Gamingmonitoren - de ontwikkelingen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:51
PilatuS schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:03:
[...]

Dat is dan ook wel het nadeel van de techniek. Bepaalde type schermen met IPS panelen hebben helaas last van bleeding of IPS glow. Het is niet zo dat de fabrikant dat wil. Tuurlijk zou het fijn zijn als er een techniek komt waarbij dat niet is. Alleen op dit moment is het hetzelfde als zeggen dat je bij een auto van 150.000 euro wil dat ie ook 1:80 loopt, dat gaat ook niet gebeuren.
Die vergelijking is behoorlijk scheef. Backlight bleeding is een ongewenst / defect. Als je het wil vergelijken met een auto dan zou je kunnen zeggen dat je een auto van 150k koopt die bij verschillende ritten niet harder kan dan bijvoorbeeld 100 kilometer per uur.

Een ontzettend vervelend euvel bij een scherm vergelijken met een pittiger vebruik klopt niet echt.

Maarja ik hoop dat de techniek wordt aangepast zodat wel wel IPS hebben (of iets beters dan dat) en ook fijn beeld. Ik wil namelijk best een keer goed in de buidel tasten voor een scherm maar ik zit niet te wachten op de stres van een loterij. Want sowieso als ik zo'n scherm koop dat ik 'm vaak moet terugsturen :(....

Ik had bij de X360 ook al slechte loterij ervaringen (x360 die games bekraste etc) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MetalSonic schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:30:
[...]

Die vergelijking is behoorlijk scheef. Backlight bleeding is een ongewenst / defect. Als je het wil vergelijken met een auto dan zou je kunnen zeggen dat je een auto van 150k koopt die bij verschillende ritten niet harder kan dan bijvoorbeeld 100 kilometer per uur.

Een ontzettend vervelend euvel bij een scherm vergelijken met een pittiger vebruik klopt niet echt.

Maarja ik hoop dat de techniek wordt aangepast zodat wel wel IPS hebben (of iets beters dan dat) en ook fijn beeld. Ik wil namelijk best een keer goed in de buidel tasten voor een scherm maar ik zit niet te wachten op de stres van een loterij. Want sowieso als ik zo'n scherm koop dat ik 'm vaak moet terugsturen :(....

Ik had bij de X360 ook al slechte loterij ervaringen (x360 die games bekraste etc) |:(
Er zijn genoeg schermen die het probleem allemaal hebben. Dan kan je zo'n scherm 10x omruilen maar ze zullen het allemaal hebben. Misschien de ene iets meer dan de ander, maar een scherm vinden dat het niet heeft gaat niet gebeuren. Dat is gewoon de techniek achter het scherm en is helaas niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

In deze video YouTube: HDR Gaming Monitors - Still Not Ready for Prime Time! bespreekt HardwareCanucks' Dimitri een recente 4K monitor van LG die is voorzien van HDR technologie (LG 27UK850). Hij was al met al niet erg te spreken over zijn HDR-ervaring. Interessant om te weten wanneer je een nieuwe monitor wilt aanschaffen en HDR als optie overweegt.

Mijn eigen vraag zou zijn of het enkel gaat om kinderziektes die er nog uit moeten (en kunnen), of dat het probleem meer fundamenteel ligt. Waarom geeft bijv. Windows kennelijk nog steeds problemen en waarom detecteert het besturingssysteem (of de monitor zelf) niet automatisch wanneer HDR content beschikbaar is zodat er niet steeds handmatig naar een HDR modus moet worden geschakeld? En veroorzaken Nvidia's drivers ook problemen?

[ Voor 31% gewijzigd door choogen op 22-06-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Volgens geruchten op sommige techsites zal Nvidia's volgende GPU-generatie worden uitgerust met HDMI 2.1. Ondersteuning voor die nieuwe standaard zou in theorie variabele verversingsfrequenties mogelijk moeten maken zonder dat je daar een Gsync monitor voor nodig hebt (Freesync werkt natuurlijk ook, maar dat kost toch al niets extra):

Finally, the recent report also suggested the new cards will be making use of the upgraded HDMI 2.1 standard. There are a number of new improvements expected with the standard, chief amongst them being that it will finally support 4K content at over 60Hz (up to a maximum of 120Hz).

However, perhaps more interesting is HDMI 2.1’s introduction of Variable Refresh Rate. Nvidia’s GPUs already support their own version of the technology called G-Sync, but at the moment this is a proprietary technology that only works over the DisplayPort connector. HDMI 2.1 support would in theory mean that variable refresh rates would also work over HDMI, and wouldn’t require users to pay the price premium for an expensive G-Sync monitor.

Bron: http://www.trustedreviews...ease-date-rumours-2952823

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:49
choogen schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:42:
In deze video YouTube: HDR Gaming Monitors - Still Not Ready for Prime Time! bespreekt HardwareCanucks' Dimitri een recente 4K monitor van LG die is voorzien van HDR technologie (LG 27UK850). Hij was al met al niet erg te spreken over zijn HDR-ervaring. Interessant om te weten wanneer je een nieuwe monitor wilt aanschaffen en HDR als optie overweegt.

Mijn eigen vraag zou zijn of het enkel gaat om kinderziektes die er nog uit moeten (en kunnen), of dat het probleem meer fundamenteel ligt. Waarom geeft bijv. Windows kennelijk nog steeds problemen en waarom detecteert het besturingssysteem (of de monitor zelf) niet automatisch wanneer HDR content beschikbaar is zodat er niet steeds handmatig naar een HDR modus moet worden geschakeld? En veroorzaken Nvidia's drivers ook problemen?
Toevallig deze video ook gezien en op dit moment staat de betreffende monitor ook het hoogste op mijn lijstje. Ik heb al enkele echte 'gaming' monitoren geprobeerd, maar die zijn over het algemeen niet aan mij besteed, zowel de X34A als de XF270HUA bevielen mij niet. Ik merk dat ik de monitoren te veel gebruik voor andere toepassingen en daarvoor is een 'simpele' monitor als de Dell U2515H die ik nu heb beter geschikt naar mijn mening.

Daarom ben ik met zorg de volgende upgrade aan het plannen :P , waarbij dit keer niet de 'gaming' features het belangrijkste punt voor mij worden. Wel moet het scherm in ieder geval beschikken over IPS en adaptive sync. Daarnaast voldoende aansluitingen voor een laptop (werk), pc en console(s). Daarom kwam voor mij de LG in beeld. HDR is voor mij meer een bonus dan echt een vereiste.

Inmiddels meerdere reviews gekeken van dit scherm waaronder die van HardwareCanucks, naar mijn idee is het grootste probleem met HDR op dit moment de software en dan met name windows. Zoals Dimitri ook aangeeft in zijn video werkt het zonder problemen zodra er een console aan het scherm wordt gehangen. Daarnaast heb ik ook zijn specifieke problemen (rood/roze waas over het scherm) niet in andere reviews terug gezien dus wellicht dat het in zijn specifieke geval ook nog wel eens de specifieke combinatie van zijn scherm en bepaalde onderdelen in zijn pc zou kunnen zijn.

Zoals gezegd is HDR voor mij meer een bonus en zou ik een scherm er niet voor laten staan als het er niet op zit. De reden voor mij om toch naar die LG te kijken is het feit dat ik in het verleden goede ervaringen heb met schermen van LG en het een mooi scherm vind om te zien wat ook over alle benodigde aansluitingen beschikt. Daarnaast lijkt het me wel leuk om eens met HDR te spelen om te kijken of het meerwaarde bied in mijn specifieke geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

@[MAUS]: Met betrekking tot de LG 27UK850 kan ik melden dat dit model kort geleden door de buren is getest. De resultaten zullen waarschijnlijk besproken worden in de volgende editie van HardwareInfo Magazine die over 2 à 3 weken uitkomt.

Op hun website kun je in een zelfgemaakte tabel wel nu al vergelijken hoe deze HDR monitor van LG zich verhoudt tot bijv. de andere (d.w.z. non-HDR) 4K monitoren van LG (zoals bijv. de 27UD69P). Mijn voorlopige indruk is dat de nieuwe HDR monitoren van LG op bepaalde vlakken toch wat minder hoge punten scoren dan bijv. de meer all-round 27UD69P. Waarschijnlijk is dat inherent aan de beperkingen die HDR ook met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:49
choogen schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:02:
@[MAUS]: Met betrekking tot de LG 27UK850 kan ik melden dat dit model kort geleden door de buren is getest. De resultaten zullen waarschijnlijk besproken worden in de volgende editie van HardwareInfo Magazine die over 2 à 3 weken uitkomt.

Op hun website kun je in een zelfgemaakte tabel wel nu al vergelijken hoe deze HDR monitor van LG zich verhoudt tot bijv. de andere (d.w.z. non-HDR) 4K monitoren van LG (zoals bijv. de 27UD69P). Mijn voorlopige indruk is dat de nieuwe HDR monitoren van LG op bepaalde vlakken toch wat minder hoge punten scoren dan bijv. de meer all-round 27UD69P. Waarschijnlijk is dat inherent aan de beperkingen die HDR ook met zich meebrengt.
Interessant, bedankt voor de update, voorlopig was ik nog niet van plan om tot aanschaf over te gaan, maar wil nu zeker eerst nog even die review ook zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Hardware Canucks herziet zijn mening over HDR-monitoren nadat een Windows update de problemen uit de vorige review heeft gefikst: YouTube: HDR for PC Gaming - FINALLY FIXED?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Brutal1ty schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 00:25:
[...]

Ookal zou OLED betaalbaar zijn... heeft die techniek nog veel tragere response tijden dan de huidige gaming-VA panelen. Dat is voornamelijk de reden dat ze er nog niet zijn. Prachtige beeldkwaliteit, maar als men al moeite heeft met de snelste VA-gaming panelen zoals de Samsung CFG73 serie (onbegrijpelijk overigens, alleen bij bepaalde transities van 0-20% ga je die tragere response merken) dan zal OLED al helemaal niet bevallen wat dat betreft.
http://i.rtings.com/image...response-time-2-large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 17:30

Ryan1981

Je ne sais pas

De geruchtenmolen draait behoorlijk, maar er lijken nu toch echt 27 inch oled gaming monitoren aan te komen:

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1664784443

CES 2023 in januari dus even goed in de gaten houden!

Ik hoop dat Samsung ook mee doet met dit formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 17:30

Ryan1981

Je ne sais pas

En daar is hij dan!

Kijk er echt naar uit als deze een beetje in prijs zakt is ie van mij tenzei samsung met een QD-OLED versie komt in dezelfde prijscategorie

nieuws: LG toont 27"-oledmonitor met 1440p-resolutie en 240Hz-refreshrate op ...

Reden waarom ik de prijs aan de hoge kant vind is omdat ik er van uit ga dat hij gaat inbranden en hij dus vervangen moet worden na 3 jaar ofzo, maar ik kan niet wachten tot ik de laatste unreal engine 5.1 spellen in mooie oververzadigde kleuren kan spelen :D:P
Pagina: 1 2 3 Laatste