[MULTI] Pro evolution Soccer 2016

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:32
gisteren even de demo gedownload. Ik vond pes 2015 al lekker spelen maar dit is nog veel beter. Zal wellicht ook wel het verschil zijn tussen PS3 en PS4 ook want ik heb pes2015 ook wel eens in de media markt op de PS4 gespeeld en dat was al beter dan de ps3 qua smoothness en grafisch vond ik het ook wel een stukje beter.

Wat ik me afvraag, je kan in de demo dus ook een celebration doen vlak nadat je scoort (binnen 1 seconde anders ben je te laat) maar zelfs dan doet ie niet celebraten als ik een celebration move wil maken, iemand die hier wat van weet?

Daarnaast ben ik benieuwd of je met pes 2016 op de ps4 straks ook fanchants in kan laden? Iemand die dat weet?

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Ik vind het wel storend dat spelers (aanvallers) nog steeds ineens in lijken te houden tijdens een sprintduel en dat spelers bij afvallende ballen na een corner erbij staan alsof ze een lobotomie hebben gehad.

Verder nog steeds onder de indruk. Zowel van hoe het speelt als hoe de AI tegenstander me soms weet weg te spelen. Frustrerend op een goeie manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framoes schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:56:
Ik vind het wel storend dat spelers (aanvallers) nog steeds ineens in lijken te houden tijdens een sprintduel en dat spelers bij afvallende ballen na een corner erbij staan alsof ze een lobotomie hebben gehad.

Verder nog steeds onder de indruk. Zowel van hoe het speelt als hoe de AI tegenstander me soms weet weg te spelen. Frustrerend op een goeie manier.
Ik merk heel af en toe dat een speler inhoudt, dit lijkt voornamelijk voor te komen in aanval. Het lijkt er om te gaan dat hij qua stappen (animatie) niet uitkomt om de bal aan te nemen.

Wat ik persoonlijk tot nu toe storender vind, is dat als je tijdens een fysiek duel een pass wilt geven, hij dit simpelweg niet doet. Ik snap dat wellicht het wat minder precies zal zijn, maar als 3 meter verderop een medespeler staat die vrij staat, zou hij dat tikje toch wel moeten kunnen geven lijkt me. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Ik vind superstar nog steeds te makkelijk en ik krijg nog steeds geen vrije trappen mee.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

e1ndbaas schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:49:
Ik vind superstar nog steeds te makkelijk en ik krijg nog steeds geen vrije trappen mee.
Zou je eens een wedstrijd op Youtube kunnen gooien? Ben benieuwd hoe je speelt dat superstar zo makkelijk is. Ik heb altijd flink moeite met tegenstanders op superstar, ook tegen mindere clubs. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:46:
[...]

Zou je eens een wedstrijd op Youtube kunnen gooien? Ben benieuwd hoe je speelt dat superstar zo makkelijk is. Ik heb altijd flink moeite met tegenstanders op superstar, ook tegen mindere clubs. :9
Ja hoor, ik heb alleen geen capture card of iets. Kan ik hele wedstrijden via PS Share uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:25:
[...]

Ik merk heel af en toe dat een speler inhoudt, dit lijkt voornamelijk voor te komen in aanval. Het lijkt er om te gaan dat hij qua stappen (animatie) niet uitkomt om de bal aan te nemen.

Wat ik persoonlijk tot nu toe storender vind, is dat als je tijdens een fysiek duel een pass wilt geven, hij dit simpelweg niet doet. Ik snap dat wellicht het wat minder precies zal zijn, maar als 3 meter verderop een medespeler staat die vrij staat, zou hij dat tikje toch wel moeten kunnen geven lijkt me. :9
Ik heb het inderdaad tijdens het aanvallen en meestal net als ik los lijk te komen van een verdediger houdt m'n speler in, waardoor ik ineens word ingehaald.

Dat niet kunnen passen komt doordat je pass/schot om een of andere reden wordt gecanceld tijdens een fysiek duel. Hoop dat ze dat aanpassen in de uiteindelijke release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

e1ndbaas schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:59:
[...]

Ja hoor, ik heb alleen geen capture card of iets. Kan ik hele wedstrijden via PS Share uploaden?
Volgens mij kan je tot 15 minuten uploaden. Zou denk ik net moeten kunnen? Anders zo ver als het lukt of een kortere wedstrijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:24
Nou heb ik een potje of 15 gespeeld, zowel tegen AI en tegen vrienden en wat me opvalt is het volgende:

Lobje: Lukt me gewoon niet meer. L1 en schieten zou het moeten zijn, die werkt niet (of in ieder geval niet zo als in pes15). Ik heb voor de zekerheid ook alle andere knoppen (L2,R1,R2) geprobeerd om uit te sluiten dat de knoppen verwisseld zouden zijn, maar dat is niet het geval. Anderen al wel gelukt om te lobben (of stiften?!)

Wereldklasse: Waar ik in pes15 al moeite had met superster (had vooral het idee dat de AI niet beter werd, maar dat mijn team slechter werd) heb ik nu al twee potjes superster 8-0 gewonnen, en twee potjes wereldklassen met 3-1 en 3-0. Speel verschillende teams, tegen verschillende teams. Óf deze versie ligt mij héél goed ( ;) ) of de niveaus zijn nog niet wat ze moeten zijn.

Verder echt wel weer een lekkere game, pre order is uiteraard al geplaatst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
e1ndbaas schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:49:
Ik krijg ze wel degelijk mee, en de tegenstander (AI) zo nu en dan zelfs nog geel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Laatst online: 20:11
Ik heb één keer een vrije trap mee gekregen door een overtreding van de AI in ongeveer 30 potjes. Was meteen randje 16 en ik kon hem heerlijk via onderkant lat in de kruising schieten. Maar wel frustrerend dat de AI duidelijke overtredingen maakt en de scheids niet fluit.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Ik had net minder moeite op superstar dan op top player. Speelde met Bayern tegen Juventus en op top player ging ik er 2-0 af en kreeg ik nog rood ook, toen ik aan het einde uit frustratie iemand bij z'n enkels afzaagde met Lahm. Op superstar had ik na een half uur twee goals gemaakt en wist Juventus niet verder dan tweederde van het veld te komen.

Misschien allemaal toeval, maar ik had ook het idee dat Juventus meer probeerde aan te vallen op de hoogste moeilijkheidsgraad, waardoor het makkelijker scoren was voor mij. Ik kreeg tenslotte meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Demo speelt echt heerlijk :). Ik heb inderdaad ook vrij weinig overtredingen in een game. En raak wel weer veel het houtwerk heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
SemperFidelis schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:49:
Demo speelt echt heerlijk :). Ik heb inderdaad ook vrij weinig overtredingen in een game. En raak wel weer veel het houtwerk heb ik het idee.
Dat idee heb ik ook. Verder heb ik het gevoel dat ze de schoten van afstand wat gepimped hebben. Het schot ziet er super gevaarlijk uit, gaat kneitertjehard, maar soms pakt de keeper de bal zonder moeite.
Dus hardheid schot =! moeite keeper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Ben persoonlijk erg blij dat de AI ook daadwerkelijk goed is ipv dat je eigen spelers ineens twee houten benen krijgen op een hogere moeilijkheidsgraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 09:49
Ben ik nou gek, of is een staande tackle gewoon niet mogelijk met dit spel. Zie m ook niet staan in knoppenconfiguratie en om nou elke keer iemands enkels af te zagen bij een sliding ben ik ook wel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-09 10:39
Arwintju schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:48:
Ben ik nou gek, of is een staande tackle gewoon niet mogelijk met dit spel. Zie m ook niet staan in knoppenconfiguratie en om nou elke keer iemands enkels af te zagen bij een sliding ben ik ook wel zat.
Bedoel je niet gewoon instappen? Dubbel A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:13

KipCurreh

Nightcrawler

Vraagje,

Als liefhebber van PES4 - 5 - 6 (en ISS pro 2 ;)) indertijd heb ik de gameplay altijd beter gevonden dan Fifa, maar dan uiteindelijk toch overgeschakeld naar FIFA (14 & 15) omdat de meeste vrienden het spelen...

Nu deze editie ziet er zo goed uit dat ik toch fel overweeg om terug over te schakelen (back to the roots :))

Is de MyClub optie te vergelijken met het FUT uit FIFA ? Of is er een dergelijke mode (FUT) ?
't is maar om een paar man eventueel te overtuigen :D

En is er al geweten welke licensies er allemaal zijn... Ik veronderstel dat op PC wel snel aangepaste files komen waar de Engelse, Duitse en andere liga's wel volledig inzitten...

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:14

Christiano007

Ich bin der champion

Bah is er geen demo voor de pc op dit moment. Belachelijk!

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KipCurreh schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:02:
Vraagje,

Als liefhebber van PES4 - 5 - 6 (en ISS pro 2 ;)) indertijd heb ik de gameplay altijd beter gevonden dan Fifa, maar dan uiteindelijk toch overgeschakeld naar FIFA (14 & 15) omdat de meeste vrienden het spelen...

Nu deze editie ziet er zo goed uit dat ik toch fel overweeg om terug over te schakelen (back to the roots :))

Is de MyClub optie te vergelijken met het FUT uit FIFA ? Of is er een dergelijke mode (FUT) ?
't is maar om een paar man eventueel te overtuigen :D

En is er al geweten welke licensies er allemaal zijn... Ik veronderstel dat op PC wel snel aangepaste files komen waar de Engelse, Duitse en andere liga's wel volledig inzitten...
Ja Myclub is vergelijkbaar met FUT. Persoonlijk vind ik Myclub leuker omdat het mogelijk is om zelf een team met spelers op te bouwen en chemistry groeit naar mate je team samenspeelt. Je bent dus niet perse gebonden aan spelers uit dezelfde competitie of met dezelfde nationaliteit.

Verder is er bijvoorbeeld geen transfermarkt, dit vinden veel mensen een nadeel maar heeft ook positieve kanten. Zo ben je meer gebonden aan de spelers die je uit je balls krijgt (Dit is wat vergelijkbaar met packs, alleen betreft het 1 speler) welke je voor GP punten koopt. GP punten verdien je weer door wedstrijden spelen en/of toernooien te winnen zoals coins in Fifa. Daarbij komt dat de hele FUT transfermarkt een grote grap is met set prices / coin sellers en bots.

Ik hoorde dat het dit jaar in Myclub zelfs mogelijk is om spelers die je in je team krijgt te 'levelen' door ze veel te gebruiken en ze dus enkele punten in rating kunnen stijgen. Ook willen ze volgens mij iets doen zoals TOTW in Fifa. Maar pin me er niet op vast.

Tot slot is de gameplay van PES hoogstwaarschijnlijk beter naar mijn idee. Dit is gebaseerd op de demo en dat Fifa op enkele minimale tweaks na hetzelfde zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Framoes schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:10:
Ben persoonlijk erg blij dat de AI ook daadwerkelijk goed is ipv dat je eigen spelers ineens twee houten benen krijgen op een hogere moeilijkheidsgraad.
Hier ben ik ook érg blij om! Vond het echt super frustrerend dat bij elk hoger niveau je eigen spelers slechter werden. Heeft me (bijna) een controller gekost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Christiano007 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:46:
Bah is er geen demo voor de pc op dit moment. Belachelijk!
Dat is omdat die demo's vaak worden uitgebreid tot een volledige game :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

SemperFidelis schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:38:
[...]

Snap dit niet helemaal.. Is de PC versie dan een minderwaardige versie ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dit jaar gaat het PES worden denk ik. De animaties zijn dit jaar gewoon goed, de passing animaties zijn erg heerlijk. Ze gaan er echt voor dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was er totaal niet van onder de indruk om eerlijk te zijn. Enige wat vele malen beter is dan bij de concurrent zijn de player faces.

Verder een erg karige demo zonder commentaar en je kunt bijvoorbeeld de controls niet wijzigen.

Wordt weer gewoon FIFA voor mij dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermach
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:37
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:54:
Ik was er totaal niet van onder de indruk om eerlijk te zijn. Enige wat vele malen beter is dan bij de concurrent zijn de player faces.

Verder een erg karige demo zonder commentaar en je kunt bijvoorbeeld de controls niet wijzigen.

controls kon je wel gewoon wijzigen in het select controls menu met X, of ben ik nou gek?

Heb voor het eerst in een paar jaar weer een demo van PES geprobeerd en vind het lekker vloeiend spelen, vooral verdedigend valt het me op dat verdedigers goed met aanvallers meelopen en goede lijnen aanhouden. Kan in een paar potjes niet de hele gameplay beoordelen, maar het voelt niet verkeerd.

Waar ik me wel kapot aan erger is de afschuwelijke menustijl. Gezichts- en spelersanimaties zijn erg goed, waarom zijn die menu's dan zo blijven hangen in de jaren 90? Ook vind ik het publiek en dan vooral het geluid zwaar eentonig en irritant.

Ga de komende dagen nog wat vaker pielen met de demo om een goed oordeel over de gameplay te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:54:

Dat kan toch? Ik denk dat het sowieso moeilijk inkomen is als je FIFA gewend bent. Helemaal als je dan ook nog speelt met controls die je als FIFA speler niet gewend bent.

De controls wijzigen is trouwens een kwestie van 10 seconden zoeken of desnoods even googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:14

Christiano007

Ich bin der champion

SemperFidelis schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:38:
[...]

Dan moeten ze maar het tijdslimit omhoog gooien met alleen de data van 1 stadion, 4 teams. Dus een demo van 1 GB (oid) ipv een demo van een heel spel met beperkingen (4 GB)

Dan kun je rustig het spel proberen, als je meer wilt moet je het maar kopen. Daar gaat het immers om bij een DEMO.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Vergeleken met de oude Pro's vind ik de kleuren wel echt weer veel te flets en helder.. Daar moet ik ook nog voor tweaken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

SemperFidelis schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:16:
Vergeleken met de oude Pro's vind ik de kleuren wel echt weer veel te flets en helder.. Daar moet ik ook nog voor tweaken hoor.
Bedoel je in game ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ja als daar iig iets mee te bereiken valt.. Vond die grauwheid in 2013 echt realistisch, sowieso mijn favo PES ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

SemperFidelis schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:07:
Ja als daar iig iets mee te bereiken valt.. Vond die grauwheid in 2013 echt realistisch, sowieso mijn favo PES ooit.
Fiets betekend; met weinig kleur, dit idee heb ik helemaal niet. Instelling van je tv wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:19
Gisteren weer aardig wat potjes gespeeld op de PS4. Speel nu op Prof niveau.
Wat me wel opvalt is dat ik zelf weinig balbezit heb, meestal rond de 40%. De AI is verder ook heel lastig van de bal te krijgen. Win nu meestal wel alle wedstrijden en het ligt ook echt aan de opstelling waarmee ik speel.

Met de standaard 4-4-2 formatie van Juventus trap ik geen deuk in een pakje boter maar met de standaard 4-3-3 van Roma gaat het 10x beter. Die celebration van Totti met de selfie is echt cool, leuk dat ze dat erin hebben gedaan.

Dit jaar ga ik zonder twijfel weer voor PES, heb voorgaande jaren FIFA gekocht omdat het op de PS3 met voorgaande edities altijd bagger was maar de gameplay vind ik nu wel lekker vloeiend en realistisch. En FIFA is ook al jarenlang nagenoeg hetzelfde dus het is weer tijd om terug te gaan naar good old PES :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
Christiano007 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:54:
[...]

Dan moeten ze maar het tijdslimit omhoog gooien met alleen de data van 1 stadion, 4 teams. Dus een demo van 1 GB (oid) ipv een demo van een heel spel met beperkingen (4 GB)

Dan kun je rustig het spel proberen, als je meer wilt moet je het maar kopen. Daar gaat het immers om bij een DEMO.
Grapjas, dat deze ze natuurlijk ook. Maar door allerlei hacks als Kitserver etc werden er allemaal teams bijgemaakt. Je had dan dus alleen de mogelijkheid om 1 potje te spelen maar dan in meerdere stadions, met meerdere teams en andere kits. Ook kwamen er nieuwe ad boards, nieuwe grasmatten etc etc.

Het is dus niet zo dat Konami een volledig spel aanbood met wat softwarematige beperkingen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Ik merk wel dat het niet "in de bal" komen me wel stoort. Met name de spits inspelen wordt daardoor moeilijk, omdat z'n directe tegenstander de bal zo makkelijk kan onderscheppen en je dus pas kan inspelen als hij veel ruimte heeft. Dit moet Konami toch kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 21:54
Ik merk die verandering ook. Is het alleen niet een kwestie van wennen? Het is wel realistischer. Je moet er letterlijk en figuurlijk actief op inspelen ;)

Ik speel op het hoogste niveau. Zolang ik met Bayern speel, lukt dat wel. Andere teams... Nope... Blijft wel een heerlijk spel.

[ Voor 29% gewijzigd door BjornE op 21-08-2015 21:18 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Framoes schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:41:
Ik merk wel dat het niet "in de bal" komen me wel stoort. Met name de spits inspelen wordt daardoor moeilijk, omdat z'n directe tegenstander de bal zo makkelijk kan onderscheppen en je dus pas kan inspelen als hij veel ruimte heeft. Dit moet Konami toch kunnen aanpassen.
Pass je dan wel op het juiste moment. Zodra je een pass geeft stuur je de spits van het doel van de tegenstander af.
Ook ligt het aan je tactiek en aan de speler. Tevens ooit het een CS of SS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Telkens maar 40% balbezit maar wel altijd dik winnen met counter voetbal, vind wel dat ik relatief makkelijk scoor met Gervinho en Iturbe. Totti is te sloom om mee te rennen maar heeft wel een hele fijne pass.

Laatste potje met Top Player ook weer gewonnen. Combinatievoetbal moet ik nog beter onder de knie krijgen. Al met al nog steeds vermakelijk maar dat lage balbezit en het niet de bal in de ploeg kunnen houden is toch wel een frustratiepuntje ondanks dat ik meestal toch win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
ratsja schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:35:
[...]

Pass je dan wel op het juiste moment. Zodra je een pass geeft stuur je de spits van het doel van de tegenstander af.
Ook ligt het aan je tactiek en aan de speler. Tevens ooit het een CS of SS is.
Als Lewandowski met z'n rug naar het doel staat en de verdediger een paar meter achter hem, moet hij bij het ingespeeld worden niet volledig stil blijven staan. Dan doe je normaal gesproken namelijk een stap richting de bal of scherm je de bal af om te voorkomen dat de verdediger voor je komt. Als de verdediger nou ook stilstaat is er niks aan de hand, maar die gaan wel op de bal af.

Het is nu gewoon storend dat zodra je iemand inspeelt, ze helemaal niet bewegen tot ze de bal hebben. Dat rijmt gewoon niet met de AI die verder goed en realistisch reageert op situaties.

Verder is het spel weer heel goed. Op superstar is het wat mij betreft precies moeilijk genoeg. Taai om te scoren tegen Juventus, maar als het dan lukt wil je juichend door het huis rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Framoes schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 08:11:
[...]

Als Lewandowski met z'n rug naar het doel staat en de verdediger een paar meter achter hem, moet hij bij het ingespeeld worden niet volledig stil blijven staan. Dan doe je normaal gesproken namelijk een stap richting de bal of scherm je de bal af om te voorkomen dat de verdediger voor je komt. Als de verdediger nou ook stilstaat is er niks aan de hand, maar die gaan wel op de bal af.

Het is nu gewoon storend dat zodra je iemand inspeelt, ze helemaal niet bewegen tot ze de bal hebben. Dat rijmt gewoon niet met de AI die verder goed en realistisch reageert op situaties.

Verder is het spel weer heel goed. Op superstar is het wat mij betreft precies moeilijk genoeg. Taai om te scoren tegen Juventus, maar als het dan lukt wil je juichend door het huis rennen.
Ik zal er even extra op letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 00:37
Framoes schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 08:11:
[...]

Precies! Dit viel mij ook op (in de bal komen). Volgens mij scheelt t wel als je de tijdig de richting van de bal in sprint, maar er zit dan toch een soort vertraging in waardoor vaak niet eerder bij de bal bent, terwijl dat normaal gesproken wel zo zou moeten zijn, mits de spits zn lichaam tussen de bal en zijn directe tegenstander houdt. Van mij hoeft dit niet perse automatisch te gaan, als je het zelf moet regelen prima, maar als je zelf in de bal komt, moet ie dit ook gewoon uitvoeren.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Monda schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:43:
[...]

Precies! Dit viel mij ook op (in de bal komen). Volgens mij scheelt t wel als je de tijdig de richting van de bal in sprint, maar er zit dan toch een soort vertraging in waardoor vaak niet eerder bij de bal bent, terwijl dat normaal gesproken wel zo zou moeten zijn, mits de spits zn lichaam tussen de bal en zijn directe tegenstander houdt. Van mij hoeft dit niet perse automatisch te gaan, als je het zelf moet regelen prima, maar als je zelf in de bal komt, moet ie dit ook gewoon uitvoeren.
Het viel mij ook op. Voordeel is wel dat je niet zoals bij FIFA vanuit de verdediging de bal naar voren kan knallen en op die manier onrealistisch snel het spel kan verleggen. Dat zorgt o.a.voor het hoge tempo in FIFA. Want bij FIFA staat er altijd wel of iemand vrij of komt bizar snel in de bal. Keerzijde is dat de poppetjes ook in de korte passing soms te weinig in de bal komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Stringer op 22-08-2015 19:00 ]

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

Voor het eerst in jaren gepest weer. Met de demo 2016, start hem op en echt binnen 1 minuut jaag ik hem toch een partij de haak in!

Meteen enthousiast. En kon het nog aardig. Ik speel wel op balbezit.

Fifa ook geprobeerd, en moet zeggen dat ik beide games wel leuk vind. Maar fifa kan ik nog niet zoveel van. Maar ja, die heb ik sinds road to the worldcup 1998 niet meer gespeeld. ;-)

Wel weer gelachen hoor met die voetbalgames. Prima vermaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
pes 2015 was goed, maar na een paar potjes demo 2016 vind ik 2016 nog een slagje beter. FIFA is gonna get a run for its money!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Een aantal dingen die me opvallen na flink wat potjes op superstar:
  • Kopduels win je amper. Boateng (1m92) verliest praktisch elk luchtduel van Tardelli (1m79).
  • Staande tackles hebben weinig zin, want de tegenstander danst er vrijwel altijd omheen.
  • Spelers houden tijdens sprintduels soms ineens in. Dit is al jaren iets dat me stoort en ik snap niet dat ze dit niet aanpakken.
Dit soort dingen gaan opvallen zodra het moeilijker wordt om te winnen. Een speler die ineens langzamer gaat rennen betekent ingehaald worden door de verdediging en niet 1 op 1 met de keeper en kunnen scoren en daarmee verschil tussen verlies, gelijk of winst.

Ik merk nu trouwens ook dat spelers soms voor hun man staan en dan een stap achteruit doen als je de bal naar ze speelt.

[ Voor 8% gewijzigd door Framoes op 27-08-2015 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Framoes schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:14:
Een aantal dingen die me opvallen na flink wat potjes op superstar:
  • Kopduels win je amper. Boateng (1m92) verliest praktisch elk luchtduel van Tardelli (1m79).
  • Staande tackles hebben weinig zin, want de tegenstander danst er vrijwel altijd omheen.
  • Spelers houden tijdens sprintduels soms ineens in. Dit is al jaren iets dat me stoort en ik snap niet dat ze dit niet aanpakken.
Dit soort dingen gaan opvallen zodra het moeilijker wordt om te winnen. Een speler die ineens langzamer gaat rennen betekent ingehaald worden door de verdediging en niet 1 op 1 met de keeper en kunnen scoren en daarmee verschil tussen verlies, gelijk of winst.

Ik merk nu trouwens ook dat spelers soms voor hun man staan en dan een stap achteruit doen als je de bal naar ze speelt.
Is dat ook wanneer je met die speler "in de bal" komt sprinten? Ik heb mezelf wel meer moeten aanleren in de bal te komen met bijvoorbeeld de spits. Voorheen ging dat meer automatisch. Maar ben met je eens dat ze dit nog moeten tweaken, soms zit hier een soort vertraging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Monda schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:54:
[...]

Is dat ook wanneer je met die speler "in de bal" komt sprinten? Ik heb mezelf wel meer moeten aanleren in de bal te komen met bijvoorbeeld de spits. Voorheen ging dat meer automatisch. Maar ben met je eens dat ze dit nog moeten tweaken, soms zit hier een soort vertraging in.
Ja, maar het spel schakelt niet altijd snel genoeg naar de spits en als ik zelf schakel, reageert de speler niet altijd goed.

Dat vrij kunnen bewegen is trouwens wel even wennen. Soms ren ik onder de bal door, maar tegelijkertijd biedt het zoveel mogelijkheden qua loopacties.

Haha, ik verloor zojuist een kopduel van Valbuena. Valbuena is zo klein, dat deze photoshop over het internet ging tijdens het WK:

https://40.media.tumblr.c...m44gmxO41s6j8mlo1_500.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Framoes op 28-08-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Pes 2016 demo gespeelt en het ik moet zeggen PES is back!!! Figuren zien er mooi en strak eruit, gezichten zien er prima uit, het speelt lekker en veel natuurlijke bewegingen! Als je gaat de bal schieten dan zie je mooie en natuurlijke gezichtsuitdrukkingen met de juiste lichaams beweging, wat bij fifa meestal lijkt alsof ze een stijve nek hebben. Heel erg jammer dat ze geen licentie hebben voor de officiele logos en Tshirts van Arsenal en meerdere clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
kardox schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:50:
Pes 2016 demo gespeelt en het ik moet zeggen PES is back!!! Figuren zien er mooi en strak eruit, gezichten zien er prima uit, het speelt lekker en veel natuurlijke bewegingen! Als je gaat de bal schieten dan zie je mooie en natuurlijke gezichtsuitdrukkingen met de juiste lichaams beweging, wat bij fifa meestal lijkt alsof ze een stijve nek hebben. Heel erg jammer dat ze geen licentie hebben voor de officiele logos en Tshirts van Arsenal en meerdere clubs.
Als je een ps4/ps3 (xbox 360?) hebt zijn de licenties geen probleem. Optionfile erop knallen en vrijwel alle logo's + shirts zijn binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Monda schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 00:10:
[...]

Als je een ps4/ps3 (xbox 360?) hebt zijn de licenties geen probleem. Optionfile erop knallen en vrijwel alle logo's + shirts zijn binnen.
Wow nice! Ik speel op ps4 vaak online. Ga je dat ook zien als je online speeld? Ik moet uitzoeken hoe dat precies werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
kardox schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 00:43:
[...]

Wow nice! Ik speel op ps4 vaak online. Ga je dat ook zien als je online speeld? Ik moet uitzoeken hoe dat precies werkt
Dat weet ik eigenlijk ook niet. Op de ps4 is dat voor t eerst mogelijk, dus we moeten allemaal nog ontdekken hoe t precies werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Monda schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 07:56:
[...]

Dat weet ik eigenlijk ook niet. Op de ps4 is dat voor t eerst mogelijk, dus we moeten allemaal nog ontdekken hoe t precies werkt.
Dat zou de overstap van FIFA voor mij wel definitief maken. Speel voornamelijk online, zou jammer zijn om dan weer tegen gefingeerde namen te spelen. De immersie is dan toch iets minder, wat ze qua sfeer & licensie bij FIFA dik in orde hebben. Gameplay echter 8)7

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
I.v.m. de option files kun je b.v. de site en forum van WENB in de gaten houden. Er is een topic genoemd EDIT waar je verschillende Option Files kan vinden voor de verschillende consoles. Vanaf PES2016 zal voor de PS4 een soort import functie beschikbaar komen. wat betekent dat het alleen maar makkelijker wordt om Option Files te installeren. Ik speel geen enkele versie van PES zonder een option file, aangezien dit het spel een heel stuk leuker maakt.

PSN ID: robhoeben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Dat is helemaal niet zeker. Adam Bhatti heeft al meerdere keren op Twitter aangegeven dat option file sharing niet bevestigd is.

Zou in het slechtste geval inhouden dat je allemaal images moet downloaden en zelf moet toewijzen aan de teams in de edit mode. Dus ben je een avondje bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:32
Net PES2016 gepreorderd, man duurt nog lang tot 15 sep :S
De nieuwe dribble move met R3 indrukken en dan rustig lopen is zo mooi. (Hoog houden en dan schieten of omhaal.) :)

[ Voor 50% gewijzigd door Punkbuster op 31-08-2015 10:21 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Ik speel PES al heel lang op de PC waar het heel makkelijk is om echte namen toe te voegen via een file. Aangezien de PC versie dit jaar weer een raar zooitje lijkt te worden, ga ik waarschijnlijk de Xbone versie kopen. Is het makkelijk om hier de echte namen toe te voegen? Of moet je dat allemaal zelf editen?

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Avioto schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:40:
Ik speel PES al heel lang op de PC waar het heel makkelijk is om echte namen toe te voegen via een file. Aangezien de PC versie dit jaar weer een raar zooitje lijkt te worden, ga ik waarschijnlijk de Xbone versie kopen. Is het makkelijk om hier de echte namen toe te voegen? Of moet je dat allemaal zelf editen?
Op de Xbone moet je het echt allemaal zelf aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Sluuz schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:42:
[...]

Dat is irritant :'(

Dan wacht ik wel even op de PC versie, kijken wat mensen ervan vinden. Het komt in ieder geval niet een paar maanden later uit zoals bij vorige edities.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:42:
[...]

Daar zijn ze nog wel mee bezig geloof ik, hebben ze de hulp van Microsoft bij nodig. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
kardox schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 00:43:
[...]

Jij ziet het sowieso, ook online. Je tegenstander ziet het volgens zijn/haar eigen option file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:46:
[...]

Ik heb een tijd niet kunnen spelen dus dit is mn 2e potje sinds tijden (de laatste x dat ik hier op t forum keek zo'n beetje.) Ik ben er inmiddels wel achter dat ik gamespeed -1 een stuk realistischer vind en speel dit nu dus ook.
Bij deze:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5jYraqIhv4M]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ik speel ook met -1, dat vind ik het meest realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
e1ndbaas schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:07:
[...]

Ik heb een tijd niet kunnen spelen dus dit is mn 2e potje sinds tijden (de laatste x dat ik hier op t forum keek zo'n beetje.) Ik ben er inmiddels wel achter dat ik gamespeed -1 een stuk realistischer vind en speel dit nu dus ook.
Bij deze:
[video]
Met Bayern weet ik meestal ook wel te winnen, maar het is soms wel moeilijk om onder de druk uit te voetballen. Ik heb trouwens het idee dat de tegenstander in dat filmpje relatief weinig druk zet, maar dat zal wel anders aanvoelen als je speelt.

Speel meestal 3-4-3 trouwens, maar met andere teams dan Bayern werkt dat niet altijd even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
e1ndbaas schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:07:
[...]

Bij deze:
[video]
Inderdaad maarre, Schweinsteiger bij Bayern is ook -1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Als PES fan heb ik maar de Fifa demo gedownload. Maar man, wat blijft het tergend slecht. Zo plastic voelt het allemaal aan, niet vloeiend. Ik heb al meerdere malen gehad dat spelers van mijn eigen team tegen elkaar aanliepen en omvielen? Wel moet ik toegeven dat de sfeer daarin tegenover gewoon vele malen beter is als in PES. Maar goed, ik houd PES vol aangezien ik me niet stoor aan de gameplay wat ik bij Fifa mateloos heb. Zo, even een mening van een niet Fifa fan :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Er zijn zojuist wat screencaps en info op de website van konami geplaatst.

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/pqvlwzqih/Screenshot_11.jpg

Ziet er erg goed uit vind ik, maar dat komt misschien omdat PES2013 mijn laatste versie is die ik gespeeld heb. Dan is het verschil sowieso erg groot. Ook veel coole nieuwe features waar ik erg naar uit kijk.

Maar toch mis ik nog wat info over bepaalde zaken in de Master League. B.v. of je naar elke dag in de kalender kan skippen i.v.m. transfers, wat in 2014 ineens niet meer kon. En het "nieuwe transfersysteem" dat was aangekondigd heb ik niks over gelezen. Ik hoop hier snel meer over te weten te komen want volgende week is de release al! :o

Edit: Ik lees net op twitter dat er nog een embargo is tot 14 september, dus vandaar de summiere info. Vanaf die datum komen er ook een hoop video's. Dus nog even geduld.

[ Voor 9% gewijzigd door robhoeben op 08-09-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zouden eens een master league online versie moeten uitbrengen. Dat zou pas episch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 00:34:
Ze zouden eens een master league online versie moeten uitbrengen. Dat zou pas episch zijn.
Zoiets? :P

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
robhoeben schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:41:

Edit: Ik lees net op twitter dat er nog een embargo is tot 14 september, dus vandaar de summiere info. Vanaf die datum komen er ook een hoop video's. Dus nog even geduld.
Klopt, de 15de komt die uit in de US. (Pre download de 13de)

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Komt ie in NL ook uit op de 15e eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Nee 17 volgens mij

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Steam zegt bij mij 16 september..

Heb even de required specs bekeken voor PC, wtf man... Hiermee beschrijven ze een pc van 5 jaar en ouder basicly...
DirectX 9.0 ook maar, zonder enige support voor 11 of whatever...

AKA, de PC-versie is een schamele port die ergens tussen PS3 & PS4 zal liggen (net als vorig jaar blijkbaar) en dus totaal niet next-gen te noemen is...

Als ze zo verder gaan, is het geen wonder dat iedereen (PC) naar Fifa grijpt die nu het 2de jaar Nextgen ingaat op PC. En dan uiteindelijk gewoon moeten stoppen met de pc-versies omdat het economisch gezien niets meer opbrengt :/

Beetje jammer dit, ik keek er echt naar uit om PES2016 terug te proberen op PC... Maar na dit is het enthousiasme al ferm gedaald...

[ Voor 91% gewijzigd door KipCurreh op 09-09-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was eigenlijk al overtuigd maar na de Fifa demo mijn PES pre order maar geplaatst. Voor het eerst kies ik PES boven Fifa. Ben erg benieuwd of de definitieve versie veel afwijkt van de demo die ik al erg goed vond :)

Btw, misschien is het al eerder gezegd, maar valt het jullie ook op dat wedstrijden die overdag worden gespeeld veel mooier worden weergegeven? Of is dat een kwestie van smaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0546
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 17:20
Vind de demo lekker spelen (spelsnelheid -1). Op een aantal punten zeker verbeterd t.o.v. voorgaande edities. Echter ook wel wat minpuntjes vind ik:
-keepers hebben niet veel ballen klem;
-domme AI van je eigen verdedigers (backs die aan de verkeerde kant een man dekken, het altijd meelopen met een spits die de diepte in duikt enz);
-speler besturen bij het juichen is 2x leuk, maar ik mag toch hopen dat ze dit bij het online spelen eruit halen? Heb nmlk geen zin om na een tegendoelpunt eindeloos naar irritant juichende tegenstanders te kijken;
-het lijkt wel of er soms een kleine vertraging in het spel zit op het moment dat je wil schieten. Daardoor wordt een schot best vaak geblokt/gekraakt (vooral als je vanuit een sprintduel wil schieten).

Ondanks deze puntjes toch maar pre order geplaatst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Hoop wel dat ze bij de master league de gegenereerde wedstrijden van competitie de uitslagen aanpassen. 1 team scoort namelijk nooit meer dan 2 doelpunten.

• Monda
Ik heb m ook gepre-ordered. Eigenlijk elk jaar gehaald vanaf ISS, maar vanaf 2008/2009 eigenlijk al bergafwaarts gegaan, met een enkele keer een redelijke game. Vanaf 2013 ook Fifa gaan spelen bij vrienden. Vond t wel oke, Even getwijfeld over te stappen, maar nooit echt voldoening.
Uiteindelijk toch trouw gebleven en pes 2015 kon me voor t eerst weer echt bekoren. Na de demo van 2016 ben ik weer helemaal overtuigd. Er zullen altijd wat bugs inzitten en naar mijn idee zullen er nooit "perfecte" keepers komen, maar zolang dit niet de gehele beleving verpest, de gameplay heerlijk speelt en voldoening geeft ben ik helemaal tevreden.
Ik hoop wel echt dat het sharen van optionfiles gewoon goed werkt zoals op de ps3.

• ratsja

ratsja

bi polair

De ps3 fans zullen wel blij zijn..... Heb hem voorbij zien komen

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:29:
Ik was eigenlijk al overtuigd maar na de Fifa demo mijn PES pre order maar geplaatst. Voor het eerst kies ik PES boven Fifa. Ben erg benieuwd of de definitieve versie veel afwijkt van de demo die ik al erg goed vond :)

Btw, misschien is het al eerder gezegd, maar valt het jullie ook op dat wedstrijden die overdag worden gespeeld veel mooier worden weergegeven? Of is dat een kwestie van smaak?
Ik vind juist dat de wedstrijden in de avond er mooier uitzien. Maar dat is denk ik gewoon echt een kwestie van smaak.

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 14:02
Ik was van mening dat PES veel minder was dan fifa maar ik moet mijn mening herzien ;)

Het speelt echt vlot en je kan mooie combinaties maken.

Wel nog enkele vragen : Hoe werken die dribbels precies ik doe precies maar 3 bewegingen als ik het probeer of zitten er gewoon weinig trucjes in het spel ?

Ik heb ook veel het probleem dat de speler de bal voorbeeld slecht inschat dat hij te rap voorruit loopt en dat de achter zijn rug doorgaat. Is dat een fout of moet ik 1 of andere knop inhouden voor een controle ?

Voor de rest een topspel pre order geplaatst en ik laat fifa links liggen na zoveel jaren fifa te kopen ;)

De licenties vallen wel dik tegen :( Hopelijk brengt die edit mode verandering in en is het heel uitgebreid :s

https://pes.konami.com/us...competitions-in-pes-2016/

[ Voor 12% gewijzigd door sturtiebe op 10-09-2015 21:03 ]

• Framoes
sturtiebe schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:57:
Ik was van mening dat PES veel minder was dan fifa maar ik moet mijn mening herzien ;)

Wel nog enkele vragen : Hoe werken die dribbels precies ik doe precies maar 3 bewegingen als ik het probeer of zitten er gewoon weinig trucjes in het spel ?

Ik heb ook veel het probleem dat de speler de bal voorbeeld slecht inschat dat hij te rap voorruit loopt en dat de achter zijn rug doorgaat. Is dat een fout of moet ik 1 of andere knop inhouden voor een controle ?

Voor de rest een topspel pre order geplaatst en ik laat fifa links liggen na zoveel jaren fifa te kopen ;)

De licenties vallen wel dik tegen :( Hopelijk brengt die edit mode verandering in en is het heel uitgebreid :s

Over trucjes kan ik je weinig vertellen, want die gebruik ik nooit. Als de speler de bal slecht inschat, ligt dat waarschijnlijk aan jou. Ik heb ook wel eens dat ik een speler verkeerd of te ver door laat lopen. Dat komt omdat je juist zoveel controle over de beweging van spelers hebt, dat je soms onbewust een speler verkeerd positioneert.

Licenties is altijd een "probleem" bij PES. EA sluit exclusieve deals en Konami heeft het geld niet om die deals te overtreffen. Gelukkig heb je voor PS3 (en als het goed is nu ook PS4) option files, waarmee je alle echte teams krijgt en vaak nog een of twee extra leagues. De extra leagues zijn afhankelijk van welke option file je gebruikt. Het is wel voor het eerst dat Konami zelf de tweede divisies heeft toegevoegd.

PES moet het ook hebben van de gameplay en het is positief dat ze daar sinds een paar jaar weer op focussen. Dan komen de fans vanzelf en met die fans meer geld om licenties te kopen.

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 14:02
Zeker dat de edit mode dit mogelijk maakt ? Dus ik kan engelse competitie verwachten en de duitse competitie enz ?

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:05

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
Ja dit is 100% zeker maar verwacht het niet op dag 1 vaak na een weekje kun je als Engelse en Duitse clubs gebruiken met originele namen en shirtjes als je de optionfile download

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Die sharede option file is wel een must have, zonder zn option file is het voor veel PES spelers echt een no-go.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Ik durf wel te zeggen dat option file sharing niet gaat komen. Dit vanwege de beperkingen die Sony legt op het delen van savegames.

Het is angstvallig stil vanuit Konami/Adam Bhatti en laatstgenoemde heeft meerdere keren op Twitter vermeld dat hij nooit heeft bevestigd dat option file sharing erin zit.

Mogelijk gevolg: iedereen zal zelf de kits en andere images moeten downloaden en een avondje gaan zitten om alle tenues, namen etc aan te passen...

ps. trek daar maar een paar avondjes voor uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook niet dat het komt. EA heeft veel geld neergelegd om die licenties te kopen. Om ze dan via een file sharing toch nog te kunnen aanbieden is een inbreuk op het intellectueel eigendomsrecht. Of te wel Konami en Sony willen hun vingers daaraan niet branden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:41

On_E

Housemusic

Sluuz schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:09:
Ik durf wel te zeggen dat option file sharing niet gaat komen. Dit vanwege de beperkingen die Sony legt op het delen van savegames.

Het is angstvallig stil vanuit Konami/Adam Bhatti en laatstgenoemde heeft meerdere keren op Twitter vermeld dat hij nooit heeft bevestigd dat option file sharing erin zit.

Mogelijk gevolg: iedereen zal zelf de kits en andere images moeten downloaden en een avondje gaan zitten om alle tenues, namen etc aan te passen...

ps. trek daar maar een paar avondjes voor uit...
Het is al tig keer bevestigd anders?

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Dat is dan heel jammer voor PES, dat ze dankzij Sony geen option files meer kunnen installeren is echt balen. Ik irriteer me altijd aan die gare namen. Dan toch maar FIFA dit jaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
On_E schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:24:
[...]

Het is al tig keer bevestigd anders?
Nee, het is niet bevestigd.
En indien wel, kan je met een (betrouwbare) bron komen?

https://twitter.com/Adam_Bhatti/status/630646524146515968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Sluuz schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:33:
[...]

Nee, het is niet bevestigd.
En indien wel, kan je met een (betrouwbare) bron komen?

https://twitter.com/Adam_Bhatti/status/630646524146515968
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m0NrVss.jpg

Een ingame screen uit de editor.

Dat Bhatti niet aan de grote klok gaat hangen dat je hiermee het licentie-probleem kan omzeilen lijkt me vrij logisch.

[ Voor 14% gewijzigd door On_E op 11-09-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
On_E schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:12:
[...]

[afbeelding]

Dat Bhatti niet aan de grote klok gaat hangen dat je hiermee het licentie-probleem kan omzeilen lijkt me vrij logisch.
Goed nieuws, want dat scheelt weer een paar uur aan handmatig aanpassen. Hoewel ik er ook best een paar uur voor over heb om PES met licenties te kunnen spelen. De gameplay is sinds vorig jaar zoveel beter geworden. En dat met een MGS-engine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
On_E schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:12:
[...]

Volgens mij snap je het niet helemaal.

Je kan inderdaad images importen en aan een team hangen. Dat moet je dan voor elk team doen, handmatig. Daarna sla je dit op in de edit data en ben je klaar. Dat kost dus bergen handmatig werk.

Wat ik bedoel is dat er niet is bevestigd dat als 1 iemand dit allemaal heeft goed gezet, hij zijn edit data online zet zodat iedereen het kan downloaden en je in 1 klap klaar bent. Dit kon en kan op de PS3 namelijk wel en op de PS4 niet. Of tenminste, het is nog niet bevestigd, maar ga er niet vanuit.

Bhatti hangt aan elke grote klok dat de edit mode uitgebreid en goed is. Hell, deze screenshot was een van de eerste die ze hebben uitgebracht.

Edit: Option file sharing is niet hetzelfde als file import :)

Edit2: Misschien gaan we toch mazzel hebben : https://twitter.com/officialpes/status/642262025377189889

[ Voor 7% gewijzigd door Sluuz op 11-09-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Sluuz schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:08:
[...]

Je kan inderdaad images importen en aan een team hangen. Dat moet je dan voor elk team doen, handmatig. Daarna sla je dit op in de edit data en ben je klaar. Dat kost dus bergen handmatig werk.

Wat ik bedoel is dat er niet is bevestigd dat als 1 iemand dit allemaal heeft goed gezet, hij zijn edit data online zet zodat iedereen het kan downloaden en je in 1 klap klaar bent. Dit kon en kan op de PS3 namelijk wel en op de PS4 niet. Of tenminste, het is nog niet bevestigd, maar ga er niet vanuit.

Bhatti hangt aan elke grote klok dat de edit mode uitgebreid en goed is. Hell, deze screenshot was een van de eerste die ze hebben uitgebracht.

Edit2: Misschien gaan we toch mazzel hebben : https://twitter.com/officialpes/status/642262025377189889
Ah dat bedoelde je! :o

Ik ben er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat het zou kunnen omdat sites als PESfan al bezig waren met de edits.
We gaan 't zien dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-09 10:39
sturtiebe schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:57:

Er zitten best behoorlijk veel trucjes in het spel, je moet echter wel "Auto-Feint" uitzetten. Die zorgt er namelijk voor dat het spel het juiste trucje voor je kiest (nooit degene die je wil overigens).

Op youtube staan wel veel tricks tutorials voor pes 2015. En de knoppen combinaties veranderen daarvoor nooit heel schokkend.

Vorige PES was "the Rainbow Flick" nogal overpowered en kon je daar zo drie man mee aan de kant zetten, dat hebben ze er nu gelukkig uitgehaald.

Ook "Auto-sliding" uitzetten trouwens, dan happen je spelers niet op een tegenstander die een trucje doet.

• Framoes
De nieuwe master league brengt veel RPG-achtige elementen met zich mee. Je moet echt tijd steken in levelen en het samenstellen van een team.

https://pes.konami.com/pe...ng-the-new-master-league/

Echt een stuk uitgebreider dan de vorige jaren en ook weer meer mogelijkheden bij het trainen van spelers.
Sluuz schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:08:
[...]

Kijk, dat klinkt als goed nieuws op komst.

Bij de PS3 moest je vroeger toch ook alle bestanden handmatig kopieren? Vanuit je USB stick iig. Dat werd volgens mij opgelost doordat Sony een copy all functie aan het PS3 OS toevoegde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

De eerste reviews zijn binnen: een 9/10 van Gamespot en een 4,5/5 van Gameradar :) Zo te zien geen option files, wél een editor en image importing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Framoes schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:33:

Kijk, dat klinkt als goed nieuws op komst.

Bij de PS3 moest je vroeger toch ook alle bestanden handmatig kopieren? Vanuit je USB stick iig. Dat werd volgens mij opgelost doordat Sony een copy all functie aan het PS3 OS toevoegde.
Ook dat is niet het punt wat ik wilde maken.
Het gaat om de edit data van iemand anders te kunnen gebruiken. Dat lijkt er toch inderdaad niet in te zitten als ik de eerste reacties zo lees.

Het lijkt er wel op dat je alle images in 1 keer kan kopieren vanaf een USB stick naar je PS4, en dan zal je elk team af moeten gaan om alles goed in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ach ja, dat wordt dan idd een paar avondjes lang editten.. Zonde.

Maar alsnog een betere keuze dan FIFA kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Game is vanaf donderdag voor 44,- te koop bij de Media Markt, goede prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Sluuz schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:14:
[...]

Ook dat is niet het punt wat ik wilde maken.
Het gaat om de edit data van iemand anders te kunnen gebruiken. Dat lijkt er toch inderdaad niet in te zitten als ik de eerste reacties zo lees.

Het lijkt er wel op dat je alle images in 1 keer kan kopieren vanaf een USB stick naar je PS4, en dan zal je elk team af moeten gaan om alles goed in te stellen.
Ik begreep je punt, maar doelde er op dat ik vroeger op de PS3 ook nog veel handmatig moest kopieren, dus dat ik ondertussen wel wat gewend ben.

Dat maakt het overigens niet een minder grote gemiste kans dat ze de kant en klare option file mogelijkheid niet hebben toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
On_E schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:29:
Game is vanaf donderdag voor 44,- te koop bij de Media Markt, goede prijs!
En gelijk maar besteld, heb me gisteren weer goed vermaakt met de demo. Scherpe prijs inderdaad!
Vlassie zit binnenkort weer lekker veel te ballen achter zijn PS4 :9
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste