Mijn takeaway is dat,
op dit moment , obv het meerendeel vd reviews, bij gelijke prijs de Ti grosso modo de betere keus is, zeker in resoluties <4k.
Wel geloof ik dat er op een aantal vlakken verbetering mogelijk is en de zaken er in de (nabije?) toekomst anders uit kunnen zien.
Helaas zien we, alhoewel een aantal dingen wel zijn aangepakt (koeling, high end feel), hier toch weer een imho oud pijnpunt voor AMD naar boven komen en dat is executie, “First time right”.
Wat voor mij persoonlijk op dit moment het meest zwaar weegt is, behalve mindere prestaties in games die voor mij belangrijk zijn zoals GTA V, dat in de review van Techreport de framerating minder goed is dan de Ti en dat is voor mij belangrijk. Strakke framerating is belangrijker dan een paar FPS meer of minder.
Na ja, ben toch nog bezig om eerst de XL2730Z aan te schaffen. Had verwacht deze al in huis te hebben maar er zijn wat issues met de leverancier.
Daarna ga ik kijken hoe zo'n 1440p monitor precies uitpakt in de praktijk. Vervolgens knoop doorhakken of en welke nieuwe GPU.