Ik heb vanochtend rond 05:00 de mail al gehad, maar daarna had Apple de GM teruggetrokken. Inmiddels weer vrijgegeven, dus?
[ Voor 9% gewijzigd door Smultie op 10-09-2015 09:27 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Smultie op 10-09-2015 09:27 ]
Ik teken nergens meer voor
In theorie wel, in praktijk niet..lexvandoef schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:31:
Maar als je de DP versie draaiende hebt heb je toch een dev acount en kan je de GM sowieso binnen halen toch?
Verwijderd
De DP is eigenlijk altijd al via niet-officiële wegen probleemloos te installeren. En zelfs dan krijg je gewoon via de App Store de legitieme DP updates binnen zonder gemor. Dus daar doet Apple totaal niet moeilijk over. Bij iOS komt het ook wel eens voor dat een versie gewoon zonder authenticatie te installeren is als beta versie.lexvandoef schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:31:
Maar als je de DP versie draaiende hebt heb je toch een dev acount en kan je de GM sowieso binnen halen toch?
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
[ Voor 12% gewijzigd door Volkan1984 op 10-09-2015 10:53 ]
De GM is weer opnieuw vrijgegeven. Het schijnt dat er een verkeerde versie als eerste werd aangeboden.Volkan1984 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:53:
Ik snap het niet helemaal. De GM was teruggetrokken, toch? Ik heb namelijk de GM draaien op mijn computer... Hoe is dat dan mogelijk? Hij is gedownloaded uit de App Store.
OK thnx voor de uitleg. Ik heb de GM dus draaien. Downloadde vrij vlot (in ca. een half uur). Draait soepel, de Mission Control-lag is niet meer te bekennen. Apps openen nog sneller en pdf's ook. Batterij lijkt ook nog iets verbeterd.B2 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:56:
[...]
De GM is weer opnieuw vrijgegeven. Het schijnt dat er een verkeerde versie als eerste werd aangeboden.
hier nergens last van in de Mail app. Alles keurig netjes zoals het was...edebee schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:24:
zojuist de GM erop gezet en meteen er weer af. Alle mails waren verdwenen uit de mail applicatie en tijdens terugzetten mails van de time machine crashed de mail applicatie constant.
Nu weer terug op Yosemite
Hmmm vreemd, ik heb 15A282A ? (uurtje geleden gedownload en geïnstalleerd)Erulezz schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:13:
Wat voor build nummer heb je nu draaien? Als het 15A282b heb je de goede GM
[ Voor 9% gewijzigd door HaterFrame op 10-09-2015 12:58 ]
I am the great Cornholio!
Heb je misschien de Public Beta? Op de site staat namelijk de B versie:MetaFrame schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:56:
[...]
Hmmm vreemd, ik heb 15A282A ? (uurtje geleden gedownload en geïnstalleerd)
Je hebt gelijk, ik heb de public iddErulezz schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:23:
[...]
Heb je misschien de Public Beta? Op de site staat namelijk de B versie:
https://developer.apple.com/osx/download/
Ik voel mij echt dom. Ik had jouw bericht vluchtig gelezen dus kwam er net achter dat het via deze weg konBillSpaarbank schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:25:
Inhoud van de mail:
Thank you for participating in the Apple Beta Software Program. Your feedback and usage of the OS X El Capitan public beta has helped us make this release great. We are pleased to give you access to the OS X El Capitan GM Candidate.
If you are currently testing OS X El Capitan, please back up your Mac and do the following to install the GM Candidate. Go to your Purchased tab in the Mac App Store and click the Download button next to OS X El Capitan GM Candidate. Then click Continue to download the full OS X installer. When your download finishes, the installer will automatically launch. Follow the onscreen instructions to complete installation.
[ Voor 229% gewijzigd door swv op 10-09-2015 14:55 ]
Het buildnummer vind je bij "About this Mac" > System report > Software. En ja, ik heb de feedback tool ook. Maar is dat raar? Dit is toch eigenlijk nog een bèta? Het is niet de productieversie.kevinkrs schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:34:
Kan het kloppen dat ik nergens meer een build nummer zie? Ik heb ook nog de feedback tool na een schone installatie, hebben jullie dat ook?
Dit is GM versie, -> Golden Master als er geen hele gekke dingen worden gevonden wordt dit 30 sep gewoon gedeeld met rest..Volkan1984 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:45:
[...]
Het buildnummer vind je bij "About this Mac" > System report > Software. En ja, ik heb de feedback tool ook. Maar is dat raar? Dit is toch eigenlijk nog een bèta? Het is niet de productieversie.
Precies, als er geen gekke dingen worden gevonden. Maar je hebt gelijk wat betreft feedback hoor. Eigenlijk zouden ze de Feedback tool moeten laten zitten.Quakie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:47:
[...]
Dit is GM versie, -> Golden Master als er geen hele gekke dingen worden gevonden wordt dit 30 sep gewoon gedeeld met rest..
Maar ja mag je geen feedback geven als het final is? Feedback is a gift..
Ja, van desktop naar desktop vind ie minder leuk dan met de vorige build.kevinkrs schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:54:
Ik heb alleen soms nog een hapering bij het switchen van verschillende workspaces. Een hele kleine stottering op de Macbook pro late 2013. Hebben andere mensen dit ook?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
10/09/15 20:16:13,347 com.apple.xpc.launchd[1]: (com.apple.cloudpaird) Service only ran for 0 seconds. Pushing respawn out by 10 seconds.
10/09/15 20:16:23,371 cloudpaird[4488]: DEBUG cloudpaird: system does not support Continuity
Nog makkelijker: "About this Mac" > klik op het versienummer (10.11) en het buildnummer verschijnt.Volkan1984 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:45:
[...]
Het buildnummer vind je bij "About this Mac" > System report > Software. En ja, ik heb de feedback tool ook. Maar is dat raar? Dit is toch eigenlijk nog een bèta? Het is niet de productieversie.
MacBook Pro M1 (2021) Mac Mini (2011) iPhone 12 Pro
waar zou ik die moeten vinden?Smultie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:17:
Nog meer mensen last van deze melding die elke 10 seconden langskomt:
[...]
Console.
[ Voor 43% gewijzigd door HaterFrame op 10-09-2015 21:44 ]
Ten opzichte van Mavericks Yosemite? JA!colorsone schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:21:
Als ik dit zo lees is de snelheid echt enorm verbeterd, is dit echt zo gruwelijk merkbaar?
Op een Macbook Pro Late 2013 en Macbook Pro 2015? Nee, vind zowel Yosemite ans El Capitan nog niet zo vloeiend als het zou moeten zijn. Als je nu veel download in de download folder hebt staan en je hebt de standaard webpagina voor je van safari (met dat transparante look) hapert het uitklappen van je folders.colorsone schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:21:
Als ik dit zo lees is de snelheid echt enorm verbeterd, is dit echt zo gruwelijk merkbaar?
Ik krijg het niet voor elkaar op een 13 inch MBPr late 2013... is het 100% vloeiend nee, maar merkbaar sneller dan yosemite, mavericks...kevinkrs schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:30:
[...]
Op een Macbook Pro Late 2013 en Macbook Pro 2015? Nee, vind zowel Yosemite ans El Capitan nog niet zo vloeiend als het zou moeten zijn. Als je nu veel download in de download folder hebt staan en je hebt de standaard webpagina voor je van safari (met dat transparante look) hapert het uitklappen van je folders.
Ik ben eerlijk, Windows 10 lijkt naar mijn gevoel vloeiender te draaien... Misschien dat Apple teveel eye-candy heeft?
Als het de Mac uit je signature is vrees ik dat Continuity niet op 2010 modellen worden ondersteund. Zie https://support.apple.com/en-us/HT204689Smultie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:17:
Nog meer mensen last van deze melding die elke 10 seconden langskomt:
[...]
De icoontjes hoeven niet te laden, maar het lijkt erop dat ze framedrops hebben omdat het over een stuk trasparante layer gaan. Heb je wel je safari in fullscreen staan? En je download folder vol met 15+ bestanden (even een tekstbestand kopieren plakken) En dan die favorieten venster van safari (standaard) open zetten. Muis naar beneden op de dock en de downloads waaier openen.Quakie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:37:
[...]
Ik krijg het niet voor elkaar op een 13 inch MBPr late 2013... is het 100% vloeiend nee, maar merkbaar sneller dan yosemite, mavericks...
6 full screen apps, 3 bureaubladen en tussen elkaar wisselen gaat super snel als ik dan via dock naar downloads ga is ind waaier niet 100% vloeiend omdat ie even icoontjes moet laden ofzo..
Vergeet het niet te melden d.m.v. de Feedback Assistant.kevinkrs schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:46:
[...]
De icoontjes hoeven niet te laden, maar het lijkt erop dat ze framedrops hebben omdat het over een stuk trasparante layer gaan. Heb je wel je safari in fullscreen staan? En je download folder vol met 15+ bestanden (even een tekstbestand kopieren plakken) En dan die favorieten venster van safari (standaard) open zetten. Muis naar beneden op de dock en de downloads waaier openen.
Maar jij zegt dat het ook niet 100% vloeiend is, je doelt denk ik op het wisselen van de workspaces, het gekke is dat dit wel vloeien(der) gaat in Yosemite...
O jaJ0HAN schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:39:
[...]
Nog makkelijker: "About this Mac" > klik op het versienummer (10.11) en het buildnummer verschijnt.
[ Voor 60% gewijzigd door Volkan1984 op 10-09-2015 21:55 ]
Aha ik had safari in full screen staan maar niet in favorieten. Ik zie nu wat je bedoelt. Waaier effect is niet helemaal vloeiend. Ik had net dat die icoontjes echt nog geladen moesten worden, tenminste zo leek het dus.. Een andere vertraging dan ik nu zie. Dat bedoelde ik met net niet 100% vloeiend.. Wisselen tussen de workspaces gaat dus wel soepel.kevinkrs schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:46:
[...]
De icoontjes hoeven niet te laden, maar het lijkt erop dat ze framedrops hebben omdat het over een stuk trasparante layer gaan. Heb je wel je safari in fullscreen staan? En je download folder vol met 15+ bestanden (even een tekstbestand kopieren plakken) En dan die favorieten venster van safari (standaard) open zetten. Muis naar beneden op de dock en de downloads waaier openen.
Maar jij zegt dat het ook niet 100% vloeiend is, je doelt denk ik op het wisselen van de workspaces, het gekke is dat dit wel vloeien(der) gaat in Yosemite...
[ Voor 12% gewijzigd door Quakie op 10-09-2015 22:06 ]
Als ik wissel tussen workspaces met alt + tab bij mij ook, met de trackpad gaat het niet soepel. Of ik verwoord het verkeerd, het gaat soepel maar soms zit er een kleine schok in.Quakie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:00:
[...]
Aha ik had safari in full screen staan maar niet in favorieten. Ik zie nu wat je bedoelt. Waaier effect is niet helemaal vloeiend. Ik had net dat die icoontjes echt nog geladen moesten worden, tenminste zo leek het dus.. Een andere vertraging dan ik nu zie. Dat bedoelde ik met net niet 100% vloeiend.. Wisselen tussen de workspaces gaat dus wel soepel.
Ik heb me eerste app crash al gehad trouwens.. systeem voorkeuren en dan een 3rd tab die crashte.. Ik ging kijken of er een update was...
Bij mij is het ook allemaal snel en zie ik geen haperingen (behalve toen ik een screen recording deed van de soepelheid van Mission Control). Blazen heb ik ook niet.Quakie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:18:
Dat is bij mij allemaal snel.. alt tab, met trackpad, geen verschil.. .. ook geen schok..
Ik heb wel veel strandballen.. vooral overal waar Photos in voor komt..:(
Ik ken uploaded niet, als ik naar uploaded.net ga ziet het eruit als een cloud site ofzo (in het Duits)..
Ik heb de extensie Add Block draaien (tweakers.net staat in mijn whitelist)... misschien kan je zo checken of het komt door de advertentie.. Misschien is het zo grote flash banner maar dan nog zou ik geen blazen verwachten. Ik hoor mijnes zelden blazen..
ja het is een download site, nu moet ik toegeven dat je daar wel iets meer dan 1 flash advertentie krijgt, Ik telde er een stuk of 9 en 5 advertentie popups. Met adblocker merk ik het niet meer.Quakie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:18:
Dat is bij mij allemaal snel.. alt tab, met trackpad, geen verschil.. .. ook geen schok..
Ik heb wel veel strandballen.. vooral overal waar Photos in voor komt..:(
Ik ken uploaded niet, als ik naar uploaded.net ga ziet het eruit als een cloud site ofzo (in het Duits)..
Ik heb de extensie Add Block draaien (tweakers.net staat in mijn whitelist)... misschien kan je zo checken of het komt door de advertentie.. Misschien is het zo grote flash banner maar dan nog zou ik geen blazen verwachten. Ik hoor mijnes zelden blazen..
GPU clockt zich gewoon terug Ligt eraan wat je doet. Ik ga hem ook even draaien ik ben benieuwd.Quakie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:33:
We praten beetje langs elkaar heen..
Ik zie geen schokken hoe dan ook behalve met de downloads folder in de dock als ik precies hetzelfde doe als wat jij zegt.. Voor de rest is alles smooth..
Voor de record, GPU slaat niet uit bij wissels workspaces, netjes 0.55Ghz.. af en toe een piekje naar 0.64..
Ik draai intel power gadget sinds boot..
[ Voor 6% gewijzigd door kevinkrs op 10-09-2015 22:38 ]
[ Voor 22% gewijzigd door kevinkrs op 10-09-2015 22:59 ]
El Capitan is officieel niet uit. GM wordt door veel ontwikkelaars gebruikt om hun software gereed te maken voor de massa. Hopen dat de komende weken updates gaan komen.kevinkrs schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:58:
Zijn er meer mensen die een password manager als Lastpass gebruiken? Extensie blijkt niet te werken in Firefox 9
Nu moet ik Chrome gebruiken om de wachtwoorden te kopieren...
[ Voor 60% gewijzigd door RobV op 11-09-2015 07:47 ]
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Psychologisch gezien wel. Het is puur een gevoel. Daarnaast kan het foutieve bestanden natuurlijk de kop indrukken. Ik doe het sowieso altijd, zodat alles weer fris is.Goodfellas schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 03:31:
Ik heb eigenlijk sinds ik mijn MBP kocht begin 2013 alleen maar upgrades gedaan van 10.8 naar 10.11(GM). Van 10.10 heb ik in de tussentijd ook nog beta's gedraaid.
Het verschil is vrij goed merkbaar tussen 10.10 en 10.11, vooral bij launchpad, expose en wisselen tussen desktops. Ben behoorlijk onder de indruk dat dit gewoon zo werkt en volgens mij heb ik er geen performance problemen door.
Zijn er nog redenen dat ik toch voor een clean install zou moeten gaan de 30ste?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Firefox 9?? Waarom loop je 31 versies achter?kevinkrs schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:58:
Zijn er meer mensen die een password manager als Lastpass gebruiken? Extensie blijkt niet te werken in Firefox 9
Nu moet ik Chrome gebruiken om de wachtwoorden te kopieren...
Ik bedoelde Safari 9, de nieuwste, ik gebruik firefox bijna nooit dus ik weet niet hoe ik daar bij komSmultie schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:32:
[...]
Firefox 9?? Waarom loop je 31 versies achter?
Is altijd geweest in OS X, ik had een filmpje gezien van een kerel die de macook pro 2015, duurste variant had gekocht. Hij had over verschillende elementen van yosemite de fps berekend en gaf zijn mening daarover. Hij klaagde ook over iTunes. Maar ik ben bang dat dit op korte termijn niet opgelost gaat worden.THE_BASE schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:34:
Inmiddels een dag draaiende en alles loopt lekker soepel. Fijn ook dat de menubalk weg kan, scheelt ruimte!
Enig minpuntje, alles loopt vloeiend, behalve scrollen in iTunes. Meer mensen last van?
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
[ Voor 4% gewijzigd door nikon. op 11-09-2015 13:01 ]
Meld je in de App Store aan op Yosemite zodat je iLife-apps aan je account gekoppeld zijn, en dan zou ik direct een volledig cleane install naar El Capitan doen. Is toch net dat beetje properder. GM candidate is dicht genoeg bij release om de upgrade nu al te doen if you ask me.nikon. schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:01:
Volgende week komt m'n macbook pro 13" retina (2015 model met i5, 8GB, 256GB SSD) binnen. Mijn eerste 'Apple device' haha.
Lees goede berichten over El Capitan. Op o.a. dit forum zijn er ook gebruikers die de rmbp 13 hebben en die vooral last hebben van stotterende animaties hebben onder Yosemite.
Is het dus verstandig om mijn nieuwe macbook al direct naar de El Capitan GM te upgraden of nog even drie weken te wachten?
[ Voor 13% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 11-09-2015 14:59 ]
Misschien even Disk Utility openen en Disk Aid draaien? Wellicht staan er wat permissies verkeerd en zorgt dat voor vertragingen.q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:57:
Ik heb sinds de update naar OSX El Capitan erg veel last van zandlopers. Met name Sublime Text 2 heeft er last van. In Yosemite had ik hier geen last van. Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren? En lost het zichzelf wellicht op?
Heb een volledig maxed RMBP 2014 15inch.
Overigens, als ik geen zandlopers heb is het OS wel heel snel. Merkwaardig
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Permissies worden volgens mij niet meer gefixed in Disk Utility. Alleen bij het updaten van het OS gebeurt dit.Volkan1984 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:31:
[...]
Misschien even Disk Utility openen en Disk Aid draaien? Wellicht staan er wat permissies verkeerd en zorgt dat voor vertragingen.
Other
Notes
System file permissions are automatically protected, and updated, during Software Updates. The Repair Permissions function is no longer necessary.
Ja, dit vermoedde ik al. Toch even de release notes beter lezen volgende keer. Geen idee hoe je dan eventueel de permissies kan repareren.Smultie schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:48:
[...]
Permissies worden volgens mij niet meer gefixed in Disk Utility. Alleen bij het updaten van het OS gebeurt dit.
[...]
3 vinger slepen zit er nog wél in, alleen niet op de meest logische plek. Het zit nu bij Accessibility>mouse and trackpad>trackpad options>enable dragging en dan kun je kiezen voor three finger drag. Dit verzin je niet, heb er ook naar gezocht maar Google wist raad.robbinonline schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:48:
Gister een clean install gedaan, El Capitan GM. Vervelend dat je 2steps verificatie moet uitschakelen om te kunnen inloggen op iCloud. Verder mis ik de 3 vinger sleep optie in El Capitan op de iMac (met trackpad)
Hoeiendag!
Eerste hit Google:Volkan1984 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:57:
[...]
Ja, dit vermoedde ik al. Toch even de release notes beter lezen volgende keer. Geen idee hoe je dan eventueel de permissies kan repareren.
Hoeiendag!
Is dat omdat je nog geen devices op iOS 9 hebt of is het nieuwe 2FA systeem nog niet volledig werkend tot de public release?robbinonline schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:48:
Gister een clean install gedaan, El Capitan GM. Vervelend dat je 2steps verificatie moet uitschakelen om te kunnen inloggen op iCloud. Verder mis ik de 3 vinger sleep optie in El Capitan op de iMac (met trackpad)
Dat soort dingen kan je echt best gewoon installeren met Brew. /usr/local blijft volledig beschikbaar, en Brew werkt vlotjes zelfs met Rootless aan.Kek schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:37:
nou ik heb de eerste el cap irritatie al gehad, gister de GM er op gezet, en wilde vandaag met iperf3 even kijken hoe snel mijn wifi is.
iperf3 moest opnieuw gecompileerd worden, maarja, dan installeren in /usr/lib wil niet meer want protected
zelfs na in de recovery met csrutil de boel uit te zetten ging het niet werken
Ben niet geheel blij met de dichttimmering van het systeem dus...
ik begon daar ook mee, maar gek genoeg kreeg ik een hele reeks errors te zien, denk dat ik brew beter had kunnen herinstalleren...AmbroosV schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:16:
[...]
Dat soort dingen kan je echt best gewoon installeren met Brew. /usr/local blijft volledig beschikbaar, en Brew werkt vlotjes zelfs met Rootless aan.
Het werkte wel op een andere mac met ook met elcap GM maar dan een verse install van brew..ppl schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 22:44:
Vermits homebrew wel compatible is met El Capitan. Gezien hun eigenwijze manier van werken is het niet zo verwonderlijk dat ze nu in de problemen zijn gekomen.
Eh. OSX is nauw verwant aan BSD, en daar is thirdparty packages enkel installeren onder /usr/local gewoon standaard. De manier waarop Brew werkt is uitermate clean tegenover wat sommige package managers op Linuxdistro's doen.ppl schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 22:44:
Vermits homebrew wel compatible is met El Capitan. Gezien hun eigenwijze manier van werken is het niet zo verwonderlijk dat ze nu in de problemen zijn gekomen.
Als het goed is staat ie gewoon in je applicaties mapjePslomp schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:14:
Oke, heb hem gedownload, maar hij start niet. In de app store staat erachter gedownload, niet open ofzo.
Iemand een idee hoe de update te starten?
Mooi want dat was het enige onderhoud dat af en toe nodig bleek.tvtech schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 20:11:
[...]
Eerste hit Google:
System file permissions are automatically protected, and updated, during Software Updates. The Repair Permissions function is no longer necessary.
Het hoeft dus niet meer.
Het was de enige hardnekkige mythe op dat vlak zul je bedoelen. De situatie zoals eerder beschreven (dat bij updates e.d. er een permissions check + repair wordt gedaan) bestaat namelijk al sinds 10.5 (Leopard) en is dus al heel wat jaartjes oud. Apple heeft met 10.11 die mythe nu eindelijk ook echt de nek omgedraaid.n8n schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:41:
Mooi want dat was het enige onderhoud dat af en toe nodig bleek.
Nop werkt vlekkeloos, misschien een instelling bij gmail zelf? dat je misschien smtp aan moet zetten id?Jannis schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:15:
Zijn er hier nog mensen die met de GM problemen hebben met Gmail accounts in de Mail app? Tijdens de beta al problemen mee, maar ook met GM krijg ik em met geen mogelijkheid actief. Na invoeren wachtwoord leeg scherm. Zowel met als zonder 2-staps auth geprobeerd.
Heb nooit problemen gehad met mijn mailbox, na upgrade naar El Capitan werkte het ineens niet meer. Meerdere malen opnieuw geprobeerd, ook na clean install geen succes. Lijkt overigens wel alleen bij bedrijfsmail te zijn, mijn oude prive gmail account werkt wel.kevinkrs schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:27:
[...]
Nop werkt vlekkeloos, misschien een instelling bij gmail zelf? dat je misschien smtp aan moet zetten id?
Na een jaar vond ik vrijdag eindelijk de oplossing:kevinkrs schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:54:
Hebben meer mensen last dat als de Macbook uit een lange standby gehaald wordt er even voor +- 1 tot 2 minuten alles hapert en daarna weer lekker vlot gaat? Zou het kunnen komen omdat de gpu ook even qua clocksnelheid verhoogt moet worden oid?
Ik zal er eens naar kijken, raar want ik heb hier op yosemite nooit problemen mee gehad.THE_BASE schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:27:
[...]
Na een jaar vond ik vrijdag eindelijk de oplossing:
http://www.zdnet.com/arti...e-from-sleep-on-macbooks/
Welke hibernationmode gebruikt je systeem?THE_BASE schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:27:
[...]
Na een jaar vond ik vrijdag eindelijk de oplossing:
http://www.zdnet.com/arti...e-from-sleep-on-macbooks/
Heb ik ook gehad en eindelijk "gefixed". Het komt door de PressAndHold daemon (deze zorgt ervoor de je diakritische tekens kan kiezen wanner je een toets lang ingedrukt houdt). Wanneer je deze deamon uitschakeld is het probleem verholpen. Zie ook https://discussions.apple.../6670679?start=0&tstart=0 (even helemaal lezen, met name de laatste post van "oralokan").kevinkrs schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:49:
Ik heb trouwnes nog een kleine maar ontzettend vervelende bug gevonden. Soms als je op safari op je adresbalk drukt hangt hij even vast voor +- 4 seconden en dan komt je adresbalk pas open. Lijkt vooral te gebeuren zodra je veel op de site gesurft hebt (lage geschiedenis lijst) Meer mensen die heer last van hebben?
Outlook 2011 werkt inderdaad niet. Volgens mij zijn er geen workaround/fixes voor. Het is te hopen dat Microsoft met een update komt, hoewel ik denk dat zij dat niet gaan doen omdat ze iedereen op 2016 willen krijgen.martijnmartijn schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:38:
Bij mij werkt alleen Outlook niet goed, loopt steeds vast. De rest van het Office pakket werkt uitstekend.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Jammer, was juist zo handig door mijn werk en privé mail uit elkaar te houden zo.Dannydekr schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:52:
[...]
Outlook 2011 werkt inderdaad niet. Volgens mij zijn er geen workaround/fixes voor. Het is te hopen dat Microsoft met een update komt, hoewel ik denk dat zij dat niet gaan doen omdat ze iedereen op 2016 willen krijgen.
pram reset al eens geprobeerd?kevinkrs schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:41:
Ik heb sinds een uur last van ernstige performance issues, ook als ik de MacBook herstart. Dit had ik eerst niet, best vreemd. Maar het valt mij op dat de window server erg hoog draait bij de activiteiten... Momenteel is het bijna onbruikbaardit is plotseling trouwens.
Ga ik zo proberen, hoe zou dat zomaar kunnen komen dan? Moet ik dat elke paar weken doen? En als dat niet werkt, zijn er dan meerdere oplossingen die ik kan proberen?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq