Ja, ik had dezelfde redenering, voor €400 is het potentieel echt een goed scherm (mits BLB en Glow binnen de perken blijven).
Terug naar TN zie ik niet meer zitten nu ik al jaren met veel plezier gebruik maak van een Dell U2515H, IPS is qua kleuren wat mij betreft een must have.
Heb overigens een poos terug ook een X34A gehad, ultrawide ervaring is fantastisch, maar ik vond het vooral duidelijk merkbaar dat de techniek er nog niet klaar voor was. Op een dergelijk scherm is glow heel duidelijk te zien evenals panel uniformity. Gezien de problemen die zich nog altijd voor doen, ook bij de nieuwere ultrawides vind ik het zonde om daar €1.000 of meer tegen aan te gooien. Vandaar maar eens een poging doen om voor €400 een degelijk 27" scherm te scoren.
Dit met hetzelfde idee als mijn huidige scherm, deze heeft ook duidelijk zichtbare bleed / glow, maar aangezien het 'maar' €300 heeft gekost kan ik me er niet aan storen. Aan de X34A stoorde ik me dagelijks, wetend dat er een flinke bak geld voor mijn neus stond waar ik niet tevreden mee was.
Anoniem: 444127 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:15:
[...]
Ik ken het probleem. Ik denk al enkele jaren over een 1440p-monitor (voor mijn volgende systeem) maar met de backlightbleeding en onveranderd hoge prijs twijfel ik daar nog aan. Dan maar een 1440p ultrawide @100 Hz? Misschien als de prijzen zakken (aan het wachten op €500 voor goede schermen die hieraan voldoen). Ik zou graag een hogere refreshrate willen maar 100 is onwijs veel beter dan 60 (meer dan 67% beter schat ik in omdat je minder verschil merkt naarmate het sneller wordt).
4k en 100 Hz. zou erg leuk zijn maar dat is onbetaalbaar. Voor nu geeft 4k nog problemen bij Windows en sommige spellen maar dat zal niet lang meer duren en je bent lekker voorbereid op de toekomst en je kan series en films in 4k bekijken.
offtopic:
Het is toch compleet idioot dat Microsoft nog steeds bitmaps in plaats van vectors gebruikt? Misschien mogen we hen ook de schuld geven van het uitblijven van goede 4k-monitors?
Als je voor minder dan €500 een scherm wil, zou ik ook even op amazon.de kijken naar de XF270HUA voor €400.
[
Voor 42% gewijzigd door
[MAUS] op 18-04-2018 20:32
]