Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Thesserd schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:14:
Lol post hierboven lezend ben ik blij dat ik op een PvE server zit... :+

Ik speel liever met elkaar dan tegen elkaar in zo'n spel als dit.
Zal een jaar of 13 zijn denk ik..

Speel zelf op eerder gegeven pvp server en daar heeft iedereen respect voor elkaar.

149.202.109.169:7777

[ Voor 3% gewijzigd door Ferio op 07-09-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40
Ik speel ook op de PvP server en tot nu toe geen problemen. Als je zelf niet als een l*l gedraagt dan zal je ook niet als l*l behandeld worden ;).

Maar ik hoorde van mijn tribemaat dat we aangevallen waren door een t-rex(npc) en dus wel andere problemen hebben :P

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-03 17:28
Aha vandaar, ok haha.

Ja die problemen met alpha's etc die je huisje aanvallen hebben we ook op de PvE server :P

Misschien wil ik wel eens opnieuw beginnen, maar dan op een PvP server. Maar voorlopig nog niet. Nog genoeg te doen op dit moment :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Ferio schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:09:
[...]

Zal een jaar of 13 zijn denk ik..

Speel zelf op eerder gegeven pvp server en daar heeft iedereen respect voor elkaar.

149.202.109.169:7777
Stoere post hee, ik ben trots op je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wereldkaart schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:24:
[...]

Stoere post hee, ik ben trots op je
Ik begrijp zijn insteek wel. PVP is leuk, maar als je mensen loopt te zieken door alles kapot en dood te maken wat je maar kunt vinden, dan bederf je het spelplezier voor anderen. De insteek van het spel is dat je tribes vormt en in tribes mekaar bestrijd om resources en territorium te verkrijgen, niet om low level spelers te zieken.

Op het moment dat je anderen het plezier in het spel ontneemt, en daarmee de userbase van het spel verkleint ben je een deel van een probleem geworden.

[ Voor 13% gewijzigd door Seth_Chaos op 08-09-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:29
Seth_Chaos schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:34:
[...]

Ik begrijp zijn insteek wel. PVP is leuk, maar als je mensen loopt te zieken door alles kapot en dood te maken wat je maar kunt vinden, dan bederf je het spelplezier voor anderen. De insteek van het spel is dat je tribes vormt en in tribes mekaar bestrijd om resources en territorium te verkrijgen, niet om low level spelers te zieken.

Op het moment dat je anderen het plezier in het spel ontneemt, en daarmee de userbase van het spel verkleint ben je een deel van een probleem geworden.
Want low level spelers hebben level 100+ dino's op PvP servers?

En wie bepaald hoe je op een PvP server moet spelen? Jij toch zeker niet?
Als iedereen netjes en vriendelijk met elkaar omgaan, dan kan je net zo goed in een PvE server zitten, op een PvP server is het de kunst om te overleven, enerzijds probeer je goodwill te creëren bij andere hoge spelers/tribes om te zorgen dat je niet constant aangevallen te worden, maar anderzijds ook zeker een basis te maken die tegen een stootje kan, juist voor mensen zoals hij. Als je dat niet leuk vindt, dan moet je iets anders opzoeken.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
Gelukkig hebben we daarvoor verschillende types servers dan. Voor ieders wat wils... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Benjamin- schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:55:
[...]

Want low level spelers hebben level 100+ dino's op PvP servers?

En wie bepaald hoe je op een PvP server moet spelen? Jij toch zeker niet?
Als iedereen netjes en vriendelijk met elkaar omgaan, dan kan je net zo goed in een PvE server zitten, op een PvP server is het de kunst om te overleven, enerzijds probeer je goodwill te creëren bij andere hoge spelers/tribes om te zorgen dat je niet constant aangevallen te worden, maar anderzijds ook zeker een basis te maken die tegen een stootje kan, juist voor mensen zoals hij. Als je dat niet leuk vindt, dan moet je iets anders opzoeken.
Dat heeft ook helemaal niets met spelletjes spelen te maken. Dat heet gewoon fatsoen. Ik val met mijn tribe ook gewoon andere tribes aan, maar ik ga niemand lopen zieken. Daar zit een groot distinctief verschil in. Als je dat niet kunt inzien, of daar geschreven regels voor nodig hebt, gaat er iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Waarom is dat lopen zieken? Als jij CoD of BF speelt, en jij schiet mensen dood, ben je dan ook aan het zieken?

Dit is een survival game, en op een PvP moet je tegen beesten overleven, en tegen andere spelers. Maar jij vindt dat iemand het spel verziekt wanneer ze het jou moeilijk maken.

Dus leg eens uit, hoe verzieken mensen het spel als ze hoge spelers en hun base/pets aanvallen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benjamin- schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:25:
Waarom is dat lopen zieken? Als jij CoD of BF speelt, en jij schiet mensen dood, ben je dan ook aan het zieken?

Dit is een survival game, en op een PvP moet je tegen beesten overleven, en tegen andere spelers. Maar jij vindt dat iemand het spel verziekt wanneer ze het jou moeilijk maken.

Dus leg eens uit, hoe verzieken mensen het spel als ze hoge spelers en hun base/pets aanvallen.
Hij doet het gewoon om mensen te zieken hij kan geen mensen killen daarom pakt hij maar dieren die ook nog op passive moeten staan anders is dat vogeltje ook nog niks...
Eigenlijk is hij niet goed genoeg voor pvp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:31:
[...]

Hij doet het gewoon om mensen te zieken hij kan geen mensen killen daarom pakt hij maar dieren die ook nog op passive moeten staan anders is dat vogeltje ook nog niks...
Eigenlijk is hij niet goed genoeg voor pvp..
Hij geeft duidelijk aan dat hij ALLES vermoord wat hij tegenkomt, dat mag jij geen leuke speelstijl vinden, maar dat is slechts een mening.

Nogmaals, dit spel gaat om overleven, als je geen mensen hebt die alles proberen te vermoorden, dan hoef jij ook geen moeite te doen om een veilige basis te bouwen.

Waarom denk je dat de sterkste basissen heel groot van metaal zijn met dubbele wanden? Dat is geen toeval. Als je op die manier wilt spelen, dan moet je gewoon geen PvP spelen, want ja zo werkt het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benjamin- schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:54:
[...]

Hij geeft duidelijk aan dat hij ALLES vermoord wat hij tegenkomt, dat mag jij geen leuke speelstijl vinden, maar dat is slechts een mening.

Nogmaals, dit spel gaat om overleven, als je geen mensen hebt die alles proberen te vermoorden, dan hoef jij ook geen moeite te doen om een veilige basis te bouwen.

Waarom denk je dat de sterkste basissen heel groot van metaal zijn met dubbele wanden? Dat is geen toeval. Als je op die manier wilt spelen, dan moet je gewoon geen PvP spelen, want ja zo werkt het spel.
Denk jij nou echt dat hij met een 170 bird wat bij een hoger level of grotere tribe doet? Nee dit is een typische broekepoeper die newbs killed hij kan helemaal geen pvp omdat hij waarschijnlijk gelijk wordt afgeknald. Dit noem ik geen pvp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:09:
[...]

Denk jij nou echt dat hij met een 170 bird wat bij een hoger level of grotere tribe doet? Nee dit is een typische broekepoeper die newbs killed hij kan helemaal geen pvp omdat hij waarschijnlijk gelijk wordt afgeknald. Dit noem ik geen pvp
Welke 'newb' heeft een lvl100 dino (mammoth)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
Mijn broer zet vanavond een extra SSD in mijn computer... _/-\o_ Ik had een 120GB SSD. Maarja, met spellen zoals ARK zit dat veel te snel vol. Had problemen met de updates, waar hij opeens 10GB aan ruimte nodig heeft (in map downloads in steamapps map) om te patchen, wat daarna wel weer weg gaat, maargoed... als je maar 8GB vrij hebt op je schijf kan hij dus niet updaten... :X Wat resulteerde in het verwijderen van al mijn andere spellen (waaronder Dota ;( ) om ARK te kunnen blijven spelen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Thesserd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:03:
Mijn broer zet vanavond een extra SSD in mijn computer... _/-\o_ Ik had een 120GB SSD. Maarja, met spellen zoals ARK zit dat veel te snel vol. Had problemen met de updates, waar hij opeens 10GB aan ruimte nodig heeft (in map downloads in steamapps map) om te patchen, wat daarna wel weer weg gaat, maargoed... als je maar 8GB vrij hebt op je schijf kan hij dus niet updaten... :X Wat resulteerde in het verwijderen van al mijn andere spellen (waaronder Dota ;( ) om ARK te kunnen blijven spelen... :+
[lichtelijke offtopic] SSD's zijn ook zo goedkope tegenwoordig... Kocht mijn 128GB SSD 2,5 jaar geleden voor meer dan 100 euro!

Nu heeft m'n broertje voor 80 euro een 250GB SSD :P

====

Ik ben het er wel mee eens dat het niet netjes is om zomaar iemand z'n dieren te vermoorden voor niks, maar aan de andere kant, je speelt PVP en het is niet verboden. Dan kunnen mensen dat gewoon doen, wat je er ook van vindt. Daarom ook unofficial server's met goede admins :D

Ben zelf al gestopt met spelen maar de afspraak bij de laatste server waar ik op speelde was dat als je iemand ging raiden je zo min mogelijk moest slopen en niet voor de grap iemand's dieren mocht slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:09:
[...]

Dude je zou onze dino's eens moeten zien xD
Ik gebruik die 170 birds om obsydian etc te carryen, maar als ik een leuke dino vind om te killen gaat dat zeker gebeuren.
Wil je best een keer uitnodigen op de server, kun je even kijken hoe het er allemaal voor staat

• Thesserd
Brogala haha idd! Heb er dan wel eentje van 2 tientjes duurder, maar het is niet veel inderdaad. Nu mooi beide SSD's er in zitten, 3 keer zo veel ruimte :D

= = =

Pfff die dino claim-bug is echt kak. Wij wilden graag de Mammoet van onze long-gone buurman claimen, maar het werkt dus (nog) niet...

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Hoi allen, ik ben al een tijd op zoek naar iets verfrissends wat ik een tijd kan spelen. Hoe bevalt ARk jullie tot nog toe?

Ik heb vanaf 1997 MMO's gespeeld tot nog toe en games als Diablo, PoE, HoMM en citybuilders.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
@ngangatar
Lastig te zeggen of dit iets voor jou is natuurlijk maar ik vermaak me prima..
Wel kan ik je vertellen dat het heel tijdrovend/verslavend is;)

Helemaal niet erg dat het claimen nog niet werkt imo.. Zou wel een beetje makkelijk worden als je ze gewoon overal kan meenemen.. Ik ga ze denk ik vooral slachten voor anderen ze meenemen.

Ben trouwens wel benieuwd of er hier nog meer r9 270 gebruikers zijn.. Speel momenteel op medium met ik gok 45fps gemiddeld maar hij heeft soms wel hele erge drops.
Misschien dat iemand al een oplossing gevonden heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Sergelwd op 10-09-2015 15:36 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Thanks, en ja ik weet dat zulke dingen moeilijk zijn.

Ik ga hem zo maar gewoon eens installeren. Nog tips voor een pve server?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Ngangatar schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:09:
Thanks, en ja ik weet dat zulke dingen moeilijk zijn.

Ik ga hem zo maar gewoon eens installeren. Nog tips voor een pve server?
Official EU 123 8)

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Thanks, ik ga daar eens kijken.

• Benjamin-
Officiele PvE server 273 heeft een Tweakers tribe met zo'n 8 actieve leden, volgens mij nog steeds het meeste van alle servers waar Tweakers een tribe heeft.

• Thesserd
Benjamin- schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:00:
Officiele PvE server 273 heeft een Tweakers tribe met zo'n 8 actieve leden, volgens mij nog steeds het meeste van alle servers waar Tweakers een tribe heeft.
Hebben jullie met z'n allen dan ook 1 base of...? :D

• Benjamin-
Thesserd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:11:
[...]

Hebben jullie met z'n allen dan ook 1 base of...? :D
We hebben al sinds dag 3 van dit spel een base op een berg/heuvel, die is ook volledig uitgerust met stroom, een toren met tools, blueprints e.d. en tribe dino's die te gebruiken zijn.
Daarnaast zijn we met een 2de basis bezig, meer een dorp, lekker groot zodat iedereen zo gek kan bouwen als ze willen. En dan hebben nog diverse leden een eigen basis waar ze bouwen.

• Wereldkaart
Benjamin- schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:21:
[...]

We hebben al sinds dag 3 van dit spel een base op een berg/heuvel, die is ook volledig uitgerust met stroom, een toren met tools, blueprints e.d. en tribe dino's die te gebruiken zijn.
Daarnaast zijn we met een 2de basis bezig, meer een dorp, lekker groot zodat iedereen zo gek kan bouwen als ze willen. En dan hebben nog diverse leden een eigen basis waar ze bouwen.
Respect als je dat allemaal op een official hebt opgebouwd :p

Zit nu op een 12x server, maar het duurt nogsteeds eeuwig lang om alles te bouwen :(

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Benjamin- schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:21:
[...]

Ik zal zo een char aanmaken ook daar, bepaald gebied ook nog het beste om te starten?

Andere server beetje lopen proberen maar ik log net in en mijn character zit compleet vast.

*edit, En wederom heb ik een crash, ik blijf erg vaak crashen, heb k in geen enkele andere game last van. Draai de laatste drivers voor mijn videokaart en geen beta.

[ Voor 11% gewijzigd door Ngangatar op 10-09-2015 20:49 ]

• Benjamin-
Geen idee, ik heb weleens met opstarten een crash, maar verder nooit.

Je kan het beste op oost 2 spawnen.

Voeg me toe op Steam, je kan me in de groep vinden, CrazyGunner, ben de owner.

[ Voor 27% gewijzigd door Benjamin- op 10-09-2015 21:06 ]

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
@Ngangatar
Heb wel meer gebruikers met zo een soort probleem gezien en die bleken allemaal hun gpu te overklokken. Misschien is dit het.. Zou natuurlijk geen echte oplossing zijn om dat ongedaan te maken maarja.. Het blijft early-access natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Thanks ;). Mijn CPU (en GPU) zijn inmiddels niet meer overclocked, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Van het weekend geef ik mijn steam access aan 2 vrienden die dan ook gaan testen. 1 met dezelfde setup als mij, de ander met compleet andere pc specs.

Zij hebben ook interesse maar de crashes schrikken hen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
Gaaf Benjamin- :D Klinkt goed!

@Wereldkaart hoezo respect om dat op een official op te bouwen? Wij zitten ook op een official en zou niet weten waarom het lastig is om iets te bouwen :P Gaat dat anders op sommige unofficials?

@Ngangatar vreemd! Ik heb welgeteld 1 keer een game crash gehad. Bij het joinen van een server blijft ie bij mij na het laden ook altijd een paar minuten (letterlijk) hangen, lijkt alsof ie dan vast loopt, maar gewoon rustig afwachten en dan kom je er vanzelf in. Maar dat bedoel jij niet denk ik, gezien je het over een crash hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik kom er prima in, al duurt dat best lang. Maar na enige tijd spelen (steeds verschillend qua lengte) klapt mijn pc echt vast. Doet niets meer, scherm geeft aan dat er geen input is.

Heb ik in jaren gamen met deze pc geen last van gehad nog. Back to Diablo it is, dit weekend gaan wat vrienden testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
Thesserd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:42:
Gaaf Benjamin- :D Klinkt goed!

@Wereldkaart hoezo respect om dat op een official op te bouwen? Wij zitten ook op een official en zou niet weten waarom het lastig is om iets te bouwen :P Gaat dat anders op sommige unofficials?

@Ngangatar vreemd! Ik heb welgeteld 1 keer een game crash gehad. Bij het joinen van een server blijft ie bij mij na het laden ook altijd een paar minuten (letterlijk) hangen, lijkt alsof ie dan vast loopt, maar gewoon rustig afwachten en dan kom je er vanzelf in. Maar dat bedoel jij niet denk ik, gezien je het over een crash hebt.
Op een official duurt het al best lang om een volledige metal base te maken van een redelijke omvang met full electricity etc. en dan heb je nog dat gathering etc 6x zo snel is xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Wij gebruiken dan ook hoofdzakelijk steen. Elektriciteit valt best mee om aan te leggen, het is vooral resources in het algemeen verzamelen, al gaat dat de laatste tijd natuurlijk veel makkelijker.

• Wereldkaart
WAt gebruiken jullie om het snelst stone of metal te halen dan?
Vind dat het irritantse eigenlijk haha

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
Doedicurus en een paar level 200+ mammoths met 1200+ weight achter je aan op follow :p

• Benjamin-
Ik ga eerst een Mammoth met Argentavis vullen met hout, en dan zet ik mijn Argentavis op follow achter mijn Doedi en ga ik steen farmen en steeds bouwen wat ik wil.

• Wereldkaart
Over doedicurus gesproken, gister dus een lvl 60 aangevallen van iemand, maar die dingen willen niet dood?

Met 4 argaventis van lvl 210 op hem in staan raggen, toen werd hij zo'n bolletje. dus vervolgens 150 assault rifle kogels op hem losgelaten, 100 arrows (gewone stone arrows) en 6 granaten, toen was hij nog niet dood, vervolgens 2 metal hatchets en een metal pike op hem kapot geslagen nog niet dood, wtf?

Anyways, is die doedi ook geschikt om metal te minen, of alleen stone?

[ Voor 8% gewijzigd door Wereldkaart op 12-09-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Wereldkaart schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:05:
Over doedicurus gesproken, gister dus een lvl 60 aangevallen van iemand, maar die dingen willen niet dood?

Met 4 argaventis van lvl 210 op hem in staan raggen, toen werd hij zo'n bolletje. dus vervolgens 150 assault rifle kogels op hem losgelaten, 100 arrows (gewone stone arrows) en 6 granaten, toen was hij nog niet dood, vervolgens 2 metal hatchets en een metal pike op hem kapot geslagen nog niet dood, wtf?

Anyways, is die doedi ook geschikt om metal te minen, of alleen stone?
Doedicurus gaat dus in zijn schild wanneer die op 20% health geloof ik zit, zijn stats worden dan bizar hoog waardoor ze bijna niet dood te krijgen zijn.

Begrijp ook eerlijk gezegd niet waarom je zolang bent doorgegaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
Benjamin- schreef op zondag 13 september 2015 @ 00:20:
[...]

Doedicurus gaat dus in zijn schild wanneer die op 20% health geloof ik zit, zijn stats worden dan bizar hoog waardoor ze bijna niet dood te krijgen zijn.

Begrijp ook eerlijk gezegd niet waarom je zolang bent doorgegaan. :P
omdat ik dacht waar je aan begint moet je afmaken, maar helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
Onze huidige basis:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dtte833.jpg?1

Vanaf boven:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/axSMeF4.jpg?1

En nu uitbreiden voor een mooi haventje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
Is dat een painted miner helmet of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Dat is een miners helm ja. Mijn aapje heeft er ook 1 op, volgens mij zelfs dezelfde kleur (forest green).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
Flinke basis XtrmEend! Alles van steen?

Miners helm, kan je die zelf craften vanaf een bepaald level?

Zo'n aapje tamen is trouwens echt drama zeg. Een klein moment van onvoorzichtigheid en je kan weer opnieuw beginnen ;w

[ Voor 36% gewijzigd door Thesserd op 15-09-2015 10:49 ]

• Wereldkaart
Iemand een idee hoe ik een Pleisiosaur en een Megalodon kan vangen?
Zijn de enige twee die ik nog mis in mn boekje :p

Iemand hier trouwens al een Endboss getamed?
Zag gister een filmpje op YT, best vet als je zo'n megaspin met 50k HP hebt xD

miners helm kun je craften in de Fabricator
http://ark.gamepedia.com/Heavy_Miner%27s_Helmet

En voor een kleurtje moet je dan een spraypainter maken (neem ik aan, nooit gedaan) kan ook in de fabricator, en met berries kun je in de cooking pot dan dyes maken

[ Voor 35% gewijzigd door Wereldkaart op 17-09-2015 11:28 ]

• Benjamin-
Je kan gewoon een kwast gebruiken om te verven, maar waarschijnlijk werkt de spraypainter beter.

Plesio en Megalodon kan je temmen door een kruisboog te gebruiken, die arrows komen aan. Plesio is heel lastig, niet alleen heel moeilijk om neer te krijgen, maar verbruikt ook heel erg veel narcotics. Voor een 120 die je met kibble temt, heb je nog 1500 narcotics nodig, met normaal vlees heb je er 8800 nodig.'

En bazen kan je normaal niet temmen.

[ Voor 4% gewijzigd door Benjamin- op 17-09-2015 12:43 ]

• Xedev
Thesserd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:34:
Flinke basis XtrmEend! Alles van steen?
Gedeelte waar onze spullen en resources liggen is van metaal, onder de buis waar straks een lift komt naar boven :D. Verder komt er nog een zelfde metalen muur bovenaan de cliff om alles af te sluiten :). Huisje bovenop is onze trading post, om het wat makkelijker te maken als je 3000 van iets gaat traden (1 kast vol). Official server 237.

[ Voor 16% gewijzigd door Xedev op 17-09-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
Waar kun je eigenlijk een beetje volgen wat de nieuwe releases zijn van ARK en wat er nog gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:07

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisterX
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 13:40
Ook de www.reddit.com/r/playark/ is wel goed up to date...

[ Voor 3% gewijzigd door TwisterX op 22-09-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 14:53
zoals sommige misschien wel merkten is de server z0rk offline..
dit ivm diverse redenen..
ik heb zelf nog een hosting lopen bij een externe host en heb nu een primitive server opgezet.sinds vandaag dus helemaal 100% fresh!
Afbeeldingslocatie: http://ark-servers.net/server/15247/banners/banner-1.png
hoop dat meer mensen primitive servers leuk vinden en de lagg op de officials hekelen.. dus kom eens langs!

[ Voor 4% gewijzigd door wowgrunn op 22-09-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
En van wie was die server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
hoe bedoel je? de oude server was van z0rk0l die is nu offline ivm diverse redenen, deze server is van mijzelf.. heeft alleen een hele tijd op offline gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Dat precies, ik hou niet bij van wie de server is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 17:29
Zijn er mensen die op een hardcore server spelen? Liefst ook een primitive hardcode server zodat er altijd flink wat risico blijft :)

Ik ben pas een paar dagen op een normale pve server bezig om het spel te leren, maar doodgaan op lvl 30 is geen grote straf. Ja de items die ik direct bij me draag zijn weg, maar die zijn ook zo weer terug. Ik kan nu al een einde zien waar de lol er vanaf gaat. Juist dat prille begin waar je helemaal niks kunt is leuk, waar het echt survival is. Als je eenmaal metaal aan het smelten bent in je veilige burcht is het een koud kunstje.

Gewoon pvp lijkt me niet leuk, juist omdat er alleen maar getrollt wordt omdat doodgaan geen straf is. En het pijl en boog era lijkt me leuker dan dino's vechten met rocket launchers... als ik rocket launchers wil ga ik wel battlefield spelen.

Oftewel ik zoek nog een leuke tribe op een primitive hardcore server :)

[ Voor 74% gewijzigd door pirke op 22-09-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
wowgrunn schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:36:
ik heb zelf nog een hosting lopen bij een externe host en heb nu een primitive server opgezet.sinds vandaag dus helemaal 100% fresh!
[afbeelding]
hoop dat meer mensen primitive servers leuk vinden en de lagg op de officials hekelen.. dus kom eens langs!
Ik ben zojuist je server gejoined. Op zich heb ik wel interesse in een tribe, ik ben een vriendelijke roleplayer :) Weliswaar geen hardcore, maar primitive op een NL server klinkt goed!

[ Voor 5% gewijzigd door pirke op 23-09-2015 01:46 ]

• Wereldkaart
Ik speel sinds kort op:
83.85.89.60:7777

Insta tame server, om zo mn dino boek eens vol te krijgen, maar ik kan gvd geen Ichty's en apen vinden grrr

Verwijderd

Wereldkaart schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:58:
Ik speel sinds kort op:
83.85.89.60:7777

Insta tame server, om zo mn dino boek eens vol te krijgen, maar ik kan gvd geen Ichty's en apen vinden grrr
Ik denk dat onze speelstijl duidelijk verschild. Je dino book vol krijgen op een official server geeft mij meer voldoening. En het kan aan mijn geluk liggen (naast mijn vele fck ups hehhe) maar apen en itchi's genoeg _O-

• Wereldkaart
haha denk dat dat het is.
Inderdaad is er meer voldoening te halen uit tamen op official, maar ik ga niet 12 uur lang een dino tamen xDD

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
Wereldkaart schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:26:
Inderdaad is er meer voldoening te halen uit tamen op official, maar ik ga niet 12 uur lang een dino tamen xDD
Naja 12 uur lang iets tamen is een ding, maar om de 5 min erbij checken en narcos erin gooien is een 2e. Zo'n level 120 tamen is echt drama, dat moet je eigenlijk gewoon niet willen. 8)7

• pirke
wowgrunn schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:36:
[afbeelding]
Beetje jammer dat ik 2 avonden alleen op die server zat... heb ondertussen wel een stenen huisje wat als basis gaat dienen voor mijn kasteel :)

Verwijderd

Wereldkaart schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:26:
Kible FTW _/-\o_ Gister nog een lvl 120 spino max leveld in 3 uur en 12 minuten. _/-\o_

• Wereldkaart
nice!

Heb dus net drie uur lang meertjes afgezocht naar ichty's, bij het laatste meertje zitten er gewoon drie, hoppatee!

Heb vrij weinig aan die beesten dus heb ze alledrie op aggressive gezet eens zien wat het wordt.
Had gister een trike van level 89 getamed en op aggressive gezet, loop ik net weer over het strand is die gek nogsteeds bezig met aggressief te zijn en killed een bronto van level 8 xD

Mooi spel

• Benjamin-
rolandos582 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 00:57:
[...]

Naja 12 uur lang iets tamen is een ding, maar om de 5 min erbij checken en narcos erin gooien is een 2e. Zo'n level 120 tamen is echt drama, dat moet je eigenlijk gewoon niet willen. 8)7
Dan doe je iets niet goed hoor. De meeste kunnen gewoon rustig een uur liggen voordat ze weer narco's moeten hebben. Als je ze dan ook nog naar een base lok waardoor je gewoon verder kan gaan met resources verzamelen enz, dan kost het je weinig tijd. Oh en natuurlijk Kibble.
Mijn Bronto (rond de 100) kostte destijds wel 11 uur, die is ook door 4 personen getemd, dit was nog in de tijd dat er amper eieren waren, dus in die zin begrijp het drama ook wel. Ik moet dan ook zeggen dat ik vroeger eigenlijk nooit hoge tames heb gedaan, sowieso ging het maar tot 30 toen ik begon (dag 2 of 3 van EA), maar ik vond het tamen ook veel en veel te lang duren, was ook erg onveilig enz.
Nu is het gewoon simpel, ik tame alleen met Kibble en alleen 100+, ik lok ze naar een goede plek, of ik doe er een bouwsel omheen (wat fence foundations met walls enz) en dan laat ik ze uitsterven tot het punt dat ik ze in 1 keer kan tamen met Kibble, zodat ik zeker weet dat ik mijn Kibble niet verziek door een ongeluk, en zolang ze nog niets gegeten hebben, heeft dit geen nadelig effect.

Om te weten wanneer je ze het moet geven, moet je gewoon uitrekenen hoeveel Kibble je nodig hebt, en dan doe je dat x80 food, dus hebben ze er 40 nodig, dan moet er plaats zijn voor 3200 food.

• rolandos582
Benjamin- schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:30:
[...]

Dan doe je iets niet goed hoor. De meeste kunnen gewoon rustig een uur liggen voordat ze weer narco's moeten hebben. Als je ze dan ook nog naar een base lok waardoor je gewoon verder kan gaan met resources verzamelen enz, dan kost het je weinig tijd. Oh en natuurlijk Kibble.
Mijn Bronto (rond de 100) kostte destijds wel 11 uur, die is ook door 4 personen getemd, dit was nog in de tijd dat er amper eieren waren, dus in die zin begrijp het drama ook wel. Ik moet dan ook zeggen dat ik vroeger eigenlijk nooit hoge tames heb gedaan, sowieso ging het maar tot 30 toen ik begon (dag 2 of 3 van EA), maar ik vond het tamen ook veel en veel te lang duren, was ook erg onveilig enz.
Nu is het gewoon simpel, ik tame alleen met Kibble en alleen 100+, ik lok ze naar een goede plek, of ik doe er een bouwsel omheen (wat fence foundations met walls enz) en dan laat ik ze uitsterven tot het punt dat ik ze in 1 keer kan tamen met Kibble, zodat ik zeker weet dat ik mijn Kibble niet verziek door een ongeluk, en zolang ze nog niets gegeten hebben, heeft dit geen nadelig effect.

Om te weten wanneer je ze het moet geven, moet je gewoon uitrekenen hoeveel Kibble je nodig hebt, en dan doe je dat x80 food, dus hebben ze er 40 nodig, dan moet er plaats zijn voor 3200 food.
Nog nooit van Kibble gehoord, dat zal wel nieuw zijn. In de tijd dat ik dit spel speelde, dat was vanaf de release tot 1.5 maand daarna was het gewoon niet te doen met tamen. Beetje een leuk beest, van mooi level duurde al snel een paar uur. Had je een T-REX van level 15-30 oid dan was je daar al snel 6+ uur mee bezig. Narcos + vlees en dan wat prime meat voor de versnelling. Maar was niet leuk hoelang zoiets duurde.

• Benjamin-
rolandos582 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:37:
[...]

Nog nooit van Kibble gehoord, dat zal wel nieuw zijn. In de tijd dat ik dit spel speelde, dat was vanaf de release tot 1.5 maand daarna was het gewoon niet te doen met tamen. Beetje een leuk beest, van mooi level duurde al snel een paar uur. Had je een T-REX van level 15-30 oid dan was je daar al snel 6+ uur mee bezig. Narcos + vlees en dan wat prime meat voor de versnelling. Maar was niet leuk hoelang zoiets duurde.
Kibble maak je met een ei, bepaald vlees (bijvoorbeeld cooked (prime) meat of jerky - dat maak je door vlees met olie te combineren), bepaalde groente uit crop plots en dan nog wat andere dingen in een cooking pot. Dit maakt de tame veel sneller, en veel beter. Enerzijds is de tame iets van 4x zo snel, maar ook de bonus levels, zo zal een level 120 iets van 40-50 extra levels krijgen door de hoge taming effectiveness, dus dan heb je opeens een 165 die ook nog iets van 50 levels kan krijgen met level up, dus dan heb je uiteindelijk een 215.

Die eieren staan voor 1 Kibble en is het belangrijkste gedeelte, eieren krijg je van vrouwtjes, zijn ze mate boosted leggen ze 2x zoveel eieren. Dus ja op een gegeven moment ga je gewoon lage levels tamen, om daar eieren van te krijgen. Zo heb ik destijds een zooi lage Dilo's getemd, heel snel hadden we al een paar honderd eieren, wat dan weer super handig is om Ankylo's en Doedicurus' te temmen, zo heb ik dan ook een 195 Doedi die dus 210+ zal worden.
Oh en ieder beest wilt een bepaalde Kibble, een Saber wilt Bronto Kibble, terwijl een Bronto weer Turtle Kibble wilt. http://ark.gamepedia.com/Kibble

• rolandos582
Benjamin- schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:47:
[...]

Kibble maak je met een ei, bepaald vlees (bijvoorbeeld cooked (prime) meat of jerky - dat maak je door vlees met olie te combineren), bepaalde groente uit crop plots en dan nog wat andere dingen in een cooking pot. Dit maakt de tame veel sneller, en veel beter. Enerzijds is de tame iets van 4x zo snel, maar ook de bonus levels, zo zal een level 120 iets van 40-50 extra levels krijgen door de hoge taming effectiveness, dus dan heb je opeens een 165 die ook nog iets van 50 levels kan krijgen met level up, dus dan heb je uiteindelijk een 215.

Die eieren staan voor 1 Kibble en is het belangrijkste gedeelte, eieren krijg je van vrouwtjes, zijn ze mate boosted leggen ze 2x zoveel eieren. Dus ja op een gegeven moment ga je gewoon lage levels tamen, om daar eieren van te krijgen. Zo heb ik destijds een zooi lage Dilo's getemd, heel snel hadden we al een paar honderd eieren, wat dan weer super handig is om Ankylo's en Doedicurus' te temmen, zo heb ik dan ook een 195 Doedi die dus 210+ zal worden.
Oh en ieder beest wilt een bepaalde Kibble, een Saber wilt Bronto Kibble, terwijl een Bronto weer Turtle Kibble wilt. http://ark.gamepedia.com/Kibble
Kolere wat een werk, kan je zo'n zooi aan kleine beesten temmen voor hun eieren. Opzich wel interessant maar als solo player kan je dat echt niet doen. Zoveel dingen die gedaan moeten worden en dat is voor 1 persoon gewoon teveel werk en moet je dus zeker met meerdere personen doen.

En daarnaast, als straks die whipe komt. Kun je alles weer overnieuw gaan doen, of de server gaat opeens plat... Ga je op zo'n official server die constant vol zit, kom je er nooit op. 8)7

• Benjamin-
Er is nog nooit iets gezegd over een wipe die komt, dus tja...

Het zijn zeker dingen die je als Tribe wilt doen, anders heeft het niet heel veel value. Wij als Tweakers Tribe zitten tevens ook aardig bij elkaar, dus dan heb je sowieso al iedereens normale dino's die eieren geven, dan tem je er nog van bepaalde bij om extra eieren te krijgen, dat zijn vaak simpele tames, dus lage levels en dicht bij de base, en tja dan is het gewoon opsparen. Natuurlijk duren sommige wat langer, maar het is echt goed te doen. Maarja nogmaals het is een gezamenlijke investering die we dik terug krijgen met ze allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Na een 2 maand gespeeld te hebben op een rustige PvE server ben ik tijdelijk gestopt met Ark.
Waarom ? Omdat de server gestopt is en ik hierdoor al mijn progressie kwijt ben. (ok ok, ik heb een backup ontvangen)

Echter om deze reden besloten mijn eigen server maar is van een upgrade te voorzien en zelf te gaan hosten. De server zal een rustige PvE server worden met settings die ongeveer als volgt zullen zijn:

ark_ServerPVE=True
ark_DifficultyOffset=0.8
ark_TamingSpeedMultiplier=2.200000
ark_HarvestAmountMultiplier=1.500000
ark_ResourcesRespawnPeriodMultiplier=2.500000

Ik wou bij deze peilen of er toevallig hier nog tweakers zitten die interesse zouden hebben in het joinen van deze server (Zou leuk zijn als er toch een kleine actieve groep meespeelt). Dus bij deze mijn vraag: Zijn hier geintereseerden ?

De nieuwe hardware ontvang ik vanavond. Na wat testen hoop ik binnenkort officieel de server van start te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Temujin schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:55:
Na een 2 maand gespeeld te hebben op een rustige PvE server ben ik tijdelijk gestopt met Ark.
Waarom ? Omdat de server gestopt is en ik hierdoor al mijn progressie kwijt ben. (ok ok, ik heb een backup ontvangen)

Echter om deze reden besloten mijn eigen server maar is van een upgrade te voorzien en zelf te gaan hosten. De server zal een rustige PvE server worden met settings die ongeveer als volgt zullen zijn:

ark_ServerPVE=True
ark_DifficultyOffset=0.8
ark_TamingSpeedMultiplier=2.200000
ark_HarvestAmountMultiplier=1.500000
ark_ResourcesRespawnPeriodMultiplier=2.500000

Ik wou bij deze peilen of er toevallig hier nog tweakers zitten die interesse zouden hebben in het joinen van deze server (Zou leuk zijn als er toch een kleine actieve groep meespeelt). Dus bij deze mijn vraag: Zijn hier geintereseerden ?

De nieuwe hardware ontvang ik vanavond. Na wat testen hoop ik binnenkort officieel de server van start te laten gaan.
Waarom kom je niet meedoen op de server van wowgrunn een paar posts terug? Het is een PVP server maar wel Primitive waardoor er geen explosieven zijn. Steen is nu een zeer goede verdediging waardoor het effectief veel meer PVE zal zijn, met PVP buiten de basissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

rolandos582 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:01:
[...]

Kolere wat een werk, kan je zo'n zooi aan kleine beesten temmen voor hun eieren. Opzich wel interessant maar als solo player kan je dat echt niet doen. Zoveel dingen die gedaan moeten worden en dat is voor 1 persoon gewoon teveel werk en moet je dus zeker met meerdere personen doen.

En daarnaast, als straks die whipe komt. Kun je alles weer overnieuw gaan doen, of de server gaat opeens plat... Ga je op zo'n official server die constant vol zit, kom je er nooit op. 8)7
De official PVP server waar ik op zit heb ik nog nooit vol gezien dus dat valt wel mee hoor hoe vol die zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
pirke schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:31:
[...]

Waarom kom je niet meedoen op de server van wowgrunn een paar posts terug? Het is een PVP server maar wel Primitive waardoor er geen explosieven zijn. Steen is nu een zeer goede verdediging waardoor het effectief veel meer PVE zal zijn, met PVP buiten de basissen.
Weet je wat het nadeel is..

Je mocht echt je best doen om zo een server bekend te maken, zodat mensen joinen. Ik heb nu op meerdere unofficials gespeeld en in het begin een mannetje of 15 en een maand later is er bijna niemand meer online.

Dit gaat dus echt lijden om je speel plezier, want er is verders bijna niemand om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
Ferio schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:22:
[...]

Je mocht echt je best doen om zo een server bekend te maken, zodat mensen joinen. Ik heb nu op meerdere unofficials gespeeld en in het begin een mannetje of 15 en een maand later is er bijna niemand meer online.

Dit gaat dus echt lijden om je speel plezier, want er is verders bijna niemand om mee te spelen.
ik weet er jammer genoeg alles van... ik begin vanaf maandag ook met het active promoten van de server, we hebben nu op onze tijdelijke server (official lag server:( ) nog even een appeltje te schillen met een tribe daar.. dat gaan we dit weekend doen en daarna gaan we verhuizen naar mijn server.
ben al wel begonnen met de base op mijn server, dus hopen dat er snel meer mensen bij komen.. we nemen zowiezo een stuk of 3 tribes mee van de huidige.. die allemaal zat zijn van de lag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
De lag is verschrikkelijk op de officials inderdaad, maar verder vermaken wij ons prima op Official PVE 123 eigenlijk... Zijn ze verder allemaal vol ofzo ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
wowgrunn schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:38:
[...]

ik weet er jammer genoeg alles van... ik begin vanaf maandag ook met het active promoten van de server, we hebben nu op onze tijdelijke server (official lag server:( ) nog even een appeltje te schillen met een tribe daar.. dat gaan we dit weekend doen en daarna gaan we verhuizen naar mijn server.
ben al wel begonnen met de base op mijn server, dus hopen dat er snel meer mensen bij komen.. we nemen zowiezo een stuk of 3 tribes mee van de huidige.. die allemaal zat zijn van de lag..
Spelen ze constant? Hoeveel man reken je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Jullie beginnen toch wel op 0 he? Niet dat ik straks solo alles van de grond aan het opbouwen ben tussen de level 60s die alle items van een andere server hebben gekopieerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
pirke schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:27:
Jullie beginnen toch wel op 0 he? Niet dat ik straks solo alles van de grond aan het opbouwen ben tussen de level 60s die alle items van een andere server hebben gekopieerd :)
Ja.. dat zal dan wel minder zijn idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

pirke schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:31:
[...]
Primitive trekt mij niet zo. Ben op de vorige server waar ik speelde tot circa lvl 50 gekomen. Ik zou ditmaal tot het einde willen doorgaan om zo door de hele engram tree heen te werken.. Het beginnen met een thatch huisje + een kampvuurtje om een paar maand later in een steel encampment met een industrial grill, verlichting etc te zitten. Dat lijkt me juist een tof process..
pirke schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:27:
Als je het tegen mij hebt,
Ja, dat is wel het plan. Gewoon een frisse start in een nieuwe wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Hoe zit het eigenlijk met auto-decay als je op vakantie bent? In december ben ik ruim 2 weken weg naar tropische eilanden, het zou zonde zijn als alles dan opeens weg is als ik terug kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Temujin schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:52:
[...]

Primitive trekt mij niet zo. Ben op de vorige server waar ik speelde tot circa lvl 50 gekomen. Ik zou ditmaal tot het einde willen doorgaan om zo door de hele engram tree heen te werken.. Het beginnen met een thatch huisje + een kampvuurtje om een paar maand later in een steel encampment met een industrial grill, verlichting etc te zitten. Dat lijkt me juist een tof process..

[...]

Als je het tegen mij hebt,
Ja, dat is wel het plan. Gewoon een frisse start in een nieuwe wereld.
stuur is je IP van de server? Ik kan wel met wat mensen joinen.. dan gaan we even aankijken hoe het loopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ferio schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:22:
[...]

En dit is dan ook waarom ik niet over wil. Enerzijds zou ik best op een server willen zitten met hogere rates enz, maar ik heb dit gelazer ook al gehad in 7 Days To Die. Speelde met wat vrienden, we bouwde wat op en dan ging een server down, we bouwde wat op en een admin bande ons omdat we zijn vriendjes hadden geraid, we bouwde wat op en de server stierf uit.

Dan denk ik, hoeveel zijn die hogere rates me dan waard?
Lag is absoluut wel een punt, maarja shit happens. Op een PvE is dat toch niet zo erg.

Op 273 blijven we in ieder geval flink doorgaan, we hebben nu ergens in het midden van de kaart een dorp gemaakt, er is genoeg ruimte voor iedereen, wat je ook wilt bouwen. Binnen de muren kan je echt al heel groot gaan, maar we hebben ook aan de overkant van de rivier afgezet en verder in de buurt, waardoor je ook hele eigen dingen kan bouwen. Zelf ben ik ook met een kasteel van 30x20 bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisterX
En vandaag komt er mooi een nieuwe patch met Snow en Swamp gebieden. Grote delen van de kaart gaan veranderen en er komen nieuwe dino's en gear, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:42
Ben erg benieuwd, onze basis staat op het randje van de swamp biome.
Als het gebied ingrijpend veranderd kan het zijn dat onze basis vernietigd wordt...

Had het graag dit weekend geprobeerd maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisterX
Same, onze basis staat tussen de swamp biome's in op een veilig plekje lijkt het op de meeste kaartjes, maar onderstaande patchnote vind ik eng klinken:
"Server Admin Note: One-Time Auto-Structure Demolish on Swamp and Snow Zones: To do this, which you can only execute once after updating to v216, run your server or game with this commandline: -StructureDestructionTag=DestroySwampSnowStructures"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Mijn basis zit in het swamp gedeelte... weliswaar op een grote uitstekende rots, maar ik ben benieuwd wat daar van overblijft, of dat het uberhaupt nog de moeite is om daar verder te bouwen.

[ Voor 20% gewijzigd door pirke op 28-09-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Op officiele servers zal dit sowieso geen problemen geven, op prive servers zou dit nog wel een probleem kunnen zijn..

Trouwens voor de mensen die hem nog niet hebben, hij is nu voordeliger in de Humble store: https://www.humblebundle....urvivalevolved_storefront

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Hoezo zal dit geen probleem zijn op officiele servers? Als jij een base hebt gebouwd en het terrein is significant gewijzigd, of staat nu onder water, dan is dat niet handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
M'n basis is er nog :) Er zijn wel enorm veel bomen omheen gekomen, en ik hoor allemaal kikkergeluiden die er eerst niet waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Lijkt er inderdaad op dat heel veel basissen kapot zijn gegaan

Waarom ik niet verwachte dat dit een probleem was? Ten eerste omdat ik nergens had gelezen dat de boel werd kapot gemaakt op officieel, zag er immers ook geen reden voor. En ten tweede omdat ik verwachtte dat de grond zelf vrijwel hetzelfde zou blijven.

[ Voor 12% gewijzigd door Benjamin- op 28-09-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Benjamin- schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:59:
Lijkt er inderdaad op dat heel veel basissen kapot zijn gegaan

Waarom ik niet verwachte dat dit een probleem was? Ten eerste omdat ik nergens had gelezen dat de boel werd kapot gemaakt op officieel, zag er immers ook geen reden voor. En ten tweede omdat ik verwachtte dat de grond zelf vrijwel hetzelfde zou blijven.
Dat hebben ze later wel bekend gemaakt. Specifiek gezegd dat mensen op de randen moeten verhuizen deze week, want hun basis zal verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
Zit nu te twijfelen tussen twee servers:
Instatame met normale gathering rate
of 10x gathering en 10x tame
Wat is beter op de lange termijn?

En mijn tribemates zijn bang dat de bases verdwijnen door de update (nog niet uitgevoerd op de server), maar ik lees hier dat dat dus vrijwel niet gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ferio schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:58:
[...]

Dat hebben ze later wel bekend gemaakt. Specifiek gezegd dat mensen op de randen moeten verhuizen deze week, want hun basis zal verdwijnen.
Ik weet dat ze het ergens hebben gezegd, maar ik heb het nergens gelezen, wat ik nogal heel bizar vind. Bedoel wanneer zoveel er aan gaat, waarom word je niet doodgegooid met info over hoe en wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Benjamin- schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:05:
[...]

Ik weet dat ze het ergens hebben gezegd, maar ik heb het nergens gelezen, wat ik nogal heel bizar vind. Bedoel wanneer zoveel er aan gaat, waarom word je niet doodgegooid met info over hoe en wat?
Ja, gelijk heb je.

Het was ook een reply in een post een week geleden. Jammer idd dat ze geen sticky hadden gemaakt, maar alsnog.. ff een nieuwe basis bouwen op official.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ferio schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:09:
[...]

Ja, gelijk heb je.

Het was ook een reply in een post een week geleden. Jammer idd dat ze geen sticky hadden gemaakt, maar alsnog.. ff een nieuwe basis bouwen op official.. :(
Die van jou is kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
mijn basis heeft het overleefd, die van een andere user is in mid-air gaan floaten boven het moeras :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
jup.. mijn basis zweeft vrolijk verder... maar snel verhuizen, want vermoed dat er met een patch een basis naar beneden gaat komen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
wowgrunn, welke patch zou roet in het eten gooien dan? Anders kom je lekker naar mij toe verhuizen :) We kunnen zelfs een tribe beginnen als je dat zou willen. Ik had ook al het idee om vanaf mijn rotsen tot de cliff 2 muurtjes te trekken (1 richting obelisk, de ander een stuk naar rechts) zodat de hele vallei van mij wordt. Dan is er genoeg ruimte zodat elk tribe member lekker ruim kan bouwen.

Mijn kasteel heeft in ieder geval weer een ruime nieuwe kamer erbij, netjes achter slot en grendel natuurlijk. Ik hou van een intern doolhof van kamers, gangen en trap doors, zoals het natuurlijk hoort in een echt kasteel :) M'n dino pen heeft nu ook muren rondom. Er staat zelfs een wilde Paraceratherium in die er niet meer uit kan. Eens kijken hoe lang hij het daar overleeft...

Dankzij het moeras heb ik nu veel hout&steen in m'n achtertuin. Overal liggen losse stenen zodat farmen zonder dino erg makkelijk is geworden. Wel oppassen voor grote slangen en krokodillen. Ook is er een vijver op loopafstand bij gekomen, zodat irrigatie aanleggen opeens een optie is. Ik overwoog al om een leiding naar zee te trekken, maar dat hoeft nu niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
Weet iemand hoe ik mijn eigen server config kan veranderen?

Ik wil het graag instatame maken met 10x gathering en 10x xp
Alleen gaat de cfg steeds naar default terug.
Heeft iemand hiervoor de oplossing of een kant en klare cfg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Ferio schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 20:08:
[...]

stuur is je IP van de server? Ik kan wel met wat mensen joinen.. dan gaan we even aankijken hoe het loopt. ;)
Sorry voor de late reactie.. Zoals ik ook in DM had laten weten had ik wat issues met de bestelde hardware.

De server draait ondertussen op het onderstaande IP:
94.213.157.5

In verband met het klussen/verhuizen naar mijn nieuwe woning ben ik zelf de komende 2 week niet heel actief bezig met de server promoten. Vanaf half oktober zal ik me actiever gaan inzitten voor het werven van spelers.

Afbeeldingslocatie: http://arkservers.net/banner/94.213.157.5:27015/banner.png

[ Voor 9% gewijzigd door Temujin op 29-09-2015 11:17 . Reden: Toevoegen banner ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:42
Op de official server zijn wij een basis verloren... Onze dino's stonden er wel nog vrolijk te kijken.
Meteen een level 120 Beelzebufo (Kikker) getemd op kibble, nu level 178. (Ging best snel, ongeveer een uurtje)
Een laag level wolf, die qua acties lijkt op een saber en klinkt als een doodnormale straat hond.
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste