Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
sww89 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:23:
Is weer teruggetrokken volgens mij...
Waar haal je dat uit?

Ik zie daar nergens melding over.

MacRumors:

"It is not clear what is included in the fifth public beta as Apple has not released a new seventh OS X El Capitan developer beta, breaking its pattern of seeding betas to developers ahead of public testers. Past betas have featured no outward-facing changes, so it's likely this beta also focuses on internal performance improvements and bug fixes to get the operating system ready for its public launch."

Build is 15A262c

[ Voor 51% gewijzigd door Pyrone89 op 18-08-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:22

swv

Eigen constatering. Ik was namelijk de download gestart terwijl nog geen enkele site er over schreef. De download ging alleen traag. Ik heb toen de App Store afgesloten en opnieuw opgestart* en de update verschijnt niet meer. Op macrumors lees ik in de reacties hetzelfde.

Volgens mij was het nog niet de bedoeling om 'm uit te brengen of is er een fout ontdekt want het is toch raar dat de developerversie niet is verschenen ;)

*dat wil nog wel eens helpen om een snellere server toegewezen te krijgen

[ Voor 9% gewijzigd door swv op 18-08-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
sww89 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:31:
Eigen constatering. Ik was namelijk de download gestart terwijl nog geen enkele site er over schreef. De download ging alleen traag. Ik heb toen de App Store afgesloten en opnieuw opgestart en de update verschijnt niet meer. Op macrumors lees ik in de reacties hetzelfde.

Volgens mij was het nog niet de bedoeling om 'm uit te brengen of is er een fout ontdekt want het is toch raar dat de developerversie niet is verschenen ;)
Zie de reacties nu ook.

Vreemde situatie ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Sommige mensen hebben hem al up and running. Grappige situatie. Ach nu weten we dat de update klaar staat en het een kwestie is van de knop omzetten, ook voor developers. Wellicht later vandaag nog :)

Hopelijk donderdag iOS 9 en dan is het alweer GM in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:53

PBP

Afbeeldingslocatie: http://forums.macrumors.com/attachments/screen-shot-2015-08-18-at-19-44-05-png.575903/

Wel goed dat je nu de mousepointer shake kunt uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 13:09
sww89 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:42:
Sommige mensen hebben hem al up and running. Grappige situatie. Ach nu weten we dat de update klaar staat en het een kwestie is van de knop omzetten, ook voor developers. Wellicht later vandaag nog :)

Hopelijk donderdag iOS 9 en dan is het alweer GM in zicht.
Hoop het nog niet, op mijn MacBook pro 2014 en 2013 zie ik nog steeds af en toe stotteringen. Op mijn MacBook pro 2012 trouwens niet. Moet ik straks nu ook verplicht de MacBook pro 2015 gaan halen.... Hoop dat ze nog iets meer aan de performance gaan tweaken, vooral als je het schermt schaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

PBP schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:55:
[afbeelding]

Eindelijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik ervaar al enige tijd een vreemd probleem in Safari en vroeg me af of ik de enige ben. Ik heb er tot nu toe weinig over kunnen vinden.

Regelmatig blijft Safari een tijdje hangen bij het laden van een website om vervolgens na 20-30 seconden verder te gaan. Het lijkt vooral voor te komen bij websites die https vereisen, al gebeurt het ook bij sommige http-sites. Er is niet echt een pijl op te trekken.

Als ik in de Console kijk is er één foutmelding die op die momenten telkens terugkeert, uiteindelijk gevolgd door een tweede:
Aug 19 09:02:40 MacBook-Pro-van-Michel Safari[32688]: tcp_connection_tls_session_error_callback_imp 139 __tcp_connection_tls_session_callback_write_block_invoke.434 error 22

Aug 19 09:01:31 MacBook-Pro-van-Michel Safari[32688]: tcp_connection_destination_handle_tls_close_notify 129 closing socket due to TLS CLOSE_NOTIFY alert
Hieruit concludeer ik dat het in ieder geval met TLS te maken heeft. Gewoon een hardnekkige bug of is er iets anders aan de hand? Chrome en Firefox hebben in ieder geval nergens last van.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
IT-Pro schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:12:
Ik ervaar al enige tijd een vreemd probleem in Safari en vroeg me af of ik de enige ben. Ik heb er tot nu toe weinig over kunnen vinden.

Regelmatig blijft Safari een tijdje hangen bij het laden van een website om vervolgens na 20-30 seconden verder te gaan. Het lijkt vooral voor te komen bij websites die https vereisen, al gebeurt het ook bij sommige http-sites. Er is niet echt een pijl op te trekken.

Als ik in de Console kijk is er één foutmelding die op die momenten telkens terugkeert, uiteindelijk gevolgd door een tweede:

[...]

Hieruit concludeer ik dat het in ieder geval met TLS te maken heeft. Gewoon een hardnekkige bug of is er iets anders aan de hand? Chrome en Firefox hebben in ieder geval nergens last van.
Ik heb dit ook al tijden, sinds Mavericks.

Wat 'helpt' is om nogmaals de site te laden, dus klikken in de adresbalk en dan ENTER. Dan laadt hij meteen.

Nu iedereen het gisteren over de DNS heeft ivbm Ziggo vraag ik me af of het misschien aan hun permanent brakke DNS-servers ligt. Kortom: is het probleem weg als je een alternatieve DNS gebruikt?

[ Voor 8% gewijzigd door Pyrone89 op 19-08-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Ik heb het probleem sinds ik Safari in El Capitan weer gebruik. Daarvoor gebruikte ik altijd Chrome, misschien dat het me daarom nooit is opgevallen.

Ik geloof niet dat het met DNS-servers te maken heeft. Ik heb het probleem zowel thuis als op mijn werk, waar beide verbindingen andere DNS-servers gebruiken. Soms wordt ook maar een deel van de site geladen en volgt de rest veel later pas. Lijkt me dat het dan geen probleem met DNS is.

[ Voor 34% gewijzigd door IT-Pro op 19-08-2015 16:30 ]

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PBP schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:55:
[afbeelding]

Ja, je kunt hem altijd weer aanvinken met de muis als je de mousepointer kwijt bent en hem wilt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Executor16 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:52:
[...]

Ja, je kunt hem altijd weer aanvinken met de muis als je de mousepointer kwijt bent en hem wilt vinden.
Helaas kan niet iedereen de update downloaden :P Ben benieuwd waarom Apple de update heeft teruggetrokken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
IT-Pro schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:12:

Ik had er op mijn 2010 Mac Pro (raar genoeg niet op de andere toestellen) ook last van op Mavericks en Yosemite.. Nu met El Capitan niet meer. Het viel bij mij het hardst op bij Facebook en reacties plaatsen op GoT. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Apple heeft Public Beta 5 opnieuw beschikbaar gesteld, evenals de zevende Developer Preview. Ik krijg 'm ook weer aangeboden hoewel ik PB 5 gisteren al had geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:53

PBP

IT-Pro schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:20:
Apple heeft Public Beta 5 opnieuw beschikbaar gesteld, evenals de zevende Developer Preview. Ik krijg 'm ook weer aangeboden hoewel ik PB 5 gisteren al had geïnstalleerd.
Misschien toch een andere build. Gister misschien een last minute fout ontdekt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
IT-Pro schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:20:
Fijn, mijn Macbook start niet meer op door DP 7....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

En ik rond de klok van 19 uur maar refreshen :P Download gaat nu een stuk rapper dan gister!

Tot zo.

Edit: Ben benieuwd wat er nu beter is geworden want 2.4 GB is niet niks. Installeren ging in ieder geval snel.

[ Voor 35% gewijzigd door swv op 19-08-2015 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Zit er nog een verschil tussen de publieke beta en de deverlopers beta qua performance? Staan dingen als deugmode uit bij de public beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:26
De servers hebben het maar druk.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Update trok hier snel naar binnen hoor, momenteel timemachine aangezet, en weer gaat de download vrij rap.

Edit: Ik krijg de DP niet geinstalleerd. Elke keer als ik opstart zegt hij dat ik moet herstarten....

[ Voor 16% gewijzigd door kevinkrs op 19-08-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
2.4gb gestart, time remaining: 1 minute.. :D

Edit: zo dat was rap.. En dat op Ziggo ;)

[ Voor 34% gewijzigd door RobV op 19-08-2015 23:40 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ik heb trouwens serieuze performance problemen met deze beta. Ik had verbeteringen verwacht, maar het draait best stroef, redelijk wat haperingen, vooral bij het wisselen van de retina resoluties (schalen). Als je de download folder opent in de dock met de favoriete venster open in safari (standaard als je safari blank opent dus) gaat de fan met een beetje een traag effect open... Bah :(

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Beta DP7 loopt bij mij als een zonnetje

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
draait boterzacht en mooi snel op m'n 12 inch Retina MacBook (echt wezenlijk verschil met Yosemite 10.10.5)

:)

Verwijderd

Mijn enige probleem met DP6 was dat iCloud Drive soms opeens niet meer synchroniseert. Helaas is dat met DP7 nog steeds het geval.

Overigens heb ik hier alleen op mijn iMac last van. Op de MBP draaien de laatste paar versies zonder enig probleem.

• kevinkrs
Zijn er eigenlijk ontwikkelaars die een rMBP hebben? Op welke resolutie draaien jullie meestal? Ik vind de tweede selectie boven de native prettiger, maar dan vreet meteen aan je prestaties :(

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:43
Gewoon op de native hi-dpi resolutie. Ik maak zelf veelvuldig gebruik van fullscreen applicaties, verdeeld over meerdere vensters, dat gaat allemaal prima. De sidebars etc die ik niet nodig heb laat ik gewoon niet zien, en grote bestanden waar ik aan werk krijgen een eigen fullscreen venster. De enige aanpassing die ik in sommige applicaties maak is de grootte van de letters iets kleiner zetten. Er zijn slechts een handje vol gevallen waarbij ik meer schermruimte nodig heb. In die gevallen heb ik dan toch de beschikking over een of twee extra schermen.

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik heb een rMBP 13" maar draai eigenlijk altijd in clamshell op de thunderbolt monitor @2560x1440.. van performance merk ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

http://www.onemorething.n...cheid-van-os-x-dashboard/

Dit was mij niet eens opgevallen, kun je nagaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Klopt niet, ook onder Yosemite (en zelfs Mavericks al volgens mij) stond het al standaard uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Oh :D Dan geldt mijn standpunt nog steeds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
PB5 loopt hier super tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Ben ik dan nog de enige die Dashboard gebruikt?

Vind het altijd handig. Snel in istat de performance aflezen. In het valuta ding even dollars omrekenen. Pakketjes volgen in een track en trace widget. Even zien hoe warm het is op een vakantie adres.

En mijn meest gebruikte widget. Weeknummers aflezen. Maar beginnen met zoeken naar alternatieven.

Afbeeldingslocatie: http://files.rienkjanschurer.nl/zooi/150822%20dashboard.png

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
4POX schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:18:

Vind het altijd handig. Snel in istat de performance aflezen. In het valuta ding even dollars omrekenen. Pakketjes volgen in een track en trace widget. Even zien hoe warm het is op een vakantie adres.

En mijn meest gebruikte widget. Weeknummers aflezen. Maar beginnen met zoeken naar alternatieven.

[afbeelding]
Weeknummers zitten tegenwoordig gewoon in de Agenda app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:32

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

En valuta's omrekenen gaat razendsnel in spotlight.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Die valuta's in spotlight wist ik niet, zat altijd te hannesen in Google search :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Wauw, dat doe ik ook altijd. Ik moet er nog aan wennen dat Spotlight een hele handige assistent begint te worden. Mja, ik weet ook nooit zo goed wat ik aan Siri kan vragen. Bedankt voor de tip!

Trouwens, dat vastpinnen van tab's in Safari is echt fijn! Ik heb nu WhatsApp Web vastgepind en kan zonder tussenkomst van de iPhone probleemloos appen. Ik heb al een paar dagen een verbinding 'actief'. Ik was in de veronderstelling dat dat zo niet zou werken en je iPhone ontgrendeld moest zijn enzo.

[ Voor 44% gewijzigd door swv op 22-08-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Wat is nu het verschil dan tussen de developers preview en de public beta? Is er een verschil in debug modes? Krijg je bij de public beta dezelfde updates binnen als de developers preview maar dan trager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:36
RobV schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:42:
[...]

Sorry voor de het oprakelen van deze oude opmerking, maar heb je hier inmiddels misschien een oplossing voor kunnen vinden?? Mijn FTDI boardjes worden nog wel herkend, maar de Uno (kloon) niet meer. Ik heb de CH340 driver opnieuw geinstalleerd maar ik zie geen device in /dev/
Heb inmiddels de ch340 weer aan de praat. Rootless is het probleem, dit moet je uitschakelen.

Start op in recovery met cmd + R.

Ga naar hulpprogramma's bovenin en open de terminal. Voer uit: crsutil disable.

Start mac opnieuw op en het moet weer werken (anders driver even opnieuw installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
sweebee schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:50:
[...]

Heb inmiddels de ch340 weer aan de praat. Rootless is het probleem, dit moet je uitschakelen.

Start op in recovery met cmd + R.

Ga naar hulpprogramma's bovenin en open de terminal. Voer uit: crsutil disable.

Start mac opnieuw op en het moet weer werken (anders driver even opnieuw installeren).
Perfekt, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online

[afbeelding]
Dacht even dat ik mijn eigen Dashboard zag. Alleen die widget rechtsonder heb ik niet. De rest is hetzelfde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ik zat eerder te klagen over de nieuwste developers preview, die hier en daar toch wel wat aan de trage kant was. Ik heb zojuist de nieuwste public beta gewaagd. Ik moet toegeven dat deze een behoorlijk stuk rapper is. Alleen ik zag soms nog wat schokken als je van workspace wisselt, maar dat is zo goed als weg zodra je die transparantie uitzet. Moet alleen nog even verder kijken hoe het werkt als daily driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 10:18
kevinkrs schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:03:
Zijn er eigenlijk ontwikkelaars die een rMBP hebben? Op welke resolutie draaien jullie meestal? Ik vind de tweede selectie boven de native prettiger, maar dan vreet meteen aan je prestaties :(
Heb hier een 15" rMBP, draai em altijd op hoogste resolutie tenzij ik een externe monitor heb aangesloten, dan op de default resolutie. Merk geen significant verschil in prestaties overigens :-).

Zijn er hier meer die problemen hebben met wifi? Ging een tijd goed, maar sinds DP6 valt mijn internetverbinding continue weg. Wifi verbinding is er wel, maar moet reconnecten voor het internet het weer doet. Geen last van als ik op de kabel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Zojuist toch maar eens El Captain beta geïnstalleerd. we zijn weer wat beta's verder, dus ik verwacht dat het nu wat volwassener draait. De snelheid is absoluut geweldig. Ik heb al niet een vieze macbook en dacht dat ik het verschil niet zou merken. maar niets is minder waar. Draait zeer soepel.

Maar beta is beta, ik heb 1 probleem en dat is dat ik me niet meer kan aanmelden op de Appstore. Ik krijg constant een " Onbekende fout" niet erg behulpzaam. ;-) iemand die ook deze problemen heeft gehad?

Edit:
Opgelost, de 2 factor authenticitatie leek het probleem te zijn. Deze uitgeschakeld, vervolgens op de App Store ingelogd en daarna weer aangezet. Dat bleek de oplossing te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door OkselFris op 23-08-2015 23:24 ]

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 11:12

Quakie

quakelen

Zien jullie nog wel een strandbal?

(Onder snow leopard zag ik zelf de minste strandballen, maar ik zie zelf regelmatig....terwijl sommige ze nooit zien..)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinkrs
Quakie schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:59:
Zien jullie nog wel een strandbal?

(Onder snow leopard zag ik zelf de minste strandballen, maar ik zie zelf regelmatig....terwijl sommige ze nooit zien..)
Nauwelijks. Vind wel dat soms applicaties ietjes trager opstarten (vooral de settings app) maar dat zal wel komen omdat het nog in de beta is. Je kunt ook even een dualboot installeren voor je volledig overstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Bij mij crasht Autocad 2015 zodra ik met mijn muis over de layers panel kom, behoorlijk irritant (DP7). Ik hoop eigenlijk dat het aan mij ligt (dan kan ik het oplossen), dus ik vroeg me af of bij iemand anders het wel gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 14:38

[afbeelding]
Heb het uitstaan, in het begin waren alle widgets non-retina, dus dat zag er niet zo mooi uit. Weet niet of dat nu anders is. Maar mis het ook niet meer. Het weer staat in de sidebar, en omrekenen kan ik in spotlight.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Laatst online: 10-09 23:52
Erg irritant is het ontbreken van de quicktime plugin in Safari. Iemand die daarvoor een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zijn er hier al mensen die El Capitan op hun primaire computer gebruiken? Het liefst wacht ik tot de daadwerkelijke release maar ik heb enorm veel wifi problemen sinds de .4 van Yosemite. Ik gebruik niet zoveel apps, eigenlijk alleen Mail, Calendar, Office 2016 (preview), Teamviewer en Skype.

[ Voor 22% gewijzigd door Aghanim op 30-08-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Aghanim schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:15:
Zijn er hier al mensen die El Capitan op hun primaire computer gebruiken? Het liefst wacht ik tot de daadwerkelijke release maar ik heb enorm veel wifi problemen sinds de .4 van Yosemite. Ik gebruik niet zoveel apps, eigenlijk alleen Mail, Calendar, Office 2016 (preview), Teamviewer en Skype.
Ik wel op m'n Pro 13inch 2015. Het meerendeel gaat goed maar ik heb soms periodes met erg vreemde crashes/reboots. Tijdje terug met bepaalde PDF bestanden, net met een USBstick die ik onvriendelijk er uit getrokken had.

WiFi problemen kunnen nauwelijks aan de software liggen. Ik heb al zoveel macs gehad op zoveel versies zonder enig WiFi probleem... Kijk eerst eens naar je setup, gebruik bv InSSIDer om te scannen hoeveel stoorzenders er in je buurt zitten. Heb je Ziggo? Staat je modem als router te werken? Dan is dat het eerste dat je moet aanpakken. Welke WiFi puntjes heb je, gebruik je 5ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 21:58

RnB

Ik ook, op mijn 15'' rMBP.
Eerdere versies heb ik max een aantal dagen in gebruik genomen, omdat ik me toch al snel stoorde aan de stabiliteit en compatibiliteit met bepaalde applicaties die ik gebruik.
Deze versie is de eerste versie die er langer op staat en dat zal denk ik nog heel lang duren.
De stabiliteit is nog niet altijd even goed (1x ging het niet goed met het uit slaapstand halen, 1x liep de hele boel vast bij een installatie van OS X 10.11 in Parallels), maar al stukken beter dan met eerdere versies (strandbal heb ik naast de crashes niet meer gezien en de Mac kan zonder problemen een aantal dagen in slaapstand blijven).
En de compatibiliteit met de applicaties die ik gebruik is ook al stukken beter, in zo'n mate dat alles wel lekker werkt.

Ik kan niet wachten op de Retail versies, want dit is voor mij wat Mavericks en Yosemite op de rMBP allang had moeten zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Ik draai de developer beta al sinds dag 1 op mijn enige computer (tevens werkcomputer), nog geen grote issues tegengekomen. Best wel de moeite om nu al te upgraden IMO, 't is een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 13:04
Ik draai "El Capitan" nu sinds de WWDC, op mijn productie machine, waar ik 8 uren per dag m'n werk op doe. Maar weinig issues gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

CRXDelSol schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:44:
Ik draai "El Capitan" nu sinds de WWDC, op mijn productie machine, waar ik 8 uren per dag m'n werk op doe. Maar weinig issues gehad.
Hier hetzelfde, op wat iCloud geneuzel na (wat al irritant genoeg is). Ik ben daar trouwens ontzettend blij om, want Yosemite vond ik zeer teleurstellend en tot op heden heeft El Capitan me echt weer vertrouwen in Apple gegeven. Dat was ik wel een beetje kwijt. En ben ik nog steeds bij iOS.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zeer benieuwd hoe de ervaringen van El Capitan zijn in combinatie met MacBook Air uit 2011. De verhalen van Apple beloven veel goeds, maar hoe zijn de ervaringen van gebruikers?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:17
THE_BASE schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 09:05:
Zeer benieuwd hoe de ervaringen van El Capitan zijn in combinatie met MacBook Air uit 2011. De verhalen van Apple beloven veel goeds, maar hoe zijn de ervaringen van gebruikers?
Daar ben ik ook benieuwd naar! Gelukkig heb ik 4 jaar geleden gekozen voor 4GB geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
THE_BASE schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 09:05:
Echt veel sneller zal het in de core niet zijn, maar ze hebben hard zitten sleutelen aan alle animaties (minder blur-effecten, minder lang, ...) waardoor het wel echt een heel stuk sneller aanvoelt.

(mid-2013 Air hier, 8GB RAM)

[ Voor 3% gewijzigd door AmbroosV op 31-08-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxr king
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Beta 8 is beschikbaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16
En public beta 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Public beta 6 ook, download hem nu, ben erg benieuwd. Wel snel want normaal is het elke twee weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
kevinkrs schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:25:
Public beta 6 ook, download hem nu, ben erg benieuwd. Wel snel want normaal is het elke twee weken?
Laatste was 19 augustus (eigenlijk eerder die week al, maar dat ging mis), dus klopt wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
IT-Pro schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:27:
[...]

Laatste was 19 augustus (eigenlijk eerder die week al, maar dat ging mis), dus klopt wel aardig.
Is dat zo? ik zou zweren dat hij vorige week uitkwam. Dan is de tijd wel erg snel gegaan. Ik hoop dat de lag opgelost is bij het wisselen tussen workspaces soms. En het openen van de instellingen applicatie mag iets sneller gaan, verder vind ik hem helemaal top draaien.

Edit: Ik heb hem inmiddels al draaien. Ik zie dat de teksten bij instellingen over het vergroten van de mouse pointer zodra je schudt vertaald is van engels naar nederlands. Verder zie ik ik niet heel veel veranderingen. Al lijkt sommige dingen net iets soepeler te draaien. Is er ergens een developerslog te zien wat er exact veranderd is?

Edit: Bij workspaces is het + icoontje veranderd geloof ik. Nu slide de afbeelding van je achtergrond naar binnen. Ik geloof dat hier ook een paar effecten zijn veranderd.

Edit: Performance in geschaalde modus is ongelofelijk verbeterd. Stuk minder haperingen momenteel, ziet er erg positief uit.

[ Voor 40% gewijzigd door kevinkrs op 31-08-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Raar dat ze voor de betas geen fatsoenlijke changelog meegeven. Waarom zouden ze dat niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Even iets totaal anders.

Gebruiken ze bij Apple Scrum? De software releases zijn altijd erg op de klok gelijk te zetten.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb ook 'maar' 4GB. Dat was destijds prima. Nog steeds voor mijn gebruik, al zal ik bij een volgende MB op het RAM gaan letten.

Maat hij draait nog steeds als een zonnetje, alleen de accu is langzaam op en Retina zou fijn zijn. :-)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
4POX schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 07:30:
Even iets totaal anders.

Gebruiken ze bij Apple Scrum? De software releases zijn altijd erg op de klok gelijk te zetten.
Zullen wel zoiets gebruiken anders krijg je een chaotisch project. Ik geloof alleen dat ze de waterfall methode gebruiken. Weet het niet exact zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
kevinkrs schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 18:13:
[...]

Zullen wel zoiets gebruiken anders krijg je een chaotisch project. Ik geloof alleen dat ze de waterfall methode gebruiken. Weet het niet exact zeker.
waterfall methode is juist het tegenovergestelde van scrum/agile werken. Je doet het een of het ander :) Met snelle kleine releases verwacht je een agile manier van werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

gnauw schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:44:
[...]
waterfall methode is juist het tegenovergestelde van scrum/agile werken. Je doet het een of het ander :) Met snelle kleine releases verwacht je een agile manier van werken.
Waterval wordt voornamelijk nog gebruikt bij de minder volwassen IT-organisaties. Heeft heel veel nadelen en maar weinig voordelen tov agile. Bovendien kun je dan geen korte releasecycles halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Terug naar 10.11

Op enkele 10.10 machines valt me op dat google maps erg schokkerig gaat in Safari. Ik dacht dat het 10.10 dingetjes is. Op mijn 10.11 test machine is google maps ook niet vooruit te branden. Wie heeft dezelfde ervaring ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:36:
Terug naar 10.11

Op enkele 10.10 machines valt me op dat google maps erg schokkerig gaat in Safari. Ik dacht dat het 10.10 dingetjes is. Op mijn 10.11 test machine is google maps ook niet vooruit te branden. Wie heeft dezelfde ervaring ?
Werkt ook niet echt soepel op mijn 10.11 Safari, maar in Chrome werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 21:58

RnB

Terug naar 10.11

Ik heb niet dezelfde ervaring.
Goed, Apple maps werkt een stuk fijner en gaat wat smoother, maar Google Maps schokt bij mij niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gnauw schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:44:
Zo fancy is het allemaal niet. Uiteindelijk is het niet veel anders als ITIL, een klompje procedures, processen, enz. waardoor je grip op de situatie houdt en efficient kunt werken. In de praktijk zie je vaak vermenging van verschillende methodieken dus ik zou niet zo hard stellen dat ze het een of het ander doen. Zeker bij grote organisaties is het niet ondenkbaar dat men hun eigen methodiek heeft ontwikkeld (de meeste van beheer- en ontwikkelmethodieken komen ook bij de grote organisaties vandaan, die zoeken als eerste een methodiek om grip op de zaak te houden). Gezien de snelle releases zullen ze ongetwijfeld wel een moderne ontwikkelmethodiek gebruiken die dat mogelijk maakt (en dat stopt niet bij agile en scrum). Zeker weten zullen we het waarschijnlijk nooit, het is en blijft een blackbox.
page404 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 07:50:
Waterval wordt voornamelijk nog gebruikt bij de minder volwassen IT-organisaties. Heeft heel veel nadelen en maar weinig voordelen tov agile. Bovendien kun je dan geen korte releasecycles halen.
Wat flauwekul is aangezien agile ook enorme nadelen heeft. Zaken als soort project en bedrijfscultuur zijn uiteindelijk de parameters die bepalen welke methodiek de juiste is. Er zijn genoeg bedrijfsculturen waarbij agile niet werkt omdat het juist veel input van de opdrachtgever vereist. De volwassen IT-organisatie doet zoiets, de minder volwassen zet datgene in wat het meest hip is en door de rest de hemel ingeprezen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Terug naar 10.11

Ik heb exact hetzelfde probleem, ik heb het even getest op mijn Macbook Pro 2012 non retina en mijn macbook pro late 2013 retina. Op mijn 2012 macbook zonder retina gaat het in safari ongelofelijk vloeiend. Op mijn retina macbook echter niet. Dit komt dus gewoon door de resolutie in combinatie met safari, want google chrome is al een stuk vloeiender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 12:42
Zou dit een OS X 10.11 probleempje zijn of gewoon toevalligheid bij 10.11? Bij het laatste open ik wel even een nieuw topic (:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11859379/Schermafbeelding%202015-09-04%20om%2008.55.22kopie.png

[ Voor 18% gewijzigd door Marijn100 op 04-09-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Toevalligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:17
Ik denk een Apple Store probleempje. Ik had dat gisteren ook met OS X 10.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Marijn100 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:59:
Zou dit een OS X 10.11 probleempje zijn of gewoon toevalligheid bij 10.11? Bij het laatste open ik wel even een nieuw topic (:
[afbeelding]
Apple had een storing gisteravond. Apple Maps het updaten van apps uit de appstore deden het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:42
@martijn100

Heb je de 2-staps verificatie aanstaan? Dat was bij mij de oorzaak. Na het uitzetten geen problemen meer.

edit - Martijn100 - ik leerde het weer van de post van Okselfris op 23 augustus :)

[ Voor 26% gewijzigd door alex75 op 04-09-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 12:42
kevinkrs schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:42:
[...]

Apple had een storing gisteravond. Apple Maps het updaten van apps uit de appstore deden het ook niet.
Heb er al tijden last van, dat is het niet dus :(
alex75 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:40:
@martijn100

Heb je de 2-staps verificatie aanstaan? Dat was bij mij de oorzaak. Na het uitzetten geen problemen meer.
Zou het zomaar kunnen zijn, even proberen!

Edit: Dat lost het op (: Dankjewel!

[ Voor 3% gewijzigd door Marijn100 op 04-09-2015 16:07 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:38

Maxow

Hidden Sound System

Dat probleem had ik inderdaad ook. Kreek op al m'n idevices ook telkens die 2-staps verificatiecode. Kwam er bijzonder laat pas achter dat die code achter je password ingevuld moet worden in het passwordveld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ik heb zojuist mijn public beta verwijderd en de developers beta geïnstalleerd. Momenteel draait deze net iets sneller lijkt het op. Wat mij wel opvalt is dat Safari 9 zorgt voor wat prestatie problemen waar ik het eerder over had. Niks ernstigs maar erg vervelend.

Als ik safari in een volledig scherm hebt (workspace) en ik swipe tussen verschillende workspaces terug naar safari zit er een kleine stotter in het effect. Ook is het overzicht met meest bezochte websites niet helemaal optimaal. Als je op die pagina bent en je opent je download folder uit je dock gaat het effect haperig open.

Zijn er meer mensen die hetzelfde zien als ik als je goed kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
30 september komt El Capitan beschikbaar. GM is zojuist vrijgegeven aan de devs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:35
Ook aan de public beta testers of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
IT-Pro schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:41:
30 september komt El Capitan beschikbaar. GM is zojuist vrijgegeven aan de devs.
Hoe weet je dat hij 30 september uitkomt? Ik dacht volgende week samen met iOS 9.
Is het trouwens mogelijk om de GM meteen te downloaden? Zonder de oude dev versies te installeren, en wat is er in de GM anders dan in die uit gaat komen eind deze maand?

Edit:

http://www.iculture.nl/go...2-el-capitan-beschikbaar/

El Capitan GM is teruggetrokken.

[ Voor 12% gewijzigd door kevinkrs op 09-09-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
kevinkrs schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:56:
Hoe weet je dat hij 30 september uitkomt? Ik dacht volgende week samen met iOS 9.
Apple had het verstopt in een demo tijdens de keynote. En inmiddels staat het ook op de preview-pagina.
Is het trouwens mogelijk om de GM meteen te downloaden? Zonder de oude dev versies te installeren,
Zou ik niet doen. Zijn niet voor niets verschillende builds.
en wat is er in de GM anders dan in die uit gaat komen eind deze maand?
Meestal niets. Vaak is het exact dezelfde versie tenzij er op het laatste moment nog problemen aan het licht komen die opgelost moeten worden.
Dat terugtrekken is wel een dingetje bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
IT-Pro schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:05:
[...]

Apple had het verstopt in een demo tijdens de keynote. En inmiddels staat het ook op de preview-pagina.

[...]

Zou ik niet doen. Zijn niet voor niets verschillende builds.

[...]

Meestal niets. Vaak is het exact dezelfde versie tenzij er op het laatste moment nog problemen aan het licht komen die opgelost moeten worden.

[...]

Dat terugtrekken is wel een dingetje bij Apple.
Ik heb op het moment wegens partitie problemen el capitan verwijderd, ik bedoel dus om de final build in 1x vers te installeren, zonder 9 updates te moeten draaien. Dan gaat het idee van een verse installatie weg :P

Of is het zo als ik hem nu uit de appstore download dat het meteen de GM release is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Oh zo. Ja, dat kan. Als je dev bent, kun je met je redeem code de GM uit de App Store downloaden en die meteen installeren. Ik zie overigens nergens anders dat de GM is teruggetrokken. Geen idee waar men dat op baseert. Verschil tussen laatste Public Beta en GM is trouwens minimaal; van 15a278b naar 15a282b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
IT-Pro schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:13:
Oh zo. Ja, dat kan. Als je dev bent, kun je met je redeem code de GM uit de App Store downloaden en die meteen installeren. Ik zie overigens nergens anders dat de GM is teruggetrokken. Geen idee waar men dat op baseert. Verschil tussen laatste Public Beta en GM is trouwens minimaal; van 15a278b naar 15a282b.
Ja 1 nummer, maar wellicht draait het wat stabieler of de laatste paar aanpassingen doorgevoerd zijn. Voor de GM moet je een aparte redeem code hebben? dat is best zuur want mijn developers account is eergister verlopen. Ik kan nog wel bestaande aankopen downloaden uiteraard (bestaande dev beta)

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 13:04
Ik zie in de developer portal voor 'El Capitan' toch echt staan: Coming soon. (Zodra ik de GM wil downloaden, dus toch echt terug getrokken)

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
GM up and running op mijn 2015 rMBP. Werkt heerlijk vlot, laatste DP ook al zeer smooth. Tot dusver alle apps die in de laatste DP werkten, werken nu ook.

Voor mijn gevoel is het allemaal weer iets sneller dan laatste DP. (Maar kan placebo zijn ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 10-09-2015 06:22 ]

• MazeWing
  • Laatst online: 21:02

MazeWing

The plot thickens...

Als ik die GM installeer kan ik daarna gewoon updaten naar de "retail" versie of is dit gewoon dezelfde versie en zit ik pas bij 10.11.1 (oid) weer op de normale versie?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• dannyvdb1997
  • Laatst online: 22:22
Geert1976 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 06:22:
GM up and running op mijn 2015 rMBP. Werkt heerlijk vlot, laatste DP ook al zeer smooth. Tot dusver alle apps die in de laatste DP werkten, werken nu ook.

Voor mijn gevoel is het allemaal weer iets sneller dan laatste DP. (Maar kan placebo zijn ;) )
EDIT - gevonden

[ Voor 8% gewijzigd door dannyvdb1997 op 10-09-2015 07:44 ]

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
MazeWing schreef op donderdag 10 september 2015 @ 07:24:
Als ik die GM installeer kan ik daarna gewoon updaten naar de "retail" versie of is dit gewoon dezelfde versie en zit ik pas bij 10.11.1 (oid) weer op de normale versie?
Dit is de build die iedereen krijgt op 30 september. Alleen als er nog grote bugs oid worden gevonden niet, wat geloof ik pas 1x is voorgekomen jaren geleden.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• lexvandoef
Woepie, krijg een invite van apple dat de GM klaar staat voor mij als public beta tester :). Nu aan het binnen halen.

• swv

swv

lexvandoef schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:59:
Woepie, krijg een invite van apple dat de GM klaar staat voor mij als public beta tester :). Nu aan het binnen halen.
Super! Dat zal dan wel gefaseerd gaan want ik heb nog geen bericht als public beta tester. Krijg je hierover een mail? Hopelijk gaat het met iOS 9 GM ook zo.

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53
zojuist de GM erop gezet en meteen er weer af. Alle mails waren verdwenen uit de mail applicatie en tijdens terugzetten mails van de time machine crashed de mail applicatie constant.
Nu weer terug op Yosemite

• lexvandoef
sww89 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:22:
[...]

Super! Dat zal dan wel gefaseerd gaan want ik heb nog geen bericht als public beta tester. Krijg je hierover een mail? Hopelijk gaat het met iOS 9 GM ook zo.
Ja ik kreeg een mailtje binnen :). Nog geen mail gehad over de iOS GM, hoop die ook nog te krijgen :).

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:20
sww89 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:22:
[...]

Ik heb er vanochtend ook een mail over gehad inderdaad. Vanavond maar eens even in alle rust downloaden.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Inhoud van de mail:

Thank you for participating in the Apple Beta Software Program. Your feedback and usage of the OS X El Capitan public beta has helped us make this release great. We are pleased to give you access to the OS X El Capitan GM Candidate.

If you are currently testing OS X El Capitan, please back up your Mac and do the following to install the GM Candidate. Go to your Purchased tab in the Mac App Store and click the Download button next to OS X El Capitan GM Candidate. Then click Continue to download the full OS X installer. When your download finishes, the installer will automatically launch. Follow the onscreen instructions to complete installation.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste