Iets probeert de command line tool 'java' te gebruiken, en dat zal OSX niet zijn. (Apple is nogal anti-Java geworden, met gegronde redenen, dus Apple zal gebruikers niet door het OS zelf aanmoedigen om Java te gaan gebruiken.)repsaj schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:35:
Sinds El Captain krijg ik best vaak de volgende melding op m'n scherm:
[afbeelding]
"Om de commandoregeltool 'java' te gebruiken, moet u een JDK installeren.".
Ik heb uiteraard al meerdere keren de laatste versie geïnstalleerd waar die "Meer info" naartoe verwijst: http://www.java.com/en/download/mac_download.jsp , maar hij blijft terugkeren.
Ben ik de enige? Komt het toevallig door een programma dat ik open heb staan? Het gebeurt random. Ene keer tijdens Safari, andere keer als VLC aanstaat, etc.
Ik beschik over de laatste versie volgens: https://java.com/nl/download/installed.jsp > "U beschikt over de juiste Java-versie. (Version 8 Update 60)."
@crxdelsol ah, ok! Zeker terecht ook, maar hoe kom ik er makkelijk achter welk programma - waarschijnlijk op de achtergrond - zit te bitchen met Java?
x
Je dient JDK8 te installeren, de JRE is niet genoeg. Had dit ook vorige week op een mac gezien bij een collega. Tig keer geherinstalleerd en uiteindelijk moest het de JDK zijn: http://www.oracle.com/tec...k8-downloads-2133151.htmlrepsaj schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:35:
Sinds El Captain krijg ik best vaak de volgende melding op m'n scherm:
[afbeelding]
"Om de commandoregeltool 'java' te gebruiken, moet u een JDK installeren.".
Ik heb uiteraard al meerdere keren de laatste versie geïnstalleerd waar die "Meer info" naartoe verwijst: http://www.java.com/en/download/mac_download.jsp , maar hij blijft terugkeren.
Ben ik de enige? Komt het toevallig door een programma dat ik open heb staan? Het gebeurt random. Ene keer tijdens Safari, andere keer als VLC aanstaat, etc.
Ik beschik over de laatste versie volgens: https://java.com/nl/download/installed.jsp > "U beschikt over de juiste Java-versie. (Version 8 Update 60)."
Hebben anderen dit ook? Het is mij eerder niet opgevallen met Yosemite, maar op El Capitan zie ik het (pas)...het is een donkere waas om de dock heen. Vooral zichtbaar op een lichte achtergrond.

Ja heb ik ook.dafmay schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:04:
Hebben anderen dit ook? Het is mij eerder niet opgevallen met Yosemite, maar op El Capitan zie ik het (pas)...het is een donkere waas om de dock heen. Vooral zichtbaar op een lichte achtergrond.
[afbeelding]
Is trouwens al tijdens Mavericks gebeurd
[ Voor 5% gewijzigd door Strunkie op 18-10-2015 12:06 ]
^ Post is hierboven!
Oh okStrunkie schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:05:
[...]
Ja heb ik ook.
Is trouwens al tijdens Mavericks gebeurd
sweebee schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:48:
Als het echt een defect was dan had je het natuurlijk niet op een printscreen gezien haha
Dit doet me herinneren aan een telefoonverkoper die van een ingebrande plek een screenshot maakt en die opstuurt naar Dynafix.sweebee schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:48:
Als het echt een defect was dan had je het natuurlijk niet op een printscreen gezien haha
Het toestel kwam ongerapareerd terug omdat de screenshot gewoon in orde was

^ Post is hierboven!
Ook al zou het scherm volledig ontploft zijn en in 1000 stukken liggen zou ie waarschijnlijk nog ongeprepareerd terug komen van Dynafix (of nog erger kapot dan ie al was).Strunkie schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:54:
[...]
Dit doet me herinneren aan een telefoonverkoper die van een ingebrande plek een screenshot maakt en die opstuurt naar Dynafix.
Het toestel kwam ongerapareerd terug omdat de screenshot gewoon in orde was![]()
Als ze daar al schade constateren is het waterschade

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Verwijderd
Bij mij is iCloud Drive vandaag gestopt met synchroniseren. Tijdens de El Capitan beta had ik hier ook regelmatig last van, maar sinds de GM leek het allemaal goed te gaan.
Ik had el capita gedownload vanuit de app store. Vanwege probleem met internet is hij ergens op 90% gepauzeerd en vastgelopen. Ik heb toen in mijn downloadlijst deze verwijderd om het opnieuw op te starten. Om 1 of andere reden heeft mijn macbook air ineens wel ~ 6GB minder ruimte terwijl ik hem toch echt heb verwijderd. Heeft iemand een idee of deze download ergens nog in de cache staat o.i.d.?
Ik heb hetzelfde probleem hier en irriteer mij er soms behoorlijk aan.nedernakker schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:48:
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met hun WiFi stabiliteit na upgrade?
Mijn Time Machine backups falen allemaal sinds ik heb geupgrade. Zodra hij gaat lopen knalt na een 500 MB backuppen steeds mijn WiFi verbinding er uit. Ik moet de adapter dan in en uitschakelen om weer internet te krijgen, maar dan is de backup al mislukt..
Ik merk ook tijdens het gewone browsen dat mijn verbinding een stuk instabieler is, ik had dit wel eens met Yosemite, maar sinds El capitan gebeurt dit echt bizar veel..
Moet soms binnen een half uur 5 keer mijn wifi uit en vervolgens weer inschakelen.
Dit probleem doet zich pas sinds de update naar 10.11 voor, dus lijkt daar verband mee te houden.
Iemand die misschien een oplossing voor dit probleem heeft?
Het issue met de backup is opgelost.. 2 dagen aan het stoeien geweest met 0 resultaat, macbook in de hoek gelegd en de volgende dag zit ik rustig wat te surfen en hij loopt ineens vanzelf.. Mijn timemachine draait dus weer.
Wifi lijkt ook iets stabieler, maar vind het wel een tegenvaller dat dit zo slecht werkt.. ik ondervind de instabiliteit op diverse draadloze netwerken.
Wifi lijkt ook iets stabieler, maar vind het wel een tegenvaller dat dit zo slecht werkt.. ik ondervind de instabiliteit op diverse draadloze netwerken.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Heb ik ook wel eens gehad, was de Facebook video chat (ook al gebruikte je die niet)
Me Tarzan, U nix!
Ik heb een onduidelijke reactie geplaatst zie ik nu pasnedernakker schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:54:
Het issue met de backup is opgelost.. 2 dagen aan het stoeien geweest met 0 resultaat, macbook in de hoek gelegd en de volgende dag zit ik rustig wat te surfen en hij loopt ineens vanzelf.. Mijn timemachine draait dus weer.

De time-machine maak ik namelijk geen gebruik van, maar ik heb last dat wifi behoorlijk vaak wegvalt
tijdens het surfen met Firefox.
Dit terwijl mijn vriendin (Windows-laptop) hier geen last van heeft en beide iPhone's ook niet.
Ik heb regelmatig last van het niet starten van een zoekactie nadat ik een Google zoekterm in de adresbalk van Safari heb ingetoetst en daarna enter heb gegeven. Het blijft dan vaak hangen, zonder enig zoekresultaat. Soms kan ik de actie dan meteen herhalen en werkt het wel, maar vaak niet...totdat ik een nieuwe tab heb gestart met google.nl. Zoekterm in het Google venster werkt dan wel gewoon altijd. Had dit overigens op Yosemite ook al.
[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 19-10-2015 14:33 ]
Ik heb dit probleem ook. Ik merk dan ook dat ik via safari google niet kan bereiken. Wanneer ik ping naar google zijn de waardes gewoon prima.
Erg vreemd allemaal...
Erg vreemd allemaal...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dat kan, dat heb ik met de Yosemite download ook eens gehad. Bleef telkens de oude cache files gebruiken terwijl ik echt een nieuwe download wilde. Even zoeken op Google naar remove App Store Cache of Clean oid. Er zijn namelijk een aantal mappen waarin die cache bestanden staan. Als je die leegmaakt dan download hij alles weer vanaf het begin.keanu_ schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 19:05:
Ik had el capita gedownload vanuit de app store. Vanwege probleem met internet is hij ergens op 90% gepauzeerd en vastgelopen. Ik heb toen in mijn downloadlijst deze verwijderd om het opnieuw op te starten. Om 1 of andere reden heeft mijn macbook air ineens wel ~ 6GB minder ruimte terwijl ik hem toch echt heb verwijderd. Heeft iemand een idee of deze download ergens nog in de cache staat o.i.d.?
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Ah ben dus niet de enige. Ik heb ook al specifieke DNS-sen in gebruik (Google zelf 8.8.8.8, en OpenDNS), maar dat mag niet baten. Vreemd indeed.MazeWing schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:34:
Ik heb dit probleem ook. Ik merk dan ook dat ik via safari google niet kan bereiken. Wanneer ik ping naar google zijn de waardes gewoon prima.
Erg vreemd allemaal...
Same here. Erg raar.dafmay schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:32:
Ik heb regelmatig last van het niet starten van een zoekactie nadat ik een Google zoekterm in de adresbalk van Safari heb ingetoetst en daarna enter heb gegeven. Het blijft dan vaak hangen, zonder enig zoekresultaat. Soms kan ik de actie dan meteen herhalen en werkt het wel, maar vaak niet...totdat ik een nieuwe tab heb gestart met google.nl. Zoekterm in het Google venster werkt dan wel gewoon altijd. Had dit overigens op Yosemite ook al.
Super bedankt voor de oplossing!Erulezz schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:38:
[...]
Dat kan, dat heb ik met de Yosemite download ook eens gehad. Bleef telkens de oude cache files gebruiken terwijl ik echt een nieuwe download wilde. Even zoeken op Google naar remove App Store Cache of Clean oid. Er zijn namelijk een aantal mappen waarin die cache bestanden staan. Als je die leegmaakt dan download hij alles weer vanaf het begin.
Na de upgrade naar El Capitan heb ik heel veel gezeik gehad met mijn WiFi
De verbinding bleef gewoon intact maar mijn MBP kon om de 'tig minuten niet meer het internet op. Paar minuten wachten of WiFi uit/aan zetten was het enige wat ik kon doen.
Andere computers op het WiFi-netwerk hadden geen problemen en als mijn MBP het internet niet op kon, kon ik wel gewoon pingen naar mijn modem. Dus oorzaak lag bij m'n MBP (herstarten modem en Airport Extreme hielpen nml. ook niet).
Nadat ik de netwerk-.plist-files in /Libraby/Preferences/SystemConfiguration had weggegooid, de MBP had herstart en vervolgens mijn WiFi netwerkverbinding had weggegooid onder System Preference -> Network en een nieuwe WiFi verbinding aanmaakte met een fixed MTU-setting was het verholpen. Hij pakt nu ook weer instant z'n WiFi-verbinding op nadat hij uit sleep komt
(wat hij na diverse OS X updates nml. niet meer zo vlot deed). Toch jammer dat dit benodigde systeembeheerdersgedoe.
Enige waar ik me nog aan erger is dat ik m'n NAS-schijven nu niet kan mounten door op m'n NAS-drive-icoontje te klikken in de linkerkolom in Finder. Moet nu ⌘+K doen en vervolgens de zwik mounten.

Andere computers op het WiFi-netwerk hadden geen problemen en als mijn MBP het internet niet op kon, kon ik wel gewoon pingen naar mijn modem. Dus oorzaak lag bij m'n MBP (herstarten modem en Airport Extreme hielpen nml. ook niet).
Nadat ik de netwerk-.plist-files in /Libraby/Preferences/SystemConfiguration had weggegooid, de MBP had herstart en vervolgens mijn WiFi netwerkverbinding had weggegooid onder System Preference -> Network en een nieuwe WiFi verbinding aanmaakte met een fixed MTU-setting was het verholpen. Hij pakt nu ook weer instant z'n WiFi-verbinding op nadat hij uit sleep komt
Enige waar ik me nog aan erger is dat ik m'n NAS-schijven nu niet kan mounten door op m'n NAS-drive-icoontje te klikken in de linkerkolom in Finder. Moet nu ⌘+K doen en vervolgens de zwik mounten.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Hier ook deze problemen, Safari reageert regelmatig niet, terwijl Chrome op die momenten wel gewoon werkt.
<Zinloze tekst hier>
Beste mensen.
Ik ben sinds vorige week in het bezit van een rMBP 13".
Overgestapt vanaf Windows, durfde het eerst niet aan, alles zo anders, bang zijn dat je bepaalde dingen niet kan. Maar dat is allemaal bullshit. Niks van waar.
"Once you go mac, you wont go back" heb ik er van gemaakt.
Anyway, elke keer als ik mijn mbp opnieuw opstart, komt het mapje "publiek" tevoorschijn bij opstarten. Ik heb werkelijk geen idee hoe dit kan en hoe ik dit wegkrijg?
Iemand een idee?!
Overgestapt vanaf Windows, durfde het eerst niet aan, alles zo anders, bang zijn dat je bepaalde dingen niet kan. Maar dat is allemaal bullshit. Niks van waar.
Anyway, elke keer als ik mijn mbp opnieuw opstart, komt het mapje "publiek" tevoorschijn bij opstarten. Ik heb werkelijk geen idee hoe dit kan en hoe ik dit wegkrijg?
Iemand een idee?!
Instellingen -> Accounts -> Login itemsmarijn65 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:27:
Beste mensen.
Iemand een idee?!
Het is trouwens niet nodig om je mac vaak te herstarten of elke dag af te sluiten, maar dat terzijde
Hmm, kan niet vinden wat je bedoeld..Erulezz schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:46:
[...]
Instellingen -> Accounts -> Login items
Het is trouwens niet nodig om je mac vaak te herstarten of elke dag af te sluiten, maar dat terzijde
Kan alleen instellingen > internet accounts, maar dan geen login items.
Nee! Dat doe ik ook niet
Ik dacht dat ik het uit m'n hoofd wist, blijkbaar nietmarijn65 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:22:
[...]
Hmm, kan niet vinden wat je bedoeld..
Kan alleen instellingen > internet accounts, maar dan geen login items.
Nee! Dat doe ik ook niet, dichtklappen en klaar. Anders duurt t opstarten allemaal veel te lang
Gebruikers en groepen -> Gebruiker selecteren -> Tab Inloggen
Vinkje uitzetten voor die map of helemaal verwijderen uit de opstart opties.
Yes, super!Erulezz schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:33:
[...]
Ik dacht dat ik het uit m'n hoofd wist, blijkbaar nietHier kun je het vinden:
Gebruikers en groepen -> Gebruiker selecteren -> Tab Inloggen
Vinkje uitzetten voor die map of helemaal verwijderen uit de opstart opties.
Gevonden inderdaad.
Gekke optie eigenlijk, dat die map opent..
Nog even snel tussen oog en lippen door: een backup die ik maak met Time Machine, kan ik die terug zetten op een nieuwe rMBP?
Stuur mijn huidige terug, en krijg een andere versie (meer opslag)
[ Voor 18% gewijzigd door marijn65 op 19-10-2015 22:07 ]
Jep, dat kanmarijn65 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:04:
[...]
Yes, super!
Gevonden inderdaad.
Gekke optie eigenlijk, dat die map opent..
Nog even snel tussen oog en lippen door: een backup die ik maak met Time Machine, kan ik die terug zetten op een nieuwe rMBP?
Stuur mijn huidige terug, en krijg een andere versie (meer opslag)
Mijn systeem functioneert schijnbaar prima zonder java, dus weet iemand ook een manier om de alert te voorkomen? Of te achterhalen wat het veroorzaakt? Scheelt mij weer het draaien van onnodige software.Helox-in-a-box schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 00:56:
[...]
Je dient JDK8 te installeren, de JRE is niet genoeg. Had dit ook vorige week op een mac gezien bij een collega. Tig keer geherinstalleerd en uiteindelijk moest het de JDK zijn: http://www.oracle.com/tec...k8-downloads-2133151.html
Heb je hier wat aan?Muthas schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:18:
[...]
Mijn systeem functioneert schijnbaar prima zonder java, dus weet iemand ook een manier om de alert te voorkomen? Of te achterhalen wat het veroorzaakt? Scheelt mij weer het draaien van onnodige software.
http://www.macworld.com/a...og-to-appear-in-os-x.html
Heb geen zin om het allemaal te lezen 😊 maar is een recent artikel.
Klopt, heb ik ook al tijden last van. Soms weer een keer op enter rammen helpt ook wel. Maar wel erg vreemd.
Sinds El Capitan is mijn Idle drain ontzettend hoog geworden. Zo hoog, dat de laptop van 50% naar 6% gaat in een nacht. Iemand ditzelfde probleem en een mogelijke fix gevonden?
Herken ik niet met een MBA 13". Heb je Power Nap aanstaan? Misschien dat daar iets te fanatiek staat te pollen. Probeer die eens uit te zetten of dat verschil maakt.Wouter lucassen schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:38:
Sinds El Capitan is mijn Idle drain ontzettend hoog geworden. Zo hoog, dat de laptop van 50% naar 6% gaat in een nacht. Iemand ditzelfde probleem en een mogelijke fix gevonden?
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Hier geen last met een MBPr 13" early 2015.Wouter lucassen schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:38:
Er is overigens net wel een update voor El Capitan geweest, wellicht verhelpt dat al het e.e.a.
Wat Page404 ook al aangeeft, kijk even of er geen vreemde dingen op de achtergrond draaien
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Hm apart.
Heb net mijn omruil toestel gekregen, rMBP 13" (maar dan met meer opslag.)
Andere gaat morgen terug naar de winkel.
Standaard was hij nog niet voorzien van Capitain, dus na de update gedownload te hebben; druk ik op update. Update programmatje doorlopen -> hij gaat uit, laadbalkje, start weer op. -> Nog steeds Yosemite...
Kijk ik in de app store "Download nu de nieuwste versie". Kan ik hem weer opnieuw downloaden blijkbaar.. iemand die dit ook gehad heeft?
Op zich, nog een keer downloaden is niet zo'n probleem, maar de wijk waarin mijn studentenhuisje staat, heeft maar 15mb internet max.. 2 uur en 40 min restrerend
edit: Blijkbaar ging t sneller dan ik dacht, hij is nu wel 'echt' aan het installeren, maar kan het voorgaande nog steeds niet verklaren..
Heb net mijn omruil toestel gekregen, rMBP 13" (maar dan met meer opslag.)
Andere gaat morgen terug naar de winkel.
Standaard was hij nog niet voorzien van Capitain, dus na de update gedownload te hebben; druk ik op update. Update programmatje doorlopen -> hij gaat uit, laadbalkje, start weer op. -> Nog steeds Yosemite...
Kijk ik in de app store "Download nu de nieuwste versie". Kan ik hem weer opnieuw downloaden blijkbaar.. iemand die dit ook gehad heeft?
Op zich, nog een keer downloaden is niet zo'n probleem, maar de wijk waarin mijn studentenhuisje staat, heeft maar 15mb internet max.. 2 uur en 40 min restrerend
edit: Blijkbaar ging t sneller dan ik dacht, hij is nu wel 'echt' aan het installeren, maar kan het voorgaande nog steeds niet verklaren..
[ Voor 9% gewijzigd door marijn65 op 21-10-2015 23:13 ]
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Alleen random en niet permanent. Soms als mijn macbook een tijdje in standby heeft gestaan en ik gebruik hem weer zag ik dat hij was verbonden met Wifi, echter kon ik het netwerk niet op. Safari, itunes etc werkte allemaal niet totdat ik mijn wifi aan en uit gezet heb. Heb jouw oplossing nog niet geprobeerd, eerst even 10.10.1 aankijken denk ikAbbadon schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:16:
Na de upgrade naar El Capitan heb ik heel veel gezeik gehad met mijn WiFiDe verbinding bleef gewoon intact maar mijn MBP kon om de 'tig minuten niet meer het internet op. Paar minuten wachten of WiFi uit/aan zetten was het enige wat ik kon doen.
Nadat ik de netwerk-.plist-files in /Libraby/Preferences/SystemConfiguration had weggegooid, de MBP had herstart en vervolgens mijn WiFi netwerkverbinding had weggegooid onder System Preference -> Network en een nieuwe WiFi verbinding aanmaakte met een fixed MTU-setting was het verholpen. Hij pakt nu ook weer instant z'n WiFi-verbinding op nadat hij uit sleep komt(wat hij na diverse OS X updates nml. niet meer zo vlot deed). Toch jammer dat dit benodigde systeembeheerdersgedoe.
Hmmm, ik zie dat ik op 10.11.1 Beta zit, blijkbaar ben ik de Final Release vanuit de GM voorbij geschoten.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Iemand nog problemen met 10.11.1 ? Bij mij een melding tijdens het installeren (dus als ie ~27 minuten bezig is) dat iTunes niet geverifieerd kon worden. Na een reboot, iTunes wel geupdate, El Capitain niet. Vervolgens ging ie verder met downloaden en installeerde 10.11.1 alsnog.Jumpman schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:58:
Hmmm, ik zie dat ik op 10.11.1 Beta zit, blijkbaar ben ik de Final Release vanuit de GM voorbij geschoten.
Denk een overload van de Apple servers, was er vroeg bij.
Afgezien van die nutteloze Emoji's (wat heeft Apple toch met middelvingers en Taco's ?) werkt Office 2016 sneller (lijkt). Start bij mij in ieder geval in 4-5 seconden op, na een initieele strandbal.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Bij mij start itunes gewoon niet meer sinds 10.11.1. Nu is dat geen kleine database, maar onder de vorige versies startte het wel nog op...
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
Er is een update van iTunes beschikbaar.Vaganzza schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:13:
Bij mij start itunes gewoon niet meer sinds 10.11.1. Nu is dat geen kleine database, maar onder de vorige versies startte het wel nog op...
Hier nog niet... Zal straks nog eens checken.
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
Ik heb 'm ook gisteren geinstalleerd, maar wel eerst de El Capitan update gedaan omdat ie anders niet doorliep. Daarna los de itunes update uitgevoerd.martijnmartijn schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:41:
[...]
Er is een update van iTunes beschikbaar.
12.3.1 is toch de laatste versie ? Volgens mij zat die update in dezelfde installer als de 10.11.1 update, wat ik voor het eerst zag. Meestal komt ie los van de OSX update.martijnmartijn schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:41:
[...]
Er is een update van iTunes beschikbaar.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Apart,
Ik had eerst een RAW camera bestand update, toen iTunes en toen ging die pas 10.10.1 downloaden en installeren..
Hier duurde installatie trouwens lang, er stond een x 27min en na een reboot begon die vrolijke weer.. toen 11min..
Ach niet echt boeiend, en merk geen verschil. Ik ben blij dat ik voor een fresh installatie gegaan ben.. Na een paar dagen wat happeringen hier en daar, is mijn MBr late 2013 nog nooit zo snel geweest en nu.. en ik heb hem dus al 2 jaar...:S Nu pas kan ik merken dat ik echt een snel ding had.. (kwam van een air 13 mid 2011 en merkte weinig verschil tussen de 2...
Ik had eerst een RAW camera bestand update, toen iTunes en toen ging die pas 10.10.1 downloaden en installeren..
Hier duurde installatie trouwens lang, er stond een x 27min en na een reboot begon die vrolijke weer.. toen 11min..
Ach niet echt boeiend, en merk geen verschil. Ik ben blij dat ik voor een fresh installatie gegaan ben.. Na een paar dagen wat happeringen hier en daar, is mijn MBr late 2013 nog nooit zo snel geweest en nu.. en ik heb hem dus al 2 jaar...:S Nu pas kan ik merken dat ik echt een snel ding had.. (kwam van een air 13 mid 2011 en merkte weinig verschil tussen de 2...
[ Voor 13% gewijzigd door Quakie op 22-10-2015 12:01 ]
Ik teken nergens meer voor
Sinds 10.11.1 ook maar eens gaan upgraden (.0 OS releases zijn evil
) en dan blijken de problemen met eduroam nog niet opgelost; zit je dan met je laptop, lekker waardeloos...
Mac Pro ging zonder problemen, Macbook Pro bleef maar mekkeren dat het bestand corrupt was, diskcheck gedaan, ging installeren, toch weer een error.
RAM stuk
. Nieuwe bankjes en het is inmiddels gelukt. Merk weinig verschil met 10.11, had sowieso geen issues eigenlijk.
RAM stuk
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Sinds ik OS X El Capitan draai heb ik het volgende probleem. Als ik een afbeelding uit bijvoorbeeld de browser sleep naar het icoontje van Photoshop, dan pakte hij altijd direct de foto in Photoshop. In EC werkt dit amper nog. Na tien keer slepen pakt hij soms pas een foto, maar soms blijf ik bezig. Meer mensen die dit probleem ervaren? Ik hoor graag als iemand dè oplossing heeft!
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Bij mij (2012 MBP 13") verschijnen er na langere tijd wat artefacten in beeld, onderaan een rand en bovenaan (menubalk lijkt dan wel dubbel op het scherm te komen). Heel soms als ik een blokje met artefacten in bv. Firefox krijg en ik versleep het venster, blijft het blokje op dezelfde plek in de browser staan, dus ik kan mijn scherm uitsluiten
Als ik uitlog en weer inlog is het weg en blijft het ook weer langere tijd weg. Alsof er een of ander buffertje volloopt. Heb het bij de beta van El Cap ook wel gezien, maar bij Yosemite nooit (gebruikte het naast elkaar vergelijkbaar lang op een dag zeg maar)..dus...que? Recent nog een volledige hardwaretest gedraaid met goed resultaat. Iemand toevallig iets vergelijkbaars gemerkt in El Cap?
[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 22-10-2015 14:49 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Wow dat was raar... Na het updaten naar OSX 10.11.1 kwam ik in een "configure your mac"-scherm terecht dat eruit zag als de allervroegste backup op mijn TimeMachine-schijf. (nog glazen bolletjes à la Mavericks, andere icoontjes, oude gegevens in de mappen in de dock).
Hadden meer mensen dit?
Hadden meer mensen dit?
Had ik ook, maar eens ingelogd in icloud account, ging ik gewoon naar startscherm. Was inderdaad raar om te zien
Hier ook voorbij zien komen met een MacBook AIR..2Dutch schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:48:
Bij mij (2012 MBP 13") verschijnen er na langere tijd wat artefacten in beeld, onderaan een rand en bovenaan (menubalk lijkt dan wel dubbel op het scherm te komen). Heel soms als ik een blokje met artefacten in bv. Firefox krijg en ik versleep het venster, blijft het blokje op dezelfde plek in de browser staan, dus ik kan mijn scherm uitsluitenAls ik uitlog en weer inlog is het weg en blijft het ook weer langere tijd weg. Alsof er een of ander buffertje volloopt. Heb het bij de beta van El Cap ook wel gezien, maar bij Yosemite nooit (gebruikte het naast elkaar vergelijkbaar lang op een dag zeg maar)..dus...que? Recent nog een volledige hardwaretest gedraaid met goed resultaat. Iemand toevallig iets vergelijkbaars gemerkt in El Cap?

| I've got permission to color outside the lines |
Nou, we zijn niet alleenBenJoep schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:27:
[...]
Hier ook voorbij zien komen met een MacBook AIR..
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Het viel me op dat het bij mij bij het gebruik van firefox voor kwam, bij chrome oid heb ik er geen last van.
| I've got permission to color outside the lines |
Da's een goeie, daar zat ik inderdaad in te YouTuben gisteravond toen het gebeurde, en de keer daarvoor was ik ook even iets aan het doen in de browser. Zal er eens op gaan lettenBenJoep schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:38:
Het viel me op dat het bij mij bij het gebruik van firefox voor kwam, bij chrome oid heb ik er geen last van.
Ik heb het gedoe met Eduroam opgegeven. Gelukkig ben ik binnenkort waarschijnlijk klaar met mijn opleiding en hoef ik niet meer te verbinden met enig Eduroam-netwerk. Ik heb voor die paar keren dat ik nog op school zit de Thunderbolt-Ethernet adapter gekocht. Dan maar bedraad.Grin schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:22:
Sinds 10.11.1 ook maar eens gaan upgraden (.0 OS releases zijn evil) en dan blijken de problemen met eduroam nog niet opgelost; zit je dan met je laptop, lekker waardeloos...
Wat voor problemen hebben jullie dan met eduroam? Op soms wat vastlopers nadat hij uit standby komt werkt het redelijk soepel sinds de .1 update...Volkan1984 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:24:
[...]
Ik heb het gedoe met Eduroam opgegeven. Gelukkig ben ik binnenkort waarschijnlijk klaar met mijn opleiding en hoef ik niet meer te verbinden met enig Eduroam-netwerk. Ik heb voor die paar keren dat ik nog op school zit de Thunderbolt-Ethernet adapter gekocht. Dan maar bedraad.
Ik heb sinds gisteren ook El Capitan geïnstalleerd op mijn early 2015 MacBook Pro. Ik weet niet of het door de update komt, maar het afspelen van een track uit iTunes Match gaat tergend langzaam.
Het bufferen verloopt gewoon niet snel genoeg, waardoor een track al na 15 seconden moet pauzeren omdat hij nog niet klaar is met bufferen.
Ook handmatig op het "wolkje" klikken om een track te downloaden duurt eeuwen. Als de track dan na enkele minuten (!) is gedownload, dan verloopt het afspelen uiteraard wel gewoon goed (logisch, want dan staat hij lokaal).
M'n MacBook is via de ethernetkabel verbonden met mijn Expediabox en ook die heb ik al opnieuw opgestart, zonder resultaat.
Hebben meer mensen hier last van?
Verder werkt internet bij mij gewoon prima, dus het 'ligt' aan iTunes.
(op m' n iPhone/iPad heb ik nergens last van btw, dus vandaar dat ik het hier neerzet en niet in het iTunes topic)
Het bufferen verloopt gewoon niet snel genoeg, waardoor een track al na 15 seconden moet pauzeren omdat hij nog niet klaar is met bufferen.
Ook handmatig op het "wolkje" klikken om een track te downloaden duurt eeuwen. Als de track dan na enkele minuten (!) is gedownload, dan verloopt het afspelen uiteraard wel gewoon goed (logisch, want dan staat hij lokaal).
M'n MacBook is via de ethernetkabel verbonden met mijn Expediabox en ook die heb ik al opnieuw opgestart, zonder resultaat.
Hebben meer mensen hier last van?
Verder werkt internet bij mij gewoon prima, dus het 'ligt' aan iTunes.
(op m' n iPhone/iPad heb ik nergens last van btw, dus vandaar dat ik het hier neerzet en niet in het iTunes topic)
[ Voor 24% gewijzigd door Gitarist op 23-10-2015 21:39 ]
Mijn Macbook Pro mid 2014 deed sinds de update naar El Capitan raar. Wifi werkt niet meer goed, alles was traag.
Daarom heb ik een backup gemaakt en wilde ik El Capitan opnieuw erop zetten.
Dus ik startte met cmd+R op, wiste de schijf en begon met downloaden.
82 uur duurt het nu om El Capitan van 6 GB te downloaden...
Misschien ligt het aan wifi?
Via de kabel (Dan gebruik je die converter van 30 euro ook eens) hetzelfde resultaat.
Terwijl de itunes installer met 120Mbit wordt gedownload.
Bah wat laat Apple hier een steekje vallen
Het word je ook niet makkelijk gemaakt ook om even ergens een ISO te downloaden.
Sorry Apple maar het begint nu als een gouden kooi aan te voelen
Nu heb je dus een hele dure laptop (2799 euro) die opnieuw geïnstalleerd moet worden, en dan krijg je van de fabrikant niet genoeg resources om even opnieuw een file van 6GB te downloaden.
Weet iemand iets te doen? Ik wil niet tot dinsdag wachten...
Via de kabel (Dan gebruik je die converter van 30 euro ook eens) hetzelfde resultaat.
Het word je ook niet makkelijk gemaakt ook om even ergens een ISO te downloaden.
Nu heb je dus een hele dure laptop (2799 euro) die opnieuw geïnstalleerd moet worden, en dan krijg je van de fabrikant niet genoeg resources om even opnieuw een file van 6GB te downloaden.

[ Voor 15% gewijzigd door FireStarter op 23-10-2015 22:29 ]
w00t
Toevallig Ziggo? Andere DNS al eens geprobeerd? Downloads moeten nu gewoon met volle snelheid binnen komen. Zelfs met de 10.11.1 update kwam die 's avonds en de ochtend erna volle bak binnen.FireStarter schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:27:
Mijn Macbook Pro mid 2014 deed sinds de update naar El Capitan raar. Wifi werkt niet meer goed, alles was traag.
![]()
+1,Erulezz schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:32:
[...]
Toevallig Ziggo? Andere DNS al eens geprobeerd? Downloads moeten nu gewoon met volle snelheid binnen komen. Zelfs met de 10.11.1 update kwam die 's avonds en de ochtend erna volle bak binnen.
6 minuten
Dank!
Ziggo -1
w00t
Na de update naar 10.11.1 kon ik niet meer inloggen met m'n iCloud wachtwoord op de iMac. Elke keer bij het invullen kreeg ik het geschud van foutief wachtwoord. Op elk andere device werkte het wachtwoord trouwens wel.
Ben nu maar bezig met een restore vanaf de time machine, echt vreemd.
Ben nu maar bezig met een restore vanaf de time machine, echt vreemd.
You and I have memories longer than the road ahead
Wi-Fi signaal is constant weg. Om de zoveel minuten. Terwijl mijn iPhone vrolijk verbonden blijft.kevinkrs schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:22:
[...]
Wat voor problemen hebben jullie dan met eduroam? Op soms wat vastlopers nadat hij uit standby komt werkt het redelijk soepel sinds de .1 update...
Ik heb op geen enkel ander netwerk problemen met mijn MacBook Pro. Alleen op dat rottige Eduroam (op de Haagse Hogeschool).
Het is al vaker gezegd geloof ik, maar kijk eens in je network preferences of je er devices hebt zitten die je niet gebruikt (zoals bluetooth verbindingen). Het wil daar nog wel eens een rommeltje worden, maar als je het opgeruimd houdt (alleen Wifi + Ethernet bijv.) kan het helpen. In ieder geval werkte het bij mij heel goed (maar dat was op Yosemite).Volkan1984 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 08:00:
[...]
Wi-Fi signaal is constant weg. Om de zoveel minuten. Terwijl mijn iPhone vrolijk verbonden blijft.
Ik heb op geen enkel ander netwerk problemen met mijn MacBook Pro. Alleen op dat rottige Eduroam (op de Haagse Hogeschool).
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Time machine backup is eindelijk teruggezet, heb ik nu weer problemen met het inloggen op iCloud. Ik moet elk minuut bij system preferences m'n wachtwoord opnieuw opgeven.
Hij accepteert het wachtwoord en 5 minuten vraagt hij er weer om, en het lijkt dat ik niet de enige ben link
Hij accepteert het wachtwoord en 5 minuten vraagt hij er weer om, en het lijkt dat ik niet de enige ben link
You and I have memories longer than the road ahead
Misschien ff topdrukte in het begin, nu zal het wel bijbetrokken zijn: hij waaide net vliegensvlug binnen hier.FireStarter schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:27:
Dit is ook de reden waarom ik altijd een bootable usb-stick maak voor het installeren van besturingssystemen

[ Voor 14% gewijzigd door 2Dutch op 24-10-2015 11:23 ]
Verwijderd
Mogelijk al een paar keer eerder gevraagd, zie hierboven ook al iets staan m.b.t. ''DNS".
Hoe dan ook, sinds gisteren in het bezit van MacBook Pro.
Nu bezig om te updaten naar OS X El Capitan. Tijd om te downloaden +/- 80 uur, net als FireStarter.
Internetprovider is ook Ziggo.
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Even ter duidelijkheid: ik ben een leek wat software betreft
Nu bezig om te updaten naar OS X El Capitan. Tijd om te downloaden +/- 80 uur, net als FireStarter.
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Even ter duidelijkheid: ik ben een leek wat software betreft
Wellicht even opzoeken wat DNS is en het even aanpassen zoals de anderen ook hebben gedaan.Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:24:
Mogelijk al een paar keer eerder gevraagd, zie hierboven ook al iets staan m.b.t. ''DNS".
Sinds El Cap heb ik dat mijn agenda app steeds naar een bepaalde grootte terugspringt nadat ik de app ge-Q-uit heb en opnieuw start. Die grootte is erg irritant (halve hoogte maar bijna hele breedte) en pas ik dan dus handmatig aan, maar zodra ik de app weer quit en opnieuw start is'ie dat weer vergeten.
Wat ik heb gedaan is m'n hele Calendar prefs (rm -rf) weggegooid, incl. alle agenda's en alles opnieuw gesynced. Waarempel! Hij deed het! Een week. En nu is het weer zoals het was: de grootte van het windowtje onthoudt'ie niet. De plaats op het scherm dan weer wel.
Iemand die dit ook heeft?
Wat ik heb gedaan is m'n hele Calendar prefs (rm -rf) weggegooid, incl. alle agenda's en alles opnieuw gesynced. Waarempel! Hij deed het! Een week. En nu is het weer zoals het was: de grootte van het windowtje onthoudt'ie niet. De plaats op het scherm dan weer wel.
Iemand die dit ook heeft?
[ Voor 4% gewijzigd door triet op 24-10-2015 17:42 ]
Tja, kunnen instellingen zijn van het netwerk op de hogeschool. Dat het op 1 netwerk werkt is geen garantie voor het andere netwerk. Je kunt er alleen mee uitsluiten dat het aan je hardware ligt. Bij eduroam is het ook van belang dat je de certificaten/software up to date is. Wil vaak nog wel eens helpen om alles weg te halen en eduroam weer helemaal opnieuw in te stellen.Volkan1984 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 08:00:
Wi-Fi signaal is constant weg. Om de zoveel minuten. Terwijl mijn iPhone vrolijk verbonden blijft.
Geen last op Eduroam met mijn Macbook met EC. Heb je een upgrade gedaan of een full install? Bij een evetuele upgrade adviseer ik je een full install te doen.Volkan1984 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 08:00:
[...]
Ik wil de Firewall aanzetten in OSX, maar ik heb hier nogal weinig verstand van. Ik heb de stealth modus in ieder geval aangezet. Wat moet ik doen met die andere 2 hokjes? Ik wil niet te veel dicht zetten, ik heb geen zin in continue meldingen enzo. Heb ik met de stealth modus aan voldoende bescherming tegen hackers?

Edit: en ik zie nu ook netbiosd staan bij inkomende verbindingen en die blokkeert hij? Dit was na een herstart van de macbook. (Screenshot was eerder gemaakt) Wat moet ik hiermee? Of kan ik toch beter de firewall uitzetten?

Edit: en ik zie nu ook netbiosd staan bij inkomende verbindingen en die blokkeert hij? Dit was na een herstart van de macbook. (Screenshot was eerder gemaakt) Wat moet ik hiermee? Of kan ik toch beter de firewall uitzetten?
[ Voor 44% gewijzigd door dennis_rsb op 25-10-2015 17:38 ]
Verwijderd
Het lukt mij niet om de login avatar the veranderen. Een foto kiezen uit iphoto gaat niet mee.
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 07:22:
Het lukt mij niet om de login avatar the veranderen. Een foto kiezen uit iphoto gaat niet mee.
Dit hier is inderdaad mijn grootste gemis van Photo t.o.v. iPhotos. Vroegâh kon je gewoon vanuit iPhoto een foto drag- en droppen op een 'kies bestand' (select file) knop van Safari op OSX. Nu moet je eerst de foto exporteren of op je desktop plaatsen voordat je hem daarwerkelijk kunt uploaden.alex75 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:06:
@Mr.Timpetee
Bij mij lukt het wel met copy/paste uit Foto's.

| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Iemand een idee hoe ik Safari Reader weer inschakel on der El Capitan? Gebruikte deze functie nog wel eens voor lange artikelen, maar ik zie op geen enkele website meer een icoontje staan in de adresbalk.
Verwijderd
Kan je dit in jip en janneke taal uitleggen stap voor stap?alex75 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:06:
@Mr.Timpetee
Bij mij lukt het wel met copy/paste uit Foto's.
(soms denk ik echt hoe ingewikkeld kan je osx maken).
Kies een foto in je huidig Foto's en highlight die door te klikken.Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:37:
[...]
Kan je dit in jip en janneke taal uitleggen stap voor stap?
(soms denk ik echt hoe ingewikkeld kan je osx maken).
Vervolgens command+c indrukken op je toetsenbord. Terug naar je avatar instellingen, klik erop en druk daarna op command+v op je toetsenbord
Echt irritant aan het worden.
Zoekopdrachten via de url bas (google ingesteld) of via de website van google lijken vaak gewoon geblokkeerd te worden, terwijl de rest van je internet gewoon goed werkt.
Lijkt er zowat op dat in de update rommel geslopen is van de eerder gefaalde dns responder.
Zoekopdrachten via de url bas (google ingesteld) of via de website van google lijken vaak gewoon geblokkeerd te worden, terwijl de rest van je internet gewoon goed werkt.
Lijkt er zowat op dat in de update rommel geslopen is van de eerder gefaalde dns responder.
10.11.1 is uit:
https://support.apple.com/nl-nl/HT205360
The OS X El Capitan 10.11.1 update improves the stability, compatibility, and security of your Mac, and is recommended for all users.
This update:
- Improves installer reliability when upgrading to OS X El Capitan.
- Improves compatibility with Microsoft Office 2016.
- Fixes an issue where outgoing server information may be missing from Mail.
- Resolves an issue that prevented display of messages and mailboxes in Mail.
- Resolves an issue that prevents certain Audio Unit plug-ins from functioning properly.
- Improves VoiceOver reliability.
- Adds over 150 new emoji characters with full Unicode 7.0 and 8.0 support.
- Resolves an issue that caused JPEG images to appear as a gray or green box in Preview.
https://support.apple.com/nl-nl/HT205360
The OS X El Capitan 10.11.1 update improves the stability, compatibility, and security of your Mac, and is recommended for all users.
This update:
- Improves installer reliability when upgrading to OS X El Capitan.
- Improves compatibility with Microsoft Office 2016.
- Fixes an issue where outgoing server information may be missing from Mail.
- Resolves an issue that prevented display of messages and mailboxes in Mail.
- Resolves an issue that prevents certain Audio Unit plug-ins from functioning properly.
- Improves VoiceOver reliability.
- Adds over 150 new emoji characters with full Unicode 7.0 and 8.0 support.
- Resolves an issue that caused JPEG images to appear as a gray or green box in Preview.
Kom ik ook net achter toen ik verder ging zoekendafmay schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:33:
Die was een aantal dagen geleden al uitgekomen.
Nou ja, het staat er op.
En dat is na een DSM-update op m'n Synology nu ook verholpenAbbadon schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:16:
...
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Hmm hopelijk zijn daarmee inderdaad de Office 2016 problemen opgelost (al las ik hier eerder dat dit aan MS zou liggen en niet aan Apple
) want ik had ondertussen mijn Dell Ultrabook voor het werk al weer uit de kast gehaald voor Office.
Op reddit stond deze week een post waarin een engineer van Microsoft uitleg gaf over de problemen. Dit zou door een bug in sqlite komen die in de release versie van El Capitan zat. Met de OSX update is dit verholpen.Aghanim schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:28:
Hmm hopelijk zijn daarmee inderdaad de Office 2016 problemen opgelost (al las ik hier eerder dat dit aan MS zou liggen en niet aan Apple) want ik had ondertussen mijn Dell Ultrabook voor het werk al weer uit de kast gehaald voor Office.
Ik heb hier sinds vandaag ook ineens last van, dit had ik voor de wifi fix op 10.10 ook maar probleem lijkt nu weer terug.Volkan1984 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 08:00:
[...]
Zij die een NAS hebben en iSCSi drives gebruiken, is het ook beschikbaar voor El Capitain. Volg deze handleiding om je iSCSi drives te mounten, zie laatste comment in de post:
https://justus.berlin/201...-iscsi-initiator-kind-of/
https://justus.berlin/201...-iscsi-initiator-kind-of/
Hm, heel apart. Heb dit nog niet eerder gezien, maar ik weet wel dat ik mijn laptop gister een update heb gegeven van El Capitan.
Sommige zinnen in t systeem zijn in het Engels. O.a. ook het inlogscherm 'restart' 'password' e.d.
Weet iemand of dit daar toevallig aan ligt of waar het überhaupt aan ligt?
Foto toevoegen werkt niet. Hopelijk zo wel:
Sommige zinnen in t systeem zijn in het Engels. O.a. ook het inlogscherm 'restart' 'password' e.d.
Foto toevoegen werkt niet. Hopelijk zo wel:
[ Voor 16% gewijzigd door marijn65 op 27-10-2015 09:22 ]
Ik vind wel dat je best zelf wat moeite mag doen om je probleem op te lossen. Of in ieder geval aangeven welke stappen je al hebt genomen om je probleem op te lossen. Even je issue hier neer kwakken is niet echt de bedoeling.marijn65 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:50:
Hm, heel apart. Heb dit nog niet eerder gezien, maar ik weet wel dat ik mijn laptop gister een update heb gegeven van El Capitan.
Foto toevoegen werkt niet. Hopelijk zo wel: https://www.dropbox.com/s...10-26%2021.47.56.png?dl=0
Een hint: ik zou even zorgen dat je je systeemtaal naar Engels zet en dan weer naar Nederlands zet. Dat is waarschijnlijk de oplossing.
Alright, excuus..Volkan1984 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:22:
[...]
Ik vind wel dat je best zelf wat moeite mag doen om je probleem op te lossen. Of in ieder geval aangeven welke stappen je al hebt genomen om je probleem op te lossen. Even je issue hier neer kwakken is niet echt de bedoeling.
Een hint: ik zou even zorgen dat je je systeemtaal naar Engels zet en dan weer naar Nederlands zet. Dat is waarschijnlijk de oplossing.
Heb in ieder geval wel gezocht op internet. "Different system language", "El Capitan wrong language after update" etc. Leverde echter niks op.
Daarnaast mn Macbook opnieuw opgestart, hielp ook niet.
En toen inderdaad gekeken bij instellingen. Zie dat ik alleen de Engelse taal had toegevoegd en de regio op UK had gezet, maar niet daadwerkelijk de taal naar EN-primair veranderd.. Richting was goed, maar de uitvoering niet.
Jouw hint was in ieder geval doorslaggevend. Dank.
edit; werk pas sinds 13 dagen met OS X.. ken nog niet alle ins-en-outs..
[ Voor 3% gewijzigd door marijn65 op 26-10-2015 23:35 ]
Er wordt ook niet verwacht dat je alles weet. Maar met wat eigen inzet kan je een boel ontdekken. Fijn dat het gelukt is, al is het wel gek dat je Mac ineens half op Engels en half op Nederlands was ingesteld na de update.marijn65 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:34:
[...]
Alright, excuus..
Heb in ieder geval wel gezocht op internet. "Different system language", "El Capitan wrong language after update" etc. Leverde echter niks op.
Daarnaast mn Macbook opnieuw opgestart, hielp ook niet.
En toen inderdaad gekeken bij instellingen. Zie dat ik alleen de Engelse taal had toegevoegd en de regio op UK had gezet, maar niet daadwerkelijk de taal naar EN-primair veranderd.. Richting was goed, maar de uitvoering niet.
Jouw hint was in ieder geval doorslaggevend. Dank.
edit; werk pas sinds 13 dagen met OS X.. ken nog niet alle ins-en-outs..
Beste,
Gezocht maar niks gevonden m.b.t ons huidige probleem met El Capitan. Vorige week moesten wij vanwege een crash [veroorzaakt door de update van El Capitan], de laptop van mijn ouders opnieuw installeren. Alles ingesteld maar helaas blijven wij het probleem houden met Mail van Apple.
Voorheen hadden wij hier het outlook.com account gelinked van me ouders [werkte prima]. Nu met El Capitan kan dat niet meer. Telkens als we een nieuw account willen toevoegen en de gegevens invoeren, geeft El Capitan aan dat de inloggegevens incorrect zijn. Gaan wij dan naar het webadres [www.outlook.com], dan kunnen we gewoon inloggen.
Email komt ook gewoon binnen op de Iphone zonder problemen. Alleen kunnen we outlook account dus niet meer toevoegen aan Mail. Heeft iemand een suggesties wat we kunnen doen?
Dank
Gezocht maar niks gevonden m.b.t ons huidige probleem met El Capitan. Vorige week moesten wij vanwege een crash [veroorzaakt door de update van El Capitan], de laptop van mijn ouders opnieuw installeren. Alles ingesteld maar helaas blijven wij het probleem houden met Mail van Apple.
Voorheen hadden wij hier het outlook.com account gelinked van me ouders [werkte prima]. Nu met El Capitan kan dat niet meer. Telkens als we een nieuw account willen toevoegen en de gegevens invoeren, geeft El Capitan aan dat de inloggegevens incorrect zijn. Gaan wij dan naar het webadres [www.outlook.com], dan kunnen we gewoon inloggen.
Email komt ook gewoon binnen op de Iphone zonder problemen. Alleen kunnen we outlook account dus niet meer toevoegen aan Mail. Heeft iemand een suggesties wat we kunnen doen?
Dank
heeft hier nog iemand last met elcappitan met windows bootcamp dat de apple bluetooth toetsenbord niet meer werkt?
heb de toetsenbord al een ontkoppelt en opnieuw gekoppeld. geen succes. een oude usb armplank werkt wel.
heb de toetsenbord al een ontkoppelt en opnieuw gekoppeld. geen succes. een oude usb armplank werkt wel.
Is bij mij ook nog zo sinds update naar El Capitan, maar had er nog niet verder naar gekeken omdat het mij niet gigantisch stoorde. Maar ik ga het deze avond toch eens bekijken met die taalinstelingen.Volkan1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:19:
[...]
Er wordt ook niet verwacht dat je alles weet. Maar met wat eigen inzet kan je een boel ontdekken. Fijn dat het gelukt is, al is het wel gek dat je Mac ineens half op Engels en half op Nederlands was ingesteld na de update.
Niks gevonden? Als ik zoek op "hotmail el capitan mail" krijg ik dit resultaat: https://discussions.apple.com/thread/7252657. Kijk even bovenaan voor een mogelijke oplossing. Heb je dit al geprobeerd?Maduth schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:44:
Beste,
Dank
Heb inderdaad alle instellingen zo geprobeerd maar het probleem blijft: het niet correct zijn van de inloggegevens. Zojuist geregeld dat er vanavond een kennis langs komt die iets meer ervaring heeft met Apple, misschien dat hij het kan oplossen.
Ik las ook iets over het veranderen van het wachtwoord van de Outlook-account en het dan nogmaals inloggen in Mail. Ook al geprobeerd?Maduth schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:35:
Heb inderdaad alle instellingen zo geprobeerd maar het probleem blijft: het niet correct zijn van de inloggegevens. Zojuist geregeld dat er vanavond een kennis langs komt die iets meer ervaring heeft met Apple, misschien dat hij het kan oplossen.