Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gait schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:09:
Heeft iemand enig idee hou het kan dat tijdens het opstarten de gemounte netwerkmappen toch geopend worden terwijl ik onderstaande heb ingesteld?

[afbeelding]
'Verberg' gaat om het verbergen van apps. Die worden dan 'Hidden' opgestart. Voor finder windows geldt dat niet; je kunt individuele windows namelijk niet hiden.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 07-10-2015 17:09 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
RoyK schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:15:
[...]

Je moet ook een beetje voorzichtig zijn met upgraden zeker als het je werk computer is. Ik wacht voorlopig nog even tot de eerste ronde bug fixen achter de rug is
Dat vind ik de omgekeerde wereld. Je mag toch aannemen dat een OS in basis prima werkt na een update. Windows 10 doet het ook prima. Een bug is echt geen probleem maar 10.11 voelt voor mij nog aardig bèta aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:22:
[...]

Dat vind ik de omgekeerde wereld. Je mag toch aannemen dat een OS in basis prima werkt na een update. Windows 10 doet het ook prima. Een bug is echt geen probleem maar 10.11 voelt voor mij nog aardig bèta aan.
Dat zou ik ook wel willen aannemen, maar dat is in de praktijk helaas nooit het geval geweest. Ook bij Windows 10 niet.

Dit betekent natuurlijk niet dat iedereen altijd problemen ondervind bij een upgrade, maar je kunt op een willekeurige versie van OS/X of Windows Googlen en je komt wel een of ander probleem tegen waar duizenden mensen last van hadden.

Bij El Capitan heb ik zelf gelukkig nog geen problemen waargenomen. Op Windows 10 heb ik 1 programma wat enkele seconden nadat het opstart crasht. Op een andere computer met Windows 10 draait dat programma dan wel weer prima.

Enfin. Wachten op de volgende minor update van El Capitan zal ongetwijfeld de risico's verlagen, maar als je je geld verdient met je computer is het altijd verstandig om een tweede systeem standby te hebben of in elk geval iets van een roll-back scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sinds Yosemite is Mission Controle op m'n iMac 2011 super schokkerig, idem voor m'n nieuwe Macbook Pro 2015. Op m'n MBP 2015 is dit in El Capitan opgelost, waarschijnlijk wegens Metal. Metal wordt op de iMac 2011 niet ondersteund. Iemand ervaring of Mission Control desalniettemin weer snel is in El Capitan?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In El Capitan toont Mission Control initieel alleen de namen van de spaces, en pas bij mouse over de thumbnails.

Iemand een idee hoe je ervoor zorgt dat Mission Control direct de thumbnails van je spaces toont?

Alleen namen:
Spaces El Capitan min

Thumbnails:
Spaces El Capitan max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
[...]

Tsja, zo is het nu eenmaal. Meestal is het ook niet eens het OS, maar zijn het de apps die niet geprogrammerd zijn om met een nieuwer OS te kunnen dealen. Zo zijn er diverse apps die private frameworks proberen te misbruiken, die deprecated API's blijven gebruiken ook al weten ze dat dat niet moet... Tijdens de beta's hebben developers zat tijd om hun software bij te werken maar dat doet niet iedereen en dan zit je met de gebakken peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:57
Ik heb nog iets vervelends voor op mijn Mac Mini (op mijn MacBook geen last van): elke keer als ik opstart vraagt hij mijn paswoord als beheerder om icloud te kunnen gebruiken. Iemand een idee of dat ergens een instelling is? Ik vind alvast niet direct iets...

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 13:09
Volkan1984 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:23:
[...]

Ik heb geen probleem met mijn retina MacBook Pro 13" 2015 op El Capitan. Wat doet Windows "een stuk beter"?
Optimalisatie, performance, langdurigheid. Ik heb het gevoel dat je elke 2 jaar bij Apple een nieuwe MacBook moet kopen. Terwijl je bij Windows er veel langer mee kan doen. Maar we moeten nog even kijken, misschien worden veel problemen opgelost in de volgende updates. Maar ik denk het niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

kevinkrs schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:30:
[...]

Optimalisatie, performance, langdurigheid. Ik heb het gevoel dat je elke 2 jaar bij Apple een nieuwe MacBook moet kopen. Terwijl je bij Windows er veel langer mee kan doen. Maar we moeten nog even kijken, misschien worden veel problemen opgelost in de volgende updates. Maar ik denk het niet eigenlijk.
Grappig, ik had dat precies andersom. Macs zijn voor mij juist extreem lang bruikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 09:40
sebastius schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:31:
[...]

Grappig, ik had dat precies andersom. Macs zijn voor mij juist extreem lang bruikbaar!
Helemaal mee eens mijn macbook retina uit 2013 werkt onder el capitan weer als nieuw. Hiervoor een dure dell laptop gehad die helemaal gecustomized was met geheugen/scherm ed. en na 1,5 2jaar gebruik was hij niet meer vooruit te branden. Ben zo blij daarna een macbook aangeschaft te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
sebastius schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:31:
[...]

Nou het probleem is juist dat Apple slecht optimaliseert naar mijn gevoel. Mijn iPad air 1 is bijvoorbeeld met ios 9 bijna onbruikbaar. Alsof ik een tablet van 4 jaar heb.

OSX heeft van nature veel effecten en eye candy, Windows wat minder. Maar op iets oudere macbooks kan dit er voor zorgen dat het allemaal wat traagjes aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:58
kevinkrs schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:09:
[...]

Nou het probleem is juist dat Apple slecht optimaliseert naar mijn gevoel. Mijn iPad air 1 is bijvoorbeeld met ios 9 bijna onbruikbaar. Alsof ik een tablet van 4 jaar heb.

OSX heeft van nature veel effecten en eye candy, Windows wat minder. Maar op iets oudere macbooks kan dit er voor zorgen dat het allemaal wat traagjes aanvoelt.
Oh echt? Ik heb dit ook helemaal niet. M'n MacBook 2008 Alu doet t nog steeds prima (met SSD en 8GB RAM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Laatst online: 08:31

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

iBooks reageert wat raar. Ik heb 2 iCloud accounts. 1 voor de store en 1 voor contacten en mail etc. iBooks bookmarks syncen met mijn store account (Mac - iPad - iPhone). als ik onder voorkeuren 'syncen' aanvink wil hij per se overschakelen naar mijn andere iCloud account...

Via menubalk van account gewisseld en toch maar OK geklikt bij de melding. Syncen lijkt te lukken, iig bladwijzers, maar hij voegt boek niet toe aan juiste set ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

kevinkrs schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:30:
[...]

Ik heb een Mac Mini in 2011 gekocht, ik heb nog steeds het gevoel niet waarom hij vervangen zou moeten worden. Daarin tegen heb ik bij Windows Machines al na 3 jaar het gevoel dat hij afgeschreven en verouderd is.
En over herinstallaties van Windows zullen we het maar niet hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:59:
[...]

Ik heb een Mac Mini in 2011 gekocht, ik heb nog steeds het gevoel niet waarom hij vervangen zou moeten worden. Daarin tegen heb ik bij Windows Machines al na 3 jaar het gevoel dat hij afgeschreven en verouderd is.
En over herinstallaties van Windows zullen we het maar niet hebben :+
Na drie jaar doe je gewoon een herinstall van Windows, en dat kost je een uurtje. Dit afbranden van een pc klinkt als puur appel fanatisme en complete onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Volkan1984 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:26:
[...]

Oh echt? Ik heb dit ook helemaal niet. M'n MacBook 2008 Alu doet t nog steeds prima (met SSD en 8GB RAM).
Kan best, de verhoudingen zijn daar beter. Vooral omdat de resolutie lager is. Op een retina scherm gaat het allemaal haperig. En het draait nu nog steeds niet volledig vloeiendend. Ik heb het gevoel voor elke bug dat ze oplossen, ze er 10 bij maken. Inmiddels ook veel Wi-Fi problemen op bepaalde netwerken. Eigenlijk is het beste dat Apple nooit hun interface veranderd, dan blijft de performance ook lekker snel zoals mavericks :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Even een praktische tip: maak niet de fout een osx86 bootloader op de Mac disk te pletteren, daar houdt ie niet zo van. Voor het eerst in 5 jaar een Mac zodanig softwarematig naar de knoppen geholpen dat zelfs een reinstall eroverheen niet genoeg is, ik heb hem net gewiped...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

[...]

Ik begrijp je reactie wel, maar het werkt helaas gewoon zo. Ik heb er zelf mijn voet erg hard tegen gestoten een poos terug. Gewoon een upgrade gedaan en kon plots niet meer bij mijn NAS. Een probleem die voorkomen had kunnen worden als ik even had gewacht. Ik kon dus niet verder met mijn werk en moest allerlei kapriolen uithalen om toch verder te kunnen.

Ik meen dat veel IT afdelingen in bedrijven ook altijd de updates afwachten en testen. Anyway, het was slechts goed bedoeld advies, voor de mensen die moeten werken op hun systeem. Wacht altijd met het upgraden naar een nieuw OS en lees je in bij de 3rd party software die je gebruikt (adobe, office, apps, etc)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Joe-star schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:14:
[...]

Na drie jaar doe je gewoon een herinstall van Windows, en dat kost je een uurtje. Dit afbranden van een pc klinkt als puur appel fanatisme en complete onzin.
Ik denk dat Psycho_Mantis ook doelt op de hardware van een Windows PC. Ik moet hem gelijk geven op basis van mijn eigen onderbuikgevoel. Ik heb ook het idee dat de hardware van een Windows PC na drie jaar gewoon op is.
kevinkrs schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:25:
[...]

Kan best, de verhoudingen zijn daar beter. Vooral omdat de resolutie lager is. Op een retina scherm gaat het allemaal haperig. En het draait nu nog steeds niet volledig vloeiendend. Ik heb het gevoel voor elke bug dat ze oplossen, ze er 10 bij maken. Inmiddels ook veel Wi-Fi problemen op bepaalde netwerken. Eigenlijk is het beste dat Apple nooit hun interface veranderd, dan blijft de performance ook lekker snel zoals mavericks :p
Ja nogmaals, ik heb ook een retina MacBook Pro en die draait als een tierelier op El Capitan. Ik heb op iOS 9 ook nog last van bugs, net zoals waarschijnlijk jouw iPad er last van heeft. En doe eens een clean install. Wellicht heeft dat effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
[...]

Windows 10 doet het prima, in tegenstelling tot El Capitan. Yeah right. Ik zie op internet nog genoeg geklaag over bugs in Windows 10 dus geloof wat je wil geloven. Elk OS heeft z'n issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Volkan1984 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:46:
[...]

Ik denk dat Psycho_Mantis ook doelt op de hardware van een Windows PC. Ik moet hem gelijk geven op basis van mijn eigen onderbuikgevoel. Ik heb ook het idee dat de hardware van een Windows PC na drie jaar gewoon op is.
Dit lijkt me erg stug. Onder de motorkap zijn zit gewone hardware en in veel gevallen hetzelfde als je in een pc terug vind alleen waar je nog wat extra Apple premium eurotjes voor heb betaald. ;) maar dat kan tegelijk een placebo gevoel meegeven dat het dan ook beter is

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
Er is een update uit voor Office 2011 Exchange issue. Fingers crossed!

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Joe-star schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:14:
[...]

I don't agree.
Hoe snel je Windows installatie verziekt is heb je natuurlijk zelf in de hand. Jij doet er 3 jaar mee, ik een halfjaar. Daar valt eigenlijk niet over te discusseren.
Maar een reinstall duurt mij wel langer dan een uurtje, misschien is windows dan wel geinstalleerd. Maar niet al de drivers en applicaties. Een mac is na een clean install wel aardig compleet en hoef je eingelijk nog maar weinig aan te doen, zeker als je time machine gebruikt heb je hier geen omkijken meer naar.

Je kan in Windows natuurlijk ook gewoon goede backups maken, maar het punt waar ik over val is dat je zelf een hoop moet configuren. En dat is iets waar ik geen zin in heb na een dag werken in de IT support. (Heel de dag ellende oplossen en thuis kan je weer aan de slag met je eigen pc te fixen)

En waarom krijg ik bij een Windows laptop het gevoel dat hij na 3 jaar op is: De markt lijkt gewoon een stuk sneller te lopen. Een laptop wordt door de gemiddelde fabrikant na 2 jaar al weer vergeten omdat ze zo'n ongelovelijk veel laptops in het assortiment hebben. Bugs in de bios worden bijvoorbeeld nooit opgelost.
Zo wordt er wel eens geklaagd dat het lang duurt voor dat Apple een probleem erkend, maar HP erkent bijvoorbeeld bijna nooit een probleem omdat er toch niet zo veel mensen er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Al die windows fabeltjes, het is 2015, niemand installeert meer Windows XP... (waar blijkbaar al deze verhalen over gaan).
Als ik OSX 10.0 ga installeren op mijn Mac wordt ik ook niet vrolijk :P
En dat is denk ik de vergelijking die je moet maken met XP.. (zelfde release jaar)

10.11 moet je met Windows 10 vergelijken. En dan houden al die argumenten geen enkele stand.

10.11 heeft gewoon door dat 'rootless' systeem erdoorheen te drukken (wat naar mijn mening wel heel goed is, maar waar ik niet blij mee ben) veel issues bij thirdparty software aangeslingerd.. met het OS zelf is niet veel mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
CyBeR schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:06:
[...]

'Verberg' gaat om het verbergen van apps. Die worden dan 'Hidden' opgestart. Voor finder windows geldt dat niet; je kunt individuele windows namelijk niet hiden.
Iemand toevallig een kant en klare Applescript die:

- Pinged naar een NAS
- If IP address exist => mount drive
- Anders ping nog een keer max. bv. 5 minuten
- Na 5 minuten time out

Ik heb wat andere pogingen gezien op internet, maar is niet wat ik wil of niet te volgen/begrijpen.

Op m'n oude Windows PC werden de NAS drives altijd via een batch script gemount.

Anders wordt het komend weekend eens een poging doen. Ook omdat blijkbaar AFP in combinatie met een QNAP NAS die QTS4.2 draait niet altijd meteen werkt. Om de een of andere reden duurt het (soms) even voordat de NAS zichtbaar is onder OSX.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08
loekf2 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:44:
[...]

Iemand toevallig een kant en klare Applescript die:

- Pinged naar een NAS
- If IP address exist => mount drive
- Anders ping nog een keer max. bv. 5 minuten
- Na 5 minuten time out

Ik heb wat andere pogingen gezien op internet, maar is niet wat ik wil of niet te volgen/begrijpen.

Op m'n oude Windows PC werden de NAS drives altijd via een batch script gemount.

Anders wordt het komend weekend eens een poging doen. Ook omdat blijkbaar AFP in combinatie met een QNAP NAS die QTS4.2 draait niet altijd meteen werkt. Om de een of andere reden duurt het (soms) even voordat de NAS zichtbaar is onder OSX.
Iets in deze trant?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
try
    set thePing to do shell script "/sbin/ping -o -c 5 192.168.1.120"
    mount volume "afp://gebruikersnaam:wachtwoord@192.168.1.120/films/"
on error
    delay 60
    try
        -- Probeer nogmaals na 1 minuut
    on error
        delay 60
        try
            -- Probeer nogmaals na 2 minuten
        on error
            delay 60
            try
                -- Probeer nogmaals na 3 minuten
            on error
                delay 60
                try
                    -- Probeer nogmaals na 4 minuten
                on error
                    delay 60
                    try
                        -- Probeer nogmaals na 5 minuten
                    on error
                        -- Hier je foutmelding of notificatie ofzo
                    end try
                end try
            end try
        end try
    end try
end try

Je kan ze gewoon in elke 'on error' nesten tot 5 minuten. Elke minuut proberen voor 5 minuten lang. Nu probeert ie te pingen, na een minuut nog een keer.

[ Voor 30% gewijzigd door xoniq op 08-10-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

Is er een reden dat je AFP nog gebruikt?

Ik vind smb onder El Capitan eindelijk werkbaar in combinatie met een synology nas.
Wordt netjes gevonden, gemound en opent razend snel.. en haal ook snelheden van 50 a 60 MB draadloos...

Dit kon ik niet zeggen onder yosemite...

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Thiago schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:06:
Sedert el capitan als ik mijn mac in sluimerstand zet en dan weer aan zet heb ik geen achtergrond, gewoon een grijs achtergrond scherm om in te loggen, is dit een gekend probleem of mis ik ergens een instellingen? Voorheen (Yosemite) als ik hem uit sluimerstand haalde kreeg ik mijn gewone achtergrond die ik ingesteld had maar dan geblurd. Alvast bedankt.
Ik heb dat sinds een paar dagen ook onder Yosemite :( Ach ja, minder hinder van dan van de GUI-lag en de CPU-leaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:31

nexhil

BAM!

m00n schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:24:
Er is een update uit voor Office 2011 Exchange issue. Fingers crossed!
Zojuist een update voor Office 2011 gehad. Nog geen vastloper meer bij Outlook!

http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=49183
This update provides the following fixes to improve Mac OS X El Capitan compatibility:

The hang situation that occurs during an account sync operation in Microsoft Outlook for Mac 2011 is fixed. This problem is described in KB 3098396.

[ Voor 18% gewijzigd door nexhil op 08-10-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Vaganzza schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:08:
Ik heb nog iets vervelends voor op mijn Mac Mini (op mijn MacBook geen last van): elke keer als ik opstart vraagt hij mijn paswoord als beheerder om icloud te kunnen gebruiken. Iemand een idee of dat ergens een instelling is? Ik vind alvast niet direct iets...
Niemand hier nog last van??

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31

Royz

Kleurenblind!!

Quakie schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:28:
Is er een reden dat je AFP nog gebruikt?

Ik vind smb onder El Capitan eindelijk werkbaar in combinatie met een synology nas.
Wordt netjes gevonden, gemound en opent razend snel.. en haal ook snelheden van 50 a 60 MB draadloos...

Dit kon ik niet zeggen onder yosemite...
Ik heb hetzelfde probleem, soms worden de mappen automatisch gemound en soms niet. Misschien nu inderdaad eens SMB proberen dan na jouw ervaringen.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

Puck

W32.Deadcode.A

Voor het automatisch mounten van netwerk volumes gebruik in nu macmounter onder El Capitan, omdat via autofs (wat ik onder Yosemite gebruikte) de volumes als root gemount worden en dus niet benaderbaar zijn. Werkt perfect en zelfs zonder python kennis makkelijk te installeren.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Argh, naast Office werkt 'voorvertoning' ook niet sinds 10.11. Of een crash of een afbeelding die direct volledig groen wordt. Dit kun je toch geen final release noemen, basis apps werken gewoon niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Groen beeld in voorvertoning is sinds GM release candidate en zat ook nog in 10.10.1 beta1. Geen idee of het inmiddels gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:22
Ik heb nergens last van groene schermen in Preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Hier ook niet. Performance is ook prima. Heb even wat zitten testen door her en der wat pdf files te openen en bijv. ook alle files in 1x. Dat laatste vond ie niet zo leuk trouwens, duurde ff met inladen maar daarna werkte het wel zonder problemen. Wat heb je zelf al gedaan om het probleem te verhelpen?

Btw, weten dat Office van Microsoft is en niks met OS X te maken heeft (anders dan dat het er op draait) is net zo basis. Microsoft heeft inmiddels ook al het boetekleed aangetrokken en werkt aan een fix. Het is hun probleem, niet dat van Apple. De gebruiker dient op basis van dat soort zaken zelf een keuze te maken tussen wel of niet upgraden. Als je dat doet zonder eerst na te gaan of de apps die je gebruikt gaan werken heb je het wel geheel aan jezelf te danken wanneer het niet werkt. Je eet ook niet het eerste de beste wat je tegenkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 08-10-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ppl schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:58:
Hier ook niet. Performance is ook prima. Heb even wat zitten testen door her en der wat pdf files te openen en bijv. ook alle files in 1x. Dat laatste vond ie niet zo leuk trouwens, duurde ff met inladen maar daarna werkte het wel zonder problemen. Wat heb je zelf al gedaan om het probleem te verhelpen?

Btw, weten dat Office van Microsoft is en niks met OS X te maken heeft (anders dan dat het er op draait) is net zo basis. Microsoft heeft inmiddels ook al het boetekleed aangetrokken en werkt aan een fix. Het is hun probleem, niet dat van Apple. De gebruiker dient op basis van dat soort zaken zelf een keuze te maken tussen wel of niet upgraden. Als je dat doet zonder eerst na te gaan of de apps die je gebruikt gaan werken heb je het wel geheel aan jezelf te danken wanneer het niet werkt. Je eet ook niet het eerste de beste wat je tegenkomt.
Ik vind dit echt lulkoek. Er komt een officiële update uit die uitgebreid in bèta is geweest. Waarom zou je daarvan niet mogen verwachten dat het naar behoren werkt? En waarom zou je niet willen updaten, Apple zelf wil ook dat je update. Je brengt het nu alsof het mijn schuld is dat basic functies niet werken omdat ik gekozen heb om te updaten. Office oke (al werkte die tot heden altijd prima), maar Preview en Safari (zwarte streep door scherm na swipe back) deden het zelfs in de meeste beta's prima.

Je impliceert nu dat het normaal is om een buggy OS te releasen en dat de gebruiker zelf moet bepalen of hij daarmee wil werken. Het is imo niet normaal dat een buggy OS wordt gereleased en de keuze zou niet bij de gebruiker moeten hoeven liggen. En de keuze om wel of niet te updaten zou er zijn als 10.10 niet om de 5 min mijn WiFi eruit zou gooien. Vandaar dat ik blij was met de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Buggy OS? Ik zie hier weinig mensen met problemen en alle grote sites die El Capitan gereviewed hebben zijn erg positief over stabiliteit en snelheid. Nergens zie ik terugkomen dat er veel bugs in zitten.
Buiten dat is het vervelend dat jij er problemen mee hebt, zou ook niet mogen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08
Tom schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:58:
Buggy OS? Ik zie hier weinig mensen met problemen en alle grote sites die El Capitan gereviewed hebben zijn erg positief over stabiliteit en snelheid. Nergens zie ik terugkomen dat er veel bugs in zitten.
Buiten dat is het vervelend dat jij er problemen mee hebt, zou ook niet mogen gebeuren.
Mee eens. Als er iets een buggy OS is, is het nog altijd Windows, die is nog nooit volledig stabiel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik heb pas een nieuwe Mac en een clean install gedaan. Wat is vandaag de dag de beste manier om diverse videoformaten af te kunnen spelen? O.a. wmv kan ik niet afspelen, zag ik. Op mijn vorige (oude) installatie had ik Flip4mac, DivX en MplayerX (staat in de App Store alleen een oude versie, nieuwe versie kun je wel via een website downloaded). Flip4Mac is tegenwoordig betaald. DivX vond ik troep, kreeg je zo'n ranzige player bij.
Het liefst iets zonder poespas, en bij voorkeur uit de App Store, dan hoef ik niets te doen om updates binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Gewoon VLC gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:38
Tom schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 23:36:
Ik heb pas een nieuwe Mac en een clean install gedaan. Wat is vandaag de dag de beste manier om diverse videoformaten af te kunnen spelen? O.a. wmv kan ik niet afspelen, zag ik. Op mijn vorige (oude) installatie had ik Flip4mac, DivX en MplayerX (staat in de App Store alleen een oude versie, nieuwe versie kun je wel via een website downloaded). Flip4Mac is tegenwoordig betaald. DivX vond ik troep, kreeg je zo'n ranzige player bij.
Het liefst iets zonder poespas, en bij voorkeur uit de App Store, dan hoef ik niets te doen om updates binnen te krijgen.
Niet uit de app store maar wel een alles kunner zonder maar iets van bloatware, VLC!

http://www.videolan.org/vlc/download-macosx.html

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ah ja, die had ik ook. Niet aan gedacht! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
robbinonline schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 23:38:
[...]

Niet uit de app store maar wel een alles kunner zonder maar iets van bloatware, VLC!

http://www.videolan.org/vlc/download-macosx.html
MplayerX kan rommel als Mackeeper installeren. Zou er van weg blijven. VLC werkt prima, ze zouden van mij alleen een wat sneller release schedule mogen hebben.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Tom schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:58:
Ik vind het nog steeds bezopen dat een vendor als Microsoft blijkbaar met een extern OS niet z'n zaakjes op orde heeft. Problemen met 10.11 waren al bekend voor de release. Je zou dan verwachten dat ze snel met een fix komen op of rond 30 september. Dat we nu 2 weken verder zijn vind ik niet acceptabel.

Je zou bijna zeggen dat ze na de Office 2016 voor Mac release het dev team drastisch ingekrompen hebben en met een paar mensen nog maintenance doen, die vervolgens verzuipen in de bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik gebruik Libre Office, staat nu zelfs in de App store. Nergens last van op 10.11 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

loekf2 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:19:
[...]

Ik vind het nog steeds bezopen dat een vendor als Microsoft blijkbaar met een extern OS niet z'n zaakjes op orde heeft. Problemen met 10.11 waren al bekend voor de release. Je zou dan verwachten dat ze snel met een fix komen op of rond 30 september. Dat we nu 2 weken verder zijn vind ik niet acceptabel.

Je zou bijna zeggen dat ze na de Office 2016 voor Mac release het dev team drastisch ingekrompen hebben en met een paar mensen nog maintenance doen, die vervolgens verzuipen in de bugs.
Ah. Ik dacht dat het over El Capitan ging, niet over Office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsbeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 22:02
[911] schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:28:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. HD geformatteerd (journaled) maar installeren is niet mogelijk. Gaat om een clean install vanaf een bootable USB stick. Iemand een idee?

Zeer professionele screenshot aangezien een screenshot in OS X maken natuurlijk niet mogelijk is :X

[afbeelding]
Heb jij jouw mac weer aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
  • Laatst online: 15:28
brandsbeer schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:17:
[...]

Heb jij jouw mac weer aan de praat gekregen?
Nee nog steeds niet. Jij al wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsbeer
[911] schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:38:
[...]

Nee nog steeds niet. Jij al wel?
Nee, helaas nog niet. Ik kan ook geen nieuwe boot usb maken, aangezien mijn macbook (2007) nog op snow leopard (10.6) draait....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00
Ik ben regelmatig met foto's bezig en sinds El Capitan valt me op dat als ik ze in de prullenmand heb staan en die wilt legen dat hij aangeeft dat een foto nog in gebruik is.
Enige remedie is of rebooten, of de foto uit de prullenmand te halen en hem op een locatie te zetten en vervolgens "rm" op de commandline uit te voeren.

Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 09-10-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 21:51
GeeMoney schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:23:
Ik ben regelmatig met foto's bezig en sinds El Capitan valt me op dat als ik ze in de prullenmand heb staan en die wilt legen dat hij aangeeft dat een foto nog in gebruik is.
Enige remedie is of rebooten, of de foto uit de prullenmand te halen en hem op een locatie te zetten en vervolgens "rm" op de commandline uit te voeren.

Hebben meer mensen hier last van?
Ik had in Yosemite al vaak dat een bestand 'in gebruik' was als ik 'm weg wilde gooien. Is in el capitan niet anders. Is voor mn gevoel ook geen touw aan vast te knopen. Ene keer kan ik mn prullenbak wel leeggooien, andere keer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
brandsbeer schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:22:
[...]

Nee, helaas nog niet. Ik kan ook geen nieuwe boot usb maken, aangezien mijn macbook (2007) nog op snow leopard (10.6) draait....
Ik ben erachter wat het probleem is. De systeemtijd van je MacBook is gereset. Je moet deze via Terminal aanpassen. Zie hier hoe:

https://bensmann.no/chang...m-terminal-os-x-recovery/

[ Voor 11% gewijzigd door [911] op 09-10-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 21:01
blupmans schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:39:
[...]

Ik had in Yosemite al vaak dat een bestand 'in gebruik' was als ik 'm weg wilde gooien. Is in el capitan niet anders. Is voor mn gevoel ook geen touw aan vast te knopen. Ene keer kan ik mn prullenbak wel leeggooien, andere keer niet.
Ken dit probleem al sinds snow leopard.... komt gelukkig niet vaak voor, maar inderdaad ook niet te begrijpen waarom het meestal wel lukt en dan soms ineens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsbeer
[911] schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:39:
[...]

Ik ben erachter wat het probleem is. De systeemtijd van je MacBook is gereset. Je moet deze via Terminal aanpassen. Zie hier hoe:

Held! Je hebt net mijn Imac gered! Many thnx _/-\o_ _/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Dat mag maar het gevolg daarvan is wel dat je jezelf voortdurend in de voet zult schieten. Het maakt gewoon verschil of je nou eventjes nadenkt over iets of maar klakkeloos wat doet.
Er komt een officiële update uit die uitgebreid in bèta is geweest. Waarom zou je daarvan niet mogen verwachten dat het naar behoren werkt?
Waarom zou je mogen verwachten dat iemand alle mogelijkheden en opties die er maar zijn heeft afgedekt en tot in den treure heeft getest?
En waarom zou je niet willen updaten, Apple zelf wil ook dat je update.
Omdat belangrijke dingen stukgaan en je eerst de updates van diverse software en hardware leveranciers moet afwachten.
Je brengt het nu alsof het mijn schuld is dat basic functies niet werken omdat ik gekozen heb om te updaten.
Correct. Wat jij hier als basis functionaliteit ziet is niet bij iedereen basis functionaliteit. Om het eens op mezelf te betrekken: ik zou niet weten wat ik met MS Office moet doen, voor mij is dat dus helemaal geen basis functionaliteit. De zsh shell op mijn Mac daarentegen wel net als iets als Macports en VMware Fusion. Juist omdat die voor mij wel van belang zijn heb ik ook eerst getest of dat wel allemaal werkt. Dat bleek het goed te doen dus heb ik me aan de upgrade gewaagd. Overigens niet zonder eerst een backup te maken en pas verder door te gaan met backuppen nadat ik had geverifieerd dat alles ook goed functioneerde.
Office oke (al werkte die tot heden altijd prima), maar Preview en Safari (zwarte streep door scherm na swipe back) deden het zelfs in de meeste beta's prima.
Idem voor de final release.
Je impliceert nu dat het normaal is om een buggy OS te releasen en dat de gebruiker zelf moet bepalen of hij daarmee wil werken.
Jij legt anderen woorden in de mond en hebt overduidelijk niet begrepen wat ik bedoelde. Jij bent uiterst stellig dat het om een buggy OS gaat en juist dat is het probleem. Het is buggy voor JOU maar jij bent niet mij en ook niet de rest hier. Het is dan ook nog maar zeer de vraag of we kunnen spreken van buggy software, al helemaal als we de ervaringen en reviews bekijken. Ga liever eens op zoek naar waarom het bij jou buggy is en bij een ander niet. Voor hetzelfde geld komt het door een stukje software dat niet compatible is met de nieuwe OS X of is de upgrade gewoon niet goed gegaan. Dat zijn de redenen waarom je eerst een backup maakt en test of alles goed werkt.

Jij impliceert hier nu dat software nooit bugs heeft, dat alle mogelijke combinaties tot in den treure zijn getest en alle issues zijn opgelost. En dat bij een release alle stukken software die je ooit had geïnstalleerd ten alle tijden compatible is met de allernieuwste OS X release. Die houding noem ik uiterst naïef. Software kent bugs, tijdens beta, tijdens RC en na release. Software kent ook geen forward compatibility hoewel het vaak genoeg voorkomt dat oude software op nieuwe OS's gewoon werkt. Daarbij kunnen updates en upgrades ook vaak genoeg verkeerd gaan. Dat zorgt ervoor dat ik plan dat het stukgaat, zeker omdat ik geen zin heb in gezeik.
Het is imo niet normaal dat een buggy OS wordt gereleased en de keuze zou niet bij de gebruiker moeten hoeven liggen.
Oorlog is ook niet normaal, vluchten is niet normaal. belasting betalen nadat je geld hebt geërfd van je overleden vader is ook niet normaal, ongeneeslijk ziek worden al evenmin en zo kan ik er nog wel meer bedenken. Toch gebeurd dit allemaal. Je kunt je hoofd in het zand steken en van de daken blijven brullen dat het allemaal niet normaal is of je kunt realistisch zijn en zoeken hoe je er mee moet omgaan. Schreeuwen of er iets aan doen, dat is de keuze die je hebt. Jij kiest voor het eerste, ik voor het laatste. Zo simpel ligt het.
loekf2 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:19:
Windows heeft hier niets mee te maken, Office wel. Office 2016 werd final vlak voordat de beta van El Capitan begon. Ergo, Microsoft heeft dus nooit tijdens de Office 2016 beta kunnen testen tegen de OS X beta. Daarnaast is het ook vrij normaal dat tijdens een beta van alles kan veranderen. Heel veel bedrijven hebben dan geen zin om allerlei tijd en mensen te gaan spenderen aan iets wat nog alle kanten op kan gaan. Dat doen ze pas wanneer ze zekerheid hebben en in geval van OS X is dat de release van de GM of zelfs wanneer het product in de (virtuele) schappen staat. Dan beginnen ze pas. Kan zijn dat de ontwikkeling lang duurt door allerlei andere redenen (zoals een klein team hebben) en de issue waar het hier om gaat kan ook gewoon heel complex zijn. Het is erg vervelend en gelukkig is Microsoft druk met de oplossing.

Buiten dat heb je ook gewoon je eigen verantwoordelijkheid zoals hierboven al uitgelegd. Als het dermate belangrijk voor je is dan ben je wel heel dom bezig als je maar klakkeloos een update/upgrade eroverheen gooit. Als het zo belangrijk is dan test je dat toch gewoon eerst even? Zoals men altijd zegt: meten is weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
Sinds El Capitan behoorlijk wat problemen met het opnemen van audio via een USB microfoon, ik gebruik hiervoor Audacity. Na elke opname moet ik nu de USB mic loskoppelen en weer opnieuw aansluiten. Het lijkt erop dat er onder water wat veranderd is aan het hele aansturen van audio :( Meer mensen met dit/soortgelijk probleem??

[Update]

Complete herinstallatie uitgevoerd... probleem nog aanwezig...

[ Voor 10% gewijzigd door jvalks op 11-10-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ppl schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:41:
[...]
Buiten dat heb je ook gewoon je eigen verantwoordelijkheid zoals hierboven al uitgelegd. Als het dermate belangrijk voor je is dan ben je wel heel dom bezig als je maar klakkeloos een update/upgrade eroverheen gooit. Als het zo belangrijk is dan test je dat toch gewoon eerst even? Zoals men altijd zegt: meten is weten.
Bedankt voor je uitgebreide reply. Je hebt zeker een punt, vooral wanneer het gaat om software van andere leveranciers en de compatibiliteit daarvan. Daar heeft Apple weinig invloed op, al helpt het voor de totale gebruikerservaring natuurlijk wel als alles direct fantastisch werkt en zou het (net als met iOS) mooi zijn als Apple dat af kon dwingen.

Persoonlijk ben ik het niet eens met het feit dat je niet 'klakkeloos' een nieuwe versie van een OS zou moeten kunnen installeren. Misschien is mijn verwachting te hoog, maar ik verwacht van een final release dat alles goed (of in elk geval niet minder dan in de beta) werkt. Die beta's zie ik als testen en als daar een feature/software prima werkt is mijn verwachting dat het in de final ook zo werkt. Nu dat niet het geval is ben ik daar wel teleurgesteld over.

Dat had ik inderdaad kunnen voorkomen door eerst te testen, daar heb je gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nice! Super Drive is niet meer te benaderen via de Disk Utility. Kunnen we weer gaan zoeken naar een manier om een iso te gaan maken van een dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
Het is mij echt een raadsel waarom ze de Trackpad instelling voor three finger drag verplaatst hebben naar toegankelijkheid. Ik dacht dat ze dit eruit hebben gehaald totdat ik dit net tegenkwam in die instellingen. Zoveel simpeler om windows en applicaties te verplaatsen naar een andere plek.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 17:30
Hallo allen, heb net El Capitan op mijn mbpr early 2015 opnieuw geïnstalleerd (fresh install) ben nu alles terug aan het instellen, maar bij mail loopt er iets mis, als ik mijn email van google probeer in te stellen, dus klik google aan en dan geef ik mijn mail adres en ww in, dan krijg ik de volgende melding 'U bent al ingelogd op de account' en word de mail app vanzelf afgesloten? Iemand dit al meegemaakt en weet hoe ik het kan oplossen? Alvast bedankt

EDIT: Heb het ondertussen al gevonden

[ Voor 4% gewijzigd door Thiago op 11-10-2015 15:40 ]

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Meer mensen met weergaveproblemen in iTunes? App Store-gedeelte toont iets vergelijkbaars.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VIpQ6dUimgZLELUuizZBZGij/medium.png

Dit is niet de eerste keer deze week dat het er niet uitziet zoals het zou moeten:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/uyvDAVVqnfQ7HqIwXxDDNWbD/medium.png

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Erulezz schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:09:
Het is mij echt een raadsel waarom ze de Trackpad instelling voor three finger drag verplaatst hebben naar toegankelijkheid.
System Preferences zit echt op veel punten volstrekt onlogisch in elkaar. Als je daar enigszins objectief naar kijkt, dus niet door een Apple-roze bril (al lijkt het soms wel alsof sommigen Apple-roze lenzen bij zichzelf hebben laten implanteren), kun je gewoon niet concluderen dat het allemaal zo intuïtief en eenvoudig is bij OS X.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Canaria schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:28:
[...]

System Preferences zit echt op veel punten volstrekt onlogisch in elkaar. Als je daar enigszins objectief naar kijkt, dus niet door een Apple-roze bril (al lijkt het soms wel alsof sommigen Apple-roze lenzen bij zichzelf hebben laten implanteren), kun je gewoon niet concluderen dat het allemaal zo intuïtief en eenvoudig is bij OS X.
Nou eeh een beetje minder mag ook wel hoor.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Ik vind system preferences, vergeleken met windows, niet zo heel erg onlogisch in elkaar zitten.
Finder daarentegen vind ik wel stukken minder dan explorer. Snap niet de euforische berichten omtrent heel Finder. Vind het heer eerlijk gezegd echt een waardeloos stuk software.

En dan is er natuurlijk nog Photos, maar daar heb ik al genoeg over geklaagd.

Verder ben ik wel tevreden over El Capitan. Wel merk ik op dat het lijkt alsof het trackpad wat minder goed doet. Alsof is bepaalde aanrakingen niet meteen detecteert. Misschien maar eens een clean-install doen en kijken of dat de problemen verhelpt.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

Saven

Administrator

ppl schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:41:

Correct. Wat jij hier als basis functionaliteit ziet is niet bij iedereen basis functionaliteit. Om het eens op mezelf te betrekken: ik zou niet weten wat ik met MS Office moet doen, voor mij is dat dus helemaal geen basis functionaliteit. De zsh shell op mijn Mac daarentegen wel net als iets als Macports en VMware Fusion. Juist omdat die voor mij wel van belang zijn heb ik ook eerst getest of dat wel allemaal werkt. Dat bleek het goed te doen dus heb ik me aan de upgrade gewaagd. Overigens niet zonder eerst een backup te maken en pas verder door te gaan met backuppen nadat ik had geverifieerd dat alles ook goed functioneerde.
Office is zo'n beetje 's werelds meestgebruikt stukje software. Dus je bent eerder uitzondering dan regel ;)

Anyways feit is gewoon dat Apple z'n software de laatste jaren niet echt meer op orde heeft. Veel slordigheden en bugs, waar dat vroeger vééél minder het geval was. Wat dat betreft zijn de rollen van Apple vs MS een beetje omgekeerd, die laatste doet het de laatste jaren heel veel stukken beter.

Maar goed, het beste advies imo is gewoon om 1 of 2 tussenreleases af te wachten. Gewoon pas updaten als versie x.1 of x.2 uit is. Dat heb ik in ieder geval geleerd in de laatste 3 jaar van mijn 6 jarig Apple-gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Canaria schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:17:
Meer mensen met weergaveproblemen in iTunes? App Store-gedeelte toont iets vergelijkbaars.

[afbeelding]

Dit is niet de eerste keer deze week dat het er niet uitziet zoals het zou moeten:

[afbeelding]
Heb ik ook inderdaad, erg vaag :?

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

Saven

Administrator

itsme schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:39:
[...]

Heb ik ook inderdaad, erg vaag :?
Gewoon slordigheid/bug nummer 94358. Het is dat andere laptops een inferieur touchpad hebben qua gestures, maar ik weet zo nog niet of ik wel bijna 2300 euro ga betalen voor een vervanger van mijn huidige 15" mbp. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
loekf2 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:15:
[...]

MplayerX kan rommel als Mackeeper installeren. Zou er van weg blijven. VLC werkt prima, ze zouden van mij alleen een wat sneller release schedule mogen hebben.
Dan is deze niet van de juiste website binnen gehaald. Normaal zit er nooit iets bij, of het moet bij een download site vandaan komen. Die stoppen van die onhebbelijkheden in de software wat je met VLC ook kan overkomen.

http://mplayerx.org/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
[...]

Dat is tegenwoordig steeds meer aan de hand bij veel OS'sen of applicaties. Door een overdaad aan vaak niet noodzakelijke functionaliteit raken mensen het spoor bijster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
brandsbeer schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:06:
[...]

Held! Je hebt net mijn Imac gered! Many thnx _/-\o_ _/-\o_ d:)b
Mooi zo! Fijn dat het bij jou ook werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mataklap
  • Laatst online: 01-01-2021
Heb een update gedaan naar El Capitan - Macbook Air 2012. Alles werkt en stuk beter en sneller, alleen kan ik nu geen bestanden naar een Mac server meer kopiëren. Althans, ik kan de bestanden alleen een voor een slepen, niet meer een volle folder.

De error 'The Finder can't complete the operation because some data in ''Bestandsnaam'' can't be read of written. (Error code -36).

Dit gebeurt sinds de update naar El Cap.. weet iemand hier een oplossing voor? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 22:29
Net even een upgrade gedaan en het is zeker sneller geworden (de interface dan), enige wat ik nu heb is dat rechtsklikken soms niet goed registreert, wat erg irritant is als je veel met bestanden i.c.m de muis in finder werkt.
Splitscreen (zoals in linux en windows) lijkt helemaal niet te werken, zelfs niet met apples eigen software: mogelijk is dat een feature die aan of uit wordt gezet op basis van een of andere interne check.

//edit: die laatste is vermoedelijk omdat ik "displays have seperate spaces" uit heb staan.

[ Voor 15% gewijzigd door blouweKip op 13-10-2015 16:19 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Ik heb MacBook Air 2010. Ik heb geprobeerd naar El Capitan te upgraden. Downloaden ging zonder problemen. Vervolgens kreeg ik melding dat er is te weinig ruimte op de HDD. Ik heb een paar oude iMovie meuk verwijderd. Er is 7 nu of 8 GB vrije ruimte (HDD is 128 GB). En nu krijg ik melding dat "installeren op Macintosh HD is niet mogelijk". Punt; niks over ruimte gebrek. Voor de rest geen reden waarom niet. Yosemite draait op zich prima. Zal ik een schone installatie wagen of toch verder uitzoeken wat is er aan de hand? En hoe? Of wellicht brand bij iemand al een lichtje wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Heel apart, sinds yosemite heb ik een trage afsluitproces, na vervanging van moederbord had ik dit nog steeds...
Ik had dit ook met alle el capitan beta's, GMs 10.10.1 beta etc.... Na een clean installatie had ik dit nog steeds..

Echter uit het niets is het weg... mijn rMBP13 late 2013 sluit nu af in 2sec..... zelfs met onthoud sessie..

Ik ben blij! want ik sluit altijd af (ja ik weet het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Olga2000 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:27:
Ik heb MacBook Air 2010. Ik heb geprobeerd naar El Capitan te upgraden. Downloaden ging zonder problemen. Vervolgens kreeg ik melding dat er is te weinig ruimte op de HDD. Ik heb een paar oude iMovie meuk verwijderd. Er is 7 nu of 8 GB vrije ruimte (HDD is 128 GB). En nu krijg ik melding dat "installeren op Macintosh HD is niet mogelijk". Punt; niks over ruimte gebrek. Voor de rest geen reden waarom niet. Yosemite draait op zich prima. Zal ik een schone installatie wagen of toch verder uitzoeken wat is er aan de hand? En hoe? Of wellicht brand bij iemand al een lichtje wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik heb de beta van El Capitan gedraaid. Toen El Captain uitkwam heb ik de update uit de App Store gedownload en hem over de beta heen geïnstalleerd. Echter: ik krijg steeds de melding dat ik mijn Mac moet herstarten omdat er een update klaarstaat namelijk 10.11.1. beta. Deze wil ik liever niet draaien maar hoe zorg ik ervoor dat hij uit de App Store updates komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

martijnmartijn schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:36:
Ik heb de beta van El Capitan gedraaid. Toen El Captain uitkwam heb ik de update uit de App Store gedownload en hem over de beta heen geïnstalleerd. Echter: ik krijg steeds de melding dat ik mijn Mac moet herstarten omdat er een update klaarstaat namelijk 10.11.1. beta. Deze wil ik liever niet draaien maar hoe zorg ik ervoor dat hij uit de App Store updates komt?
https://beta.apple.com/sp/betaprogram/unenroll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Laatst online: 17:25
Paar vragen, als ik wil upgraden vanaf Yosemite naar El Capitan hoe doe ik dan een clean install? Ik wil graag de mogelijkheid houden om op een later tijdstip terug te keren naar Yosemite.

-Als je nú of over een paar jaar bijvoorbeeld de command+r gebruikt tijdens het booten, krijg je dan Yosemite (daar kwam mijn macbook mee uit de doos) of krijg je de huidige OSX versie?
-Heeft het meerwaarde voor mij om El Capitan of Yosemite op USB stick te zetten?

Ik heb pas sinds Juni een macbook dus heb er weinig verstand van, en heb zelf wel wat gezocht maar ik krijg niet echt een duidelijk beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ondertussen een update beschikbaar voor Office 2016. Zo'n 750MB per Office applicatie dus dat belooft wat. Helaas lees ik niet concreet in de changelog dat er problemen opgelost worden in relatie tot de compatibiliteit met 10.11. Hoop toch echt dat Office na deze update weer werkt zoals op 10.10 want de applicaties crashen bij mij op een werkdag zo'n 20x (inclusief soms dus het verlies van voortgang in documenten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:39
Quakie schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:50:
Heel apart, sinds yosemite heb ik een trage afsluitproces, na vervanging van moederbord had ik dit nog steeds...
Ik had dit ook met alle el capitan beta's, GMs 10.10.1 beta etc.... Na een clean installatie had ik dit nog steeds..

Echter uit het niets is het weg... mijn rMBP13 late 2013 sluit nu af in 2sec..... zelfs met onthoud sessie..

Ik ben blij! want ik sluit altijd af (ja ik weet het).
Heb je toevallig ESET draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Aghanim schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:54:
Ondertussen een update beschikbaar voor Office 2016. Zo'n 750MB per Office applicatie dus dat belooft wat. Helaas lees ik niet concreet in de changelog dat er problemen opgelost worden in relatie tot de compatibiliteit met 10.11. Hoop toch echt dat Office na deze update weer werkt zoals op 10.10 want de applicaties crashen bij mij op een werkdag zo'n 20x (inclusief soms dus het verlies van voortgang in documenten).
Ik heb hem gisteren binnen gehaald, bij mij draait in ieder geval Word en Outlook een stuk stabieler en is de opstart tijd drastisch verkort. Ik heb ook minder vastlopers bij het opstarten.

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Marco schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:22:
[...]

Heb je toevallig ESET draaien?
nee heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Weet iemand waarom ik de info.plist in de package contents van mijn bootcamp assistent app niet meer kan aanpassen? Mijn computer zegt dat ik de permissies niet heb, maar ik vind van wel. Ik heb read-only toegang maar write krijg ik niet, zelfs als root user niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met hun WiFi stabiliteit na upgrade?

Mijn Time Machine backups falen allemaal sinds ik heb geupgrade. Zodra hij gaat lopen knalt na een 500 MB backuppen steeds mijn WiFi verbinding er uit. Ik moet de adapter dan in en uitschakelen om weer internet te krijgen, maar dan is de backup al mislukt..

Ik merk ook tijdens het gewone browsen dat mijn verbinding een stuk instabieler is, ik had dit wel eens met Yosemite, maar sinds El capitan gebeurt dit echt bizar veel..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Met mijn MacBook heb ik dat 1x gehad dat de backup volledig opnieuw moest (dus een 1e backup werd gedaan, de oude werd verwijderd). Daarna loopt alles gewoon vlot. Met mijn Mac Mini geen problemen gehad.

Op mijn Mac Mini moet ik wel elke keer ik inlog mijn icloud wachtwoord opnieuw ingeven of hij synchroniseert niet. Dat heb ik dan weer niet met mijn MacBook (zelfde icloud account)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
Heeft er iemand wel eens geprobeerd om het scherm van een MBP retina te calibreren? Ik weet niet of het komt door de upgrade naar El Capitan of dat het daarvoor ook al was maar erger me ineens aan. Ik vind de kleuren wat flets overkomen en zwart is niet echt zwart maar meer grijsachtig. Ook de menubar op Tweakers is een drastisch verschil in kleur als ik een ander scherm of de iPhone er naast houd. Lijkt wel of het contrast verkeerd is en het scherm wat te wit overkomt. Heb het al geprobeerd via de calibratie assistent maar daar kun je verder niks aanpassen dan de witpunt, en zelfs het profiel kun je niet opslaan omdat het niet compatibel zou zijn met dit scherm.

Ik gebruik het standaard profiel: Kleuren LCD

Edit//

Na een tijdje klooien was het erg simpel; gewoon de resolutie veranderen naar de standaard resolutie en dan weer naar de oorspronkelijke resolutie. Merkte het gelijk al, de normale kleuren zijn weer normaal. Bugje in El Capitan denk ik

[ Voor 14% gewijzigd door Erulezz op 16-10-2015 19:33 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Aghanim schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:11:
Die beta's zie ik als testen en als daar een feature/software prima werkt is mijn verwachting dat het in de final ook zo werkt.
De beta's worden alleen uitgegeven om de software die in beta is te testen, niet of de rest daar ook op werkt. Natuurlijk levert zo'n beta je ook de gelegenheid om dat laatste ook te doen maar dat wordt vaak bemoeilijkt omdat tijdens zo'n beta fase er nog vrij veel kan veranderen. In sommige gevallen wordt functionaliteit later bijgeschakeld wat dan weer funest kan zijn voor die derde partij. Dacht ie eerst dat alles goed werkte blijkt dat na die wijziging ineens niet meer zo te zijn. Juist daarom wachten veel partijen tot de final release.
Erulezz schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:09:
Het is mij echt een raadsel waarom ze de Trackpad instelling voor three finger drag verplaatst hebben naar toegankelijkheid. Ik dacht dat ze dit eruit hebben gehaald totdat ik dit net tegenkwam in die instellingen. Zoveel simpeler om windows en applicaties te verplaatsen naar een andere plek.
Dat ze het samenvoegen snap ik maar die plek is inderdaad een rare. Het is nou niet iets wat een accessibility feature is maar domweg een muis/trackpad instelling. De logische plek voor dat soort zaken is natuurlijk de muis/trackpad in de systeemvoorkeuren.
De enige conclusie hier is dat overdrijven een kunst is. Er zullen wat onlogische dingen in zitten maar dat is onvermijdelijk. Sommige zaken hebben nou eenmaal raakvlakken met een aantal andere zaken waardoor je het ineens op veel verschillende manieren kunt of zelfs moet doen. Welke is dan de juiste? Buiten dat is logica ook nog vrij persoonlijk. Kijk alleen al naar de discussie over wat het groene knopje van een venster moet doen (zoom, maximise, fullscreen, fullscreen met dock, etc.).

Het feit dat je gewoon kunt zoeken binnen die voorkeuren maakt het al een non-issue. Het enige waar je dan nog over kunt miepen is de naamgeving van zo'n onderdeel. Pas wanneer onderdelen echt onvindbaar zijn kun je van een daadwerkelijk probleem spreken.

Probeer het volgende maar eens: waarom is wifi een onderdeel van netwerkinstellingen en bluetooth niet? Waarom zijn wifi en bluetooth niet gegroepeerd onder 1 hoofdcategorie genaamd "draadloos"? Wifi en bluetooth zijn namelijk beiden draadloos en met beiden kun je networking doen. Waarom moet ik de muis in de bluetooth instellingen pairen maar vind ik de instellingen in een andere hoofdcategorie van de systeemvoorkeuren? En als je dat dan wel zo in hebt gericht: waarom heb ik geen overzicht waar ik al mijn bluetooth devices in terugvindt?

Begin dus maar eerst eens met definiëren wat logisch is en zie hoeveel reacties je krijgt hoe onlogisch bepaalde aspecten zijn.
Saven schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:19:
Office is zo'n beetje 's werelds meestgebruikt stukje software. Dus je bent eerder uitzondering dan regel ;)
Ik ben eerder regel dan uitzondering ;) Het gaat hier om privé gebruik en Office is iets wat maar heel weinig mensen ook daadwerkelijk privé gebruiken. Zo gek veel dingen doet men privé niet met spreadsheets, wordprocessors en noem maar op. Brieven gaan tegenwoordig veelal per mail en met iets als TextEdit (wat standaard in OS X zit) kun je ook prima brieven tikken. Wil je wat spreadsheets doen voor je budgettering (waar overigens ook veel software voor bestaat) dan kan dat ook prima met andere software zoals het gratis LibreOffice of iets als Numbers (tegenwoordig gratis bij ieder iOS en OS X apparaat).

Office is iets wat voornamelijk in een zakelijke omgeving wordt gebruikt. Daar ben ik ook geen uitzondering op, sterker nog, mijn werk is vrij afhankelijk van iets als Excel.
Anyways feit is gewoon dat Apple z'n software de laatste jaren niet echt meer op orde heeft. Veel slordigheden en bugs, waar dat vroeger vééél minder het geval was. Wat dat betreft zijn de rollen van Apple vs MS een beetje omgekeerd, die laatste doet het de laatste jaren heel veel stukken beter.
Dat is het onderbuik gevoel van een select groepje mensen die dat tot op heden nog niet hebben kunnen onderbouwen met daadwerkelijk bewijs. Buiten dat vergeet men ook het pre-OS X tijdperk. Het was niet voor niets dat Apple op rand van faillissement heeft gestaan.
Maar goed, het beste advies imo is gewoon om 1 of 2 tussenreleases af te wachten. Gewoon pas updaten als versie x.1 of x.2 uit is. Dat heb ik in ieder geval geleerd in de laatste 3 jaar van mijn 6 jarig Apple-gebruik.
Dit is niet specifiek voor Apple, dit is namelijk een best practice uit de IT wereld in zijn algemeenheid en geldt daarmee ook net zo hard voor hardware. Het is alleen de vraag of dat vandaag de dag ook nog geldt. We zijn software op een andere manier gaan ontwikkelen (vroeger vooral stapsgewijs in de vorm van een waterval, tegenwoordig zo snel mogelijk in korte sprints), met andere generaties programmeertalen en het verschilt ook heel erg per soort software. De wereld is ook meer gegroeid naar een cultuur waarbij men weinig waarde aan zaken hecht maar waar men wel verwacht dat iets wat maar een paar euro kost dezelfde mogelijkheden en kwaliteit moet hebben als iets wat het 1000-voudige kost. Helaas levert het internet hier ook een negatieve bijdrage aan omdat het een heel makkelijk podium vormt om je mening op te plempen. Daardoor lijken zaken vaak veel erger dan ze in werkelijkheid zijn. Een werkwijze die vroeger alleen voorbehouden was aan o.a. kranten. Eigenlijk staan we qua ontwikkelingen op gebied van betrouwbaarheid en security al een paar decennia volledig stil. Vroegah was dus echt niet beter dan nu of andersom. Het enige verschil: we hebben nu andere mogelijkheden.
satya schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:49:
Dat is tegenwoordig steeds meer aan de hand bij veel OS'sen of applicaties. Door een overdaad aan vaak niet noodzakelijke functionaliteit raken mensen het spoor bijster.
Tja, wat voor de een logisch is, is dat voor de ander niet. Maar alles moet maar instelbaar zijn en als optie worden toegevoegd. Zie hier de gevolgen daarvan. Die zoekfunctie in de voorkeuren op iOS was vroeger niet nodig omdat je het allemaal snel gevonden had. Tegenwoordig is het onmisbaar omdat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ergo: be careful what you wish for!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Laatst online: 14-09 21:51
Ik vind El Capitan to nu toe een stuk minder stabiel op m'n mbpr '15 2015.
Ik heb nou al sinds ik El Capitan draai 4 keer een hard reset moeten doen (aan/uit toets lang ingedrukt houden) omdat ie nergens meer op reageerde. Elke keer dat dit gebeurde was dit bij gebruik van een externe monitor, volgens mij elke keer bij het uit sleep halen. Ik gebruik m'n macbook op het werk in combinatie met een 1200p HP scherm, en thuis icm een 1440p dell u2515h.
Nog meer mensen met problemen icm een monitor? Ik vind dit vrij frappant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eastmaceroni
  • Laatst online: 12:27
blupmans schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:50:
Ik vind El Capitan to nu toe een stuk minder stabiel op m'n mbpr '15 2015.
Ik heb nou al sinds ik El Capitan draai 4 keer een hard reset moeten doen (aan/uit toets lang ingedrukt houden) omdat ie nergens meer op reageerde. Elke keer dat dit gebeurde was dit bij gebruik van een externe monitor, volgens mij elke keer bij het uit sleep halen. Ik gebruik m'n macbook op het werk in combinatie met een 1200p HP scherm, en thuis icm een 1440p dell u2515h.
Nog meer mensen met problemen icm een monitor? Ik vind dit vrij frappant....
Heb zelf geen last van bij mijn Mbpr 15' 2015, maar helaas te vaak met InDesign en Illustrator dat mijn cpu 100% belast word en erg traag werkt. Dat ligt ook deels aan mijn grote bestanden. Geloof ook een deel aan El Capitan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:39
Iuigi schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:37:
Weet iemand waarom ik de info.plist in de package contents van mijn bootcamp assistent app niet meer kan aanpassen? Mijn computer zegt dat ik de permissies niet heb, maar ik vind van wel. Ik heb read-only toegang maar write krijg ik niet, zelfs als root user niet.
Heb je al eens geprobeerd de info.plist te kopiëren naar bijv. de Desktop en daar aan te passen.
Na aanpassing de info.plist weer terug kopiëren in de pakketinhoud.
Tevens biedt deze methode de mogelijkheid om de originele plist te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:07

n8n

De standaard Apache doet het niet, meer mensen last van? Heb het gestart via de terminal maar localhost en localhost:8080 geven nul op rekest (Failed to open page). Het betreft een verse installatie van El Capitan zonder aanpassingen.

apachectl configtest gedraaid:
code:
1
2
AH00526: Syntax error on line 20 of /private/etc/apache2/extra/httpd-mpm.conf:
Invalid command 'LockFile', perhaps misspelled or defined by a module not included in the server configuration

Google geeft geen resultaat waar ik iets mee kan, iemand met een suggestie?

[ Voor 70% gewijzigd door n8n op 16-10-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Laatst online: 03-10-2024
sonderpa schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:34:
[...]

Heb je al eens geprobeerd de info.plist te kopiëren naar bijv. de Desktop en daar aan te passen.
Na aanpassing de info.plist weer terug kopiëren in de pakketinhoud.
Tevens biedt deze methode de mogelijkheid om de originele plist te bewaren.
Ja, en ook dat wilde niet. Aanpassen ging maar hij liet me niet plakken. Door system integrity protection uit te zetten is het uiteindelijk gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hmmm, de update voor Office 2016 heeft in elk geval niet de problemen (voor mij) opgelost. Nog steeds lopen Excel/Powerpoint/Word continu vast of starten helemaal niet op. Hierdoor verlies ik werk en tijd, wat erg vervelend is. Aangezien ik deze programma’s de hele dag voor mijn werk gebruik moet ik helaas weer mijn Windows laptop gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Ik heb er nooit problemen mee gehad en mijn office 2016 start zelfs bijna dubbel zo snel op nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vreemd, bij mij komt er zeer vaak een beachball als ik even wat anders heb gedaan en dan cmd+tab terug naar een Office pakket doe. Dan moet ik een force close doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Niet iedereen wordt getroffen door de issue dus als je mazzel hebt dan werkt Office 2016 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Sinds El Captain krijg ik best vaak de volgende melding op m'n scherm:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ii902uegmbpk4by/Schermafdruk%202015-10-17%2021.33.21.png?dl=1

"Om de commandoregeltool 'java' te gebruiken, moet u een JDK installeren.".
Ik heb uiteraard al meerdere keren de laatste versie geïnstalleerd waar die "Meer info" naartoe verwijst: http://www.java.com/en/download/mac_download.jsp , maar hij blijft terugkeren.

Ben ik de enige? Komt het toevallig door een programma dat ik open heb staan? Het gebeurt random. Ene keer tijdens Safari, andere keer als VLC aanstaat, etc.

Ik beschik over de laatste versie volgens: https://java.com/nl/download/installed.jsp > "U beschikt over de juiste Java-versie. (Version 8 Update 60)."

[ Voor 11% gewijzigd door repsaj op 17-10-2015 21:39 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:33
Ik heb hetzelfde!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste