Arwintju schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:24:
Ook een paar potjes gespeeld en dr vallen me wel een paar dingen op.
Grafisch ziet het er allemaal goed uit qua spelers en gezichten. Sommige spelers lijken eng op hun real-life variant. Gras ben ik wat minder van onder de indruk, maar dat is meer een zeur dingetje want als je speelt Let je daar niet zo op.
Vind het veld vooral in herhalingen een beetje op een biljartlaken lijken. Wellicht dat ze daar nog wat aan doen voordat hij uit komt. Zo niet, dan kan ik er ook nog wel mee leven inderdaad.

Soms pass je en dan lijkt de speler naar wie gespeeld wordt compleet aan de bal voorbij te rennen of hij locked er gewoon niet op. Net als bij sommige hogen ballen je probeert weg te koppen en dan gebeurt er niks en valt de bal gewoon op het hoofd van de speler waarna je de controle helemaal kwijt bent.
Ik vind dat ze aardig een balans gevonden hebben. Eerder zat je op de welbekende 'rails' en was er altijd wel iemand die balbezit had of ging krijgen volgens het spel. Dat is nu niet meer het geval en dat is een groot voordeel als je het mij vraagt. Maar wellicht dat dit niet 100% foutloos zal zijn, al heb ik zelf nog geen hele gekke momenten meegemaakt. Alleen dat ik weg liep van de bal ipv er heen, maar dat is kwestie van wennen aan de controle die je nu hebt.
Keepers blijven toch een zwak punt. Blijkbaar is dat toch moeilijk te programmeren.
Altijd lastig. Zowel FIFA als PES hebben er moeite mee om het perfect te krijgen. Je wilt ze realistisch hebben, dat houdt in dat ze ook fouten moeten maken. Maar ik denk dat ze in PES beter zijn dan ooit in een football game.
Verder wel onder de indruk. Het speelt redelijk lekker weg en de potjes die ik tot nu toe deed zijn geëindigd in winst of gelijkspel op het hoogste niveau. Wel heb ik soms het idee dat een pass niet altijd de kant op gaat die je wil. Maar dat kan net zo goed aan mezelf liggen.
Hoe heb je de pass assist staan? Vind zelf level 1 al veel te veel hulp, heb hem nu uit staan. Zie daarmee geen verschil in pass percentages, maar wel veel meer controle er over.
Ben benieuwd wat FIFA hier tegenover zet. Qua gameplay wordt het lastig evenaren denk ik. Man man als EA en Konami toch eens samen zouden werken. Dat staat er elk jaar een hele goede footie. Maarja wishfull thinking

Eigenlijk is het wel beter dat je 2 spellen hebt, dan moeten ze beide wel verbeteren om bij te blijven of uit te lopen. Als je 1 spel hebt blijft het hetzelfde, want iedereen koopt het toch wel. Beetje zoals FIFA al jaren werkt dus.