Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoster
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Visho schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:54:
... Pas alleen op dat je niet snel naar veel mods gaat want die halen ook de uitdagingen eruit vaak :(

S+(structures plus) is een mod die wel gewoon het vervelende en slecht ontwikkelde bouwsysteem uit het spel haalt en er gemak en minder ergernis meebrengt.
Die S+ mod is inderdaad erg fijn! Sommige mods geven wat mij betreft echt een toevoeging en uitdaging, misschien in andere orde, maar toch! Bijvoorbeeld mods die qua bouwen iets toevoegen; Castles, Keeps, and Forts Medieval Architecture mod vind ik een leuke bijvoorbeeld.

Het is soms wel vervelend als je een poos aan het bouwen/overleven bent en de server houdt er mee op. Wat dat betreft zoek ik ook nog altijd een server, liefst Nederlands, waar je in elk geval met een paar lui een poos kan zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-04 21:59
Tja met unofficial weet je het maar nooit.... kan altijd off...maar vind ik tbh niet erg om is weer opnieuw op te bouwen :D geeft weer wat uitdaging :P

Als je een leuke server zoekt (zitten wel uk mensen op ook) die nog redelijk rustig is pm me maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Yoster schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 12:31:
[...]
Het is soms wel vervelend als je een poos aan het bouwen/overleven bent en de server houdt er mee op. Wat dat betreft zoek ik ook nog altijd een server, liefst Nederlands, waar je in elk geval met een paar lui een poos kan zitten...
Dit is toch wel een beetje de kern van de game. Ik speel nu pas een paar maanden en de eerste weken daar van solo.

Eerste basis van de tribe zat op een mooie locatie maar niet goed te verdedigen. Werden constant aangevallen door een andere tribe. Ging net zo lang door tot dat ze de hele boel hadden opgeblazen. We hadden wel het meeste verplaatst, maar toch complete basis en veel kibble dino's weg.
Tweede basis na de laatste patch alle dino's weg en flink deel van de basis onbruikbaar. We zijn inmiddels weer verhuisd. Maar nu is er een streamer die met zijn tribe steeds de server aanvalt. Iedere aanval raken we wel wat dino's en spullen kwijt.

Raak niet te gehecht aan je bouwwerken en je dino's. En spelen in een tribe maakt het een stuk leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
official is basis word vaak wiped en unofficial kan de server down gaan :P of ook je basis kwijt raken door pvp :D

Ik heb mijn tribe nu op unofficial pvpve dus mochten er mensen willen joinen pm me maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoster
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Ja, op die manier je spullen kwijt raken is 'normaal'. Maar gewoon door ophouden van de server is altijd jammer. Voor mij speelt de community/medespelers een vrij grote rol, als dat goed is dan maakt het niet uit of je regelmatig vanaf 0 moet beginnen ;)

Zeker met bouw mods heeft het voordeel want dan kun je het weer beter doen dan de vorige keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-04 20:29

Chris van der G

Tailchakra

Ik had toch wel een beetje verwacht dat er een Tweakers server zou zijn? :P

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
Chris van der G schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:22:
Ik had toch wel een beetje verwacht dat er een Tweakers server zou zijn? :P
Is bijna onmogelijk om aan iedereen die hier zit zijn verwachtingen/wensen te voldoen :P

de ene wil vanilla setting en de andere hoger met mods en wel/geen PvP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-05 02:48

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe server opgezet. Hier en daar nog wat tweaken maar ik geloof dat ik wel een aardige balans gevonden heb voor mensen die snel de game in willen.

Afbeeldingslocatie: https://cache.gametracker.com/server_info/62.112.11.100:7777/b_560_95_1.png

Mods included:

Scorched Earth Tabula Rasa
Structures Plus
StackMeMore
Reusable Plus
Versatile Raft Mod
GlassMetal
Meat Spoiler
Platforms Plus
ORP2 - Offline Raid Protection
eco's Scorched Earth Decor
Death Helper
Pet Finder
TekBench
Mini Vault
Mini Industrial Forge
Castles, Keeps, and Forts Medieval Architecture
RAWR Beacons

Inclusief Teamspeak server: ts.cybergamers.nl (of 51.255.39.24)

See you there!

[ Voor 8% gewijzigd door Cybergamer op 01-03-2017 01:14 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
hebben de consoles ook mod support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:59
Als mensen nog een server zoeken voor ps4

join dan arkservernl (24x7, tenzij de server gecrashed is)

pve (misschien in de toekomst pvp)
resources x5
leveling x5
taming x5
mating x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuaurk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-04-2024
Nog mensen die official server pvp spelen op de pc en miss dinos willen ruilen??

JozuaR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:36
Is nu in de sream sale voor €9,23
http://store.steampowered.com/app/346110/

Voegt de expansion ARK: Scorched Earth - Expansion Pack, nog wat toe?
ik twijfel nog.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Nico Klus schreef op zondag 2 april 2017 @ 15:53:
Is nu in de sream sale voor €9,23
http://store.steampowered.com/app/346110/

Voegt de expansion ARK: Scorched Earth - Expansion Pack, nog wat toe?
ik twijfel nog.
ik ben een tijd gestopt maar vroeger was scrotch earth solo spelen een no go.
je gaat om de haverklap dood en voor beginners is de iland voldoende voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00tstok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-02 22:07
Beste Ark Raiders!

Wij hebben een high rate Ark server spelend op The Island! 40 spots momenteel!

Afbeeldingslocatie: https://ark-servers.net/server/83115/banner-83115-1490733799.jpg
https://ark-servers.net/server/83115/

- High Rate Server with 20x Exp / 20x Harvest / 20x Tame!
- Fully Customized rates; i.e.: Max Player Level 130, Max Dino Level 100!
- High Respawn rates on resources aswell as small Respawn Radius, start Gardening!
- Build big ass boats! 2.5x bigger and higher limit!
- You want Dino's?! You got it, 2 times the Dino Spawn!

Enjoy your stay at The Island!

Dedicated Server locatie zit in Frankrijk, gemiddelde ping van 15-20. 24/7 online met een server reboot elke 24 uur om te zorgen voor vlekkeloze gameplay. Have fun en als er vragen zijn hoor ik deze uiteraard graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
Zijn er toevallig nog mensen die op een Extinction Core server spelen? Ik heb eigenlijk al mijn ark uren in local gespeeld maar zou het ook wel tof vinden om eens een unoffical te joinen. Liefste flink gemod met EC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 925535

Hallo allemaal....

ik weet niet hoe actief de mensen hier nog spelen, maar voor degenen die het interesseert:
Ik heb in het nederlands een youtube serie gemaakt, met daarin een guide over de extinction core mod, en hoe je hierin speelt om uiteindelijk bij de endgame content te komen.
Wat inhoud het verslaan van een worldboss (deitie).

Mocht je deze mod spelen, en zoek je goede info in het nederlands, neem dan vooral een kijkje in deze serie:

YouTube: PoloMulder

En mocht je niet iets willen vragen, of uitgelegd zien, zet het dan even in de comment bij een van de filmpjes en ik zal dit proberen te filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Anoniem: 925535 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:26:
Hallo allemaal....

ik weet niet hoe actief de mensen hier nog spelen, maar voor degenen die het interesseert:
Ik heb in het nederlands een youtube serie gemaakt, met daarin een guide over de extinction core mod, en hoe je hierin speelt om uiteindelijk bij de endgame content te komen.
Wat inhoud het verslaan van een worldboss (deitie).

Mocht je deze mod spelen, en zoek je goede info in het nederlands, neem dan vooral een kijkje in deze serie:

YouTube: PoloMulder

En mocht je niet iets willen vragen, of uitgelegd zien, zet het dan even in de comment bij een van de filmpjes en ik zal dit proberen te filmen.
Cool. Ga ik wel eens kijken.
Speel zelf singleplayer met flink wat mods en EC en heb al een hoop alpha's maar nog geen bosses ofzo

[ Voor 5% gewijzigd door lauranvh op 24-05-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-05 06:49

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Sinds kort host ik een server, Survive The Skies. Ik ben deze server begonnen voor mijzelf en mijn zoon, omdat ik geen andere server vond die aan mijn eisen voldeed.

In eerste instantie hostte ik de server op mijn eigen PC, alleen op LAN. Die settings zijn gaandeweg ge-evolved tot wat ze nu zijn en die dienen nu als basis voor een 24/7 gehoste server bij een hosting provider.

De server draait Skies of Nazca map met SurvivalPlus total conversion. Licht geboost om lange grind tegen te gaan, maar niet zodanig dat dit gameplay bederft. Wild dino damage daarentegen is gebuffed, denk dus niet in je eentje meteen een dilo of raptortje aan te kunnen want je wordt hoogstwaarschijnlijk geowned (zoals het hoort, vind ik).

De server is private, closed community. Ik wil de server open stellen voor mede tweakers en vrienden, voor meer informatie kan je hier terecht:
http://www.privatebits.net/index.php?topic=2.0

Vragen over de server graag daar posten en niet hier.

Te veel problemen met deze map en/of total conversion wat lokaal op het LAN wel goed draaide maar online voor andere mensen te veel problemen veroorzaakte.

We zijn bezig dan toch maar gewoon TheCenter map online te brengen maar zover is het nog niet.

[ Voor 11% gewijzigd door InflatableMouse op 12-06-2017 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Skies of Nazca is een vet mooie map, maar idd niet goed om online te hosten. Ik host zelf een server met Iso: Crystal Isles, die ook erg mooi is en wel goed werkt online. Dus als je toch nog eens van map wil veranderen is dat een goeie keuze.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-04 10:11
Speel sinds kort op DinoDeluxe private server.
Het grappige is dat je dino's en items kan moven tussen de vier verschillende servers.

https://www.dinodeluxe.eu/

The Island, The Center, Scorched Earth en Ragnarok.

2.5x Gathering, Taming, Maturation/Breeding etc
3x Experience from all sources

Wellicht leuk voor mensen die toch vanalles willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

In navolging op mijn vorige post, server draait volledig stabiel (want gemigreerd naar huis en ik host het zelf):
InflatableMouse in "[PC] ARK Survival Evolved servers"

En, ik moet dit toch even kwijt, we hebben een Giga gevonden en getemd! Super vet, level 26, met z'n tweetjes. Duurde een eeuwigheid maar toen die neer ging als een razende iron spike walls er om heen want er liepen overal allo's, rexen en ander gespuis. Ze is ondertussen level 94, met iets over de 100% damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Ik speel alweer een hele tijd geen Ark meer. Heb al een hele tijd een aantal mods en een EC draaien maar dat is onspeelbaar met die achterstand van de dev kit. Dus daar moet nog op gewacht worden. Volgens mij hebben ze een update wel aangekondigd maar ja met het update beleid is altijd iets mis geweest.
Verder wel goed dat ze toch echt klaar aan het stomen zijn voor de release. Hoop dat ik snel weer een keer aan de gang kan in SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

lauranvh schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:36:
Ik speel alweer een hele tijd geen Ark meer. Heb al een hele tijd een aantal mods en een EC draaien maar dat is onspeelbaar met die achterstand van de dev kit. Dus daar moet nog op gewacht worden. Volgens mij hebben ze een update wel aangekondigd maar ja met het update beleid is altijd iets mis geweest.
Verder wel goed dat ze toch echt klaar aan het stomen zijn voor de release. Hoop dat ik snel weer een keer aan de gang kan in SP.
Game is onlangs toch gereleased? Was nog hele ophef over omdat de prijs ook ineens verdubbelde.

Dev kit geen idee, ik ontwikkel zelf niets ik weet alleen dat de 13 mods waar ik mee draai nog geen enkel probleem hebben vertoont wat het spel ook maar in de buurt van onspeelbaar maakt.

Ik heb letterlijk op een hand te tellen een paar problemen gehad die niet eens echt vervelend waren, zoals niet kunnen zoeken door blueprints vanuit het search field, dus zelf even scrollen. Een andere was dat iets niet te craften was, dan maar ingespawnd. En de auto light on/off torches hebben het wel geteld 1 dag niet gedaan, moesten effe met de hand in en uitgeschakeld worden.

Kweenie, ik hoor heel veel mensen klagen dat het onspeelbaar is, ik vind het perfect speelbaar. Sommige bugs zijn vervelend, door de muur of vloer glitchen bijvoorbeeld, de volgende dag aanloggen en je ligt ineens buiten in plaats van binnen. Vind het allemaal wel meevallen.

Wat wel heel vervelend was waren de game crashes. Zit je op een bird met iemand in je klauwen om iets te temmen, crasht een van de twee clients. |:( . hoeveel rollbacks ik daardoor wel niet heb moeten doen omdat we weer een quetzal of ascendant gear kwijt raakten is niet meer op 1 hand te tellen.

Crashes hebben we eigenlijk niet meer gehad de afgelopen weken, dat lijkt wel opgelost in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Tof dat je nog steeds speelt. Je speelt vrijwel vanilla rates toch? Alleen total conversion en wat andere dingetjes?

Nee ze releasen volgens de planning volgens mij ergens in september naar 1.0. Dus officiële release. De prijs is wel alvast verhoogd.

Qua onspeelbaarheid. Ga maar eens naar de Extinction Core Steam pagina en kijk eens naar alle bugs, problemen en dergelijke. Hiervoor moet een update op de Dev kit komen maar die is er nog niet en kan er eigenlijk nog niks op vinden wanneer die gaat komen.
Ik ga pas weer spelen als de dev kit een update heeft gehad en EC daarmee ook een update heeft gedaan. Dan is het vast en zeker weer speelbaar.

Heb al een eeuwigheid geen vanilla meer gespeeld en het enige dat ik zie op de redditpage is whine over bosses te sterk, flyer nerf, Tek niet haalbaar voor casuals en dat soort dingen. Dus dat zijn nog dingen die echt moeten gebeuren voor de release.

{Dit is trouwens geen bash naar Wildcard. Ik heb hun game met enorm veel plezier gespeeld. En ga dat in de toekomst zeker weer doen.}

[ Voor 5% gewijzigd door lauranvh op 18-07-2017 11:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:08

Temujin

Zegt ook wel eens iets

lauranvh schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:28:
[...]
Nee ze releasen volgens de planning volgens mij ergens in september naar 1.0. Dus officiële release. De prijs is wel alvast verhoogd.
Officiele release is 08-08-17
Aankomende 8 augustus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Temujin schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:31:
[...]

Officiele release is 08-08-17
Aankomende 8 augustus.
Ik zie dat mensen deze post nog steeds liken. Hierom maar even een update

Official release is uitgesteld tot 29 augustus.. Voor zowel PC/Xbone/PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwau5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-03 19:21
Ik zou ook niet van de 29'ste uitgaan.
Beste heer en bedenker van ARK; Jeremy Stieglitz heeft een bizarre tunnelvisie tot ergernis van zijn crew toe.

Voorbeeld, beginnend op de maandag:

- Patch live in 1 hour! (8 uur later)
- Patch live in 1 hour, really! (3 dagen verder)
- Patch live in 1 day (2 dagen verder)
- Patch finally landed (Met honderdmiljoenmiljard nieuwe ground breaking bugs)

Uiteraard op de vrijdag waarop iedereen uit werk denkt laten we even ARK doen ... fout .. eerst een update van weet ik hoeveel GB binnenharken.
Om vervolgens tot de ontdekking te komen dat de helft niet meer werkt waardoor om het uur mini-patches van een paar honderd MB binnen blijven vallen.

Vervolgens gaat heel het ARK forum of Reddit weer uit zijn dak om de beloftes van Jeremy Stieglitz en laat zich niet meer zien zodat zijn crew al het gezeik weer op kan lossen.

Na ruim 1000+ uur dit gezever al meerdere keren meegemaakt.
Voor de mensen die bijv. de 29'ste vrij nemen voor de release; doe het ajb niet!
Ook al wordt hij rush-released kan ik je nu al vertellen dat de game onspeelbaar zal zijn.

Koop deze game maar een maand na release. En stuur mij eventueel een DM als je wilt weten of het spel eindelijk meer dan 5FPS behaald of het dupen / undermesh gezever opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
iemand die een beetje een goede instelling heeft voor een single play ??

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

koekwau5 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:02:
Ik zou ook niet van de 29'ste uitgaan.
Ze kunnen niet langer uitstellen. Sony en Microsoft hebben de final game al klaarliggen. Indien ze verder uitstellen zal dat dusdanige boetes van Sony Microsoft en PC uitgevers zullen krijgen dat dit ze meer kost dan ze kunnen opbrengen.

Tevens heeft Studio Wildcard nooit geplande patchdates gehad. Enkel ETA's. Dat de ETA's met grote regelmaat enkele dagen werden overschreden. en in sommige gevallen langer beschouw ik enkel als een positief iets. Ik heb liever een paar dagen langer geduld dan dat ik 3 keer per uur crash en mijn waardevolle bezittingen verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

koekwau5 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:02:
Koop deze game maar een maand na release. En stuur mij eventueel een DM als je wilt weten of het spel eindelijk meer dan 5FPS behaald of het dupen / undermesh gezever opgelost is.
Een beetje overdreven reactie, IMHO. FPS is goed te doen mits je goeie instellingen gebruikt (Een maatje van mij met een 970 haalt makkelijk 60+ FPS op medium settings - mijn 1080 is niet representatief, maar schiet voorbij de 90 met -bijna- alles op utra).

De bug daarintegen hebt je gelijk, maar dat maakt het spel niet minder leuk. Het is een erg leuke ervaring! Ik vind het alleen jammer dat ze de prijs al omhoog gegooid hebben vóór de release, daarom raad ik mensen aan het op andere sites te kopen ipv op Steam zelf.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwau5
Cybergamer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:44:
[...]

Een beetje overdreven reactie, IMHO. FPS is goed te doen mits je goeie instellingen gebruikt (Een maatje van mij met een 970 haalt makkelijk 60+ FPS op medium settings - mijn 1080 is niet representatief, maar schiet voorbij de 90 met -bijna- alles op utra).

De bug daarintegen hebt je gelijk, maar dat maakt het spel niet minder leuk. Het is een erg leuke ervaring! Ik vind het alleen jammer dat ze de prijs al omhoog gegooid hebben vóór de release, daarom raad ik mensen aan het op andere sites te kopen ipv op Steam zelf.
Wanneer je idd niet heel gek veel in je base hebt staan draait de game verder prima.
Maar zodra je mijn base nadert kakt de FPS compleet in van 1 ~ 5 FPS. Maar is niet gek met een huge base op Herbivore Island en 200+ dino's ;)
Dit is mogelijk ook een limitering binnen de Unreal Engine, ze pushen deze ook wel erg tot het maximale.

Ik houd mijn hart vast aan het einde van deze maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
koekwau5 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:31:
[...]

Wanneer je idd niet heel gek veel in je base hebt staan draait de game verder prima.
Maar zodra je mijn base nadert kakt de FPS compleet in van 1 ~ 5 FPS. Maar is niet gek met een huge base op Herbivore Island en 200+ dino's ;)
Dit is mogelijk ook een limitering binnen de Unreal Engine, ze pushen deze ook wel erg tot het maximale.

Ik houd mijn hart vast aan het einde van deze maand ;)
Dat is meer een limitering van de hardware, dan van de engine. Het probleem ligt meer in het feit dat ARK tegen de limitering van de current gen hardware aan loopt. Met name op grafisch gebied. Wat deels komt door het gebruik van de verouderde directx 11. Waardoor multi GPU support in ARK zo goed als non existend is. Het is voor mij speelbaar in 4K op high/epic met de nodige tweaks, maar het draait niet fantastisch omdat er maar 1 van mijn GPU's wordt aangesproken.

En die vlieger gaat eigenlijk op voor alle games die op dit moment met de unreal engine zijn ontwikkeld. Dat is verder geen beperking van de Unreal engine maar een probleem dat is gecreëerd doordat de games initieel zijn ontwikkeld voor Directx 11 waarna later beloofd is ze te upgraden naar Directx 12. Wat lang niet zo eenvoudig is als gedacht werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-04 17:06
Ik heb problemen met de achievements, zo krijg ik geen achievements voor bijvoorbeeld Survive your first day and night. Zijn er meer met dit probleem?

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwau5
Desutoroiya schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:20:
Ik heb problemen met de achievements, zo krijg ik geen achievements voor bijvoorbeeld Survive your first day and night. Zijn er meer met dit probleem?
Dit komt door je huidige character.
Ik kreeg hem door op een official server een nieuwe character te starten, een veilige plek te zoeken en uit te loggen. Log na een kwartier weer in en et voila ;)

• Seth_Chaos
  • Niet online
Inmiddels zijn er weer een aantal grote patches uitgebracht.

Multi GPU support is eindelijk aanwezig. En de performance is met de laatste grote update gigantisch verbeterd voor mensen met de nieuwste generatie videokaarten. De veel gebruikte 980(TI) gebruikers vallen hierbij echter buiten de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Voor mensen die op de ps4 spelen en een server zoeken kunnen ARKSERVER.NL joinen (unofficial pc server)

Al lekkere drukke server met verhoogde stats en PVP

Als ragnarok uit is zal deze gehost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:40
Ondertussen is de game officieel gelanceerd.

Moet zeggen dat de game nu een stuk beter draait dan pakembeet een half jaar geleden.

Ben samen met wat anderen vooral PvE bezig op eigen server, lekker aankloten, PvP trekt me helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Bij mij is de performance juist weer een stuk minder geworden. Zou misschien ook aan Ragnarok kunnen liggen maar mijn FPS dropt heel vaak onder de 30.

Moet zeggen dat ik na de update van Extinction Core wel weer wat singleplayer speel. Wel tof om na een paar maanden weer eens op te pakken. Hopen dat wildcard flink blijft updaten want voor sommige dingen is het toch nog wel echt nodig.

Iemand de nieuwe DLC al gezien? Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 09:27
Zijn er nog private servers hier actief met redelijk wat mensen? Lange tijd break genomen, veel nieuwe dingen en heb wel weer zin. Maar om nou een random server te joinen heb ik weinig zin in, zal wel weer vol met trolls zitten.

PvE heeft voorkeur om alles goed te leren, PvP mag uiteraard ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

rolandos582 schreef op zondag 10 september 2017 @ 04:26:
Zijn er nog private servers hier actief met redelijk wat mensen? Lange tijd break genomen, veel nieuwe dingen en heb wel weer zin. Maar om nou een random server te joinen heb ik weinig zin in, zal wel weer vol met trolls zitten.

Net een nieuwe server opgezet die aan het groeien is. Gather van de meest belangrijke dingen is x30, en een paar mods installed oa. Primal Fear, S+ en ORP2. De map is Shigo Islands.

IP is 86.91.125.44 en we hebben ook een Teamspeak server: ts.cybergamers.nl

Jij en je vrienden zijn welkom om te joinen :)

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
rolandos582 schreef op zondag 10 september 2017 @ 04:26:

Als je op de PS4 zit kun je zoeken naar ARKSERVER.NL (unofficial pc server)

alle 4 de maps geclustered.

3x xp, 3x gathering, 4x taming, 6x hatching, 8x breeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03-2023

mathiasv91

Trotse Vlaming

De game na een jaar ofzo nog eens opgestart, wtf kan niet 1 dino dooden zonder dat ie over de hele map rubber band ook al heb ik maar 50 ms ping. Wat een broken game nog steeds.

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

mathiasv91 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:44:
De game na een jaar ofzo nog eens opgestart, wtf kan niet 1 dino dooden zonder dat ie over de hele map rubber band ook al heb ik maar 50 ms ping. Wat een broken game nog steeds.
Je moet het ook niet op een aardappel spelen. Hier geen problemen.

BTW: voor mensen die gezellig op onze 'Aberration' server willen spelen, zoek even op 4FUN in de unofficial serverlijst.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-05 13:24
De game is sinds vandaag in de windows store. Kan ik nu me eigen dedicated server hosten op mijn pc en vervolgens op xbox erop spelen?

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
Ik weet in ieder geval zeker dat je je aangeschafte xbox versie ook op de pc kan spelen en ik denk ook andersom, maar of de servers ook crossplay zijn zou ik niet durven zeggen..

@mathiasv91

Ik merk toch wel flinke verbeteringen hoor.. Ik draai sinds kort alles op epic behalve de sky quality en ik krijg gewoon ~30fps zonder drops (rx480)
Een jaar geleden speelde ik nog op een mix van medium/high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Sergelwd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:55:
Ik weet in ieder geval zeker dat je je aangeschafte xbox versie ook op de pc kan spelen en ik denk ook andersom, maar of de servers ook crossplay zijn zou ik niet durven zeggen..

@mathiasv91

Ik merk toch wel flinke verbeteringen hoor.. Ik draai sinds kort alles op epic behalve de sky quality en ik krijg gewoon ~30fps zonder drops (rx480)
Een jaar geleden speelde ik nog op een mix van medium/high.
Tot je Aberration gaat spelen. Dan halveert je fps weer door dat de map rondom gerenderd moet worden, omdat er geen sky zichtbaar is.

En kleine tip! Bouw in Aberration geen tree platforms! Je kunt ze wel maken, maar nergens in de map plaatsen ondanks dat er wel sequoia trees zijn. Die bomen hebben echter geen snap points. Thnx Wilcard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1024255

Is het het geld waard om Ark survival evolved te kopen? Omdat er een aantal Ark-spellen zijn, weet ik niet of ik ark survival evolved wel wil kopen. Kun je gewoon alleen leven met een vriend in een wereld? Omdat ik over tribes en oorlog hoor. Dus ik denk dat als ik met Ark begin en me bij een server aansluit, ik denk dat ik zo snel wordt geraid en geowned wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 22:53
Anoniem: 1024255 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:21:
Is het het geld waard om Ark survival evolved te kopen? Omdat er een aantal Ark-spellen zijn, weet ik niet of ik ark survival evolved wel wil kopen. Kun je gewoon alleen leven met een vriend in een wereld? Omdat ik over tribes en oorlog hoor. Dus ik denk dat als ik met Ark begin en me bij een server aansluit, ik denk dat ik zo snel wordt geraid en geowned wordt.
Het hangt er compleet af wat voor server je joined. Ik heb dezelfde zorgen gehad die jij nu hebt, daarom hebben wij onze eigen server opgezet. Welliswaar PVP, maar het is niet de bedoeling dat er raids plaatsvinden zonder redenen. Ook hebben we een aantal mods geïnstalleerd waarvan wij denken dat het er beter op word. Vergelijkbaar met wat de grotere Youtubers hebben op hun server.

Ik ga niet shameless aan promotie doen, dus wie interesse heeft mag mij PMmen.

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-04 10:32
Mochten er nog steeds PS4 spelers op zoek zijn naar een leuke server; stuur me een berichtje. We hebben een eigen private server en kunnen nog wel wat mensen gebruiken op ons eiland

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:09
Anoniem: 1024255 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:21:
Ja je gaat geraid en geowned worden. Maar dit hoort bij het spel, hier leer je weer van en verbeter je je spel. Ik speelde met 2 vrienden op official pvp server en onze laatste base was zo'n 2 maanden ongeraid gebleven, waardoor ik juist zelf andere kon raiden en lastig vallen. Het feit echter dat er een mogelijkheid is geraid te worden terwijl je offline bent zorgt ervoor dat je regelmatig wil inloggen. Het spel is dus erg verslavend te noemen. Ben je hiernaar op zoek dan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-05 16:36
Van het weekend ook het spel gekocht in de aanbieding bij Steam, maar damn dit spel gaat echt onder je huid zitten. Na uren spelen nog steeds niet het gevoel dat ik iets aan kan en 1 verkeerde ontmoeting en dan ben je alles weer kwijt (beest blijft in mijn geval vaak bij mijn lijk hangen).

En af en toe lijkt het alsof jagen net zo veel food kost als dat het oplevert dus dat neemt de helft van de tijd (naar mijn gevoel) in beslag. Servertje met vrienden opgezet dus waarschijnlijk maar de mutiplier voor gatheren omhoog schroeven.

[ Voor 10% gewijzigd door Beakzz op 19-02-2018 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
Beakzz schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:35:
Van het weekend ook het spel gekocht in de aanbieding bij Steam, maar damn dit spel gaat echt onder je huid zitten. Na uren spelen nog steeds niet het gevoel dat ik iets aan kan en 1 verkeerde ontmoeting en dan ben je alles weer kwijt (beest blijft in mijn geval vaak bij mijn lijk hangen).

En af en toe lijkt het alsof jagen net zo veel food kost als dat het oplevert dus dat neemt de helft van de tijd (naar mijn gevoel) in beslag. Servertje met vrienden opgezet dus waarschijnlijk maar de mutiplier voor gatheren omhoog schroeven.
Dit is vooral aan het begin zo, later in de game zul je zelden nog last van honger hebben. Het gevoel dat je alles kan kwijt raken blijft echter altijd, wat ook de haat/liefde verhouding is die mensen met het spel hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

SCIxX schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:17:
[...]

Dit is vooral aan het begin zo, later in de game zul je zelden nog last van honger hebben. Het gevoel dat je alles kan kwijt raken blijft echter altijd, wat ook de haat/liefde verhouding is die mensen met het spel hebben. ;)
So true... :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Heb ik als beginnende speler al iets aan de season pass? Zo ver ik begrijp gaat het vooral om de map en de rest komt steeds beschikbaar via mods? We zijn nu met 3 man op de tropische map bezig en rond level 70 dus mijn vraag is of het nu al een toevoeging kan zijn of echt pas na vele uren spelen.

(in de sale bij Steam dus vandaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
Sorry man, heb het topic even niet gevolgd.

En blijkbaar wel meer mensen niet :P:P

Om een antwoord op je vraag te geven (als je het ondertussen al niet hebt gekocht), als je de andere mappen wilt spelen ja dan is het leuk om te kopen, maar dan wel in een sale.

Mocht je toch van alles wat willen is er altijd de ragnarok map die in mijn ogen erg veel bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Visho schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:35:
Sorry man, heb het topic even niet gevolgd.

En blijkbaar wel meer mensen niet :P:P

Om een antwoord op je vraag te geven (als je het ondertussen al niet hebt gekocht), als je de andere mappen wilt spelen ja dan is het leuk om te kopen, maar dan wel in een sale.

Mocht je toch van alles wat willen is er altijd de ragnarok map die in mijn ogen erg veel bied.
Haha beter laat dan nooit :) Heb het uiteindelijk maar kort gespeeld. Degene die de server beheerde ontdekte mods en cheats en daarna werd het allemaal zo makkelijk dat de uitdaging er al snel vanaf was. Het blijft een keuze, maar als creatormode, instant tame en vliegen beschikbaar is dan gebruik ik het toch in noodgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
ja daar word je niet vrolijk van :)
Persoonlijk vind ik het wel lekker als taming "middelhoog" *10 ofzo is (zodat je niet superlang op een tame zit) en resources iets lager * 5 ofzo.

Lastig om een goede server te vinden, maar mocht je interesse hebben in een gezellige server hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 14:27
Ik heb een vraag over de geadverteerde Split-Screen modus in de Windows Store versie van ARK,
In de Windows Store staat het volgende qua features:

* Onlinemultiplayer (2-70) Xbox Live
* Lokale multiplayer (2) Xbox Live
* Single player
* Variabele vernieuwingsfrequentie
* Platformoverschrijdende multiplayer Xbox Live
* Platformoverschrijdende co-op Xbox Live
* Gedeeld/gesplitst beeldscherm
* Xbox Live

https://www.microsoft.com...ival-evolved/9nblggh52xc6

Je zou dus in single-player modus split screen moeten kunnen spelen.
Ik heb al geprobeer twee wireless XBOX controllers aan te sluiten (en deze doen het ook), maar als ik tijdens single player op START druk op de tweede controller gebeurt er niks.

Moet je misschien een tweede xbox live account hebben o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 22:55
Ik heb voor mijn zoontje een gamePC geregeld met de volgende componenten:
GTX 750 TI OC
8 GB DDR3 1600
i3 2220
20"scherm met een resolutie van 1600*900

Hij heeft inmiddels voor ARK gespaard en wil het gaan aanschaffen.
Kan iemand mij vertellen of Ark op dit systeem speelbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
107mb schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:16:
Ik heb voor mijn zoontje een gamePC geregeld met de volgende componenten:
GTX 750 TI OC
8 GB DDR3 1600
i3 2220
20"scherm met een resolutie van 1600*900

Hij heeft inmiddels voor ARK gespaard en wil het gaan aanschaffen.
Kan iemand mij vertellen of Ark op dit systeem speelbaar is?
Kopen via Steam. Kun je 2 uur spelen mocht het dan niks zijn kun je je geld terugvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSMO
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-12-2020
Mijn vraag
Ark gebruikt een heel groot deel van mijn 256Gb flashdrive. Kan ik sommige gegevens ook op mijn NAS zetten? En zo ja: welke en hoe stel ik dat in?

Deze vraag is geen eigen topic waard. > merge met het algemene topic. Voor de rest: wat heb je hier zelf al over gevonden?

[ Voor 29% gewijzigd door Geronimous op 29-08-2018 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 17:27
Nee, dat kan niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-05 11:35
Niet kunnen is veel gezegd, het kan wel maar niet op de manier die je waarschijnlijk hoopt.

Ikzelf had vroeger ook een aantal DLC mappen op aparte drive staan, speelde ze toch nooit maar ARK wilde die telkens persé terug downloaden. Hoe je dit doet kan ik niet zo meteen uit mijn hoofd uitleggen maar je kan op je SSD een junction maken naar een andere locatie.

• wilson92
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-11-2018
word dit nog actief gespeelt hier op het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleDynamite
  • Laatst online: 23-01 12:08
Ja, als er mensen zijn die nog een ARK Extinction server zoeken, altijd welkom.
https://ark-servers.net/server/155580/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 17:59
PurpleDynamite schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:36:
Ja, als er mensen zijn die nog een ARK Extinction server zoeken, altijd welkom.
https://ark-servers.net/server/155580/
Is deze server een beetje n00b-friendly? Ik heb plus-minus een jaar geleden voor het laatst ARK gedaan (altijd solo). Voor mijn gevoel heb ik weinig ervaring en als 30+er ook geen zeeën van tijd, al game ik elke dag wel een paar uur. Wordt er gehakt van mij gemaakt op deze server? ;)

Oh, en ik heb Aberration ook heel even geprobeerd, maar dat was nog wat te moeilijk voor mij. Is Extinction dan wel aan te raden?

Is ARK überhaupt wel te spelen als je per dag maar enkele uurtjes speelt? :)

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleDynamite
  • Laatst online: 23-01 12:08
Server is n00b-friendly, er zijn geen mega tribes die er op uit zijn om mensen het leven zuur te maken.
De rates staan iets hoger dan normaal, maar niet gigantisch hoog. Zodat je toch nog een beetje moet werken voor je spullen.

Extinction valt mee als je in het centrum van de map blijft, daar buiten is het "iets" gevaarlijker ;-)

Als je alleen speelt is een paar uurtjes per dag aan de lage kant. Kan je een paar vrienden mee in een tribe sleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 17:59
Klinkt goed. Dan ga ik het vanavond toch maar eens proberen!

:>

Geen van mijn vrienden speelt ARK helaas, dus dat zit er niet in. :(

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 06:32
Ik speel deze game ook bijna elke dag. Op veel servers geweest maar ik hou meer van bouwen en tamen enzovoort. Zit nu op een cluster van Ragnarok, The Island, Extinction en Aberration.

Is ook een 21+ server dus geen kiddies die de hele dag vragen stellen.

[ Voor 15% gewijzigd door pietvs op 09-07-2019 10:15 ]

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:04
Is er iemand die op de ps4 speelt en graag een team wil vormen op een officiële server met een tribe limit van 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
timetje100 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 08:53:
Is er iemand die op de ps4 speelt en graag een team wil vormen op een officiële server met een tribe limit van 6?
Speel voornamelijk op een eigen ps4 server samen met een vriend van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Ben dus net begonnen met spelen. Althans. Met de Pokémon mod voor m'n zoontje. Die had een filmpje gezien dat je met een beginners Pokémon. Nu krijg ik dat niet. Moet dan van alles proberen te kijken enz.
Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 06:32
Als er nog mensen zijn die een nieuwe server zoeken en lekker willen chillen, bouwen en breeden. Wij zijn net gestart met een PVE cluster van 7 servers met alle officiële mappen.

https://www.battlemetrics...2The%20Long%20Run%20EU%22

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:21
Ik heb een vraag over de game en dan graag de PS4 variant. Het gaat nml om het volgende:

Mijn zoontje van 11 wil heel graag dit spel spelen. De rating voor deze game is echter 16+. Nu heb ik gelezen dat dit komt omdat er soms expliciete/bloederige scènes in voorkomen die minder geschikt zijn voor kinderen.
Ook heb ik gelezen dat dit kan worden uitgezet via een setting in de game, op de pc versie. Mijn vraag is of deze setting ook in de PS4 game aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoykeHD
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-04 16:27
Als er mensen nog een Ultra Modded server zoeken. Ik heb de server nagebouwd die MrMeola heeft gemaakt. Hij heet Ark Ultra Modded. Je kan er alleen bij komen als je op de wittelijst staat.

Ik draai nu 15 mods. En de map is Crystal Illes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Zijn er nog mensen die dit spelen?

edit: private server werkt inmiddels. Na wat vragen/klagen kregen we de melding van de support dat hij "gewoon werkt". Ik kon niet direct connecten en ook de server niet vinden in de lijst. Na die melding van de support (10 minuten later) nog eens geprobeerd, exact hetzelfde, en toen werkte hij toevallig wel. Dus waarschijnlijk stond er gewoon iets niet goed aan hun kant. Maar het werkt dus we zij blij :)

[ Voor 73% gewijzigd door Markos op 09-11-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is er een manier om op een server "het gezeur" om temperatuur (te warm/te koud) sterk te verminderen? Zelfs zonder kleding hebben onze poppetjes het vaak te warm (Island)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Wil graag weer beginnen maar wel samen met iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wereldkaart schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:21:
Wil graag weer beginnen maar wel samen met iemand
Ik (wij) spelen dit spel al lang niet meer, maar ik heb hem net weer geïnstalleerd. Heb je een leuke server gevonden? Misschien kom ik wel even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-05 13:10

garrow

PSN: Garrow1978

Zijn er nog meer mensen welke dit spel recent zijn gaan spelen?
Zelf heb ik hem opgepikt toen deze gratis was bij PS plus abbo en moet zeggen dat ik me sindsdien behoorlijk vermaak met deze game.

Speel vooral PVE, omdat ik niet super actief ben en als je dan alleen op een PVP server speelt je toch echt wel behoorlijk vaak geraid wordt en weer opnieu kan beginnen.

Nou mochten er toch nog mensen zijn die het nog steeds spelen en eens samen willen spelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:15
garrow schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:15:
Zijn er nog meer mensen welke dit spel recent zijn gaan spelen?
Zelf heb ik hem opgepikt toen deze gratis was bij PS plus abbo en moet zeggen dat ik me sindsdien behoorlijk vermaak met deze game.

Speel vooral PVE, omdat ik niet super actief ben en als je dan alleen op een PVP server speelt je toch echt wel behoorlijk vaak geraid wordt en weer opnieu kan beginnen.

Nou mochten er toch nog mensen zijn die het nog steeds spelen en eens samen willen spelen O-)
Ik sinds een week. Ik vind het een briljant spel, speel op pc.

Vraag over UWP app vs steam, ik lees dat steam wel mods heeft en UWP niet. is dat het enige verschil? en kan ik saves van uwp versie migreren naar steam?

Verder lijkt een dedicated server hosten wel tof. Heb een macmini met proxmox staan en een andere proxmox server.

Wat is aan te raden? Gewoon linux server aanmaken met 16gb ram oid?

Mods zijn wss wel sterk aan te raden? Dus dan moet ik wss de steam versie kopen? Heb nu uwp ultimate via gamepass

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerVincent op 30-06-2022 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harapagornis
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik speel dit spel al jaren bijna dagelijks. Beetje temmen, beetje bouwen. Als je dan een leuke community hebt.

Wel speel ik al lang met modded servers om het een beetje uitdagend te houden. Servers wiped elke 5 weken of soms iets later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Harapagornis schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 22:25:
Ik speel dit spel al jaren bijna dagelijks. Beetje temmen, beetje bouwen. Als je dan een leuke community hebt.

Wel speel ik al lang met modded servers om het een beetje uitdagend te houden. Servers wiped elke 5 weken of soms iets later.
Kan ik mij voorstellen, ik vind het echt super tof. net begonnen en 40 uur erin zitten. En al best vaak super domme fouten gemaakt. Per ongeluk dino's aggresive modus aanzetten en dan mijn complete huis enzo gesloopt zien worden door een 140 trike die ik niet kan killen :'( en later zelfde fout maken omdat een knop verkeerd gemapt was :D

Prachtig spel en heerlijk dat je afgeslacht kan worden.

Heb ook een eigen server waar ik samen met een vriend speel. Soms is hij niet zichtbaar, enig idee hoe dat kan komen? Ubuntu server 20.04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harapagornis
ARK heeft nog steeds een enorme hoeveelheid bugs - en dit soort dingen zal veel vaker gebeuren. Het niet zichtbaar zijn is waarschijnlijk een van de vele bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Harapagornis schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:30:
ARK heeft nog steeds een enorme hoeveelheid bugs - en dit soort dingen zal veel vaker gebeuren. Het niet zichtbaar zijn is waarschijnlijk een van de vele bugs.
Ok thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ik kwam net na 2 dagen weer in mijn dedicated server en dacht dat decay enzo uitstond. Maar de getemde dino's hadden honger.

hebben ze alleen honger en sterven ze niet of gaan ze gewoon dood? Ik weet even niet wat de instellingen waren die ik gebruikt heb op de server (dus niet default)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Folkert schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:01:
Ik heb een vraag over de game en dan graag de PS4 variant. Het gaat nml om het volgende:

Mijn zoontje van 11 wil heel graag dit spel spelen. De rating voor deze game is echter 16+. Nu heb ik gelezen dat dit komt omdat er soms expliciete/bloederige scènes in voorkomen die minder geschikt zijn voor kinderen.
Ook heb ik gelezen dat dit kan worden uitgezet via een setting in de game, op de pc versie. Mijn vraag is of deze setting ook in de PS4 game aanwezig is.
Het is sowieso niet erger dan een Carmageddon of GTA van toen ik jong was. Als je je kind laat spelen zou ik wel adviseren het puur single player te houden, of in ieder geval niet op publieke server. Ark kan het slechtste in mensen naar boven halen, wat als volwassene lachen is, maar voor een kind lijkt me dit niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harapagornis
TweakerVincent schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:42:
ik kwam net na 2 dagen weer in mijn dedicated server en dacht dat decay enzo uitstond. Maar de getemde dino's hadden honger.

hebben ze alleen honger en sterven ze niet of gaan ze gewoon dood? Ik weet even niet wat de instellingen waren die ik gebruikt heb op de server (dus niet default)
Tijd gaat door. Dus ze verbruiken energie en dus voedsel. Maar ze doen niet veel, dus ook niet heel veel energie. Lege magen is schade aan gezondheid maar langzaam. Dodo zal dan sneller doodgaan dan een ptera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harapagornis
SCIxX schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:55:
[...]

Het is sowieso niet erger dan een Carmageddon of GTA van toen ik jong was. Als je je kind laat spelen zou ik wel adviseren het puur single player te houden, of in ieder geval niet op publieke server. Ark kan het slechtste in mensen naar boven halen, wat als volwassene lachen is, maar voor een kind lijkt me dit niet goed.
Kijk op twitch naar ark en beslis. Het valt wel mee.

En speel op PVE server die zijn vaak gemoedelijk en je kunt vaak niet wotden aangevallen door andere spelers. PVP is vaak supertoxisch.
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste