jaar nog eens rondloeren voor mooie natobanden en/of leer.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik heb het zo opgelost:ChillPascal schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:55:
Nu mijn ‘verzameling’ bandjes groter begint te worden ben ik opzoek naar een nette opbergcase. De case moet in ieder geval ruimte bieden voor de Apple Watch, oplader en minimaal 5 bandjes.
Ongetwijfeld zijn er hier Tweakers met ervaringen, hebben jullie wellicht tips?
:strip_exif()/f/image/eMkUpn98C59bwzaQnHSJjLQ9.jpg?f=fotoalbum_large)
Bing
Deze is van echt leer, voelt goed aan en heeft sterke (platte) magneten.
:strip_exif()/f/image/85Vgd0iU2cCR0P4guS5bT8yr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xsU7poV1Yxxu9gYqIY4JP0i5.jpg?f=fotoalbum_large)
Bing
Leuke oplossing, echter voor op reis niet ideaal
Oeh, gaaf bandje! Zit even te kijken, jammer genoeg niet in het (donker)blauwbing69 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 07:50:
Het leren Apple magneet bandje was met te duur en na een paar goedkope (nep)leren bandjes versleten te hebben liep ik er een van Syncro (amazon) tegen het lijf, https://www.amazon.nl/gp/...02_s00?ie=UTF8&th=1&psc=1
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leren Bandje Apple Watch - Cognac Bruin

Gespkleur kan je zelf kiezen uit x aantal kleuren

Leren Apple Watch Bandje - Croco Blauw

Leren Apple Watch Bandje - Rustiek Grijs

[ Voor 6% gewijzigd door pinokkia op 30-06-2022 01:06 ]
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Benieuwd hoe deze er in het echt uit zien, op de foto's lijkt me dit een prachtige aanvulling voor mijn horlogebandjespinokkia schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 01:02:
Deze krijg ik binnenkort binnen. Deze Apple Watch 7 banden zijn gemaakt van kalfsleder en zijn handgemaakt. Geen Chinees spul. Kosten normaal €49 per stuk. Nu in de aanbieding 3 halen 2 betalen. Schijnt dat deze Apple Watch banden van top kwaliteit zijn volgens diverse reviews. Wat vinden jullie hiervan?
Leren Bandje Apple Watch - Cognac Bruin
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gespkleur kan je zelf kiezen uit x aantal kleuren
[Afbeelding]
Leren Apple Watch Bandje - Croco Blauw
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leren Apple Watch Bandje - Rustiek Grijs
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze Apple Watch bandjes zijn in het echt veel mooier dan op de foto. De binnenkant van deze Apple Watch bandjes zijn zacht voor de huid. De eerste paar dagen zijn ze een beetje stug. Maar na die paar dagen zitten ze super.mauwz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:45:
[...]
Benieuwd hoe deze er in het echt uit zien, op de foto's lijkt me dit een prachtige aanvulling voor mijn horlogebandjes
Super mooi bandje, net ook maar eentje besteld in cognac bruinpinokkia schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 01:02:
Deze krijg ik binnenkort binnen. Deze Apple Watch 7 banden zijn gemaakt van kalfsleder en zijn handgemaakt. Geen Chinees spul. Kosten normaal €49 per stuk. Nu in de aanbieding 3 halen 2 betalen.
Ik zal er wel 10 keer overheen kijken maar waar kan ik deze bestellen?roT- schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:43:
[...]
Super mooi bandje, net ook maar eentje besteld in cognac bruin
Klikkerdeklik https://www.oblac.nl/prod...in?variant=39493104435357Aidacra schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:09:
[...]
Ik zal er wel 10 keer overheen kijken maar waar kan ik deze bestellen?
Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33
Nee, speciale apple watch bandjes houders. (3D printer)
Bing
En al binnen gekregen? Zo ja? Bevalt jou deze Apple Watch bandjes ook of niet?roT- schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:43:
[...]
Super mooi bandje, net ook maar eentje besteld in cognac bruin
Ja binnen gekregen. Mooi bandje, goede kwaliteit. Ziet er erg tof uit. Enige wat me wel opvalt is dat het bandje zelf behoorlijk dik is. Als dat voor jou geen probleem is, is het een no-brainer. Zeker nu het in de aanbieding is voor €41pinokkia schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 21:46:
[...]
En al binnen gekregen? Zo ja? Bevalt jou deze Apple Watch bandjes ook of niet?
Deze wil ik wel even zien als je hem binnen hebt!Jeetwee schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:50:
[...]
Geen ervaring mee, maar ziet er mooi en degelijk uit.
Ik heb deze week een ander bandje besteld: Salmon Leather Watch Strap.
[Afbeelding]
Past hopelijk goed bij mijn Watch in midnight blue. Ook in andere kleuren te krijgen.
ben erg benieuwd
Is goed, zal ff een close up maken en posten.Noisyplate schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:24:
[...]
Deze wil ik wel even zien als je hem binnen hebt!
ben erg benieuwd
:strip_exif()/f/image/rQPm1cpb6C923tqsbQ7BHD17.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CvDWeoWM7NfFho8vAZhjxrFn.jpg?f=fotoalbum_large)
Zonde! op de product foto's zag die er sexy uit, maar voor 50 euro mag je inderdaad wel iets meer verwachten..Jeetwee schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:52:
Bandje is binnen: op zich een heel mooi bandje, dat er luxe uitziet en op het eerste gezicht premium uitstraalt. MAAR: de bovenkant is zo kwetsbaar dat het eigenlijk geen zin heeft om te dragen. Het 'netwerk' van schubjes is heel teer en komt daardoor snel los. Het bandje dat ik ontving was al beschadigd in het doosje (door transport of vorige koper weet ik niet). Gezien de prijs van €50 (aanbieding i.p.v. €60) voor mij een afknapper. Gaat retour dus.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vind m ook erg slordig afgewerkt voor dat geld.Jeetwee schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:52:
Bandje is binnen: op zich een heel mooi bandje, dat er luxe uitziet en op het eerste gezicht premium uitstraalt. MAAR: de bovenkant is zo kwetsbaar dat het eigenlijk geen zin heeft om te dragen. Het 'netwerk' van schubjes is heel teer en komt daardoor snel los. Het bandje dat ik ontving was al beschadigd in het doosje (door transport of vorige koper weet ik niet). Gezien de prijs van €50 (aanbieding i.p.v. €60) voor mij een afknapper. Gaat retour dus.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Nog steeds blij mee na een warme zomer? Lees namelijk dat de verf oplostbing69 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 07:50:
Het leren Apple magneet bandje was met te duur en na een paar goedkope (nep)leren bandjes versleten te hebben liep ik er een van Syncro (amazon) tegen het lijf, https://www.amazon.nl/gp/...02_s00?ie=UTF8&th=1&psc=1
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Yep nog steeds blij en nee er lost geen verf op, heb hem per ongelijk tijdes sporten om gehouden en hij was flink nat maar nee werkt nog steeds perfect met verf en alnextnext schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:07:
[...]
Nog steeds blij mee na een warme zomer? Lees namelijk dat de verf oplost
Bing
Super, mooi bandje; ga hem dan ook proberenbing69 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:35:
[...]
Yep nog steeds blij en nee er lost geen verf op, heb hem per ongelijk tijdes sporten om gehouden en hij was flink nat maar nee werkt nog steeds perfect met verf en al
[ Voor 98% gewijzigd door Alexknl op 17-09-2022 22:51 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Hoe ziet de achterkant eruit en hoe sluit hij aan op de kast?Anoniem: 532727 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:38:
[Afbeelding]
Liep toevallig in de Action en kwam dit bandje tegen voor €2,49. Had niet verwacht dat ie zo goed zou matchen.
Bing
Maar, allemachtig, dan heb je een EUR 1K Watch…….Anoniem: 532727 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:38:
[Afbeelding]
Liep toevallig in de Action en kwam dit bandje tegen voor €2,49. Had niet verwacht dat ie zo goed zou matchen.
En dan is je geld op voor extra bandjes.RicoK schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:09:
[...]
Maar, allemachtig, dan heb je een EUR 1K Watch…….
Sommige mensen kopen een extra bandje van 250 euro. En anderen vinden dat dan weer raar. Ieder z'n goesting, toch?
Hopelijk zitten de Action-bandjes wel stevig. De naam is in elk geval wel cool: Apple Watch Ultra Action-bandjes.
Ik heb geen moeite met goedkope bandjes zolang het er goed uitziet en de kwaliteit goed is. De prijs die Apple vraagt is op geen enkele manier in nette bewoording te rechtvaardigen.Of-Aaargh schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:20:
[...]
En dan is je geld op voor extra bandjes.![]()
Sommige mensen kopen een extra bandje van 250 euro. En anderen vinden dat dan weer raar. Ieder z'n goesting, toch?
Hopelijk zitten de Action-bandjes wel stevig. De naam is in elk geval wel cool: Apple Watch Ultra Action-bandjes.
Helemaal mee eens, de bandjes voor de ultra ook. 100 euro. Dat vind ik ze echt niet waard.Mad Wally schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:53:
[...]
Ik heb geen moeite met goedkope bandjes zolang het er goed uitziet en de kwaliteit goed is. De prijs die Apple vraagt is op geen enkele manier in nette bewoording te rechtvaardigen.
Ik heb al een AliExpress versie binnen van de Alpine loop in het Oranje. Er zijn wat verschillen met m'n originele groene maar veel verschillen zijn er niet. Op Ali was ie 12 euro en dat is 1 van de duurdere.
|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Anoniem: 532727
Ik zag ze hangen en toen dacht ik, joh laat ik er is gewoon een proberen. Wat is die 2,50 nou?
Moet zeggen dat ik toch best verbaasd ben over de kwaliteit. Tuurlijk t is geen perfect afgewerkt bandje zoals die van Apple, maar hij matcht prima.
Overigens heb ik ook gewoon AppleCare+ op de Watch zitten, dus mocht er iets mis gaan, dan kan ik nog altijd daar op terug vallen.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 532727 op 29-09-2022 15:29 ]
Maar de Ultra kan er toch prima tegen als hij op de grond valt?pdavie2311 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:25:
Totdat het bandje losschiet en je Watch van 1000,- euro op de grond ligt. Sorry, maar geen Ali meuk om mijn Ultra.

Als je door je goedkope bandje gebruik moet maken van Apple Care, dan wordt het alsnog een duur bandje.Anoniem: 532727 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:28:
Hahaha ik dacht al dat mensen zouden reageren op het feit dat het een goedkoop bandje is.
Ik zag ze hangen en toen dacht ik, joh laat ik er is gewoon een proberen. Wat is die 2,50 nou?
Moet zeggen dat ik toch best verbaasd ben over de kwaliteit. Tuurlijk t is geen perfect afgewerkt bandje zoals die van Apple, maar hij matcht prima.
Overigens heb ik ook gewoon AppleCare+ op de Watch zitten, dus mocht er iets mis gaan, dan kan ik nog altijd daar op terug vallen.
Voor 96,50 kun je beste veel doen.Haga schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:15:
[...]
Als je door je goedkope bandje gebruik moet maken van Apple Care, dan wordt het alsnog een duur bandje.
Hoezo is alles wat geen Apple is per definitie slecht? Jaren lang veel plezier gehad van een goedkoop Ali bandje, deed qua kwaliteit echt niet onder voor Apple.
Ach ja, er zou van alles kunnen gebeuren.. Maar ik maak me er geen zorgen om.Haga schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:15:
[...]
Als je door je goedkope bandje gebruik moet maken van Apple Care, dan wordt het alsnog een duur bandje.
Overigens heb ik het bandje behoorlijk onder druk gezet door er flink aan te trekken, ook naar de zijkanten om te kijken of ie los zou schieten, maar hij blijft prima zitten.
Ik ken deze shop niet en kan ook niets zeggen over de kwaliteit, maar op zicht ziet het er wel interessant uit. Doe er je voordeel mee, of niet
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Niet alles wat geen Apple is, is slecht. Ik zou echter zelf niet voor AliExpress gaan maar eerder voor een merk als Nomad (als ik geen Apple bandjes zou kopen, doe ik wel altijd).Mad Wally schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:19:
[...]
Voor 96,50 kun je beste veel doen.
Hoezo is alles wat geen Apple is per definitie slecht? Jaren lang veel plezier gehad van een goedkoop Ali bandje, deed qua kwaliteit echt niet onder voor Apple.
Maar ik geloof niet dat de kwaliteit van Ali net zo goed is als van Apple. Ik heb meerdere van die bandjes gezien en je ziet/ voelt het altijd.
- zit met 16cm pols in laatste/eerste loop bij maat M (hmm..)
- eigenlijk te strak, maar 1 losser is te los en daardoor oogt de band lelijk lubberend
- materiaal voelt akelig aan, cheap plasticachtig, had meer "zulu" band achtig verwacht
Dus die gaat de verkoop in, en er zit een van de tig sportbanden op die ik voor de 4 heb verzameld: olijfgroen matcht erg goed met de titanium kleur en oranje accenten
Eens rustig rondklikken en hier koekeloeren de komende tijd
[ Voor 14% gewijzigd door 2Dutch op 10-10-2022 20:49 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik heb daar op jouw aanraden (😋) een Flip bandje gekocht. Kan aan twee kanten gebruikt worden. Zilverkleurige adapters. Mooi bandje. Kwaliteit lijkt goed, moet nog blijken.ma9ma schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:04:
Bluestein. Als mogelijk alternatief voor de Apple schakelarmband of de Nomad Stainless Steel band. Heb hierover nog een andere review gevonden.
Ik ken deze shop niet en kan ook niets zeggen over de kwaliteit, maar op zicht ziet het er wel interessant uit. Doe er je voordeel mee, of niet
:strip_exif()/f/image/Px0GbuOQOOTdEtrUe5YtXujv.jpg?f=fotoalbum_large)
www.oldskoolnl.nl
Van welk materiaal is dit gemaakt?Roppedop schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:00:
[...]
Ik heb daar op jouw aanraden (😋) een Flip bandje gekocht. Kan aan twee kanten gebruikt worden. Zilverkleurige adapters. Mooi bandje. Kwaliteit lijkt goed, moet nog blijken.
[Afbeelding]
www.oldskoolnl.nl
Netjes en ze komen beide uit Chinabing69 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:49:
Voor mijn watch Ultra zojuist een Ali bandje binnen gekregen, 5,69 tegen 99,00.
Zoek de verschillen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die is echt gaaf!Roppedop schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:00:
[...]
Ik heb daar op jouw aanraden (😋) een Flip bandje gekocht. Kan aan twee kanten gebruikt worden. Zilverkleurige adapters. Mooi bandje. Kwaliteit lijkt goed, moet nog blijken.
[Afbeelding]
Is dat een sterke magneet sluiting?
Zag ook dat dat merk mooie opladers had.
Die oranje wil ik ook voor Koningsdag.bing69 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:49:
Zoek de verschillen!
Welke verkoper van Ali?
“Zoek de verschillen!” doet een beetje vermoeden alsof die er niet zouden zijn maar ze zijn toch wel overduidelijk aanwezig, klein misschien maar genoeg te vinden.bing69 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:49:
Zoek de verschillen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor 6,- echter niet verkeerd. Is het titanium of Chinees titanium?
Heb nu een Link Bracelet en die heeft natuurlijk de sluiting aan de onderkant zitten, maar hij is wat zwaar om ermee te slapen.
Edit: ik zoek eigenlijk een real life ervaring, niet een ‘volgens Google moet het kunnen’, want dat had ik zelf ook gevonden.
[ Voor 14% gewijzigd door Dennisweb op 12-10-2022 00:07 ]
Ik snap dat slaan tegen de case niet zo, dat gebeurt toch helemaal niet als je hem rustig afdoet, ook niet met een “te kleine band”?Dennisweb schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 00:00:
Past een Alpine M bandje op een 175mm pols, zonder dat de G-sluiting bij het afdoen tegen de AWU aan komt? Ik wil ‘m volgende week gebruiken om mee te gaan slapen, maar doe dat liever niet als ik de AWU ermee beschadig.
Heb nu een Link Bracelet en die heeft natuurlijk de sluiting aan de onderkant zitten, maar hij is wat zwaar om ermee te slapen.Voor alledaags gebruik trouwens een dikke aanrader.
En anders kan je toch prima die haak tussen je wijsvinger en middelvinger doen zodat hij niet “tegen de kast slaat”.
Edit: eigenlijk een beetje hetzelfde bij de originele Milanese loop en de watches met glas I.p.v saffier, als je gewoon een beetje oplet is er niets aan de hand.
[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 12-10-2022 00:09 ]
Goed idee!Donstil schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 00:08:
[...]
Ik snap dat slaan tegen de case niet zo, dat gebeurt toch helemaal niet als je hem rustig afdoet, ook niet met een “te kleine band”?
En anders kan je toch prima die haak tussen je wijsvinger en middelvinger doen zodat hij niet “tegen de kast slaat”.
Edit: eigenlijk een beetje hetzelfde bij de originele Milanese loop en de watches met glas I.p.v saffier, als je gewoon een beetje oplet is er niets aan de hand.
Dus ik snap het zeker wel. De Alpine zit hier nog in de doos. Heb de AWU meteen op de Link Bracelet gezet en de Alpine nog niet eens geprobeerd. Stiekem wel benieuwd.
Edit: oh oeps, de mensen die erover klagen hebben hun bandje ondersteboven zitten. De haak hoort uit de kant van onderste bevestiging te komen. De video’s waarin ze waarschuwen hebben de haak aan de bovenkant. Dat is niet zoals het hoort. Het viel me pas op toen ik de comments las. 🤯
[ Voor 12% gewijzigd door Dennisweb op 12-10-2022 01:30 ]
https://crested.aliexpres...r_list.0.0.42ae79d2Tt5nJaPKHS schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:43:
[...]
Die oranje wil ik ook voor Koningsdag.
Welke verkoper van Ali?
Bing
Vermoed chinees, heb het bandje door mij vrouw laten betasten. Het voelt wat groffer geweven aan.Donstil schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:49:
[...]
“Zoek de verschillen!” doet een beetje vermoeden alsof die er niet zouden zijn maar ze zijn toch wel overduidelijk aanwezig, klein misschien maar genoeg te vinden.
Voor 6,- echter niet verkeerd. Is het titanium of Chinees titanium?
Maar voor nog geen 6 euro de moeite waard. En ik weet het, een klokje van 999,00 maar als je zo'n 25 bandjes hebt wordt het erg duur!
Bing
Ik zie het wel aan de afwerking van de G-sluiting maar waar ik meer op reageer: je vrouw die dingen betast?? Doet ze dat vaker?? Hahahahbing69 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 07:41:
[...]
Vermoed chinees, heb het bandje door mij vrouw laten betasten. Het voelt wat groffer geweven aan.
Maar voor nog geen 6 euro de moeite waard. En ik weet het, een klokje van 999,00 maar als je zo'n 25 bandjes hebt wordt het erg duur!
Na 49 jaar huwelijk nog steeds!!!Volkan1984 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 07:47:
[...]
Ik zie het wel aan de afwerking van de G-sluiting maar waar ik meer op reageer: je vrouw die dingen betast?? Doet ze dat vaker?? Hahahah
Bing
Maar waar kun je ‘m überhaupt nog bestellen? Dan zou je dus vóór 17 oktober een back-order moeten plaatsen op de Nomad website?Tomba schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 06:39:
Voor de mensen die de Nomad Titanium overwegen zou ik niet te lang wachten
Waar heb je dat gezien? In elke afbeelding en video die ik kan vinden komt de haak vanuit de bovenkant? Of heb je het hier niet over de Alpine band?Dennisweb schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 00:36:
[...]
Edit: oh oeps, de mensen die erover klagen hebben hun bandje ondersteboven zitten. De haak hoort uit de kant van onderste bevestiging te komen. De video’s waarin ze waarschuwen hebben de haak aan de bovenkant. Dat is niet zoals het hoort. Het viel me pas op toen ik de comments las. 🤯
Ik las het in de comments op YouTube, dat ‘ie aan de onderkant hoort. Heb het zelf ook geprobeerd met de haak aan de onderkant en dat past inderdaad beter.martijnn schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:22:
[...]
Waar heb je dat gezien? In elke afbeelding en video die ik kan vinden komt de haak vanuit de bovenkant? Of heb je het hier niet over de Alpine band?
Helaas is de Alpine niet mijn smaak qua materiaal.
Bij de plaatjes van Apple zelf zit de lus (en dus de haak) aan de bovenkantDennisweb schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:35:
[...]
Ik las het in de comments op YouTube, dat ‘ie aan de onderkant hoort. Heb het zelf ook geprobeerd met de haak aan de onderkant en dat past inderdaad beter.
Helaas is de Alpine niet mijn smaak qua materiaal.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jqr5WNxFvd0bF6eB7FgSxj9z.jpg?f=user_large)
Ik heb juist een L besteld om die reden aangezien de M bij mij dat probleem geeft.
Helaas kun je niet het bandje alleen wisselen maar moet je bandje plus Watch insturen om te ruilen. Dat heb ik niet gedaan vanwege de lange levertijd. Dus die M wordt verkocht.
In de Apple Store mag je wel alleen je bandje omruilen.Radiodurans schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:22:
Als je de haak hebt zoals in dat plaatje dan is je bandje erg klein en kom je op het probleem dat bij het af doen de haak tegen de Watch aan komt.
Ik heb juist een L besteld om die reden aangezien de M bij mij dat probleem geeft.
Helaas kun je niet het bandje alleen wisselen maar moet je bandje plus Watch insturen om te ruilen. Dat heb ik niet gedaan vanwege de lange levertijd. Dus die M wordt verkocht.
Ja klopt, die zijn helaas allemaal op een kluitje >148km /edit vanaf GroningenVolkan1984 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:05:
[...]
In de Apple Store mag je wel alleen je bandje omruilen.
[ Voor 4% gewijzigd door Radiodurans op 13-10-2022 16:41 ]
Je woont in 🇧🇪 toch?Radiodurans schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:13:
[...]
Ja klopt, die zijn helaas allemaal op een kluitje >148km verderop.
De lus "hoort" boven inderdaad, als je de kroon rechts hebt.Mad Wally schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:54:
[...]
Bij de plaatjes van Apple zelf zit de lus (en dus de haak) aan de bovenkant
[Afbeelding]
Wat wel verwarrend is overigens want met de Milanese loop (toch de daddy van de watch bandjes met lus) was dit juist beneden.
[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 13-10-2022 17:44 ]
Als je de kroon links hebt dan nog steeds ‘boven’ als je naar de Watch op je pols kijkt lijkt me? Ik snap niet zo goed waarom de positie van de kroon uit zou maken.Donstil schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:42:
[...]
De lus "hoort" boven inderdaad, als je de kroon rechts hebt.
:strip_exif()/f/image/yUeLmASY0EeJG1HvmWZtPKXP.jpg?f=fotoalbum_large)
Belangrijkste voordelen voor deze wijze van dragen is het gemakkelijk afhalen zonder schade aan je Watch door de G en dat bij dagelijks gebruik (o.a. typen) je zo min mogelijk krassen op de omgeving maakt met de G.
[ Voor 86% gewijzigd door Radiodurans op 13-10-2022 19:04 ]
Ik vind hem onder fijner (ben ik gewend van mijn sport loops) dus dat houd ik lekker aan.Donstil schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:42:
[...]
De lus "hoort" boven inderdaad, als je de kroon rechts hebt.
Wat wel verwarrend is overigens want met de Milanese loop (toch de daddy van de watch bandjes met lus) was dit juist beneden.
Omdat dit een plat plaatje is. Als je het plaatje zo draait dat de kroon links zit dan zit de band “verkeerd”.Radiodurans schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:06:
[...]
Als je de kroon links hebt dan nog steeds ‘boven’ als je naar de Watch op je pols kijkt lijkt me? Ik snap niet zo goed waarom de positie van de kroon uit zou maken.
Bij de Ultra kan dit helaas niet, omdat dit een vaste set is. Ik heb geprobeerd om mijn bandje om te laten wisselen, maar dit was volgens de manager niet mogelijk met de Ultra. Bij alle andere watches zou het geen probleem zijn.Volkan1984 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:05:
[...]
In de Apple Store mag je wel alleen je bandje omruilen.
Nice, vind persoonlijk de Ocean erg prettig om de arm. Wat jij?Dennisweb schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:09:
[Afbeelding]
Watch Ultra met middernachtblauwe Ocean band. Ik vind het mooi. Wissel af met de spacezwarte schakelarmband, maar dat is een beetje afhankelijk van de pijn in mijn armen. Fibromyalgie…
Ja, lekker licht, zacht materiaal. Helemaal niet verkeerd. Heb ‘m nu net 20 minuten om, maar de eerste indruk is erg goed. Vind dit materiaal prettiger dan het Alpinebandje, dat is zeker.Tomba schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:18:
[...]
Nice, vind persoonlijk de Ocean erg prettig om de arm. Wat jij?
Ik gebruik de Oceaan voor sporten en slapen. De Alpine voor zakelijk gebruik.Dennisweb schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:22:
[...]
Ja, lekker licht, zacht materiaal. Helemaal niet verkeerd. Heb ‘m nu net 20 minuten om, maar de eerste indruk is erg goed. Vind dit materiaal prettiger dan het Alpinebandje, dat is zeker.
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red