Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Microsoft en rapportensww89 schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:27:
Nou toevallig vandaag weer Office 2011 geïnstalleerd. Ik werd echt knettergek van al die crashes van Word 2016 omdat er elke keer werk verloren gaatIk heb een aantal van die rapporten richting Microsoft verzonden hopelijk wordt het dan binnenkort stabieler.
Ik had een bug gemeld m.b.t. e-mail HTML (dat is onderdeel van m'n beroep) voor Outlook 2016/Mail in Windows 10. Na 30 bugreports had Microsoft de oplossing: De functionaliteit die buggy werkte er compleet uitslopen waardoor heel veel e-mails niet meer correct worden weergegeven

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Zojuist geprobeerd, Macbook vliegt weer, op een positieve manier dan
Edit: Valt me op dat de GPU frequentie 10mhz lager is sinds de reset, ipv 0.55ghz nu 0.40ghz.
[ Voor 11% gewijzigd door kevinkrs op 14-09-2015 15:29 ]
Kans is groot dat het aan de upgrade lag.. en het is nog een GM, geen final releasekevinkrs schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:24:
[...]
Zojuist geprobeerd, Macbook vliegt weer, op een positieve manier danZou dat kunnen komen door de overstap van Yosemite naar El Capitan? Ook al heb ik een schone installatie gedaan? Weet je toevallig ook wat pram doet?
Edit: Valt me op dat de GPU frequentie 10mhz lager is sinds de reset, ipv 0.55ghz nu 0.40ghz.
voor uitleg: Apple over PRAM
Dacht dat de GM zeer waarschijnlijk op de 30e uitgerold zou worden eigenlijk. Al is het een GM canidate inderdaad. Wel interessant over pram, misschien iets met de display settings? Wel vreemd zo plotseling in iedergeval.Kek schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:30:
[...]
Kans is groot dat het aan de upgrade lag.. en het is nog een GM, geen final release
voor uitleg: Apple over PRAM
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
GM is altijd final. GM Candidate is dat echter niet en zou je kunnen zien als een RC versie van Windows, hoewel dat misschien nog meer beta is. Een GM Candidate is eigenlijk een GM, tenzij er echt grote problemen worden ontdekt.kevinkrs schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:49:
[...]
Dacht dat de GM zeer waarschijnlijk op de 30e uitgerold zou worden eigenlijk. Al is het een GM canidate inderdaad. Wel interessant over pram, misschien iets met de display settings? Wel vreemd zo plotseling in iedergeval.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Dan mag Apple de launchpad nog eens optimaliseren, valt me op dat ik meteen een spike naar 1.30ghz krijg zodra ik dat open, zeker bij het uitklappen van de mappen spike het hoogwinwiz schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:49:
GPU frequentie is in rust lager dus een lager energie gebruik
Dat hoort toch ook. Je vraagt een actie dus moet dat proces vanuit een idle state iets gaan doen en wordt actief. Waarschijnlijk maar een paar milisecondenkevinkrs schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:51:
[...]
Dan mag Apple de launchpad nog eens optimaliseren, valt me op dat ik meteen een spike naar 1.30ghz krijg zodra ik dat open, zeker bij het uitklappen van de mappen spike het hoogMoet ook wel toegeven dat launchpad nog niet altijd 100% vloeiend aanvoelt, tegenover een non retina display dan.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
het is pas sinds yosemite dat apple meer dan 1 GM (en "candidates)" uit bracht... en dat was niet geplanned.. maar er bleken nog bugs in te zitten die niet op een "point release" konden wachten. Het lijkt er op dat dat bij elCap net zo zal gaan..Dannydekr schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:50:
[...]
GM is altijd final. GM Candidate is dat echter niet en zou je kunnen zien als een RC versie van Windows, hoewel dat misschien nog meer beta is. Een GM Candidate is eigenlijk een GM, tenzij er echt grote problemen worden ontdekt.
Ik ben benieuwd, misschien kunnen we vandaag nog een update verwachtenKek schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:07:
[...]
het is pas sinds yosemite dat apple meer dan 1 GM (en "candidates)" uit bracht... en dat was niet geplanned.. maar er bleken nog bugs in te zitten die niet op een "point release" konden wachten. Het lijkt er op dat dat bij elCap net zo zal gaan..
ik verwacht een week voor de release nog een final GM die gelijk is aan de release..worden nu nog alle bugs glad gestreken.kevinkrs schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:09:
[...]
Ik ben benieuwd, misschien kunnen we vandaag nog een update verwachten
Niet wereldschokkend maar toch opmerkelijk
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Dat is al heel erg lang zo. Die check is alleen nodig bij het installeren van de updates en sinds 10.5 zit dat al in de procedure van die updates. M.a.w. het werd al gedaan als onderdeel van de installatie van de update waardoor de check door de user nogal zinloos was. Verder werd het vaak ook geheel ten onrechte aangeraden om te doen bij problemen. Nodig was het dan ook al lang niet meer.n8n schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:06:
Ik dacht dat permission restore nu voorgoed verleden tijd was. Ik had het over de incrementele keer dat het nodig was maar dat moet dus nog steeds.
Niet helemaal. In het verleden bestond er geen GM candidate en werd er gewoon een GM vrijgegeven. Wanneer bleek dat deze problemen opleverde kwam er een nieuwe. Nu met de public beta erbij lopen dingen iets anders dan voorheen maar ook hier lijkt (met de nadruk op lijkt) dat nu weer op te gaan: GM is pas final als er echt niks bijzonders meer gevonden wordt en dat weten we pas op het allerlaatst. Ter illustratie: tel eens hoeveel public betas er zijn geweest van voorgaande OS X releases en vergelijk dat eens met de 6 stuks die er van El Capitan zijn geweest. M.a.w. in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomstDannydekr schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:50:
GM is altijd final. GM Candidate is dat echter niet en zou je kunnen zien als een RC versie van Windows, hoewel dat misschien nog meer beta is. Een GM Candidate is eigenlijk een GM, tenzij er echt grote problemen worden ontdekt.
Overigens doet Microsoft ook niet meer aan een RC versie van Windows. Ook daar is het ontwikkelmodel op de schop gegaan (en ook daar wijzigt dat met de major release).
Boeit het allemaal wat? Natuurlijk niet, we hebben immers een release date (30 september 2015). Tot die tijd weet je in ieder geval zeker dat het niet de final release is
Ja joh? Heb helemaal geen opdracht gegeven om dat te doen, heb in iCloud ook geen agenda aangevinkt. Heb een doodnormale Google agenda. Blijft ook eeuwig op dat venstertje staan ook, zucht

* 2Dutch gooit feedback richting Apple
Wel irritant trouwens (offtopic a bit) dat veel softwarebouwers je naar nieuwere versies van hun tools duwen om El Cap-support te krijgen, maar je kan niet je licentie voor die nieuwe tool gebruiken natuurlijk

[ Voor 30% gewijzigd door 2Dutch op 14-09-2015 21:40 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
In Capitain staat hij hier in ieder geval niet meer tussen
ls -ltr /dev/* laat de gehele lijst zien en hier staat hij niet tussen. Mis ik iets?
$ ls /dev/tty. tty.Bianca-WirelessiAP tty.KeySerial1 tty.USA19Hfd12P1.1
[ Voor 45% gewijzigd door CyBeR op 15-09-2015 10:32 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Driver een keer opnieuw installeren?motormuisje schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:44:
Heeft iemand al een USB-Serial adapter aan de gang in de GM? Ik heb een Belkin F5U103V (wat een Prolific is) en krijg het geheel met geen mogelijkheid aan de gang. Onder "Over deze Mac" -> "Systeem overzicht" staat hij netjes vermeld maar in terminal kan ik geen device vinden...
http://www.prolific.com.t...uct.aspx?p_id=229&pcid=41
Me Tarzan, U nix!
Hij zet volgens mij niet je mails naar de server, enkel de instellingen van je mail account. Bij al mijn macs staan zo alle mail accounts en rules hetzelfde.2Dutch schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:01:
Beetje apart dit, start Calendar.app op, zegt ie dat ie m'n kalender naar de server-account aan het zetten is.
Ja joh? Heb helemaal geen opdracht gegeven om dat te doen, heb in iCloud ook geen agenda aangevinkt. Heb een doodnormale Google agenda. Blijft ook eeuwig op dat venstertje staan ook, zucht
* 2Dutch gooit feedback richting Apple
Wel irritant trouwens (offtopic a bit) dat veel softwarebouwers je naar nieuwere versies van hun tools duwen om El Cap-support te krijgen, maar je kan niet je licentie voor die nieuwe tool gebruiken natuurlijk
Ik gebruik Fantastical (nou ja, nu versie 2 omdat 1 dus niet goed samenwerkt met El Cap), maar wilde even kijken of ik Fantastical 1 nog aan de praat kreeg > ff agenda testen dus. Naja, dan maar niet, maar het is wel een irritante bug voor mensen die de app wel gebruiken en eeuwig tegen die melding lopen te starenMaartenvs schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:33:
[...]
Hij zet volgens mij niet je mails naar de server, enkel de instellingen van je mail account. Bij al mijn macs staan zo alle mail accounts en rules hetzelfde.
Overigens ben ik opgelucht dat de rare sleep/wake-issues die ik had vooralsnog niet de kop hebben opgestoken, en behalve hier en daar ff een strandballetje loopt het erg soepel. Vanavond en morgen ff verder prutsen (stel zelf alles in, elke keer vallen er weer apps af die ik nooit gebruik enzo
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Edit, schijnt ineens niet meer ondersteund te worden.. Er is een beta beschikbaar maar ik wacht wel tot final release..
[ Voor 37% gewijzigd door Quakie op 15-09-2015 23:29 ]
Ik teken nergens meer voor
De tabs in Mail werken alleen wanneer je Mail fullscreen gebruikt. En dan alleen bij het composen, niet bij het bekijken van berichten.oZe NL schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:23:
If you don't mind. Even tussendoor: zit er een speciale trick achter om de tabs in mail te activeren? Bij openen van een 2e bericht opent een nieuw venster ipv tabblad.
Thankx!ThomasG schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:03:
[...]
De tabs in Mail werken alleen wanneer je Mail fullscreen gebruikt. En dan alleen bij het composen, niet bij het bekijken van berichten.
Ik ben even kwijt waar ik het precies tegenkwam maar er was iemand op een ander forum die hier ook tegenaan liep. Die heeft toen SIP uitgeschakeld, driver geïnstalleerd en SIP daarna weer ingeschakeld waarna alles wel naar behoren werkte. Je zou eens kunnen kijken wat dit op jouw systeem doet.motormuisje schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:44:
Heeft iemand al een USB-Serial adapter aan de gang in de GM? Ik heb een Belkin F5U103V (wat een Prolific is) en krijg het geheel met geen mogelijkheid aan de gang. Onder "Over deze Mac" -> "Systeem overzicht" staat hij netjes vermeld maar in terminal kan ik geen device vinden...
Misschien kun je iets meer info geven? zoals, je specs, netwerk of externe schijf, usb 2/3, waar staat je time machine, etc.martijnmartijn schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:38:
Hmm ik probeer een TimeMachine Back-up te maken, moet 20,xx GB wegzetten alleen het gaat letterlijk per mb? Dit gaat nog eeuwig duren zo, iemand toevallig al een oplossing gevonden?

| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Sorry, uiteraard!RobV schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:53:
[...]
Misschien kun je iets meer info geven? zoals, je specs, netwerk of externe schijf, usb 2/3, waar staat je time machine, etc.
Betreft een rMBP 15'' late 2015 met de laatste beta versie erop. Mijn TimeMachine Back-up staat direct op een USB 3.0 Seagate HDD (1TB)
Edit: Hij loopt nu wel wat sneller door, maar sinds mijn vorige post om 15:38 is hij naar 725 mb gegaan.
EdIt2: Hmm hij is er nu toch goed doorheen gekomen!
[ Voor 16% gewijzigd door MartijnMartijn op 17-09-2015 16:37 ]
To boldly go where no man has gone before...
30 septemberfjs schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:02:
Is er al een datum bekend wanneer El Capitan uitkomt?
[ Voor 87% gewijzigd door doc op 17-09-2015 16:06 ]
Me Tarzan, U nix!
Draait het een beetje? Is de performance / bugs verder verbeterd in die build? Of nog weinig verschil te zien?Geert1976 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:48:
DP's, start your engines;
10.11.1 Beta 1 nu te downloaden...
Wel zitten er in deze DP de bekende nieuwe Emoji's zoals de middelvinger haha
Ik heb hem zojuist draaien, ik zie wel dat er wat bugs opgelost zijn zoals zwarte vensters als je in een fullscreen app zit en je opent je mission control te snel. Ik merk wat de mail app wat sneller is als je een mail opent waar veel berichten aan gebundeld zijn (scrollen gaat daar wat vloeiender). Performance van het wisselen tussen fullscreen applicaties gaat naar mijn gevoel wat stabieler qua frames.Geert1976 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:06:
geen noemenswaardige verbeteringen t.o.v. de 10.11GM
Wel zitten er in deze DP de bekende nieuwe Emoji's zoals de middelvinger haha
Verder heb ik het gevoel dat launchpad iets stabieler draait. Ook is het openen van de folder "Andere" een stuk vloeiender, dit gaat normaal erg haperig en schokkerig, dit gaat nu iets vloeiender.
Ik geloof wel dat xtrafinder gebroken is momenteel? Ik kan hem helaas niet meer starten
Verder zie ik geen verschil trouwens, maar dit is ook nog maar de eerste developers preview patch.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Op dit moment is er geen GM, alleen een GM canidate. Hiervan zijn er 2 versies, Public beta GM en de developers beta GM.carpebios schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:45:
Hoe schakel is m'n beta updates uit? Heb nu de GM geïnstalleerd, maar heb geen behoefte om 10.11.1 voorgeschoteld te krijgen.
Dus op dit moment kom je er niet vanaf, gewoon even wachten tot hij origineel uit komt en die eroverheen installeren als update
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Instellingen>app store en kun je het vinkje beta (oid, staat in het midden) uitzetten.carpebios schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:45:
Hoe schakel is m'n beta updates uit? Heb nu de GM geïnstalleerd, maar heb geen behoefte om 10.11.1 voorgeschoteld te krijgen.
Hoeiendag!
Zo dat is een partij onlogische, bedankt voor je tip!tvtech schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 20:09:
[...]
3 vinger slepen zit er nog wél in, alleen niet op de meest logische plek. Het zit nu bij Accessibility>mouse and trackpad>trackpad options>enable dragging en dan kun je kiezen voor three finger drag. Dit verzin je niet, heb er ook naar gezocht maar Google wist raad.
Ik heb verder al een hele tijd 2 step verification aan staan en nog steeds maar kan gewoon in iCloud inloggen hoor. Er schijnt wel wat mee te zijn, maar ik heb er geen last mee. Komt misschien doordat ik upgrade.
Ik had toen ook al iOS 9 devices. Maar deze GM blijkt in mijn geval helemaal niet comptabele met 2FA. Ook nu ik het weer ingeschakeld heb en wat instellingen wil wijzingen in de app store laat 2FA niet.Erulezz schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:30:
[...]
Is dat omdat je nog geen devices op iOS 9 hebt of is het nieuwe 2FA systeem nog niet volledig werkend tot de public release?
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Kan je niet beter wachten tot El Capitan officieel wordt gelanceerd (30 september)? Dat zou ik zeker doen als het een productiemachine is.Havelock schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 01:08:
Wie kan mij vertellen of Logic 10.2 werk met deze versie van OS X ?
By the way, ik merkte laatst op dat de Force Touch-trackpad een trilling geeft als je een venster verplaatst en het venster zich in het midden bevindt. Wel een grappig detail.
[ Voor 21% gewijzigd door Volkan1984 op 21-09-2015 14:39 ]
I am the great Cornholio!
Ik vind hem zelf minder vloeiend dan de GM Public Beta versie zoals iMessage, wel is preview hier gefixt.MetaFrame schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 18:21:
Public beta 10.11.1 werd zojuist bij mij gepushed, gaan we zo maar eens proberen
Hij crashte continue met foto's weergave. Eerst een groen voorvertoning en daarna crashte de app.
Ik vond hem ook minder vloeiend, eerste half uur was gewoon normaal, maar daarna nam de performance flink terug, al bleef de GPU frequentie evenhoog. Ik heb 10.11 er dirty overheen geinstalleerd en wat cache files verwijderd, zit nu weer op 10.11 en het gaat weer heerlijk vloeiend.Quakie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:23:
[...]
Ik vind hem zelf minder vloeiend dan de GM Public Beta versie zoals iMessage, wel is preview hier gefixt.
Hij crashte continue met foto's weergave. Eerst een groen voorvertoning en daarna crashte de app.
waarschijnlijk komt dat door Rootless, iemand anders die hier ook last van heeft?
Nooit de behoefte aan gehad...YTvW schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:59:
ik kon altijd de iconen van programma's aanpassen maar sinds 10.11 lukt dat niet meer voor de standaard apple programma's zoals iTunes, notities, mail enz.
waarschijnlijk komt dat door Rootless, iemand anders die hier ook last van heeft?
Maak een link naar de programma's waarvan je het icoon wil aanpassen, en geef de link een ander icoon.
Office 2016 lijkt wel als een zonnetje te draaien!martijnmartijn schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:38:
Bij mij werkt alleen Outlook niet goed, loopt steeds vast. De rest van het Office pakket werkt uitstekend.
Meerdere mensen hier ook last van?
Probeer hier net met de 10.11.1 DP1 op de Ziggo hotspots in te loggen en dat lukt ook niet. WPA2 business (is dat hetzelfde?). WPA2 persoonlijk gaat wel. Zal een bugreportje aanmaken.kheowkul schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:13:
Op zowel 10.11 GM and 10.11.1 DP1 kan ik geen verbinding maken Wifi WPA2 Enterprise (PEAP/ MSCHAPv2).
Meerdere mensen hier ook last van?
Wel iets anders geks. Had mijn Macbook Air dichtgeklapt. en wilde later verder. No bueno... geen enkele reactie, ook niet op alle reset- en hersteltoetscombinaties. Zat al op internet te zoeken wat de opties waren, wilde een SMC reset doen en toen kon ik ineens wel inloggen. Raar.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
https://developers.google.com/speed/public-dns/
Verwijderd
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Ik heb op dit moment een erg dirty installatie met beta op beta op beta met een herinstallatie zonder beta etc. Dus ik wil hem asap een schone installatie geven...
Ik heb al sinds 10.6 ofzo geen clean install meer gedaan. Heeft weinig meerwaarde.Aghanim schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:33:
Ik zit nog op Yosemite en ben werk sinds dit jaar met een Macbook. Voor mij is de update en het proces dus helemaal nieuw. Werkt dit hetzelfde als een 10.10.x update via de App Store en zoals je ook je iphone update? Of is het verstandig/randvoorwaardelijk om een clean install te doen met de komst van EC?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Er zijn mensen die een clean install doen omdat ze dan ook meteen hun installatie kunnen uitmesten dus oude applicaties eraf, oude data weg, etc. Wat echter niet zo is, en waar CyBeR op doelt, is dat een clean install noodzakelijk is of de beste resultaten geeft. Zelfs Windows heeft daar tegenwoordig al geen last meer van.
Altijd om 19:00 NL tijdkevinkrs schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:29:
Weet iemand hoe laat El Capitan officieel uitkomt morgen? is dit 00:01 ;s nachts Nederlandse tijd of is het net als de updates rond 19:00 uur 's avonds?
Ik heb op dit moment een erg dirty installatie met beta op beta op beta met een herinstallatie zonder beta etc. Dus ik wil hem asap een schone installatie geven...
Spannend. Nieuwe iMac van m'n zus was een drama van 10.9 naar 10.10 vorig jaar. De installatie weigerde om te upgraden ivm harddisk issues. Uiteindelijk een internet restore naar 10.10 moeten doen. Blijkbaar had Apple voor 10.10 een erg strakke drive check ingebouwd. Repairen had geen zin. File system was en bleek corrupt.
Benieuwd hoe overbelast de servers vanavond zijn. Eerste upgrade van m'n 5K iMac.
[ Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 30-09-2015 11:17 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Iemand?Peterrtt schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:58:
Binnenkort wil ik upgraden naar El Capitan, maar ik heb nog enkele fotoboeken in iPhoto staan die ik binnenkort wil bestellen. Als ik upgrade ben ik dan deze fotoboeken kwijt, omdat ik dacht ik El Capitan dit niet meer ondersteund?
Volgens mij blijft iPhoto gewoon op je Mac staan en worden de iPhoto libraries naar Photos gemigreerd. Zou voor de zekerheid een backup maken. Er was een issue met de Appstore volgens mij waarbij oudere apps, die niet meer gekocht kunnen worden, ook weg waren (bv. iPhoto en Aperture).
Als ik even snel Google, lijkt iPhoto nog steeds te werken. Wat vaag gebullshit van een poster op de Apple forums over NDAs, maar zou me geen zorgen maken.
Zelf vind ik Photos crap en gebruik liever Adobe Light Room (kost geld) of Picasa (voor foto albums moet je dan naar het beruchte CEWE grijpen om bv. bij AH albums te bestellen). Gelukkig heeft CEWE wel een OSX versie.
Photos heeft bv. geen automatische import of houdt folders in gaten voor wijzigingen/updates. Waardeloos.
Over Photo Library wil ik het helemaal niet hebben. Waarom zou ik 100 GB aan foto's in de cloud willen hebben. Geen zin om weken m'n Mac aan te hebben om foto's naar iCloud te exporteren. Laat maar lekker lokaal staan.
EDIT: check ook deze: http://forums.macrumors.c...not-working-apps.1890772/
iPhoto staat gewoon in de lijst van werkende apps.
[ Voor 12% gewijzigd door loekf2 op 30-09-2015 12:52 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Persoonlijk ben ik best tevreden over Photos. De look and feel vind ik erg prettig t.o.v. het gedateerde iPhoto en de integratie met al mijn andere Apple devices werkt erg goed. Wel mis ik:loekf2 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:48:
[...]
Zelf vind ik Photos crap en gebruik liever Adobe Light Room (kost geld) of Picasa (voor foto albums moet je dan naar het beruchte CEWE grijpen om bv. bij AH albums te bestellen). Gelukkig heeft CEWE wel een OSX versie.
Photos heeft bv. geen automatische import of houdt folders in gaten voor wijzigingen/updates. Waardeloos.
Over Photo Library wil ik het helemaal niet hebben. Waarom zou ik 100 GB aan foto's in de cloud willen hebben. Geen zin om weken m'n Mac aan te hebben om foto's naar iCloud te exporteren. Laat maar lekker lokaal staan.
- locatie toevoegen (alhoewel dat bij de volgende update met El Capitan is inbegrepen volgens mij)
- synchroniseren faces over meerdere apparaten
ik moet daarbij zeggen dat ik mijn foto's eigenlijk niet bewerk, dus wellicht komt de kritiek uit die hoek.
Photostream2fodler krijg ik onder El Capitan niet aan de praat helaas.
Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT
19:00 uur 's avonds pas.Nosferatu111072 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:26:
Klopt het dat El Capitan nog niet beschikbaar is?
Tja, genoeg te doen vanavond. Ook nog PS4 updaten naar 3.0
Als beta draaier zou vanavond niet zo spannend moeten zijn.. Als je up to date bent draai je 10.11.1 (update2) nl.UltraSub schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:09:
In een opwelling de public beta geïnstalleerd. Terwijl ik nooit zondig tegen de regel "op main laptop geen bèta's". Na een week 100% full disk, filesystem corrupt. Was te redden maar heeft wel wat werk gekost. Blij als de El Capitan GA gaat en ik die beta kan opdoeken. Hoop dat dat goed gaat
Het is jammer dat je geen versie aangeeft. Als je niet up to date bent kan vanavond uitkomst bieden maar Mac OS X biedt updates aan....
NuAntoineHD schreef op woensdag 30 september 2015 @ 19:05:
Weet iemand hoelaat el capitan gaat uitkomen ?
Ja, werkt zonder problemen op mijn Mac mini en MBPr.dbz1985 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:45:
Iemand toevallig al ervaring met kodi in el capitan?
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
He who controls the Spice, controls the Universe.
Thanks!! Kleine toevoeging, de hoofdletters zijn verplicht bij het zoeken. (Bij mij altans)Geert1976 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 19:39:
zoeken in MacAppStore naar El Capitan....daar staat ie! downloading now!
idem hieryesjohn schreef op woensdag 30 september 2015 @ 19:44:
[...]
Thanks!! Kleine toevoeging, de hoofdletters zijn verplicht bij het zoeken. (Bij mij altans)
He who controls the Spice, controls the Universe.